ဆီြယာမ္တည္ေဆာက္ျခင္း မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဆီြယာမ္တည္ေဆာက္ျခင္း

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဒီကေန႔ (၁၉.၆.၂ဝ၁၅)၊ ေယာဝ္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အိဘာဒသ္ျပဳရန္ ၾကြေရာက္ လာၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား ….

“အတ္ဆလာမ္း မုအာလိုင္းကြမ္း ဝရဟ္မတြလႅားဟိ ဝဘရကားသုဟု”
အခုလိုျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ရမဒြါန္လမွာ က်ေနာ္တင္ျပမဲ့ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ရမဒြါန္လနဲ႔ပတ္သက္အက်ံဳးဝင္ေနတဲ့ “ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္ျခင္း” အေၾကာင္းကို တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔တင္ျပမဲ့အပိုင္းမွာေတာ့ လျမတ္ရမဒြါန္၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ဆီြယာမ္တည္ေဆာက္ျခင္းအပိုင္းေတြကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ျပဌာန္းလမ္းညႊန္ထားသည္ႏွင့္ အညီ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးဦးစြာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ( ၂း၁၈၃)မွာ ဆီြယာမ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုျပဌာန္း ထားတယ္ဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။
“အို… အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္သီတင္း တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ သင္တို႔ထက္ အရင္တြင္ ရွိခဲ့သူတို႔အေပၚ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သလို အသင္တို႔အေပၚ၌ လည္း ျပ႒ာန္းထားၿပီးေသာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သင္တို႔အေနျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပ႒ာန္းထားေသာ ေရွာင္ရန္တို႔ကုိ ေရွာင္၍ ေဆာင္ရန္တို႔ကုိေဆာင္ႏုိင္ေရး (တကၠ၀ါ ရွိေရး)အတြက္ ျဖစ္သည္။” (ကုရ္အာန္-၂း၁၈၃)
အခ်ိန္ကာလတစ္ရပ္ သတ္မွတ္၍ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေနက် စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း၊ ေမထံုမွီဝဲျခင္းတို႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ တားဆီး ရပ္တန္႔လုိက္ျခင္းအား အရဗီေ၀ါဟာရအားျဖင့္ `ဆြီယာမ္´သို႔မဟုတ္`ေဆြာမ္´ဟုေခၚဆိုပါတယ္။ ဤစနစ္ကုိ အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူတိုင္းအတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရန္ ေရွးယခင္က ျပ႒ာန္းခဲ့သလုိ ယခုအခါလည္း ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ‘တကၠဝါ’ ဆိုတဲ့အရဗီေဝါဟာရဲ့ ရင္းျမစ္အနက္ကို တင္ျပပါရေစ။ ‘တကၠဝါ’ဆိုတာက ဆူးေတြ၊ခလုတ္ကန္သင္းေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့လမ္းတစ္လမ္းကို အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ေလ်ွာက္လွမ္း နိုင္ျခင္းကို ေခၚပါတယ္။ ဆိုလိုတာက က်ေနာ္တို႔ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ့လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လက္ကိုင္ထားမယ္ဆိုရင္ ဆူးေညွာင့္ေတြ၊ ခလုတ္ကန္သင္းေတြ၊ အခက္အခဲေတြနဲ႔ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဘဝခရီးတစ္ခုကို ခလုတ္မထိ၊ ဆူးမညိပဲ ေခ်ာေမြ႔စြာျဖတ္သန္းသြားနိုင္မယ္ဆိုမဲ့ သေဘာတရားကို ရည္ညႊန္းျခင္းပျဲဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ကုရ္အာန္ ( ၂း၁၈၄)မွာ ဘယ္လိုျပဌာန္းထားသလဲဆိုေတာ့…..
`ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ရက္မ်ားမွာ သတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သင္တို႔ အနက္မွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ (ဆြီယာမ္သတ္မွတ္ကာလ၌) ေရာဂါဘယျဖစ္ေနလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ ခရီးတစ္ ခုကုိသြားေနလွ်င္ (ဆြီယာမ္ပ်က္ကြက္သည့္အေပၚ) က်န္အျခားရက္မ်ား၌ တြက္ခ်က္ၿပီး ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ ေဆာက္တည္ရေပမည္။ တစ္ဖန္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ `ဆြီယာမ္´ေဆာက္တည္ရန္ အခက္အခဲတစ္စံု တစ္ရာရွိခဲ့လွ်င္ (တစ္ရက္ ပ်က္ကြက္မႈအတြက္) ဆင္းရဲသားတစ္ဦးအား တစ္နပ္စာေကၽြး၍ အစားျဖည့္စြက္ရေပမည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မည္သူမဆုိ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တစ္ရပ္ကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ မိမိကို္ယ္ကုိေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ သင္တို႔အေနျဖင့္ သိရွိနားလည္ သေဘာေပါက္ၾက မည္ဆိုလွ်င္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ၾကျခင္းသည္ သင္တို႔အတြက္ ေကာင္းမႈသီလကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္-၂း၁၈၄)
တစ္ႏွစ္မွာ (၁၂)လရွိသည့္အနက္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ျခင္းကုိ နဝမေျမာက္ အစၥလာမ္လျဖစ္ေသာ `ရမဒြါန္´ လမွာ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ကုရ္အာန္(၂း၁၈၅)တြင္ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။
အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူ တစ္ဦးအတြက္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ရန္ ျပ႒ာန္းထားေသာ္ျငားလည္း အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က မက်န္းမမာျဖစ္ေနသူႏွင့္ ခရီးသြားေနသူတို႔အတြက္ အခ်ိန္လဲႊေျပာင္းေဆာက္တည္ခြင့္ကုိ ေပးထားပါတယ္။ ထုိသူမ်ားဟာ မိမိတို႔ပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာရက္မ်ားကုိ ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ားမွာ အဆင္ေျပသလို အစားထုိး ျဖည့္စြက္ရပါမယ္။ အကယ္၍ နာတာရွည္ေရာဂါတစ္ရပ္ကုိ စြဲကပ္ခံစားေနရသူ (သို႔မဟုတ္) `ဆြီယာမ္´တည္ ေဆာက္ရန္ မည္သည့္အခ်ိန္၌ ျဖစ္ေစ တစ္စံုတစ္ရာ အခက္အခဲရွိသူျဖစ္ေနခဲ့ပါလ်ွင္ မိမိရဲ့ဓနအင္အား တတ္စြမ္းမႈအေပၚ မိမိရဲ့ပ်က္ကြက္ခဲ့တဲ့ ရက္ အလိုက္ ဆင္းရဲသားတစ္ဦးကို တစ္နပ္စာေကၽြးျခင္းအားျဖင့္ ျဖည့္စြက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရပါမယ္။
`ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ျခင္းဆုိတာဟာ (Self-Control) မိမိကိုယ္မိမိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိ ကိုယ္မိမိ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းဆိုတဲ့အပိုင္းမွာ စိတ္က ႐ုပ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းရွိသလို ႐ုပ္ကစိတ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းဆိုၿပီး (၂)မ်ိဳးရွိပါ တယ္။ သို႔ေသာ္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ျခင္းသေဘာမွာ စိတ္က႐ုပ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သလုိစားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းအဝဝကုိ ရပ္ဆုိင္းထား ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ပဋိဇီဝေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ရာကုိ ႐ုပ္သေဘာက စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာကုိ ျပန္လည္၍ အျပန္အလွန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးထားပါတယ္။ ဒီသေဘာက အလြန္ထိေရာက္ေသာ မိမိကိုယ္မိမိ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ၊ တဏွာရာဂတို႔ိျဖင့္ ျပည့္ဖံုးေနတဲ့ ဤလူ႔ျပည္၊ လူ႔ရြာမွာ ဤသို႔ထိန္းခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ပါမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားတို႔အား ေခတၱခဏ ယံုပံုလႊဲအပ္`အမာနသ္´ျပဳထားသည္မ်ားကုိ အလဲြသံုးစား ျပဳလုပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။
`ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖင့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စဥ္ဆက္မျပတ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ လူ႔ခႏၶာ ကိုယ္တြင္းရွိ အစာေခ်အဂၤါအဖြဲ႕အစည္းဟာ ေခတၱခဏ အနားယူလိုက္ရတဲ့အတြက္ အစာေခ်ႏိုင္မႈစြမ္းအားကုိ ပိုၿပီး အစြမ္း ထက္လာေစပါတယ္။ အစာေခ်မႈဆိုင္ရာ ဓါတ္ျပဳပစၥည္းမ်ားကုိ ပိုၿပီးထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးအတြင္းရွိ အဆီမ်ား၊ အခ်ိဳ ဓါတ္မ်ားကုိ ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးဖိအားျမင့္ေနသူ ေသြးတိုးေဝဒနာရွင္မ်ား ေသြးဖိအား ပံုမွန္အေနအထားကို ျပန္ ေရာက္ေစပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမဲ့ အခ်က္တစ္ရပ္က ရွိေနျပန္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္တဲ့ အစားအစာႏွင့္ စားေသာက္ပံုမွာ `ဟလာလ္´လည္းျဖစ္ရသလို `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´လည္းျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ `ဆြီယာမ္´ ေဆာက္တည္ထားသူ တစ္ဦးအတြက္ တစ္ေနကုန္ အစားအေသာက္မစားဘဲ အငတ္ခံထားၿပီး ဝါေျဖခ်ိန္မွာ ဗုိက္မဆန္႔ေအာင္ တစ္နင့္တစ္ပိုး စားသံုးလုိက္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏွင့္မတည့္သည့္အစားမ်ားကုိ မေတာ္တေရာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ စားသံုးလုိက္ ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဝမ္းဗိုက္အတြင္း အစာမေၾကသလို ေသြးအတြင္းအဆီမ်ား တက္လာႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိဳဓါတ္ ေတြ လြန္ကဲလာႏုိင္ပါတယ္။ ေသြးတိုးလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ လူကုိ ေဘးဥပါဒ္တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့အေပၚ `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဝါေျဖခ်ိန္မွာ အစာမရွိေသးတဲ့ ဝမ္းဗိုက္အတြင္းကို ခ်င့္ခ်င့္ ခ်ိန္ခ်ိန္ျဖင့္ အစာ ျဖည့္တင္းသင့္ပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၈၃) ၌ `ဆြီယာမ္´ျပ႒ာန္း သတ္မွတ္ရျခင္းရဲ့ ေနာက္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ဟာ `တကၠဝါ´ တရား ရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ထားတာျဖစ္လို႔ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ၿပီးကာမွ `တကၠဝါ´ တရားကုိ လက္ကိုင္မျပဳႏုိင္ ျခင္းဟာ `ဆြီယာမ္´ တည္ေဆာက္ျခင္းမမည္ဘဲ၊ မိမိကိုယ္မိမိ ဒုကၡေပးကာ အစာငတ္ခံထားျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္း အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုတာ အသိတရားႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ထမ္းေဆာင္ရမဲ့တာဝန္ တစ္ရပ္ပါ။
ဆက္လက္ၿပီးက်ေနာ့အေနနဲ႔ ရမဒြါန္ရယ္၊ ကုရ္အာန္ရယ္၊ ဆီြယာမ္ရယ္ ဆက္စပ္ထားပံုကို ဆက္လက္ တင္ျပသြား ပါမယ္။ ကုရ္အာန္ (၂း၁၈၅)မွာ….
“လူသားတို႔အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ေသာ၊ ယင္းလမ္းညႊန္ခ်က္ကုိ ထပ္ဆင့္အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းလင္းျပဆုိထား ေသာ၊ အမွားႏွင့္အမွန္ကုိ သိသာထင္ရွားစြာ ခဲြျခားေပးႏုိင္သည့္ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္ေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ရမဒြါန္လျမတ္၌ က်ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင္(ယံုၾကည္သူ)တို႔အနက္မွ မည္သူမဆို ထုိ(ရမဒြါန္) လျမတ္ႏွင့္ ေတြ႕ ႀကံဳရလွ်င္ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္တည္ေဆာက္လုိက္ပါေလ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ (ယင္းကာလ၌) ေရာဂါဘယ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ ခရီးတစ္ခုကုိ သြားေနလွ်င္ (`ဆြီယာမ္´ပ်က္ကြက္သည့္အေပၚ) က်န္အျခားရက္မ်ား၌ တြက္ခ်က္ၿပီး၊ ျပန္လည္ ျဖည့္စြက္ ေဆာက္တည္ရေပမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔၏ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔မႈကုိ ဆႏၵရွိေတာ္မူ၍ အသင္တို႔၏ ခက္ခဲ ၾကပ္တည္းမႈကုိ ဆႏၵရွိေတာ္မမူေပ။ သင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေစေရး အလို႔ငွာ အရွင္ျမတ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ တြက္ခ်က္စိစစ္ေဆာင္ရြက္ၾကသလို သင္တို႔အေပၚ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က လမ္းညႊန္ထားသည္ႏွင့္အညီ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာ အႀကီးအက်ယ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သက္ေသျပဳ ျမြက္ဟၾကပါေလ။” (ကုရ္အာန္-၂း၁၈၅)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူသားထုတစ္ရပ္လံုးရဲ့ ဘဝတိုးတက္ေအာင္ျမင္လံုၿခံဳေရးကုိ ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ မည္သူမဆို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္အညီ ဘဝတည္ေဆာက္ပါလွ်င္ လံုၿခံဳေအးခ်မ္း ေအာင္ျမင္မႈရရွိမွာ မလြဲပါဘူး။
အဲဒီလို ထူးကဲႀကီးျမတ္လွတဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အစၥလာမ့္လ(၁၂)လရွိတဲ့အနက္ နဝမေျမာက္လျဖစ္တဲ့ ရမဒြါန္လကုိ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ၿပီး ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ယင္း `ရမဒြါန္´လျမတ္မွာ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္တည္ေဆာက္ရန္ ျပ႒ာန္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါဟာ လျမတ္ရမဒြါန္ႏွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ ရဲ့ ထူးျခားဆက္စပ္မႈကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေဖာ္ျပထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မည္သူမဆုိ လျမတ္ရမဒြါန္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ က်က္မွတ္ျခင္း၊ အဓိပၸါယ္ကုိ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာသင္ယူျခင္း၊ ေဆြးေႏြးမႈ ျပဳျခင္းတို႔ဟာ ႀကီးမားထူးကဲတဲ့`အိဘာဒသ္´တစ္ရပ္ကုိျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။`ဆြီယာမ္´ ဥပုသ္တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားမ်ားကုိ ဒုကၡေပးျခင္းမဟုတ္ပါ။ ႀကံ့ခုိင္ေအာင္၊ က်န္းမာေအာင္၊ ဇြဲလံု႔လရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- လူတစ္ေယာက္္ဟာ နံနက္ေစာေစာထၿပီး ေခၽြးတရႊဲရႊဲနဲ႔ ကာယေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ မိမိကိုယ္မိမိ ဒုကၡေပးျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိကိုယ္တိုင္ က်န္းမာႀကံ့ခိုင္ေရးအတြက္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုသိျမင္နားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားေတြရဲ့ ခက္ခဲၾကပ္တည္းမႈကုိ မလိုလားမႏွစ္သက္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားသည့္ `အိဘာဒသ္´ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားဟာ လူသားတို႔အတြက္ လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ အထူးလြယ္ကူသလို ျခြင္းခ်က္မ်ားေပးထားတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကံ့ခုိင္ဇြဲရွိဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္။ ႀကံ့ခုိင္ဇဲြရွိျခင္းႏွင့္ ခက္ခဲၾကပ္တည္းျခင္း ဆိုသည္မွာ မတူညီေသာ သေဘာတရား(၂) ခုျဖစ္သည္ကုိေတာ့ နားလည္ထား ရပါလိမ့္မယ္။ အမွန္တကယ္မွာေတာ့ လူအမ်ားစုက ႀကံ့ခိုင္ဇဲြရွိစြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုကုိ ခက္ခဲၾကပ္ တည္းေသာလုပ္ငန္းစဥ္ဆိုၿပီး လြဲမွားစြာသေဘာေပါက္ နားလည္မွတ္ယူေနၾကပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ လုပ္ငန္စဥ္တစ္ရပ္ကုိ ႀကံ့ခိုင္ဇဲြရွိစြာျဖင့္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အႀကီး အက်ယ္ဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုးလို႔ သက္ေသျပဳ ျမြက္ဟျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ဆီြယာမ္ တည္ေဆာက္ရမဲ့ တစ္ေန႔တာအခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့အပိုင္းကို တင္ျပသြား ပါမယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၈၇)မွာ….
“သင္တို႔အတြက္ `ဆြီယာမ္´ကာလ၏ ညအခ်ိန္၌ သင္တို႔၏ဇနီးသည္မ်ားႏွင့္ ကို္ယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိခဲ့ေပၿပီ။ သူမတို႔သည္ သင္တို႔အတြက္ (လံုၿခံဳေႏြးေထြးမႈကုိေပးေသာ) ၀တ္စားတန္ဆာမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ သင္တို႔သည္လည္း သူမတို႔အတြက္ ၀တ္စားတန္ဆာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သင္တို႔သည္ သင္တို႔ကုိယ္တုိင္ သင္တို႔၏ရပုိင္ခြင့္မ်ားအား အလြဲ သံုးစား ျပဳခဲ့ၾကသည္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သိခဲ့ေတာ္မူေလၿပီ။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သင္တို႔ဖက္ဆီသို႔ ျပန္လွည့္ၿပီး သင္တို႔၏လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ ေခ်ဖ်က္ေစလုိသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ယခုအခ်ိန္၌ သင္တို႔သည္ သူမ (ဇနီးသည္) တုိ႔ႏွင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာခြင့္ ရရွိေပၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ သင္တို႔ အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားသည္ကုိ ဆည္းပူးနာယူၾကပါေလ။
(ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္ရန္အတြက္) နံနက္ခ်ိန္၌ မဲေမွာင္ေနေသာအလင္းတန္း၊ အလင္းမွ်င္ (အေမွာင္ကာလ) မွ အျဖဴေရာင္ အလင္းတန္း၊ အလင္းမွ်င္သည္ သင္တို႔အတြက္ ထင္ရွားေပၚလြင္စြာ ထြက္ျပဴလာသည့္အထိတိုင္ေအာင္ စားေသာက္ၾကပါေလ။ ၿပီးေနာက္ ေန၀င္ၿပီး ညအခ်ိန္ဆီသို႔ ေရာက္သည့္အထိ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္ကုိ ၿပီးျပည့္စံုစြာ တည္ ေဆာက္ၾကပါေလ။
သင္တို႔သည္ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ထဲ၌ `ေအ့ေတကာဖ္´ျပဳက်င့္ရန္ ေရာက္ရွိေနပါလွ်င္ သူမ (ဇနီးသည္) တို႔ႏွင့္ ကိုယ္ လက္ႏွီးေႏွာမႈ လံုး၀မျပဳလုပ္ရေပ။ ယင္းသည္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ကန္႔သတ္စည္းကမ္းေဘာင္မ်ား ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ သူမတို႔အနီးသုိ႔ပင္ မကပ္ၾကေလႏွင့္။ ထုိကဲ့သို႔ပင္ သူတို႔`တကၠ၀ါ´ တရားလက္ကိုင္ ထားရွိႏုိင္ေရး အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူ၏သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကုိ လူသားတို႔အတြက္ ေဖာ္ထုတ္ရွင္းလင္းျပလ်က္ ရွိေပသည္။” (ကုရ္အာန္ –၂း၁၈၇)
`ဆြီယာမ္´ဥပုသ္ကာလရဲ့ ေန႔ပိုင္းအခ်ိန္ေတြမွာ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ထားသူတစ္ဦးအတြက္ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း၊ ခင္ပြန္းႏွင့္ဇနီး ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းတို႔ကုိ တားျမစ္ထားေသာ္လည္း ညအခ်ိန္မွာေတာ့ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းတို႔ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခြင့္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ လင္ႏွင့္မယားဆိုသည္မွာ တစ္ဦး၏ဆႏၵကုိ တစ္ဦးက ျဖည့္စြက္ေပးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦး၏အားနည္းခ်က္ကုိ တစ္ဦး၏အားသာခ်က္ျဖင့္ အစားထိုးေပးျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးရဲ့ကာယိေျႏၵကုိတစ္ဦးက ထိန္းသိမ္းေပးျခင္းအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အနီးကပ္ဆံုးေသာ၊ အထိေတြ႔ဆံုးေသာ၊ အပူးကပ္ဆံုးေသာ၊ လူ႔အစုအဖြဲ႕တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္က ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ရဲ့ဆက္ဆံေနထိုင္ေရးကို လူ႔ကိုယ္မွာ ဝတ္စားဆင္ယင္တဲ့ ဝတ္စားတန္ဆာအျဖစ္ပင္ တင္စား သံုးႏႈံးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
`ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ျခင္းကုိ ကုရ္အာန္မက်ေရာက္ခင္က လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကုိလည္း ေရွးက်မ္းမ်ားအရ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ထုိစဥ္အခါက `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္သူတို႔ဟာ မိမိတို႔၏ဇနီးသည္မ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔၏ခင္ပြန္းမ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ `ဆြီယာမ္´ကာလရဲ့ ညအခ်ိန္မ်ားမွာ မိမိတို႔ရဲ့ ပရဝုဏ္မွအေဝးသုိ႔ ေမာင္းႏွင္ထုတ္ ထား ၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေပးထားတဲ့ မိမိတို႔ရဲ့ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကုိ အလြဲသံုးျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒီအေနအထားကုိ သိေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ `ဆြီယာမ္´ ကာလရဲ့ ညအခ်ိန္မ်ားမွာ ဇနီးေမာင္ႏွံ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာခြင့္ကုိ ခြင့္ျပဳေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။`ဆြီယာမ္´ တည္ေဆာက္ျခင္းရဲ့ ပံုစံကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အလင္းေရာင္ရွိျခင္း၊ မရွိျခင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အလင္းမွ်င္၊ အလင္းတန္းမ်ားရွိေနျခင္း၊ ရွိမေနျခင္းကုိအေျချပဳၿပီး သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။
အလင္းတန္းမ်ား၊ အလင္းမွ်င္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ ညအေမွာင္ကာလမွာ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳ ထားၿပီး အလင္းတန္းမ်ား၊ အလင္းမွ်င္မ်ား ထြက္ေပၚလာတဲ့အခါ စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းကုိ ရပ္တန္႔ေစပါတယ္။ ဒီသေဘာ က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ခ်ိန္ကို ေနဝင္ျခင္း၊ ေနထြက္ျခင္းႏွင့္ သတ္မွတ္ထားတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ေနမထြက္မီကပင္ အလင္းတန္းမ်ားက ဦးစြာေရာက္ရွိလာသလို ေနဝင္ၿပီးေနာက္လည္း အလင္းတန္းမ်ားက က်န္ရွိ ေနပါေသးတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ေနဝင္ခ်ိန္ကုိ `မဂ္ရစ္(ဘ)´လို႔ေခၚဆိုၿပီး ေနဝင္ၿပီးေနာက္ အလင္းတန္းမ်ား က်န္ရွိေနခ်ိန္ (ေနဝင္ဆည္းဆာအခ်ိန္) ကုိ `ရွဖတ္(က)´ လို႔သတ္မွတ္ေခၚဆိုထားပါတယ္။ ေနဝင္ဆည္းဆာအခ်ိန္ၿပီး ေနာက္မွ ညအခ်ိန္ကုိ `လိုင္း(လ)´ဟုေခၚဆိုသတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒါကိုက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အေထာက္အထားနဲ႔ျပပါ မယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၈၄း ၁၆-၁၇) တို႔မွာ ဒီလိုေဖာ္ျပထားတာကိုေတြ႔ရွိရပါတယ္။
“သုိ႔ျဖစ္ရာ ငါအရွင္က ေနဝင္ဆည္းဆာအခ်ိန္ (ေနဝင္ၿပီးေနာက္ က်န္ရွိေသာ)ေရာင္နီကုိ သက္ေသထူေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ – ၈၄း၁၆)
“ၿပီးေနာက္ ညကိုလည္းေကာင္း၊ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေပၚထြက္လာေသာအရာ (ၾကယ္စုမ်ား) ကုိလည္းေကာင္း သက္ေသထူေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ – ၈၄း၁၇)
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္ႏွစ္ပါးကုိ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ေနဝင္(မဂ္ရစ္ဘ္)ၿပီးေနာက္ ဆည္းဆာအခ်ိန္ `ရွဖတ္(က)´ေရာက္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ဆည္းဆာခ်ိန္ၿပီးမွ ည`လုိင္း(လ)´ေရာက္ရွိေၾကာင္းကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သက္ေသထူထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါမယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၂း၁၈၇)၌ `သင္တို႔သည္ `ဆြီယာမ္´ကုိ ေနဝင္ခ်ိန္`မဂ္ရစ္ဘ္´အထိ တည္ေဆာက္ၾက´လို႔ မဆုိထားဘဲ `သင္တို႔သည္ `ဆြီယာမ္´ကုိ ည `လိုင္း(လ)´အခ်ိန္ထိ ၿပီးျပည့္စံုစြာတည္ေဆာက္ၾက´လို႔ အမိ္န္႔ျပ႒ာန္းထားတာျဖစ္လို႔ အလႅာဟ္အမိန္႔ကုိ ႐ိုးသားပြင့္ လင္းစြာ၊ တိက်မွန္ကန္စြာ `အိခ္လာဆြ္´နိယာသ္ျဖင့္ လုိက္နာဖို႔လိုအပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔သေဘာေပါက္ထားပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က `ဆြီယာမ္´ကာလ၏ ညအခ်ိန္မ်ားမွာ ဇနီးေမာင္ႏွံကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳထား ေသာ္လည္း ဗလီဝတ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ `ေအေတကားဖ္´စခန္းဝင္သူမ်ားအတြက္မူ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားပါတယ္။
`ေအေတကာဖ္း´၏အဓိပၸါယ္မွာ `တစ္စံုတစ္ရာကုိ အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီး ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ တြယ္ကပ္ဖက္တြယ္ထားျခင္း´ ဟု အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ `ေအေတကာဖး္´တရားစခန္းဝင္တယ္ဆိုတာ မိမိတို႔ရဲ့ အိမ္တြင္းေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး အစရွိတာတို႔ကုိ ရက္အကန္႔အသတ္ျဖင့္စြန္႔လႊတ္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီး ဖက္တြယ္က်င့္ႀကံ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိ ေခၚဆိုတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ `ေအေတကာဖ္း´ တရားစခန္းဝင္သူတို႔ သည္ မိမိတို႔ရဲ့ ေလာကီေရးရာမ်ားကုိ တရားစခန္းဝင္ေနသည့္ကာလမွာ လံုးဝစြန္႔လႊတ္ထားရပါလိမ့္မယ္။ ေမ့ေလ်ာ့ ထားရပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိဳ႕က `ေအေတကာဖ္း´တရားစခန္းဝင္ေနစဥ္ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မွ မိမိ၏အိမ္သို႔ ဖံုးဆက္ၿပီး အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ ကိစၥမ်ားကုိေမးျမန္း စကားေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ အိမ္ကအစားအေသာက္ လာပို႔သူႏွင့္ မလို အပ္ေသာ ေလာကီေရးရာမ်ားကုိ ေျပာဆိုေနတတ္ၾကတယ္။
ဤသည္မွာ `ေအေတကာဖ္း´ရဲ့ စည္းကမ္းကုိ ေဖာက္ဖ်က္ျခင္းသာျဖစ္တယ္။ မိမိေနာက္ေၾကာင္းမရွင္းလွ်င္ `ေအေတကာဖ္း´ တရားစခန္း မဝင္ျခင္းက ပို၍ေကာင္းပါတယ္။`ေအေတကာဖ္း´ ၏ အျခားအထူးျပဳအဓိပၸါယ္တစ္ခုမွာ `ျပန္႔က်ဲေနေသာ ပုလဲလံုးမ်ားကုိ လွပေသာပုလဲပုတီး တစ္ကံုးျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးျဖင့္သီျခင္း´ဟု အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ ဆိုလုိတာက `ေအေတကာဖ္း´တရားစခန္းဝင္သူတစ္ဦးဟာ မိမိရဲ့ ျပန္႔လြင့္ေနတဲ့ စိတ္အေထြေထြကုိ ကုရ္အာန္ဟူေသာ ႀကိဳးျဖင့္ တစ္စုတစ္စည္းတည္း တည္ၿငိမ္သြားေစရန္ သီကံုးလုိက္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္က်ေရာက္သည့္ `ရမဒြါန္´ လျမတ္မွာ `ဆြီယာမ္´တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏လြင့္ျပန္႔ေနေသာစိတ္ကုိ ကုရ္အာန္၏အသိတရားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ ၍ သတိတရားရရွိေအာင္ ျပဳက်င့္ျခင္းဟာ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ `အိဘာဒသ္´တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ စိတ္ဓါတ္မ်ားလည္း ႀကံ့ခိုင္ လာမွာျဖစ္တယ္။
ဒီေန႔ခြတ္ဗါဟ္ရဲ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အပိုင္းကိုတင္ျပရမယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ မိမိရဲ့ အာယသ္ ေတာ္မ်ားကုိ ထင္သာျမင္သာရွိေအာင္ ေဖာ္ျပထားေပမဲ့ လူသားတို႔က မသိမျမင္ျခင္း၊ သိျမင္ေအာင္ မၾကည့္တတ္ၾကျခင္း မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္ လို႔ေျပာၾကားရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါတယ္။