အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၄) – ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)

အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၄)

ေလးစားအပ္ပါေသာ လူႀကီးမင္းအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား-

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
အခုလို ခြတၱဗါဟ္ေဟာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၄) ျဖစ္ပါတယ္။

အစၥလာမ္ ပါ၀ါႀကီးမားပါသလား။

ယခုအပိုင္း(၄)မွာ ကမာၻတစ္ခြင္လံုး၌ အစၥလာမ္ပါ၀ါႀကီးမားတယ္လုိ႔ အကဲျဖတ္ခ်က္ကုိ ေလ့လာသံုးသပ္ရင္း အစၥလာမ္တန္ဖိုးမ်ားကုိ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါ့မယ္။ တကယ္ေတာ့ အမွန္အတိုင္း၀န္ခံရရင္ အစၥလာမ္ပါ၀ါ က်ဆင္းေနတာပါ။ အစၥလာမ္အေရၿခံဳထားတဲ့ အၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားရဲ႕ပါ၀ါသာလွ်င္ ႀကီးမားေနတာပါ။ အၾကမ္းဖက္ေဆာင္ရြက္ေနမႈေတြနဲ႔ အၾကမ္းဖက္သမားေတြကုိ လက္ညႇိဳးထိုးျပၿပီး မလိုသူေတြက ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြေၾကာင့္ ကမာၻမွာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ မ်က္ႏွာငယ္ေနၾကပါ တယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေစ့ေဆာ္ခဲ့တဲ့သမိုင္းေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းမွ် ေလ့လာတင္ျပပါ့မယ္။
အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ကုိ စတင္အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့တာ အာဒမ္ေခတ္ကပါ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးေတြ စတင္ထြန္းကားရာ ကမာၻဦးကတည္းက အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ စတင္ပ်ိဳးလာခဲ့တာပါ။ တမန္ေတာ္ အဆက္ဆက္ဟာ အာဒမ္ေခတ္ကတည္းက အစၥလာမ္အုတ္ျမစ္ကုိ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ခ်မွတ္ခဲ့ရာမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြလႅ)လက္ထက္မွာ အစၥလာမ္ဟာ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့လမ္းစဥ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြလႅ) ကြယ္လြန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ AD ၆၃၂ ကေန AD ၆၆၁ ႏွစ္အထိ ခလီဖာသမၼတႀကီး (၄)ပါးေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀)ခန္႔ကာလ၊ AD ၆၆၁ ခုႏွစ္ကေန AD ၇၅၀ အထိ အုမိုင္ရာမင္းဆက္မ်ားေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း (၉၀)ခန္႔ကာလ၊ AD ၇၅၀ ကေန AD ၁၂၅၈ အထိ အဘာဆီမင္းဆက္မ်ားေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀၈) ခန္႔ ကာလ၊ စုစုေပါင္း (၆၃၀)ႏွစ္ခန္႔ကာလမွာ အစၥလာမ္ဟာ ကမာၻအရပ္ရပ္သုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါတယ္။
အဘာစီမင္းဆက္မ်ား နန္းစိုက္ခဲ့တဲ့ ဘဂၢဒက္နန္းေတာ္ကုိ တာတာေတြ၀င္တိုက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေျမာက္အာဖရိက၊ အလ္ဂ်ီးရီးယား၊ ယီမင္၊ ပါရွန္း၊ ေမာ္႐ိုကို၊ အိႏၵိယတို႔မွာ မြတ္ဆလင္မ္ႏိုင္ငံေလးမ်ား သူတလူ ငါတမင္း ေပၚထြန္းလာခဲ့တယ္။ ၁၅ ရာစုနဲ႔ ၁၇ ရာစုၾကားမွာ ပါရွန္းအင္ပါယာ၊ အိႏၵယ မဂိုအင္ပါယာနဲ႔ တူရကီ ေအာ္တိုမန္အင္ပါယာတို႔ ေပၚထြန္းလာခဲ့တယ္။ ခရစ္ယာန္နဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္တို႔ ခ႐ူးဆိတ္စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့တယ္။ ပထမကမာၻစစ္နဲ႔ ဒုတိယကမာၻစစ္ေတြမွာ အစၥလာမ္အင္ပါယာေတြဟာ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္ကုိလိုနီေတြ ျဖစ္သြား ခဲ့ရတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ အဂၤလန္နန္းရင္း၀န္ႀကီး ၀ီလ်ံအက္ဒ၀ပ္ ဂလက္စတံုး (၁၈၀၉-၁၈၉၈)က မြတ္ဆလင္မ္နယ္ေျမ မ်ားမွာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၁၈၈၂ ခုႏွစ္ ၿဗိတိသွ်ပါလီမန္မွာ ပညာေရးမူ၀ါဒဆိုင္ရာ သုေတသန စာတမ္းတစ္ေစာင္ကုိ တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာတမ္းမွာ
(၁) မြတ္ဆလင္မ္မ်ားကုိ ကုရ္အာန္က်မ္းပါ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဆိုင္ရာမ်ားကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္းမရွိေစဘဲ ကုရ္အာန္အဖတ္သက္သက္ကုိသာ သင္ၾကားမႈကုိအားေပးရန္။
(၂) ကုရ္အာန္ကုိ ကုသိုလ္ရေရး၊ ဂ်ႏၷသ္ရေရး ရည္ရြယ္ခ်က္သက္သက္ျဖင့္သာ ထပ္တလဲလဲ ဖတ္ရြတ္ေနေစရန္။
(၃) ကုရ္အာန္က လူ႔အရည္အေသြး ျမင့္မားတိုးတက္ေအာင္ လမ္းညႊန္ထားမႈမ်ားကုိ ဖံုးကြယ္ထားၿပီး ေမြးဖြားျခင္း ႏွင့္ ေသဆံုးျခင္းၾကားတြင္ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ကုိယ္မိမိတို႔ အည့ံဆံုးသတၱ၀ါမ်ားအျဖစ္ ခံယူထားေစရန္။
(၄) မြတ္ဆလင္မ္အခ်င္းခ်င္း အေသးအဖြဲ ကြဲလဲြခ်က္မ်ားကုိ ျငင္းခံုရင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားရင္း မိမိတို႔ႏွင့္အယူအဆ မတူသူမ်ားကုိ အေသသတ္ႏိုင္သည္အထိ တိုက္ပြဲ၀င္ျခင္းျဖင့္ သာသနာ့အာဇာနည္ (ရွဟီဒီ) ဘဲြ႕ခံယူလိုေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္ … ဆိုတဲ့အခ်က္(၄)ခ်က္ ပါ၀င္ေနပါတယ္။
ၿဗိတိသွ်ပါလီမန္ရဲ႕ အထက္ပါျပဌာန္းခ်က္အတိုင္း ကုိလိုနီနယ္ေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကလို႔ အေရွ႕အလယ္ ပိုင္းမွာ အာဖရိကမွာ အိႏၵိယမွာ ျမန္မာမွာရွိၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြဟာ မိ႐ိုးဖလာမြတ္ဆလင္မ္အဆင့္မွာပဲ ရွိေနခဲ့ ၾကတာ ယေန႔ထက္တိုင္ပါ။ တမလြန္က ဂလက္စတံုးကေတာ့ သူ႔စီမံကိန္းႀကီး ေအာင္ပဲြခံေနတာကုိ အားရေက်နပ္ ေနမွာပါ။ (မွတ္ခ်က္ – ဂလက္စတံုးစီမံကိန္းအေၾကာင္းကုိ ကူ၀ိတ္ႏိုင္ငံ ဒါရြလ္ဘယ္မ္စာအုပ္တိုက္မွ ၁၉၆၄ တြင္ ၆ႀကိမ္ေျမာက္ ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ အဗၺဒူလ္ကုသုဗ္၏ `ရွဗ္ဟသ္ေဟာင္းလြလ္အစၥလာမ္´ အရဗီက်မ္းမွထုတ္ႏုတ္ၿပီး အစၥလာမ္ ဓမၼဗိမာန္ ႏွစ္(၃၀)ျပည့္ မဂၢဇင္းတြင္ ဆရာဦးျမတ္သူ(M.Sc)၏ `သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွ သင္ခန္းစာမ်ား´ ေဆာင္းပါး မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
9/11 ( ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ(၁၁)ရက္) အၾကမ္းဖက္မႈကစၿပီး ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ ၀ဲလ္၀ွစ္ခ်္လမ္းမွာ ၿဗိတိန္ စစ္သား လီးရစ္ဂ္ဘီးကုိ အၾကမ္းဖက္ မဖြယ္မရာသတ္ျဖတ္မႈ စတဲ့ စတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြက မြတ္ဆလင္မ္ဟန္ ေဆာင္က်ဴးလြန္ၿပီး အစၥလာမ္ကုိ သိကၡာခ်ေနတယ္လို႔ကုိ ထင္ေနရပါတယ္။ အျပစ္မဲ့တဲ့ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသေက်ပ်က္စီးခဲ့ရသလို အစၥလာမ္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာဟာလည္း အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္က်ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။ ဒီအၾကမ္းဖက္မႈေတြေၾကာင့္ ထိခိုက္နစ္နာမႈ အခံရဆံုးဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြပါ။ ကမာၻသူ ကမာၻသားအမ်ားစုက က်င့္၀တ္ပိုင္းအရ ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနတဲ့ လက္တစ္ဆုပ္စာ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားရဲ႕လုပ္ရပ္နဲ႔သာ အစၥလာမ္ကုိ သတ္မွတ္နားလည္ေနၾကေတာ့တာပါ။ အစၥလာမ္နဲ႔အၾကမ္းဖက္ျခင္းကုိ ခြဲျခားမျမင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္အေရၿခံဳထားတဲ့ အၾကမ္းဖက္ပါ၀ါ ႀကီးမားေနတာပါလို႔ ေျပာတာပါ။
ဒီဂယက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိလည္း လာေရာက္႐ိုက္ခတ္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ(၉၀)% ရွိေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြက (၅)%ေလာက္သာရွိတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြကုိ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေပ်ာက္ေအာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနသူေတြလို႔ ျမင္သူအခ်ိဳ႕ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီသူေတြက အျခားမသိနားမလည္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကုိ မြတ္ဆလင္မ္မုန္းတီးေရး ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္ေပးလ်က္ရွိေနပါတယ္။

အစၥလာမ္ကုိ မဖြယ္မရာ ႀကံစည္လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ား

ဘာသာေရးစာေစာင္တစ္ခုမွာ အခုလို ေရးသားလႈံ႕ေဆာ္ထားပါတယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ေတြဟာ ဇနီးမ်ားမ်ားယူၿပီး သားေဖာက္သာသနာျပဳေနတယ္။ ဘာသာျခားအမ်ိဳးသမီးေတြကုိ လက္ထပ္ယူႏိုင္ရင္ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕အဆင့္အတန္းအလိုက္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြေပးေနတယ္။ အခြင့္သာရင္ ဘာသာျခားေတြအေပၚ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီး ဂ်ီဟတ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ မဟုတ္မဟတ္ လုပ္ဇာတ္ေတြခင္းၿပီး အေတြးအေခၚနိမ့္က်၊ အသိဉာဏ္နည္း ပါးတဲ့သူေတြကုိ ေသြးထိုးေျမႇာက္ပင့္ေပးေနၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ၂၀၁၂ ဇြန္လကေန ယေန႔ထိ ဘာသာေရးအၾကမ္းဖက္မႈေတြ ဆက္တိုက္္ဆိုသလို ေပၚေပါက္ေနရတာပါ။
ဒီလုိ Hate Speech ေတြပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ပြားေနေအာင္ အကြက္ခ်စီစဥ္ေနတဲ့ ႀကိဳးကိုင္ေန သူေတြ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိေနတယ္လို႔ တာ၀န္ရွိသူေတြက ၀န္ခံအသိအမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ ဒီႀကိဳး ကိုင္သူေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္တားဆီး အေရးယူႏိုင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြကုိသာ ဖမ္းဆီးၿပီး စတိသေဘာမ်ိဳး အေရးယူေနတာကုိပဲ ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ မၾကာခင္က ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ဆက္တိုက္ဗံုးခြဲမႈမ်ားဟာလည္း ဘာသာေရးအၾကမ္းဖက္မႈေတြေပၚေပါက္ဖို႔ ဖန္တီးတဲ့လုပ္ရပ္ေတြပါ။ ထံုးစံအတိုင္း ေနာက္ကြယ္က လက္မည္းႀကီး ေတြကေတာ့ လြတ္ေျမာက္ေနဆဲပါ။
အစၥလာမ္လမ္းစဥ္က လူတစ္ဦးခ်င္းစီကုိ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ တာ၀န္အပ္ႏွင္းထားတဲ့ လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ သားေဖာက္သာသနာျပဳျခင္း၊ ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ရန္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ဘာသာျခားမ်ားအား ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းသည္ အစၥလာမ္ရဲ႕ သာသနာျပဳနည္းစနစ္မ်ား မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔က်င့္သံုးေနသူမ်ား ရွိေနလွ်င္ ထိုသူမ်ားသည္ အစၥလာမ္ကုိထုိးႏွက္ရန္ ႀကံစည္လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေဆာ္ဒီမွာ အီရန္မွာ အစၥလာမ္ကေန တစ္ျခားဘာသာကုိ ကူးေျပာင္းရင္ ေသဒဏ္ေပးတာ၊ မတရားကာမ ေဖာက္ျပန္ရင္ ခဲနဲ႔ထုသတ္တာ ဆိုတာ အဲဒီတိုင္းျပည္ေတြက အာဏာရွင္စနစ္ က်င့္သံုးေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြပါ။ သူတို႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ မသိနားမလည္တဲ့ ျပည္သူေတြကုိ ဂလက္စတံုးစီမံကိန္းေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကုိ မသိနားမလည္တဲ့ တဖတ္တည္းဖတ္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြကုိ အစၥလာမ္ကုိ ခုတံုးလုပ္ၿပီး ဓမၼရဲ႕အရွင္ အလႅာဟ္ကုိ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေနၾကတာပါ။
ဇနာ – မတရားကာမမႈ
ဘာသာေျပာင္းတာကုိ ေသဒဏ္ေပးတာ၊ မတရားကာမ က်ဴးလြန္သူေတြကုိ ခဲနဲ႔ထုသတ္တာေတြဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဒီလိုျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ဖို႔ မပါပါဘူး။ အစၥလာမ္က ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားပါတယ္ဆုိတာ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္လို႔ ဒီေနရာမွာ မတရားကာမမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အနည္းငယ္တင္ျပပါ့မယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂၄) အာယတ္ (၂-၅)မွာ
“ ကာမက်ဴးလြန္ေဖါက္ဖ်က္ေသာ အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသားတို႔အား ႀကိမ္ဒဏ္(၁၀၀)စီ႐ိုက္ေလာ့။ သူတို႔ကုိ သနားၾကင္နာ၍ အလႅာဟ္၏စည္းမ်ဥ္းကုိ မခ်ိဳးေဖာက္ၾကေလႏွင့္။ သင္တို႔သည္ အလႅာဟ္ႏွင့္အနာဂတ္ကို ယံုၾကည္ လွ်င္ သူတို႔အား ျပစ္ဒဏ္ေပးမႈတြင္ သက္ေသအျဖစ္ေနေလာ့။
ကာမေဖာက္ျပန္သူ အမ်ိဳးသားသည္ ကာမေဖာက္ျပန္သူ အမ်ိဳးသမီး (သို႔မဟုတ္) လူ႔အရည္အေသြး ဖ်က္ဆီးဆံုး႐ႈံးေနသူ အမ်ိဳးသမီးကိုသာ ဆြဲေဆာင္စည္း႐ံုးႏိုင္လိမ့္မည္။ ကာမေဖာက္ျပန္သူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ လည္း ကာမေဖာက္ျပန္သူအမ်ိဳးသား (သို႔မဟုတ္) လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္စီးေနေသာသူကုိသာ ဆြဲေဆာင္စည္း႐ံုး ႏိုင္လိမ့္မည္။
အိေျႏၵရွင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား စြပ္စြဲရာတြင္ စြပ္စြဲသူသည္ (၄)ရပ္ေသာသက္ေသကုိ မျပႏိုင္လွ်င္ ထိုစြပ္စြဲ သူတို႔အား ႀကိမ္ဒဏ္(၈၀)စီ ရိုက္ေလာ့။ ၎ေနာက္ သူတို႔၏သက္ေသထြက္ဆိုခ်က္မ်ားကုိ မည္သည့္အခါမွ အတည္ မျပဳၾကေလႏွင့္။ ၎တို႔သည္ ယုတ္မာေကာက္က်စ္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။
ကာမေဖာက္ျပန္သူမ်ားႏွင့္ မေတာ္မတရား စြပ္စြဲသူတို႔သည္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရၿပီးေနာက္ အမွားကုိ၀န္ခံ၍ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကလွ်င္ ဧကန္အမွန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဂ႐ုဏာေတာ္ရွင္၊ ျပစ္မႈမ်ားမွ ကာကြယ္၍လံုၿခံဳမႈေပး ေတာ္မူသည့္အရွင္ ျဖစ္သည္။ ” လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
မတရားကာမေဖာက္ျပန္သူေတြကုိ ႀကိမ္ဒဏ္ေပးရမယ္။ မေတာ္မတရားေတာ့ မစြပ္စဲြနဲ႔။ မေတာ္မတရား စြပ္စြဲသူလည္း ႀကိမ္ဒဏ္႐ိုက္ခံရမယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကုိ မည္သူမဆို မေတာ္မတရားစြပ္စြဲရင္ သက္ေသ(၄)ရပ္ ျပဳႏိုင္ရပါမယ္။ အိေျႏၵရွင္အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ အကာအကြယ္ေပးထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအာယတ္ေတာ္ကုိ ကုိးကား ၿပီး `အစၥလာမ္ဟူသည္ မတရားကာမမႈမ်ားကုိ ျပင္းထန္စြာ႐ႈတ္ခ်ၿပီး အိေျႏၵရွင္အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ကာကြယ္ေပးေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္´ဆိုတဲ့ အစၥလာမ္ရဲ႕တန္ဖိုးတစ္ခုကုိလည္း တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
ျပစ္ဒဏ္က်ခံၿပီးတဲ့ေနာက္ အမွားကုိ၀န္ခံၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာၾကၿပီဆိုရင္လည္း လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆိုရမွာပါ။ အစၥလာမ္က ကာကြယ္ျခင္းသည္ ကုသျခင္းထက္ေကာင္း၏ ဆိုတဲ့မူကုိ လက္ခံထားပါ တယ္။ မတရားကာမမႈကုိ မျဖစ္ခင္ကတည္းက ေ၀းေ၀းကေရွာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူူရာဟ္(၁၇) အာယတ္(၃၂) မွာ
“ မတရားကာမမႈအနားသုိ႔ပင္ မခ်ဥ္းကပ္ၾကကုန္လင့္။ ၎သည္ မၾကား၀ံ့၊ မနာသာေသာ အမႈကိစၥျဖစ္၍ အကုသိုလ္လမ္းစဥ္ျဖစ္၏ ” လို႔ တားျမစ္ထားတာပါ။
မတရားကာမမႈေတြကုိျဖစ္ေစတဲ့ စိတ္ၾကြေဆးေတြ မသံုးစြဲဖို႔၊ ညစ္ညမ္းဗီဒီယိုေတြ မၾကည့္ၾကဖုိ႔၊ အေဖနဲ႔သမီး၊ အမိနဲ႔သား၊ ေမာင္နဲ႔ႏွမ စည္းေစာင့္ဖို႔ဆိုတာ၊ တရား၀င္လက္ထပ္ျခင္းမျပဳမီ စည္းေစာင့္ဖို႔ဆိုတာ၊ မတရားကာမမႈအနားသို႔ မခ်ဥ္းကပ္ျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို မေစာင့္ထိန္းၾကလို႔ ယေန႔ေခတ္ကာလမွာ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ကေလးသူငယ္ေတြကုိ မေတာ္မတရား က်င့္ႀကံမႈေတြ၊ အေဖက သမီးျဖစ္သူကုိ မဟားဒရားျပဳမႈေတြ၊ အေဖမေဖာ္ႏိုင္ဘဲ ကေလးေမြးရတယ္၊ ကုိယ္၀န္ဖ်က္ခ်ရတယ္ဆိုတာ မၾကားခ်င္မွအဆံုး ျဖစ္ေနၾကတာပါ။
အစၥလာမ္ေဘာင္အတြင္းက မြတ္ဆလင္မ္ေတြဆိုရင္ `ဇနာ´လို႔ေခၚတဲ့ မတရားကာမမႈမ်ားကုိ အထူး တလည္ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းပါတယ္။ အသက္အရြယ္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်မ္းသာသူျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသူျဖစ္ေစ၊ မြတ္ဆလင္မ္တစ္ဦးဟာ အျခားဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးကုိ ေနာက္ေျပာင္မိရင္ အကြက္ေခ်ာင္းေနတဲ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြက မြတ္ဆလင္မ္ကုလားတစ္ေယာက္ အမ်ိဳးသမီးကုိ မေတာ္မတရား ႀကံစည္ပါတယ္လို႔ သတင္းျဖန္႔လိုက္မယ္။ လူအုပ္ႀကီးနဲ႔၀ိုင္းၿပီး အဲဒီလူကုိ သတ္ျပစ္မယ္။ ရဲစခန္းပို႔လုိက္ရင္လည္း လူအုပ္နဲ႔၀ိုင္းၿပီး အဲဒီလူကုိ ထုတ္ေပးလို႔ေျပာမယ္။ ၿပီးရင္ အျခားမြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕အိမ္ေတြ ေစ်းဆိုင္ေတြကုိ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးမယ္။ ပစၥည္းေတြ လုယူမယ္။ ရဲေတြက အင္အားမမွ်လို႔ဆိုၿပီး ရပ္ၾကည့္ေနမယ္။ လုယက္သတ္ျဖတ္ ရမ္းကားေနတဲ့သူေတြကုိ ေတာ္ၾကပါေတာ့၊ ရပ္ၾကပါေတာ့လို႔ ေတာင္းပန္ေနလိမ့္မယ္။ အဲဒါ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈပံုစံေတြပဲ။
မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း လမ္းသြားရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မတိုက္မိေအာင္ သတိထားသြားဖို႔ အထူး လိုအပ္တယ္။ မဟုတ္ရင္ ႀကိဳတင္ႀကံစည္ၿပီး အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေအာင္က်ဴးလြန္မႈနဲ႔ တရားစြဲခံရလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ အခုလို မ်က္ႏွာငယ္စြာ ေအာက္က်ိဳ႕စြာ ေနထုိင္ေနၾကရပါတယ္။
အဲဒါေတြဟာ မြတ္ဆလင္မ္အေရၿခံဳ အၾကမ္းဖက္သမားေတြ၊ မြတ္ဆလင္မ္ဆန္႔က်င္ေရး အၾကမ္းဖက္ သမားေတြရဲ႕ဒဏ္ကုိ ခံစားေနၾကရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြကုိ မုန္းတီးစိတ္ေတြ ၀င္လာဖို႔၊ အစၥလာမ္ေၾကာက္ေရာဂါေတြ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ေဟာေျပာေရးသား လႈံ႕ေဆာ္မႈေတြက ဆက္လက္ရွိေနပါတယ္။
ဗုဒၶတကၠသိုလ္ နလႏၵာ
မၾကာခင္ကထြက္တဲ့ ဘာသာေရးဂ်ာနယ္တစ္ခုမွာ အထင္ကရ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ေရးသားထားတာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ အိႏၵိယကုိ တူရကီမြတ္ဆလင္မ္ေတြ ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ ၁၁၉၃ ခုႏွစ္မွာ နလႏၵာ တကၠသိုလ္ႀကီး ဖ်က္ဆီးခံရၿပီး ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဘုန္းႀကီးေတြ အသတ္ခံခဲ့ရတယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဆိုတာ ေရွးတုန္းက ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံ တူရကီမြတ္ဆလင္မ္ေတြ သိမ္းပိုက္ၿပီးမွ မြတ္ဆလင္မ္ဘာသာဘက္ကုိ ေျပာင္းသြား တာပါလို႔ ေရးထားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း နလႏၵာတကၠသိုလ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိထားတာေလးေတြကုိ မွ်ေ၀ေပးခ်င္လာပါတယ္။ ဆရာေမာင္စူးစမ္းက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေမလထုတ္ ႏြယ္နီမဂၢဇင္းမွာ အခုလို ေရးသားထားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ၿပီး ႏွစ္ ၂၀၀ အၾကာ၌ ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ နလႏၵာတကၠသိုလ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ မြတ္ဆလင္မ္တို႔ အိႏၵိယကုိ ၀င္ေရာက္သိမ္းပိုက္ခ်ိန္တြင္ ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရသည္။ ဤတကၠသိုလ္ႀကီးကုိ အိႏၵိယေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာနက ျပန္လည္တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၎တကၠသိုလ္ေဟာင္းႀကီးႏွင့္ မေ၀းလွေသာေနရာတြင္ နလႏၵာ တကၠသိုလ္အသစ္ႀကီးကို အိႏၵိယသမၼတႀကီး ရာဂ်င္ဒရာ ပရားဆပ္က ၁၉၅၁ တြင္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ၎ တကၠသိုလ္အသစ္ႀကီးအတြက္ ေျမကုိ မြတ္ဆလင္မ္ေျမရွင္ႀကီးက လွဴဒါန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ လို႔ ေဖာ္ျပထားတာကုိ ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ ဆရာႀကီးဦးေအးေမာင္ရဲ႕ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ (ဒုတိယပိုင္း) ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ႐ိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့စာအုပ္ထဲက `အိႏၵိယ၌ ဗုဒၶ၀ါဒကြယ္ျခင္း´ဆိုတဲ့သံုးသပ္္ခ်က္ေလးကုိလည္း ထပ္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ပါေသး တယ္။

အိႏၵိယျပည္၌ ဗုဒၶ၀ါဒကြယ္ျခင္း

ျဗာဟၼဏာ၀ါဒေယာင္ေယာင္ မဟာယနဗုဒၶ၀ါဒသည္ ထြန္းကားၿပီးလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒီလူထုသည္ ဘကၠတိ၀ါဒႏွင့္ ဘဂ၀ါ (ထာ၀ရဘုရား၀ါဒ) ကုိးကြယ္က်င့္သံုး၍ ျဗာဟၼဏ၀ါဒီတို႔သည္ ဗုဒၶ၀ါဒမွ အခ်ိဳ႕ေသာအခ်က္မ်ားကုိ လက္ခံကာ မိမိတို႔ဘာသာ၀ါဒကုိ ျပဳျပင္ေသာအခါ လူထုဗုဒၶဘာသာသည္ ဟိႏၵဴဘာသာႏွင့္ အသြင္လကၡဏာမ်ား စြာ ခြဲျခား၍မရေတာ့ေပ။ ထိုအခ်ိန္အခါတြင္ ေထရ၀ါဒသည္ သံဃအဖြဲ႕၌ တည္ရွိေနေသးသည္မွန္၏။ သုိ႔ရာတြင္ ျဗာဟၼဏာဆရာတို႔သည္ တစ္စတစ္စ တန္ခိုးအင္အားႀကီးမားလာၿပီျဖစ္၍ ေထရ၀ါဒ သံဃအဖဲြ႕ကုိ ၿခိမ္းေျခာက္လာ ၾကသည္။ အိႏၵိယျပည္ထဲသို႔၀င္လာေသာ မြတ္ဆလင္မ္လူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း ဗုဒၶဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားကုိ တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးၾကေလသည္။
ထိုေခတ္ျဗာဟၼဏစာေပ၌ ဗုဒၶ၀ါဒကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ အိႏၵိယဘုရင္မ်ားႏွင့္ ျဗာဟၼဏေခါင္းေဆာင္မ်ား အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ၆ရာစုအတြင္း၌ မိဟိရခုလဘုရင္သည္ ဗုဒၶရဟန္းေက်ာင္းမ်ားကုိ ဖ်က္ဆီး၍ ၈ရာစုအလယ္ေလာက္က ျဗာဟၼဏေခါင္းေဆာင္ ကုမာရိလဘတၱသည္ ဗုုဒၶ၀ါဒီတို႔ကုိသတ္ျဖတ္ရန္ ဘုရင့္အား လႈံ႕ေဆာ္သည္ဆို၏။
၁၁၉၃ ခုႏွစ္၌ မြတ္ဆလင္မ္စစ္တပ္မ်ားသည္ ဘီဟာနယ္ထဲသို႔၀င္ေရာက္ၿပီးလွ်င္ ဗုဒၶရဟန္းမ်ားကုိ တစ္ဦးမက်န္ သတ္ျဖတ္၍ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးျပစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယျပည္၌ ဗုဒၶ၀ါဒကြယ္ ျခင္းသည္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒီႏွင့္ မြတ္ဆလင္မ္တို႔၏ ႏွိပ္ကြပ္မႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု တစ္ခါက အေနာက္ႏိုင္ငံ သုေတသီပညာရွင္မ်ားက ယူဆခဲ့ဖူးၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒီမ်ားႏွင့္ မြတ္ဆလင္မ္တို႔၏ တိုက္ခုိက္ဖ်က္ဆီးမႈမ်ားသည္ ဥေရာပတိုက္ အလယ္ ေခတ္က ခရစ္ယာန္ဂုိဏ္းႀကီးႏွစ္ခုအခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးမႈေလာက္ မဆိုး၀ါးခဲ့ေခ်။ သုိ႔ရာတြင္ ခရစ္ယာန္ ဂိုဏ္းႀကီးႏွစ္ခုသည္ ယေန႔တိုင္ တည္ရွိခဲ့၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း ရွမ္းေခတ္က သိုဟန္ဘြားသည္ ဗုဒၶရဟန္းမ်ားကို သတ္ျဖတ္၍ ေက်ာင္းကန္ဘုရား မ်ား ဖ်က္ဆီးခဲ့ေစကာမူ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ မေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေပ။ သို႔ျဖစ္၍ အိႏၵိယျပည္၌ ဗုဒၶ၀ါဒကုိ အျခားဘာသာ၀ါဒီတို႔ ၏ ႏွိပ္ကြပ္မႈသည္ ဗုဒၶ၀ါဒကြယ္ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၿငိမ္းလုဆဲျဖစ္ ေနေသာ ဗုဒၶဆီမီးတိုင္ကုိ ေလျပင္းတစ္ခ်က္ အေ၀ွ႔ခံလိုက္ရျခင္းမွ်သာျဖစ္ေလသည္။
ေဒါက္တာ Rhy Davids ကမူ ဟိႏၵဴႏွင့္ မြတ္ဆလင္မ္တို႔၏ဖိႏွိပ္မႈသည္ ဗုဒၶ၀ါဒကြယ္ျခင္း၏ အေၾကာင္း တရားမဟုတ္ဟု ေရးသားခဲ့ေပသည္။ (Rhy Davids, Buddhist India) စာမ်က္ႏွာ ၁၄၆ တြင္ အိႏၵိယျပည္ထဲ အလံုးအရင္း ၀င္ေရာက္လာေသာ ဟန္း၊ ဆီသီယန္း အစရွိသည့္ လူမ်ိဳးတို႔သည္ အသိဉာဏ္အဆင့္အတန္း နိမ့္က် ေသာ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုလူမ်ိဳးတို႔က ဗုဒၶ၀ါဒကုိ လက္ခံေသာအခါ နဂိုက ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေနၿပီျဖစ္ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ထုိလူမ်ိဳးတို႔၏၀ါဒမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ၍ ကြယ္ခဲ့သည္ဟု ေရးသားခဲ့ေပသည္။
Dr Rhy Davids ႏွင့္အျခားပညာရွင္တို႔သည္ အိႏၵိယျပည္ထဲသို႔ ျပင္ပလူမ်ိဳးမ်ား ၀င္မလာမီကေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အျခား၀ါဒီမ်ား ဗုဒၶ၀ါဒကုိ ရန္ရွာျခင္းမျပဳမီက ေသာ္လည္းေကာင္း ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီး ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တညီတညြတ္တည္း လက္ခံယံုၾကည္ၾကေလသည္။
အထက္ပါသံုးသပ္ခ်က္မ်ားအရ အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶဘာသာကြယ္ရတာဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေၾကာင့္လို႔ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ လိမ္လည္ရာေရာက္ပါတယ္။ ယံုၾကည္ရာ အယူ၀ါဒတစ္ရပ္ကုိ အျခားလူမ်ိဳးေတြက ႏွိပ္ကြပ္လို႔ ကြယ္ ေပ်ာက္ရပါတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ အသိဉာဏ္ႏံုနဲ႔သူတို႔ရဲ႕ ေယာင္၀ါး၀ါး ဆင္ေျခဆင္လက္မွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ မိမိတို႔ အယူ၀ါဒမွ စစ္မွန္ေသာ တရားသေဘာနဲ႔ သေဘာတရားေတြကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလာၾကမယ္ဆိုရင္၊ မိမိတို႔အယူ၀ါဒအတြင္းကုိ အျခားေသာ အယူ၀ါဒေတြကုိ ေရာေႏွာက်င့္သံုးလာမယ္ ဆိုရင္၊ အစၥလာမ္ျဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေစ အမွန္တကယ္ပဲ ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာပါ။
စစ္မွန္ေသာ အစၥလာမ္၊ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶ၊ စစ္မွန္ေသာ ခရစ္ယာန္တို႔ ကြယ္ေပ်ာက္မွာမဟုတ္ဘဲ ဒီအယူ၀ါဒ ေတြရဲ႕တန္ဖိုးေတြကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနၾကတဲ့ ယံုၾကည္သူမ်ားထံမွ အျခားသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယမွ စတင္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶအယူ၀ါဒဟာ အိႏၵိယမွာ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ကမာၻအႏွံ႔မွာ ထြန္းကားေနတာကုိ နမူနာယူသင့္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ လူ႔သမိုင္းမွာ ႀကံဳေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ ေလာကဓံတရားေတြပါ။ ဒါေတြကုိ ဘယ္လိုရင္္ဆိုင္ရမယ္ဆိုတာကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကုိ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါမယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂) အာယတ္ (၁၅၃ ၊ ၁၅၄) မွာ –
“ အို … ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔ သင္တို႔သည္ ႀကံ့ႀကံ့ခံ၍ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းျဖင့္ အလႅာဟ့္ထံမွ အကူအညီကုိ ရယူၾကကုန္ေလာ့။
အလႅာဟ့္လမ္းစဥ္အတိုင္း ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ရင္း အသက္စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကေသာသူတို႔အား သူေသမ်ားဟု မေျပာၾကကုန္လင့္။ ၎တို႔သည္ ရွင္သန္လ်က္ရွိၾကကုန္၏။ သင္တို႔ မသိနားမလည္ၾကေခ်။ ” လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
မိမိတို႔ယံုၾကည္ရာလမ္းစဥ္အတိုင္း မယိမ္းမယိုင္ မေသြဖည္ဘဲ ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္ရင္း ေလာကေကာင္းက်ိဳး ကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါမယ္။ ဒီလိုႀကံ့ႀကံ့ခံရင္း အသက္ေသသြားရင္ေတာင္ သူတို႔ဟာ ရွင္သန္လ်က္ရွိေနၾကပါ တယ္။ လူအမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ရွင္သန္မႈကုိ သေဘာေပါက္နားလည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂) အာယတ္ (၁၅၅) မွာ ဆက္လက္ေျပာဆိုထားတာက
“ လူသားဘ၀မွာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔စြာ ေနထုိင္ရျခင္း၊ မိမိတို႔၏ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ ႏွင့္ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးရျခင္းမ်ားကုိ ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္ ” တဲ့။ တဖန္ အာယတ္ (၁၅၆) မွာ-
“ ဒီလိုေလာကဓံတရားေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္တဲ့သူေတြက ငါတို႔ဟာ ေလာကခပ္သိမ္းရဲ႕ အရွင္သခင္က ျပဌာန္းခ်က္အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ား ျဖစ္တယ္။ အရာအားလံုးဟာ အဆံုးတစ္ေန႔မွာ ထိုအရွင္ထံ ဦးလွည့္ၾကမဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္လို႔ က်ဴးရင့္ၾကပါတယ္။ ” တဲ့။
“ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဟာ သစၥာတရားရဲ႕လမ္းစဥ္ေပၚမွာ ရွိေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ရဲ႕ အကူ အညီနဲ႔ ဂ႐ုဏာေတာ္ကုိ ခံစားရမယ့္သူမ်ားျဖစ္တယ္ ” လို႔ ဆိုပါတယ္။
အစၥလာမ္က ေလာကကုိ ဒုကၡဘံုဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဒုကၡေတြကုိေၾကာက္လို႔ ေလာက ကေန ထြက္ေျပးျခင္းကုိ အားမေပးပါ။ ဒုကၡဘံုထဲမွာ ဒုကၡေတြကုိေလ်ာ့ေအာင္ ေကာင္းမြန္လွပ သာယာမႈေတြကုိ ေဆာင္ရြက္ၿပီး လူ႔အရည္အေသြးေတြ တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္လို႔ လမ္းညႊန္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ အစၥလာမ္ဟူသည္ ေလာကဓံတရားမ်ားကုိ ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္္ဆိုင္ၿပီး လူသားပီပီ ေအာင္ျမင္မႈကုိ ရယူေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္သည္ဆိုတဲ့ အစၥလာမ္တန္ဖိုးတစ္ခုကုိ ထပ္မံတင္ျပရင္း ရပ္နားလိုက္ပါဦးမယ္ ။ ။