ဟဂ်္အေၾကာင္း 3.10.2014 မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဟဂ်္အေၾကာင္း

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

          ဒီကေန႔(၃.၁၀.၂၀၁၃)ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ေယာင္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဘာ ဒသ္ျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား

အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္း(မ္) ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကားသုဟု

ဒီကေန႔က်ေနာ္တင္ျပမဲ့ ခြတၱဗာဟ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေသာ `ဟဂ်္အေၾကာင္း´ပဲျဖစ္ပါတယ္။ `ဟဂ်္´အေၾကာင္းကို မတင္ျပခင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂၂)၊ ဆူရာတြလ္`ဟဂ်္´ အာယသ္အမွတ္(၂၆)ႏွင့္ အာယသ္အမွတ္(၂၇)တို႔ကို ဦးစြာအသိေပးရွင္းျပလိုပါတယ္။

`တစ္ရံတစ္ခါက ငါအရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)အား ထူးျမတ္ေသာအိမ္ေတာ္၏ေနရာ ကို ညႊန္ျပေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။ (ယင္းထူးျမတ္ေသာ အိမ္ေတာ္ကိုအေၾကာင္းခံေသာအားျဖင့္) သင္ (အီဘရာဟင္မ္)သည္ ငါအရွင္ျမတ္ႏွင့္ အျခားမည္သည့္အရာကိုမွ်တြဲဖက္ ဆည္းကပ္နာခံျခင္း မျပဳပါေလႏွင့္။ ၿပီးေနာက္ သင္သည္ငါအရွင္ျမတ္၏ ထူးျမတ္ေသာအိမ္ေတာ္ကို `တြ၀ါဖ္း´လွည့္ပတ္ေနသူမ်ား၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ စြာ ရပ္တည္ေနၾကသူမ်ား၊ ဦးလည္မသုန္ ဦးညႊတ္၊နာခံ၊ ႐ိုက်ိဳးသူမ်ားအတြက္ ေသာင္ဟီးဒ္(၀ါ)တစ္ပါးတည္းေသာ အရွင္ျမတ္ကို `ကြဖ္ရ္´ဟူေသာ ျငင္းပယ္ျခင္း၊ `ရွရီးက္´ဟူေသာ တုဖက္နာခံျခင္းႏွင့္ `ရစ္ဂ်ဆြန္´ဟူေသာ ပါပ ညစ္က်ဴးမႈ အစြန္းအထင္းမ်ားမွ ကင္းစင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။´ (ကုရ္အာန္ – ၂၂း၂၆)

ဒီအာယသ္ေတာ္အရဆိုရင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္အမွဴးျပဳၿပီး သားေတာ္အီစ္မာအီးလ္(အ)ႏွင့္ အတူတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဒီကအ္ဘာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူတစ္ရပ္ လံုးအတြက္ တုဖက္၊ ဆည္းကပ္နာခံ႐ုိက်ိဳးမႈအရပ္ရပ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ေစရန္အတြက္ ျပယုဂ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ `တြားေအမီးန္´လို႔ေခၚတဲ့ `တြ၀ါးဖ္´လွည့္ေနသူမ်ားဆိုတာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲက ဥပေဒျပဌာနး္ခ်က္မ်ားကို ဗဟုိျပဳၿပီး မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး လွည့္လည္သြားလာေနသူမ်ား တစ္နည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကို မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀ခရီးမွာ ဗဟိုျပဳ မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူမ်ားကို ရည္ညႊန္းေနပါတယ္။ `ကားေအမီန္း´ ဆိုတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ ႔ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္အေပၚမွာ မားမားမတ္မတ္ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ေနသူမ်ားကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။ `႐ုကၠအီးက္ဆုဂ်ဳးဒ္´ဆိုတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ကိုသာလွ်င္ ဦးလည္ မသုန္၊ ဦးညႊတ္နာခံ႐ိုက်ိဳးျခင္းဆိုတာကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ကအ္ဘာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ေတြကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတဲ့`ဟာဂ်ီဆဗ္´တစ္ဦးမွာရွိရမဲ့ အရည္ အေသြး၊ အရည္အခ်င္းေတြပါ။

ဆက္လက္ၿပီး ဆူရာဟ္(၂၂)၊ အာယသ္ေတာ္(၂၇)ကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။

`အသင္သည္ လူသားတို႔အား `ဟဂ်္´ျပဳရန္ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါေလ။ ထိုေသာအခါ အရပ္မ်က္ႏွာအသီးသီးမွ လူသားတို႔သည္၊ ေျခလွမ္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစီးအနင္းမ်ားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသင့္ထံသို႔ေရာက္ရွိလာ ၾကေပလိမ့္မည္။´                                                                                   (ကုရ္အာန္- ၂၂း၂၇)

ဒီအာယသ္ေတာ္အရဆိုရင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)သည္ လူသားတို႔အား`ဟဂ်္´ျပဳရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့ ျခင္းကို ေတြ႕ရွိရတဲ့အတြက္ `ဟဂ်္´ျပဳျခင္းဆိုသည္မွာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)လက္ထက္မွာကတည္းက ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ ကုရ္အာန္အေထာက္အထားအရ သိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သမိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္တစ္ရပ္ကို က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားသံုးသပ္ဖို႔လိုအပ္လာပါတယ္။ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ `ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္၊ `ဟဂ်္´ က်င့္စဥ္ေတြကို လူသားေတြအတြက္ အစျပဳေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ေနာက္ လိုက္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဂ်ဴးနဲ႔ခရစ္ယာန္ေတြကေရာ ဘာေၾကာင့္မ်ား`ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္မွာ မပါ၀င္ခဲ့ၾကတာလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒီကေန႔`ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္ကို မြတ္ဆလင္မ္ေတြကပဲ လုပ္ေဆာင္ေနၾကၿပီး ဂ်ဴးတို႔၊ ခရစ္ယာန္တို႔ဟာ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္မွာ မပါ၀င္ၾကပါဘူး။ အကယ္၍ ဒီ`ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကသာ စတင္ဦးေဆာင္လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဂ်ဴးေတြ၊ ခရစ္ယာန္ေတြ`ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္မွာ မပါ၀င္ခဲ့တာ အထူးေမးခြန္း ထုတ္စရာမလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကပင္လွ်င္ `ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ကို ရည္ညႊန္းေနပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ရပ္ကို က်ေနာ္တို႔ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။

တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၁၄၀၀)ေလာက္က ပြင့္ေပၚခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္အရ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ဟာ တမန္ေတာ္`ႏူးဟ္´(အ)ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ သူ႔ထံမွာ ဇနီးမယား(၂)ဦးရွိပါတယ္။ တစ္ဦးက `ဆာရာ´သခင္မျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ `ဟာဂ်ရာ´ သခင္မျဖစ္ပါတယ္။ `ဆာရာ´သခင္မနဲ႔ ဦးစြာအိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ `ဆာရာ´သခင္မရဲ႕အစီအမံနဲ႔ပဲ `ဟာဂ်ရာ´သခင္မနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ဒုတိယအိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရျခင္းမွာ ပထမဇနီးသည္`ဆာရာ´ သခင္မနဲ႔ ကေလးမေမြးဖြားခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)သည္ ဒုတိယဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဟာဂ်ရာ´သခင္မနဲ႔ `အီစ္မာအီးလ္´ အမည္ရွိသားတစ္ဦးကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´ကို ရရွိၿပီးတဲ့အခါမွာ တမန္ေတာ္အီဘရာ ဟင္မ္(အ) ပထမဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဆာရာ´သခင္မနဲ႔ `အစ္ဟာက္´အမည္ရွိသားေတာ္တစ္ပါးကို ထပ္မံရရွိခဲ့ျပန္တယ္။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔အထူးျပဳမွတ္သား ထားရမဲ့အေရးပါတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ) သည္ ဒုတိယဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဟာဂ်ရာ´သခင္မနဲ႔သားေတာ္ႀကီး `အီစ္မာအီးလ္´(အ)ကို ရရွိၿပီး၊ ပထမဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဆာရာ´သခင္မနဲ႔ သားေတာ္ငယ္ `အစ္ဟာက္´(အ)ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ဇနီးငယ္က သားႀကီးေမြးၿပီး ဇနီးႀကီးက သားငယ္ေမြးဖြားျခင္းဟာ ကမၻာ့သမိုင္းရဲ႕မ်က္ႏွာစာတစ္ရပ္ကို အမ်ားႀကီးအေျပာငး္အလဲျဖစ္ခဲ့ရပါ တယ္။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္ေပးထားတဲ့ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ကို ဦးစီးနာယကလို႔ ေလးစားၾကည္ညိဳတာျခင္း အတူတူ အဘယ္ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ `ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ဂ်ဴးနဲ႔ခရစ္ယာန္တို႔ မပါ၀င္ပဲ မြတ္ဆလင္မ္ကသာ `ဟဂ်္´လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ရတာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းဟာ အခုက်ေနာ္တင္ျပေနတဲ့ ဇနီးႀကီး၊ ဇနီးငယ္နဲ႔ သားႀကီး၊ သားငယ္ဇာတ္လမ္းဟာ အေရးပါတဲ့ အခန္းမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို က်ေနာ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။

တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ရဲ႕ ပထမဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဆာရာ´သခင္မဟာ လူကံုထံအမ်ိဳးအႏြယ္က ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕သမိုင္းဆရာမ်ားက ဘုရင္အမ်ိဳးအႏြယ္၀င္တစ္ဦးလို႔ေတာင္ မွတ္တမ္းတင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယဇနီး ကေတာ့ အေစခံအႏြယ္ကျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ကဆိုလွ်င္`ဆာရာ´သခင္မရဲ႕ အေစခံဆိုၿပီးေတာင္ မွတ္တမ္းတင္ထား တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဟာ မ်ိဳး႐ိုးအဆင့္ျမင့္တဲ့ ပထမဇနီး `ဆာရာ´သခင္မရဲ႕သားေတာ္`အစ္ဟာက္´ကိုသာလွ်င္ သားႀကီးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခ်င္ၾကၿပီး ဒုတိ ဇနီး`ဟာဂ်ရာ´သခင္မနဲ႔ ရရွိတဲ့သားျဖစ္သူ `အီစ္မာအီးလ္´ကိုေတာ့ တန္းတူအသိအမွတ္ မျပဳခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရဆိုရင္ သားေတာ္ႀကီးကို `ဇဘာဟ္´လွီး ျဖစ္ရာမွာ`အိစ္မာအီးလ္´လို႔ ျပဆိုထားေပမဲ့ Bible အရ  ဆိုရင္ေတာ့`အစ္ဟားက္´ဆိုၿပီးေဖာျ္ပထားတာကို ေတြ႔ ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ကုရ္အာန္မွာေရာ၊ Bible မွာပါေဖာ္ျပပါရွိတဲ့ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ သားေတာ္ကို `ဇဘာဟ္´လွီးျဖတ္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပပါရေစ။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း(၄၀၀၀)ေလာက္က လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အစြဲအလန္း၊ အယူအဆ တစ္ရပါဟာ သူတို႔ယံုၾကည္လိုလားတဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္၊ သူတို႔ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚလာေစဖို႔ဆိုရင္ မိမိတို႔ရဲ႕ သားကို ဘုရားသခင္အတြက္ `ဇဘာဟ္´လွီးျဖတ္ပူေဇာ္ အဓိဌာန္ျပဳေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေလ့အထကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က မလိုလား၊ ပယ္ဖ်က္လိုတဲ့အတြက္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အေၾကာင္းခံ ၿပီး လူကိုလွီးျဖတ္`ဇဘာဟ္´လုပ္တဲ့စနစ္ဆိုးကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွ ပယ္ဖ်က္၊ ဖ်က္သိမ္းေပးခဲ့ပါတယ္။

တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ သူ႕ရဲ႕ပထမဇနီး`ဆာရာ´သခင္မနဲ႔ သူရဲ႕အေမြကို ဆက္ခံဖို႔ သားေယာက္က်ားေလးတစ္ဦး အလြန္လိုခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်န္အေတာ္ၾကာသည္အထိ မရရွိခဲ့ပါဘူး။ တမန္ ေတာ္ႀကီးရဲ႕သားေယာက္က်ားေလး အလြန္အမင္းလိုခ်င္တဲ့ ဆႏၵကိုဇနီးသည္`ဆာရာ´သခင္မက ျဖည့္စြက္ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ သူ႕ရဲ႕အပါးေတာ္ၿမဲ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ `ဟာဂ်ရာ´သခင္မနဲ႔ လက္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ `ဟာဂ်ရာ´သခင္မဟာ သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´ကို ေမြးဖြားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တမန္ေတာ္အီဘရာ ဟင္မ္(အ)ဟာ ပထမဇနီးျဖစ္တဲ့ `ဆာရာ´သခင္မနဲ႔ သူ႕ရဲ႕အေမြခံသားေတာ္တစ္ပါးကိ လိုခ်င္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့သူေတြက သူတို႔ရဲ႕အယူအဆတစ္ရပ္ကို တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ကို စြဲကပ္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအယူအဆက အကယ္၍ `ဆာရာ´သခင္မထံမွာ သားတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလိုပါလွ်င္`ဟာဂ်ရာ´သခင္မ၏ သား`အီစ္မာအီးလ္´ကို ဘုရားသခင္အတြက္ `ဇဘာဟ္´ျပဳၿပီး လွဴဒါန္း မည္ဟူ၍ျဖစ္သည္။ မၾကာမီမွာပါင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ထံသို႔ `ဆာရာ´သခင္မမွာ သားေတာ္ဖြားျမင္မည္ဟု သတင္းေရာက္ရွိလာၿပီး `အစ္ဟာက္´(အ)ကို ဖြားျမင္လာပါေတာ့တယ္။

သားေတာ္ `အစ္ဟာက္´ကို ဖြားျမင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ သူအဓိဌာန္ ျပဳထားတဲ့ သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´ကို `ဇဘာဟ္´စြန္႔လွဴအေရးကို အာ႐ံုစိုက္လာပါတယ္။ သားေတာ္ `အီစ္ မာအီးလ္´ေျပးေဆာ့ကစားတဲ့အရြယ္မွာေတာ့ သားေတာ္ကို `ဇဘာဟ္´လုပ္ဖို႔ကိစၥ သားေတာ္နဲ႔ဖြင့္ၿပီး တိုင္ပင္ပါ ေတာ့တယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္မွာ ဒီလိုျပဆိုထားပါတယ္။

`အို– က်ေနာ္မ်ိဳးအား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးအား သူေတာ္စင္(သားေတာ္ တစ္ပါး)ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ´                                                                                 (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၀)

`သို႔ျဖစ္ရာ ငါအရွင္ျမတ္က အီဘရာဟင္မ္အား ခႏီၱပါရမီႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သားေတာ္တစ္ပါးကို ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္ မူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေပးခဲ့ေလသည္။´                                       (ကုရ္အာန္ ၃၇း၁၀၁)

ထိုသားေတာ္သည္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ႏွင့္အတူ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားႏိုင္သည့္အရြယ္သို႔ ေရာက္ ေသာအခါ ဖခင္အီဘရာဟင္မ္က ဤသို႔ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။

`အို ခ်စ္သား ငါသည္ဧကန္အမွန္ပင္ အိပ္မက္ထဲ၌ သင့္ကိုလွီးျဖတ္ေနသည္ဟု ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင္သည္မည္သို႔ေသာ သေဘာရရွိပါသနည္း။´

ထိုအခါ သားေတာ္က —

`အို- ကၽြႏ္ုပ္၏ခ်စ္လွစြာေသာ ခမည္းေတာ္ သင္အမိန္႔ေပးျခင္းခံသည့္အတိုင္း သင္ေဆာင္ရြက္ပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္အညီ ကၽြႏု္ပ္သည္ ႀကံ့ႀကံ့ခံၿပီး ခႏၱီပါရမီရွိသူတစ္ဦးအျဖစ္ သင္မၾကာခင္ ျမင္ေတြ႕ရပါေတာ့မည္။´ ျပန္လည္ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။                                            (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၂)

ဒီကုရ္အာန္ (၃၇း၁၀၂)ကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ သူ႔ရဲ႕ သားေတာ္ႀကီးကို စြန္႔လွဴ`ဇဘာဟ္´လုပ္မယ္လို႔ ရည္စူးအဓိဌာန္မွာဖြင့္ၿပီး တိုင္ပင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို တိုင္ပင္တဲ့အေပၚ မွာ သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´ရဲ႕ မိမိရဲ႕အသက္ကို စြန္႔လႊတ္၊ စြန္႔လွဴရဲတဲ့ သတၱိဟာလည္း အင္မတန္မွ ေလးစား၊ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါတယ္။

ဒီအာယသ္မွာ ကုရ္အာန္ကသံုးႏံႈးထားတဲ့ စကားလံုးတစ္လံုးဟာ အထူးမွတ္သားသတိထားဖို႔ ေကာငး္ပါ တယ္။ ဒီစကားလံုးက အရဗီလို`မနားမ္´ျမန္မာလို `အိပ္မက္´အဂၤလိပ္လို `Dream´ ဆိုတဲ့ စကားလံုးျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)က သားေတာ္ေမြးဖြားလာပါက `ဇဘာဟ္´လုပ္ၿပီး စြန္႔လွဴမယ္ဆိုတဲ့ သူ႕ရဲ႕ဆႏၵ၊ သူ႕ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က Dream of IBRAHEEM- အီဘရာဟင္မ္၏ အိပ္မက္လို႔ သုံးႏံႈးထား တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ စာေပရဲ႕သေဘာမွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အနာဂါတ္မွာ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵကို `သူ႔ရဲ႕ အိပ္မက္´လို႔ တင္စားသံုးႏႈံးမႈေတြရွိပါတယ္။ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ဟာ သားေတာ္ကို စြန္႔လွဴမယ္ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕အဓိဌာန္၊ သူ႔ရဲ႕အိပ္မက္၊ သူ႔ရဲ႕ဆႏၵကို သူ႔ရဲ႕သားေတာ္အီစ္မာအီလ္အား ဖြင့္ခ်တိုင္ပင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´က ဖခမည္းေတာ္ကို ျပန္လည္တုန္႔ျပန္တဲ့ေနရာမွာလည္း `အိဖ္အလ္မားသုအ္ မ႐ို´ဆိုတဲ့ စကားစုကုိ ရွင္းျပလိုပါတယ္။ ျမန္မာလိုအဓိပၸါယ္ျပန္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ `အသင္(ဖခမည္းေတာ္)အမိန္႔ေပး ျခင္းခံရတဲ့အတိုင္း ျပဳလုပ္ပါ။´လို႔ ထြက္ရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ `အမရ္´ဆိုတဲ့ အရဗီေ၀ါဟာရဟာ `အမိန္႔ေပး သည္´လို႔ အဓိပၸါယ္ထြက္ရွိသလို Entrust လို႔ေခၚတဲ့`ယံုၾကည္ခ်က္ထားရွိသည္။ အဓိဌာန္ထားရွိသည္´လို႔လည္း အနက္သေဘာထြက္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ —

`အို- ခ်စ္လွစြာေသာ ဖခမည္းေတာ္ သင္ယံုၾကည္ခ်က္ထားရွိသည့္အတိုင္း အဓိဌာန္ထားရွိသည့္အတိုင္း၊ အသင္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပါ´ဆိုၿပီး ဘာသာျပန္ဆိုလိုပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဖခမည္းေတာ္နဲ႔သားေတာ္တို႔ဟာ သူတို႔ ရဲ႕ အစီအစဥ္အတိုင္း သူတို႔ေဆာင္ရြက္သြားၾကတာကို ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၃)က ဆက္လက္ျပဆိုပါတယ္။

`ထို႔ေနာက္ သားအဖႏွစ္ဦးလံုးသည္ `ဇဘာဟ္´လုပ္ငန္းစဥ္ကို နာခံေတာ္မူၾကသည့္အားေလ်ာ္စြာ၊ အီဘရာဟင္မ္က သားေတာ္ကို ေမွာက္လ်က္လွဲေစခဲ့သည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၃)

`ငါအရွင္ျမတ္က သူ႔ကို ဤသို႔အသံျပဳေတာ္မူခဲ့၏။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၄)

`သင္(အီဘရာဟင္မ္)သည္ (သင္၏)အျမင္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လိုက္ေပၿပီ၊ ဧကန္ အမွန္ပင္ အမွန္တရားကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္သူတို႔အဖို႔ ငါအရွင္ျမတ္က ဤကဲ့သို႔ပင္ ထိုက္တန္ေသာဆုလာဘ္ ေတာ္တစ္ရပ္ကို အစားေပးေတာ္မူ၏။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၅)

တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္၏ အဓိဌာန္ကို ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၂)မွာ `မနားမ္´ အိပ္မက္လို႔သုံးႏႈံးထားၿပီး၊ ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၅)မွာေတာ့ `႐ုအ္ယား´အျမင္(Vision)လို႔ ျပန္သံုးထားတာဟာ ခ်ိတ္ဆက္စဥ္းစားဖို႔ အခ်က္တစ္ ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၅)မွာပါရွိတဲ့ `ထိုက္တန္ေသာ ဆုလာဘ္ေတာ္´ဆိုတာာ က်ေနာ္ နားလည္တာကို တင္ျပရမယ္ဆိုရင္ လူသားေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကို သတ္ျဖတ္တဲ့ စနစ္ကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားေတာ္`အီစ္မာအီးလ္´(အ)တို႔ကို အေၾကာင္းခံၿပိး ဖယ္ရွားပစ္ လုိက္ျခင္းဟာ လူ႔ဘ၀သက္တမ္းမွာ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ဆုလာဘ္ေတာ္ႀကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။

`ဧကန္မုခ် ဤအျခင္းအရာသည္ (လူသားတို႔အေပၚ) တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္၏ ထင္ရွားစြာေသာ ျပယုဂ္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၆)

`ၿပီးေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)အား ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ လွီးျဖတ္မႈ ႀကီးတစ္ရပ္အားျဖင့္ အစားထိုးေပးလိုက္ၿပီးျဖစ္သည္။´                                             (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၇)

ေနာက္အပတ္မ်ားမွာ ဘယ္လိုအစားေပးမႈႀကီးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သလဲဆုိတာကို ဆက္လက္တင္ျပသြားပါ့မယ္။