က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွ ပံုေဆာင္ခ်က္မ်ား အပိုင္း(၄) 13.6.2014မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွ ပံုေဆာင္ခ်က္မ်ား
အပိုင္း(၄)
မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား/အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ တာ၀န္က်တဲ့အပတ္ေတြမွာ `က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွ ပံုေဆာင္ခ်က္မ်ား´ဆိုတဲ့ အပိုင္း ၁-၂-၃ ကုိတင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က မည္သို႔ပင္ ဖြင့္ဆိုတင္ျပထားေစကာ မူ လူေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ အတၱေနာမတိကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီးေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို ေစာဒကေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပဳလုပ္ေမးျမန္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းတင္ျပခဲ့ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ျပန္လည္ရွင္းလင္းဖြင့္ဆိုျပတဲ့အ ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ေျပာေနရင္းနဲ႔ပဲ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က နာမ္ သေဘာတရား အားျဖင့္၊ စိတ္ဓာတ္သေဘာအားျဖင့္ ေတာင္ေတြလို မာေက်ာေနတဲ့လူေတြ၊ စိတ္ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္ေတြကို သိမ္ေမြ႕ ႏူးညံ့ေစဖို႔ ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ျပခဲ့တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ လူ႕စိတ္ႏွလံုးသားဆိုတဲ့ ေျမဆီလႊာကိုခြဲစိတ္ၿပီး အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္ကို သိနားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ စမ္းေရေခ်ာင္းေတြ စီးသြင္လာေစမယ္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေဖာ္ညႊန္းေနတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီး ေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ လမ္းညႊန္ျပထားတဲ့ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့လမ္းစဥ္ `ေစရာသြာလ္ မြတ္စ္သကီးန္း´ဆို တဲ့ လမ္းစဥ္ကိုလည္း အျမန္ဆံုးခရီးေပါက္ဖိ႔ု က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကပဲ လမ္းညႊန္ျပသေပးလ်က္ရွိေနပါတယ္။ အမိုက္ေမွာင္ထု ဖံုးလႊမ္းေနၿပီး ဘ၀ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကတဲ့ ဘ၀ေသေနတဲ့သူေတြကို တစ္နည္းအားျဖင့္ အသိမဲ့ ေနသူ၊ ပညာမဲ့ေနသူ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္မရွိသူ၊ အတၱ အက်ဳိးစီးပြားကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္လ်က္ရွိသူ အဲဒီ လို လူေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးသားေတြ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းလာၿပီး ဘ၀ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစဖို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့လမ္းညႊန္မႈကို ျပဳေနတယ္ဆိုတ့ဲအေၾကာင္း၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကပဲ လူသားေတြ ကို သူတို႔ေမးေနတဲ့ ေစာဒကေတြကို အေျဖေပးလ်က္ရွိေနတဲ့အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ၿပီးခဲ့တ့ဲအပတ္က တင္ျပခ့ဲ ပါတယ္။
ယခု ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ အပိုင္း-၄ကို ဆက္လက္တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ငယ္ ကေတာ့ `ေစာဒကႏွင့္အေျဖ´ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မယံုၾကည္သူ၊ ကာဖိရ္ဆိုတဲ့ အမွန္သစၥာတရားကို ဆန္႔က်င္ဖံုးကြယ္ ခ်င္ၾကတဲ့ လူေတြဟာ ေစာဒကမ်ဳိးစံု၀င္ၿပီး ေျပာရင္းနဲ႔ တစ္ခါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မုဟမၼဒ္(ဆြ)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေသာ္လည္းေကာင္း သူတို႔တေတြဟာ ေစာဒက၀င္ လ်က္ရွိၾကပါတယ္၊ ေစာဒက၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ က်ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ သူတို႔ရဲ႕ ေစာဒက၀င္ မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂၁)အာယတ္ ၅ နဲ႔ ၆မွာ အခုလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
“ အမွန္သစၥာတရားကို လက္ခံႏိုင္စြမ္းမရွိၾကတဲ့လူေတြက တမန္ေတာ္ျမတ္ ေဟာၾကားတင္ျပတဲ့ တရားေတာ္ (ကုရ္အာန္) က်မ္းျမတ္ဟာ ဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား၊ ဂေယာက္ဂယက္ ျမင္မက္တဲ့အိပ္မက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ ၎တမန္ေတာ္ျမတ္ဟာ အဲဒီ(ကုရ္အာန္)က်မ္းကို လုပ္ႀကံလီဆည္ ဖန္တီးခ့ဲေလတယ္။ ထို႔အ ျပင္ ၎သည္ ကဗ်ာလကၤာဆရာတစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုသို႔မဟုတ္ခဲ့ပါက ေရွးယခင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ ရဆူလ္တမန္ ေတာ္မ်ား ေစလႊတ္ျခင္းခံရသကဲ့သို႔ သက္ေသလကၡဏာတစ္ရပ္ကို ၎(တမန္ေတာ္) ယူေဆာင္လာသင့္သည္ဟု ေျပာဆုိခဲ့ၾကေလသည္ ” (ကုရ္အာန္-၂၁း၅-၆)
သူတို႔ရဲ႕ နားလည္ႏိုင္စြမ္းဟာ အဲဒီေလာက္ပဲရွိလို႔သာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ကဗ်ာဆရာလကၤာဆရာလို႔ စြပ္စြဲေစာဒကတက္ၾကတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အဖြင့္က႑ ဆူရာဟ္ ဖွာတိဟာ ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ `အင္းန္´သံစဥ္နဲ႔ ရွိပါတယ္။ ဆူရာဟ္အစ `အလ္ဟမ္းဒုလိလႅာ´ ကစၿပီး ဆူ ရာဟ္အဆံုး `၀လာဒ္ဒြါလီးန္´အထိ အပိုဒ္ ၇ပိုဒ္စလံုး အင္းန္ သံစဥ္နဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ဖြဲ႕ဆိုထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ဆူရာဟ္ရဟ္မန္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ အာန္း သံစဥ္နဲ႔ ကာရန္နဲ႔ဖြဲ႕ဆိုထားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆူရာဟ္ ယာဆင္းန္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္လည္း အင္းန္ ဆိုတဲ့ ကာရန္နဲ႔ဖြဲ႕ဆိုထားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
သာမန္အားျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဖြဲ႕ဆိုထားတဲ့ အာယတ္ေဒသနာေတာ္ေတြကို သာမန္အျမင္အား ျဖင့္ၾကည့္ရင္ ကဗ်ာ၊ လကၤာ စာခ်ဳိးနဲ႔ ရသေျမာက္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါကိုေဖာ္ျပလိုက္တဲ့အတြက္ အဲဒီေခတ္၊ အဲဒီအခါက တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြလႅ)က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အာယတ္ေတြ၊ လူေတြကို ေဟာၾကား၊ တင္ျပ၊ ဖတ္ျပလိုက္တဲ့အခါ (အဲဒီေခတ္အခါက ရွိခဲ့တဲ့ အာရဗ္အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ဓေလ့ျဖစ္တဲ့ လူေတြကို အေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ အသိေပးခ်င္လို႔ရွိရင္ ကဗ်ာ၊ လကၤာေတြစပ္ဆိုၿပီး ေၾကညာလိုက္တဲ့အခါ လူေတြဟာဖတ္ၿပီး ႏွလံုး သားထိ စြဲၿမဲေစတယ္) အဲဒီလို ကဗ်ာ၊ လကၤာဆရာအားလံုးရဲ႕ ေရးသားဖြဲ႕ႏြဲ႕မႈထက္ အဆေပါင္း အသေခၤ်၊
အသခ်ၤာ၊ ႏႈိင္းတုမမီ သာလြန္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းမႈကို ေျပာျပလိုက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီ ေဒသခံ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ဆရာႀကီးဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔က သူတို႔ရဲ႕အယူအဆကို ေစာဒက၀င္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဒီလူ (တမန္ေတာ္)ဟာလည္း ကဗ်ာ၊ လကၤာဆရာတစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ တမ္းက ကဗ်ာလကၤာဆိုတာ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ လားလားမွ်မသက္ဆိုင္ဘူးဆိုတဲ့ စာပိုဒ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၃၆း၆၉)မွာရွိပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ ကဗ်ာ၊ လကၤာနဲ႔ မအပ္စပ္ဘူး။
ပညာရွင္ေတြေျပာတာက မ်ားေသာအားျဖင့္ အင္မတန္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ကဗ်ာဆိုတာ စိတ္ခံစားခ်က္ကိုပဲ ဦးစားေပးတယ္။ လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္သံုးဖို႔က်ရင္ ကဗ်ာလကၤာေတြက ထိေရာက္တဲ့အပိုင္းက်ရင္ မပါေတာ့ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေစာဒက၀င္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာလကၤာဆရာပါလို႔ေျပာတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ ကဗ်ာလကၤာဆိုတာ လံုး၀မအပ္စပ္ဘူးဆိုတာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကပဲ လမ္းညႊန္သြန္သင္ဆံုးမထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅ)ကဲ့သို႔ အာယတ္ေတြကို ယူလာတယ္ဆိုတာ ဒီအာယတ္မွာ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္ေသျပတဲ့ အခါမွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္လက္ထက္ေရာက္တဲ့အခါ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကိုပဲ ဦးစားေပးၿပီး ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ေစာဒက ဘာလို႔၀င္ေနလဲဆိုတာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဆူရာဟ္(၂၁း၆)မွာ
“ ၎တို႔အလ်င္ ၎တို႔၏ လုပ္ရပ္အက်ဳိးဆက္ေတြေၾကာင့္ ငါအရွင္ ပ်က္စီးေစေတာ္မူခဲ့ေသာ မည္သည့္ ၿမိဳ႕၊ ရြာေဒသကမွ အဲဒီ သက္ေသလကၡဏာေတာ္ေတြကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္သိရွိၾကပါလ်က္ သက္၀င္ယံုၾကည္ခဲ့ၾက သည္မဟုတ္ေပ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူေတြဟာ သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကဦးမည္ေလာ ” (ကုရ္အာန္-၂၁း၆)
ကမာၻစၾက၀ဠာအနႏၱဟာ အာယတ္ေတြျဖစ္သလို ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ထဲမွာလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေသလကၡဏာေတာ္ေတြ ပါ၀င္ေနပါလ်က္ လူေတြက တန္ခိုးဗ်ာဒိတ္ေတြျပသဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ လူ႕ သေဘာသဘာ၀အရ လက္ေတြ႕က်တဲ့ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြထက္ ပိုမိုလြန္ကဲေသာ သေဘာသဘာ၀ အျဖစ္အပ်က္၊ လူ႕သဘာ၀နဲ႔ အလွမ္းေ၀းတဲ့မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ဖြဲ႕ဆုိမႈေတြကိုသာ အခ်ဳိ႕လူေတြက အမွန္တရားထင္ေနၿပီး ေစာဒက၀င္ခဲ့ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အေစာပိုင္းကလူေတြလည္း အဲဒီလို ေတာင္းဆိုမႈမ်ဳိးစံု ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေပ မယ့္ လက္ေတြ႕က်တဲ့လုပ္ငန္းေတြကိုေတာ့ ယံုယံုၾကည္ၾကည္လက္ခံျခင္း မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။း ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရား ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး မိစၧာအမွားကို က်ဴးလြန္ေတာ့ ပ်က္စီးၾကရေတာ့တာဟာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စၾက၀ဠာ၊ အနႏၱ၊ မိုး၊ ေျမ၊ ေန၊ လ၊ ၾကယ္တံခြန္ေတြ၊ သစ္ေတာ၊ ပင္လယ္ သမုဒၵရာေတြအားလံုး သူ႕အေျခ အေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ အေနအထားနဲ႔ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လႈပ္ရွားလ်က္ရွိၿပီး လူသားေတြကို အက်ဳိးျပဳလ်က္
ရွိေနၾကတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စီမံေပၚေပါက္ျဖစ္ထြန္းေစထားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ နည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေသလကၡဏာေတာ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူသား။ မ်က္စိက ျမင္တ့ဲ အလုပ္၊ နားက ၾကားတဲ့အလုပ္၊ ပါးစပ္က စားမယ္၊ ေျပာမယ္၊ လက္က လႈပ္ရွားမယ္၊ ေျခေထာက္သြားမယ္၊ လာမယ္၊ လက္ရဲ႕အလုပ္ကို ေျခေထာက္ကလုပ္လို႔မရဘူး။ ေျခေထာက္ရဲ႕အလုပ္ကို လက္ကလုပ္လို႔မရဘူး။ မ်က္စိရဲ႕အလုပ္ကို နားကလုပ္လို႔မရဘူး။ နားရဲ႕အလုပ္ကို ပါးစပ္ကလုပ္လို႔မရဘူး။ လူသားေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ရပ္တည္လႈပ္ရွား အသက္ရွင္ေနထိုင္ႏိုင္ေနျခင္းဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေသလကၡဏာေတာ္တစ္ရပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သက္ေသလကၡဏာ အာယတ္ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိပါတယ္။ တစ္မ်ဳိးက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထား ေသာ အာယတ္ သက္ေသလကၡဏာအေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ စၾက၀ဠာအနႏၱနဲ႔ ကမာၻေပၚမွာျဖစ္ထြန္းစီရင္ထားတဲ့ ရွိသမွ် သက္ရွိသက္မဲ့အရာ၀တၳဳအားလံုး တည္ရွိ၊ တိုးပြား၊ ရွင္သန္ေနျခင္း၊ ေသဆံုးေနျခင္း၊ ျဖစ္တည္ျခင္း၊ ပ်က္စီးေနျခင္းအားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႕ သဘာ၀မွာ လူေတြဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သက္ေသလကၡဏာေတြ မိမိရဲ႕ လက္တစ္ကမ္းအကြာနဲ႔ မိမိကိုယ္ တိုင္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္းမွာပဲရွိတယ္ဆိုတာ မသိၾကပါဘူး။
“ ထိုနည္းတူ အသင္တို႔၏ ကိုယ္မ်ားအတြင္းတြင္လည္း သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားရွိေနသည္။ သုိ႔ပါလ်က္ အသင္တို႔သည္ သိျမင္နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း မရွိၾကၿပီေလာ ” (၅၁း၂၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဒီလိုေမးခြန္းထုတ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။ အဲဒီလို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ တမန္ ေတာ္ျမတ္ကို ေစာဒက၀င္ခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂၅)၊ အာယတ္ (၄) ကေန (၇) အထိ
“ အမွန္သစၥာတရားကို ေသြဖည္ျငင္းဆန္ၾကတဲ့လူေတြက ဒီကုရ္အာန္ဟာ ဤ သူ(တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္) လီဆည္လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတဲ့ မုသားသက္ေသပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီကိစၥမွာ ၎အား အျခားအမ်ဳိးသားေတြကလည္း ကူညီ႐ုိင္းပင္းခဲ့ၾကတယ္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုသို႔ ေျပာဆိုစြပ္စြဲ ေစာဒက၀င္ခဲ့၍ ထို ေသြဖည္ျငင္းပယ္ေသာ သူတို႔သည္ မတရားမႈ၊ စည္းမ်ဥ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈ၊ အလြဲသံုးစားမႈႏွင့္ မုသားစကားကို ဖန္တီးက်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေလၿပီ ” (ကုရ္အာန္-၂၅း၄)
အဲဒီလို သူတို႔ ဘာလို႔စြပ္စြ၊ဲၾကသလဲဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ဦးခ်င္း၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြဟာ လူ႕တာ၀န္ေတြေက်ပြန္ကာ လူ႕က်င့္ ၀တ္နဲ႔အညီ လူ႕တန္ဖိုး၊ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူ႕အခြင့္အေရး(အျပည့္အ၀ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေရး)ေတြကို လမ္းညႊန္ခ်က္ ေဘာင္ထဲကေန ရရွိေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူ႕တန္ဖိုး၊ လူ႕က်င့္၀တ္၊ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူ႕အခြင့္အေရး၊ လူ႕ တာ၀န္ ေက်ပြန္မႈတို႔ကို ေရွ႕တန္းမတင္ခ်င္တဲ့လူေတြဟာ သူတို႔အတၱ အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ဆန္႔က်င္လာတဲ့အခါ သူတို႔ အတၱေနာမတိနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့အခါ ဒီလိုမ်ဳိးစြပ္စြဲလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ထို႔အျပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ဆင္းရဲသား လူတန္းစားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ယံုၾကည္သက္၀င္ၾကသူေတြကိုပါ တမန္ေတာ္ျမတ္ လီဆည္လုပ္ႀကံတဲ့ကိစၥမွာ အားေပးကူညီသူ အျခားအမ်ဳိးသားေတြလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထိုသို႔ေျပာဆိုစြပ္စြဲ ေစာဒက၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ေသြဖည္ျငင္းပယ္ၾကသူေတြဟာ မတရားမႈ၊ စည္းမ်ဥ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈ၊ အလြဲသံုးစြဲမႈႏွင့္ မုသားစကားမ်ားကို ဖန္တီးက်ဴးလြန္ၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ညႊန္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူတို႔ဟာ မတရားမႈႏွင့္ မုသာ၀ါဒကို က်ဴးလြန္ၾကသူမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ဟပ္ေစခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဖန္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရဟ္ (၂၅း၅)မွာ
“ ဒါ့အျပင္ ေသြဖည္ျငင္းဆန္ၾကတဲ့ မုသာ၀ါဒီေတြက ဒီကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ ဤသူ (တမန္ေတာ္ျမတ္) ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ေသာ ေရွးသူေဟာင္းေတြရဲ႕အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ပံုျပင္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ ထို႔အျပင္ ထို အေျခအျမစ္မရွိေသာ ပံုျပင္မ်ားကို ဤသူ၏ေရွ႕တြင္ နံနက္ခင္းတြင္လည္းေကာင္း၊ ညေနခင္းတြင္လည္းေကာင္း ဖတ္ၾကားျခင္းခံရေလသည္ ” ဟုေျပာဆုိခဲ့ၾကေလသည္။ (ကုရ္အာန္-၂၅း၅)
ဒီအာယတ္အရ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာခ်င္တာက “ ဒီကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ ဤသူ (တမန္ေတာ္ျမတ္) ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ေသာ ” ကာဖိရ္ေတြက က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ တမန္ ေတာ္ျမတ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းက ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါတယ္လို႔ ေစာဒက၀င္ရင္းနဲ႔ေျပာ တယ္။ အဲဒါကို အဲဒီ (ကုရ္အာန္)ကိုယံုပါတယ္လို႔ေျပာတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားက က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္က သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ေရးသားမွတ္တမ္း တင္မႈမျပဳဘဲ ေနာက္ပိုင္း ခလီဖြာ-သမၼတႀကီးေတြလက္ထက္မွ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ကုရ္အာန္ထဲမွာေတာ့ ကာဖိရ္ေတြကေျပာတယ္။ ဒီကုရ္အာန္ကို ဒီတမန္ေတာ္က ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထား
တယ္ဆုိၿပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထပ္ေျပာေသးတယ္။ ဒီကုရ္အာန္ဟာ ေရွးသူေဟာင္းေတြရဲ႕ အေျခ အျမစ္မရွိတဲ့ ပံုျပင္မ်ားသားျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သူ႕ဆီ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်လုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့လူေတြကိုတင္ျပၿပီး ေရးသားမွတ္တမ္းတင္တဲ့အခါမွာ ဟိုး စၾက၀ဠာရဲ႕အစ၊ ျဖစ္တည္ပံု၊ ကမာၻၿဂိဳဟ္နဲ႔ စၾက၀ဠာေပါင္းေနရာမွ ကြဲကြာသြားပံု၊ သက္ရွိေတြ ျဖစ္တည္လာပံု၊ ကမာၻဦးအစ လူေတြ၊ တမန္ေတာ္ေတြေစလႊတ္ခဲ့ျခင္း၊ မိခင္၀မ္းၾကာသိုက္မွာ သေႏၶတည္ပံု (ဆူရာဟ္ ၂၂း၅) အဲဒီလို အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးစံုကို တမန္ေတာ္ျမတ္ဟာ တင္ျပေျပာဆို ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားေလေတာ့ ေသြဖည္ျငင္းဆန္တဲ့ မုသာ ၀ါဒီေတြက ၀ဟီရဲ႕သေဘာသဘာ၀ကို နားမလည္ၾကတဲ့အတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ကဗ်ာ႐ူး၊ လကၤာ႐ူး၊ ပံုေျပာ ေကာင္းသူလို႔ ေစာဒက၀င္စြပ္စြဲခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္က အထက္ကအေၾကာင္းအရာေတြအားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ကို အသိေပး လို႔ တမန္ေတာ္က သိျခင္းသာျဖစ္ၿပီး တမန္ေတာ္ဟာ တစ္ဆင့္ယံုၾကည္သက္၀င္ၾကသူေတြကို တင္ျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္လာ အာယတ္မ်ားကို နံနက္ခင္းတြင္လည္းေကာင္း၊ ညေနခင္းတြင္လည္း ေကာင္း လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆူရာဟ္မွာ ပဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဆက္ၿပီးမိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဆူရာဟ္ ၂၅ အာယတ္ ၆မွာ ေစာေစာက ေစာဒကကို ေျဖတဲ့အေျဖပါ။
“ အို … နဗီတမန္ေတာ္ အသင္ ေဟာေျပာေၾကညာေလာ့။ ဤ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ စၾက၀ဠာ အနႏၱ ႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္တစ္ခြင္တစ္ျပင္ရွိ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္အလံုးစံုကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္က ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဧကန္မုခ် ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အလြန္တရာ လံုၿခံဳမႈျပဳေပးေတာ္မူေသာ၊ လုိေလေသးမရွိ ေထာက္ပံ့ျဖည့္ဆည္းေပးေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၅း၆)
ဒီအာယတ္ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ကုရ္အာန္ကို ဘယ္သူပိုင္သလဲ၊ ကုရ္အာန္ရဲ႕ပိုင္ရွင္၊ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ရဲ႕ စာေရးဆရာ (စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈ နိမ့္ပါးမႈအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲအားနည္းခ်က္ျဖစ္ပါသည္) မူရင္း က်မ္းပိုင္ရွင္ အလႅာဟ္ပါ၊ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးတာ အလႅာဟ္ပါ၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို စုစည္းေပးတာ အလႅာဟ္ပါ၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ကိယာမသ္တိုင္ေအာင္ မေပ်ာက္မပ်က္ မခ်ဳိ႕ယြင္းရေအာင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးထားတာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာျဖစ္ပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဒြိဟသံသယျဖစ္စရာ၊ ယံုမွားသံသယျဖစ္စရာ၊ စိုးစဥ္းမွ်မရွိ။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္။ သူတို႔ သူတို႔ေခတ္အခါက လူေတြက သူေတာ္စင္ဆုိရင္ ေျမလွ်ဳိး၊ မိုးပ်ံ၊ ၀တ္ျဖဴ စင္ၾကယ္၀တ္၊ တန္ ခိုးတစ္ခုခုလုပ္ျပ။ ဒါေပမယ့္ ဒီတမန္ေတာ္ျမတ္(မုဟမၼဒ္)က ဘာမွလုပ္မျပဘူး။ အိမ္ေထာင္လည္း ျပဳထားတယ္။ သားေတြ၊ သမီးေတြလည္း ေမြးထားတယ္။ ေစ်းလည္းသြားတယ္။ အမ်ားသူငါလုိပဲ အစားအေသာက္(ဟာလာလ္နဲ႔ သြိဳင္ယက္ဘ္ျဖစ္တဲ့အစားအစာ)လည္းစားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေစာဒက တက္ျပန္ၿပီ။ ဆူရာဟ္ (၂၅း၇)မွာ
“ ထို ေသြဖည္ျငင္းဆန္၊ ဆန္႔က်င္ဖံုးကြယ္ၾကသူတို႔က ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္မွာ (ဤ ရစူလ္တမန္ေတာ္သည္ မည္သို႔ေသာ ရစူလ္တမန္ေတာ္နည္း။ ၎(တမန္ေတာ္)သည္ အစားအစာမ်ားကို စားသံုးအက်ဳိးခံစားလ်က္ ရွိေလ သည္။ ထို႔အျပင္ ေစ်းမ်ားအတြင္း ၀င္ထြက္၊ သြားလာလ်က္ရွိေလသည္။ အကယ္၍သာ ၎(တမန္ေတာ္)ထံသို႔ ေစတမန္တစ္ပါး (စြမ္းအားရွင္တစ္ဦး) အဘယ္ေၾကာင့္ ေစလႊတ္ျခင္းမခံရတာလဲ။ အဲဒီလို ေစလႊတ္ခဲ့ရင္ အဲဒီစြမ္းအား ရွင္ ေစတမန္က ၎ႏွင့္အတူတကြ သတိေပးႏႈိးေဆာ္သူ ျဖစ္လာေပမည္ ” (ကုရ္အာန္-၂၅း၇)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာႀကီးရဲ႕ ဆံုးမတဲ့စကားတစ္ခြန္းကို သတိရမိပါတယ္။ မင္းတို႔ မ်က္စိအာ႐ုံရဲ႕သကၠ၀ါ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈလိုခ်င္ရင္ ေစ်းထဲသြားပါတဲ့။ ေစ်းထဲမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ အရမ္းမ်ားတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ ပံုမွန္အားျဖင့္ထက္ ေစ်းထဲကိုလာတဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟာ ပိုမိုလြန္ကဲတယ္။ အဲဒီအခါမွာ မင္းတို႔မျမင္သင့္ မျမင္အပ္တဲ့အရာေတြ ျမင္ရလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ ေစ်းအေရာင္းအ ၀ယ္ျပဳလုပ္ရာမွာ မွန္ကန္တိက် စစ္မွန္ဖို႔လည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းထဲသြားရင္း တရားေတာ္ႏွင့္အညီ လုိက္နာက်င့္သံုးလုိ႔ရပါတယ္။ အမ်ားမိုးခါးေရေသာက္ၿပီး ေသြဖည္ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ႐ိုးသားသူက စံျပနမူနာပါ။
အရက္မရွိတဲ့ေနရာမွာ အရက္မေသာက္ဘူးဆိုသူထက္ အရက္ေတြ အမ်ားႀကီးအလြယ္တကူရႏိုင္တဲ့ ေနရာမွာ အရက္မေသာက္သူသာလွ်င္ ပိုၿပီးကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းညႇိႏိုင္သူလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ ေစ်းသြားတာဘာဆန္းလဲ။ တမန္ေတာ္ျမတ္က `ငါဟာ မင္းတို႔လိုပဲ ေသမ်ဳိး လူသားတစ္ေယာက္။ မင္းတို႔ထက္ တစ္ခုပဲထူးတယ္။ အဲဒါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ၀ဟီထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္းခံရတာ တစ္ခုပဲထူးတယ္။´ ဒါက တမန္ေတာ္ျမတ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ကာဖိရ္ေတြရဲ႕ေစာဒက။
တမန္ေတာ္ျမတ္ ၀ဖားသ္(ကြယ္လြန္ေသဆံုး)ၿပီးေနာက္ အစၥလာမ္ႏွင့္ကုရ္အာန္ကုိ ေစာဒက၀င္ေနတဲ့ လူ ေတြအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ၿပီးတင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုင္ေတြ၊ လုပ္ငန္းေတြ ေစာေစာ
သိမ္းၾကမွာပါ။ တခ်ဳိ႕ဆို မနက္ကတည္းက ေရေ၀း၊ ကန္ေတာ္ေလး၊ တာေမြ ကဗရ္စတန္ေတြကို ေရာက္ခဲ့ၿပီးသူ ေတြလည္းရွိေနမွာပါ။ ေဇရာရသ္လုပ္ခဲ့ၿပီးၾကမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က အခုလို ရွအ္ဗန္လ(၁၅)ရက္ `ရွအ္ေဗဘရာသ္´ ဆိုရင္ အိမ္ေတြက ေျပာပါတယ္။
ဒီေန႔ည မဂၢရစ္ဗ္ၿပီးရင္ ဆူရာဟ္ယာစင္န္ ၃ေခါက္ဖတ္မယ္။ တစ္ေခါက္ၿပီးရင္ ဒုအာတစ္ခါေတာင္းမယ္။ ၿပီး ရင္ ေဇရာရသ္ သြားလုပ္ရမယ္။ လူႀကီးေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဒီလိုေန႔ဆိုရင္ (အာလေမ အာရ္၀ါ)မွာ ကြယ္လြန္ သူေတြ တန္းစီၿပီးလာေစာင့္ေနမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖရိရွ္တာေတြကေရာက္လာၿပီး ဘယ္သူေတြဆီက ဘယ္သူ႕ အတြက္ ဒုအာေတြပါလာၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ သားေတြ ေဇရာရသ္သြားမွ (အာလေမ အာရ္၀ါ)မွာ အေဖေပ်ာ္သြားမွာ။ တကယ္လုိ႔သာ သား၊သမီးေတြ ေဇရာရသ္မလုပ္ခဲ့ရင္ ဟိုမွာရွိေနတဲ့ေသသူဟာ စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာနဲ႔ မ်က္ႏွာငယ္ ငိုၿပီးျပန္ရလိမ့္မယ္ဆိုေတာ့ မိဘဘိုးဘြားေတြ စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔၊ မ်က္ႏွာမငယ္ဖုိ႔ ေဇယာရသ္သြားလုပ္ ၾကရပါတယ္။ ေမာ္လ၀ီေတြကလည္း တရားေဒသနာေတြေဟာၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ကုရ္အာန္(၄၄း၃)ကုိဖတ္ၿပီး ရွေဗဗရာသ္ဆုိၿပီး ေအာ္ၾကပါတယ္။
ရွေဗဗရားသ္၊ မလာအိကဟ္ေတြဆင္းလာမယ္။ ဒီတစ္ႏွစ္(ေရွ႕ႏွစ္)အတြက္ မွတ္တမ္းနဲ႔သက္ဒီရ္(ကံၾကမၼာ) စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အသက္ရွင္ေရး။ ဒီေန႔ညမွာ ေရးၾကမယ္။ ဒီေန႔ညအတြက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြေပါ့။ လူတုိင္း ႏွစ္သက္သေဘာက်မယ့္ အခ်က္အလက္ေတြျဖစ္တဲ့ အသက္ရွည္ျခင္း၊ က်န္း မာျခင္း၊ စီးပြားဥစၥာေပါမ်ားျခင္းဆိုတဲ့ ကိစၥေတြကုိ ႀကိဳတင္မွတ္တမ္းတင္မယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ကာလမွာ ေကာင္း တာလုပ္ရမွာေပါ့။ ဒါက မူလအသိပါ။ အလႅာဟ့္အလုိေတာ္ႏွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရခဲ့ ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရေတာ့ ေစာေစာက ဖတ္လိုက္တဲ့ဆူရာဟ္ (၄၄း၃)က … ဟုိ တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ထက္တံုးက ေစာဒက၀င္ခဲ့တဲ့လူေတြက ကာဖိရ္ေတြ။ အခုေစာဒက အသစ္၀င္တဲ့လူေတြက မြတ္ဆလင္မ္ သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ေကာင္း၊ သူေတာ္ျမတ္ဆုိသူေတြ။
“ ဧကန္မုခ် ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္က်မ္းဂန္ကုိ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္း၊ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ ညတစ္ညတြင္ အေသအခ်ာပင္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ၿပီ။ ဧကန္မုခ် ငါအရွင္ျမတ္သည္ သတိေပးႏႈိးေဆာ္ေတာ္မူသည့္ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ထုိညဥ့္တြင္ နက္နဲသိမ္ေမြ႕ေသာ၊ ဆင္ျခင္ဉာဏ္အေျမႇာ္အျမင္ ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အေရးကိစၥဟူသမွ်ကုိ စနစ္တက် သတ္မွတ္အတည္ျပဳျခင္း ခံၾကရေလသည္ ” (ကုရ္အာန္-၄၄း၃-၄)
“ ဧကန္မလြဲ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကုိ ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ ကိစၥဥႆံုအလံုးစံု စီမံခန္႔ခြဲေသာ ညတစ္ညတြင္ စတင္ထုတ္ျပန္ ပုိ႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ —- လုိင္လသြလ္ကဒရ္ ျမင့္ျမတ္ေသာညဥ့္ သည္ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္ပင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေလသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၉၇း ၁ မွ ၅)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၄၄း၃)နဲ႔ (၉၇း ၁ မွ ၅)အရဆိုရင္ လိုင္လသြလ္ကဒရ္နဲ႔ လုိင္လသြလ္ မူဘာရက္က္ဆိုတာ တစ္ခုတည္း၊ တစ္ရက္တည္း။ ဒါဆုိရင္ လိုင္လသြလ္ကဒရ္ ဒါမွမဟုတ္ လုိင္လသြလ္မူဘာရက္ ဆိုတာ ရွအ္ဗန္လ(၁၅)ရက္ေန႔မဟုတ္ပါလား။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂) အာယတ္(၁၈၅)အရဆိုရင္
“ (ဆြီယာမ္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေန႔ရက္မ်ားသည္) ရမဒြါန္လပင္ျဖစ္သည္။ ထုိလ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ က်ေရာက္ခဲ့ေလ သည္ ” (ကုရ္အာန္-၂း၁၈၅)
ဒါေၾကာင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ခ်ေပးခဲ့တာ ရမဒြါန္လ၊ ကဒရ္ညျဖစ္ပါတယ္။ ကဒရ္ညဟာ တစ္ နည္းအားျဖင့္ လိုင္လသြလ္မူဘာရက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ လိုင္လသြလ္မူဘာရက္ဟာ ရွအ္ဗန္လ(၁၅)ရက္ ေန႔မဟုတ္သလုိ၊ အဲဒီေန႔ညမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က်ေရာက္တဲ့ေန႔ (ညဥ့္)လည္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေနပါ တယ္။ အဲဒီရွအ္ဗန္လ(၁၅)ရက္ေန႔ ရွအ္ေဗဘရသ္ကိစၥ လူေတြ ဘာလို႔ေျပာေနၾကလဲဆိုတာ ေလ့လာၾကည့္လုိက္ ေတာ့ ရမဒြါန္လ လုိင္လသြလ္ကဒရ္ညမွာ ကုရ္အာန္ကုိ ခ်ေပးခဲ့တာ။ အဲဒီလိုင္လသြလ္ကဒရ္ကုိ လိုင္လသြလ္ မူဘာရက္ဆိုၿပီးေတာ့ က်က္သေရမဂၤလာနဲ႔ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေတြ ျပည့္စံုတဲ့ညလုိ႔ ထပ္မံေဖာ္ညႊန္းတယ္။ လူေတြ ကေတာ့ အဲဒီညကုိ ရွာေဗဘရသ္ညလို႔ ေျပာၾကေဟာၾကတယ္။ အမွန္စင္စစ္ ရမဒြါန္လရဲ႕ လိုင္လသြလ္ကဒရ္ (ျမင့္ ျမတ္လွတဲ့ညဥ့္)မွာသာ ကုရ္အာန္ကုိ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
အလႅာဟ္ကေတာ့ အဲဒီက်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ညဟာ လုိင္လသြလ္ကဒရ္ည ရမဒြါန္လရဲ႕ ညတစ္ညလုိ႔ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အင္မတန္ နက္နဲသိမ္ေမြ႔တဲ့ကိစၥတုိင္း ကို စီမံခန္႔ခြဲဖြယ္ရာကိစၥအ၀၀ကုိ တိက်စြာ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာ သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်တဲ့ လုိင္သလြလ္ကဒရ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ လိုင္လသြလ္မူဘာရက္ဆိုတဲ့ ရမဒြါန္မွာေဆာင္ရြက္လိုက္ တယ္။ အဲဒီမွာ ဘာခ်ေပးလည္းဆိုေတာ့ ရဟ္မသ္လုိ႔ေခၚတဲ့ အေထာက္အပံ့၊ က႐ုဏာ၊ ေမတၱာ။ ေသခ်ာၾကည့္ရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ ရဟ္မန္၊ ရဟီးမ္အရွင္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကုိၾကည့္လုိက္ရင္`ရဟမသြလ္လီလ္ အာလမီန္း´
ဆိုတဲ့ စၾက၀ဠာေလာကခပ္သိမ္းကုိ ေမတၱာေတာ္ရွင္အျဖစ္နဲ႔ပြင့္ခဲ့တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကလည္း ရဟ္မသ္ဆိုတဲ့ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ အေထာက္အပ့ံျဖစ္တယ္။
ေကာင္းၿပီ။ ဒီရွေဗဘရသ္ဘယ္လုိေရာက္လာသလဲ။ မြတ္ဆလင္မ္ေလာကကုိ ဘယ္လုိ၀င္လာသလဲ။ ေလ့ လာၾကည့္လုိက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ခန္႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မုဟမၼဒ္(ဆြလႅ) ၀ဖါးသ္(ကြယ္လြန္) ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း(၄၀၀)အထိ မြတ္ဆလင္မ္ေလာကမွာ ရွေဗဘရသ္ဆိုတ့ဲကိစၥမရွိပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာေက်ာ္ ၿပီးေနာက္မွ ပါးရွန္းေတြဆီကေန `ေနာင္႐ိုးစ္´ဆိုတဲ့ ပဲြေတာ္တစ္ခုကေန ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္တယ္။ ပါးရွန္းေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္လာၾကၿပီး၊ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီး မြတ္ဆလင္မ္လိုေနေပမယ့္ ေနာင္႐ိုးစ္ဆိုတဲ့ပဲြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီေနာင္႐ိုးစ္ဆိုတာကုိယူၿပီး ရွအ္ေဗဘရသ္ဆိုတဲ့ စကားလံုး ဖါရ္စီစကားလံုးနဲ႔ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အရဗီစကားလံုးနဲ႔ အတင္းလုိက္တန္းညႇိၿပီး လိုင္လသြလ္မူဘာရက္ ဆိုၿပီး လုပ္လုိက္ၾကျပန္ပါတယ္။ အဲဒီညတစ္ညမွာ `နဖိလ္´အပိုျဖစ္ေသာ`အမလ္´လုပ္ရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကုသိုလ္ရမယ့္ပံုစံ မက္လံုးေပးေဖာ္ျပလ်က္ရွိၾကပါတယ္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅ)ေခတ္ႏွင့္ ဆြဟာဗာသာ၀ကႀကီးမ်ား၊ ခလီဖြာသမၼတႀကီးမ်ား ေခတ္အခါကာလ တြင္ ရွေဗဗရာသ္ညဥ့္ရွိေၾကာင္း၊ အထက္ေဖာ္ျပပါအစီအစဥ္မ်ား ေဖာ္ျပထားျခင္း၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းမရွိပါ။ အခ်ိဳ႕ ပညာရွင္မ်ားက `ဗစ္ဒအသ္´ဟု သတ္မွတ္ထားသည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။
မြတ္ဆလင္မ္တစ္ဦးအတြက္ ေန႔ျဖစ္ေစ၊ ညဥ့္ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္အရပ္ေဒသတြင္ ေရာက္ရွိေနသည္ျဖစ္ေစ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အမိန္႔ေတာ္ကုိ ယံုၾကည္သက္၀င္ လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္သံုးၿပီဆုိသည္ႏွင့္ ထိုသူအတြက္ ထုိအခ်ိန္၊ ထုိအခါ၊ ထုိကာလသည္ ေကာင္းသည့္ေန႔၊ ေကာင္းသည့္အခ်ိန္၊ ေကာင္းသည့္ညဥ့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ေန႔၊ ညဥ့္၊ ကာလေဒသတို႔သည္ အစဥ္အၿမဲ ေကာင္းေနသည္သာျဖစ္ၿပီး ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္သူလူ သား၏ လုပ္ရပ္အျပဳအမူအားျဖင့္သာ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းတို႔ျဖစ္ေပၚလာေစပါသည္။ ထုိနည္းတူစြာ အလႅာဟ့္ လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွသာလွ်င္ မိမိတို႔လူသားေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္အ၀၀ကုိ ကူညီ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ ေတာင္းခံရယူလိုသည့္အခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပသလမ္းညႊန္သည့္အတုိင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သည့္ အေကာင္းဆံုးေသာ စံနမူနာအတုိင္း မိမိဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေန႔စဥ္၊ ညဥ့္စဥ္ ေကာင္းမႈအစုစုတို႔ကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ ရွေဗဗရသ္ဆိုတာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္မဟုတ္သလုိ တမန္ေတာ္ ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြလႅ)ကိုယ္ေတာ္တုိင္ က်င့္သံုးခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါ တယ္ ။ ။