က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အျခားအမည္နာမမ်ား ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အျခားအမည္နာမမ်ား

ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၁၄၀၀)အလွ်င္က တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ရစူလ္ အျဖစ္ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ လူသားတို႔၏ လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ရာတြင္ တစ္ႀကိမ္တည္း၊ တစ္ခါတည္း မဟုတ္ဘဲ အဆင့္ဆင့္အလီလီ ပို႔ခ်ေစခဲ့ သည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာစူးစမ္းၾကည့္လွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကုရ္အာန္အား `ကုရ္အာန္´ ဟူေသာ အမည္နာမအျပင္ အျခားေသာ အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရေလသည္။ ထိုကဲ့သို သံုးစြဲထားေသာ အမည္နာမမ်ားအား သာဓကအားျဖင့္ ေဖာ္ျပရမည္ဆိုလွ်င္
၁။ အလ္ကိသားဗ္ ၂။ အလ္ကုရ္အာန္ ၃။ အဇၨိက္႐ု ၄။ ကလိမသုလႅာဟ္ ၅။ အရ္႐ုဟ္ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
၁။ အလ္ကိသားဗ္
အလ္ကိသားဗ္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ မည္သုိ႔သံုးႏႈန္းထားသည္ဆိုေသာ္ –
`ထိုကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ထဲတြင္ (၀ါ) ထိုအလ္ကိသားဗ္ထဲတြင္ ဒြိဟသံသယ ျဖစ္ဖြယ္တစ္စံုတစ္ရာမွ် အလ်င္းမရွိေခ်။´
ဒီေနရာမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနႏွင့္ ကုရ္အာန္၏ ထူးျခားလွေသာ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသတစ္ခုအား ေတြ႔ရွိရေပမည္။ ထိုသည္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပဳလုပ္စီိမံထားေသာ ဥပေဒ(ကုရ္အာန္)ထဲ၌ သံသယျဖစ္စရာ၊ အျငင္းပြားစရာ မ်ား လံုး၀ေတြ႔ရွိရမည္ မဟုတ္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနႏွင့္ သံသယျဖစ္စရာ၊ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ေတြ႔ရွိ ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာသည္ ေသခ်ာေပါက္ ကြဲလြဲလွ်က္ရွိေနေပမည္။ ကုရ္အာန္မွေျပာေသာ (အလ္ကိသားဗ္)၏ သေဘာတရားမွာ ဥပေဒျပဳျခင္း၊ လံုၿခံဳစိတ္ခ် စနစ္က်စြာတည္ရွိျခင္း စသည့္အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ပါ၀င္သည္။ ထို႔အတြက္ ဥပေဒျပဳေသာသူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျဖစ္၍ ထိုအရွင္ျမတ္က ျပဳလုပ္ျပဌာန္းသတ္ မွတ္သည့္ ဥပေဒသည္ (အလ္ဟက္)ဆိုသည့္ တိက်မွန္ကန္ေသာ အမွန္တရားေပၚလြင္ အေျခခံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသည့္အေၾကာင္းကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၅း၄၈)တြင္ –
`ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္ထံသို႔ တိက်မွန္ကန္ေသာ က်မ္းဂန္တစ္ေစာင္ကို ဥပေဒျပဳထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ခဲ့ ေလသည္။ ထိုက်မ္းဂန္သည္ ေရွးယခင္က ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ေသာ က်မ္းဂန္မ်ားကို ေထာက္ခံအတည္ျပဳၿပီးသည့္ အျပင္ ယင္းက်မ္းဂန္မ်ားအား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားလွ်က္ရွိ၏။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္သည္ ထိုသူတို႔၏ စပ္ၾကား၀ယ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္သည့္ ဥပေဒတရားေတာ္ႏွင့္အညီ စီရင္ဆံုးျဖတ္ပါေလ။ အသင့္ ထံသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ တိက်မွန္ကန္ေသာက်မ္းကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ၎တို႔၏ အလိုဆႏၵမ်ားကို မလိုက္ေလ ႏွင့္။´ ဟူ၍ပါရွိပါသည္။ ထိုအာယသ္ေတာ္အား ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ (အလ္ကိသားဗု ဗိလ္ဟက္)ဆိုၿပီး၊ (ကိသားဗ္) ႏွင့္ (ဟက္)ကို တြဲလွ်က္အသံုးျပဳထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါလိမ့္မည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပဌာန္းေသာ ဥပေဒသည္ (ဟက္)အေပၚတြင္ တည္ရွိေနသည့္အတြက္ အခ်ိဳးအစားက်နေျပျပစ္ ညီညြတ္မႈရွိေလ၏။
၂။ အလ္ကုရ္အာန္
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အနာ္ထဲ၌ ကုရ္အာန္အား `အလ္ကုရ္အာန္´ဟူ၍(၄)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ သံုးစြဲထားပါသည္။ ကုရ္အနာ္(၂း၁၈၅)တြင္ (အလ္ကုရ္အာန္) ဟူေသာစကားလံုးအား
`ရမႆြာန္ဟူေသာ ထိုလ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ က်ေရာက္ လာခဲ့ေလသည္။ ထိုကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ လူသားခပ္သိမ္းတို႔အဖို႔ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ လမ္းညႊန္ခ်က္ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တရားလမ္းမွန္အား ရရွိစိမ့္ေသာငွာ အမွားႏွင့္အမွန္ကို ခြဲျခားသိသာေစေသာ ထင္ရွားလွ သည့္ သက္ေသလကၡဏာေတာ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ က်ေရာက္ခဲ့ေသာ က်မ္းျဖစ္ေလသည္။´ ဟူ၍သံုးႏႈန္းထားပါ သည္။
ထိုအာယသ္ေတာ္၏ ထူးျခားခ်က္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (ဆူရာဟ္ဖွာတိဟာ)မွစ၍ (ဆူရာဟ္ နာစ္) အထိ စ၊လယ္၊ဆံုး စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးတြင္ (အလ္ကုရ္အာန္)ဟူေသာ ေ၀ါဟာရအား စတင္သံုးစြဲရာ အာယတ္ျဖစ္ သည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္အေနႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ (အလ္ကုရ္အာန္)ဟူေသာ ေ၀ါဟာရအား သံုးစြဲသည့္ အခါ ကုရ္အာန္ကို စတင္ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ေသာ (ရမႆြန္)လ ေရာက္သည့္အခါမွ စတင္သံုးစြဲထားသည္ကို ေတြ႔ ရွိရပါလိမ့္မည္။ ထိုအာယသ္မတိုက္မီ ေရွ႕မွာရွိခဲ့ေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ားတြင္ (အလ္ကုရ္အာန္)ဟူ ေ၀ါဟာရ အစား (အလ္ကိသားဗ္)(သို႔)(အလ္ဟက္)ဟူ၍ သံုးစြဲထားျခင္းသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ထူးျခားေသာ ၀ိေသသ တစ္ခုျဖစ္ေလသည္။ (ကုရ္အာန္)ဟူသည္ကား က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ အမွားႏွင့္အမွန္ကိုလည္းေကာင္း၊ အေကာင္းႏွင့္အဆုးကိုလည္းေကာင္း၊ (ေသာင္၀္ဟီးဒ္)ႏွင့္ (ရွိရ္က္)ကို လည္းေကာင္း၊ အတုႏွင့္အစစ္ကို လည္းေကာင္း၊ တိက်စြာခြဲျခားစိတ္ျဖာေပးမည့္ မွတ္ေက်ာက္ဟူ၍ သံုးစြဲထားေလသည္။
ဟက္ ေပၚတြင္ အေျခခံထားေသာ ကုရ္အာန္အား လူသားတို႔အေနျဖင့္ မည္သို႔အသံုးျပဳရမည္ဆိုသည္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၄း၁)တြင္
`အသင္သည္ လူသားအားလံုးတို႔ကို ၎တို႔အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ႏွင့္ အေမွာင္ထုမွ အလင္းေရာင္သို႔ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ေစအံ့ေသာငွာ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္း က်မ္းျမတ္ကုိ အသင့္ထံသို႔ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခဲ့ေလ၏။´ ဟုေဖာ္ျပထားသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ တရားကင္းမဲ့ေနလွ်င္ (အဇ္ဇုလုမာသ္)ဆိုသည့္ မွားယြင္းမႈအေနအထားသို႔ လူသားသည္ ေရာက္ရွိေနေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ မျဖစ္ရေလေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ (အန္ႏူးရ္)တည္းဟူေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ လင္းေရာက္ျခည္ကို မိမိတို႔၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ထြန္းလင္းေတာက္ပလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္သည္။
၃။ အဇၨိက္႐ု
`ကာဖိရ္ေသြဖည္ျငင္းပယ္ေသာသူတို႔က ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္မွာ အို- ဇိကိရ္တည္းဟူေသာ ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္းခံရေသာ အၾကင္သူ ဧကန္စင္စစ္ အသင္သည္ ဦးေႏွာက္ဆင္ျခင္တံုတရားကို မွန္ကန္စြာ အသံုး မျပဳႏိုင္ေသာသူျဖစ္သည္။´
ကာဖိရ္ေသြဖည္ျငင္းပယ္ဖံုးကြယ္သူမ်ားသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ႐ူးသြပ္ေနေသာသူဟု ေျပာဆိုရ ျခင္းမွာ အဓိကအေၾကာင္း(၂)ခ်က္ ရွိေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို ေဟာၾကားတင္ျပခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္ဟူ သည့္ ဇိကိရ္အား မလိုက္နာမက်င့္သံုးလိုတဲ့ သူတို႔၏မူလဆႏၵေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး၊ ကုရ္အာန္ အာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ ထိုေခတ္ထိုအခါတြင္ရွိေသာ ကဗ်ာဆရာ၊ လကၤာဆရာမ်ားအေပၚသို႔ လႊမ္းမိုးေအာင္ႏိုင္မႈရွိျခင္းအေပၚ တမန္ေတာ္ ျမတ္(ဆြ)ကိုလည္း ကဗ်ာ၊ လကၤာစပ္ဆိုသီကံုးေသာသူ၊ ဦးေႏွာက္မူမမွန္ ႐ူးသြပ္ေနသူဟု စြပ္စြဲျခင္းျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ကဗ်ာလကၤာဆရာတစ္ဦး မဟုတ္ေၾကာင္းကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အနာ္ (၃၆း၆၉)တြင္
`ငါအရွင္ျမတ္သည္ ထိုသူအား(တမန္ေတာ္ျမတ္)အား လကၤာစပ္ဆိုသီကံုးျခင္းကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ျပင္ ယင္းလကၤာစပ္ဆိုသီကံုးျခင္းသည္ကား ထိုသူ(တမန္ေတာ္ျမတ္)ႏွင့္ မည္သို႔မွ် အပ္စပ္ျခင္း မရွိေပ။ ထိုတရားလမ္းညႊန္ခ်က္မွာ ဆံုးမၾသ၀ါဒ(အဇၨိက္ရိ)ႏွင့္ ထင္ရွားေသာကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။´ဟူ၍ေဖာ္ျပပါရွိေပသည္။
ဇိက္ရ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ သတိေပးျခင္း၊ သြန္သင္ဆံုးမျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာအရာကို သတိရတသ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း စတဲ့သေဘာတရားမ်ား ပါ၀သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ ကုရ္အာန္ကို အဇၨိက္႐ုဟု ေခၚဆိုရ ျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ – လူေတြရဲ႕ သမိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္စဥ္မ်ား၊ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တို႔ရဲ႕ တိုးတက္ရျခင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ ရျခင္းစတဲ့ က်ိဳးေၾကာင္းနိယာမေတြကို ေႏွာင္းလူတို႔အေနႏွင့္ ဖတ္႐ွဳေလ့လာသိရွိၿပီးမွ သတိမူစရာ သင္ခန္းစာယူ ဖြယ္ရာ အဆံုးအမမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၅း၉)တြင္
`ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အဇၨိက္႐ု တည္းဟူေသာ ဆံုးမသြန္သင္ခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ ယင္းအဆံုအမတရားကို ငါအလႅာဟ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေတာ္မူမည္။´ ဟု အာမခံထား မိန္႔ဆိုေတာ္မူေလသည္။ ထိုအာယသ္ေတာ္အား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေသခ်ာစြာေလ့လာၾကည့္လွ်င္ က်မ္းေတာ္ ျမတ္ကုရ္အာန္၏ စာေပလကၤာရသေျမာက္မႈအပိုင္းကို ၀ိေသသတစ္ရပ္အျဖစ္ ေတြ႔ရွိရေပမည္။ ထိုအာယသ္ေတာ္ တြင္ စကားလံုးေ၀ါဟာရအားျဖင့္ (၇)လံုးသာပါရွိသည္။ စကား(၇)လံုးတြင္ (၄)လံုးမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမက သူကိုယ္ သူ(ငါအလႅာဟ္)(ငါအလႅာဟ္)ဟု နာမ္စားအျဖစ္ အႀကိမ္ႀကိမ္သံုးႏႈန္းထားေလသည္။ အာယသ္ေတာ္တြင္ ပါရွိေသာ စကားလံုးအတိုင္းတိတိက်က် ျမန္မာဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုဖို႔ရာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အာရဗီစာေပအေရးအသားသည္ လြန္စြာက်စ္လစ္သိပ္သည္းခိုင္မာမႈရွိၿပီး၊ အျခား အျခားေသာ ဘာသာစာေပအေရးအသားမ်ားထက္ မ်ားစြာသာလြန္ေကာင္းမြန္ေပသည္။
အဇၨိက္႐ု၏ မူရင္းစကားလံုး ဇ-က-ရ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္(၂း၁၅၂)တြင္
`ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္မ်ားကို ႐ုိေသလိုက္နာျခင္းအားျဖင့္ ေအာက္ေမ့တသ သတိရၾက ကုန္ေလာ့။ ငါအရွင္ျမတ္လည္း အသင္တို႔အား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအားျဖင့္ သတိရေတာ္မူအံ့။´ဟု ဆိုထားေလ သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သာမန္အသိတြင္ အဇၨိက္႐ု သတိရျခင္းဟူသည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမည္နာမႏွင့္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ႏႈတ္အားျဖင့္ ျမြက္ဟရြတ္ဆိုလိုက္႐ံုမွ်ျဖင့္ ၿပီးသည္ဟု ထင္ေနၾကသည္။ တကယ္ဆိုလွ်င္ ထိုမွ် ေလာက္ လုပ္လိုက္႐ံုႏွင့္ ၿပီးမသြားေခ်။ ဇိကိရ္၏ အႏွစ္သာရရရွိမည္မဟုတ္ေပ။ လူသားက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အား လူသားက သတိရျခင္း ျပဳသည္ဆိုသည္မွာ လူသား၏ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒသအတိုင္း စည္းကမ္းနည္းလမ္းက်စြာ လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားအား ျပန္လည္ကာသတိရျခင္းျပဳသည္ဆိုရာ၀ယ္ အလႅာဟ့္လမ္းညႊန္ခ်က္ ဥပေဒသအေပၚ တစ္ေသြမတိမ္း လိုက္နာက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သူမ်ားကို ဥပေဒသမွ ရရွိလာမည့္အက်ိဳးအားခံစား၊ ခံစားခြင့္ကို ထိုသူမ်ားအား ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ဤသည္မွာ ကုရ္အာန္မွေျပာေသာ (အဇၨိက္႐ု)၏ သေဘာတရားႏွင့္ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ (ဇကရ)ဟူေသာ ေ၀ါဟာရထဲတြင္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈဆိုင္ရာ သေဘာတရားမ်ားပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာတရားကို က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ (၈း၂)တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ျပဆိုထားေလသည္။
`စစ္မွန္ေသာ သက္၀င္ယံုၾကည္သူ(မုအ္မင္န္)တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သတိရခဲ့လွ်င္၊ ၎တို႔၏ စိတ္ႏွလံုးမ်ား ထိတ္လန္႔သြားၾကကုန္၏။ ထို႔ျပင္ အကယ္၍ ၎တို႔ေရွ႕၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အာယသ္ေတာ္မ်ား ကို ဖတ္ၾကားခဲ့ပါမူ ထိုအာယတ္ေတာ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏သက္၀င္ယံုၾကည္မႈကို ပို္မိုတိုးပြားခိုင္မာေစကုန္၏။ ထိုမွ တစ္ပါး ၎တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဘ၀တစ္ခုလံုးကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အေပၚသို႔ ယံုၾကည္စိတ္ခ် လႊဲအပ္ၾကကုန္၏။´
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္မ်ားအရ အလႅာဟ္အား သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ႏွင့္ ထိေတြ႔ၾကေသာအခါ ၎တို႔၏ႏွလံုးသားမ်ား တုန္လႈပ္လာၿပီး အလႅာဟ္အေပၚ ယံုၾကည္မႈပိုမိုတိုးပြားလာမွာျဖစ္ သည့္အတြက္ အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးေလသည္။ ဤသည္ မုအ္မင္န္တစ္ဦး၏ မရွိမျဖစ္ အရည္အေသြးလည္း ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔သမိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္စဥ္မ်ား၊ လူသားမ်ိဳးႏြယ္၀င္အသီးသီးတို႔၏ တိုးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းမႈမ်ားကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ေသခ်ာစြာေလ့လာဆည္းပူး၍ သင္ခန္းစာယူမွ သာလွ်င္ ဇိကိရ္၏အႏွစ္သာရကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရရွိေပမည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အလႅာဟ္ျပ ဌာန္းထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ေနထိုင္က်င့္သံုးမွသာ အလႅာဟ္၏လူသားမ်ားအေပၚ ထားရွိေသာဇိကိရ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရရွိေပလိမ့္မည္။
၄။ ကလိမသုလႅာဟ္
`အသင့္အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ ဤမုကၡပါဌ္ေတာ္သည္ မွန္ကန္ျခင္းအရာ ၌ တရားမွ်တျခင္းအရာ၌လည္းေကာင္း၊ စုံလင္ျပည့္စုံလွေပသည္။ ထိုအရွင္ျမတ္၏ မုကၡတ္ပါဌ္ေတာ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲႏိုင္သူဟူ၍ အလ်င္းမရွိေခ်။´
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို (၆း၁၁၅)ကို ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဥပေဒသမ်ား သည္ တိက်မွန္ကန္မႈႏွင့္တရားမွ်တမႈ(အဒလ္)ဆိုသည့္ ႐ွဳေထာင့္အေနအထားႏွစ္ရပ္ေပၚတြင္ အေျခခံၿပီး၊ ျပဌာန္း ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၏ ထူးျခားေသာ၀ိေသသတစ္ခုမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သည္ ဥပေဒသတစ္ရပ္ကို ျပဌာန္းသည္ဆိုလွ်င္ အမ်ားစုဆိုေသာအေနအထားကို ၾကည့္၍ မျပဌာန္းေခ်။ ထိုဥပေဒ သ၏ တရားမွ်တမႈႏွင့္ တိက်မွန္ကန္မႈအေပၚတြင္သာ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ေလသည္။ ထိုသေဘာကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္(၂း၂၁၆)တြင္ ဤသို႔ျပဆိုထားေလသည္။
`အသင္တို႔အေပၚ၀ယ္ စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ တာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္ေခ်သည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုစစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ အသင္တို႔အဖို႔ ရြံရွာစက္ဆုတ္၀န္ေလးဖြယ္ရာပင္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ အသင္တို႔ ရြံရွာစက္ဆုတ္ေသာ အရာသည္အသင္တို႔အဖို ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္တန္ရာ၏။ ထိုနည္းတူစြာ အသင္တို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာအရာသည္ အသင္တို႔အဖို႔ အဆိုးျဖစ္တန္ရာ၏။ အမွန္စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သာလွ်င္ အေကာင္းအက်ိဳး၊ အဆိုးအေၾကာင္း ဟူသည္ကို တတ္အပ္ေသခ်ာစြာသိေတာ္မူၿပီး၊ အသင္တို႔မူ ကား တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် တိက်ေသခ်ာစြာ သိရွိနားလည္မႈ ရိွၾကမည္မဟုတ္ေခ်။´
ေဖာ္ျပပါ အာယတ္ေတာ္မ်ားအား ေလ့လာၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ စစ္တိုက္ျခင္းဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ အျပဳ အမူမဟုတ္။ လူက လူကိုသတ္ျဖတ္ရေသာ အလုပ္ကို အဘယ္သူသည္ ႏွစ္သက္လိုလားပါမည္နည္း။ ဒႆနပညာ ရွင္ အရစၥတိုတယ္က မွတ္တမ္းတင္စကားတစ္ခြန္းဆိုခဲ့၏။ `ကၽြႏ္ုပ္တို႔ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထိုင္လိုေသာေၾကာင့္ စစ္တိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္´ဟူ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ စစ္တိုက္ၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရယူ ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာအာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ လူသားတို႔အျမင္၀ယ္ မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ၊ ဘ၀မက်စရာဟု ထင္ရေသာ္လည္း လူသားမ်ား၏ အက်ိဳးရရွိစိမ့္ငွာ တရားမွ် တမႈႏွင့္ မွန္ကန္မႈဆိုသည့္ အေနအထားႏွစ္ရပ္ေပၚတြင္ ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရေပမည္။
အလႅာဟ္၏စကားရပ္၊ အလႅာဟ္၏ဥပေဒသမ်ားသည္ အဘယ္မွ် က်ယ္၀န္းနက္႐ွိဳင္းသည္ကို က်မ္းေတာ္ ျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၄း၂၄)တြင္-
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာစကားကို မည္သို႔ဥပမာေပးခိုင္းႏႈိင္းေတာ္မူခဲ့သည္ကို အသင္အသိအျမင္ မရွိေလသေလာ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏စကားသည္ သန္႔ရွင္း၊ သန္စြမ္းေသာ သစ္ပင္တစ္ပင္ ကဲ့သို႔ပင္ ရွိေလသည္။ ယင္းအပင္၏ အျမစ္သည္ကား ေျမႀကီးအတြင္းသို႔ နက္႐ွိဳင္းစြာ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ၿပီး ၿမဲၿမံ ခိုင္ခန္႔ေန၍ ၎ပင္စည္မွ ျဖာထြက္လာေသာ အကိုင္းအခက္အလက္တို႔မူကား အာကာသမိုးေကာင္းကင္သို႔တိုင္ ေအာင္ ၀င့္ထည္စြာရွိေနၾကေလ၏။´ဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ထိုအာယသ္ေတာ္အရ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စကားရပ္(ကလိမာဟ္)မ်ားျဖစ္ေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္၏ အာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ လြန္စြာနက္႐ွိဳင္းသည္ကို စဥ္းစားေတြးဆႏိုင္ေလသည္။
၅။ ႐ုဟ္
`ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ မိမိအမိန္႔ေတာ္မ်ားအနက္မွ (႐ုဟ္)တည္းဟူေသာ ကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုိ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူခဲ့၏။ အသင္သည္ က်မ္းဂန္ေဒသနာဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ယံုၾကည္မႈဟူ သည္ မည္သို႔နည္းဟူ၍ သိရိွိခဲ့သည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို လင္းေရာင္ျခည္ျပဳလုပ္ေတာ္မူ၍ ငါအရွင္ျမတ္အလိုရွိေတာ္မူေသာ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ လမ္းစဥ္ကို ရရွိလူသူမ်ား အား ညႊန္ျပေပးေတာ္မူ၏။ ဧကန္အမွန္ပင္ အသင္သည္လည္း ေျဖာင့္မတ္ေသာ၊တရားေသာ အျမင့္တက္ေသာ လမ္းကို ညႊန္ျပလွ်က္ရွိေပသည္။ ႐ုဟ္ဟူသည္ ရွင္သန္လႈပ္ရွားထက္ျမက္ေစမည့္ အရာပင္ျဖစ္သည္။ က်မ္းေတာ္ ျမတ္္ကုရ္အာန္သည္ တိုးတက္ေအာင္ျမင္လိုေသာ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္လိုသည့္ လူသားမ်ားအတြက္ ရွင္သန္ လႈပ္ရွားထက္ျမက္မႈကို ေပးစြမ္းေစမည့္ တစ္ခုတည္းေသာက်မ္းပင္ျဖစ္ေလသည္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ တုႏႈိင္းရာမဲ့၍ ထာ၀ရတည္ၿမဲေနေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားထုတစ္ရပ္လံုးအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ထုတ္ျပန္ ခ်မွတ္ျခင္းခံရၿပီး၊ ကမၻာစၾက၀ဠာႀကီး၏ သက္တမ္းရွိသမွ် အစဥ္အၿမဲ တည္ရွိေနမည့္က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္းကို တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါသည္။