ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္(B.Sc)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္(B.Sc)

အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္၊ ၀ရဟ္မသြလႅားဟိ ၀ဘရကားသုဟု
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကသည့္ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား
အခုလိုေသာၾကာ ဂ်ဳမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ကို ေဟာေျပာတင္ျပခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ ဦးစြာပထမ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳအပ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ား အားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ တင္ျပမႈ ကို လာေရာက္နားေသာတဆင္ေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။
ဒီေသာၾကာဆြလားသ္ကို တည္ေဆာက္ၾကတဲ့သူေတြဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြပါလို႔ေျပာလိုက္ရင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲက မြတ္ဆလင္မ္ေတြကေရာ မြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္တဲ့သူေတြကေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို စြႏၷီလား၊ ရွီအာဟ္လားဆိုၿပီး ေမးၾကပါတယ္။ စြႏၷီပါလို႔ေျပာလိုက္ရင္လည္း မၿပီးေသးပါဘူး။ ဟနဖီလား၊ ရွာဖီလား မာလကီလား၊ ဟမ္ဗလီလား၊ ၀ဟ္ဗီလား၊ ဆလ္ဖီလား၊ ကာဒီယနီလားစသည္ျဖင့္ ထပ္ဆင့္ေမးခြန္းေတြကို အေျဖေပးေနၾကရပါတယ္။
ရွီအာပါလို႔ေျပာတဲ့လူေတြကုိလည္း ၁၂ ပါး အီမာန္လား၊ အစၥမာအီလ္လားဆိုၿပီး ထပ္ၿပီးေမးၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မြတ္ဆလင္မ္လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ မၿပီးဘူးလား၊ ရွီအာတို႔၊ စြႏၷီတို႔ဆိုတာက၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္ အလီသခင္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ထင္ထင္ရွားရွား ကြဲကုန္ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တိို႔ေတြဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဟနဖီတို႔ ရွီအာတို႔ဆိုတာကလည္း စြႏၷီအုပ္စုထဲမွာ အစၥလာမ္ကို ပိုေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုက်င့္ၾကံမလဲလိုဆိုတာကို တင္ျပရင္းတင္ျပရင္း ဒီတင္ျပခ်က္ေတြကို သေဘာမတူသူေတြက ေနာက္တစ္ေက်ာင္းေထာင္ရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြျဖစ္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာေရးစကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဒါေတြဟာ မဇ္ဟဘ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ စြႏၷီမြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္ပါဘူးလို႔ေျပာရင္ ေတာ္ေတာ္တုန္လႈပ္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားစြႏၷီမြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္ဘူးလားလို႔ တအံ့တၾသျပန္ေမးၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ပါလို႔ေျပာတာကို မျပည့္စံုဘူးလို႔ ေတာ္ေတာ္ထင္ၾကတယ္။ ပလီေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ပလီ ဆိုင္းဘုတ္တပ္တာ၊ စြႏၷီဆိုတဲ့စကားလံုးမပါရင္ မျဖစ္ဘူးလို႔ ထင္ထားၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၅၉ လမ္းပလီကို အခ်ိဳ႕ေသာ ႏိုင္ငံတကာကလူေတြလာေရာက္ေလ့လာတဲ့အခါ ခင္ဗ်ားတို႔က စြႏၷီလား၊ ရွီအာလားဆိုၿပီးေမးၾကတယ္။ ပလီရဲ႕ အျပင္အဆင္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုေတြကို ၾကည့္ၿပီးေမးတယ္။ လူတုိင္း လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ထဲမွာ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုရင္ စြႏၷီျဖစ္ရင္ျဖစ္ မျဖစ္ရင္ ရွီအာျဖစ္ရမယ္လို႔ တြက္ထားၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာဆို စြႏၷီလို႔ေျပာခဲ့ရင္ေတာင္ ခင္ဗ်ားသဗၺလီးဂ္လား၊ ဒါရ္ဂါလား၊ ေမာင္လြတ္ လားဆိုၿပီး ထပ္ဆင့္ေမးၾကေသးတယ္။ ဒါေတြမွ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ အဟ္မဒီယာလားလို႔ ေမးၾကေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ (၅-၄-၂၀၁၇) မွာ ေရြးခ်ယ္တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကို `ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။´လို႔ ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာကမြတ္ဆလင္မ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုခံယူခ်က္ရွိမယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ငန္းေဆာင္ တာေတြကို ထမ္းရြက္ရမလဲဆိုတာကို တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘယ္လိုခံယူခ်က္ထားရမွာလဲ ဆိုတာကို ဦးစားေပးတင္ျပမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သိၾကတဲ့အတိုင္း မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ ဘယ္ကေန ျဖစ္လာ သလဲဆိုေတာ့ အစၥလာမ္ကေနျဖစ္လာတာပါ။ အစၥလာမ္ဆိုတာ အလႅာဟ္ရဲ႕စည္းမ်ဥ္းေတြေဖာ္ေဆာင္တာျဖစ္ တယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕ပန္းတိုင္ဟာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ အစၥလာမ္ရဲ႕ပန္း တုိင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြ အခုထိပန္းတိုင္ကို မေရာက္ႏိုင္ေသးပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ေလာကရွိသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အၿမဲတမ္း ပူပန္ေသာကေတြနဲ႔ ဂ်ကရာေတြဖိသ္နာေတြနဲ႔ ဗလာမူဆီဘသ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတာကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္သူျဖစ္တယ္။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ႕နာမည္မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကေက်ာင္းေတြမွာ ေမးတယ္။ မင္းဘယ္ဘာသာကိုးကြယ္သလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ အစၥလာမ္ဘာသာ ကိုးကြယ္တယ္။ မင္းဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္မြတ္ဆလင္မ္လူမ်ိဳးလို႔ေျဖၾကတာ မ်ားပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း အစၥလာမ္ကို ေလ့လာလိုက္တဲ့အခါမြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုရဲ႕အမည္မဟုတ္ပဲနဲ႔၊ အစၥလာမ္ရဲ႕လမ္း စဥ္လမ္းညႊန္ဥပေဒသ လိုက္နာ၊ က်င့္သံုး၊ ယံုၾကည္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ေစ သူဟာ မြတ္ဆလင္မ္ပဲျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေနသူျဖစ္တယ္။
ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မ်က္ေျချပတ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မြတ္ဆလင္မ္ပါလို႔ေျပာရင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္၊ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္လူေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနသူေတြ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္သာျဖစ္ပါတယ္။ အစပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္ရြတ္ဖတ္ခဲ့ တဲ့ ကုရ္အာန္စူရာဟ္ ၂း၁၇၇ မွာ အလႅာဟ္ကအခုလိုသင္ေပးထားပါတယ္။
`အသင္တို႔သည္ ေကာင္းမႈတစ္ခုလုပ္ျခင္းဆိုသည္မွာ အေရွ႕ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူတာ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူတာမဟုတ္ဘူး။´လို႔ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္လို႔ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ၀တ္ျပဳတဲ့လူေတြကို မွတ္ယူထားၾကတယ္။ ဒါဟာ လံုေလာက္တဲ့ေကာင္းမႈျပဳေနတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။ ဒါဆို ရင္ မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဘာေတြလုိသလဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေျပာတာက မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဘာကို ယံုၾကည္ရမလဲ။ ဘာကိုလက္ခံရမွာလဲဆိုတာကို အရင္သင္ေပးထားပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ `မာန္အာမနာ ဘိလႅာဟ္´တစ္ပါးတည္းေသာ က်မ္းျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အလႅာဟ္ကို ယံုၾကည္ရမည္။ `ေယာင္မိလ္ အာခိရ္´ အနာဂါတ္ကာလကို ယံုၾကည္ရမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကေန႔ပူပစၥဳပၸန္ကာလမွာလုပ္တဲ့ လုပ္ရပ္တိုင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကိုယံုၾကည္ရမယ္။ `မလားအိကာဟ္´မလာအိကာဟ္ေတြကို ယံုၾကည္ရမည္။ `ကိသာဗ္´က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ကို ယံုၾကည္ရမည္။ `၀နဗီယီးန´နဗီတမန္ေတာ္ေတြကို ယံုၾကည္ရမယ္။
တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ယံုၾကည္႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူးေနာ္။ နဗီတမန္ေတာ္တိုင္းကို ယံုၾကည္ရမည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္တိုင္းကိုယံုၾကည္ရမယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္ တိုင္းကို ယံုၾကည္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အမည္နာမအားျဖင့္ မေဖာ္ျပထားတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္ေတြကိုလည္း ယံုၾကည္ရပါမယ္။ ဒါက ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပထမဦး ဆံုး ယံုၾက္ရမယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ ၅ ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ ၅ ခ်က္ကို ယံုၾကည္လက္ခံပါမွ မြတ္ဆလင္မ္ ျဖစ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က `လားအိလာဟ အိလႅလ္ႅာဟ္ မုဟမၼဒူရ္ ရစူလြလႅာဟ္´ဖတ္႐ုံနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ ျဖစ္မယ္လို႔ထင္ၾကတယ္။ အလႅာဟ္ကေတာ့ ကုရ္အာန္မွာေျပာထားတာက မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္ဟာ အထက္ ပါ အခ်က္ ၅ ခ်က္ကို ယံုၾကည္လက္ခံရမယ္။ အဲဒီ ၅ ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မြတ္ဆလင္မ္၊ ၀ဟာဘီ ျဖစ္ျဖစ္၊ အဟ္မဒီယာျဖစ္ျဖစ္ အခ်က္ ၅ ခ်က္ကို ယံုရင္မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က သတ္မွတ္တယ္။
ဒီယံုၾကည္ခ်က္ ၅ ခ်က္ကို ယံုၾကည္ၿပီးရင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္အခ်က္ေတြကိုလည္း အာယသ္ ၂း၁၇၇ မွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက ဒီယံုၾကည္ခ်က္ ၅ ခ်က္ကို လက္ခံထားၿပီဆိုရင္ စြႏၷီလည္းမဟုတ္ဘူး။ အဟ္ေလဘိုက္သ္ေခၚတဲ့ ရွီအာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အဟ္မဒီယာလို႔ ေခၚတဲ့ ကာဒီယာနီလည္းမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေလးစားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ေစာေစာကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၅ ခ်က္ကို သူတို႔လည္းယံုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သူတို႔ကို ေလးစားတယ္။ ဒီ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြကုိ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့လူေတြကိုလည္း ပညာရွင္ေတြအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားဂုဏ္ျပဳပါတယ္။
သူတို႔ရဲ႕စိတ္ရင္းေစတနာက အစၥလာမ္ကို ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့ရင္းနဲ႔ ေနာက္လိုက္တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ အယူသီး အစြနး္ေရာက္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မြတ္ဆလင္မ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကုရ္အာန္ကိုပဲယံုတယ္။ ကုရ္အာန္မွအပ တျခားက်မ္းကို က်မ္းဂန္ေတြကို ေလ့လာ တယ္။ ဖတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီက်မ္းဂန္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္မလိုက္နာဘူး။ အီမာန္မယူဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဟဒီးစ္ေတြကို ျငင္းပယ္သူေတြလို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ အဟ္ေလကုရ္အာန္ေတြလို႔ ေခၚၾကပါ တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စစ္မွန္တဲ့ဟဒီးစ္ျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္ကို အီမာန္ယူထားသူေတြျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ `အဟ္ေလကုရ္အာန္´လို႔ ေျပာေနတာက မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းဟာ ကုရ္အာန္ကုိမယံုဘူးလား။ ကုရ္အာန္ကုိ ယံုတယ္ဆိုရင္ မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းဟာ `အဟ္ေလကုရ္အာန္´ျဖစ္ရမယ္။ ဒါကို ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာရွင္းျပခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အဲဒီလို `အဟ္ေလကုရ္အာန္´လို႔ မေခၚေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို နာမည္တစ္မ်ိဳးေပးထားတယ္။ လမ္းအမွတ္တတ္ၿပီး တိုက္ပံု၀တ္တဲ့အုပ္စုလို႔ သတ္မွတ္ေခၚၾကျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္မြတ္ဆလင္မ္ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သူတို႔ကအုပ္စုတစ္စုအျဖစ္သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အုပ္စုတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းအမည္တပ္တယ္ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗလီတည္ေနရာက ၅၉ လမ္းထဲမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ ထူးဆနး္ တာက ၅၉ လမ္းထဲမွာက ပလီတစ္လံုးကလြဲလို႔ အျခားအိမ္၊ အေဆာက္အဦးဘာမွ မရွိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္ပံု၀တ္တယ္ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာျပည္မွာေနတဲ့အတြက္ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ အျခားယဥ္ေက်း မႈေတြနဲ႔လည္း ၀င္ဆန္႔သဟဇာတျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကို ျပသခ်င္တာရယ္၊ အမ်ိဳးသားေရး အသြင္လကၡဏာကိုေဖာ္ေဆာင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ရွမ္းျပည္မွာခြတၱဗာဟ္ေျပာခြင့္ရခဲ့မယ္ဆိုရင္ ရွမ္း႐ိုးရာ၀တ္စံု၀တ္ၿပီး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ခြတၱဗာဟ္ေျပာခြင့္ရခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကခ်င္႐ိုးရာ၀တ္စံု၀တ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ အိႏိၵယမွာ ေျပာခြင့္ရရင္ လန္ဘာကုရ္တာ၀တ္မယ္။ အာရဗ္မွာေျပာခြင့္ရရင္ အာရဗ္႐ိုးရာ ၀တ္စံုနဲ႔ ေျပာမယ္။ အေနာက္တိုင္းမွာ ေျပာခြင့္ရရင္ နက္ကတိုင္နဲ႔ ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ ကုတ္အက်ၤီနဲ႔၀တ္ၿပီးေျပာမယ္။ ဆိုလိုတာက အစၥလာမ္ယဥ္ေက်းမႈဟာ ကမၻာေလာကမွာရွိတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔၀င္ဆန္႔ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပသေန တာပါ။
ေစာေစာက မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ အစၥလာမ္ကေန ျဖစ္လာတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ပြင့္ေပၚၿပီးသမွ်ေသာ တမန္ေတာ္မ်ားအားလံုးဟာ အစၥလာမ္ကိုပံုေဖာ္ခဲ့ၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကထင္တာက အစၥလာမ္ဆိုတာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တာလို႔ထင္ၾကတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူဟာ ဘယ္သူလဲ။ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ) ျဖစ္တယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ကလည္း အစၥလာမ္ရဲ႕အေဆာက္အအံုကို ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕အရင္ႏူးဟ္(အ)ကလည္း အစၥလာမ္ရဲ႕ အုတ္ျမစ္ကိုခ်ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတမန္ေတာ္ေတြဟာ အစၥလာမ္ကို ပံုေဖာ္တဲ့အခါ မဖြံ႔ၿဖိဳးမတိုးတက္ေသးတဲ့ ကမၻာေလာကရဲ႕ အေျခအေန၊ ေဒသ၊ ကာလ၊ လူအမ်ိဳးအႏြယ္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အစၥလာမ္ကို ပံုေဖာ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုပံုေဖာ္ရင္းပံုေဖာ္ရင္းနဲ႔ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)လက္ထက္ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ Globalization အစျပဳလာၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေလာက္ကတည္းက Globalization အစျပဳလာတာျဖစ္တယ္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု အစျပဳဖို႔အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သေႏၶတည္ခဲ့ရပါတယ္။
တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေလာက္ကတည္းက ကအ္ဗာဟ္ ေက်ာင္းေတာ္ ကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ဟာ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ) တည္ေဆာက္ ခဲ့တာလို႔ တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကုရ္အာန္ကုိ ေလ့လာမႈအရ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ဟာ အီဗရာ ဟင္မ္(အ) တည္ေဆာက္ခဲ့တာလို႔ မေတြ႔ရဘဲ၊ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာလို႔ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒီကအ္ဗာဟ္ ေက်ာင္း ေတာ္ဟာ ေရွးဦး၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တမန္ေတာ္ အီဗရာ ဟင္မ္(အ) တဆင့္ တဆင့္ပံုေဖာ္ခဲ့တဲ့ ဒီအစၥလာမ္ရဲ႕လူမႈအဖြဲ႔အစည္းႀကီးကို လမ္းစဥ္ႀကီးကို တမန္ေတာ္ အဆက္ ဆက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ပံုေဖာ္လာရကေန တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) လက္ထက္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီးနယ္နိမိတ္အသီးသီးျဖစ္ထြန္းေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)က အစၥလာမ္ရဲ႕အေဆာက္အအံုႀကီးကို အၿပီးသတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပပညာေတြလည္း တုိးတက္လာခဲ့တယ္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕ အရင္၊ စာေပပညာဟာ မတိုးတက္မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးသလို လူေတြရဲ႕အသိဥာဏ္ ေတြကလည္း မဖြံ႔ၿဖိဳးမတိုးတက္ေသးဘူး။ ၿမိဳ႕ရြာ၊ တိုင္းႏိုင္ငံေတြလည္း အတည္တက်မရွိခဲ့ဘူး။ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)လက္ထက္မွာမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ၿပီးျပည့္စံုတဲ့က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ေနာက္ဆံုးက်မ္းဂန္ အျဖစ္ ၂၃ ႏွစ္တိုင္ ခ်မွတ္ေပးခဲ့ေလသည္။ အစၥလာမ္ရဲ႕ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းေပးေတာ္မူခဲ့ ပါတယ္။ ဒီကုရ္အာန္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိန္းသိမ္းထားေတာ္မူတယ္။ လူသားေတြထိန္းသိမ္း ခဲ့တာမဟုတ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ကုရ္အာန္ေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဟာ ၿပီးျပည့္စံုစြာရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အစၥလာမ္ကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေသာကထားရမယ္လို႔ထင္တယ္။ အဲဒါဟာ လြဲမွားတဲ့ ေသာကျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ကအစၥလာမ္ဟာ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့လမ္းစဥ္အျဖစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကထိန္းသိမ္းထားၿပီး ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူေတြ လိုက္နာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုက္နာသည္ျဖစ္ေစ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ကေတာ့ အၿမဲမျပတ္ ထာ၀ရတည္ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသာကထားရမွာက ငါသည္ အစၥလာမ္အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ရွိေန သလား၊ ရွိမေနဘူးလားဆိုတာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ တျခားသူေတြ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ထဲမွာ ရွိဖို႔၊ မရွိဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ေသာကမထားႏိုင္ဘူး။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လြဲမွားတဲ့ေသာကေတြ ထားေနၾကတယ္။ အစၥလာမ္ကို ခုိင္ခိုင္မာမာ နားမလည္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အစၥလာမ္လူဦးေရမ်ားဖို႔ကိုပဲ ႀကိဳးစားရင္း၊ ႀကိဳးစားရင္း လူဦးေရကေတာ့ မ်ားလာပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ Quantity ေတြတိုးတက္လာၿပီး Quality ေတြက်ဆင္းေလ်ာ့နည္းလာ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ISIS တို႔၊ တာလီဘန္တို႔လို အၾကမ္းဖက္သမားေတြ အစၥလာမ္ထဲမွာ ေပၚေပါက္လာတယ္။
ဒီအခ်က္ကိုယူၿပီး တျခားဘာသာ၀င္ေတြကလည္း ISIS တုိ႔ တာလီဘန္တုိ႔ကို မသိမသာေျမႇာက္ပင့္ေပးေန ၾကတာေတြ႔ရတယ္။ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)လက္ထက္မွာ အစၥလာမ္ဟာ စတင္ၿပီးအေကာင္အထည္ေဖာ္စ ျပဳလာၿပီး အစၥလာမ္ရဲဘူမိနက္သံ၊ ျဖန႔္ခ်ိရာဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ တယ္။ ဒီေတာ့ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ကို ရဟူဒီေတြကလည္း လက္ခံတယ္။ နဆြရာနီေတြကလည္း လက္ခံတယ္။ ငါတို႔တမန္ေတာ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါကို က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဘယ္လိုရွင္းျပထားလဲဆိုရင္ ကုရ္အာန္ ၃း၆၇ မွာ —
`တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)သည္ ရဟူဒီလည္းမဟုတ္ပါ။ နဆြရာနီလည္းမဟုတ္ပါ။ သူသည္ ေျဖာင့္ မတ္မွန္ကန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၀ါဒီ မြတ္ဆလင္မ္တစ္ဦးသာျဖစ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကို တျခားအယူအဆ မ်ားနဲ႔ ေရာေႏွာက်င့္သံုးသူတစ္ဦးမဟုတ္ပါ။´ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယဟူဒ္တို႔ နဆြရာတို႔ဆိုတာ အလႅာဟ္ခ်မွတ္ေပးခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္မဟုတ္ဘူး။ တမန္ေတာ္ေတြက အလႅာဟ္ေစလႊတ္တဲ့ တမန္ေတာ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတမန္ ေတာ္ေတြကို အလႅာဟ္က ယဟူဒ္လမ္းစဥ္၊ နဆြရာနီလမ္းစဥ္တည္ေဆာက္ပါလို႔ ခိုင္းခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြက လည္း ေနာက္လိုက္ျဖစ္သူေတြက ပိုၿပီးေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ရင္းျပဳျပင္ရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြျဖစ္လာၿပီး ယဟူဒ္တို႔ နဆြရာတို႔ျဖစ္လာျခင္းျဖစ္တယ္။ ယဟူဒ္ေတြကလည္း ငါတို႔သည္သာ အလႅာဟ္ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူမယ့္ လူေတြျဖစ္တယ္။ နဆြရာနီေတြကို ငါတို႔ဟာ အီဆာ(အ)ရဲ႕ ရွဖာအသ္ကုိရရွိမယ့္သူေတြျဖစ္တယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အသီးသိးေမာင္ပိုင္စီးလိုက္ၾကတယ္။ လူသားအားလံုးရဲ႕ ဖန္ဆင္းရွင္၊ ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ ေတာ္မူေသာအရွင္ကုိ သူတို႔အသီးသီးေမာင္ပိုင္စီးလိုက္ၾကတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ထဲမွာ လည္းရွိတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္မွ၊ `လာအိလာဟ၊ မုဟမၼဒ္ဒူရ္ ရစူလြလႅာဟ္´ဖတ္မွ ေသခါနီးမွ မဆိုလိုက္ရရင္ ေတာင္၊ အလႅာဟ္ထံကို ေရာက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ဂ်ဟႏၷမ္ေရာက္မွာလို႔ ေျပာဆိုၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘာေတြလဲဆို ရင္ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒ၊ မဇ္ဟဗ္ေတြျဖစ္တယ္။
အလႅာဟ္က ေလာကမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ ထူေထာင္ဖုိ႔အတြက္ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့ တာ။ ဒါကိုလူေတြက ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြနဲ႔ဖံုးအုပ္လိုက္တယ္။ တည့္တည့္ေျပာရရင္ ဘာသာေရး အသြင္သ႑ာန္ လုပ္ခဲ့တယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘာသာေရးသ႑ာန္လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါ။ ဒီလိုေျပာရင္ လူေတြကအံ့ၾသၾက တယ္။ အစၥလာမ္က ဘာသာမဟုတ္ဘူးလားလို႔ ေမးၾကတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းစဥ္တစ္ရပ္ကို ထူေထာင္တာပါ။ ဘာလမ္းစဥ္လဲ။ ေလာကခပ္သိမ္းကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစမယ့္လမ္းစဥ္ကို ထူေထာင္ခဲ့တာ။ အထက္က အာယသ္မွာပါတဲ့ `ဟနီးဖါန္းမြတ္ဆ္ေလမာန္´လို႔ပါလို႔ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ ဟနဖီလမ္းစဥ္ကိုလိုက္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ တစ္ေယာက္လို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႔။ ဒီမွာေျပာတဲ့ ဟနီးဖဟ္ဆိုတာ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ သူလို႔ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။
တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့မြတ္ဆလင္မ္ တစ္ဦးသာျဖစ္ၿပီး၊ မည္သည့္ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒနဲ႔မွ် အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ကို ေရာယွက္ခဲ့သူမဟုတ္ပါ။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ေက်ာင္းေတာ္ ၀ါဒထဲ အတင္းသြတ္သြင္းေနတယ္။ ကုရ္အာန္အေၾကာင္းေျပာရင္ ၅၉ လမ္း၊ ၅၉ လမ္းဆိုၿပီး တျခားေသာ ပံုျပင္၊ ဒ႑ာရီေတြပဲ ေျပာၾကေတာ့တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကုရ္အာန္အေၾကာင္းေျပာရင္ ငါးကိုးလုိ႔စြပ္စြဲခံရမွာကို အလိုလို ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာ မွတ္သား၊ လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားေနၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။
ယဟူဒ္ နဆြရာေတြဟာ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒျဖစ္ေပမယ့္လည္း သူတို႔ဟာ တစ္ပါးတည္းေသာ အရွင္ကို လက္ခံၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ ေသာင္၀္ဟီးဒ္ကိုလက္ခံတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕သံုးပါးေပါင္းမွ တစ္ဆူဆိုတဲ့အယူ၀ါဒရွိၾက တယ္။ ယဟူဒီျဖစ္မွ အလႅာဟ္လက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒေတြရွိေပမယ့္ သူတို႔ဟာ တစ္ပါးတည္းေသာအရွင္ ေသာင္၀္ဟီးဒ္ကို လက္ခံတဲ့အတြက္ သူတို႔ေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလးစားသမႈျပဳရပါမယ္။ ဘာလို႔လဲဆို ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ပါ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၄၉း၁၃ ကို ေလ့လာၾကည့္ေစ ခ်င္ပါတယ္။
`အို လူသားအေပါင္းတို႔ ဧကန္အမွန္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ အသင္တို႔ကို ဖိုမ်ိဳးရည္ႏွင့္ မမ်ိဳးေစ့တို႔မွ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစေတာ္မူတယ္။ အသင္တို႔အခ်င္းခ်င္းၾကားမွတ္မိေစျခင္း အလို႔ငွာ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္စု အသီးသီးကိုျပဳလုပ္ထားေတာ္မူတယ္။ ဧကန္စင္စစ္၊ အလႅာဟ္အရွင္ထံေတာ္မွာ စည္းအေစာင့္ဆံုးေသာသူ (သကၠ၀ါရွင္)သာ ဂုဏ္သိကၡာအရွိဆံုးျဖစ္တယ္။ ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္ မူေသာ အၾကြင္းမဲ့သတင္းရေနေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္တယ္။´
လူေတြဟာ ငါတို႔အမ်ိဳးႏြယ္သာလွ်င္ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာၾကမယ္ဆိုတာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သိရွိၿပီး ျဖစ္တယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့မိဘကေပါက္ဖြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲတဲ့မိဘကေပါက္ဖြားသည္ျဖစ္ေစ၊ အသားျဖဴတဲ့ မိဘက ေပါက္ဖြားသည္ျဖစ္ေစ အသားမဲတဲ့ မိဘကေပါက္ဖြားသည္ျဖစ္ေစ အားလံုးဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႔ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ မ်ိဳးႏြယ္မ်ား၊ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအျဖစ္ ခြဲျခားထားတာဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မွတ္မိေစဖို႔အတြက္ ျဖစ္တယ္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ အလႅာဟ္ထံမွာ ဂုဏ္သိကၡာအရွိဆံုးသူဆိုတာ ေလာကကို လွပေအာင္တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာသူ၊ ေလာကကို ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ကိစၥေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ေသာသူ၊ အဲဒါကို သကၠ၀ါရွင္လို႔ ကုရ္အာန္ကေျပာပါတယ္။ အဲဒီလို သကၠ၀ါရွင္ေတြသာလွ်င္ အလႅာဟ္ထံမွာ ဂုဏ္သိကၡာအရွိဆံုးသူျဖစ္တယ္။
အဲဒီမ်ိဳးႏြယ္စုေတြကို အေၾကာငး္ျပဳၿပီးငါတို႔ဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္၊ ငါတို႔ဟာ ကမၻာကိုအုပ္စိုးခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မာန္မာနေတြ မေထာင္လႊားၾကနဲ႔။ အားလံုးဟာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္၊ မိန္းမတစ္ေယာက္မွ ျဖစ္ထြန္းလာသူမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ မိမိက ဘာလဲ။ ေလာကကို အလင္းေပးခဲ့သူလား၊ ေလာကပ်က္စီးရာလုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ခဲ့သူလားဆိုတာ စဥ္းစားၿပီးအမွန္တကယ္ အလင္းေပးခဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ အလႅာဟ္ထံပါးမွာ သကၠ၀ါရွင္ေတြျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာတာပါ။ အကယ္၍ ေလာကကိုဖ်က္စီးခဲ့သူေတြဆိုရင္ေတာ့ အယုတ္ညံ့ဆံုးေသာသူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မ်ိဳးႏြယ္စုတိုင္းအတြက္ နဗီတမန္ ေတာ္တစ္ပါးစီေစလႊတ္ခဲတယ္လို႔ ကုရ္အာန္မွာ `လူသားမ်ိဳးႏြယ္တိုင္းအတြက္ အလႅာဟ္ထံပါးမွာ သတင္းစကားကို ျဖန္႔ခ်ိသူအရွင္သူျမတ္မ်ားတစ္ဦးစီေစလႊတ္ခဲ့တယ္။´
အရွင္သူျမတ္မ်ားဆိုတာက ရစူလ္ကိုေျပာတာပါ။ အယူ၀ါဒအသီးသီးကိုထူေထာင္တဲ့ အရွင္သူျမတ္မ်ား၊ ရစူလ္တမန္ေတာ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္မပြင့္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးႏြယ္စုဆိုတာရွိကိုမရွိတာပါ။ အစၥလာမ္က ကမၻာေပၚ မွာ ပြင့္ေလခဲ့သမွ်ေသာ အရွင္သူျမတ္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ လမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္လို႔ ကုရ္အာန္ကေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘာသာတရားအသီးသီးရဲ႕ လမ္းျပပုဂၢိဳလ္ေတြကို ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မႈမျပဳေပမယ့္လည္း အသိအမွတ္ျပဳေလးစားေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္ေနၾကလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကမၻာ့အသီးသီးမွာ ေနာင္ပြင့္လာမယ့္ ဘုရားဆို တာရွိတယ္။ အစၥလာမ္မွာလည္း ေနာင္ပြင့္လာမယ့္အီမာန္ မဲဟ္ဒီဆိုတာရွိတယ္။ ဒါကို အေၾကာင္းခံၿပီး၊ အိုမိုင္ယာ မင္းဆက္ကို အီမာန္မဲဟ္ဒီလာၿပီဆိုၿပီး အဘာဆီယာက အာဏာသိမ္းလိုက္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးလွည့္ကြက္လုပ္ဖို႔ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္ခ်မွတ္ထားတဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ဘာသာေရးအျဖစ္ သြတ္သြင္းၿပီး လူေတြကို အဆိပ္မွိဳင္းသြင္းလိုက္ၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္းေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၃း၄၀ မွာ
`မုဟမၼဒ္သည္ မည္သည့္ေယာက္်ားသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဖခင္မဟုတ္ပါ။ စင္စစ္မုဟမၼဒ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ရစူလ္တမန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး နဗီတမန္ေတာ္အေပါင္းတို႔၏ နဗူ၀သ္ကို အဆံုးသတ္သူျဖစ္ သည္။´ ဒီအာယသ္ေတာ္မွ ခါသမန္နဗီ(ေနာက္ဆံုးျဖစ္တယ္လို႔) မေျပာခင္ တမန္ေတာ္ဟာဘယ္ (ေရဂ်ာလ္) ေယာက္်ားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖခင္ မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာတယ္။ တမန္ေတာ္ဆိုတာ အလႅာဟ္ေရြးခ်ယ္တာျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္ေရြးေပမယ့္ ေရြးတဲ့စည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္းအခ်ိဳ႕ကိုလည္း အလႅာဟ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကုရ္အာန္မွာ အသိေပးထားပါတယ္။ တမန္ေတာ္ ေတြကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ နဗူ၀သ္တာ၀န္ကို ေရဂ်ာလ္လို႔ေခၚတဲ့ ေယာက္်ားသားေတြကိုပဲ ေပးတယ္။ ေပးတာကလည္း တမန္ေတာ္ေတြရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ထဲကပဲေပးခဲ့တယ္။ ဒီအာယသ္မွာ တမန္ေတာ္မွာ သားမရွိဘူးလို႔ေျပာထားၿပီဆိုကတည္းက တမန္ေတာ္ရာထူးေရြးစရာလမ္းစ အဆံုးသတ္သြားၿပီလို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။
ဒါကို ခါတမန္ဆိုတာ မကိုဋ္သရဖူျဖစ္တယ္။ တမန္ေတာ္ေတြအားလံုးရဲ႕ မကိုဋ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတာေတြ လည္းရွိပါတယ္။ တမန္ေတာ္အခ်င္းခ်င္းတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မခြဲျခားရဘူးလို႔ အလႅာဟ္က ကုရ္အာန္မွာ သတ္မွတ္ထား တဲ့ စည္းမ်ဥ္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခ်ိဳးေဖာက္ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ အျခားတမန္ေတာ္ ေတြထက္ ပို၍ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာရင္ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခြဲျခားရာေရာက္ေစပါတယ္။ အီမာန္ မဲဟ္ဒီလာမယ္၊ ၀က္ေတြကိုသတ္မယ္၊ တစ္ေလာကလံုးကို မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ စတဲ့လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ဒ႑ာရီ ပံုျပင္ေတြနဲ႔ အစၥလာမ္ကို ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခဲ့ၾက တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကေျပာတဲ့ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ခါသမန္နဗီ အျဖစ္လက္ခံတယ္။ ေနာက္ထပ္ပြင့္မယ့္နဗီမရွိေတာ့ဘူး။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)အရင္ ပြင့္ေပၚခဲ့သမွ်ေသာ ရစူလ္တမန္ေတာ္ေတြကို ဘာသာတရား၊ အယူ၀ါအသီးသီးကို ထူေထာင္သူေတြအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလးစား ရမယ္။ ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္ေတြအျပင္ ကုရ္အာန္မွာမေဖာ္ျပတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္ေတြလည္းရွိတဲ့ အတြက္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ မေပၚမီေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သာသနာေရွ႕ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြဟာလည္း နဗီတမန္ေတာ္ ေတြျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခံယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အလႅာဟ္ေစလႊတ္တဲ့နဗီတမန္ေတာ္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုလူေတြက်င့္သံုးေနတာက အလႅာဟ္ခ်မွတ္ထားတဲ့ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး လို႔ နားလည္ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီတာ့ လူေတြရဲ႕လြဲမွားခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေၾကာင့္ မွားယြင္းတဲ့တရားေတြ ျပန္႔ပြားေနေပမယ့္ ဒီတရားဓမၼေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလးစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ေနာက္ပိုင္းမွ ပြင့္ခဲ့တဲ့ဘာသာ သာသနာေတြလည္းရွိေနတယ္။ အယူ၀ါဒေတြရွိ တယ္။ ဥပမာ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ ကားလ္မာစ္အိန္ဂ်ယ္လ္တို႔ ေမာ္စီတုန္းတို႔ကိုလည္း ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ေတြအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေလးစားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ သူတုိ႔ဟာ လူတန္းစားေတြကို အတင္းညႇိတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ပံုေဖာ္ၾကတယ္။ ဒီအယူ၀ါဒကို ႏွစ္အေတာ္ၾကာၾကာ ခိုင္ၿမဲေအာင္ ကုိင္စြဲလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဟစ္တလာလို လူမ်ိဳးကိုေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ကေလးစားတယ္။ ဟစ္တလာဟာ တျခားမ်ိဳးႏြယ္ေတြကို ရက္စက္၊ ႀကမ္းႀကဳတ္၊ ခက္ထန္စြာဆက္ဆံၿပီးေတာ့ မိမိရဲ႕ ဂ်ာမာန္အမ်ိဳးသားေကာင္းစားေရးကို သူေဆာင္ရြက္ႀကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။ မွားယြင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ သူမေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုဖက္ဆစ္အာဏာရွင္ ဥာဏ္ႀကီးရွင္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္။
နိဂံုးမခ်ဳပ္ခင္မွာ ဂ်ီဟာဒ္အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဂ်ီဟဒ္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက အျခားသူေတြကို ဓါးဆြဲၿပီးတိုက္ခိုက္ၿပီး အစၥလာမ္မုိက္ေဇးရွင္းလုပ္တာလို႔ ယူဆေနၾကပါတယ္။ ဂ်ီဟဒ္ ဆိုတာ (၃)မ်ိဳးရွိတယ္။ ရန္သူကို လုပ္တဲ့ဂ်ီဟဒ္၊ ႐ွိဳင္တြာန္ကိုလုပ္တဲ့ ဂ်ီဟဒ္၊ မိမိအတြင္းစိတ္ကိုလုပ္တဲ့ ဂ်ီဟဒ္လို႔အဆိုရွိပါတယ္။ အတြင္းစိတ္ကို လုပ္တဲ့ ဂ်ီဟဒ္က အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ေျပာေနၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုျမင္သလဲဆိုရင္ ရန္သူဆိုတာက ဘာလဲ။ လူ႔ေလာက ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနတဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ အဖ်က္သမားေတြကို ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ျခင္းဟာ ဂ်ီဟဒ္ရဲ႕အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုမွ်သာျဖစ္ တယ္။ မိမိရဲ႕အတြင္းစိတ္မွာရွိတဲ့ ႐ွိဳင္တြာန္လိုအဖ်က္၊ အေမွာင့္ပေယာဂေတြကို ေအာင္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းဟာလည္း ဂ်ီဟဒ္ျဖစ္တယ္။ မိမိကိုယ္ကို ေအာင္ႏိုင္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈေတြအနက္က အေကာင္းဆံုးေသာ ေအာင္ျမင္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕အတြင္းစိတ္မွာရွိတဲ့ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္႐ိုင္းေတြကို ေအာင္ျမင္ထားတဲ့သူတစ္ဦး အတြက္ ကာဖိရ္လို႔ေခၚတဲ့ မိစၧာဒိဌ အဖ်က္သမားေတြကို ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မတြန္းလွန္ႏိုင္စရာအေၾကာင္းကိုမရွိဘူး။ အဖ်က္သမားမ်ားကို တိုက္ခိုက္ျခင္းဟာ အင္အားခ်ိနဲ႔ေသာ လူေကာင္းမ်ားအေပၚ ေမတၱာထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၇၇ မွာမြတ္ဆလင္မ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥေတြကို အခုလိုဆက္ေျပာထားပါ တယ္။ မိမိရဲ႕ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို နီးစပ္သူေတြကို ေပးေ၀ဖို႔၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟေတြကိုေပးဖို႔ အားကုိးရာမဲ့ (ရသီန္းမ္)ေတြကိုေပးဖို႔၊ မိစ္ကီန္ ႏြမ္းပါးသူေတြကို ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနတ့ဲခရီးသည္ေတြကို ေထာက္ပံ့ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနသူေတြကို ေပးဖို႔ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ မိမိအတြင္းစိတ္ကို မိမိဂ်ီဟဒ္လုပ္ႏိုင္ရင္ ဒီလိုအလုပ္မ်ိဳးေတြလုပ္ဖို႔ကို မခဲယဥ္းေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆြလာသ္ဆိုတဲ့ ေလာကသာယာ၀ေျပာေရးကို တည္ေဆာက္ၿပီး ဇကားသ္ဆိုတဲ့ ေထာက္ပံ့ဒါနျပဳသူ၊ ကတိတည္ သူျဖစ္ဖို႔ လြယ္ကူသြားၿပီ။ ေရာဂါဘယေတြ၊ ပဋိပကၡေတြ စိတ္ေသာကေတြႀကံဳရင္ စိတ္ဓါတ္ကို ႀကံ့ႀကံ့ခံ ထားဖို႔ကိုလည္း အေထြအထူးမက်င့္ႀကံရေတာ့ဘူး။ အဲဒီလူေတြဟာ ဆြာဒီကီေတြ၊ သကၠ၀ါရွင္ေတြျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျပာရင္းနိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။