ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ27.6.2014 မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ယေန႔ (၂၇-၆-၂၀၁၄) ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေအဘာဒသ္ျပဳရန္ ၾကြေရာက္ လာၾကတဲ့ ဂ်မာအသ္၀င္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား-
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
မၾကာမီကာလမွာ တိတိက်က်ေျပာရရင္ေတာ့ (၂၈-၆-၂၀၁၄) မနက္ျဖန္ညေနပိုင္းမွာ ရမဒြါန္လျမတ္ရဲ႕ ဆန္းဦးစလကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အေနာက္ဘက္ မိုးကုပ္စက္၀ုိင္းမွာ ျမင္ေတြ႕ရေတာ့မွာျဖစ္လုိ႔ ေနာက္တစ္ရက္ျဖစ္တဲ့ (၂၉-၆-၂၀၁၄)ေန႔၊ တနဂၤေႏြေန႔ဟာ ရမဒြါန္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရမဒြါန္လျမတ္ဟာ က်ေနာ္ တို႔နဲ႔ အင္မတန္မွ နီးကပ္တဲ့အေနအထားမွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ရမဒြါန္လျမတ္မွာ က်ေနာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြဟာ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ ေဆာက္တည္ၾကသလုိ ကုရ္အာန္(၂း၁၈၅)အရ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ က်ေရာက္တဲ့ လျမတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိလည္း အဖန္တလဲလဲ ရြတ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က လျမတ္ရမဒြါန္ကုိ `က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏လ´ဆုိၿပီးလည္း တင္စားေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လျမတ္ရမဒြါန္မွာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္က်ေရာက္ျခင္းကုိ ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔၊ ႀကိဳဆိုတဲ့အေနနဲ႔ ဒီေန႔ခြတၱဗါဟ္မွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အေၾကာင္းကုိ ေျပာပါ့မယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ က်ေနာ္ တို႔ ဖတ္ရြတ္တဲ့အခါမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြ၊ အမွတ္သညာေတြကုိ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ရပါ တယ္။ အဲဒီအမွတ္သညာေတြအနက္မွာ က်ေနာ္တို႔ ထင္ရွားစြာေတြ႕ရတဲ့ အမွတ္သညာတစ္ခုကေတာ့ ကုရ္အာန္ ကုိ အခန္းက႑အလိုက္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားတဲ့ `စူရာဟ္´ေတာ္မ်ားဆိုတဲ့ အမွတ္အသားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လျမတ္ရမဒြါန္ကုိ ႀကိဳဆိုတဲ့အေနနဲ႔၊ ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမယ့္ ခြတၱဗါဟ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ က `ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ´ဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေရွးဦးစြာ နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ရြတ္ဖတ္သြားတဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၂း၁၈၅)ကုိ ရွင္းျပပါရေစ။
“ လူသားတို႔အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ေသာ၊ ယင္းလမ္းညႊန္ခ်က္ကုိ ထပ္ဆင့္အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းျပဆို ထားေသာ၊ အမွန္ႏွင့္အမွားကုိ သိသာထင္ရွားစြာ ခဲြျခားေပးႏုိင္သည့္ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္ေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္
သည္ လျမတ္ရမဒြါန္၌ က်ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အသင္မည္သူမဆို ထုိလျမတ္ႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳရလွ်င္ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ ေဆာက္တည္လုိက္ပါေလ ” (ကုရ္အာန္ – ၂း၁၈၅)
ဒီအာယတ္ေတာ္ (၂း၁၈၅)က လျမတ္ရမဒြါန္နဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆက္စပ္မႈကုိ ေဖာ္ညႊန္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္မွာ အမွားနဲ႔အမွန္ကုိ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာျပ တဲ့ မြရ္ကိန္း – မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ရည္ညႊန္းဖြင့္ဆိုေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရမ်ားကုိ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္သလုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အခင္းအက်င္းေတြ၊ ထူးျခားခ်က္ေတြ၊ အမွတ္သညာေတြ အစရွိတာေတြကုိလည္း နားလည္သိရွိထားဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုနားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္ ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္တင္ျပဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ရွင္းလင္းတင္ျပလုိတဲ့အေၾကာင္း အခ်က္တစ္ရပ္ကုိေတာ့ ဦးစြာပထမ တင္ျပပါရေစ။ ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာကုိ က်ေနာ္တင္ျပ တဲ့အခါမွာ ပညာရွင္ေတြအၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အယူအဆကဲြျပားမႈ၊ အျမင္မတူမႈ၊ သေဘာထားမကိုက္ညီတဲ့ အေရးကိစၥေတြကုိပါ ထည့္သြင္းတင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတင္ျပတဲ့အခါမွာ ဒီလိုကဲြျပားမႈ၊ အျမင္မတူမႈေတြကုိ ေျဖရွင္းလို႔မရတဲ့ ျပႆနာတစ္ရပ္ အသြင္သ႑ာန္မ်ိဳးနဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းမျပဳၾကဘဲ၊ ေျဖရွင္းလုိ႔ရတဲ့ အလႅာဟ္ ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ပုစၧာတစ္ပုဒ္လိုေတာ့ ျမင္တတ္ဖုိ႔၊ ျမင္ေပးဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး က်ေနာ့္အေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကုိ တင္ျပသြားပါမယ္။
အရဗီေ၀ါဟာရ `ဆူရာဟ္´ဆုိတာဘာလဲ။ အရဗီေ၀ါဟာရ `ဆူရာဟ္´ ဆုိသည္မွာ စည္း႐ိုး၊ ၿခံစည္း႐ိုးဟူ ေသာ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ ဥပမာ- အိမ္တစ္လံုး၊ ေျမကြက္တစ္ကြက္အား ပတ္လည္ကာရံထားေသာ ၿခံစည္း႐ိုး ဟူသည့္သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရ ၀ါက်(အာယတ္ေတာ္)မ်ား အမ်ားအျပားကုိ အေၾကာင္း အရာႏွင့္ ထူးျခားမႈအေပၚအေျချပဳ၍ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ က႑အလိုက္ခဲြျခားၿပီး စုေဆာင္းထားေသာ စာပုဒ္တစ္ ပုဒ္စီကုိ `ဆူရာဟ္´လို႔ေခၚပါတယ္။
ဆူရာဟ္မ်ား စီစဥ္ထားရွိမႈကုိ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ အစၥလာမ္သုေတသီအမ်ားစုက ယခုလက္ရွိ က်မ္း ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ စီစဥ္ထားရွိေသာ `ဆူရာဟ္´ ေတာ္မ်ား၏ အစီအစဥ္ကုိ သေဘာတူလက္ခံထားၾကၿပီးျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ `ေတလာ၀သ္´ရြတ္ဖတ္တဲ့အခါမွာေသာ္
လည္းေကာင္း၊ လက္ရွိတည္ရွိေနတဲ့ အစီအစဥ္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ား က `ဆူရာဟ္´မ်ား၏ အစီအစဥ္ထားရွိမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အယူအဆ(၃)မ်ိဳးကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
(၁) ပထမအယူအဆအေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဆူရာဟ္မ်ားစီစဥ္ထားရွိမႈမွာ သာ၀ကႀကီးမ်ား၏ လြတ္လပ္ေသာ စဥ္းစားေတြးေခၚဆံုးျဖတ္ခ်က္ (Ijtihaad of the Companions) အေပၚျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- သာ၀ကႀကီးဇိုက္ဒ္ (Zayd)က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ စီစဥ္ျပဳစုရာ၌ ဆူရာဟ္မ်ား၏ထားရွိမႈအစီအစဥ္ကုိ သူ၏ စဥ္း စားေတြးေခၚမႈဆိုင္ရာ စီစဥ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ စီစဥ္ထားရွိခဲ့ရာ အျခားသာ၀ကႀကီးမ်ားကလည္း သေဘာတူညီခ်က္ ေပးခဲ့တယ္လို႔ ဆုိၾကပါတယ္။ ဆူရာဟ္မ်ား၏ စီစဥ္ထားရွိမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီလိုယူဆခ်က္ဟာ `ေအမာမ္ မာလိက္´ (d-179 A.H) ႏွင့္ `အဘူဘကရ္ ဘာကီလာနီ´ (d-430 A.H) တို႔ရဲ႕ အယူအဆမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူ မူကြဲအယူအဆမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ထံသုိ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ က်ေရာက္ စဥ္ ဆြဟာဘာသာ၀ကႀကီးမ်ားကလည္း လုိက္လံမွတ္သားမႈမ်ား ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕မွတ္တမ္းမ်ားကုိ အေျချပဳ ၿပီး ယင္းပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားက ကုရ္အာန္ကုိ မိတၱဴ (Mus-haf) တစ္ေစာင္အျဖစ္ ျပဳစုၾကေသာအခါ သာ၀ကႀကီးအလီ (ရႆြီ)က `အလ္အိက္ရာအ္´ကုိ အစျပဳ ဆူရာဟ္အျဖစ္ထားရွိၿပီး၊ ဒုတိယဆူရာဟ္အျဖစ္ အလ္မုဒၵဆီၧးရ္ကုိ ထားရွိ ခဲ့ပါတယ္။ သာ၀ကႀကီး `အူဘိုင္း(ရ) အိဗ္ေနကအာဘ္း´ႏွင့္ `အိဗ္ေနမဆ္အူးဒ္´တို႔ကမူ ပထမဦးဆံုးဆူရာဟ္ အျဖစ္ `အလ္ဘကရာဟ္´ကုိထားရွိကာ ၿပီးေနာက္`အန္နီဆား´၊ ၿပီးေနာက္ `အာလ္အင္မရားန္´စသျဖင့္ စီစဥ္ ထားၾကပါတယ္။ ဤသည္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ဆူရာဟ္မ်ား စီစဥ္ထားရွိမႈသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ေထာက္ခံ မႈမပါဘဲ ဆြဟာဘာ သာ၀ကႀကီးမ်ားက မိမိတို႔ရဲ႕သေဘာနဲ႔ ဆူရာဟ္မ်ားကုိ စီစဥ္ထားရွိေနသည့္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ ေနရာ ဤအယူအဆကုိ သေဘာတူသူ နည္းပါးပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဆြဟာဘာ သာ၀ကႀကီးမ်ား၏ ဒီေဆာင္ ရြက္မႈဟာ အမ်ားဖတ္ရြတ္ေလ့လာရန္မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔ ကိုယ္ပိုင္မွတ္တမ္းတင္မႈတစ္ရပ္သာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကပါ တယ္။
(၂) ဒုတိယအယူအဆအေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဆူရာဟ္မ်ား ထားသုိစီစဥ္မႈကုိ တမန္ေတာ္ျမတ္က အဓိကေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး အခ်ိဳ႕ဆူရာဟ္မ်ားကိုေတာ့ ဆြဟာဘာ သာ၀ကႀကီးမ်ားက စီစဥ္ထားရွိခဲ့သည္ဟု အဆိုျပဳ ၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆအရ တမန္ေတာ္ျမတ္က မည္သည့္ဆူရာဟ္မ်ားကုိ စီစဥ္ထားသုိေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ဆြဟာဘာမ်ားက မည္သည့္ဆူရာဟ္မ်ားကုိ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တိတိက်က်မွတ္တမ္းမရွိေပ။ ဤအယူအဆရွိသူအခ်ိဳ႕က တင္ျပၾကတာေတာ့ `ဆူရာဟ္အန္ဖာလ္း´ႏွင့္`ဆူရာဟ္ေသာ၀္ဗါဟ္´တို႔ကုိ ဆြဟာဘာ
သာ၀ကႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကၿပီး၊ က်န္ဆူရာဟ္အားလံုးကုိမူ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္ လုိ႔ တင္ျပၾကပါတယ္။ ပညာရွင္ ဘုိင္ဟကီ (d-458 A.H)က ဤအယူအဆကုိ လက္ခံထားသည္။
(၃) တတိယအယူအဆအေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဆူရာဟ္မ်ားစီစဥ္ထားရွိမႈမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အမိ္န္႔ေတာ္ႏွင့္အညီျဖစ္သည္ဆုိတဲ့ အယူအဆျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆမွာ ေဖာ္ျပပါအယူအဆမ်ားအနက္ အခိုင္ လံုဆံုးႏွင့္ အမ်ားစုက သေဘာတူေသာ အယူအဆတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ဆူရာဟ္ မ်ားစီစဥ္ထားရွိမႈဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းကပင္ ၿပီးျပည့္စံုသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္ အထားတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ဆူရာဟ္အေရအတြက္ကုိ တင္ျပပါမယ္။ သုေတသီအားလံုးက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဆူရာဟ္(၁၁၄)ပါးရွိတယ္လုိ႔ လက္ခံအတည္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အနည္းစုေသာ သုေတသီ အုပ္စုက `ဆူရာဟ္အန္ဖာလ္း´ နဲ႔ `ဆူရာဟ္ေသာ၀္ဗါဟ္´ဟာ ဆူရာဟ္(၂)ပုဒ္မဟုတ္ဘဲ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္တည္းသာျဖစ္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဆူရာဟ္ေပါင္း(၁၁၃)ပါးသာရွိေၾကာင္း အဆုိျပဳထားသည္လည္းရွိပါတယ္။ ဤအယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေအမာမ္ဇာရ္ကရွ္ရွီးက ေအာက္ပါအတုိင္း တံု႔ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ယခုလက္ရွိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ အာယတ္ေတာ္(၁၁၄)ပါးဆိုတာဟာ ပညာရွင္အမ်ားစုက ခိုင္မာစြာ အတည္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး `ဆူရာဟ္ဖွာေတဟာ´မွ ေနာက္ဆံုး `ဆူရာဟ္အန္နားဆ္´အထိကုိ တမန္ေတာ္ျမတ္ကုိယ္ေတာ္တိုင္က အတည္ျပဳထားၿပီးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာရွင္မုဂ်ာဟီးဒ္ (d-100 A.H) အဆိုျပဳသလုိ `ဆူရာဟ္ အန္ဖားလ္´ နဲ႔ `ဆူရာဟ္ေသာ၀္ဗါဟ္´ကုိ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္တည္းအေနနဲ႔ သတ္မွတ္ ၿပီး ကုရ္အာန္မွာ ဆူရာဟ္(၁၁၃)ပါး ပါရွိသည္ဟုအဆုိျပဳျခင္းမွာ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ခ်င္းအေပၚ တမန္ေတာ္ျမတ္က အမည္ေပးခဲ့ျခင္းကုိ ျငင္းဆန္ျခင္းပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ဆူရာဟ္မ်ား၏ အမည္နာမေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကုိ တင္ျပပါမယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္(၁၁၄)ပါးမွာ သက္ဆိုင္ရာ အမည္နာမမ်ားရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ဆူရာဟ္နီဆာ၊ ဆူရာဟ္ ကားဖ္ အစ ရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ဆူရာဟ္မ်ား၌ အမည္ႏွစ္မ်ိဳးအထိပင္ ရွိၾကပါတယ္။ ဥပမာ- `ဆူရာဟ္ေသာ၀္ဗါဟ္´ ကုိ `ဆူရာဟ္ဘရာအသ္´ဟုလည္း ေခၚဆိုသလို `ဆူရာဟ္ အလ္ဂါဖီးရ္´ကုိ `ဆူရာဟ္အလ္မုအ္မီးန္´ဟုလည္း ေခၚ ဆိုၾကပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္အမည္မ်ားကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕အမိန္႔ေတာ္နဲ႔အညီ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅ)က မွည့္ေခၚအမည္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ အရွည္ဆံုးဆူရာဟ္အမည္က `ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္´ ျဖစ္ၿပီး၊ အတိုဆံုးဆူရာဟ္က `ဆူရာဟ္ ေကာင္စရ္´ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ရြတ္ဖတ္ရန္အုပ္စုခဲြျခင္းကို တင္ျပပါမယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား ရြတ္ဖတ္ရာ၌ အဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႔ေစရန္ တစ္အုပ္လံုးကုိအေျချပဳၿပီး က႑ာအလိုက္ အုပ္စုခြဲထားပါတယ္။ အဲဒီလိုခဲြျခားထားျခင္းအားျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုးကုိ ၿပီးဆံုးသည့္တုိင္ေအာင္ ရြတ္ဖတ္လိုသူတစ္ဦးအတြက္ ရက္အကန္႔အသတ္ တစ္ရပ္သတ္မွတ္ၿပီး အပိုင္းလုိက္ အခ်ိန္ေပး ရြတ္ဖတ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ဒီလိုရြတ္ဖတ္ႏုိင္ဖို႔ အတြက္ (၁) မန္ဇီးလ္ (၂) ဂၽြဇ္ (၃) ဟီးဇ္(ဘ) (၄) ႐ုကူ ဟူ၍ခြဲျခားထားပါတယ္။
(၁) မန္ဇီးလ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ မန္ဇီးလ္(၇)ခုနဲ႔ ပိုင္းျခားထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုး ကုိ (၇)ရက္တစ္ပတ္ျဖင့္ အၿပီးဖတ္လိုသူတစ္ဦးသည္ တစ္ရက္လွ်င္ `မန္ဇီးလ္´တစ္ခုကုိ အၿပီးဖတ္ရြတ္ပါက (၇) ရက္ျပည့္လွ်င္ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုး ဖတ္ရြတ္ၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ (သုိ႔ေသာ္ အာရပ္ႏုိင္ငံ၌ ႐ုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေသေသာ ကုရ္အာန္ေတြမွာ `မန္ဇီးလ္´ကုိ ထည့္သြင္း႐ုိက္ႏွိပ္ထားျခင္းမရွိပ။)
(၂) ဂၽြဇ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ဂၽြဇ္(၃၀) ခဲြထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ရက္လွ်င္ တစ္ဂၽြဇ္ဖတ္လွ်င္ ရက္(၃၀)မွာ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုး ဖတ္ရြတ္ၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
(၃) ဟီးဇ္(ဘ)
အရဗ္ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ႐ုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ေတြမွာ ဟီးဇ္(ဘ)အားျဖင့္ အပိုင္းခြဲထား သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ဟီးဇ္(ဘ)(၆၀)ျဖင့္ ပိုင္းျခားထားတဲ့အတြက္ ကုရ္အာန္တစ္ဂၽြဇ္ လွ်င္ ဟီးဇ္(ဘ)(၂)ခုပါရွိပါတယ္။ ဂၽြဇ္တစ္ဂၽြဇ္၏အစပိုင္းဟာ ဟီးဇ္(ဘ)တစ္ခု၏ အစပိုင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂၽြဇ္တစ္ဂၽြဇ္ ၏အလယ္ပိုင္းဟာ က်န္ဟီးဇ္(ဘ)တစ္ခုရဲ႕ အစပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖန္ ဟီးဇ္(ဘ)တစ္ခုတြင္ `႐ုဘာအ္´(၄)ခုခဲြ ထားသည္ျဖစ္ရာ တစ္ဂၽြဇ္တြင္ `႐ုဘာအ္´(၈)ခုပါရွိပါတယ္။
(၄) ႐ုကူ
အိႏၵိယႏိုင္ငံထုတ္ ကုရ္အာန္မ်ားတြင္ `႐ုကူ´အပိုဒ္ခဲြမ်ားကုိ ထည့္သြင္းပံုႏွိပ္ထားတာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ `႐ုကူ´တစ္ခုလွ်င္ ဂဏန္း(၃)ခုအထက္ေအာက္ ထည့္သြင္း႐ုိက္ႏွိပ္ထားတာကုိ ေတြ႕ရွိရပါမယ္။ ထိပ္ဆံုးဂဏန္း ဟာ `႐ုကူ´ ရဲ႕အမွတ္စဥ္ကုိျပျခင္းျဖစ္ၿပီး အလယ္ဂဏန္းသည္ ယင္းအာယတ္ရဲ႕အမွတ္စဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ ဆံုးဂဏန္းသည္ ယင္း`႐ုကူ´ပါ၀င္ေသာ `ဂၽြဇ္´ ရဲ႕အမွတ္စဥ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေရွ႕တစ္ပတ္တြင္ ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။ ။