ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ အပိုင္း(၂) 11.7.2014 မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
အပိုင္း(၂)
မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ယေန႔ (၁၁-၇-၂၀၁၄) ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေအဘာဒသ္ျပဳရန္ ၾကြေရာက္ လာၾကတဲ့ ဂ်မာအသ္၀င္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား-
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္ပတ္က က်ေနာ္ `ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ´ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္န႔ဲ တင္ျပခဲ့ပါ တယ္။ ဒီေန႔ အပိုင္း(၂)အေနနဲ႔ ဆက္လက္တင္ျပသြားျပပါ့မယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရြတ္ဖတ္ရာမွာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေစဖုိ႔ တစ္အုပ္လံုးကုိ အေျချပဳၿပီး က႑အလိုက္အုပ္စုခဲြထားတဲ့အေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါ တယ္။ ယခုတစ္ပတ္မွာေတာ့ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ရဲ႕ အစျပဳျခင္းအေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္တင္ျပသြားပါ့မယ္။
ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ကုိ အစျပဳသည္ဟုဆုိရာမွာ (က) ပုံမွန္စကားလံုးမ်ားႏွင့္ အစျပဳျခင္းနဲ႔ (ခ) `သရ´မပါ ေသာဗ်ည္းမ်ား (ဟု႐ူးဖြလ္မုကတ္တြအာဟ္ – The disjointed letters) အားျဖင့္ အစျပဳျခင္းဆိုၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္မွာ ပံုစံ(၂)မ်ိဳးရွိပါတယ္။
(က) ပံုမွန္စကားလံုးမ်ားႏွင့္ အစျပဳျခင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္(၁၁၄)ပါးအနက္ ဆူရာဟ္(၈၅)ပါးဟာ ပံုမွန္စကားလံုးမ်ားျဖင့္ အစျပဳထား ပါတယ္။ ဒီလို ပံုမွန္စကားလံုးမ်ားအားျဖင့္ အစျပဳထားေသာ ဆူရာဟ္မ်ားကုိ သံုးႏႈန္းထားပံုကုိအေျခခံၿပီး ေအာက္ပါ အတုိင္း အုပ္စု(၉)မ်ိဳး ထပ္မံခဲြထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁) ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျခင္းႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၂) ေခၚေ၀ၚပုဒ္ျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၃) အျဖစ္အပ်က္ဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ကုိ ေဖာ္ျပၿပီး အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၄) တုိင္တည္ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၅) အေျခအေနႏွင့္ အဆင့္အတန္းတစ္ရပ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္မႈႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၆) အမိန္႔ေပးမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၇) ေမးခြန္းထုတ္၍ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၈) ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
(၉) ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈတစ္ရပ္ကုိျပ၍ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျခင္းႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျခင္းနဲ႔ အစျပဳတဲ့ဆူရာဟ္ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ပံုစံ(၂)မ်ိဳးနဲ႔ေတြ႕ရပါတယ္။ ပထမ ပံုစံက အမည္နာမကုိ ေဖာ္ထုတ္ခ်ီးမြမ္းျခင္းနဲ႔ ၿပီးျပည့္စံုမႈကို ရည္ညႊန္းၿပီး ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးမြမ္းတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ-
(1:1) —– [_l#-L_ d<m^h-L^A-
“ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျခင္းအစုစုသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္သာျဖစ္သည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၁း၁)
(အမည္နာမကုိ ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးမြမ္းျခင္း)
(67:1) —– /<l^m<L^A {_d_y-B_ ›^x_L#-A?-R-ab-T-
“ ထုိအရွင္ျမတ္သည္ မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုျမင့္ျမတ္ေတာ္မူၿပီး အလံုးစံုေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ထုိအရွင္ျမတ္လက္ေတာ္၀ယ္ တည္ရွိေလသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၆၇း၁)
(ၿပီးျပည့္စံုမႈကုိ ရည္ညႊန္းျပဆုိေသာ ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးမြမ္းျခင္း)
ဒုတိယပံုစံက အားနည္းခၽြတ္ေခ်ာ္မႈ၊ နိမ့္ပါးက်ဆင္းမႈ၊ မၿပီးျပည့္စံုမႈတို႔ကုိ ျငင္းဆိုျပၿပီး ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးမြမ္းျခင္း ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ-
(17:1) —– ›^x_L#-A–-ah-b^S<
“ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ၊ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈ၊ အားနည္းခၽြတ္ေခ်ာ္မႈ အရပ္ရပ္တို႔မွ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္အလႅာဟ္ရွင္သည္ —” (ကုရ္အာန္ – ၁၇း၁)
(87:1) —– ÿl-I^å-L^A /-B#_R- ù-S^A ì_b#_S-
“ အသင္သည္ အသင့္ကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မူေသာ၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္ေတာ္မူသည့္ အရွင္ျမတ္၏နာမေတာ္ကုိ ဂုဏ္ျပဳျမြက္ဟပါေလ ” (ကုရ္အာန္ – ၈၇း၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ပံုစံ(၁)ျဖစ္တဲ့ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျခင္းႏွင့္ အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္(၁၄)ပုဒ္ပါရွိရာ ပထမပံုစံႏွင့္ ဆူရာဟ္(၇)ပုဒ္ပါရွိၿပီး၊ ဒုတိယပံုစံနဲ႔ ဆူရာဟ္(၇)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။
(၂) ေခၚေ၀ၚပုဒ္ျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အခ်ိဳ႕ဆူရာဟ္မ်ားဟာ ေခၚေ၀ၚပုဒ္နဲ႔အစျပဳထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဥပမာ မ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
(5:1) —– Ao^n<M-ƒ ú-Y^x_L#-Aae-Y#<A-aY-
“ အို… အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔ — ” (ကုရ္အာန္ – ၅း၁)
(22:1) —– î<n#’LAae-Y#<A-aY-
“ အို… လူသားအေပါင္းတို႔ — ” (ကုရ္အာန္ – ၂၂း၁)
(33:1) —– ÿ#<b_n#-LAae-Y#<A-aY-
“ အို… နဗီတမန္ေတာ္ — ” (ကုရ္အာန္ – ၃၃း၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အထက္ပါဥပမာမ်ားအတုိင္း ေခၚေ၀ၚပုဒ္ (Vocative particle) နဲ႔ အစျပဳထား ေသာဆူရာဟ္(၁၀)ပုဒ္ပါရွိၿပီး ၎တို႔အနက္ ဆူရာဟ္(၅)ပုဒ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကုိ ရည္ညႊန္းေခၚေ၀ၚထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အျဖစ္အပ်က္ဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ကုိေဖာ္ျပၿပီး အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
အျဖစ္အပ်က္ဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ကုိေဖာ္ျပၿပီး ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ကုိ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္မ်ား က်မ္း ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဥပမာ-
(23:1) $–-o^n<M_û^m<L^A ì-l-F^A- d^Q-
“ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူတို႔သည္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေပၿပီ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၃း၁)
(80:1) $ ÿL#-o-T-O- î-b-I-
“ သူ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ၿပီး တစ္ဖက္လွည့္သြားသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၈၀း၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အျဖစ္အပ်က္ဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ကိုေဖာ္ျပၿပီး အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္(၂၃)ပုဒ္ ပါရွိပါတယ္။
(၄) တုိင္တည္ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ တုိင္တည္ေျပာဆိုျခင္းနဲ႔ အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္ (၁၅)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။
(103:1) $ r_u^i-L^AO-
“ ေခတ္ကာလကုိ တုိင္တည္ပါ၏ ” (ကုရ္အာန္ – ၁၀၃း၁)
(53:1) $ ›o-E- AX-‚_ ù_j^n#-LAO-
“ ၾကယ္တာယာကုိ သက္ေသထူ၏။ ထုိေသာအခါ ထုိၾကယ္တာယာသည္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၅၃း၁)
(၅) အေျခအေနႏွင့္ အဆင့္အတန္းတစ္ရပ္တို႔ ေဖာ္ထုတ္မႈႏွင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အေျခအေနႏွင့္ အဆင့္အတန္းတစ္ရပ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္မႈနဲ႔အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္ (၇)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။
(110:1) $ ì<t^f-L^AO- [_l#-LAr<u^N- á-aJ-AX-‚_
“ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ကူညီမႈႏွင့္ေအာင္ျမင္မႈ ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ” (ကုရ္အာန္ – ၁၁၀း၁)
(56:1) $ ]<i-Q_Ao-L^A é_i-Q-O- AX-‚_
“ ေရွာင္လႊဲ၍မရေသာ အျဖစ္အပ်က္ က်ေရာက္လာေသာအခါ ” (ကုရ္အာန္ – ၅၆း၁)
(၆) အမိန္႔ေပးမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အမိ္န္႔ေပးမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္(၆)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။ ဥပမာ-
(96:1) $ ÷-l-K- ›x_L#-A/-B#_R- ù_S^aB_ Ar-Q^A_
“ အသင့္အား အဆင့္ဆင့္စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစၿပီး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ အမည္ နာမေတာ္အားျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ပါ ” (ကုရ္အာန္ – ၉၆း၁)
(112:1) $ d%H-A- [<l#-LAo-E<ø^Q<
“ သင္ ေၾကညာလုိက္ပါ။ သူသည္ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျဖစ္သည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၁၁၂း၁)
(၇) ေမးခြန္းထုတ္၍ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေမးခြန္းထုတ္၍ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္(၆)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။ ဥပမာ-
(78:1) $ –-o^L<áas-t-Y- ù#-I-
“ သူတို႔ ဘာအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းေနၾကသနည္း ” (ကုရ္အာန္ – ၇၈း၁)
(107:1) $ ú_Y^d#_L-aB_ „<x#_\-Y< ›x_L#-Aé-Y^A-R-A-
“ ဒီးန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ လွည့္ဖ်ားေကာက္က်စ္ေနသူကုိ သင္ျမင္ေလသေလာ ” (ကုရ္အာန္ – ၁၀၇း၁)
(၈) ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုမႈအားျဖင့္ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္(၃)ပုဒ္ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-
(83:1) $ ú-y^f_f#_p-m<l^L#_ ø%Y^O-
“ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညႊန္းကုိ ေလ်ာ့ေပါ့ခ်င္တြယ္သူမ်ား ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးပါေစသတည္း ” (ကုရ္အာန္ – ၈၃း၁)
(111:1) $ è#-T-O- è+e-L-ÿB_A- Ad-Y-é^b#-T-
“ အဗူလဟဗ္၏ လက္ႏွစ္ဖက္ပ်က္စီးပါေစသား။ ၿပီးေနာက္ သူ(ကိုယ္တိုင္လည္း) ပ်က္စီးပါေစသား ” (ကုရ္အာန္ – ၁၁၁း၁)
(၉) ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈတစ္ရပ္ကုိျပ၍ အစျပဳထားေသာဆူရာဟ္
ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈတစ္ရပ္ကုိျပၿပီး အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္(၁)ပုဒ္ပဲ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ပါရွိပါ တယ္။ အဲဒါကေတာ့
(106:1) $ ï+Y^r-Q<’_*-Y^æ_L_
“ ကုိ႐ိုက္ရွ္မ်ိဳးႏြယ္တို႔တြင္ ထံုးတမ္းစဥ္လာတစ္ရပ္ ရွိသည္ျဖစ္ရာ — ” (ကုရ္အာန္ – ၁၀၆း၁)
(ခ) `သရ´မပါေသာဗ်ည္းမ်ား (သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ား)ျဖင့္ အစျပဳျခင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `ဟု႐ူးဖြလ္ မုကတ္တြအာဟ္´ (The disjointed letters) မ်ားျဖင့္ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္ေပါင္း(၂၉)ခုရွိပါတယ္။ အရဗီဘာသာမွာ ဗ်ည္း(၂၈)လံုးရွိရာ (၁၄)လံုးေသာဗ်ည္းမ်ားမွာ ဆူရာဟ္မ်ားကုိ အစျပဳရာမွာ ပါ၀င္ၾကပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ လြတ္လပ္တဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔ ဆူရာဟ္မ်ားကုိအစျပဳထားရာမွာ ဆူရာဟ္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဟာ ဗ်ည္းအေရအတြက္ပါ၀င္မႈ ကဲြျပားၾကပါတယ္။ ဗ်ည္းတစ္လံုးတည္းနဲ႔သာ အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္ (၃)ပုဒ္ ရွိပါတယ္။ ဗ်ည္း(၂)လံုးနဲ႔အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္(၁၀)ပုဒ္၊ ဗ်ည္း(၃)လံုးနဲ႔အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္ (၁၂)ပုဒ္၊ ဗ်ည္း (၅)လံုးနဲ႔အစျပဳထားတဲ့ဆူရာဟ္ (၂)ပုဒ္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုဗ်ည္းမ်ားပါရွိရာမွာ `မီးမ္´ဆိုတဲ့ဗ်ည္းဟာ ဆူရာဟ္(၁၇) ပုဒ္မွာပါရွိၿပီး အမ်ားဆံုးပါရွိတဲ့ဗ်ည္းစာလံုးျဖစ္ပါတယ္။ အနည္းဆံုးအႀကိမ္ေရ ပါရွိတဲ့ဗ်ည္းက `ေကာ့ဖ္´ နဲ႔ `ႏူးန္´ ျဖစ္ၿပီး တစ္ႀကိမ္စီပါရွိပါတယ္။
ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီမွာပါရွိတဲ့ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားရဲ႕အဓိပၸါယ္ကုိ ဖြင့္ဆိုရာမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအယူအဆမ်ား ရွိပါတယ္။ ထုိအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအယူအဆမ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အမွတ္စဥ္ထုိးၿပီး ခဲြျခမ္းစိပ္ျဖာ ေလ့လာႏုိင္ပါ တယ္။
အယူအဆ (၁) ။ ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ရဲ႕အစပိုင္း အသြင္သ႑ာန္နဲ႔ တည္ရွိေနတဲ့ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ား ဟာ `မုတရွာဘိဟာသ္´ (၀ါ) တစ္စံုတစ္ရာကုိ တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိတဲ့သေဘာကုိ ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီဗ်ည္းမ်ားရဲ႕အနက္သေဘာကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာ သိရွိေတာ္မူေပမည္။
ပညာရွင္အမ်ားစုက အထက္ပါအယူအဆဟာ လံုၿခံဳေဘးကင္းေသာ၊ အႏၱရာယ္မမ်ားေသာ အယူအဆ တစ္ရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီအယူအဆက `က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဆူရာဟ္ အစျပဳမႈအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေသာ အရမဲ့ဗ်ည္းမ်ား၌ သီးျခားစီေသာအနက္အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားပါရွိ သည္´ဆိုတဲ့အယူအဆကုိ လႊမ္းမိုးႏုိင္တဲ့အေနအထားမရွိပါ။ `ဖတ္ခရြဒၵီးန္ရာဇီး´ (d-600 A.H) တို႔လိုပညာရွင္က `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မည္သည္ကိုမွ် အေၾကာင္းမဲ့စီမံထားသည္မဟုတ္ရာ၊ ယင္းသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားကိုလည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အေၾကာင္းမဲ့ ထည့္သြင္းထားျခင္းမဟုတ္´လုိ႔ အဆိုျပဳထားၿပီးျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပညာရွင္မ်ားရဲ႕အဆိုအရ ၎သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားဟာလည္း အေရးပါေသာ အခန္းက႑မွာ တည္ ရွိေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။
အယူအဆ (၂) ။ ။ ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ နာမေတာ္မ်ားပဲျဖစ္တယ္။ ဥပမာ- ဆူရာဟ္ `ဘကရာဟ္´မွာပါရွိတဲ့ `အလီးဖ္၊ လားမ္၊ မီးမ္´သည္ `အလႅာဟ္၊ လတြီးဖ္၊ မဂ်ီးဒ္´ကုိ ကုိယ္စားျပဳတယ္။ ၎တုိ႔ မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားအနက္မွျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ အထက္ပါအယူအဆဟာ ခုိင္လံုမႈမရွိတဲ့ အယူအဆတစ္ရပ္ျဖစ္္ေနတာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဆူရာဟ္အစမွာပါရွိတဲ့ သရမဲ့ဗ်ည္းတိုင္းဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္လုိ႔ မွတ္ယူမည္ဆိုလွ်င္ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အေနအထား မ်ားစြာရွိပါတယ္။
အယူအဆ (၃) ။ ။ ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ တုိင္တည္ေျပာဆိုမႈမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါအယူအဆကလည္း လဲြမွားေနေၾကာင္း ေထာက္ျပေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ေတာ့ အရဗီသဒၵါမွာ တုိင္တည္ေျပာဆိုမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီးျခားသံုးႏႈံးပံုက ရွိၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသရမဲ့ ဗ်ည္းမ်ားဟာ အရဗီသဒၵါနည္းအရ တုိင္တည္ေျပာဆိုမႈပံုစံမ်ားမဟုတ္ပါ။
အယူအဆ (၄) ။ ။ ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားသည္ ဗ်ည္းမ်ား၏ သခ်ၤာဆုိင္ရာတန္ဖုိးကုိ ကိုယ္စားျပဳသည္။ (အရဗီ ဗ်ည္းတစ္လံုးခ်င္း၌ သခ်ၤာဆုိင္ရာတန္ဖိုးမ်ား သတ္မွတ္ထားရွိသည္။)
အထက္ပါအယူအဆကုိလည္း ပညာရွင္အမ်ားစုက လက္မခံၾကေခ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုးမွာ ဗ်ည္းတစ္လံုးခ်င္းအေပၚမွာလည္းေကာင္း၊ စာလံုးတစ္လံုးခ်င္းအေပၚမွာလည္းေကာင္း၊ သခ်ၤာဆုိင္ရာ တန္ဖုိးမ်ားအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ရည္ညႊန္းသတ္မွတ္ထားခ်က္ကုိ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႕ရပါ။
အယူအဆ (၅) ။ ။ ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားသည္ အထူးအဓိပၸါယ္တစ္ရပ္စီကုိ ကိုယ္စားျပဳထားသည္။ ဥပမာ- ဆူရာဟ္`ဘကရာဟ္´မွာရွိတဲ့ `အလီးဖ္၊ လားမ္၊ မီးမ္´ဟာ `အန အလႅာဟ္ ဟု၊ အအ္လာမ္´ (ကၽြႏ္ုပ္ အလႅာဟ္ သည္ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူသည္)ဟူေသာ အထူးအဓိပၸါယ္တစ္ရပ္ကုိ ကို္ယ္စားျပဳရည္ညႊန္းေဖာ္ေဆာင္သည္ဟု အဆိုျပဳသူမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဆူရာဟ္အစပိုင္းရွိ သရမဲ့ဗ်ည္းအားလံုးရဲ႕အဓိပၸါယ္အားလံုးကုိ ရည္ညႊန္းေဖာ္ေဆာင္မႈကုိေတာ့ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ တတ္စြမ္းႏုိင္ျခင္းမရွိေသးသလို အျခားအဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေကာက္ယူမႈမ်ားကလည္း ရွိေနျပန္ပါ တယ္။
အယူအဆ (၇) ။ ။ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ခ်င္း၏ အစ၌တည္ရွိေသာ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အျခားအမည္မ်ားသာျဖစ္သည္။
ပညာရွင္အမ်ားစုက အထက္ပါအယူအဆကို လက္မခံၾကေခ်။ ဒီအယူအဆကို အေထာက္အထားမဲ့တဲ့ အယူအဆဟု သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ ဥပမာ အလီးဖ္၊ လားမ္၊ မီးန္ဆိုတဲ့ ဗ်ည္းသံုးလံုးတြဲဟာ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ရဲ႕ အမည္တစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္စပ္ျပေရးမွာ မလြယ္ကူလွပါ။ ဆူရာဟ္(၂၉)ပုဒ္မွာ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔ အစျပဳထားရာ၌ အခ်ဳိ႕မွလြဲၿပီး အားလံုးဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕အမည္မ်ား မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
အယူအဆ (၈) ။ ။ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က ဆူရာဟ္မ်ားရဲ႕အစပိုင္း၌ရွိေသာ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားသည္ ထိုဆူရာဟ္မ်ား ၏ အမည္မ်ားသာျဖစ္သည္ဟူ၍ အဆိုျပဳၾကသည္။ ဒီအဆိုဟာ ဆူရာဟ္ယာစီးန္၊ ဆူရာဟ္တြာဟာအစရွိတဲ့ ဆူရာဟ္အခ်ဳိ႕ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ၿပီး သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔ အစျပဳထားတဲ့ ဆူရာဟ္အားလံုးကိုမူ ကိုယ္စားမျပဳႏိုင္ပါ။
အယူအဆ (၉) ။ ။ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔ အစျပဳထားေသာ ဆူရာဟ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ယင္းသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားကို အနက္အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူႏိုင္မႈ မရွိျခင္းက လူသားတို႔၏အသိဥာဏ္သည္ ကန္႔သတ္မႈေဘာင္တစ္ရပ္အတြင္း၌ သာ ရွိေနသည္ဟူေသာသေဘာကို ရည္ညႊန္းျပဆိုေနျခင္းသာျဖစ္သည္ဟူေသာ အယူအဆမွာလည္း ထူးျခားေသာ
အယူအဆတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ လူသားဟာ တခ်ဳိ႕ကိုသာ သိရွိအနက္ေကာက္ယူႏိုင္ၿပီး လူသားဥာဏ္မမီတဲ့ အေန အထားမ်ား၊ အေျခအေနမ်ားရွိေနပါေသးတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ အရာရာကို လႊမ္းၿခံဳသိျမင္ႏိုင္ သည္ဟူေသာသေဘာကို ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားက သက္ေသျပေနျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း အဆိုျပဳထားတဲ့ ပညာရွင္မ်ား ရွိပါတယ္။
အယူအဆ (၁၀) ။ ။ ပညာရွင္ ဇမခ္ရွရီ(d-538 A.H) က သူ၏ `အလ္ကရွ္ရွာဖ္း´(Al-Kashaaf) အမည္ရွိ ကုရ္အာန္တဖ္ဆီရ္းတြင္ ဤသိ႔ုေဖာ္ျပထားပါတယ္။ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားအနက္ အစျပဳထားေသာ ဆူရာဟ္မ်ား၌ အေနာက္မွကပ္၍လိုက္ပါေသာ ဒုတိယအာယသ္တိုင္းသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အထူးျပဳေသာ အာယသ္မ်ား သာျဖစ္သည္။ ဥပမာ –
(2:1-2) $ ú-y^q_t#-M<l^L#_ ›d=E< [_y^F_ è-Y^R-&- „<at-\_L^A /-L_X’ $ ùLA
အလီးဖ္၊ လားမ္၊ မီးန္။ (ကုရ္အာန္-၂း၁)
“ ယင္းသည္ကား (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေသာ) က်မ္းဂန္တစ္ေစာင္ျဖစ္သည္။ ယင္း က်မ္းဂန္ထဲ၌ ယံုမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္ရာ အေၾကာင္းအရာလံုး၀မရွိေပ။ ယင္းက်မ္းဂန္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပ႒ာန္းထားေသာ ေရွာင္ရန္တုိ႔ကိုေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး၊ ေဆာင္ရန္တို႔ကို ေဆာင္သည္။ မြတၱကီန္း သူေတာ္စင္တို႔အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္လည္းျဖစ္သည္ ” (ကုရ္အာန္-၂း၂)
အယူအဆ (၁၀) ။ ။ ေရွး အာရဗ္တို႔သည္ ကဗ်ာ၊ လကၤာရြတ္ဆိုျခင္းကို ၀ါသနာထံုၾကသည္ျဖစ္ရာ သူတို႔က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရြတ္ဆိုမည္ဆိုလွ်င္ ကဗ်ာ၏ေရွ႕ဆံုး၌ `ဟူ႐ူးဖြလ္ မုကတ္တြအာဟ္´ ဟုေခၚေသာ သရမဲ့ဗ်ည္း မ်ားကို ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ထည့္သြင္းသီဆုိၾကေလသည္။ ဒီလို သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားကို ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ထည့္သြင္းသီဆုိရေသာ ကဗ်ာမ်ားကို ဂုဏ္ေပး၊ အေလးေပးၾကေလသည္။ ဤကား အာရဗ္တို႔၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္လာရသည္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ အာရဗီဘာသာနဲ႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့သည္ျဖစ္ရာ အာရဗ္တို႔ရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းဆိုင္ရာ အေငြ႕အသက္မ်ားကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆူရာဟ္ (၁၁၄)ပုဒ္အနက္ ဆူရာဟ္(၂၉)ပုဒ္မွာ သရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔အစျပဳထားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အာရဗ္တို႔ စပ္ဆိုေသာ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၏အစပိုင္းမွာပါရွိတဲ့ သရမဲ့ဗ်ည္းရဲ႕သေဘာဟာ ကဗ်ာစပ္ဆိုသူ၏ စိတ္အေျခအေနနဲ႔ ခံစားခ်က္ကို လွစ္ဟ ျပျခင္းသေဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိက်ေသာအနက္အဓိပၸာယ္ကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ေကာက္ယူျခင္းမရွိေပ။
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ရဲ႕ သရမဲ့ဗ်ည္းသည္လည္း ဒီသေဘာသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြလႅ)ေခတ္က လည္း ဒီသရမဲ့ဗ်ည္းမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆြဟာဗဟ္ သာ၀ကႀကီး တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း၊ ေစာဒကတက္ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ဆြဟာဗဟ္သာ၀ကႀကီးမ်ားဟာ အာရဗ္အမ်ဳိးသားမ်ားသာျဖစ္၍ အာရဗ္ဓေလ့ထံုးတမ္း ကို သိရွိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။