ဆြီယာမ္ဥပုသ္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းဆိုသည္မွာ ကုရ္အာန္သုေတသီဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္
ဆြီယာမ္ဥပုသ္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းဆိုသည္မွာ
ကုရ္အာန္သုေတသီဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္
ဒီကေန႔ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ထဲက ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့ အတြက္ ေရွးဦးစြာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳရင္းနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို ေမြးဖြားျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ကြယ္လြန္သူမိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ကူညီပံ့ပိုးခဲ့တဲ့ ဆရာမ်ားႏွင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္အေၾကာင္း တင္ျပခြင့္ေပးထားတဲ့ ဒီအစၥလာမ္ သင္တန္း ေက်ာင္းေတာ္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကူညီပ့့ံပိုးျဖည့္ ဆည္းေပးတဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳး သား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထူးပဲေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမဲ့အေၾကာင္းအရာရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းဆိုသည္မွာ´ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးစား အပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား – ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕တင္ျပခ်က္ကို မရွင္းလင္းခဲ့ရင္ ဂ်ဳမုအာဟ္ဆြလားသ္ အၿပီးမွာ သီးျခားေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။
`အတ္စၥလားမု အလိုင္းကြန္းမ္၀ရဟ္ မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ကၽြႏ္ုပ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၂) အာယသ္(၁၈၃)မွာ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က ဘာေျပာထားလဲ
`အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ သင္တို႔ထက္အရင္တြင္ ရွိခဲ့သူတို႔အေပၚ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သလို အသင္တို႔အေပၚ၌လည္း ျပဌာန္းထားၿပီးေသာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သင္တို႔အေနျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပဌာန္းထားေသာ ေရွာင္ ရန္တို႔ကိုေရွာင္၍ ေဆာင္ရန္တို႔ကို ေဆာင္ႏိုင္ေရး(တကၠ၀ါရွိေရး)အတြက္ျဖစ္သည္။ ´(၂း၁၈၃)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဒီးန္စနစ္ဇယား၊ အစၥလာမ္ဟာခိုင္လံုတိက် မွန္ကန္ ေၾကာင္း သက္၀င္ယံုၾကည္သူ မုအ္မင္န္ေတြ၊ အသင္တို႔အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌာနး္ထားတဲ့ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းေတြကို ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေရွာင္စရာႏွင့္ေဆာင္စရာေတြကို တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေရွာင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အသင္တို႔ရဲ႕အရင္ရွိခဲ့တဲ့ အဲဒီလူေတြေပၚမွာ အစဥ္အလာ အားျဖင့္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းဟာ လူေတြရဲ႕ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းအတိုင္း ေနထိုင္က်င့္သံုးမႈစနစ္ကို အသင္တို႔အတြက္လည္း ျပဌာန္းသတ္မွတ္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေတြ႔ႀကံဳေနရတာဟာ ေက်ာင္းသံုးေ၀ါဟာရလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုရ္အာန္ကနည္းေပး လမ္းညႊႏ္တဲ့ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္ရဲ႕ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ေျပာထားတဲ့ စကားလားဆိုတာကို ခြဲျခားနားလည္ ၿပီး သိရွိရမွာျဖစ္တယ္။ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းဟာ အစၥလာမ့္ေရးရာ မလုပ္မေနရတာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းအားျဖင့္ အခ်ိန္ႏွင့္စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ စားေသာက္ျခင္း၊ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းႏွင့္ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္မႈေတြမွာ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္စိတ္ဓါတ္ကို ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္တဲ့ ဆြဘရ္ႀက့ံခိုင္မႈရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဥစၥာဓနၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈေၾကာင့္ ငတ္ျပတ္ဆာေလာင္မႈဆိုတာ မသိေသာအခ်ိဳ႕လူခ်မ္း သာေတြဟာ ဆီြယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းမႈေၾကာင့္၊ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ဆာေလာင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေန႔စဥ္ငတ္ျပတ္ ဆာေလာင္ေနၾကတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာၿပီးေတာ့ ေပးကမ္းမွ်ေ၀ခံစားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာရွိတဲ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ေဒသခံမေရြး၊ လူတန္းစားမခြဲျခားပဲ `၀ဟီ´ဘ၀ လမ္းညႊန္က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းႏွင့္အညီ တစ္ခ်ိန္တည္းတညီတညြတ္တည္း တစ္မ်ိဳး တစ္စားတည္းရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုတည္းႏွင့္ ဆြီယာမ္ဥပုစ္ေစာင့္ထိနး္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံျခင္းအားျဖင့္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ က်န္းမာမႈ၊ ညီညြတ္မႈ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ၊ ဇြဲသတိၱရွိလာမႈ၊ လူေတာ္လူေကာင္း သူမြန္သူျမတ္ေတြမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ စိတ္ေကာင္းေစတနာေတြပြားမ်ားေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းရဲ႕ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၂) အာယသ္(၁၈၄)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က
`ဆြီယာမ္ေစာင့္ထိန္းရန္အတြက္ ရက္မ်ားမွာသတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ သင္တို႔အနက္မွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ (ဆြီယာမ္သတ္မွတ္ကာလ၌) ဖ်ားနာမက်န္းျဖစ္ေနလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ခရီးတစ္ခုသြားေန လွ်င္ (ဆြီယာမ္ပ်က္ကြက္သည့္အေပၚ) က်န္အျခားရက္မ်ား၌တြက္ခ်က္ၿပီး ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ေစာင့္ထိန္းရေပ မည္။ တဖန္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ `ဆြီယာမ္´ေစာင့္ထိန္းရန္ အခက္အခဲတစ္စံုတစ္ရာရွိခဲ့လွ်င္ (တစ္ရပ္ပ်က္ ကြက္မႈအတြက္) ဆင္းရဲသားတစ္ဦးအား တစ္နပ္စာေကၽြး၍ အစားျဖည့္စြက္ရေပမည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မည္သူမဆို ေကာင္းမႈကုသိုလ္တစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အသင္တို႔အေနျဖင့္ သိရွိနားလည္သေဘာ ေပါက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ `ဆြီယာမ္´ေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ သင္တို႔အတြက္ ေကာင္းမႈသီလကို ေဆာက္တည္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။´(၂း၁၈၄)
ရမႆြန္လမွာ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းကိုပင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းမႏိုင္မနင္း ေစာင့္ထိန္းရမည္ဆိုရင္ အဲဒီလိုေစာင့္ထိန္းမယ့္လူအတြက္ အဲဒီဆြီယာမ္ဥပုသ္အစား၊ သူဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အစားအစာဆြီယာမ္ တစ္ရက္အတြက္ အစားအစာေလွ်ာ္ေၾကးေပးဖုိ႔တာ၀န္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မည္သူမဆို အျခားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ အတြက္ စိတ္ေကာင္းေစတနာႏွင့္ ၾကည္ျဖဴစြာျပဳလုပ္မည္ဆိုရင္ အဲဒီလုပ္ရပ္ဟာ ျပဳလုပ္သူအတြက္ သာလြန္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အာယသ္ (၁၈၅)မွာ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က `လူသားတို႔အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ယင္းလမ္းညႊန္ခ်က္ကို ထပ္ဆင့္ အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းလင္းျပဆိုထားေသာ အမွားႏွင့္အမွန္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ခြဲျခားေပးႏိုင္သည့္ မွတ္ေက်ာက္ ျဖစ္ေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ရမႆြန္လျမတ္၌ က်ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။ သို႔ျဖစ္ရာ အသင္(ယံုၾကည္သူ) တို႔ အနက္မွ မည္သူမဆို ထို(ရမႆြန္)လျမတ္ႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳရလွ်င္`ဆြီယာမ္´ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းလိုက္ပါေလ။´ (၂း၁၈၅)
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔၏လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔မႈကို ဆႏၵရွိေတာ္မူ၍ အသင္တို႔၏ခက္ခဲ ၾကပ္တည္းမႈကို ဆႏၵရွိေတာ္မမူေပ။ သင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေစေရး အလို႔ငွာ အရွင္ျမတ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ တြက္ခ်က္စီစစ္ေဆာင္ရြက္ၾကသလို သင္တို႔အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းညႊန္ထားသည္ႏွင့္အညီ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာ အႀကီးအက်ယ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ကို သက္ေသျပဳျမြက္ဟၾကပါေလ။´(၂း၁၈၅)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဒီသေဘာတရားကို ဘယ္လိုနည္းေပးလမ္းညႊန္တယ္ဆိုတာကို သိရွိနားလည္ၿပီး သေဘာေပါက္မည္ဆိုရင္ အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈမွာ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္မႈတူတဲ့ လူေတြအားလံုး တၿပိဳင္တည္း ဆြီယာမ္ဥပုသ္ဆိုတာ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ ဆိုင္းင့ံျခင္း၊ တားဆီးျခင္း၊ ေစာင့္စည္းထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ သင္တန္းႀကီးတစ္ခုကို ရမႆြန္လတစ္လ၊ တစ္ႏွစ္ရဲ႕(၁၂)လမွာ တစ္လ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ ရမႆြန္၀င္လာၿပီးဆိုတာႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ခါတိုင္းလို စားတယ္၊ ေသာက္တယ္၊ အိပ္တယ္ အေနအထားေတြအားလံုး ေျပာင္းလဲလိုက္ရတယ္မဟုတ္ေလာ။
ဒီသေဘာတရားကို လူ႔ဘ၀သက္တမ္းဆုိတာ တသမတ္တည္း၊ တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္း ဘယ္ေတာ့မွ မသြားေပ။ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈမွာ ေအာင္ျမင္မႈကို လိုခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ အဲဒီလုိမ်ိဳးအေျပာင္းအလဲေတြကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ (၁၂)လ ရာသီမွာ တစ္လသင္တန္း တက္ရမည့္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးႏွင့္အတူ သင္တန္းတက္ရမည္။ ရရင္ ႐ိုဇာ၊ မရရင္ ႐ိုဇီဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လြဲမွား တဲ့ ဖာရ္စီစကားလံဳးကုိေတာ့ မသံုးသင့္ဘူး။ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းရင္ ေကာင္းပါတယ္လို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ က ေျပာထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ျဖစ္ေစခ်င္တာေလးကို ထည့္ေပးထားပါတယ္။ ဒါေလးကို သေဘာေပါက္ရင္ သက္၀င္ယံုၾကည္သူေတြဟာ ဒီလနဲ႔ႀကံဳႀကိဳက္လာရင္ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းၾကပါေစ။ ဒီသေဘာေလး ပါပါတယ္။
ဒါေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္စစ္ေပါက္ေပါကသိရမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အတင္းအဓမၼေလွနံ ဒါးထစ္တစ္ခ်က္ လႊတ္ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာတရားကိုလည္း နားလည္ရမည္။ ဒီအေျပာင္းအလဲ ေတြကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔က မိုးမလင္းမွီ ကမန္းကတန္းထမ်က္ႏွာေလးေဆးၾကတယ္။ လူႀကီးမင္းမ်ားစဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘယ္သူမွ ည ၂ နာရီ ၃ နာရီအခ်ိန္မွာ အိပ္လို႔ေကာင္းတယ္။ အခ်ိန္ေအးစက္ေနတဲ့ အခ်ိန္အိပ္ရာႏွင့္ ေက်ာနဲ႔ ခြာၾကမွာမဟုတ္ဘူး။ အေရးႀကီးတယ္ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာ မရွိပဲ ဘယ္သူမွ အိပ္ရာက ထၾကမွာမဟုတ္ဘူး။ အလႅာဟ္ အရွငျ္မတ္က အသင္တို႔အေရးကိစၥတစ္စံုတစ္ရာရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အသင္တို႔က ဘ၀တိုက္ပြဲရဲ႕ သင္တန္းႀကီးကို ထြက္မည္ဆိုရင္ အဲဒီအေျပာင္းအလဲေတြကို ေလ့က်င့္ယူရမည္လို႔ေျပာထားပါတယ္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားၿပီးေတာ့မွ ခါတိုင္းလိုစားေနၾကေသာက္ေနၾက အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ႏိုးထလာၿပီးစားျဖစ္ေအာင္ စားၾကတယ္။ အေျခအေနအေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္အရ လက္ေတြ႔လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါက ဒီကေန႔ ကမၻာေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးလူ႔က႑အားလံုးမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲဒီအေျပာင္းအလဲကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း တယ္။ အေလ့အက်င့္မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႀကံ့ခိုင္မႈေတြမရွိတဲ့လူေတြအားလံုး လက္ေျမႇာက္အ႐ွံဳးေပး၊ ေနာက္ ေကာက္က်သြားတယ္။ အေျပာင္းအလဲဆိုတာ ေလာကမွာေတြ႔ႀကံဳရစၿမဲပါပဲ။ အဲဒီအေျပာင္းအလဲကို အလႅာဟ္ အရွငျ္မတ္က စဥ္ဆက္မျပတ္ ပြဲမ၀င္ခင္အျပင္က က်င္းပရင္းအေလ့အက်င့္လုပ္ေပးေနတာပါလားဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔လိုတယ္။ စစခ်င္းမွာ စားလို႔မ၀င္၊ မ်ိဳလို႔မက်အျဖစ္နဲ႔ ေလ့က်င့္ေပးေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘ၀မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိတယ္ဆိုရင္ လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးကို ေမြးျမဴ ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ဆက္လက္ၿပီး အာယသ္(၁၈၇)မွာ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဘာေျပာထားလဲ။ `အသင္တို႔ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းရန္အတြက္ နံနက္ခ်ိန္၌မဲေမွာင္ေနေသာ အလင္းတန္း၊ အလင္းမွ်င္(အေမွာင္ကာလမွာ အျဖဴေရာင္အလင္းတန္း၊ အလင္းမွ်င္သည္ သင္တို႔အတြက္ ထင္ရွားေပၚလြင္စြာ ထြက္ျပဳလာသည္အထိတိုင္ ေအာင္ အသင္တို႔စားေသာက္ၾကပါေလ။´ (၂း၁၈၇)
အဲဒီေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုစားဆိုတာနဲ႔စားၾကတယ္။ အဲဒီမွာလည္း အပိုင္းအျခား သတ္မွတ္ထားတာရွိတယ္။ စားၾက၊ ေသာက္ၾက ဘယ္အခ်ိန္အထိလဲ၊ မနက္အာ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္အလင္းႏွင့္အေမွာင္ ကြဲျပားျခားနားသိရွိတဲ့အထိတိုင္ေအာင္ စားၾကေသာက္ၾက အဲဒီေနာက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထပ္ၾကပ္မကြာ ေျပာထားတာရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေလးဟာ အေျပာင္းအလဲေလးဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ပ်က္ေနလဲဆိုရင္ ညဥ့္အေမွာင္ ဆိုတာကို တင္စားၿပီးေတာ့ ေျပာေနတာ။ နာရီရိွတာျဖစ္ေစ၊ မရွိတာျဖစ္ေစ၊ သဘာ၀က်က် လူေတြႏွင့္ လက္ပြန္း တတီးရွိေနတဲ့ သဘာ၀ေလာကရဲ႕အေျပာင္းအလဲႀကီးကို ခ်က္ခ်င္းေလ့လာဆည္းပူးခုိင္းတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳႀကိဳက္ခဲ့ရင္ အဲဒီလို အာ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္မွာ မိုးေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ပါ။ အေမွာင္ေတြဟာ တေျဖးေျဖး လံုးပါးပါးၿပီးေတာ့ အလင္းေရာင္ေတြဟာ တေျဖးေျဖးတိုးၿပီးေတာ့ မ်ားျပားလားပါတယ္။ အပိုင္းအျခားတစ္ခုစီ၊ တစ္ခုစီ၊ က႑တစ္ရပ္စီ တစ္ရပ္စီဟာ ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိေနပါတယ္။
အားလံုး၀ုန္းကနဲ၊ ဒိုင္းကနဲဆိုၿပီးေတာ့ ျဗဳန္းစားႀကီးမျဖစ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကို သိရွိနားလည္ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကို လက္ပြန္းတတီးရွိေစခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က နေမာ္နမဲ့ျဖစ္ကတတ္ ဆန္းပဲ ထမယ္။ စားမယ္။ အိပ္မယ္။ ၿပီးသြားၿပီလား။ မၿပီးေသးဘူးေနာ္။ သဘာ၀ေလာကႀကီးႏွင့္ထိေတြ႔မႈ ဆက္စပ္မႈေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ေနကုန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ခ်မွတ္ ျပဌာန္းခ်က္တစ္ခုအေပၚမ်ာ အေျပာင္းအလဲေတြကို လက္ခံခံစားၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ခ်က္အားလံုးကို အသိရွိရွိ၊ သတိရွိရွိ၊ သစၥာရွိရွိ၊ သတၱိရွိရွိ၊ တိတိက်က်လိုက္နာၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတြကို မိမိတုိ႔ရဲ႕ အဓိဌာန္ခ်မႈ၊ ရည္စူးခ်က္၊ စိတ္ပိုင္းျဖတ္မႈေတြကို သင္တန္းကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာျပဳလုပ္ႏိုင္တယ္။
လူ႔ဘ၀သက္တမ္းမွာ သြားလာေနထိုင္လႈပ္ရွားမည္ဆိုရင္ သႏၶိဌာန္မရွိ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မမွန္တဲ့ လူဟာပဲ့မရွိတဲ့ေလွနဲ႔တူတယ္တဲ့ ဒီစိတ္ဓါတ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထဲကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္သြတ္သြင္းေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ဟာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ႏွလံုးသားကို လႊမ္းမိုး ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ေရငတ္ေနတာ တံေတြးေတာင္မ်ိဳမခ်ဘူး။ ေရၾကည္ေရစက္တစ္ေပါက္မွ မေသာက္ဘူး။ မေသာက္ဘူးဆိုရင္ ေသာက္ကိုမေသာက္ဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳး မိမိစိတ္ႏွလံုးကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ျပဌာန္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းအား Will Power ကို ထည့္သြင္းခိုင္းထားတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ျပဌာနး္ခ်က္ကို စာေတြ႔အေနနဲ႔ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္ျပဌာန္းထားတာကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုးတယ္။ ဒီသေဘာတရားကုိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ၿခိဳးၿခံေခၽြတာလိုက္တာမဟုတ္ ဘူး။ အေျပာအဆို အေနအထိုင္အားလံုးဟာ ဆြီယာမ္ဥပုသ္တည္ေဆာက္ေနတဲ့အခိ်န္မွာ စည္းႏွင့္ကမ္းႏွင့္ သတိ ႏွင့္ အသိႏွင့္ အဓိပၸါယ္ရွိရွိေဆာင္ရြက္ေနတာျဖစ္တယ္။ သင္တန္းကာလဆိုတာ သင္တန္းမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရာေတြကို တိတိက်က်လိုက္နာရမည္။ အဲဒီလို သိရွိလို္က္နာမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ႏွလံုးသားေတြဟာ ေလာကရဲ႕အေန အထား၊ အေျပာင္းအလဲေတြအားလံုး မည္သို႔ပင္ခက္ခဲတင္းမာ မာေက်ာေနလင့္ကစား၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးထားတယ္။ သင္ခန္းစာဆြီယာမ္ ဥပုသ္ရဲ႕သင္ခန္းစား အလႅာဟ္ေပးထားတယ္။ လမ္းညႊန္ခ်က္ကို ၿခံဳငံုမိတယ္ ဆိုရင္ ဘ၀မွာရွိတဲ့ အစာေရစာဟာ အကယ္၍ အဆင္မေျပလို႔ ျပတ္ေတာက္တာမ်ိဳး ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးလို႔ ျပတ္ေတာက္တာမ်ိဳးကို မိမိစားထိုက္တဲ့ ခံစားထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးမဟုတ္ရင္ အျခားအျခားလူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရး ကို လူတဖက္သားရဲ႕ ထမင္းတစ္လုတ္ကို ပုတ္ခ်ၿပီးေတာ့ မိမိအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မစားဘူးဆိုတဲ့ ခို္င္မာတဲ့ သတိၱကို အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က ေမြးခိုင္းတယ္။
လူႀကီးမင္းမ်ား စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ မိမိတို႔ရဲ႕တည္ေဆာက္မႈဟာ ကိုက္ညီမႈရွိလား၊ ကိုက္ညီမႈရွိရင္ေတာ့ အဲဒါဆြီယာမ္ေခၚ ဥပုသ္ေဆာက္တည္တာပဲ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဘာမွန္းမသိ ညာမွန္းမသိ ဖါရ္စီလို႔ရရင္ ႐ိုဇီ၊ မရရင္ ႐ိုဇာတဲ့ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ထမင္းအငတ္ခံမႈဆိုတာႏွင့္ ဘာမွမကြာၾကပါဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ၿပီး စည္းႏွင့္ ကမ္းႏွင့္ သတိႏွင့္အသိႏွင့္ အဓိပၸါယ္ရွိရွိေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့လူဟာ ေလာကရဲ႕သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ၊ အခက္ အခဲ၊ ဒုကၡဆင္းရဲမႈေတြကို အကယ္၍ႀကဳံေတြ႔လာရင္လည္းပဲ သူတို႔ဟာ အဲဒီျပႆနာေတြကို အလြယ္တကူ ျဖတ္ေက်ာ္ သြားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာယသ္(၁၈၅)မွာ ဒီသေဘာတရားကုိ အလႅာဟ္က ေဖာ္ေဆာင္ ခိုင္းတယ္။
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးအတြက္ အထူးသျဖင့္ အလႅာဟ္ကိုယံုၾကည္တဲ့ အလႅာဟ့္အမိန္႔ ေတာ္ကို နာခံ႐ိုက်ိဳးလုိက္နာတဲ့လူေတြအတြက္ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈမွာ လြယ္လြယ္ကူကူျဖစ္ေလေအာင္ အလိုရွိ တယ္။ ခက္ခဲမႈကို အလိုမရွိဘူး။ အခ်ိဳ႕ကေမးၾကတယ္။ လြယ္ကူမႈကို အလႅာဟ္က အလိုရွိတယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္ခိုင္းတာလဲ။ ေအး ကၽြႏ္ုပ္တို႔နားလည္ထားရမွာကေတာ့ လူဟာ အရည္အခ်င္းေကာင္းေတြ ကို အေခ်ာင္မရဘူးဆိုတာ နားလည္ထားရမည္။ ဘယ္အရာမဆိုင္ ေပါေခ်ာင္ေကာင္းေတာ့မရဘူး။ အသက္ရွိရင္ နားလည္သေဘာေပါက္လာမည္။ ဘာမွမလုပ္ ဘာမွမကိုင္ပဲနဲ႔ လြယ္လြယ္ကူကူရတာဟာ အဲဒါအေခ်ာင္ရတာ၊ ခက္ခဲတဲ့အတိုင္းအတာကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားရမည္။ ဥပမာ ဘ၀ရဲ႕ဓါးေတာင္ကုိလည္း ေက်ာ္ရမည္။ ဘ၀ရဲ႕မီးပင္ လယ္ကိုလည္း ျဖတ္ကူးရမည္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး လက္ေတြ႔ဘ၀မ်ိဳးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေစခ်င္ တယ္။ ျပႆနာဆိုတာ ေရွာင္ထြက္သြားဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ျပႆနာေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၿပီးေတာ့မွ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ျဖတ္သန္းခိုင္းတာ။ အဲဒါဆြီယာမ္ဥပုသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါပဲ၊ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ရဲ႕သင္ခန္းစာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕သင္တန္းကာလ ဆြီယာမ္ဥပုသ္တစ္လၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ရဲ႕အသိ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ရဲ႕ သတိဟာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကုိေရာ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ကုိေရာ ကမၻာ့စၾက၀ဠာပတ္၀န္းက်င္ကိုေရာ၊ အားလံုးကို အစပထမျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားတယ္။ စၾက၀ဠာအေပါင္းကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိရွိနား လည္သေဘာေပါက္ၿပီးလို႔ရွိရင္ မိမိကိုယ္ေရာ၊မိမိရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ကိုေရာ၊ မလိမ္မညာ၊ ေရသာမခိုနဲ႔ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕စနစ္ဇယားကုိ ထာ၀စဥ္ထြက္သက္၀င္သက္ႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္စြမ္းရွိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ သကၠ၀ါ ဆိုတာဘာလဲ။ သကၠ၀ါဆိုတာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းေတြကို လူ႔ဘ၀သက္ တမ္းကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အသိႏွင့္သတိႏွင့္အသက္ရွင္ေနထိုင္သြားျခင္းဟာ အဲဒါသကၠ၀ါပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ တစ္ေန႔လံုး ကၽြႏ္ုပ္တုို႔ကျဖတ္သန္းလာၿပီး မိုးခ်ဳပ္ၿပီးတစ္ေန႔တာ ထားခဲ့ရတဲ့ သတိ၀ီရိယေၾကာင့္ စိတ္ကလည္းခပ္တုိတို၊ ေနမ၀င္ေသးဘူးလား။ ဘယ္အခိ်န္ေရာက္ၿပီးလဲ။ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ စားစရာ ေသာက္စရာေတြလည္း ျပင္ထားၿပီးသား၊ စားမယ္ေဟ့ ေသာက္မယ္ေဟ့စသည္ျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာထားတယ္။ ဆြီယာမ္ဥပုသ္အ၀င္မွာေျပာထားသလို ဆြီယာမ္အထြက္မွာလည္း ေျပာထားတယ္။ ဘာေျပာထားလဲ။ အခုန အာ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္တုန္းက အလင္းႏွင့္အေမွာင္တစ္ကန္႔စီ၊ တစ္ကန္႔စီ၊ တစ္ပိုင္းစီ၊ တစ္ပိုင္းစီ၊ တေျဖးေျဖးႏွင့္ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ကို သတိထားၿပီးျဖစ္သလိုပဲ ေနလံုးႀကီးေပ်ာက္သြားတယ္။ အခ်ိန္ဟာ မဂ္ရိဘ္၊ မဂ္ရိဘ္ဆိုရင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိတယ္။ မဂ္ရိဘ္ဆြလားသ္ကလည္းရွိတာကို အခ်ိဳ႕ကေတာ့ စားေသာက္စရာအတြက္ လံုးပမ္းၿပီးေတာ့ဆြလားသ္ေတာင္ မတည္ေဆာက္ၾကဘူး။ သူတို႔အတြက္ စားေသာက္ စရာအဓိကျဖစ္ေနတာကို အူမ မေတာင့္ရင္လည္း၊ သီလေစာင့္ထိန္းရသလို ဆြလားသ္တည္ေဆာက္ရမည္။
အဲဒီေတာ့ ေန၀င္သြားတဲ့အခ်ိန္၊ ေန၀င္သြားတဲ့ေနရာေဒသကို မဂ္ရိဘ္လို႔ေခၚတာ မဂ္ရိဘ္ကိုသံုးထားတာ ကုရ္အာန္ရဲ႕အခ်ိဳ႕ေနရာမွာေတြ႔ရမွာပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပၚလြင္ထင္ရွားတာေရာ၊ အကြယ္မွာရွိတာေရာ အားလံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူတယ္။ ဆီြယာမ္ဥပုသ္ေျဖရမည့္အခ်ိန္ကို ဘာျဖစ္လို႔ မဂ္ရိဘ္လို႔ မသံုးခဲ့တာလဲ။ ေန၀င္တဲ့အခ်ိန္ရွိသလို ေနလံုးႀကီးကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီးေတာ့ ေနလံုးရဲ႕အလင္းေရာင္ အခ်ိန္ဆည္းဆာအခ်ိန္၊ အခ်ိန္မေခၚခ်င္ဘူးလား။ မေခၚခ်င္လည္းရတယ္။ ဆည္းဆာအခ်ိန္ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အခါသမယအေျခအေနကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေျပာထားတယ္။ အလႅာဟ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတိုင္းအတာကို ေရာက္ရွိေအာင္ပဲလုပ္မလား။ ဒါမွမဟုတ္သူသူငါငါ အစၥလာမ္ဘသာေရး၊ ပညာရွင္ဆိုသူမ်ားကေျပာတာကိုပဲ လုိုက္လုပ္မလား။ (တစ္နည္း) ကုရ္အာန္ကနည္းေပးလမး္ညႊန္တာကိုပဲ လိုက္လုပ္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကုရ္အာန္ ဆန္႔က်င္ဖက္ အျခားစာအုပ္အတိုင္းပဲလိုက္လုပ္မလား။ ဒီးန္စနစ္ဇယား၊ အစၥလာမ္ဟာ ပညာရွင္ေတြကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္တဲ့ သာသနာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ မြတ္စလင္မ္မ်ားမ်ားသိတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွလြဲလို႔ ကိုးကြယ္ဆညး္ကပ္အားကိုးအားထားရာအရွင္လံုး၀မရွိ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္က အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ထံမွ ၀ဟီ ဘ၀လမ္းညႊန္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းေတြကို လက္ေတြ႔လို္က္နာက်င့္သံုးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘ၀တကၠသိုလိ သင္တန္းသားေတြသိရွိ နားလည္ဖို႔လိုတယ္။ သိရွိနားလည္ႏိုင္စြမ္းဟာ သူ႔ရဲ႕အေတြ႔အႀကံဳ၊ သူ႔ရဲ႕အသိဥာဏ္ေပၚမွာ မူတည္တယ္။ သိရွိ နားလည္တဲ့အေပၚမွာလိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္။ `အလ္ဟက္´ထာ၀ရအမွန္တရား က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ အလႅာဟ္စကား အလႅာဟ္တရားကို လူစကား၊ လူလုပ္က်မ္းႏွင့္ လံုး၀မဖံုးကြယ္ ရဘူး။ ငါ့ဆရာလုပ္လို႔၊ ငါတို႔ဆရာေတြလုပ္လို႔ အဲဒါအမွန္ဆိုၿပီးေတာ့ လိုက္လုပ္ေနၾကတဲ့လူေတြကုိ အလႅာဟ္ အရွငျ္မတ္က ဘာေျပာထားလဲ။
`အသင္တို႔ဆြီယာမ္ဥပုသ္ကို ညအေမွာင္ခ်ိန္က်ေရာက္တဲ့အထိတိုင္ေအာင္ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေစာင့္ထိန္း ရမည္။´
လူႀကီးမင္းမ်ားစဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘ၀တိုက္ပြဲ၀င္မယ့္ လူေတြတိုက္ပြဲရဲ႕အစတာထြက္၊ တိုက္ပြဲရဲ႕အဆံုး ပန္းတိုင္အထိ အဲဒီေတာ့ အလႅာဟ္ေျပာတာဘာလဲ။ လူေတြလုပ္ေနၾကတာကဘာလဲ။ လူႀကီးမင္းတို႔လည္း အခုအခါမွာ သိပ္ေတာ့ သက္သာမွာမဟုတ္ဘူး။ တရားေဟာဆရာေတြတစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးေဟာတာႏွင့္ ရမႆြန္ လမွာ ေခါင္းခ်ာခ်ာလည္ေနၾကမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ တရားနာပရိသတ္ေတြလည္း မိမိတို႔လက္လွမး္မွီသေလာက္ ကုရ္အာန္ထဲမွာ အလႅာဟ္ေျပာထားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို တစ္ႏို္င္တစ္ႏိုင္ဆည္းပူးေလ့လာဖို႔ လိုေနၿပီးဆိုတာ ကို တင္ျပရင္းရပ္နားခြင့္ျပဳပါ။