နဖ္စ္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဆိုသည္မွာ ကုရ္အာန္သုေတသီဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္

နဖ္စ္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဆိုသည္မွာ   ကုရ္အာန္သုေတသီဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္

ဒီကေန႔ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ထဲက ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့ အတြက္ ေရွးဦးစြာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳရင္းနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို ေမြးဖြားျပဳစုေစာင့္ ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ကြယ္လြန္သူမိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ကူညီပံ့ပိုးခဲ့တဲ့ ဆရာမ်ားႏွင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္အေၾကာင္း တင္ျပခြင့္ေပးထားတဲ့ ဒီအစၥလာမ္ သင္တန္း ေက်ာင္းေတာ္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကူညီပ့့ံပိုးျဖည့္ ဆည္းေပးတဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳး သား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထူးပဲေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမဲ့အေၾကာင္းအရာရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `နဖ္စ္ လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဆိုသည္မွာ´ အပိုင္း(၁)ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား – ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕တင္ျပခ်က္ကို မရွင္းလင္းခဲ့ရင္ ဂ်ဳမုအာဟ္ဆြလားသ္အၿပီးမွာ သီးျခားေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။

`အတ္စၥလားမု အလိုင္းကြန္းမ္၀ရဟ္ မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လူသားတိုင္းႏွင့္သက္ဆိုင္တာျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ မြတ္ဆလင္မ္ တိုင္းႏွင့္ပိုၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းေတာ္ ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ အာယသ္ေတာ္ႏွင့္ တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္သာလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္းခံရတဲ့က်မ္းျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္ကလြဲလို႔ အလႅာဟ္ထံက အျခားဘာက်မ္းစာမွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခဲ့ တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ `ကုရ္အာန္သာလွ်င္ ဒြိဟသံသယႏွင့္ လံုး၀ကင္းရွင္းတဲ့က်မ္းျဖစ္တယ္။´ (၂း၂)

`ကုရ္အာန္သာလွ်င္ လူသားအားလံုးအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္တယ္။´(၂း၁၈၅)

`ကုရ္အာန္သာလွ်င္ စၾက၀ဠာအေပါင္းအတြက္ သြန္သင္ဆံုးမမႈ ဇိကိရ္ျဖစ္တယ္။´(၃၆း၆၉)

`ကုရ္အာန္ကိုသာလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထား ေၾကာင္း အာမခံခ်က္ပါတဲ့ က်မ္းျဖစ္တယ္။´ (၁၅း၉)

`ကုရ္အာန္သာလွ်င္ အစၥလာမ့္ေရးရာသြန္သင္ဆံုးမမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုတည္းေသာ မူလေရ ေသာက္ျမစ္ျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကုရ္အာန္သာလွ်င္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ ဒီးန္စနစ္ဇယားျဖစ္ပါတယ္။´(၃း၉)

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို နဖ္စ္ လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ လူသားအားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္လား၊ မသက္ဆိုင္ဘူးလား၊ အထူးသျဖင့္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြႏွင့္ ပိုၿပီးေတာ့သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း အရာေတြကို မသိမျဖစ္သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ဟာ တိုက္႐ိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္၀ိုက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားလံုးအားျဖင့္ေရာ သေဘာတရားအားျဖင့္ပါ အမ်ားဆံုးအေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို မသိလို႔ကေတာ့ လူျဖစ္ရက်ိဳး မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္ရက်ိဳးနပ္မည္ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ယံုၾကည္မႈရဲ႕အုတ္ျမတ္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ ဘာအေၾကာင္းအရာလဲ။ ကုရ္အာန္ရဲ႕အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုးဟာ အလႅာဟ့္စကား အလႅာဟ့္တရား အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ အေၾကာင္းအရာ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အလ္ဟက္ အမွန္တရား သစၥာတရားဟာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ဒီးန္ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္ဟာ ကုရ္အာန္ထဲမွာဘဲရွိတယ္။ ကုရ္အာန္ကလြဲလို႔ အျခားလူလုပ္က်မ္းစာထဲမွာ ဒီးန္ မရွိဘူး။ မဇ္ဟဘ္ပဲရွိတယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၃)အာယသ္ (၁၉)မွာ

`ဧကန္အမွန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ လူသားတို႔အတြက္ က်င့္သံုးလိုက္နာရမည့္ ဒီးန္စနစ္ဇယား အစၥလာမ္သာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။´ အဲဒီေတာ့ လူေတြျမင္ေတြ႔ ၾကားသိႏိုင္တဲ့စြမ္းအား အရည္အေသြးဟာ ေနရာ ဌာန အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ထဲမွာရွိတယ္။ လူေတြစတင္ေမြးဖြားလာရျခင္း အဆံုးတစ္ေန႔မွာ ေသဆံုးရ ျခင္းစတဲ့ ကန္႔သတ္မႈ ေဘာင္ထဲမွာရွိတယ္။ လူ႔ဘ၀ဟာ မျပည့္စံုလင့္ကစား သူ႔ကိုယ္သူျပည့္စံုတယ္လို႔ ထင္ေန တယ္။ အရာရာအားလံုးကို လူသားကစမ္းတ၀ါး၀ါးလုပ္ၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ စမ္းၾကည့္ေနတတ္တယ္။ လူဟာ အမွားေတြ႔မွ အမွန္ကိုတစ္ခါတစ္ရံေတြရတဲ့အေပၚမွာ ငါေတာ့ဟုတ္လွၿပီလို႔ စိတ္ႀကီးေနတတ္တယ္။ လူဟာ သူ႔ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ရွင္ကို အနည္းငယ္သိရွိရတဲ့အေပၚမွာ အဲဒီျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ကို မိမိရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆႏွင့္ အစစအရာရာကို ဆံုးျဖတ္ေပးလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ေတာ့တယ္။

လူဟာ မိမိလိုပဲ လူ႔သဘာ၀အတိုင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ယူဆတတ္တယ္။ လူရဲ႕စိတ္ေနစိတ္ထား အတိုင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုလည္း ယူဆတတ္တယ္။ ဥပမာ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ အမ်က္ေဒါသ ထြက္ျခင္းဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွာ ရွိတယ္လို႔ လူအမ်ားစုက လက္ခံထားၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ လူေတြရဲ႕ထင္ျမင္ယူဆႀကံဖန္ေျပာဆို စိတ္ကူးမႈမွာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၃၇)အာယသ္ (၁၈၀)မွာ `အသင္တမန္ေတာ္ကို အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ လမ္းညႊန္ရွင္(ရဗ္)ျဖစ္တဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ၿပီးျပည့္စံုၿပီး လူေတြထင္ျမင္ယူဆ ႀကံဖန္ေျပာဆိုမႈမွ လံုး၀ကင္းရွင္း ေတာ္မူၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္မႈအေပါင္းမွာလည္း ကင္းရွင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ပါတယ္။´

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆူရာဟ္(၅၇) အာယသ္(၃)ရဲ႕တင္ျပခ်က္ကေတာ့ `အရွင္ျမတ္ဟာ ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးမရွိတဲ့ အေျခအေနမွ ရွိတဲ့အေျခအေနသို႔ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေျပာင္းလဲ ထင္ရွားလာေအာင္ အစပထမျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ရွင္ဟာ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးနိဂံုးခ်ဳပ္ စခန္းသိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာလည္း အဆံုးစြန္တိုင္ ရွိေနမည့္အရွင္ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာ လွ်င္ျဖစ္တယ္။´

အလႅာဟ္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ထားေသာ အရာေတြကိုၾကည့္႐ွဳေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အဲဒီအရာေတြ ရဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ရွင္ဟာ အထင္အရွားအေသအခ်ာရွိတဲ့ အရွင္ဟာ အလႅာဟ္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ထိေတြ႔ ျမင္ေနရတဲ့ ႐ုပ္၀တၳဳကိုယ္ထည္ရွိေနမွ အလိုလိုသိျမင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ လူသားအတြက္ ႐ုပ္၀တၳဳကိုယ္ထည္ရွိတဲ့ နိယာမမွ ကင္းလႊတ္ေတာ္မူေသာအရွင္ဟာ အလႅာဟ္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ရာမက်န္ ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးကို အလႅာဟ္ရဲ႕ေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္ဟာ ကန္႔သတ္မႈေဘာင္ေတြမွ ကင္းရွင္းတဲ့အရွင္ျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္မွလြဲလို႔ ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးဟာ ကန္႔သတ္မႈေဘာင္ထဲမွာရွိတယ္။ `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အလားတူဥပမာေပး ႏႈိင္းယွဥ္စရာ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ရာလံုး၀မရွိပါ။ ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၃) အာယသ္(၅)မွာက်ေတာ့ `ဧကန္အမွန္ အနႏၲစၾက၀ဠာမ်ားႏွင့္ လူ႔ေလာက ကမၻာၿဂိဳဟ္မွ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ရာမက်န္ ရွိရွိသမွ်အရာအားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ဖံုးကြယ္ေနတာမရွိပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ အသင္တို႔ဘယ္ေနရာကိုပဲ ေရာက္ေရာက္၊ အသင္တို႔ဘယ္ေနရာမွာပဲ ရွိေနရွိေန၊ အသင္တို႔ႏွင့္အတူတကြ ရွိေနတာျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က အသင္တို႔လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာေတြကို အလႅာဟ္ရဲ႕ေရႊဥာဏ္ေတာ္အားျဖင့္ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ပါတယ္။´

`အနႏၱစၾက၀ဠာမ်ားႏွင့္ လူ႔ေလာက ကမၻာၿဂိဳဟ္မွာ အခ်ဳပ္အျခာ ၾသဇာအာဏာဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အတြက္သာျဖစ္တယ္။ အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ စိုးပိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္တယ္။ အေရးကိစၥ ဟူဟူသမွ်ဟာ အရွင္ျမတ္ထံကိုသာလွ်င္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိမွာျဖစ္တယ္။´ ဆူရာဟ္(၅၇)အာယသ္ (၄-၅)ျဖစ္ပါတယ္။

လူေတြရဲ႕ နဖ္စ္ စိတ္ႏွလံုး ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သိတဲ့အေၾကာင္း ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၅၀း၁၆)မွာ `အလႅာဟ္က ဧကန္မုခ် ငါအရွင္ျမတ္ဟာ လူသားကို ဆင့္ကဲျဖစ္ထြန္းျဖစ္ေပၚ ထင္ရွားေစၿပီး အဲဒီလူသားရဲ႕နဖ္စ္ကေနၿပီးေတာ့ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းတဲ့ အသိကို စိတ္ဆႏၵကို အေတြ႔အႀကံဳကို ခံစားခ်က္ကို ငါအရွင္ျမတ္က သိေတာ္မူၿပီး ငါအရွင္ျမတ္ဟာ အဲဒီလူသားရဲ႕ လည္ေခ်ာင္းေသြးေၾကာထက္ပင္ ပိုမို ၿပီးေတာ့ အနီးစပ္ဆံုးမွာရိွတယ္။´

ဒါေၾကာင့္ လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး နဖ္စ္ရွင္သန္ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ အလႅာဟ့္စကား အလႅာဟ့္တရား ျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈအရ လူေတြတစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္း၊ တစ္ကိုယ္ရည္တစ္ကာယ၊ မိမိရဲ႕ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ျပဳလုပ္ ႏိုင္တဲ့နည္းမွာ လူေတြဟာ မိမိလိုပဲ အျခားအျခားလူေတြ ပါ၀င္ေနေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္း အသိုင္းအ၀န္းမွာ တစ္ပါတည္းပူးတြဲ ပါ၀င္လက္တြဲၿပီး ေနထိုင္ကူးလူးဆက္ဆံေနရင္းျဖင့္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ မွာျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ဆန္ အၿမဲတမ္းငါ့အတြက္ဆိုၿပီး ၾကည့္တတ္တဲ့ မနာလိုစိတ္ရွိတယ္။ အတၱ သမားေတြဆိုရင္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဖံြ႔ၿဖိဳးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ငါသာစားရမည္။ ေသာက္ရမည္။ ေကာင္းစားရမည္။ ႀကီးပြားရမည္။ ခ်မ္းသာရမည္။ နာမည္ေက်ာ္ၾကားရမည္။ ကုသိုလ္ႏွင့္ ဂ်ႏၷသ္ရရွိေအာင္ က်င့္ႀကံ အားထုတ္တဲ့ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္ေတြဟာ အတၱသမားေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္နည္းနာေတြသာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္တစ္ဦး တစ္ေယာက္အတြက္ေရာ အသိုင္းအ၀န္းတစ္ခုလံုးမွာရွိတဲ့ လူေတြအတြက္ပါ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနိယာမ ဥပေဒဟာ သူသူငါငါ လူအားလံုးပါ၀င္တဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္လံုးေပၚမွာသာလွ်င္ အေျခခံတည္ေဆာက္ ထားတာျဖစ္တယ္။

အဲဒီလို ကုရ္အာန္ရဲ႕လမ္းညႊန္ခ်က္အတိုင္းျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္တည္ေဆာက္မွသာလွ်င္ လူ႔ေဘာင္မွာ ရွိတဲ့ တစ္ဦးျခင္းတစ္ေယာက္ျခင္းေရာ လူအားလံုးပါ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဖြံ႔ၿဖိဳးမွာျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ မိသားစုတစ္စုႏွင့္တစ္စု လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး ဘာသာ၀င္အုပ္စုတစ္စုႏွင့္တစ္စု၊ အျခားဘာသာ ၀င္အုပ္စုေတြဟာ တစ္ဖက္သားရဲ႕ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး၊ အက်ိဳးစီးပြားနစ္နာထိခိုက္ ဆံုး႐ွံဳးမႈျဖစ္ေစမည့္ အႏၱရာယ္မွ ကင္းေ၀းေစရမည္။ အေၾကာင္းမွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က လူတစ္ေယာက္ျခင္းရဲ႕နဖ္စ္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈဟာ အဲဒီလူကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ေနေသာ လူ႔ေဘာင္ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ အျခားအျခားေသာ လူေတြရဲ႕ နဖ္စ္ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အခ်ိဳးက် ကူညီပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းေပးရမည္လို႔ လမ္းညႊန္ထားတာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ဖက္သားေတြရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္းဟာ မိမိရဲ႕ကိုယ္ ရည္ကိုယ္ေသြးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကိုပါ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ထပ္တူထပ္မွ် အခ်ိဳးက်ကူညီေဆာင္ရြက္ေနျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္တယ္။ လူေတြတစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဆိုင္ရာ ကိစၥမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာ ရန္ဖက္သေဘာ အဖ်က္သေဘာ လံုး၀မလုပ္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီရန္ဖက္သေဘာလုပ္ရပ္မ်ိဳး ေပၚေပါက္မွာမဟုတ္ဘူး။ အုပ္စုတစ္စုႏွင့္တစ္စု လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးႏွင့္ တစ္မ်ိဳး ဆန္႔က်င္ပ်က္စီးေစမယ့္ လုယက္မႈ၊ ႏိုင္ထက္စီးနင္းမႈ ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္မႈစတာေတြ ေပၚေပါက္လာစရာအေၾကာင္းရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုနည္းလမ္းမွာ လူခပ္သိမ္းတို႔အတြက္ ထာ၀ရရွင္သန္ေနမည့္လူမႈအဖြဲ႔အစည္းစနစ္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ျပသေသာနည္းလမ္းပင္ ျဖစ္တယ္။

၂၀ ရာစု ကုရ္အာန္အေတြးအေခၚရွင္ ေဒါက္တာအိက္ဘားလ္က နဖ္စ္ကို ခုဒီ၊ မိမိကိုယ္၊ အတၱ I am ness self mind လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးစတဲ့ အဓိပၸါယ္ေဆာင္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ျပသင္ၾကား ပို႔ခ်ေသာ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္မွာ အေျခခံအက်ဆံုး အထူးျပဳေ၀ါဟာရအနက္ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ေလးနက္ပီျပင္ စြာ သံုးႏႈန္းထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး၊ အစြမ္းအစ၊ အရည္အေသြး၊ စြမ္းပကား၊ အရည္အခ်င္း၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး၊ ဥာဏ္စြမ္းဥာဏ္စ၊ အသိပညာအလိမၼာ ဗဟုသုတ၊ သိနားလည္မႈ၊ တတ္သိကၽြမ္းက်င္မႈ၊ စိတ္ဓါတ္ရင့္က်က္မႈ စိတ္စြမ္းရည္ထက္ျမက္မႈ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား စြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းစတာေတြကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ႏွင့္ ကူညီပံ့ပိုးမွ်ေ၀ေပးၿပီး တည္ၿငိမ္ ေသာကကင္းတဲ့ နဖ္စ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၈၉) အာယသ္(၂၇ – ၃၀)မွာ

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က `အို ေသာကကင္းၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ နဖ္စ္အသက္ဇီ၀ိန္ အသင္ဟာ ငါအရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈကို ခံယူလ်က္ မိမိရဲ႕အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ရွင္(ရဗ္)ဆီကို ျပန္သြား ေလာ့။ ၿပီးေတာ့ အသင္ဟာငါအရွင္ျမတ္ရဲ႕ၾသဇာခံတို႔ထဲမွာပါ၀င္ၿပီး ငါအရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဂ်ႏၷသ္ထဲကို၀င္ေရာက္ေလာ့ ဆိုၿပီးေျပာမည္။´

အဲဒီေတာ့ ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာရွိေသာ အစၥလာမ္၀င္ေတြ၊ လူမ်ိဳးစု၀င္ေတြ၊ ၾသဇာအာဏာႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကုရ္အာန္ကနည္းေပးလမ္းညႊန္တဲ့ ဒီးန္စနစ္အတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး စီရင္ဆံုးျဖတ္ တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကုရ္အာန္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး အျခားအျခားလူလုပ္စနစ္ေတြ လမ္းစဥ္ေတြႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ လား၊ သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္။ ၾသဇာအာဏာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိႏွင့္မူ၀ါဒလမ္းစဥ္ မတူတဲ့လူေတြကို ငါႏွင့္မတူ ငါ့ရန္သူတိုင္းျပည္ရဲ႕ သစၥာေဖာက္ဆိုၿပီး ေသဒဏ္ေပးတာ၊ လည္ဂုတ္ျဖတ္ေနတာ၊ သတ္ျဖတ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဆိုး၀ါးဆံုးကေတာ့ ကုရ္အာန္က်ေရာက္ခဲ့တဲ့ အာရဗ္ကမၻာက ႏိုင္ငံေတြကို ေတြ႔ရတယ္မဟုတ္ေလာ။

အဲဒီအထဲမွာ ဖိရ္ေအာန္စနစ္ႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ေတာ္၀င္မိသားစုေတြ၊ ေန႔လယ္ပိုင္းမွ အာရဗ္၀တ္စံုႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ၿပီး၊ ညေနပိုင္းက်ေတာ့ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကိုသြားၿပီး ယူ႐ိုပီယန္၀တ္စံုႏွင့္ ေရွာပင္ ထြက္ေနတာတို႔၊ ရမႆြာန္လမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံကိုသြားၿပီး အျပာမယ္ေတြႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးတာတို႔ ၾကားသိရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြႏ္ု္ပ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ထဲမွာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားစုပါ၀င္တဲ့ အဲဒီဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္းကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္။ အဲဒီထဲမ်ာပါတဲ့ အႀကီးအကဲေတြဟာ ယံုၾကည္လက္ခံလိုက္နာၾကတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒမဇ္ဟဘ္က ျမင့္ျမတ္တယ္။ ႀကီးက်ယ္တယ္၊ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ႀကီးမားတယ္ဆိုၿပီး အရာရာကိုခ်ဳပ္ ကိုင္ၿပီး စီရင္ျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့အေပၚမွာ  လူေတြကိုအသိပညာ၊ ဆင္ျခင္တံုတရားကို အသံုးမက်ႏိုင္ေအာင္ စူးစမ္းမႈမလုပ္ႏိုင္ေအာင္၊ တားျမစ္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔က မိ႐ိုးဖလာအစဥ္အလာအရ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မဇ္ဟာဘ္ရဲ႕နည္းလမ္းႏွင့္ က်င့္စဥ္ က်င့္ရပ္ေတြဟာ လံုး၀ၿပီးျပည့္စံုၿပီး အားကိုးယံုၾကည္စရာလို႔ ေျပာဆိုၿပီး၊ ျပဳျပင္ေျပာငး္လဲစရာမလို၊ ျဖည့္စြက္ျပင္ ဆင္စရာလံုး၀မလိုေၾကာင္း အခိုင္အမာေျပာၾကတယ္။ ဒီက်င့္စဥ္က်င့္ရပ္ေတြေပၚမွာ လံုး၀ဥႆံုယံုၾကည္ရမည္လို႔ အမိန္႔ေပးထားတာ သိရပါတယ္။ အဲဒီလိုျပဌာန္းမႈေတြေအာက္မွာ ဘာမွေစာဒကမတက္ ၿငိမ္သက္ပိျပားလွ်က္ မလႈပ္မရွားဘဲ မမွိတ္မသုန္ တစ္စိတ္တစ္လက္တည္းရွိေနဖိုပ အထူးမွာၾကားထားတယ္။ ေနရာေဒသ အခ်ိန္ကာလ၊ ရာသီဥတု သဘာ၀၀န္းက်င္ ဘယ္လိုပဲေျပာင္းလဲေနေစကာမူ ျပဌာန္းခ်က္အားလံုးကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ စြဲကိုင္ ထားဖို႔ အဆံုးစြန္ အမိန္႔ေပးထားတာျဖစ္တယ္။

ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၅) အာယသ္(၁၁၆)မွာ ဘယ္လိုသံုးထားသလဲဆိုရင္ `ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္ႏွလံုးထဲမွာ ရွိတယ္။(တစ္နည္း) ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့အရာ (တစ္နည္း) ကၽြန္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့အရာ´ဆိုၿပီးေတာ့ လူသားရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ႏွင့္ကိုက္ညီတဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္ေတာ့ အရွင္ျမတ္သိတယ္ လို႔ အနက္အဓိပၸါယ္ေကာက္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ `အသင္အရွင္ျမတ္က ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕စိတ္ႏွလံုးထဲမွာရွိေသာ အရာကို သိေတာ္မူတယ္။ သို႔ေသာ္အရွင္ျမတ္သိေသာအရာကို ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမသိပါ။ အရွင္ျမတ္မွ အရွင္တစ္ပါး တည္းသာလွ်င္ အကြယ္မွာရွိတဲ့အရာေတြကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူတဲ့အရွင္ျဖစ္တယ္လို႔ တမန္ေတာ္ျမတ္အီဆာ(အ) ကေျပာခဲ့တာျဖစ္တယ္။

အဲဒီေတာ့ ကုရ္အာန္နည္းက် လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္မွာ လူေတြရဲ႕နဖ္စ္ လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို သိရွိသေဘာေပါက္လက္ခံၿပီးေတာ့ လူေတြရဲ႕ဘ၀သက္တမ္းကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး အဲဒီနဖ္စ္ရဲ႕ စြမ္းပကား အရည္အေသြးျမင့္မားတိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါ၀င္တဲ့ နည္းလမ္းေတြအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရမည္။ ဒီသေဘာတရားကို အေျခခံၿပီးလူေတြဆီမွာ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္တယ္။ ပထမအုပ္စုတစ္မ်ိဳးကေတာ့ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ဒီ႐ုပ္ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ၿပီးေသာ ဘ၀ Physical Life သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ လူသားေတြရဲ႕ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နိယာမ ဥပေဒသႏွင့္အညီ မိမိရဲ႕႐ုပ္ကိုယ္ခႏၶာက်န္းမာဖြံ႔ၿဖိဳး အားအင္တိုးၿပီး ေရာဂါကင္းေ၀းေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာသုခအ၀၀ကို ခံစားဖို႔၊ လူ႔ကိုယ္ခႏၶာသက္ေတာင့္ သက္သာရွိဖို႔၊ အနာကင္းေ၀းၿပီး အသက္ရွင္ဖို႔၊ ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔ေသျခင္းတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္၍သာ ေသရျခင္း ဟုသိရွိခံယူယံုၾကည္ထားၿပီး လူ႔ရဲ႕ထြက္သက္၀င္သက္ အစီအစဥ္ရပ္သြားတာႏွင့္ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ အဆံုးသတ္နိဂံုး ခ်ဳပ္သြားရတယ္လို႔ ေခတ္သစ္ေ၀ါဟာရအသံုးအႏႈန္းအားျဖင့္ ဒီလိုအသက္ရွင္ေနပံု သေဘာတရားကို Material concept of Life ႐ုပ္ပိုင္းဆို္င္ရာ လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလို႔ ေျပာေနပါတယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ အမ်ားအေခၚအေ၀ၚအရ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကေတာ့ ဒီလူရဲ႕မိန္းမ ဟိုလူႏွင့္တဲြက၊ ဟိုလူရဲ႕မိန္းမ ေနာက္တစ္ေယာက္ႏွင့္တြဲက ပြဲ႐ံုမွာတြဲက၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကအစ အသိဥာဏ္မဲ့ေသာ ေျခေလးေခ်ာင္းလိုပဲ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ အခြင့္အေရးဆိုၿပီး ေဇနာလုပ္တာေတာင္ တားျမစ္မႈ မရွိဘဲ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ေပးဖို႔ အဆင္သင့္ရွိတယ္။ ဥပမာ လိင္တူခ်င္းဆက္ဆံေရးကို လူ႔အခြင့္အေရးအရ ခြင့္ျပဳထား လို႔ လိင္တူခ်င္း လက္ထပ္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး EU ဥေရာပေခါင္းေဆာင္ လူဇင္ေဘာ့ဂ္၀န္ုႀကီးခ်ဳပ္ ေဇဗီယာဘီတယ္လ္ ျဖစ္တယ္။ (၁၇-၅-၂၀၁၅)ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုသတင္းစာကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။

အဲဒီေတာ့ သူတို႔ယံုၾကည္ေနေသာ ဘာသာေရးအရ လူ႔ဘ၀ပံုစံဆိုၿပီးေျပာေနတယ္။ အဲဒီစနစ္မွာ ျပဳစုပ်ိဳး ေထာင္ရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ေပၚမွာ သက္၀င္ယံုၾကည္လက္ခံစရာ မလို၊ ေကာင္းကင္မွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခဲ့ေသာ က်မ္းစာကို လက္ခံစရာမလိုဘူးတဲ့။ အကယ္၍ ဒီလိုဘ၀တည္ေဆာက္မႈစနစ္အတိုင္း က်င့္သံုးသူဟာ အလႅာဟ္ကို လက္ခံ ပါတယ္လို႔ ဆိုရာမွာလည္း၊ ဒီေလာက စၾက၀ဠာအနႏၲကို အလႅာဟ္ကျဖစ္ထြန္းေစထားတယ္။ လူေတြအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ နိယာမဥပေဒအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနတယ္လို႔ အလႅာဟ္အေပၚမွာ အဲ့သေလာက္ လက္ခံယံုၾကည္ထား႐ံုႏွင့္ လူရဲ႕လူ႔ဘ၀တည္ေဆာက္မႈအေပၚမွာ မည္သို႔မွ် ထူးျခားမႈ သက္ေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။

လူတစ္ေယာက္က ဒီစၾက၀ဠာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူးတဲ့။ အလႅာဟ္ဟာျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္မဟုတ္၊ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြ တိုက္ဆိုင္ဆံုဆည္းရာမွ အေၾကာင္းအရာညီညြတ္လာလို႔ သူ႔ဟာသူအလိုလို သဘာ၀အတိုင္းျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ တယ္တဲ့။ အဲဒီလို လက္ခံတာ၊ လက္မခံျငင္းဆိုမႈ လုပ္႐ံုနဲ႔ အဲဒီလူေတြရဲ႕ဘ၀တည္ေဆာက္မႈအေပၚ ဘယ္လိုမွ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိေပ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္က အဲဒီလိုမ်ိဳး အီမာန္ယံုၾကည္မႈ အမ်ိဳးအစားကို အီမာန္ ယံုၾကည္ခ်က္လို မသတ္မွတ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၂၉း၆၁-၆၄)(၂၃း၈၄-၈၆)(၃၁း၂၅)(၃၉း၃၈)(၄၃း၉)မွာ လမ္းညႊန္ထားပါတယ္။ (၂၃း၈၄-၈၆)မွာ

`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အို-တမန္ေတာ္ အသင္လူေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒီကမၻာၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ၎ထဲမွာ ရွိတဲ့ ရွိရွိသမွ်အရာအားလံုး ဘယ္စြမ္းအားရွင္ရဲ႕ စနစ္ဇယားႏွင့္အညီတည္ရွိၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားလွည့္ပတ္ေနတာလဲ။ အကယ္၍ အသင္တို႔သိရွိနားလည္မည္ဆိုရင္ ေျဖၾကေလေလာ့။ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ စနစ္ဇယား ႏွင့္အညီတည္ရွိၿပီး လႈပ္ရွားလည္ပတ္ေနတယ္လို႔ လူေတြက ေျဖၾကလိမ့္မည္။ ဒီလိုဆိုရင္ အဲဒီ(အမွန္တရား)ေပၚမွာ အသင္တို႔ရဲ႕ အသိတရား၊ သတိတရားေတြ ပြားမ်ားဆင္ျခင္မႈ ဘာေၾကာင့္ မလုပ္တာလဲလို႔ အသင္တမန္ေတာ္ လူေတြကို ေမးျမန္းၾကည့္ပါေလ။

ဒါဆိုရင္ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ အနႏၲစၾကာ၀ဠာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ရွင္ ဘယ္သူလဲ။ အဲဒီလို ႀကီးက်ယ္ေသာ စၾက၀ဠာကို အခ်ဳပ္အျခာစိုးပိုင္းစီမံကြပ္ကဲ ထိန္းေက်ာင္းထားေသာအရွင္ဘယ္သူလဲ။ အို-တမန္ ေတာ္ အသင္လူေတြကို ေမးျမန္းပါေလ။ (ေဟာဒီဟာေတြ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ စိုးပိုင္စီမံကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္ထား တယ္လို႔ လူေတြေျဖၾကလိမ့္မယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ အရွင္ျမတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသႏွင့္အညီ အသင္တို႔ ဘာေၾကာင့္ဘ၀မတည္ေဆာက္တာလဲလို႔ အသင္တမန္ေတာ္ လူေတြကိုေမးျမန္းၾကည့္ပါေလ။

ဒီ႐ုပ္ေလာက သက္တမ္းသာလွ်င္ တစ္ခုတည္းေသာ လူ႔ဘ၀သက္တမ္းျဖစ္ၿပီး ေသဆံုးျခင္းဟာ ဒီဘ၀ သက္တမ္းရဲ႕ နိဂံုးခ်ဳပ္အဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မွတ္ယူ ယံုၾကည္သူေတြဟာ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး ေကာင္းမႈႏွင္ ့မေကာင္းမႈေတြကို ပိုင္းျခားရာမွာလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ အထင္အျမင္ အယူအဆ အတိုင္း ပိုင္းျခားသတ္မွ ထားေလ့ရွိတယ္။ လူေတြအတြက္ အဲဒီလို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ထားေသာ အေကာင္းဆိုတာ၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတရပ္လံုးအတြက္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားမ်ားအက်ိဳးေက်းဇူးရွိတဲ့ လုပ္ေဆာင္ပံ့ပိုးမႈေတြကို အေကာင္းလို႔ဆိုၿပီး အဲဒီလူမႈအဖြဲ႔အစည္းကို အက်ိဳးဆုတ္ယုတ္နစ္နာဆံုး႐ွံဳးေစမယ့္ အရာေတြကိုေတာ့ အဆိုး မေကာင္းလို႔ိဆိုၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ထင္ျမင္အယူအဆအရ၊တုိင္းတာဆံုးျဖတ္တဲ့အရာဟာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥး္ဥပေဒသေတြရဲ႕ အထက္မွာ အျခားဘယ္ဥပေဒမွ မရွိဘူးတဲ့။

ဒါဆိုရင္ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံမွာ တရား၀င္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရခဲ့တဲ့ သမၼတေဟာင္း မုဟမၼဒ္ေမာ္စီထံမွ အာဏာသိမ္းၿပီး သမၼတမုဟမၼဒ္ေမာ္စီႏွင့္တကြ အဖြဲ႔၀င္ေတြကို ေသဒဏ္အမိန္႔ေပးထားေသာ ဥပေဒေပၚမွာ ဘယ္သူရွိလဲ။ လက္ရွိသမၼတဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း အယ္လ္စီစီရဲ႕ အာဏာပါ၀ါႏွင့္ ဥပေဒရွိေၾကာင္း တင္ျပရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕တင္ျပမႈကို ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္နားခြင့္ျပဳပါ။