ပညာေရး အေတြးစမ်ား (၂) 1.8.2014 ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္၀င္း (LL.B)
ပညာေရး အေတြးစမ်ား (၂)
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္၀င္း (LL.B)
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္ေခါက္က ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပညာေရးအေရးႀကီးပံုကို ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ပညာေရးသည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းအတြက္ အေျခခံအေဆာက္အအံုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုမွားလွ်င္ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလံုး ဒုကၡေရာက္သြားႏိုင္ေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့ပါသည္။ ယခုတစ္ပတ္တြင္ ပညာသင္ၾကား ေနရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေဆြးေႏြးတင္ျပပါမည္။ ပညာသင္ၾကားရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ စဥ္းစားေတြးေခၚ တတ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒီကေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ယူခဲ့ရသည့္ ပညာရပ္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးေနသလားဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ ယူခဲ့သည့္ ပညာရပ္မ်ားကို အရင္ဆံုးဆန္းစစ္ ေ၀ဖန္ၾကည့္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းတြင္ ေရသည္ျပ ဇာတ္ကိုသင္ရပါသည္။ ေရသည္ျပဇာတ္တြင္ ဥဒယမင္းႀကီးသည္ ေရသည္ေယာက္်ားအား ေငြပိႆာကုေဋ တစ္ရာ ေနာက္ဆံုး တိုင္းျပည္တစ္၀က္(၀ါ) တိုင္းျပည္အာဏာတစ္၀က္ကို အပ္ႏွင္းလိုက္သည္။ ထိုကိစၥကို ဥဒယ မင္းႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးႀကီးမားပံု၊ ရက္ေရာသည့္ပံုစံကိုသာ သင္ၾကားခံခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဥဒယ မင္းႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးႀကီးမားပံုကိုသာ ေဖာ္ျပခြင့္ရွိသည္။ ဥဒယမင္းႀကီးရဲ႕ အသိပညာ ကင္းမဲ့မႈ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဘ႑ာ ေငြကိုအလြဲသံုးစား လုပ္သည့္အရာကို ကိုယ္ပိုင္အျမင္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ခြင့္မရခဲ့ေပ။ ဤသို႔စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ မေပးျခင္းသည္ ပညာေရးတြင္ ေတြးေခၚမႈစနစ္အေလ့အက်င့္ကို ပိတ္ပင္လိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။
တစ္ဖန္ ေ၀သႏၱရာဇာတ္ေတာ္ႀကီးတြင္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္သည္။ ေ၀သႏၱရာမင္းႀကီးသည္ အလွဴ ရက္ေရာေသာ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ သားေတာ္ ႏွင့္ သမီးေတာ္ကို အလွဴခံသည့္အခါ အလွဴေပးလိုက္သည္။ ဤတြင္လည္း ေ၀သႏၱရာမင္းႀကီးရဲ႕ သဒၶါတရားႀကီးမားပံုကိုသာ ေဖာ္ျပခြင့္ရခဲ့သည္။ ၂၁ ရာစုအျမင္ ျဖင့္ ေ၀သႏၱရာ မင္းႀကီးက သားသမီးအေပၚ၌ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုကိစၥကို ေ၀ဖန္ခြင့္မေပး။ ထိုကိစၥကို ေ၀ဖန္သံုး သပ္ၾကည့္လွ်င္ ရွင္ဘုရင္တို႔သည္ အာဏာရွင္ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္တို႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈသည္ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ ေ၀ဖန္ခြင့္မရွိဆိုသည့္ အေတြးအျမင္တစ္ရပ္ကို မသိမသာ ႐ိုက္သြင္းေပးေနျခင္း သာျဖစ္သည္။
ဤသင္႐ိုးမ်ားသည္ ဆယ္တန္းႏွစ္တြင္ျပဌာန္းထားသည္။ မူလတန္းအဆင့္တြင္လည္း ထိုထက္ပင္သာ၍ ဆိုးေသးသည္။ ကုေဋရွစ္ဆယ္သူေဌးသားကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္သိႏိုင္သည္။ ကုေဋရွစ္ဆယ္သူေဌးသားက ပညာ မတတ္ျခင္း၊ မိဘအေမြခ်န္ခဲ့သည့္ ေငြေၾကးပိုက္ဆံမ်ားကို သံုးျဖဳန္း၍ ဆင္းရဲရျခင္း၊ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ ရျခင္းမ်ားကိုသာလွ်င္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းခံခဲ့ရသည္။
ကဗ်ာကို ေ၀ဖန္ၾကည့္ပါက …..
….. `သူေဌးသားသည္၊ သိုထားမတတ္၊ အရပ္ရပ္၌၊ ႏွံအပ္ဥစၥာ၊ ရွိသည္ငွာကို၊ မ်ားစြာကၽြန္ေပါင္း၊ မေကာင္း ခိုးယူ၊ ယူ၍ေျပးေရွာင္´ …… တကယ္ေတာ့ သူေဌးသားမွာ ဘာမွအျပစ္မရွိ။ မိဘက စာမသင္ေပးလို႔ သူ စာမတတ္တာ သူ႔မိဘေတြေသေတာ့ သူ႔ပစၥည္းေတြကို ကၽြန္ေတြနဲ႔သူခိုးေတြက ခိုးေျပးၿကတာ၊ သူသံုးျဖဳန္းတာ မဟုတ္။
….. ` အိမ္ကိုေရာင္း၍၊ ေထာင္းေထာင္းေၾကလ်က္၊ ခြက္လက္ဆြဲကာ၊ ေတာင္းစားပါလည္း၊ နင္သာ လူမိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ဟု၊ ႐ိုက္ပုတ္လိုက္ၾက၊ ရြာမွထြက္ေလ၊ ေတာမွာေသသည္´ …… သူ႔အိမ္ကို ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး သူ သူေတာင္းစားျဖစ္သြားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ႐ိုးသားတယ္။ ခိုး၀ွက္မစားဘူး၊ ေတာင္းစားတယ္။ ေစတနာရွိ ရင္ေပး၊ မရွိရင္မေပးနဲ႔ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ နင္သာလူမိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ဆိုၿပီး ၀ိုင္း႐ိုက္ရတာလဲ။ ေနာက္ဆံုးသူေသသြား တယ္။ ပိုက္ဆံမရွိလို႔ေတာင္းစားတာဟာ ဒုစရိုက္မႈက်ဴးလြန္တာလား။ မေတာင္းစားေစခ်င္ရင္ ပတ္၀န္းက်င္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ကေလးရဲ႕ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြကေန မထိန္းသိမ္း မေစာင့္ ေရွာက္သင့္ဘူးလား။ ကေလးကငယ္ေသးတယ္ဆိုၿပီး လူႀကီးလူေကာင္းေတြက အတန္းပညာ ဆက္မထားေပး သင့္ဘူးလား။ ၀ိုင္းၿပီး႐ိုက္သတ္လိုက္တဲ့ လူေတြကမွ ဒုစ႐ိုက္သမားေတြ မဟုတ္ဘူးလား။
ဤကဲ့သို႔စဥ္းစားမႈမ်ိဳးကို ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဆရာမ်ားက ေဖာ္ထုတ္ေပးရန္တာ၀န္ရွိသည္။ ပညာသင္ ၾကားျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘက္စံုေထာင့္စံုကေန စဥ္းစားေ၀ဖန္တတ္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။ တဖန္ မင္းတုန္းမင္းနဲ႔ငါးေျခာက္ျပားကိစၥတြင္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္သည္။ မင္းတုန္းမင္းက ရွင္ဘုရင္မျဖစ္မီ မင္းသားေလးဘ၀တြင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးထံတြင္ ပညာသင္ၾကားရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဆရာ ေတာ္က မင္းသားေလးအား ငါးေျခာက္ျပားတစ္ျပားကို သိမ္းထားခိုင္းသည္။ စားမည္ဟု ႀကံရြယ္၍ ငါးေျခာက္ျပား ျပန္ေတာင္းသည့္အခါ မရွိေတာ့ေပ။ ထိုအခါဆရာေတာ္က ငါးေျခာက္ျပားေလးေတာင္မွ မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္လွ်င္ တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုး မည္ကဲ့သို႔ေစာင့္ေရွာက္မည္နည္းဟု ေျပာဆိုဆံုးမ၍ ေက်ာကြဲေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္ပါေတာ့သည္။ သင္ခန္းစာတစ္ရပ္ အေနျဖင့္မူေကာင္းလွပါသည္။ ေ၀ဖန္ေရးအျမင္ျဖင့္ဆိုလွ်င္ ကေလးကိုဆံုးမဖို႔ထက္ ဆရာေတာ္ က ငါးေျခာက္ျပား မစားရေသာေၾကာင့္ ေဒါသမထိန္းႏိုင္ဘဲ ႐ိုက္ႏွက္ေနသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ တကယ္ဆိုလွ်င္ မင္းသားေလးကို႐ိုက္ႏွက္ဖို႔ေကာ လိုအပ္ပါသလား စသျဖင့္အျမင္ ေပါင္းစံုျဖင့္စဥ္းစားတတ္ေအာင္ ဆရာမ်ားက ေဖာ္ထုတ္ေပးရမည္။ သို႔မွသာ ပညာေရးရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ကိုက္ညီပါမည္။ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု၌ စဥ္းစား ေ၀ဖန္ျခင္းကို မပ်ိဳးေထာင္ေပးဘဲ တစ္လမ္းသြား စနစ္ျဖင့္တစ္ဖက္သတ္ အျမင္ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္သာ သင္ၾကားေပး ျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ေပ။ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အဓိက ေထာက္တိုင္ကို ႐ိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးပစ္ရာက်ပါသည္။
ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ အစၥလာမ္စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း စဥ္းစားေ၀ဖန္ ျခင္း ကင္းမဲ့ေသာ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးသည္သာ ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးထားဆဲျဖစ္သည္။ မဒရ္ဆာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား တြင္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္လံုး၀မေလ်ာ္ညီေသာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ သင္ခန္းစာအမ်ားစုကိုသာလွ်င္ ျပဌာန္းထားေလသည္။ မဒရ္ဆာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ ျပဌာန္းထားသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါမည္။ ၀ူဇူလုပ္ၿပီး ေလလည္လွ်င္ ၀ူဇူပ်က္ပါသလား။ ၀ါေရွာင္ထားၿပီး တံေတြးမ်ိဳခ်လွ်င္ ၀ါပ်က္ပါသလား စသည့္သင္ခန္းစာမ်ားသာ လွ်င္အမ်ားစုျဖစ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဖန္ခြက္ထဲတြင္ ယင္ေကာင္တစ္ေကာင္ျပဳတ္က်သြားသည္။ ထိုလက္ဖက္ ရည္ ေသာက္သံုးပါက ပိုင္မပိုင္စသည့္အရာမ်ား။ လက္ဖက္ရည္ထဲ ယင္ေကာင္က်ရင္ ဖယ္ထုတ္လိုက္ေပါ့။ ဒါမွမ ဟုတ္ မသတီဘူးဆိုလွ်င္ အသစ္တစ္ခြက္သာ ၀ယ္ေသာက္လိုက္ေပါ့။ ဒီေလာက္လြယ္ကူ႐ိုးရွင္းေနသည့္ကိစၥကို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာအေနျဖင့္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားေနျခင္းမွာ မြတ္ဆလင္မ္တို႔ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသင္႐ိုးမ်ားသည္ မြတ္ဆလင္မ္ရင္ေသြးငယ္မ်ားအဖို႔ စဥ္းစားေ၀ဖန္တတ္လာေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ပ်ိဳးေထာင္ေပးပါသနည္း။ ထိုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ဆင္းလာေသာ ကေလးငယ္မ်ားသည္ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းကို မည္ကဲ့သို႔ ဦးေဆာင္မည္နည္း။ ဤအရာမ်ားသည္ မြတ္ဆလင္မ္တို႔၏ ၂၁ရာစု သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ အဲဒီ အက်ိဳးဆက္က မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ကမၻာႏွင့္ခ်ီေသာ ျပသနာတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားတြင္ ဘိုကိုဟာရမ္ေတြက မြတ္ဆလင္မ္ကေလးငယ္ အေယာက္၂၀၀ ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ၾက သည္။ မြတ္ဆလင္မ္က မြတ္ဆလင္မ္ကို ျပန္ေပးဆြဲျခင္းျဖစ္သည္။ ရွရီအတ္နဲ႔မညီတဲ့ ေခတ္ပညာရပ္ေတြ(၀ါ) နဆြရာနီ ပညာရပ္ေတြကို သင္ယူလို႔ ဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးသည္။ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ နဆြရာနီပညာရပ္သည္ တစ္ခ်ိန္က အစၥလာမ့္ပညာရပ္ေတြမွန္း ခမ်ာရွာေတြ မသိရွာပါ။ ရွရီအတ္ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ အကုန္လုပ္ ေနၾကသည္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကေတာ့ျဖင့္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားတတ္သည့္ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာဆည္းပူးဖို႔ရန္ အတြက္ ျပဌာန္းထားပါသည္။ (၄၉း၁၃)တြင္ `အိုလူသားအေပါင္းတို႔– ငါအရွင္သည္ အသင္တို႔အား အဖိုမ်ိဳးေစ့၊ အမမ်ိဳးဥတို႔ ၂ ခု ေပါင္းစပ္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားသည္။ ၎ျပင္ ငါအရွင္သည္အုပ္စုအသီးသီး၊ မ်ိဳး ႏြယ္အသီးအသီးတို႔ကို ျပဳလုပ္ထားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤသည္မွာတစ္ဦးကိုတစ္ဥိး အျပန္အလွန္အသိအမွတ္ျပဳၾကရန္ အလို႔ငွာ ျဖစ္သည္။ အသင္တို႔အနက္ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ လူသားသည္ တကၠ၀ါအရွိဆံုးသူသာျဖစ္သည္။
အာယတ္တြင္ အေလးအနက္စဥ္းစားစရာမ်ား အမ်ားအျပားပါ၀င္ေနသည္။ လူမ်ိဳးႏြယ္စုမတူျခင္းဟာ အျပန္အလွန္အသိအမွတ္ ျပဳရန္ျဖစ္ေပသည္။ မဒရ္ဆာေက်ာင္းေတြမွာ မြတ္ဆလင္မ္ကေလးေတြဟာ မြတ္ဆ လင္မ္ မဟုတ္သူေတြနဲ႔ လူမ်ိဳးခ်င္း၊ ဘာသာခ်င္း၊ အသားအေရာင္ခ်င္းမတူညီမႈအေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူ ယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ဖို႔အတြက္ သင္ခန္းစာထည့္သြင္းသင္ၾကားေပးရမည္။
မတူညီတာကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ျခင္းသည္ တကၠ၀ါတည္းဟူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းျပေပးရမည္။ ယခုက ထိုသို႔မဟုတ္ တကၠ၀ါဆိုသည္ မွာ မုတ္ဆိတ္ထားျခင္း၊ အက်ႌအရွည္၀တ္ျခင္း၊ မြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္သည့္ ဆိုင္မ်ားတြင္ မစားေသာက္ျခင္း အစရွိ သည့္ အေျခအျမစ္မရွိသည့္အရာမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးေနသည္မွာ ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္မႈေအာက္တြင္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနရပါေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို တိုးတက္ျမင့္မားေစသူတိုင္းသည္ ကုရ္အာန္ႏွင့္မေလ်ာ္ညီေသာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား မပါရွိေစေရးအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းျပဳျပင္ တည့္မတ္ေပးၾကရန္သာ ရွိသည္။ မဒရ္ဆာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးက အစျပဳ၍ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲ မည္ဆိုပါက မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ တိုက္႐ိုက္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားပါလိမ့္မည္။ စဥ္းစားေစခ်င္ ပါသည္။
ယေန႔မဒရ္ဆာေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္လာသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အေျခအေနအား ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ျဖင့္ အဆံုးသတ္လိုပါသည္။ ဟရွရ္ကြင္းျပင္မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေႏွာက္ေတြကို ေရႊလင္ဗန္းေပၚတင္ၿပီး၊ လိုက္ ေရာင္းေနတယ္။ ဒါနဲ႔ လူတစ္ေယာက္၀ယ္ခ်င္လို႔ေခၚၿပီး ေမးၾကည့္ေတာ့၊ ဒါက ဘာဦးေႏွာက္လဲ။ အဲဒါက အိုင္းစတိုင္းဦးေႏွာက္၊ ေဒၚလာတစ္ရာက်ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဘယ္သူ႔ ဦးေႏွာက္လဲ၊ အဲဒါက နယူတန္ ဦးေႏွာက္ ေဒၚလာႏွစ္ရာက်ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေကာ ေဒၚလာသံုးရာပါ၊ ဆိုကေရးတီးမို႔လို႔ပါ။ ဒါျဖင့္ ဟုိဘက္ ေထာင့္စြန္းကေကာ အဲဒါက ေဒၚလာတစ္ေထာင္က်ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ ေစ်းႀကီးရတာတုန္း။ ေအး — သူက ေမာ္လီဆပ္ဦးေႏွာက္မို႔လုိ႔ပါ။ အခုခ်ိန္ထိ ဘာတစ္ခုမွ မစဥ္းစားရေသးဘူး။ အသစ္အတိုင္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းႀကီးတာဟူသတည္း။