ဘယ္လိုေျပာင္းလဲ (Change) ၾကမလဲ (အပိုင္း-၃) မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္(B.Sc)
ယေန႔ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကုိ “ေအဗါဒသ္”ျပဳရန္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ေလးစား အပ္ပါေသာ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား- `အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရ္ကဟ္သုဟု´ အခုလို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာနဲ႔ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ကုိ ေအဗါဟ္ဒသ္ျပဳခြင့္ရတဲ့အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး အရွင္ျမတ္ကုိ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ အစၥလာမ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္မိ၊ မွတ္မိ၊ ေလ့လာမိသမွ်ကုိ ျပန္လည္တင္ျပခြင့္ရရွိတဲ့အေပၚမွာ တင္ျပခြင့္ျပဳတဲ့ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္တကြ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအားလံုးကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တင္ျပဖို႔ ေရြးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္က `ဘယ္လို ေျပာင္းလဲ (Change) ၾကမလဲ’ (အပိုင္း-၃) ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေခါင္းစဥ္ရဲ႕ေအာက္မွာ လက္ရွိက်ေနာ္တင္ျပေနတဲ့အပိုင္းက `မည္သည့္ အခ်က္မ်ားက (Change) ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္စဥ္ကုိ ဟန္႔တားေနသနည္း´ ဆိုတဲ့ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ (၁၂.၇.၂၀၁၃) ဂ်ဳမုအာဟ္ ခြတၱဗါဟ္မွာ က်ေနာ့အေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲျခင္း(Change) ျဖစ္စဥ္ကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ `ျငင္းခံုျခင္း´ (Dispute) နဲ႔ `အစုအဖြဲ႕တစ္ရပ္၏ ေတြးျမင္ခံယူပံုဓေလ့´ (Organizational Culture) ဆိုတဲ့ အခန္းက႑ေတြကုိ တင္ျပ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအပါတ္မွာေတာ့ ေျပာင္းလဲျခင္း (Change)ကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတြ အနက္က (၁) ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ဟု ယူဆလုိက္ျခင္း (Naturalization) (၂) အေျပာင္းအလဲမရွိေသာျဖစ္တည္မႈုဟု မွတ္ယူျခင္း (Eternali -zation ) (၃) တရား၀င္ျဖစ္တည္မႈသဖြယ္ မွတ္ယူျခင္း (Legitimatization) (၄) စံုလင္ကြဲျပားမႈ၏တန္ဖိုး (Valuing Diversity) ကုိ နားမလည္ျခင္း။ (၅) တရားမွ်တမႈကုိ သိျမင္နားလည္စိတ္ (Sense of Justice) မရွိျခင္း။ ဆိုတဲ့ အခန္းက႑ေတြကုိ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခန္းက႑ေတြကုိ မတင္ျပခင္မွာ ခြတၱဗါဟ္ရဲ႕ နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ရြတ္ဖတ္ျပသြားတဲ့ ကုရ္အာန္ (၃၀း၂၉)ကုိ ဦးစြာ ရွင္းလင္း တင္ျပပါရေစ။ “ သို႔ပါေသာ္လည္း တရားမွ်တမႈကုိ ေက်ာခိုင္းထားသူ `ဇြာလင္မ္´တို႔က အသိပညာမဲ့စြာျဖင့္ သူတို႔၏ စိတ္ဆႏၵမ်ားကုိသာ ဖ၀ါးေျခထပ္လိုက္နာလ်က္ ရွိၾကေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားေစ ထားၿပီးေသာသူကုိ မည္သူက လမ္းမွန္ကုိ ညႊန္ၾကားျပသႏိုင္မည္နည္း။ သူတို႔အတြက္ အကူအညီေပးမည့္ သူမ်ားလည္း ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ” ( ကုရ္အာန္ – ၃၀း၂၉ )
ဒီအာယသ္ (၃၀း၂၉)မွာပါတဲ့ `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားေစထားၿပီး´ ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကုိေတာ့ နားလည္မႈမလြဲၾကဖို႔ ဦးစြာအသိေပးပါရေစ။ အခ်ိဳ႕က ဒီစကားရပ္ကုိ ေထာက္ျပၿပီး၊ `အလႅာဟ္သည္ လမ္းမွားကုိ ပို႔ေဆာင္ေပးသည္´ဆိုၿပီး ေစာဒက တက္ေလ့ရွိပါတယ္။ အမွန္တကယ္မွာေတာ့ အလႅာဟ္က ဘယ္လူသားကုိမွ လမ္းမွားကုိမပို႔ပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားအတြက္ မွန္ကန္တဲ့လမ္းညႊန္ခ်က္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့တယ္။ ဒီကုရ္အာန္ထဲမွာ ဘယ္ဟာအမွန္၊ ဘယ္ဟာအမွားဆိုတာကုိ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္သြယ္ခ်ေပးၿပီး၊ လူသားကုိ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေအာင္ အသိဉာဏ္ကုိ လည္း လူသားကုိေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူသားဟာ အလႅာဟ္ေပးထားတဲ့အသိဉာဏ္ကုိ ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ၊ မိမိရဲ႕ စိတ္ဆႏၵကုိ ေရွ႕တန္းတင္လိုက္တဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ျငင္း ပယ္ေက်ာခိုင္းမိသြားပါေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ ‘ဇြာလင္မ္’ ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ရဲ႕အရဗီအသံုးကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပ ပါရေစ။ ‘ဇြာလင္မ္’ ဆိုတာက “လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိပိုင္ပစၥည္းကိုျဖစ္ေစ၊ မိမိကိုယ္ မိမိျဖစ္ေစ၊ မိမိတတ္ေျမာက္ ထားေသာ ပညာတစ္ရပ္ရပ္ကိုျဖစ္ေစ၊ မွန္ကန္စြာ၊ အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးမခ်လွ်င္ ထိုသူကို ‘ဇြာလင္မ္’ လို႔ ေခၚဆိုပါ တယ္။” ဒါေၾကာင့္ မည္သူမဆို မိမိကိုယ္မိမိလည္းေကာင္း၊ မိမိပိုင္ဆိုင္မွဳမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိတတ္ ေျမာက္ထားေသာ ပညာရပ္တစ္ခုခုကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူသားအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးမခ်ဘူးဆိုရင္ သူဟာ ‘ဇြာလင္မ္’ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာပါရွိတဲ့ “အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားေစထားၿပီး” ဆိုတာက ဘယ္လိုသေဘာလဲ ဆိုေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ျပဳထားတဲ့အေပၚမွာ လူသားေရြးခ်ယ္ရာကုိ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က သေဘာတူလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားဆီကုိ ပုိ႔ေပးလိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားဟာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မွာ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိေပမဲ့ မိမိေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့ အေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အက်ိဳးဆက္ကုိေတာ့ လက္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္၊ ျငင္းပယ္ခြင့္မရွိပါဘူး။ ဥပမာေပါ့ဗ်ာ- လူတစ္ေယာက္ တစ္ဖက္မွာ`ေရ´ရွိမယ္။ က်န္တစ္ဖက္မွာ `မီးပံု´ရွိမယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ဟာ `ေရ´ကုိ ကုိင္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ `မီး´ကုိ ကုိင္မလား။ ဒါကုိ သူ႕အေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတယ္။ `မီး´ ရဲ႕ပူေလာင္မႈနဲ႔ `ေရ´ ရဲ႕ေအးျမမႈကို ခံစားသိရွိႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္ကုိလည္း သူ႔ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဆိုပါေတာ့။ ဒီပုဂၢိဳလ္က `မီး´ကုိ ကုိင္ဖို႔ေရြးခ်ယ္ၿပီး ကုိင္လုိက္ၿပီဆိုပါေတာ့။ ဒီလို`မီး´ကုိ ကုိင္လိုက္တဲ့ အတြက္ ခံစားရရွိလာမယ့္ ပူေလာင္ျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကုိေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ခံစားရေတာ့မွာပါ။ `မီး´ကုိ ကုိင္ၿပီး ေတာ့ `ေရ´ကုိ ကုိင္ျခင္းရဲ႕အက်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ေအးျမျခင္းကုိ သူ႔အေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ျခင္း အေပၚမွာ သူရရွိတဲ့အက်ိဳးဆက္ပါ။ ဒီသေဘာတရားက အစၥလာမ္ရဲ႕ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကုရ္အာန္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ ပံုေသနည္းတစ္ရပ္ပါ။ ကုရ္အာန္ (၃၀း၂၉)မွာပါရွိတဲ့ ` အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားေစထားၿပီး´ ဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ အမွန္တကယ္မွာေတာ့ `ေရြးခ်ယ္မႈအေပၚမွာ ရရွိလိုက္တဲ့ အက်ိဳးဆက္´ကို ရည္ညႊန္းေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ ယူဆတင္ျပထားသလို `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လမ္းမွားဆီကုိ ပုိ႔ေဆာင္ေပးသည္´ ဆိုတဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီအာယသ္ (၃၀း၂၉)မွာပဲ `ဘိဂိုင္းရိအိလ္မ္´ ဆိုတဲ့အပိုဒ္ ပါ ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ `အသိပညာမဲ့စြာျဖင့္´ လို႔ ရပါတယ္။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမဲ့ `မည္သည့္အခ်က္မ်ားက ေျပာင္းလဲျခင္း (Change) ကုိ ဟန္႔တားေနပါသနည္း´ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကြဲေအာက္မွာ ကုရ္အာန္ (၃၀း၂၉)က ရည္ညႊန္းေနတဲ့ `အသိပညာမဲ့ျခင္း´ `အသိတရားမဲ့ျခင္း´ဆုိတဲ့ တုိးတက္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္မွာ မလိုလားအပ္တဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္ကို အဓိကမီးေမာင္းထုိးၿပီး တင္ျပသြားပါမယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၃း၁၁)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူနဲ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ (Change) လုပ္ၾကဖို႔၊ ဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းက မိမိတို႔ကုိယ္ မိမိတို႔၊ ကုိယ္တိုင္ကိုယ္က် ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔၊ မိမိတို႔ကုိယ္တိုင္ကမွ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္းပဲ ေျပာင္းလဲေပးမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ျပဌာန္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္မ်ားအနက္ (၁)နဲ႔(၂)ကို (၁၂.၇.၂၀၁၃)ေန႔ ခြတၱဗါဟ္ မွာ တင္ျပၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ က်န္အခ်က္မ်ားကုိ ဒီေန႔ ခြတၱဗါဟ္မွာအခ်ိန္ရသေလာက္ တင္ျပသြားပါမယ္။
အပိုင္း(၁) ျငင္းခံုျခင္း နဲ႔ အပိုင္း(၂) လူ႔အစုအဖြဲ႔တစ္ရပ္၏ ေတြးျမင္ခံယူပံုဓေလ့ဆိုတဲ့ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းကိုေတာ့ က်ေနာ့အေနနဲ႔ (၁၂.၇.၂၀၁၃)ေန႔ ခြတၱဗါဟ္မွာ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္လို႔ ဒီေန႔ (၉.၈.၂၀၁၃) ခြတၱဗါဟ္မ်ာေတာ့ အပိုင္း(၃) က စၿပီး တင္ျပသြားပါမယ္။ (၃) ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ဟု ယူဆလိုက္ျခင္း (Naturalization) အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၊ ကိစၥတစ္ရပ္ဟာ ျမင္ေတြ႕ဖန္၊ ႀကံဳေတြ႕ဖန္မ်ားလာတဲ့အခါမွာ မူရင္းအမွန္တရား၊ မူရင္းျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ လြဲေနေစကာမူ ဒီကိစၥ၊ ဒီအေၾကာင္းအရာကုိ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ မွတ္ယူၿပီး ဆက္လက္က်င့္သံုးေနပါေတာ့တယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ `အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီမလာရ´ဆိုတဲ့ ခြဲျခားသတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္း အစၥလာမ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၁၄)မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ သို႔လာေရာက္ၿပီး တရားအားထုတ္၊ ဘာ၀နာ စီးျဖန္းျခင္းကုိ တားျမစ္ျခင္းမျပဳဖို႔ ျပဌာန္းထားေပမဲ့ လက္ရွိ အေနအထားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ တက္ေရာက္ေရးဟာ တားျမစ္၊ ဟန္႔တားျခင္း ခံေနရပါတယ္။ ကာလၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ ၀တ္ျပဳခြင့္ မရရွိေတာ့ျခင္းဟာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ယူဆလိုက္ျခင္း(Naturalization) အေနအထားသို႔ေရာက္ရွိ သြားၿပီး အမ်ားမြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕အသိမွာ `အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ၀င္ရ´ ဆိုတဲ့အသိက ေနရာ ယူသြားပါေတာ့တယ္။
အလားတူပါပဲ။ ယေန႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ကေလးသူငယ္မ်ား အရြယ္မေရာက္မီ အလုပ္ခြင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္သြားျခင္းဟာ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ အေနအထားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျမင္ေတြ႕ရဖန္မ်ားလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကေလးသူငယ္မ်ား အရြယ္မေရာက္မီ အလုပ္ခြင္ထဲကို ၀င္ေရာက္သြားျခင္းဟာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ကုိ ျဖစ္သြားပါ ေတာ့တယ္။ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လို႔ ယူဆလိုက္ျခင္း (Naturalization)ဟာ မ်ားျပားလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲရမယ့္ အေနအထားကုိေတာင္မွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အားထုတ္မႈ နည္းသြားပါေတာ့တယ္။ (၄) အေျပာင္းအလဲမရွိေသာ ျဖစ္တည္မႈဟု မွတ္ယူျခင္း (Eternalization) လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အတြင္းမွာ အခ်ိဳ႕ေသာ လူမႈဘ၀အေျခအေနမ်ားကုိ အေျပာင္းအလဲမရွိ တည္ၿမဲေန မည့္ အေနအထားမ်ားအျဖစ္ မွတ္ယူထားၾကပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားအၾကား အက်င့္ပ်က္ လာဘ္စားမႈကုိ ပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ ဟူေသာ အယူအဆမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခ အေနတစ္ရပ္ဟာ အေျပာင္းအလဲမရွိဘဲ ျဖစ္တည္ေနမယ္လို႔ ယူဆလိုက္တဲ့အေပၚမွာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေအာင္ ႀကံေဆာင္လိုစိတ္ဟာ ေလ်ာ့ပါးသြားပါေတာ့တယ္။ (၅) တရား၀င္ျဖစ္တည္မႈသဖြယ္ မွတ္ယူျခင္း (Legitimatization) တရား၀င္မဟုတ္ေသာအရာမ်ား၊ တရား၀င္ျပဌာန္းထားျခင္းမရွိသည့္အရာမ်ား။
ဥပမာ- အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့ တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ျပဌာန္းတားျမစ္ထားျခင္းမရွိသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ကုိ ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္း၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားျခင္းသည္ ဘယ္ေသာ အခါမွ မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ ဆက္လက္တည္ရွိသြားမည္ဟု မွတ္ယူျခင္းတို႔သည္ ကာလၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် Legitimatization လို႔ေခၚတဲ့ တရား၀င္ျဖစ္တည္မႈသဖြယ္ မွတ္ယူသြားပါေတာ့တယ္။ ဒီအေနအထားက တစ္ဦး ခ်င္းစီရဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း (Personal Change) ကုိ အကန္႔အသတ္၊ အတားအဆီးတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အခ်ိန္ျပည့္သြားၿပီျဖစ္လို႔ ဒီတစ္ပတ္ ခြတၱဗါဟ္ကုိ ဒီမွာပဲ နားလိုက္ပါတယ္။
‘အတ္စလားမုအလိုင္းကြမ္း’
မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္(B.Sc)