မည္သူမျပဳ မိမိမႈ မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

မည္သူမျပဳ မိမိမႈ

မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ဂ်ဳမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ ေျပာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳေက်းဇူးတင္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါ တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီအပတ္တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `မည္သူမျပဳမိမိမႈ´ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြဟာ လူသားေတြျဖစ္တဲ့ အားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို ေကာင္းျခင္းေတြေ၀ျဖာစြာ သက္ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ `ငါကြ´လို႔ ေျပာဆိုလ်က္ရွိၾကပါတယ္။ ငါေတာ္လို႔ ၊ ငါတတ္လို႔၊ ငါလုပ္လို႔၊ ငါမွငါလို႔ အၿမဲတမ္းေျပာဆိုလ်က္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အႀကံအစည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အျပဳအမူ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆိုက်ိဳးေတြျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ အဲဒီ တုန္႔ျပန္ရလာဒ္ေၾကာင့္ ရလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အနီးစပ္ဆံုးမွာရွိတဲ့ ပထမဦးဆံုး ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘေၾကာင့္၊ ဒါဟာကၽြန္ေတာ့္ ဆရာသမားေတြေၾကာင့္၊ ဒါဟာ အႀကီးအကဲေတြေၾကာင့္၊ ဒါဟာ ႐ွိဳင္သြာန္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး အျမင့္ဆံုးမွာ ဒါဟာ အလႅာဟ္ေၾကာင့္ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊဲခ်ေလ့ရွိၾက ပါတယ္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူရဲ႕မသိစိတ္က တျခားအရာေတြကို အျပစ္ပံုခ်ရင္းနဲ႔ ဆိုးရြားတဲ့ ဆံုး႐ွံဳးမႈ ေတြ ႀကံဳလာတဲ့အခါမွာ အလႅာဟ္ကို အျပစ္ပံုခ်ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕မသိစိတ္က သူ႔ကို ေစ့ေဆာ္ၿပီး ေျပာတဲ့စကားတစ္ခြန္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေနာကံကေန လႊမ္းမိုးမႈေတြ လြန္ကဲျဖစ္ေပၚလာၿပီး ၀စီကံကို ေပၚေပါက္ေစတာ ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူေျပာတဲ့ စကားကေတာ့ `အလႅာဟ္လုပ္သမွ် အေကာင္းခ်ည္းပါဘဲ´လို႔ သူေျပာပါတယ္။

သူ႔စိတ္ထဲမွာ ပထမ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ေနတာက သူ႔ကိုထိခိုက္လာတဲ့ သူ႔ရဲ႕ႀကံစည္လုပ္ကိုင္မႈရဲ႕ တုန္႔ျပန္ မႈရလဒ္၊ သူဆိုးတာကို လုပ္လို႔ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆိုးက်ိဳး (ဥပမာ – မီးခဲကို ကိုင္လိုက္လို႔ ပူသြားတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႐ုတ္တရက္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ အျပစ္တင္ခဲ့ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ႏႈတ္က တကယ္ထြက္လာတဲ့ အမွန္တရားကက်ေတာ့ `အလႅာဟ္လုပ္သမွ် အေကာင္းခ်ည္းပါဘဲ´လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါကို သူေသေသျခာျခာ ေလ့လာသံုးသပ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ မွန္ပါတယ္။ အလႅာဟ္လုပ္သမွ်ဟာ အေကာင္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဆိုးတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့ထိေတြ႔မႈေတြ ဟာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရွိေနတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာကို သူႏွလံုးသြင္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သူ႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မွတ္သား စရာျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုၿပီးေရြးခ်ယ္ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၁၃ အာယသ္ ၁၁ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၿမဲေျပာေလ့ရွိပါတယ္။

`ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ မည္သည့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုကိုမဆို၊ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြ ဟာ မိမိတို႔ရဲ႕အေျခအေနကို မေျပာင္းလဲသမွ်ကာလပတ္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေျပာင္းလဲေပးမွာမဟုတ္ဘူး´ ဆိုၿပီးေတာ့ ညႊန္ၾကားထားတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲမႈကို လိုလားတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ ကိုယ့္မွာ မွားယြင္းေနတဲ့၊ ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ မွန္တဲ့ဘက္၊ ေခတ္မီတဲ့ဘက္၊ တိုးတက္တဲ့ဘက္၊ ပညာတတ္တဲ့ဘက္၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုမိုရရွိလာမယ့္ဘက္ေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အၿမဲတမ္းႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြဘက္က ေဘးဒုကၡ၊ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစရန္၊ ပ်က္စီးယိုယြင္းၿပီး နိမ့္က်ဂုဏ္ရည္ ေသးသိမ္ေစရန္ စီမံခန္႔ခြဲလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ခ်က္ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္က အဲဒီလုပ္ရပ္ရဲ႕အက်ိဳးဆက္ကို သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ အဲဒီေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္၊ ပ်က္စီးယိုယြင္း နိမ့္က်ဂုဏ္ရည္ေသး သိမ္ေစျခင္းကို ဘယ္သူမွတြန္းလွန္ႏိုင္ျခင္း အလ်င္းမရွိေတာ့ေပ။ ဒါ့အျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္ျပ ဌာန္းခ်က္၊ ေက်းဇူးေတာ္မွတပါး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သူ တစ္ဦးတစ္ေလမွ် မရွိေပ။

လူ႔ရဲ႕သဘာ၀မွာ ဘာရွိလဲဆိုရင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ အနီးကပ္ဆံုးက လူေတြကို ဟိုလိုလုပ္ပါလား၊ ဒီလို လုပ္ပါလား ဆိုၿပီးေတာ့ပဲ တိုက္တြန္းတယ္။ လမ္းညႊန္တယ္ ဆရာႀကီးလုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က် ေတာ့  မလုပ္တတ္ဘူး၊ မလုပ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္မေန႔က ခရီးတစ္ခုသြားေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။ ဘြတ္ဖိနပ္တစ္မ်ိဳးစီး လိုက္ရင္ အားလုံးလုပ္တတ္သြားတဲ့ လူတန္းစားေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မပါဖို႔ အလႅာဟ္ကသင္ေပးတယ္ဗ်ာ။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂ အာယသ္ ၄၄ မွာ

`လူေတြကို ေလာကေကာင္းက်ိဳးျပဳဖို႔၊ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ က်င့္မူေဆာင္ရြက္ရန္ သြန္သင္ဆံုးမ၊ လမ္းညႊန္ပဲ့ျပင္ေနၾကတယ္။ အသင္ တို႔ ကိုယ္တိုင္မွန္ကန္ေတာ္တည့္၊ ေျဖာင့္မတ္တဲ့ လူႏွင့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစမယ့္ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့လွ်က္ရွိေနၾကသလား။´

မေမ့ၾကနဲ႔လို႔ အလႅာဟ္ကေျပာေတာ့၊ အဲဒီမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အသိ၊ သတိေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကို ေပးေနတာ။ သိေအာင္လုပ္ရမယ္။ သတိရွိရမယ္။ သတိပဲရွိၿပီး အသိမရွိလို႔လဲ မရဘူး။ အသိပဲရိွၿပီး သတိမရွိလို႔ လဲ မရဘူး။ အသိနဲ႔သတိအၿမဲဒြန္တြဲေနဖို႔ အလႅာဟ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆံုးမထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာတာက

`အသင္တို႔ ဒီကုရ္အာန္ကို ေသေသျခာျခာေသလာ၀သ္ လုပ္ေနၾကတယ္။´ ဟုတ္ပါသလား။ ေသေသ ျခာျခာေလ့လာၾကည့္ပါ။ ကမၻာေပၚမွာ သမၼာက်မ္းစာၿပီးေနာက္ ကမၻာေပၚမွာအမ်ားဆံုး အရြတ္ဖတ္ဆံုးက်မ္းကို ေျပာပါဆိုရင္ (အလ္ကုရ္အာန္)ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေသလာ၀သ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ႏွစ္ခုထဲမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆ လင္မ္ေတြက တစ္ခုကိုပဲ လုပ္ေနၾကတယ္။

အဲဒီကုရ္အာန္ထဲက စာေတြကို တဖတ္ထဲဖတ္ေနၾကတယ္။ တဖတ္ထဲဖတ္ေနၾကတယ္။ ဖတ္တဲ့အလုပ္ လုပ္ေနၾကတယ္။ ေသလာ၀သ္ရဲ႕ ဒုတိယအဓိပၸါယ္ျဖစ္ေသာ `ေနာက္မွထက္ၾကပ္မကြာ လိုက္နာက်င့္သံုး ျခင္း´ဆိုတဲ့အပိုင္းၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ့ထားၾကတယ္။

`၀အန္သြန္မ္ သသ္လူးနာလလ္ ကိသားဗ အဖလာ သအ္ကိလူးန္´

`မင္းတို႔ေတြ က်မ္းစာကို ဖတ္ရြတ္သရစၨ်ယ္လ်က္ရွိၾကတယ္။ ဒါေတာင္ အကလ္ကို အသံုးမျပဳဘူးလား၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ျခင္း မရွိၾကဘူးလားလို႔ ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေျဖမယ္။ Yes / အမွန္က ေျဖရမွာဘာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို စနစ္တက်ဖတ္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ကို စနစ္တက် အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြ သိနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္လုပ္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြ သိနားလည္သေဘာေပါက္ထားမႈကို ျဖန္႔ထြက္ေတြးၿပီး စဥ္းစား ဆင္ျခင္မႈျပဳပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြ သိနားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတြးေခၚေျမႇာ္ျမင္လွ်က္ ထက္ၾကပ္မကြာလိုက္နာက်င့္သံုးပါမည္ ဆိုတဲ့မူ (၄)ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂း၁၁၀)မွာ ဒီအာယသ္ရဲ႕ အဆံုးသတ္မွာမ်ိဳးလိုပဲ ဆူရာဟ္ ၇၃း၂၀ရဲ႕ အဆံုး သတ္မွာလည္း အလားတူေဖာ္ျပထားပါတယ္။ (၀အာကီးမုစ္ ဆြလာဟ္၊ ၀အားသြဇ္ ဇကားဟ္)

`လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈအတိုင္း ေခါင္းေဆာင္အီမာမ္ျဖစ္ေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ လမး္ညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းထူေထာင္ေရးမွာ အားလံုးပူးေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾက။ အဲဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ထူေထာင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ လုပ္ငန္းကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ လူအခ်င္းခ်င္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ကြာဟခ်က္က်ဥ္းေျမာင္းႏိုင္သမွ် က်ဥ္းေျမာင္းေအာင္၊ အားသာခ်က္ရွိတဲ့ လူေတြက အားနည္းခ်က္ရွိတဲ့လူေတြကို ေဖးမကူညီ၊ ပံ့ပိုးမႈျပဳရင္းနဲ႔ စင္ၾကယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရလာဒ္ေတြျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾက။´

(၀မာ သူကဒ္ေဒမူ လိအာန္ဖုေစကြန္မ္ မီန္ခိုင္ရင္းန္ သေဂ်ဒုဟ္ဟု အီန္န္ဒလႅာဟ္)

`မည္သည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္မဆို၊ မည္သူမဆို အဲဒီလို ဆြလာသ္နဲ႔ဇကားသ္စနစ္ကို ပံုေဖာ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ သူရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားအတြက္၊ သူတို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္၊ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာျဖစ္ေစမယ့္ ကိစၥရပ္ေတြ အားလံုးအတြက္၊ သူတို႔အနာဂါတ္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ ဆင္ဖို႔ေဆာင္ထားၾက၊ စီမံေဆာင္ရြက္ထားၾကမယ္ဆုိရင္ အဲဒီေကာင္းျခင္းကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ဥပေဒသရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ အေသအျခာပဲ ျပန္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။´

ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ပစၥဳပၸန္ဆိုတာ တန္ဖိုးအရွိဆံုးျဖစ္တယ္။ အခုဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ တန္ဖိုး အရွိဆံုးဘဲ။ အဲဒီအခုဆိုတာကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂါတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳတင္စီမံေဆာင္ရြက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ထားဖို႔လိုအပ္မယ္။ ဘာလုပ္မလဲ။ ေျပာင္းလဲျခင္းဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးေတာ ့ကၽြန္ေတာ္ တို႔အေရွ႕ကိုလွမ္းေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲမွာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းလဲမွာလဲ။ ဘယ္သူေတြ ေျပာင္းလဲ မွာလဲ။ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ပါ၀င္ေျပာင္းလဲမွာလဲ။ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲမွာလဲ။

အဲဒီေျပာင္းလဲမႈဆိုတဲ့ ကိစၥေတြေဆာင္ရြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲမွာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းလဲမွာလဲ။ ဘယ္သူေတြနဲ႔အတူတူ ပူးေပါင္းပါ၀င္ၿပီး ေျပာင္းလဲမွာလဲ။ အဲဒါေတြအတြက္လည္း စီစဥ္ထားဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလိုဘဲ အနာဂါတ္ကာလမွာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ မယ့္စနစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာင္းလဲလာမယ့္ အေျခအေနနဲ႔အတူ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားၾကမလဲ။ လူမႈေရးေတြကို ဘယ္လိုေျပာင္းမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမူအက်င့္၊ အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူ၊ အေနအထိုင္၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈ အက်င့္ဆိုးေတြကို ဘယ္လိုေျပာင္းမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အခြင့္ အလမ္းေတြကို ဘယ္လုိေျပာင္းမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြရဲ႕ ဘ၀အေျခအေန၊ အလုပ္ အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ ရရွိလာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြေျပာင္းၾကမလဲ။ လာမယ့္အနာဂါတ္အတြက္ ဘာေတြလုပ္ထားမလဲ။ အဲဒီေကာင္းက်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အလႅာဟ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သင္ေပး ထားတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ရပ္ေတြလုပ္ရင္ ေသခ်ာေပါက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခုေကာင္းရင္၊ ေနာင္လည္းေကာင္း လာလိမ့္မယ္။ အဲဒီေကာင္းက်ိဳးေတြ ေ၀ျဖာလာတာကို ေသခ်ာေပါက္ေတြ႔ျမင္ခံစားရလိမ့္မယ္။

`အင္န္ နလႅာဟ္ဟ၊ ေဘမာ သအ္မလူန ဘဆြီရ္´

ဒီအတိုင္း ထိုင္ေနလိုက္။ ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတာ့ ဒီအတိုင္း ထိုင္ေနလိုက္ ရင္ ဒီအတိုင္းဘဲ က်န္ေနရစ္ပါလိမ့္မယ္။ အလႅာဟ္ကဘာေျပာသလဲ။

`အလႅာဟ္ဟာ သင္တို႔တေတြ ဘာေတြကို ႀကိဳတင္စီမံေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္၊ လုပ္ကိုင္ ေနသလဲ ဆိုတာကို အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္တယ္။´

ဘာမွ မလုပ္ဘဲနဲ႔ထိုင္ေနရင္ ဘာမွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ `ေရလိုက္ ငါးလိုက္´ (Water Follow Fish Follow) ေနရင္ ေရလိုက္ငါးလိုက္ေနရမွာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္အုပ္စုမွာ ပါၾကမလဲဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ရမွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ ဆူရာဟ္ အမွတ္ ၁၇ (ဘနီအိစၥရာအီလ္)၊ အာယသ္ အမွတ္ ၇ မွာ (ဒီအာယသ္ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၆၉/၇၀ ကို သတိရမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယာစနလ္ ကုရ္အာန္ကို ဖတ္ေတာ့ အလယ္ေလာက္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီအာယသ္ပါတယ္။

(အင္န္ အဟ္စန္သြန္မ္ အဟ္စန္သြန္မ္ လိအာန္ ဖုေစကြန္မ္၊ ၀အီန္ အဆအ္သြန္မ္ ဖလာဟာ)

`အကယ္၍ ညီညြတ္မွ်တ အခ်ိဳးအစားက်ၿပီး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ေလာကအလွဆင္မႈကို အသင္တို႔ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီညီညြတ္မွ်တ၊ အခ်ိဳးအစားက်ၿပီး၊ ေကာင္းမႈအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ ေလာကအလွ ဆင္မႈဟာ အသင္တို႔ အက်ိဳးအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။´

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုညီညြတ္မွ်တ အခ်ိဳးအစားက်ၿပီး ေကာငး္ရာေကာင္းက်ိဳး ပထမဦးဆံုးစတင္ လုပ္ေဆာင္ ရမွာက ကိုယ့္အတြက္၊ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္၊ ကိုယ့္မိဘအတြက္၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္အတြက္၊ ကိုယ့္ၿမိဳ႕ရြာ အတြက္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္၊ ကိုယ့္ကမၻာႀကီးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္တယ္။ လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အက်ိဳးအတြက္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလႅာဟ္ကေျပာတယ္။

ေစာေစာက လုပ္ရပ္ေတြရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဖက္လုပ္ရပ္ေတြ တစ္နည္းေျပာရရင္ အဖ်က္အေမွာင့္လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးနစ္နာေစမယ္။ ေသြးထြက္သံယုိမႈေတြျဖစ္ေစမယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတဲ့လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကြယ္ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡဆိုတဲ့ေနရာကို ေရာက္သြားမယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္လာေစ မယ့္ကိစၥရပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရင္လည္း အဲဒီဒုကၡဆင္းရဲျခင္း၊ မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ ေသာက ျဖစ္ျခင္း၊ ေလာကကို ဖ်က္ဆီးျခင္းရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘဲ ေသခ်ာေပါက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အလႅာဟ္က ဥပေဒျပဌာန္းသတ္မွတ္ၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ လူေတြအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္လုပ္ရပ္ေတြကို လုပ္မလား၊ အဲဒါမင္းတို႔အတြက္ဘဲ ျဖစ္တယ္။ မဟုတ္ဘူးလား။ လူေတြေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္္ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ေစ မယ့္ လုပ္ရပ္ေတြလုပ္မလား။ အဲဒါလည္း မင္းတို႔အတြက္ဘဲျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ အလြန္အင္မတန္တရား မွ်တေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေနာက္အာယသ္တစ္ခုမွာ အလႅာဟ္ကေဖာ္ျပထားပါတယ္။ က်မး္ျမတ္ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္အမွတ္ (၄) အာယသ္ အမွတ္ (၄၆)မွာ –

(မာန္း အမိလ၊ ဆြေလဟန္းန္၊ ဖေလနာဖ္ေစဟိ)

ဒီေနရာမွာ (ဆြာလိဟ)ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို အနည္းငယ္ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ (အမေလဆြာလိဟာ)ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားတာက ေကာင္းမႈကုသိုလ္လို႔ဘဲ သိတယ္။ တကယ္ေတာ့ (ဆြ၊ လ၊ ဟ)ရဲ႕ မူလရင္းျမစ္က ပထမဦးဆံုး၊ သူသည္ မိမိမွာရွိေနေသာ မေကာင္းမႈကို ေစ့ေဆာ္တဲ့၊ မဟုတ္တာလုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကို ျပင္လိုက္တာ။ ျပဳျပင္တည့္မတ္လိုက္တာ။ ေျပာငး္လဲလိုက္တာ။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီစကားလံုးအရပဲ။ သူဟာ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ (သူကိုယ္တိုင္ေရာ၊ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကိုေရာ) ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္စည္ပင္၀ေျပာေအာင္ လုပ္ေပးလို္က္တာကို (ဆြ၊လ၊ဟ) လို႔ အရဗီရင္းျမစ္က ေဖာ္ျပပါတယ္။

`အမိလ၊ ဆြာေလဟန္းန္´ဆိုရင္ သူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ လြန္စြာပဲ့ျပင္ဆံုးမ၍ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သူ မည္သူပင္ျဖစ္ေစ(အဲဒီမွာ ေတာ္ေတာ္လွတဲ့ စကားလံုးကဘာလဲဆိုရင္ `မားန္´အရဗီလို `မားန္´ အဂၤလိပ္လိုျပန္လိုက္ရင္ Men လို႔ပဲ သံုးလို္က္ၿပီးသြားၿပီ။ `လူ´- လူ မည္သူမဆိုလို႔ ေျပာတာ။ အဲဒီလို မိမိကိုယ္မိမိ လြန္စြာဆံုးမ၍ေလာကေကာင္းက်ိဳး၊ လူသားေကာင္းက်ိဳးကို လြန္စြာေဆာင္ရြက္ မယ္ဆိုရင္ အဲဒါသူ႔အက်ိဳးအတြက္ပါဘဲတဲ့။ တကယ္ပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အပင္ေလးတစ္ပင္ပဲစိုက္ခဲ့တဲ့ သရက္ပင္၊ အခုအႀကီးႀကီး၊ အရိပ္ရတယ္၊ အသီးသီးတာစားရတယ္။ ပန္းပြင့္တဲ့ခေရပင္လည္းရွိတယ္။ ဒါေတြဟာ ပထမဦးဆံုး ဘယ္သူ႔အတြက္လည္း၊ ကိုယ့္အတြက္ၿပီးရင္ ေနာက္လူေတြအတြက္လည္း ျဖစ္လာတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ ေခါင္းစဥ္မည္သူမျပဳ၊ မိမိမႈ ေကာင္းတာလုပ္ရင္လည္း ကိုယ့္အတြက္၊ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ လည္း ကိုယ့္အတြက္။

မည္သူမဆို လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ပ်က္စီးယိုယြင္းေစမယ့္၊ ဒုကၡေဘးဆိုးအႏၱရာယ္ ေရာက္ေစမယ့္၊ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးျဖစ္ေစမယ့္၊ အဖ်က္လုပ္ရပ္ေတြ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္ေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလုပ္ရပ္ ေတြအတြက္ အဲဒီအေပၚမွာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သူရဲ႕တာ၀န္ရွိေစရမည္။ လုပ္သူရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ကမၻာေပၚမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ `တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ´ဆိုတာျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္က သူ႔နာခံေတာ္ေတြ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားတဲ့ လူေတြအေပၚမွာ (ဇုလြန္မ္)မတရား ဘယ္ေသာအခါမွ မလုပ္ ဘူး။ ဒီေနရာမွာ ဘယ္မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္ကုိမွ၊ ဘယ္ မုအ္မင္န္တစ္ေယာက္ကိုမွ၊ ဘယ္မြတၱကီးန္ တစ္ေယာက္ကိုမွလို႔ ခြဲၿပီးမေျပာဘူး။ ဘယ္လိုလူတစ္ေယာက္ကိုမွ မတရားမလုပ္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။

အလႅာဟ္ကုိ ယံုသည္ျဖစ္ေစ၊ မယံုၾကည္သည္ျဖစ္ေစ၊ အလႅာဟ္မရွိဘူးေျပာေျပာ၊ အလႅာဟ္ရွိတယ္ ေျပာေျပာ၊ အလကားပါလို႔ပဲ ေျပာေျပာ၊ ဒီက်မ္းႀကီးဟာ အလကားပါလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုပါေစ၊ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထား တာေတြရပ္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြအသက္႐ွဴဖို႔ ဖန္တီးထားတဲ့ ေအာက္စီဂ်င္ သူဆက္ၿပီးရေနမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေတြ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥအမွန္တရားေတြကို အလႅာဟ္က ေနာက္ဆံုးအႏၱိမ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) ကေနတဆင့္ ကမၻာ့လူသားခပ္သိမ္းအတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္နဲ႔ ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ကုရ္အာန္က်မ္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ တျဖည္းျဖည္း ေရာက္လာတဲ့ပံုစံကို ၾကည့္မယ့္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဟာ ဆက္ခံသူေတြအျဖစ္ ရရွိလာတာပါ။

တနည္းအားျဖင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ၀ဟီကို ေရွးတမန္ေတာ္ အဆက္ဆက္ဆီကေန ဆက္ခံလာတာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥရပ္မ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေမြဆက္ခံျခင္းဆိုၿပီး သံုးႏႈန္း ၾကပါတယ္။ `၀ရစ္ဇ္´ဆိုတဲ့ အရဗီစကားလံုးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို အေမြလို႔သံုးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ဥပေဒ ပညာသင္ထားသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ ၀မ္းသာသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၿမဲတမ္းေျပာ တယ္ေလ။  အေမြဆိုတာ စားထိုက္မွ စားရတာ။ အေမြဆိုတာ မစားထိုက္ရင္ မစားရဘူး။ အဲဒါအမွန္တရားဘဲ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာလည္း အလႅာဟ္ကေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တိုိ႔အတြက္ အေမြတဲ့။ ကုရ္အာန္အေမြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔စားထိုက္(လက္ခံရယူႏိုင္စြမ္းရွိ)မွ စားရမယ္။ မစားထိုက္တဲ့ လူေတြဘယ္ေတာ့မွ စားရမွာ (လက္ခံရယူအသိတရား ရႏိုင္စြမ္းရွိမွာ) မဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ အေမြျဖစ္ေနလို႔။ အလႅာဟ္က ဘာေျပာလဲ။

အခုကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပမယ့္ အာယသ္မွာပါတဲ့အတိုင္း အုပ္စုသံုးစုျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔အညီ သံုးေနရာေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပမယ့္ အာယသ္မွာ လည္း သံုးအုပ္စု ေရြးရပါလိမ့္မယ။္ ႀကိဳက္တာ ေရြးလို႔ရပါတယ္။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာအုပ္စုမွာ လြတ္လပ္စြာပါလို႔ ရတယ္။ ကိုယ္ေရြးတဲ့အုပ္စုမွာပဲ ကိုယ္ေနရာရမွာျဖစ္တယ္။ ႀကိဳက္တာေရြးပါ။ ႀကိဳက္တဲ့အုပ္စုကို ေရြးပါလို႔လဲ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။ ေနာက္ ဓမၼမိတ္ေဆြေတြကိုလည္း ေျပာပါ။ ကုရ္အာန္ထဲမွာေတာ့ အုပ္စုသံုးစုအေၾကာင္း ပါတယ္။ မင္းဘယ္ဖက္မွာေနမလဲ။ မင္းဘယ္မွာပါမလဲ။ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာေနပါ။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္အမွတ္ ၃၅ အာယသ္အမွတ္ ၃၂

`ငါအရွင္ျမတ္ရဲ႕ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစျခင္းခံရေသာ နာခံေတာ္မ်ားအေပၚမွာ၊ ငါအရွင္ျမတ္က အဲဒီလူ ေတြထဲကေန ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ လူေတြအတြက္ ဒီက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အေမြဆက္ခံခြင့္ျပဳ လိုက္ၿပီ။´

လူေတြရွိတယ္။ အခုဆိုရင္ ကမၻာမွာသန္းေပါင္း ခုႏွစ္ေထာင္ရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ႏွလံုးသားထဲမွာ နာဇီလ္ျဖစ္ၿပီး ကုရ္အာန္ရဲ႕(ဖိုက္စ္)ကို ရင္ဘတ္ႀကီးထဲ ထိတဲ့ လူဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ ထင္လို႔လဲ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သိနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ေတြ႔ လိုက္နာ က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူေတြဘယ္ေလာက္ရိွမယ္ထင္လို႔လဲ။ အဲဒီလူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါဖို႔ မလိုအပ္ဘူးလား။ ပါဖို႔ မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

လူေတြထဲက ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရတဲ့ လူေတြအေပၚမွာ(ဒါဆိုရင္ လူတိုင္းေတာ့မရဘူး) က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္က (အလ္ကုရ္အာန္ ဟုဒလ္လင္န္ နားစ္)လူခပ္သိမ္းကို လမး္ညႊန္တယ္။ ဒါက သူ(ကုရ္အာန္)ရဲ႕အလုပ္၊ အဲဒီ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ လူေတြထဲက က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမ၊ လမ္းညႊန္ျခင္းကို ရယူျခင္းဟာ အဲဒီလူေတြ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ယံုၾကည္သက္၀င္လိုက္နာပါမွ မြတၱကီးန္ျဖစ္မွာေပါ့။

အုပ္စု နံပါတ္(၁) အဲဒီလူေတြထဲမွာ ကုရ္အာန္ကို ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူျခင္းခံရၿပီးတဲ့ေနာက္ ကုရ္အာန္ အေမြရလာတဲ့ေနာက္မွာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အက်ိဳးဖ်က္ဆီးေနတဲ့၊ အလြဲသံုးစားလုပ္ေနတဲ့၊ ေနရာတလြဲသံုးေနတဲ့၊ ဇုလုန္မ္ လုပ္ေနတဲ့၊ လူမိုက္အုပ္စုေတြလည္းရွိတယ္။ ကုရ္အာန္ကို ရယူထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဖတ္ခ်င္ဖတ္တယ္။ မဖတ္ခ်င္မဖတ္ဘူး။ ကုရ္အာန္က သူ႔ေနရာမွာသူေနတယ္။ လူကသူ႔ေနရာမွာ သူေနတယ္။

အုပ္စု နံပါတ္(၂) အဲဒီအုပ္စုက အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ လို္က္တယ္။ သူက က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သက္၀င္ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိတယ္။ လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့ေနရာမွာ သူအတတ္ႏိုင္ဆံုး လိုက္နာက်င့္သံုးမယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအဆင့္မွာ ခြဲျခားၾကည့္ရင္ ေကာင္း၊ သင့္၊ ညံ့ဆိုတဲ့ အဆင့္နဲ႔တိုင္းတာရင္ သူဟာ သင့္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာရွိတယ္။ ေဒါက္တာ ဇာကိရ္ႏိုက္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေအာင္မွတ္ ၅၀ ေပါ့။ ၁၀၀ ေပးတာ ၅၀ ရရင္ေတာ္ပါၿပီဆိုတဲ့ လူမ်ိဳး။ အဲဒီေအာင္ရင္ေတာ္ပါၿပီေပါ့ဆိုတဲ့ မြတ္က္သဆြီဒ္ေတြရွိတယ္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့။

အုပ္စု နံပါတ္ (၃) ကေတာ့ (သူတို႔ကို ခ်ီးက်ဴးထားတဲ့ ဆူရာဟ္၊ ဆူရာဟ္သြလ္၀ါကီအာ အျဖစ္အပ်က္က႑ ဆူရာဟ္အမွတ္ ၅၇၊ အာယသ္ အမွတ္ ၇ကေန ၁၁ အထိ ဒီအုပ္စု ၃ စုအေၾကာင္းကို ဟုိဘက္မွာ ျပန္ရွင္းထား တယ္။ ကုရ္အာန္က ကုရ္အာန္ကိုရွင္းတဲ့နည္း။ )

အလႅာဟ္ဥပေဒ လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေကာင္းဆံုးအထိေရာက္ဆံုး ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ထိပ္ဆံုးကေန ဦးေဆာင္ရပ္တည္ေနတဲ့ Leadership . ကမၻာေပၚမွာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္လို႔ရပါတယ္။ သန္းေပါင္း ၇၀၀၀ မွာ လူနည္းစုပဲရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္။

လက္ယာဘက္ေတာ္သားေတြကေတာ့ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြကို ယံုတယ္။ လက္ေတြ႔ လိုက္နာ က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္။ လူမိုက္ေတြ လူ႔ဗာလေတြ၊ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ပ်က္စီး ယိုယြင္းေစတဲ့ လူေတြ၊ အလႅာဟ့္လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို မယံုၾကည္ေသြဖီ၊ ဆန္႔က်င္တဲ့လူေတြက လက္၀ဲ ဘက္သား။ အလႅာဟ္က ဘာေျပာလဲ။ ထိပ္ဆံုးကလူေတြက ထိပ္ဆံုးမွာပဲတဲ့။ ဒီေတာ့ ဘယ္အုပ္စုထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနမလဲ။ ညာလား၊ ဘယ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးရမွာေပါ့။ အလႅာဟ္ဥပေဒ လမး္ညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို အလႅာဟ္ဥပေဒ လမ္းညႊန္ျပဌာနး္ခ်က္နဲ႔အညီ အထူးႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးမွ ဦးေဆာင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ Leadership ျဖစ္ၾကမလား။ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ပဲ လိုက္ၿပီး Water Follow Fish Follow ေယာယိမး္လိုက္၊ ဘသားယိမ္းလိုက္၊ သြားမလား။ သို႔မဟုတ္ ေနာင္ခါ လာေနာင္ခါေစ်း ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္၊ ေျပာခ်င္တာေျပာ၊ ငါတို႔လဲ လုပ္ခ်င္တာလုပ္မယ္။ ငါတို႔ ယံုခ်င္တာယံုမယ္။ ယံု ခ်င္မွ ယံုမယ္။ အဲဒီလိုေနၾကမလား။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္အပိုင္း။ လက္သန္းနဲ႔ေရြးၿပီးၿပီ ဆိုေတာ့ လက္ေဗြႏွိပ္ထားရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္အုပ္စုထဲမွာပါမလဲ။ အလႅာဟ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္မယ့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရရွိဖို႔၊ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ကို လက္ေတြ႔လိုက္နာ က်င့္သံုးရပါမယ္။ အဲဒီအရာက ကိစၥေတြကုိ အင္မတန္ ႀကီးမားလွစြာေသာ အလႅာဟ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ အေသအခ်ာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ အလႅာဟ္ရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ ဖဇီလသ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမွ်ာ္လင့္မက္ထားတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိပ္ဆံုးကိုေရာက္ေနေအာင္ လုပ္ရ ပါလိမ့္မယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႏွစ္ဘ၀သခင္ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ဟာ လူသားခပ္သိမ္း အပါအ၀င္ လူႀကီးမင္းမ်ား အားလံုးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ထိပ္ဆံုးကေန ဦးေဆာင္လမး္ညႊန္ျပသခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနီးကပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုက္သြားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔လို႔ ေျပာလိုပါတယ္ခင္ဗ်ား။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မည္သူမျပဳမိမိမႈရဲ႕ အဆံုးသတ္ကို ၾကည့္ရင္ ဆူရာဟ္ အမွတ္ ၁၀ အာယသ္ အမွတ္ ၁၀၈ မွာ- (အို – တမန္ေတာ္)

`လူေတြအားလံုးကို အသင္ေျပာလုိက္ပါ။ အသင္တို႔ လူသားအားလံုးအတြက္ အသင္တို႔ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ရွင္ထံက အမွတ္သစၥာတရားဟာ အေသအခ်ာပဲေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ မည္သူမဆိုလမ္းမွန္ကို ညႊန္ျပ ျခင္းခံရတာကို သူလမ္းမွန္ကို ရယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလမ္းမွန္ကို ရယူျခင္းဟာ သူ႔အက်ိဳးအတြက္ပဲျဖစ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အခ်ည္းအႏွီး အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစမယ့္ လမ္းလႊဲလမ္းမွားကိုပဲ ေရြးခ်ယ္လက္ခံရယူၿပီး လမ္းလႊဲလမ္းမွားမွာဘဲ ေနလိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီလမ္းလႊဲလမ္းမွားကို လိုက္ျခင္း၊ သဲထဲေရသြန္ျဖစ္ျခင္း၊ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစတဲ့ ကိစၥကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့အေပၚမွာ သူပဲတာ၀န္ရွိပါလိမ့္မယ္။´

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ထင္ေနတယ္။ ေကယာမသ္ေန႔က်ရင္ ဂ်ႏၷသ္ကို ၀င္ဖို႔လုပ္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ  တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)က ဂ်ဟႏၷမ္သြားရမယ့္ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုသူေတြအတြက္ ရွဖာအသ္ ေတာင္းပန္ ေပးလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကမၻာေပၚမွာရွိခ့ဲတဲ့ လူသား(၀ကီးလ္) တရားသူႀကီးလို မဟုတ္ဘူး။ လႊတ္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ တမန္ေတာ္ျမတ္ကလည္း ေရွ႕ေနမဟုတ္သလို ကိုယ္စားလွယ္ အုပ္ထိန္းသူလည္း မဟုတ္ဘူး။ တမန္ေတာ္ျမတ္က ငါဟာဘယ္သူ႔အေပၚမွာမွ အုပ္ထိန္းသူကိုယ္စားလွယ္ လံုး၀မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိ ထားရမွာက ဆူရာဟ္ ၁၀း၁၀၈ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္က သိပ္အေရးႀကီးတယ္။

ဘယ္သူမျပဳ၊ မိမိမႈ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ၿပီးေတာ့ လိုခ်င္တာယူလို႔ေတာ့ မရဘူး။ ေနာက္ အာယသ္ တစ္ခုမွာ အလႅာဟ္တမန္ေတာ္တစ္ပါးေလာက္ လႊတ္ေပးလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သူ႔စကားနားေထာင္ လိုက္မွာေပါ့တဲ့။ အလႅာဟ္က တမန္ေတာ္မလႊတ္ပဲနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေရးမယူဘူး။ အလႅာဟ္က ေခတ္အဆက္ ဆက္ တမန္ေတာ္ေတြကို လႊတ္ၿပီးမွ လူေတြကို လမ္းမွန္လို႔ညႊန္ျပခဲ့တယ္။ လူေတြက အီဆာနဗီလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္ေနသူေတြရွိေသးတယ္။ အီဆာနဗီလဲလာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကလည္း ကယ္တင္ေပးမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကယ္တင္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။

ကယ္တင္ျခင္း ဘာနဲ႔ျပဳခဲ့သလဲဆိုရင္ ဒီက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ကယ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒီကုရ္အာန္ေရာက္တဲ့ အရပ္ ေဒသက လူတိုင္းလူတိုင္းကို ဒီကုရ္အာန္နဲ႔သြန္သင္ဆံုးမ ပဲ့ျပင္ဖို႔ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္ထံကို ဒီကုရ္အာန္ခ်ေပးပါ တယ္လို႔ တမန္ေတာ္ျမတ္က ဆူရာဟ္ (၆း၁၉) မွာ သြန္သင္ဆံုးမခဲ့ၿပီး သတိေပးႏႈိးေဆာ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကို ကယ္တင္ျခင္းျပဳၿပီးၿပီ။

အဲဒီကယ္တင္ျခင္းျပဳခဲ့တဲ့ဟာကို လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးမည္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုတာကို တင္ျပရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။