မွန္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ပါ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး
မွန္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ပါ
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ား
အခုလို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာနဲ႔ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ရဲ႕`ဇကိရ္´ကို ေဟာေျပာတင္ျပခြင့္၊ နားေသာတဆင္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ ဦးစြာပထမအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းေျပာၾကားရင္းနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳအပ္ပါ တယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ လူႀကီးမင္းမ်ားအားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္းေျပာၾကားရင္းနဲ႔ လူႀကီးမင္း မ်ားအားလုံးအေပၚသို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈအေပါင္း ခေညာင္းပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းအပ္ပါတယ္။
`အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလႅာဟိ ၀ဘရကားသုဟု´
ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာတင္ျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာက `မွန္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ပါ´ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ နည္းနည္း႐ိုးေနမလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ ေတာ္နည္းနည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အခု စာအုပ္တစ္အုပ္၀ယ္ထား တယ္။ အဲဒီစာအုပ္က `အဆိုအမိန္႔မ်ား´ဆိုတဲ့ စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ဒီကေန႔မွာ မျဖစ္မေနစာဖတ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုအမိန္႔ဆိုတာက ဥပမာ `မာတင္ လူသာကင္း´က ဘယ္လို္ေျပာခဲ့တယ္။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးကေတာ့ ဘယ္လိုအဆိုအမိန္႔ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ သိပၸံပညာရွင္ အိုင္းစတိုင္းက ဘယ္လိုေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔စိတ္၀င္တစား ဖတ္ေနၿပီး အဲဒီထဲကရတဲ့ Message ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီခြတၱဗာဟ္ကို ေျပာခ်င္တာ။ ဒီေတာ့ `မွန္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ပါ´ဆိုတာဟာလည္း ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးကို ေျပခ်င္တာလည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community ေတြမွာ (မြတ္ဆလင္မ္တစ္မ်ိဳးတည္းမဟုတ္) ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေျပာဆို ထုတ္ေဖာ္ဖို႔အေရးမွာ ဆြံ႔အ၊ ႏႈတ္ဆိတ္ ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community ကိုပဲ ဦးတည္ၿပီးေျပာမွာ။ တျခား Community မွာလည္း ရွိ ပါတယ္။ လူႀကီးမင္းမ်ားအေနနဲ႔ ျဖည့္စြက္ၿပီး ေတြးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တျခား Community ဘယ္သူဘယ္၀ါပါလို႔ ေျပာလို႔ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community အေၾကာင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္။
`မာတင္လူသာကင္း´က ေျပာခဲ့တယ္။ သူေျပာခဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလိုမ်ိဳး ျပန္ေျပာရရင္ (ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ အသည္းထဲမွာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္ထားမွာက ရန္သူေတြရဲ႕ ထိုးႏွက္ခ်က္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ မိတ္ေဆြ ေတြရဲ႕ ႏႈတ္ပိတ္၊ ႏႈတ္ဆိတ္ဆြံ႔အ ေနျခင္းပဲ)လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာခ်င္တာက အေမရိကန္မွာ လူမည္းအမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူ႔မိတ္ေဆြေတြကို သူကစိတ္နာေနတာ။ ရန္သူဆိုတာက ရန္သူ႔အလုပ္ လုပ္ေနမွာပဲ။ အၿမဲတမ္းအကြက္ေခ်ာင္း အမွားကိုအမွန္လုပ္ေနမွာဘဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕မိတ္ေဆြေတြက ဘာမွမသိသလိုလိုနဲ႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတာ။ ဆြံ႔အေနတာ၊ ဒါကိုေျပာခ်င္တာ။ အဲဒါကိုကၽြန္ေတာ္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာၿပီး တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ဘာရွိေသးလဲဆိုရင္ (ဓမၼနဲ႔အဓမၼၾကားထဲမွာ အသင္ဟာ ၾကားေနမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ အသင္ဟာ အဓမၼမတရားမႈဘက္ကို ဘက္လိုက္ေနျခင္းပဲျဖစ္တယ္။) ဘာလဲဆိုေတာ့ အမွန္တရားနဲ႔ အမွားၾကားမွာ ငါဟာ ၾကားေနမယ္ဆိုရင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ဘက္မွ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ အဲဒါဟာ အမွားကိုေထာက္ခံအားေပးျခင္း၊ ဘက္လိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုလိုတာ။ အမွန္တရားနဲ႔အမွားၾကားမွာ ၾကားေနျခင္းဆိုတာ မရွိရဘူး။ အကယ္၍ အဲဒီလိုၾကားေနမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဟာ ဘက္လိုက္သူပဲျဖစ္သြားမယ္လို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနၿပီဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ေရးသားခဲ့တဲ့ သတင္းစာဆရာႀကီး အိုးေ၀ဦးညိဳျမက ဘာေျပာခဲ့လဲဆိုရင္ ၾကားေန၀ါဒဆိုတာ၊ မိန္းမရႊင္၀ါဒနဲ႔ အတူတူဘဲ။ အမွန္နဲ႔အမွား၊ ဓမၼနဲ႔အဓမၼ မွာၾကားဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွမရွိဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၅ အာယသ္ ၂ မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သင္ၾကားေပး ထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုတာထက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ လူသားအားလံုးအတြက္ ျဖစ္သည္ဆိုျခင္းေၾကာင့္ လူသားအားလံုးကို သင္ေပးျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီအာယသ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရာ၊ လူႀကီးမင္းမ်ားေရာ တစ္ကမၻာလံုးေရာ လိုက္နာလိုရင္ လိုက္နာလို႔ရတယ္။ အာယသ္က အရွည္ႀကီးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ အပိုင္းေလးက
“အသင္တို႔ဟာ အၾကင္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကို မုန္းတီးျခင္းသည္၊ အသင္တို႔အား တရားစည္းမ်ဥ္းကို က်ဴးလြန္ ေဖာက္ဖ်က္ရန္ လႈံ႔ေဆာ္ရန္ မရွိေစရ။”
ဒါကၽြန္ေတာ္ ဆရာဃာဇီရဲ႕ ဘာသာျပန္ကိုဖတ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community မွာလည္း အြလႅမာရွိတယ္။ ေကာင္စီရွိတယ္။ အဖြဲ႔အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ၇၃ ဂုိဏ္းကြဲမယ္လို႔လည္း ေျပာတယ္။ ဆိုလိုတာက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ လူမ်ိဳးစုတစ္ခု၊ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔၊ တစ္သင္းနဲ႔တစ္သင္း၊ ခ်ဲ႕ၿပီးစဥ္းစား ရင္ တို္င္းျပည္တစ္ျပည္နဲ႔ တစ္ျပည္ေပါ့။ မုန္းတီးျခင္းက တရားလက္မဲ့ျဖစ္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အေရးမျဖစ္ေစနဲ႔တဲ့။ ဆိုလိုတာက လူတစ္ေယာက္ကို မုန္းတယ္။ အဲဒီလူကို မုန္းတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တရားဥပေဒကို၊ တရား စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္လို႔ရမယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခြင့္မျပဳ ထားဘူး။
မုန္းတာက မုန္းတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမွန္တရားဘက္ကေတာ့ ရပ္တည္ရမယ္။ ကုိယ္က လူကိုမုန္းေနတဲ့ အတြက္ ကိစၥရပ္တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္လာရင္ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ေပးျခင္းမရွိတာဘဲ။ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္လဲ ဆိုၿပီး ၾကားေနတဲ့ကိစၥမ်ိဳး။ ဒါမ်ိဳးေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အမ်ားႀကီးေတြးရတယ္။ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီးသြား မယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြပါမယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေတြပါမယ။္ စပယ္ယာက႐ိုင္းစိုင္းယုတ္မာတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ႏႈတ္ဆိတ္ဆြံ႔အ နားမၾကားလုပ္ေနၾက တယ္။ မေျပာရဲတာလည္း ပါမယ္။ ေျပာျပန္ရင္လည္း ရန္ျဖစ္ရမယ္။ အလုပ္႐ွဳပ္မယ္။ ျပႆနာတက္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ခရီးသည္အမ်ားႀကီးထဲမွာ ဘယ္ႏွေယာက္ ကိုယ့္ဘက္က(တနည္းအားျဖင့္ အမွန္တရားဘက္က)ပါမလဲ။
ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕လက္တကမ္းမွာ၊ မ်က္စိအေရွ႕မွာ အမွန္တရားမဟုတ္တဲ့ မတရားမႈေတြ အမွားေတြကို လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး၊ က်ဴးလြန္ေနတာ ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒါကို ကိုယ္နဲ႔ဘာမွမဆိုင္ဘူးဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆိတ္ ေနၾကတယ္။ မ်က္စိကမျမင္ဘူး။ နားကမၾကားဘူး ပါးစပ္က ဆြ႔ံအေနၾကတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၁၆ အာယသ္ ၈၉ မွ ၉၄ အထိ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။
“ မိမိတို႔ရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းပင္ျဖစ္လင့္ကစား ဘက္မလိုက္ရ။” ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါ။
ကိုယ့္ရဲ႕ခံယူခ်က္အတိုင္း တိတိက်က်လုပ္။ အသင္းအပင္းေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြလုပ္ၿပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာ မူ၀ါဒေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြလုပ္ၿပီဆိုရင္ မူ၀ါဒေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္။ သာယာေရး၊ ေကာင္းစားေရး၊ ဖြံၿဖိဳး ေရး၊ တိုးတက္ေရး၊ ကာကြယ္ေရး၊ ထိန္းသိမ္းေရး၊ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအားလံုး စာရြက္ေပၚမွာ ေရးထားတာ အကုန္ အေကာင္း။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း မရွိဘူး။ မူ၀ါဒေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္။ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ တလြဲ။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၁၆ အာယသ္ ၈၉ မွ ၉၄ အထိထဲမွာပါတယ္။
ေစာေစာကေျပာသလို အမွန္တရားဘက္က မရပ္တည္ဘူး။ ႏႈတ္ဆိတ္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းကို ျပန္ေကာက္ ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ အမွန္တရားဘက္က မရပ္တည္ရဲရတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကရတာလဲ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကေတာ့ ရွိပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၅၈ အာယသ္ ၉ မွာ
“ အသင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း လွ်ိဳ႕၀ွက္တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါ အေကာင္းဆံုးေတြကိုသာ တိုင္ပင္ၾက ရမည္။”
အျခားသူတပါးကို ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးဖို႔ အစည္းအေ၀းေတာင္ မလုပ္ရဘူးလို႔ တားျမစ္ထားျခင္းျဖစ္ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုရ္အာန္က ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလိုက္နာၾကဘူး။ ေလ့လာမႈကလည္း အားနည္းတယ္။ ဟိုတစ္ေန႔က စာတစ္ပုဒ္ဖတ္ရတယ္။ ေဆာ္လမြန္ကၽြန္းသားေတြအေၾကာင္း။ ေရးသူေတာ့ မမွတ္ မိဘူး။ အင္တာနက္မွာပါ။ အဲဒီ ကၽြန္းသားေတြဟာ သစ္ပင္မစိုက္တတ္ဘူး။ သစ္ပင္ကို ဘယ္လိုစိုက္ရမယ္။ ဘယ္ လိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရမယ္ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ထူးထူးျခားျခား သူတို႔သိတာက `သစ္ပင္သတ္နည္း´ သစ္ပင္တစ္ပင္ ကို ဘယ္လိုေသေအာင္လုပ္ရမလဲဆိုတာ သူတို႔သိတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္သလဲဆိုရင္ သစ္တစ္ပင္ေျခာက္ေသြ႔ၿပီး ေသေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုး အဲဒီသစ္ပင္ကို အမွတ္အသားတစ္ခုလုပ္ခဲ့လိုက္တယ္။
ၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ အာ႐ုဏ္မတက္ခင္ တစ္ေယာက္က ဒီသစ္ပင္ထိပ္ကို တက္ၿပီးေတာ့ ျပင္းထန္ စြာ ေအာ္ဟစ္ငိုေၾကြးရတယ္။ ဒီလို ငိုေၾကြးတာဟာ သူတို႔တစ္ရြာလံုးၾကားေအာင္ အခ်က္ေပးလိုက္ျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ အဲ့သည္ေန႔ကစလို႔ တစ္ရြာလံုးမွာရွိတဲ့ လူေတြဟာ ဒီအမွတ္အသားျပဳထားတဲ့ သစ္ပင္ေရွ႕ကျဖတ္တိုင္း တံေတြးနဲ႔ ေထြးသူကေထြး၊ ဆဲသူကဆဲနဲ႔ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ပုတ္ခတ္႐ွံဳခ်တယ္။ တစ္ရက္မဟုတ္ ႏွစ္ရက္မဟုတ္ ဆက္တိုက္ကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာျပဳတိုင္း ရြာသားေတြက သစ္ပင္ကို ဆဲေရးတိုင္းထြာလာတဲ့အခါမွာ ရက္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္ေလာက္အၾကာမွာ သစ္ပင္ဟာ အရြက္ေတြ ေျခာက္ေသြ႔ၿပီး အျမစ္မွ ကၽြတ္ကာ ဘုန္းဘုန္းလဲရပါေတာ့ တယ္။ ဆဲဆိုသံမ်ားက သစ္ပင္ရဲ႕ရွင္သန္လိုမႈကို ေပ်ာက္သြားေစပါတယ္။ ဒါကသူတို႔ရဲ႕ နည္းစနစ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီကၽြန္းေပၚမွာလည္း လူစုကေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းကြဲေနတယ္။ လူ႔ထံုးစံအတိုင္း ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းကလည္း မတည့္ၾကဘူး။ ေတာင္ပိုင္းသားေတြနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းသားေတြဟာ သစ္ပင္စိုက္နည္းမသိပဲ၊ သစ္ပင္တစ္ပင္ ဘယ္လိုစိုက္ရတယ္။ ဘယ္လိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရတယ္ဆိုတာ မသိတာခ်င္းတူသလို သစ္ပင္သတ္ နည္းကို သိတာခ်င္းလဲ အတူတူပဲ။ ေရွးအစဥ္အဆက္ကတည္းက နတ္ဘုရားေတြက ေပးသနားတဲ့ အထူးလက္ေဆာင္ လို႔ပဲ သိထားၾကတယ္။
အဲဒီလို မတည့္ၾကတဲ့ ေတာင္ပိုင္းေဆာ္လမြန္သားေတြနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းေဆာ္လမြန္သားေတြ ဘယ္သူ႔ဘက္ အျခမ္းက ပိုၿပီးေတာ့ သာယာစိုေျပစိမ္းလနး္သလဲဆိုတာ ၿပိဳင္ၾကေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္တယ္ထင္သလဲ။ သူတို႔ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရပ္၊ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ေျမေပၚမွာ သစ္ပင္ေတြကို စိုက္ၿပီးစိမ္းလန္းစိုေျပေအာင္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို မလုပ္တတ္ၾကပဲနဲ႔ ညဘက္မွာ တိတ္တဆိတ္ဟုိဘက္ရြာကို အုပ္စုလိုက္သြားတယ္။ ၿပီးရင္ သစ္ပင္သစ္ေတာေတြ ကို ဆဲဆို၊ တံေတြးေထြး ဂါထာမႏၱာန္ေတြမႈတ္ စတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ရပ္၊ ကုိယ္ရြာ၊ ကိုယ့္ေဒသမွာ သစ္ပင္ မစိုက္တတ္ၾကပဲနဲ႔၊ သူမ်ားရြာသြားၿပီး သစ္ပင္ေတြ ေသေအာင္လုပ္ၾကတယ္။ ေတာင္ပိုင္းက လူေတြကေျမာက္ပိုင္း ကို သြားလုပ္သလို၊ ေျမာက္ပိုင္းကလူေတြကလည္း ေတာင္ပိုင္းကို အဲဒီလို သြားလုပ္ၾကတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္က အမွန္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ပံုျပင္ျဖစ္ခ်ငျ္ဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဒါမ်ိဳးေတြရွိေန တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြလုပ္ေနတယ္လို႔ ေျပာတာ။ ကုိယ့္လူ႕အဖဲြ႔အစည္းကုိတုိးတက္ေအာင္တီထြင္ၾကံဆျပီးလုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရမည့္အစားသူမ်ားလူ႔အဖဲြ႔အစည္းကုိ ဖ်က္လုိဖ်က္ဆီးလုပ္တတ္ၾကတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၅၈ အာယသ္ ၉ အရလည္း တျခားေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ ပ်က္သုဥ္း သြားဖို႔အတြက္၊ ပ်က္စီးသြားဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွလွ်ိဳ႕၀ွက္တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္းေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔။ လုပ္ခြင့္ မရွိဘူး။ စဥ္းစားစရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကဘာလဲ။ အေကာင္းဆုံးဆုိတဲ့ စနစ္ေတြေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေတာ့ တည္ေဆာက္ရမယ္။ ကိုယ့္ Community တစ္ခုခ်င္းစီေပါ့။ ကိုယ့္ Community ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးတည္ေဆာက္ရမယ္။ ငါတို႔အဖြဲ႔ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ အျခားအဖြဲ႔မရွိမွ ျဖစ္မယ္ဆိုၿပီး ဒုတ္ထိုးတာေတြ၊ ေခ်ာက္ခ်တာေတြ၊ ျပႆာနာရွာဖန္တီးတာေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔လို႔ ကုရ္အာန္အာယသ္က ေျပာေနတာ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ေရွာင္ရမယ္။ ကင္းေအာင္ေနရမယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂၂ အာယသ္ ၄၀ မွာ –
“လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး၊ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔နဲ႔ တစ္ဖြဲ႔၊ ဘာသာတရားတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု၊ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္၀တ္ေက်ာင္းမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ယဟူဒီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ မြတ္ဆလင္မ္မ်ား၏ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ထိန္းေက်ာင္း ေစျခင္းအားျဖင့္” ဒီကေန႔အထိ ရပ္တည္ေနေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ခုခုကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ ပစ္လိုက္လို႔ မရဘူး။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္တိုင္က စနစ္တက်ဟန္ခ်က္မွ်ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားတယ္ဆိုတဲ့သေဘာကို ေျပာတာ။ ေနာက္တစ္ခုက တမန္ေတာ္ေတြ ေစလႊတ္တဲ့ ပံုစံကုိၾကည့္လိုက္ရင္လည္း အရဗ္ေတြအတြက္ တမန္ ေတာ္ကို ေစလႊတ္ခ်င္ရင္ အာရဗ္တစ္ေယာက္ကိုပဲ တမန္ေတာ္အျဖစ္နဲ႔ ေစလႊတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ေရွးေခတ္က ဗနီအိစၥရာအီလ္ေတြအတြက္ဆိုရင္လည္း အဲဒီဗနီအိစၥရာအီလ္ထဲကပဲ ေစလႊတ္ခဲ့တယ္။ အင္မတန္ဆိုးရြား ယုတ္မာ ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အိုင္ယာေမဂ်ာဟီလီယသ္ေခတ္၊ အမိုက္ေမွာင္ဖံုးလႊမ္းေနေသာ ေခတ္မွာေတာင္မွ တမန္ ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို အဲဒီအာရဗ္ထဲကပဲ ေပၚေပါက္ေစေတာ္မူခဲ့တယ္။
တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ အခိ်န္မွာ ဘက္လိုက္မႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့အခါမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာ အလြန္ဆိုးရြားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ၊ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲကေနပဲ တကယ့္အမွန္အကန္၊ အမွန္တရားဘက္မွာ ရပ္တည္ မယ့္လူေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့တယ္။ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့တယ္။ ေနာင္လညး္ပဲ ေဖာ္ထုတ္ေပးလိမ့္မယ္။ ဒီစနစ္က မေပ်ာက္ဘူး။ ဆိုလိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဘယ္လိုမ်ိဳး ဒုကၡေတြ ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရသလဲ။ ေသခ်ာေပါက္ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲကပဲ တကယ့္ကို မွန္ကန္မွ်တတဲ့ လူေတြကို ေမြးထုတ္ေပးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒါကို ရွာေဖြရမယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီလမး္ေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ ေအာင္တက္ၿပီး အေကာင္းဆံုး ပံုစံနဲ႔တည္ေဆာက္ယူရမယ္။
ေျပာခ်င္တာက ဘာသာျခားတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ထိန္းေက်ာင္းတဲ့ပံုစံကရွိၿပီးသား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ထိန္းေက်ာင္းတဲ့ပံုစံကရွိၿပီးသား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က မရွိေအာင္၊ တျခား ဘာသာတရားတစ္ခုကို မရွိေအာင္၊ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ လုပ္လို႔မရဘူး။ ဒီလိုပဲ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ မရွိေအာင္ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း၊ ဘယ္သူမွလုပ္လို႔မရဘူး။ ဒီလိုထိန္းေက်ာင္းတဲ့စနစ္ကို အလႅာဟ္ကဖန္တီးထားၿပီးသား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ပံုုျပင္ထဲက ေဆာ္လမြန္ကၽြန္းသား လူ႐ိုင္းေတြလို႔ပဲ က်င့္ႀကံဖို႔ႀကိဳးစားၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Community မွာ ရွိေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြမွာ ဒီကိစၥရပ္ေတြကို ထည့္သြင္းေပးရမွာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အျခားေသာဘာသာတရားမ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြကို သင္ေပးၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မဒရ္ဆာပညာေရးစနစ္မွာေတာ့ မရွိေသးဘူး။ အင္ရွာအလႅာဟ္ ေနာက္ေတာ့ ရွိလာမယ္ထင္တာပဲ။ လုပ္ကိုလုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။ ပညာေရးစနစ္ေတြမွာ အျခားအျခားေသာ ဘာသာ တရားမ်ားအေၾကာင္းကို ထည့္သြင္းေပးရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားေနတဲ့အခ်က္က အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ တရား႐ံုးေတြမွာ သက္ေသထြက္ဆိုဖို႔ကိစၥေတြမွာ၊ လတ္တေလာကိုယ့္၀န္းက်င္မွာ ျမင္ေတြ႔ေနရ တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမွန္တရားဘက္ကရပ္တည္ထြက္ဆို ေပးဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေန တယ္။ မေျပာရဲဘူး။ ေျပာလိုက္ရင္ ကိုယ့္ဘက္ပတ္လာမွာ စိုးရိမ္ေနတယ္။ သက္ေသေခၚရင္ မလိုက္ခ်င္ဘူး။ အလုပ္႐ွဳပ္တယ္လို႔ ယူဆေနၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္ေစာေစာက `မာတင္လူသာကင္း´ေျပာတဲ့စကားက အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြရွိလာတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆုိေတာ့ မိတ္ေတြေတြ ႏႈတ္ဆိတ္ေနျပီး အသံမထြက္ဘူး။ ဘယ္လိုကိစၥမ်ိဳးျဖစ္ပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ ဆလင္မ္မ်ားရဲ႕ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟိုးေရွးဘုိးေဘးဘီဘင္ လက္ထက္ ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ သမိုင္းေတြရွိခဲ့တယ္။ ဟုိတုန္းက ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ အေနအထားက (၁၂)လရာသီပြဲေတာ္ေတြမွာ ဘယ္လိုဘယ္ပံုပါ၀င္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၂၀၁၆ ျပကၡဒိန္ထုတ္ တယ္။ ေရာင္းေကာင္းတယ္။ ကုန္သြားပါၿပီ။ ထူးထူးျခားျခား ႏွစ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ ဘာေတြပါလဲဆို ျမန္မာမြတ္ ဆလင္မ္သမိုင္းေၾကာင္းေပါ့။ ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ္ သမို္င္း၀င္ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေပါ့။
တေလာကပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။ ဆရာတို႔ ဘယ္လို လုပ္တာလဲ။ ဆရာျပႆာနာရွာလိုက္ၿပီထင္တယ္တဲ့။ ျပကၡဒိန္ထဲက ပုဂၢိဳလ္ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ ေသခ်ာလို႔ လားေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ မြတ္ဆလင္မ္လို႔ ေျပာရတာလဲ။ မြတ္ဆလင္မ္အမွန္ ဟုတ္လို႔လားေပါ့။ သူကေတာ့ စိုးရိမ္လို႔ေျပာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိလိုက္ရတာက သမိုင္းေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သမိုင္း၀င္ကိစၥရပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိဘူး။ ေနာင္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္လည္းမသိဖုိ႔ မ်ားေနၿပီး ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္မသိဘူးဆိုရင္ အျခားဘာသာ၀င္ ေတြဆို ပိုဆိုးၿပီ။
ဟိုးအေ၀းႀကီး အေလာင္းဘုရားေခတ္ ဘိုးေတာ္ဘုရားေခတ္ကို မၾကည့္နဲ႔ဦး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၆၀က သမိုင္း၀င္မြတ္ဆလင္မ္ေတြျဖစ္တဲ့ ဦးခန္းတို႔ ဦးေဖခင္၊ ဦးရာဇတ္၊ ဦးကိုေထြး၊ ဦးရာရွစ္တို႔ကိုေတာင္ မသိတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာဖတ္ပါလို႔ ေျပာျပန္ရင္လည္း ကမၻာေပၚမ်ာ အဖတ္အမ်ားဆံုးက်မ္းအျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ ေနတာက ကုရ္အာန္က်မ္း၊ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ကုရ္အာန္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ပ သမိုင္းဆိုင္ရာေတြ၊ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ စာေတြကိုေတာ့ မဖတ္ၾကဘူး။ အမွန္ကဖတ္ဖို႔လိုတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အလြန္ေကာင္းတဲ့၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္ သမို္င္းေနာက္ခံ အခ်က္အလက္ေတြရွိေနပါလ်က္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိဘူး။ မေလ့လာဘူး။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာၾကည့္ရမယ္။ အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ႏႈတ္ဆိတ္မေနေတာ့ဘူးေပါ့။ အင္ဒိုနီးရွားမွာ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္ရင္၊ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ဒါမြတ္ဆလင္မ္နဲ႔မဆိုင္ဘူး။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေၾကညာတယ္။ အလ္ကိုင္ဒါ၊ ဘိုကို ဟာရမ္၊ တာလီဘန္၊ ISIS အဖြဲ႔ေတြက အၾကမ္းဖက္မႈတစ္ခုခုလုပ္ၿပီဆိုရင္ ဗမာျပည္မွာရွိတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ အဖြဲ႔ အစည္းေတြက မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း၊ ကန္႔ကြက္႐ွဳတ္ခ်ေၾကာင္း ေၾကညာရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ၀ကလည္း ဘယ္လိုျဖစ္ေနသလဲဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ မူးယစ္ရမ္း ကားဆဲဆိုေသာင္းက်န္းေနၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူ ငါတို႔နဲ႔ဘာမွမဆိုင္ပါဘူးလို႔ အိမ္ိအျပင္ထြက္ၿပီး ေတြ႔တဲ့လူကို တင္ျပေန ရတဲ့ဘ၀ ျဖစ္ေနတယ္။ အေျခအေနက အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္သက္လံုးႏႈတ္ဆိတ္ေနလာခဲ့ တာ အခုေတာ့ ႏႈတ္ဆိတ္ေနလို႔မရေတာ့ဘူးေလ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မလုိက္နာခဲ့ၾကလို႔ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရွ႕ကဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ျပေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြလည္း ႏႈတ္ဆိတ္မေန ပဲနဲ႔ ေျပာလာဆိုလာရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လုပ္ျပေနရတာ ျဖစ္တယ္။
မိတၳီလာကိစၥမ်ိဳးေပါ့။ အျခားျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြမွာပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ အသံထြက္ခဲ့ ၾကသလားေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာရမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕မိတ္ေဆြေတြ အမွန္တရားဘက္က ျပတ္ျပတ္ သားသားရပ္တည္ ေပးခဲ့ၾကပါရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကေရာ အဲဒီလိုျပတ္ျပတ္သားသား ကုရ္အာန္နဲ႔ အညီရပ္တည္ေပးခဲ့ၾကပါသလား။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က အမွန္တရားကို လက္ကိုင္ထားၿပီးရပ္တည္ေပး မယ့္ လူေတြကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုအပ္လာၿပီ။
တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနသလို ေနလို႔မရေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလာရၿပီေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခ်ိန္က ႏႈတ္ဆိတ္ေနျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အခုအခ်ိန္မွာ ျပန္လည္ခံစားေနရၿပီေလ။ ဒီအေျခ အေနေတြ ဒီျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနရတာလဲဆိုတာကို ဒီျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနရတာလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ရင္ ဘာသာေရးကို အေျခခံတဲ့ လူမ်ိဳးေရး၀ါဒစြဲေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အားေကာင္း တယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တစ္ခုခု Message ေပးလိုက္ရင္ အဲဒါအမွန္တရားဟုတ္ရဲ႕လား။ ဒါကိစၥက လက္ေတြ႔က်ရဲ႕လား။ ေကာလဟလမ်ားလား။ ေသြးထိုးလွံဳ႕ေဆာ္ေနတာလား။ စကားကိုဆက္လက္ထုတ္ေဖာ္ ျဖန္႔ေ၀သင့္သလားဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔က စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမရွိဘူး။ ဘာသာေရးဆရာေတြရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိမႈ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလည္း ရွိတာပဲေလ။ ပလီဆရာေတြက ေျပာလိုက္ရင္ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ ေမးျမန္း တာေတြ မရွိေတာ့ဘူးေလ။
အေျခခံက်တဲ့ အေျခခံ၀ါဒီေတြရ႕ဲ လႊမ္းမိုးမႈေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ ဒီလႊမ္းမိုးမႈကို ခံေနရတယ္။ ျပန္မေျပာဆိုရဲဘူး။ မေတာ္လွန္ရဲဘူး။ မျငင္းရဲဘူး။ ငါေျပာလိုက္လို႔၊ ငါဆန္႔က်င္လိုက္လို႔ရွိရင္ လူေတြ ငါ့ကိုကလန္ လိုက္မလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြမွာ ပိုရွိတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုပိုဆိုးတယ္။ ငါေတာ့ ဒီဆရာကို ေျပာ လိုက္ရင္ ငါေသလို႔ရွိရင္ ဂ်နာဇာမွဖတ္ေပးပါ့မလား။ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပဲ။ ဒါမ်ိဳးေတြးပူေနတယ္။ ငါ့ သားသမီး ေတြ ေနကာဟ္ၾကရင္ေတာ့ ငါေတာ့ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပဲလို႔ အေတြးမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ရွိေနတယ္။ ေသခ်ာ ေပါက္ရွွိတယ္။ အဲဒီလို တစ္ျခားလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာလည္း ရိွိတယ္။ မေျပာရဲဘူး။ မွန္တာကို သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆုိသူေတြရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈအရမ္းႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ႏႈတ္ဆိတ္ေနတယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ဘူး ဆိုၿပီး ႏႈတ္္ပိတ္ေနတယ္။ ကိုယ္လည္း ထိတာမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ေနေနၾကတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကက်ေတာ့ ဥပေဒမွာမည္သို႔ပင္ ရွိေစကာမူ အေျခအေနအရ၊ အခ်ိန္အခါအရ ဒီလို လုပ္ရပါတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာရွိတယ္။ လက္ေတြ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒေၾကာင္းအရ သြားလို႔ရွိရင္ အေျခအေနမေကာင္းတာေတြ ရွိတာကိုး။ ဒါေတြေၾကာင့္္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကတာေပါ့။ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတာ ပါးစပ္ပိတ္ေနတာ အေကာင္းဆံုးပဲလို႔ မွတ္ယူထားၾကေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အမွန္တရားဘက္ကို ရပ္တည္ဖို႔ အတြက္ အားနည္းသြားတာေပါ့။ အဲဒီဘက္ကို မသြားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဘယ္လိုပဲရည္ညႊန္ထား ရည္ညႊန္းထား၊ ေလာေလာဆယ္ ငါေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ ငါဒုကၡေရာက္မယ္။ ငါ့ဘက္ ကေန ရပ္တည္ေပးမယ့္လူမရွိဘူး။ ငါတို႔ပဲဆံုး႐ွံဳးသြားမွာ။ နင့္ကို ဘယ္သူထမင္းလာေကၽြးမွာလဲ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္မွာ ဘယ္လိုပါပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဘယ္လို္ပဲေျပာခဲ့ေျပာခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႔မွာ အဲဒီလို မလုပ္ရဲဘူး။ လုပ္ရင္ ကိုယ္ပဲဒုကၡေရာက္မယ္ေလ။ ကိုယ့္ကို ဘယ္သူက ကာကြယ္မလဲ။ ဒီပံုစံမ်ိဳးေတြျမင္ေနရတယ္။ ဥပေဒရဲ႕ မခိုင္မာမႈ။ တရား႐ံုးသြားၿပီး ဗလီတစ္လံုးဖ်က္ဆီးခံရလို႔ တိုင္ၾကည့္ပါလား။ အမႈကို လက္ခံရင္ေတာင္ ကံေကာင္း။
ၿပီးေတာ့ ပညာေရး အေျခခံနိမ့္ပါးေနျခင္း။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community အတြက္ ကြက္တိပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မဒရ္ဆာပညာေရးကုိပဲ ေလ့လာၾကည့္။ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုမ်ိဳး ဘာသာေရး ေက်ာင္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တျခားဘာသာမ်ားအေၾကာင္း သင္ခဲ့သလား။ အခု Civic Education ေတြ ဘာေတြလုပ္ေနေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အႀကံေတြသြားေပးတာေပါ့။ အစၥလာမ္မွာရွိတဲ့ နီတိေတြ ဘာေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြေပးေပါ့။ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ။ အဲဒါေလးေတြ သင္႐ိုးထဲထည့္မယ္ေပါ့။ ဆရာ အူမရ္ျမင့္ႏိုင္ တို႔၊ ဆရာ၀ါးခယ္မေမာင္မင္းႏိုင္တို႔ စတ့ဲဆရာေတြရဲ႕ စာေတြရွိပါတယ္။ နည္းေတာ့ နည္းတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီစာအုပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ေတြျဖစ္ၿပီလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမးခြန္းထုတ္ရမယ္။ မဒရ္ဆာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာရွိတယ္။ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကေန အျခား ဘာသာျခားေတြက ေတာင္းၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတာ့ မသင္ခဲ့ရဘူး။ အရင္တုန္းက ေက်ာင္းသံုးျပဌာန္းစာအုပ္ မွာ သမၼတႀကီးအူမရ္ႏွင့္ မင္းလုလင္ဆိုတာ သင္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေရွးလူႀကီးေတြေျပာတယ္။ အခုေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ျပည္ သူ႔နိတိလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က တစ္ဖက္ကို ဒါမ်ိဳးေတြသြားေပးပါၿပီတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကေရာ ကိုယ့္ဘာသာေရး စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ဒါေတြသင္ေနၿပီလား။ ဒါေတြဘာေၾကာင့္လုပ္ေနသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစၥလာမ္ေတြ တစ္ျခားဘာသာအေၾကာင္းမသိသလို၊ တစ္ျခားဘာသာ၀င္ေတြကလည္း အစၥလာမ္အေၾကာင္း မသိဘူးေလ။ ဒီေတာ့ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ဆိုးက်ိဳးေတြ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ၿပီး ဒါေတြသင္ဖို႔ လိုအပ္လာၿပီလို႔ ယူဆၿပီး သင္ၾကရမယ္ေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္း သိေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မဒရ္ဆာေတြက သင္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိၿပီလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မရွိခဲ့ဘူး။ မရွိေသးဘူေးလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က သိခဲ့လို႔ဘား။ မသိခဲ့ ဘူး။ ဒါက ပညာေရးအားနည္းေစတဲ့ အခ်က္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနမွာ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးမွာ ဒီအားနည္းခ်က္ရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္သူမႈအားနည္းတယ္။
ဟိုတစ္ေန႔က ရွီအာေတြ မီးနင္းပြဲလုပ္တယ္။ သတင္းေတြြ အႀကီးအက်ယ္ ေၾကညာၾကတယ္။ အဲဒီမွာ အဆိုးရြားဆံုးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ဘာေျပာလဲဆိုရင္ အဲဒါဟိႏၵဴေတြလို႔ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ က ဘာသာေရးခံယူခ်က္၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ခ်က္ေတြမွားတယ္။ မွန္တယ္ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ ရွီအာ ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ မသိတာကိုေျပာေနတာ။ ဘီဘီစီရဲ႕သတင္းေအာက္မွာ comment ေရးတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ရွီအာနဲ႔ဟိႏၵဴမခြဲတတ္တာကို ေျပာတာ။ မြတ္ဆလင္မ္ဆို ဘယ္မြတ္ဆလင္မွ မီးမနင္းဘူးဆိုၿပီး တစ္ယူသန္ တစ္ေဇာက္ကန္းေျပာေနတာကို ေျပာခ်င္တာ။
ကိုယ့္မြတ္ဆလင္မ္အခ်င္းခ်င္း ဂိုဏ္းဘယ္ႏွခုကြဲေနမွန္းေတာင္ ကိုယ္တိုင္မသိဘူးျဖစ္ေနတာ။ ေျပာခ်င္ တာက အေျခခံပညာေရး ဘာသာတရားမ်ားအေၾကာင္း၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ေလးစားတန္ဖိုးထား ရမွာေတြ၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမွာေတြကို ပညာေရးက သင္ေပးမွာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Community မွာ ဒါေတြအင္မတန္ အားနည္းတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ဖက္ဆို လံုး၀ေတာင္မရွိဘူး။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္၀ါဒအားေကာင္းျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အမ်ိဳးမွ ကိုယ့္အမ်ိဳးခ်စ္တာ။ အဲဒီလို မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္၀ါဒထြန္းကားလာရင္ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၅ အာယသ္ ၂ ကို လိုက္နာဖို႔ လြယ္ေတာ့မလား။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ ဘဂၤါလီ၊ ဘဂၤါလီနဲ႔ က်ဴလီယာနဲ႔ ရန္ျဖစ္ရင္ မွားမွား၊ မွန္မွန္ ဘဂၤါလီဘက္က လုိက္ခ်င္ တယ္။ မဟုတ္ပဲနဲ႔ ဘဂၤါလီဘက္ကလိုက္ခ်င္တယ္။ မဟုတ္ပဲနဲ႔ ဘဂၤါလီဘက္ မလိုက္ပဲ က်ဴလီယာဘက္ကရပ္ရင္ ရင္ လည္း မင္းကြာ၊ ဘဂၤါလီျဖစ္ၿပိး က်ဴလီယာဘက္လိုက္ရသလားလို႔ ေျပာမယ္။ ေျပာခံရမွာ ေၾကာက္တယ္။ အဲဒီ ေတာ့ ဘာျဖစ္လာသလဲ။ ပါးစပ္ပိတ္ေနတာပဲ ေကာင္းတာေပါ့လို႔ ထင္လာတယ္။ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတယ္ဆိုတာ အဲဒီလို ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြက စတာေလ။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ဟုတ္တာ၊ မွန္တာ မွားတာမသိဘူး။ စံုလံုးကန္းတာ၊ ဒါေတြ ဟာ အမွန္တရားဘက္ ရပ္တည္ရမယ့္ကိစၥကို ႏႈတ္ဆိတ္ေနရျခင္း ကိစၥရပ္ေတြထဲက အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ျဖစ္ တယ္။
ငါတို႔က ဘာမ်ိဳးကြ၊ မဟာမ်ိဳးကြ၊ ဘာကြ၊ ညာကြဆိုၿပီး ဟစ္ေၾကြးေနၿပီး အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ ေပးဖို႔၀န္ေလးလာၾကေရာ။ ရပ္တည္လိုက္ရင္ သစၥာေဖာက္ျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာခံရမယ္လို႔ ေတြးပူေနေရာ။ မ်ိဳးမခ်စ္ သလိုလို၊ ဒီလိုေတြေၾကာင့္ ဘာမွမေျပာပဲ ၾကားေနလိုက္ၾကေရာ။ ျမင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကန္းေနတယ္။ ၾကားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပင္းေနတယ္။ ေျပာရမည္။ ဒါေပမယ့္ ဆြံအျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ိဳ႕တေလေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ေျပာခ်င္တာ ေျပာ။ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္။ အမွန္တရားေပၚမွာ ရပ္တည္မယ့္ လူအခ်ိဳ႕ေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရမ္းကို နည္းပါ တယ္။
ကုရ္အာန္မွာလည္း ေျပာထားတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲဆိုးရြားေနပါေစ၊ ဘယ္ ေလာက္ပဲ ရက္စက္ယုတ္မာေနပါေစ။ အဲဒီ Community ေတြထဲမွာ အလႅာဟ္ကတမန္ေတာ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးပဲ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္မယ့္ ရွဟာဒသ္ေပးမယ့္။ အမွန္သက္ေသထြက္ဆိုမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ဖန္တီးေပးဦးမွာပဲ။ ထြက္လာဦးမွာဲ။ ေပၚလာဦးမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ အရမ္းအင္အားနည္းပါးတယ္။ အဲဲဒီလိုမ်ိဳး အမွန္တရားေဖၚထုတ္မႈေၾကာင့္ လူအုပ္စုနဲ႔အႏိုင္က်င့္ခံရသည္ ျဖစ္ေစ၊ ေထာင္က်သည္ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္လူေတြ ပိုၿပီး ႏႈတ္ဆိတ္ကုန္ၾကတယ္။ ေၾကာက္ရြံတုန္လႈပ္ထိတ္လန္႔ ကုန္ၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားစုက အမွန္ တရားဘက္က မရပ္တည္ေပးဘဲနဲ႔ ႏႈတ္ဆိ္တ္သြားတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဘာသာေရး ကိစၥရပ္ေတြကို ႏိုင္ငံ ေရးမွာသံုးတာ။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာတြင္မက အျခားႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕မွာလည္းရွိတယ္။ ကေမၻာဒီးယားတို႔၊ သီရိ လကၤာတို႔ စသျဖင့္ေပါ့။ ေရြးေကာက္ပြဲ တစ္ခါလာရင္ တစ္ခါျပႆနာျဖစ္ၾကတာေပါ့။ ဒီမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးကိစၥရပ္ ေတြထဲမ်ာ ဘာသာေရးကိစၥကို အသံုးခ်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ၾကားညပ္ေနၾကရတာေပါ့။ အဲဒီ ျဖစ္ရပ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္ အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ႏႈတ္ဆိတ္သြားျပန္ေရာ။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏႈတ္ဆိတ္ေနလို႔မရဘူး။ ကုရ္ အာန္ကေျပာတယ္။ အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေဆြမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဘက္မလိုက္နဲ႔၊ ေျပာရမယ္။ ႏႈတ္ ဆိတ္မေနနဲ႔။ ကုရ္အာန္ရဲ႕ လမ္းညႊႏ္ခ်က္ကေတာ့ အားလံုးကိုညႊန္ၾကားတာေပါ့။ အစၥလာမ္ႀကီးပဲ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ ႏႈတ္ဆိတ္ေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဒီအခ်က္ကလည္း အေရးႀကီးတယ္။ တျခားကိစၥေတြမွာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေပ မယ့္၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ႏွီးႏြယ္ပတ္သက္လာၿပီဆိုရင္ မေျပာရဲမဆိုရဲ ျဖစ္သြားေရာ၊ ေျပာလိုက္ရင္ ပါတီအေနနဲ႔ ကုလား ပါတီျဖစ္သြားမလား။ လူပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ဆိုလည္း ကုလားမယား၊ ကုလားမလင္မ်ားျဖစ္သြားမလား။ ေျပာခံရမလား ဆိုၿပီး ေၾကာက္သြားၾကေရာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ဘက္ကလည္း အသံမထြက္ရဲဘူး။ ပိုဆိုးသြားမလားမသိဘူး။ ဒီလိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္းဟာ ေသေနျပန္ေရာ။
ၿပီးေတာ့ media သမားေတြကလည္း အမွန္ တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရးဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္မီဒီယာေတြကလည္း ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ မြတ္ဆလင္မ္ကလည္း တီဗြီမၾကည့္ရ။ ဘာမလုပ္ရ။ ညာမလုပ္ရဆိုတာေတြရွိေနေတာ့ မီဒီယာနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ မသက္ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတာကရွိေသးတယ္။ အခုမွ အစပ်ိဳးလုပ္ရတာရွိျပန္ေတာ့ တိုက္ခတ္ခံရ၊ လဲသြား၊ ျပန္ထ ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မီဒီယာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အရမ္းကို အားနည္းေနေသးတယ္။
မီဒီယာသမားက သတင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ျပရင္ေတာ္ အဲဒီ Media Ethic ကို ခ်ိဳးေဖာက္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္မရင့္သန္ေသးေတာ့ လူေတြရဲ႕စိတ္ဓါတ္ေတြလည္း မရင့္သန္ဘူး။ အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ငါအမွန္အတိုင္း ေရးလိုက္ရင္ ငါ့ စာေစာင္ေရာင္းအားမ်ား က်သြားမလား။ ပိတ္မ်ားခံရမလား။ လက္ေတြ႔လည္း အပိတ္ခံရတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ရင္မဆိုင္ရဲေတာ့ဘူး။ တစ္ခါ ကိုယ့္ဂ်ာနယ္၊ ကိုယ့္စာေစာင္ အားေကာင္းလာေအာင္ဆိုၿပီး သတင္းကို Ethic ေဖာက္ၿပီးေရးတယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ မုဒိန္းမႈတစ္ခုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ (ဥပမာ-ဘဂၤလီလူမ်ိဳး အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မာမြတ္သား ယာကြတ္ အသက္ ဘယ္ေလာက္)ဆိုၿပီး ေခါင္းႀကီးပိုင္းကေန ေရးထည့္ေပးၿပီး ေသြးထိုးလိုက္ၾကတယ္။ မုဒိန္းမႈက မြတ္ဆလင္မ္ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ အတြင္းစာမ်က္ႏွာမွာ ဘာသာလူမ်ိဳး မေဖာ္ျပတဲ့အျပင္ နာမည္ပါေဖ်ာက္ထားၾကျပန္ေရာ။
အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မီဒီယာသမားေတြရဲ႕ ႏႈတ္တြန္႔မႈနဲ႔ဘက္လိုက္မႈေတြ ျဖစ္ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ မီဒီယာသမားေတြဟာ ဒီမုိကေရစီ မရင့္သန္မႈ၊ မီဒီယာသမားစစ္စစ္ေတြ မဟုတ္မႈ၊ ဘက္တစ္ဖက္ထဲမွာ ရပ္တည္ေနရမႈ၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာတရားမ်ားရဲ႕ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ ခံထားရမႈစတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ အမွန္တရားမွာ ႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရားဘက္မွာ ရပ္တည္မယ့္မြတ္ဆလင္မ္ မီဒီယာသမားေတြ အမ်ားႀကီးလိုအပ္ပါတယ္။ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္မီဒီယာသမားေတြကလည္း ေက်ာက္တံုးႀကီးကို ခြဲလိုက္တာ အလႅာဟ္ဆို တဲ့ စာတမ္းႀကီးေပၚလာတယ္။ မုဟမၼဒ္ဆိုတာႀကီး ေပၚလာတယ္ဆိုတာေလာက္ပဲ ေရးၿပီး၊ တစ္ဖက္ကလည္း ဘုရား ပံုေတာ္၊ ဘုိးေတာ္ပံုေတာ္ေတြေပၚလာတယ္ဆိုတာေလာက္ ေရးေနၾကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ မီဒီယာ ေတြအေနနဲ႔ကလည္း အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ျပတ္ျပတ္သားသား၊ ဘက္မလိုက္ပဲ ဘာသာစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြား ေဒသစြဲ၊ ႏိုင္ငံစြဲ ဘာမွမထားပဲနဲ႔ မီဒီယာသမားစစ္စစ္ေတြျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ကိစၥရပ္တိုင္းမွာ အမွန္တရားအတိုင္း ရပ္တည္ရဲတဲ့ သတိၱရွိရမယ္။ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း အစၥလာမ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပံုေဖာ္တဲ့ ပံုစံေတြဟာ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရမယ္။ ဒါကို အတုယူၿပီး ဒီက မီဒီယာေတြကလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ သမို္င္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ မသိေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ တစ္ဖက္ကလည္း မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ သမိုင္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ဖို႔ လြယ္သြားေရာ။ ဒီလိုကိစၥရပ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမွန္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏႈတ္ဆိတ္ဆြံ႔အေနတဲ့ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ ဒီမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။