မွ်ေ၀ခံစားျခင္း မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)
မွ်ေ၀ခံစားျခင္း
မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ဂ်ဳမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ ေျပာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳေက်းဇူးတင္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဒီတစ္ပါတ္ တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `မွ်ေ၀ခံစားျခင္း´ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရဗီျပကၡဒိန္ရဲ႕ အဌမေျမာက္လျဖစ္တဲ့လ ရွအ္ဗာန္ကို ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခင္ လာမယ့္ ၁၀ ရက္ခန္႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အရဗီလရဲ႕ န၀မေျမာက္လ(ရမႆြန္)ကို ေရာက္ရိွၾကေတာ့ မွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ေပးျခင္း မခံရခင္ကတည္းက ရမႆြန္ဆိုတဲ့လဟာ ျပကၡဒိန္မွာ ရွိေနၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ရမႆြန္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ပူျပင္းျခင္း၊ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ သူဘာသာသူ န၀မေျမာက္လအျဖစ္ တည္ရွိေနတဲ့လ၊ ေနာက္ဆံုးနဲ႔ အႏိၱမတမန္ ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္၊ ေနာက္ဆံုးနဲ႔ အၿပီးျပည့္စံုဆံုးျဖစ္ေသာ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ၀ဟီအားျဖင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် လိုက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီပံုမွန္အတိုင္း န၀မေျမာက္လမွာ တည္ရွိေနတဲ့ ရမႆြန္လဟာ `ရမႆြန္မူဘာရတ္က္´ ဆိုတဲ့ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ရမသြာန္ကရီးမ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ရမသြာန္လျမတ္ ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒါဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ တဖက္က`လ´ဆိုတဲ့ ရမႆြန္ကလည္း ျမင့္ ျမတ္ေနသလို တစ္ဖက္မွာ မုဟမၼဒ္ဘင္ အဗ္ဒုလႅာဟ္ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကလည္း အလႅာဟ္ထံကေန က်မ္း ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ၀ဟီအျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွားထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္း ခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ သူကလည္း မုဟမၼဒူရ္ ရစူလြလႅာဟ္ဆိုၿပီးေတာ့ ရစူလြလ္ကရီးမ္ဆိုၿပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္လည္း ျဖစ္လာပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာေနသူေတြ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ရတဲ့အခ်က္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ကုရ္အာန္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ပထမဦးဆံုး ပါ၀င္ေနတဲ့ အာယသ္ကလည္း လျမတ္ရမႆြန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စူရာဟ္ ၂ အာယသ္ ၁၈၅ မွာမွစၿပီးပါလာတာပါ။ သူ႔အေရွ႕မွာ အလ္ကီသာဗ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ပဲ သံုးထားတာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ရမႆြန္လမွာပဲ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လူသားခပ္သိမ္းအတြက္လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် ေပးျခင္းခံခဲ့ရၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ စူရာဟ္အမွတ္ ၄၄ အာယသ္ အမွတ္ ၂ ကို လိုင္လာသြလ္ကဒရ္ကို အတုလုပ္ခ်င္တဲ့၊ ရွေဗဗရသ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) ၀ဖသ္ (ကြယ္လြန္) ၿပီး သည့္ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း၄၀၀ ေက်ာ္ၾကာေတာ့မွ အသစ္တီထြင္ေဗဒအသ္လုပ္တဲ့လူေတြက ရွေဗဗရသ္ကို လုပ္ေနတာကို အရဗီမႈျပဳၿပီး လုိင္လသြလ္ဗရသ္ဆိုၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ ထိုးသြင္းလာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ပိုၿပီး ယုတၱိရွိေအာင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၄၄ အာယသ္ ၂ မွာပါတဲ့ လိုင္လသြလ္မုဘာရကသြန္န္ဆိုတာကို ယူၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လိုသလို ဘာသာျပန္တဲ့လူေတြက မိမိတို႔အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ရွေဗဗရသ္ကို လိုင္လသြလ္မုဘာရကသြန္နဲ႔ တထပ္တည္းက်သလိုလို လူေတြကို တရားဓမၼေဟာတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြေန႔ညကေပါ့။
အဲဒီအာယသ္ရဲ႕အေရွ႕မွာပါတဲ့။ `အင္န္နာ အန္ဇလ္ဟု ဖီးလိုင္လသင္းန္ မုဘာရကသင္န္´ က်ေတာ့ လုိခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ရဖို႔အတြက္ မိုးေကာင္းကင္ ခုႏွစ္ထပ္ကို စခ်လိုက္တာဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္လိုက္ၾကပါ တယ္။ အဓိပၸါယ္က`ဧကန္မုခ် ငါအရွင္ျမတ္သည္ ထိုကုရ္အာန္ကို က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ညဥ့္တြင္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာေတာ့ `အင္န္န အန္ဇလ္နာဟု ဖီးလိုင္လသြလ္ကဒရ္´ဆိုၿပီး လိုင္လသြလ္ကဒရ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟာကို အျခားနာမည္ျဖစ္ေသာ လိုင္လသြလ္မုဘရကဆိုတဲ့ က်က္သေရ မဂၤလာ နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ ညကာလဆိုၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပတာကို ဘယ္မွာရွိေနလဲဆို အဲဒီလဟာ အဲဒီရက္ဟာ လျမတ္ရမႆြန္မွာပဲ ရွိေနတာပါ။ ရွအ္ဗာန္လမွာ မရွိဘူး။ မရွိတာကို အရွိလုပ္တဲ့လူေတြအေၾကာင္းလဲ အနည္းငယ္တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကုရ္အာန္ဟာ (၀ဘိုင္ေယနာသီန္၊ မိနလ္ဟုဒါ၊ ၀လ္ဖုရ္ကာန္)အမွန္ထင္ရွားလွတဲ့ သက္ေသ လကၡဏာေတာ္ေတြလည္း ပါ၀င္ၿပီးျဖစ္တယ္။ တရားလမ္းမွန္ကို ရေစတဲ့အျပင္ ဘယ္အရာက ဓမၼ၊ ဘယ္အရာက အဓမၼျဖစ္လဲ၊ ဘယ္အရာက ေကာင္းၿပီး၊ ဘယ္အရာက မေကာင္းဘူးလဲ။ ဘယ္အရာက အမွန္တရားလဲ ဘယ္အရာက မွားေနတာလဲ၊ ဘယ္အရာက သစၥာတရားလဲ၊ ဘယ္အရာက မိစၧာအမွားလဲဆိုတာကို ဒီမွတ္ ေက်ာက္ျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကေန လူသားခပ္သိမ္းကို လမ္းညႊန္မႈေပးေနတယ္လို႔ သြန္သင္ဆံုးမထားပါ တယ္။
အဲဒီရမႆြန္လာေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ ရမႆြန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အၿမဲတမ္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလုပ္ေစတဲ့ စကားလံုးကုိလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၈၃ မွာ အခုလိုမိန္႔ပါတယ္။ အဲဒီစကားလံုးက ဘာလဲဆိုရင္ (ယာအိုင္ယူဟလ္ လဇီး အာမႏူ ကုသိဘ)(ကုသိဘ)ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါ။ အဲဒီ က သ ဘ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ သည္ကေန ျပဌာန္းသတ္မွတ္သည္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးသို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ အဲဒီစကားလံုးဟာ အၿမဲတမ္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလုပ္ရပါတယ္။ ရမႆြန္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ လူႀကီးမင္းမ်ားအားလံုးအပါအ၀င္ ကမၻာ့တနံတလ်ားမွာ ရွိေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီေနာင္မြတ္ဆလင္မ္ေတြအားလံုးဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ရမႆြန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ ဆင္မႈလုပ္ေနတာ အထင္အရွားပါ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၈၃ ကို ဘာသာျပန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
`အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ၿပီးသူအေပါင္းတို႔၊ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အလ်င္ရွိခဲ့ၾကသူတို႔အေပၚ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ခဲ့သကဲ့သို႔ အသင္တို႔အေပၚတြင္လည္း ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္ရန္ အမိန္႔ေတာ္ကို ျပဌာန္းသတ္ မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။ သို႔မွသာလွ်င္ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားေသာ လမ္းညႊန္ သတ္မွတ္ခ်က္ေဘာင္အတြင္းေနထိုင္သူ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈႏွင့္ ထိုက္တန္သူမ်ား ျဖစ္တန္ၾကရာသည္။´လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ (သကၠ၀ါ)ကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလို ဘာသာျပန္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအာယသ္ပါ ဆြီယာမ္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ မိမိကိုယ္ကို မိမိမွားယြင္းေစေသာ ကိစၥရပ္မ်ားမွ တားျမစ္ရပ္တန္႔လိုက္ျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္းရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဆိုင္းငံ့ျခင္း၊ ရပ္တန္႔ျခင္းဆိုတာ ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မူလ ၃၆၅ ရက္မွာ ၃၃၄/၃၃၅ ရက္ခန္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္စားေသာက္ေနထိုင္က်င့္သံုး မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေနတဲ့ ကိစၥ ရပ္မ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဥပေဒျပဌာန္းသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီ လုပ္ခ်င္တာေတြ အားလံုးကို ရပ္လိုက္တာ။
အဲဒီမွာ အစားအေသာက္ရပ္တာပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရးကိစၥေဆာင္ရြက္တာ ပါသလို အျခားေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ လမ္းညႊန္သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ကိစၥရပ္မ်ားအားလံုးမွ ဆိုင္းငံ့ရပ္တန္႔လိုက္ျခင္းကို ဆြီယာမ္လို႔ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာမႈမွာ အလြယ္တကူနားလည္ေအာင္ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္တယ္လို႔ဘဲ ျပန္ဆိုေနတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က အသိအမွတ္ျပဳေျပာဆိုေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ စားတာရယ္၊ ေသာက္တာရယ္၊ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားတာရယ္ ၃ ခုဘဲ ရပ္တန္႔ဆိုင္းငံ့လိုက္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီ ရမႆြန္လမွာ ခ်ေပးလိုက္တဲ့ က်မ္း၊ လူသားအားလံုးကို လမ္းညႊန္တဲ့က်မ္း၊ တကယ္ရရွိလိုက္မယ့္ လူကေတာ့ လူတိုင္းမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါကို ဘယ္မွာျပသလဲဆိုရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၂ မွာ
`ဒီက်မ္း(ကုရ္အာန္)၊ ဒီက်မ္းထဲမွာ စိတ္ဒိြဟ သံသယျဖစ္စရာ၊ မေသခ်ာမႈေတြ၊ မေရရာမႈေတြ၊ မရွင္းလင္းမႈေတြ၊ ၀ိ၀ါဒကြဲျပားမႈေတြ၊ အေရွ႕ကတစ္မ်ိဳးေျပာၿပီး အေနာက္မွာတစ္မ်ိဳးျဖစ္တာေတြ စတဲ့အရာခပ္သိမ္း ကေနလံုး၀ကင္းရွင္းတဲ့ က်မ္း၊ ဒီက်မ္းဟာ အဲဒီလို က်မ္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။´လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိမိဘ၀ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္၊ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္း၊ ဆင္းရဲမႈအသြယ္သြယ္ကေန ကင္းေ၀းရွင္းလင္းလိုၿပီး ခလုတ္မထိ၊ ဆူးမၿငိတဲ့ လူ႔ဘ၀ခရီးလမ္း ပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းလိုသူ မြတ္သကီးန္ ေတြအတြက္ တရားလမ္းမွန္ အလင္းေရာင္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မြတ္သ္သကီးန္ကို အခုနဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ယူမယ္ဆိုရင္ အနီးစပ္ဆံုးယူလို႔ရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ အဲဒီ မြတ္သ္ကီးန္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အကြယ္မွာ ရွိတဲ့အရာေတြကို ယံုတယ္။ အဲဒီမွာ အ႐ိုးရွင္းဆံုးက အလႅာဟ္ေပါ့။ အလႅာဟ္အကြယ္မွာရွိတယ္။ မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ မျမင္ႏိုင္ဘူး။ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္အရ ယံုတယ္။ ဘီလ္ဂိုက္ဗ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာလိုက္ရင္ အ႐ိုး ရွင္းဆံုးက လယ္သမားနဲ႔ဥပမာျပပါတယ္။ လယ္သမားတစ္ေယာက္က သူထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးရမယ့္ အခ်ိန္မွာ သူ႔မွာ ရွိေနတဲ့ မ်ိဳးစပါးက အနည္းငယ္ဘဲ။ အဲဒီ အနည္းငယ္ေသာမ်ိဳးစပါးကို စိုက္ပ်ိဳးထြန္ယက္လိုက္ရင္ အခ်ိန္တန္ရင္ မ်ိဳးႀကဲလိုက္တဲ့စပါးေစ့ကေန စပါးပင္ေပါက္လာၿပီး တစ္ခ်ိန္မွာ စပါးေတြကေန စပါးႏွံေတြအမ်ားႀကီး သီးပြင့္ ေ၀ဆာလာမယ္လို႔ အဲဒီလယ္သမားမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒါဟာ `ဂိုက္ဗ္´ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလႅာဟ္အေပၚမွာ ယံုၾကည္တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုတာဟာလည္း လက္ေတြ႔ လုိက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး အလႅာဟ္သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ အိဗာဒသ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္ရင္ အဲဒီရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ရလဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေသခ်ာေပါက္ရရွိခံစားရမယ္လို႔ ယံုတာ။ ဆြလားဟ္ဆိုတဲ့ လူနဲ႔ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့အတြက္ ကုရ္အာန္နည္းက် တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ပံုေဖာ္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္အတိုင္း အဲဒီလမ္းစဥ္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ၿပီး လူေတြရဲ႕အက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္ကိစၥေတြ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အခ်ိန္နဲ႔လုပ္တဲ့ ဆြလားဟ္ကလည္း အခုလို စုစည္းမႈအတြက္ ပါတာ ေပါ့။ ဒါကိုလည္း သူတို႔တည္ေဆာက္ၾကတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူတုိ႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္အပ္ႏွင္း ေပးသနားေတာ္မူထားတဲ့ အရင္းအျမစ္အရည္အေသြး၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြထဲက အျခားသူေတြကို မွ်ေ၀သံုးစြဲလ်က္ ရွိေနၾကတယ္။
သူတစ္ပါးကို မွ်ေ၀သံုးစြဲမႈျပဳမယ့္လူဟာ ပထမဦးဆံုး သူ႔ဆီမွာ ရွိေနဖို႔လုိပါတယ္။ အရည္အခ်င္း၊ အရည္ အေသြး၊ ဥစၥာပစၥည္း၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္တစ္စံုတစ္ရာရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂၉း၁၇ မွာ-
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ခ်ီးျမႇင့္သည့္ စားနပ္ရိကၡာ၊ အက်ိဳးေက်းဇူး အေထာက္အပံ့ရရွိေရး အတြက္ အစြမး္ကုန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရွာေဖြဆည္းပူးၾကေလကုန္။´ လို႔ အလႅာဟ္က တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ ထားတယ္။ ကုရ္အာန္အရ ဘိုင္းအ္ လို႔ေခၚတဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ျခင္းကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခြင့္ျပဳပါ တယ္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အလႅာဟ္ထဲက ရိဇ္က္ကို ရွာလို႔ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ ရတဲ့နည္းနဲ႔ ရတဲ့အလုပ္လုပ္ၿပီး စီးပြားရွာခြင့္မရွိပါဘူး။ မြတ္ဆလင္မ္က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌားန္ထားတဲ့ ဟလာလ္လို႔ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ား(တစ္နည္း အမ်ားနားလည္ သလို ေျပာရရင္ ဟလာလ္႐ိုဇီ)ကိုပဲ ရွာေဖြလို႔ရပါတယ္။
ေငြတိုးခ်စားတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္သူေဌးႀကီးမရွိပါဘူး။ အေပါင္ဆိုင္ေတြဖြင့္ၿပီး ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဂုတ္ကို အမ်ားဆံုးခ်ိဳးေနတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္သူေဌးႀကီးမရွိပါဘူး။ အဲဒီလိုပဲ လူေတြရဲ႕ ေငြေၾကးေတြျဖဳန္းတီးမႈကို အလြယ္ တကူျဖစ္ေစမယ့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးႏွင့္ စိတ္ကို ေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆး၀ါးမ်ား (စိတ္ၾကြ႐ူးသြပ္ေဆး) ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ဘီယာဆိုင္၊ အရက္ ဆိုင္၊ KTV မာဆတ္စတဲ့ ေဆာင္ၾကာၿမိဳင္လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး သံုးစြဲျခင္းဆိုတဲ့ အလုပ္ေတြကို မြတ္ဆလင္မ္ေတြ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရွိပါဘူး။ မလုပ္ၾကပါဘူး။
ဒါေပမယ့္္ တစ္ခ်ိဳ႕လူနည္းစု စုန္းျပဴးအခိ်ဳ႕ေတာ့ လုပ္ေကာင္းလုပ္မွာပါ။ ဒါက သူတို႔ရဲ႕ပုဂၢလိကလုပ္ရပ္ သာျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္အရ ခြင့္ျပဳထားျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ မြတ္ဆလင္မ္ႏိုင္ငံလို႔ေျပာေနတဲ့ မေလးရွားလို ႏိုင္ငံမွာေတာင္ မြတ္ဆလင္မအစိုးရထုတ္တဲ့ အရက္ခ်က္စက္႐ံုမရွိပါဘူး။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိနားလည္သေဘာ ေပါက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မမွန္ကန္တဲ့နည္းနဲ႔ မလုပ္ဖို႔လည္း တစ္ခါတည္း တားျမစ္လိုက္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ (၄း၂၉) မွာ
`အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ၿပီးသူအေပါင္းတို႔ အသင္တို႔အခ်င္းခ်င္းရဲ႕စပ္ၾကား၊ လူေတြရဲ႕ စပ္ၾကားမွာ မမွန္ကန္တဲ့ နည္းနဲ႔အသင္တို႔ တစ္စံုတစ္ရာကို ရယူသံုးစြဲ၊ အက်ိဳးခံစားျခင္း၊ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ၾကနဲ႔။ အသင္တို႔ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူညီထားေသာ ေငြေၾကးသတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မွလြဲ၍ (ဘာတြီလ္) ဆိုတဲ့ မမွန္ကန္ေသာနည္းျဖင့္ စီးပြားရွာစားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူရဲ႕စီးပြားေရးဟာ က်ဆင္းလိမ့္မယ္။ ဆံုး႐ွံဳးမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လိမ့္မယ္။´
အေျပာတစ္မ်ိဳး၊ အလုပ္တစ္မ်ိဳး လုပ္ေနတဲ့ လူေတြရဲ႕စီးပြားေရးေကာင္းသတင္းေက်ာ္ေစာမႈ က်ဆင္းမယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာဆိုျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္တဲ့ လူေတြရဲ႕စီးပြားေရးဟာ ေအာင္ျမင္မယ္။ အဲဒီအခါမွာ လူ႔သဘာ၀ အရ ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္လာတဲ့ လူေတြကို မမွန္ မကန္လုပ္တဲ့လူေတြက မိစၧရိယစိတ္၀င္လာေရာ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသတ္နဲ႔၊ ကိုယ့္နာမည္ပ်က္ေအာင္ ကိုယ္မလုပ္နဲ႔။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးသြားေအာင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မလုပ္နဲ႔လို႔ သင္ေပးေနပါတယ္။
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သင္တို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္တင္းေထာက္ပံ့ေပးေနေတာ္ မူေသာအရွင္ အေသအခ်ာဘဲျဖစ္တယ္။´ ဆိုၿပီး ကုရ္အာန္က ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တ္ို႔ သမၼာအာဇီ၀နည္းနဲ႔ ရွာေဖြၿပီး(႐ိုးေျဖာင့္မွန္ကန္ေသာ၊ တရားသျဖင့္ ျဖစ္ေသာနည္းျဖင့္) ရရွိလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို က်န္တဲ့လူေတြကို မွ်ေ၀ရမယ္။ ဘယ္လုိပစၥည္းေတြကို မွ်ေ၀ေပးမွာလဲ။ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ စူရာ ၂း၂၆၇ မွာ `အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ၿပီးသူအေပါင္းတို႔ အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔ႀကိဳးပမ္း ရွာေဖြ လုပ္ကိုင္၍ ရရွိလာေသာ သန္႔စင္မြန္ျမတ္ေသာ ဥစၥာပစၥည္း(အရင္းအျမစ္၊ အေထာက္အပံ့)မ်ားအနက္မွ လည္းေကာင္း၊ ငါအရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္ အသင္တို႔အတြက္ ေျမမွထြက္ေပၚေစေသာ (လယ္ယာထြက္ကုန္) (ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမထြက္ကုန္မ်ိဳးစံု)အနက္မွလည္းေကာင္း၊ မွ်ေ၀သံုးစြဲၾကေလကုန္။ သို႔ရာတြင္ အသင္တို႔သည္ ေသးႏုပ္ ညံ့ဖ်င္းေသာ၊ မသန္႔ရွင္းေသာ မေကာင္းေသာ (ကိုယ္မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ) ဥစၥာပစၥည္း (အရင္းအျမစ္၊ အေထာက္အပံ့)ကို မွ်ေ၀သံုးစြဲရန္ စိတ္ကူးပင္မထည့္ၾကေလႏွင့္၊ စင္စစ္အသင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ အဆိုပါ ဥစၥာပစၥည္း (အရင္းအျမစ္၊ အေထာက္အပံ့)ကို လက္ခံရယူၾကမည့္သူမ်ား မဟုတ္ၾကေခ်။ သို႔ရာတြင္ လက္ခံရယူသူတို႔ကို ထိုအရာမ်ားကို မလြဲမေရွာင္သာ မ်က္စိမွိတ္၍သာ လက္ခံရယူၾကမည့္သူမ်ားျဖစ္ေပမည္။´
ဒီအာယသ္မွာပါတဲ့ လယ္ယာထြက္ကုန္ကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သူ လယ္သမားေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္း ျပည္မွာေတာ့ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဒုကၡေပးလို႔ နလံမထူႏိုင္ျဖစ္ေနတယ္။ ကုရ္အာန္အရဆိုရင္ လယ္သမားေတြ ကလည္း က်န္လူေတြကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးႏိုင္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ေငြေခ်းဖို႔ေတာင္ အႏွိမ္ခံ၊ အေျပာခံေနရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္လယ္သမားေတြ စိုက္ပ်ိဳးေရး စတင္မယ္။ အခိ်န္က်ရင္ ပစၥည္းေတြေစ်း တက္ၿပီ။ သူတို႔လယ္ယာကေန သီးႏွံေတြေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေရာ ေဒၚလာေစ်းလည္း က်မယ္။ ပစၥည္းေစ်းလည္း က်မယ္။ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ကုန္သည္ပြဲစားက အျမတ္ႀကီးစားမယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလယ္သမား မေသရင္ ဘယ္သူေသမလဲ။ လယ္သမားကို ဒုကၡေပးတယ္။ လယ္သမားကို ဒုကၡေပးရင္ အခုနေျပာတဲ့ (ဘာသြိလ္) ျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ဘာသြိလ္ေတြ စားတဲ့ဘ၀က ဘယ္လိုေအာင္ျမင္မလဲ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အစၥလာမ္က သင္ေပးေနတာ။ ကုရ္အာန္အရဆို ရင္ လယ္သမားလည္းမွ်ေ၀ေပးသူေတြျဖစ္တယ္။ ဒီက လယ္သမားေတြကတာ့ စနစ္ရဲ႕လြဲမွားအံမ၀င္မႈေတြ ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရတယ္။ အေပ်ာ္အပါးမ်ားနဲ႔ ၁၂ လရာသီ ပြဲေတာ္ေတြနဲ႔ ေလာင္းတမ္းကားျခင္းႏွင့္ ျဖဳန္းတီးပစ္ျခင္းေတြေၾကာင့္ ရွာေဖြလို႔ရထားတဲ့ ေငြေၾကးေတြ ဆံုး႐ွံဳးလ်က္ရွိေနတာလည္း ေလ့လာေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
မွ်ေ၀သံုးစြဲတဲ့ ေနရာမွာ အသင္တို႔ ကိုယ္တိုင္မႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာကို သူမ်ားကို ေပးဖို႔စိတ္ေတာင္ မကူးနဲ႔ လို႔ ကုရ္အာန္က သင္ေပးပါတယ္။ အသင္တို႔ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ လက္ခံရယူခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိတဲ့အရာေတြကို မေပးနဲ႔ လို႔ သင္ေပးပါတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ လူေတြကေတာ့ ဘာေလးပဲရရ သူ႔အိမ္ကလက္သုတ္ပု၀ါထက္ေတာ့ ေကာင္းေသး တာပဲဆိုၿပီးေတာ့ (ႀကိတ္မွိတ္ၿပီး မလႊဲမေရွာင္သာ ယူသြားတယ္။) `အလႅာဟ္သည္ လိုအပ္ခ်က္အ၀၀မွ ျပည့္စံု ေတာ္မူတဲ့အရွင္ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းခံထိုက္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အသင္တို႔ အေသအခ်ာ သိထားပါ။´
တနည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမႈအေပၚမွာ ရရွိလာတဲ့ အရင္းအျမစ္၊ အရည္အေသြး၊ ဥစၥာပစၥည္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အျခားသူေတြကို မွ်ေ၀ေပးျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါကို ပိုၿပီးထင္ရွားေစဖို႔အတြက္ စူရာဟ္ (၃း၉၂) မွာ
`အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားၾကေသာ အရာမ်ားအနက္မွ မွ်ေ၀သံုးစြဲျခင္း မျပဳသမွ် ကာလပတ္လံုး ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်င့္တရားအစစ္အမွန္၏အက်ိဳးကို မည္သို႔မွ်ရယူႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ၎ျပင္ မည္သည့္အရာမဆို အသင္တို႔ မွ်ေ၀သံုးစြဲၾကပါလွ်င္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိုအရာကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္ မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။´
ေကာင္းတဲ့ပစၥည္းေတြမ်ားမ်ား မွ်ေ၀သံုးစြဲၾကရမယ္။ ေကာင္းတဲ့ပစၥည္းဥစၥာေတြ အရည္အေသြးေတြ၊ အရည္အခ်င္းေတြ မွ်ေ၀ေပးျခင္းသည္သာ ကိုယ္က်င့္တရား အစစ္အမွန္ကို ျဖစ္ေစတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွ်ေ၀ သံုးစြဲတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ေခါင္းစဥ္ေတြ ပါလာပါတယ္။ အဲဒီေခါင္းစဥ္ေတြထဲမွာမွ ပထမဦးဆံုး ေခါင္းစဥ္ ကေတာ့ ဖီးစဘီးလိလႅာဟ္ ဆိုတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။ ဖီးစဘီးလိလႅာဟ္ကို ႐ိုး႐ိုးေလးျပန္လိုက္ရငိ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္၏ လမ္းစဥ္၌ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စည္းမ်ဥ္းဥပဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို တိက်စြာ လိုက္နာက်င့္သံုး ေစေရးအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာလမ္း) အလႅာဟ္ျပဌာန္းထားရာလမ္း။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူႀကီးမင္းတို႔ သိရွိၿပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ဘာသာေရးက်င့္စဥ္က်င့္ဖို႔သာျဖစ္ေသာ က်မ္းမဟုတ္ပါ ဘူး။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈအတြက္ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ လမ္းစဥ္ကို ျပဌာန္းတဲ့ ဥပေဒလမး္ညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ ဘ၀ရွင္သန္ ေရးအတြက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ဘ႑ာေငြေၾကးမပါရင္ ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။ အဲဒီ ဘ႑ာေငြေၾကး ပါဖို႔အတြက္ အဲဒီႏိုင္ငံသားဆိုတဲ့ လူတိုင္းမွာတာ၀န္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလူတိုင္း လူတိုင္းကသာ မိမိတို႔မွာရွိေသာ မိမိတို႔တတ္စြမ္းႏိုင္ ေသာ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းနဲ႔အညီ အလုပ္အကို္င္အခြင့္အလမ္းေတြ ေပၚလာၿပီး လူတိုင္းဟာ အခြန္ထမ္း ေဆာင္သူ အခြန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္လာမွာျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းဟာ ဖီးစဘီးလိလႅာဟ္ဆိုတဲ့ စာရင္းထဲမွာ မွ်ေ၀ေပးသူေတြအျဖစ္ ပါလာမွာျဖစ္တယ္။
ဒါဟာ အလႅာဟ့္လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ ခိုင္မာေစေရးအတြက္ အဲဒီေငြေတြကို အဲဒီအရပ္ေဒသႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြ အက်ိဳးရွိေစမယ့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစမယ့္ ကိစၥေတြမွာ အသံုးျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဖီးစဘီးလိလႅာဟ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကတဆင့္ထပ္ၿပီးၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္းႏွီးၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ဆြလားဟ္နဲ႔အႀကိမ္မ်ားစြာပါေနတဲ့ ဇကားဟ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ ေလာကအျမင္အရ ၾကည့္လို္က္ရင္ ဇကားသ္ဆိုတာမေကာင္းဘူး။ ဒီလိုေတြကေလ ဇကားဟ္စားတဲ့လူေတြ။ ငါတို႔က ဇကားဟ္မစားတဲ့ ဆယဒ္အမ်ိဳးေတြ။ ဘယ္ကဆယာဒ္အမိ်ဳးလဲဆိုရင္ တမန္ေတာ္ရဲ႕အမ်ိဳးေပါ့။ တမန္ေတာ္ရဲ႕အမ်ိဳးက ျမန္မာျပည္ေတာင္ ေရာက္လာၿပီလား။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဆယာဒ္အမ်ိဳးက တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ရဲ႕အမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္မလဲ။
ဒါကဇကားဟ္ယူတဲ့လူကို ခြဲျခားဆက္ဆံ၊ ႏွိမ့္ခ်တဲ့ပံုစံေျပာဆိုေနတာေတြက မွားယြင္းေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဇကားဟ္က သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ျဖစ္ေစျခင္း၊ တိုးပြားေစျခင္း၊ တည္ၿငိမ္၍ ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္မႈ ခ်မ္းေျမ့မႈ ျဖစ္ေစတာပါ။ ဇကားဟ္ေပးလိုက္တဲ့ လူေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ စင္ၾကယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈျဖစ္ၾကၿပီး၊ လက္ခံရယူသူက ႀကိဳးပမ္းလုပ္ကိုင္လာတဲ့အတြက္ သူတို႔အက်ိဳးကိုလည္း ကာကြယ္ရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇကားဟ္က တာ၀န္အရေဆာင္ရြက္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္စကားလံုး တစ္လံုးက ဘာလဲဆုိေတာ့ ဆြဒကာျဖစ္ပါတယ္။ ဆြဒကာက ဘာလဲဆိုရင္တာ၀န္မဟုတ္ေသာ အလွဴဒါနျပဳမႈ၊ မွ်ေ၀သံုးစြဲမႈျဖစ္ပါတယ္။ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အေပၚမွာ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္၍ အစားေဆာင္ရြက္ျခင္းလို႔ လည္း အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေနာက္တခါ ေၾကြးၿမီမ်ားကို ေလွ်ာ္ပစ္ျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္းရပါတယ္။ ဒီလူကို ဆြဒကာ ေပးလိုက္တယ္လို႔ ေျပာတာဟာလည္း ရရန္ရွိတဲ့ ေၾကြးၿမီကို ေလွ်ာ္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူပါဘဲ။
ေနာက္တစ္ခါ ခုိင္ရာသ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာပါတယ္။ ခိုင္ရာသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳစရာ၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္း၊ သာယာခ်မ္းေျမ့မႈျဖစ္ေစျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေဖာ္ျပပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ပိုလွ်ံေနတဲ့အရင္းအျမစ္ေတြ၊ အရည္အေသြးေတြ၊ အရည္အခ်င္းေတြ ဥစၥာဓနေငြေၾကးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွ်ေ၀သံုးစြဲဖို႔ လိုလာၿပီဆိုတာ သိလာရပါၿပီ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ လမး္စဥ္မွာ မိမိတို႔ပိုလွ်ံတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရင္းအျမစ္၊ အရည္အခ်င္း၊ ဥစၥာဓနေငြေၾကးေတြကို လွဴဒါန္းမွ်ေ၀ သံုးစြဲမႈျပဳရာမွာ ငါရွာထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ငါတို႔လုပ္ခ်င္သလို လုပ္မယ္ဆိုတာ သေဘာဆႏၵနဲ႔ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ စည္းကမ္းနည္းလမ္းဥပေဒသနဲ႔အညီသာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မွ်ေ၀ေပးရမယ့္လူေတြစာရင္းရွိတယ္။ အခိ်န္မလံုေလာက္မႈေၾကာင့္ အညႊန္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၉း၆၀၊ စူရာဟ္ ၂း၂၇၂-၂၇၃ မွာရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက မ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္႐ံုနဲ႔ သူဟာလိုအပ္ ခ်က္ရွိ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္မွန္းကို လံုး၀မသိရပါဘူး။ အဲဒီလို ဂုဏ္သိကၡာအျပည့္နဲ႔ေနထိုင္၊ အလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေနေပမယ့္ တိုးတက္သင့္သေလာက္ မတိုးတက္ႏိုင္ေသးတဲ့ လူမ်ိဳးဘယ္သူ႔ဆီမွာလဲ တြယ္ကပ္ၿပီးေတာင္းစားတဲ့ အလုပ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးကို ရွာၿပီးေပးဖို႔ ကုရ္အာန္က သင္ေပးပါတယ္။ ရွာၿပီးေပးဖို႔ ဆိုတာကို လူႀကီးမင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ထပ္မံေျပာၾကားလိုပါတယ္။ မိမိတို႔ထံ လက္ျဖန္႔လာေတာင္းတဲ့ လူတန္းစားကိုပဲ ေစာင့္ေနရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္က (စကားလံုး ရင့္သီးသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ) ေတာင္းစားတဲ့ လူမ်ားျပားလာေရး ဒို႔အေရး အားေပးသူေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းေပးတာထက္စာရင္ စုေပါင္းဇကားဟ္ရန္ပံုေငြထူေထာင္ၿပီး လူ႔ဘ၀ရပ္တည္ မႈအတြက္ စား၀တ္ေနေရး ပညာသင္ၾကားေရး၊ အိမ္ယာအိုးအိမ္ထူေထာင္ေရး၊ အေသးစား၊ အလတ္စားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေရးစတဲ့ ျပႆနာေတြရွိေန၊ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဆင္းရဲသား ညီအစ္ကို ေတာ္ေတြရဲ႕ လူမႈဒုကၡအ၀၀ကို ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေဖးမကူညီေထာက္ပံ့ ေျဖရွင္းေပး ရင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ဘ၀ေတြကို ျမႇင့္တင္ေပးခဲ့မယ္ဆုိရင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႔ရွိေနရတဲ့ လူေနမႈစနစ္ကြာဟခ်က္၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ကြာဟခ်က္ေတြ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆံုး ေျပာခ်င္တဲ့ အာယသ္တစ္ခုကေတာ့ (လူတန္းစား ညီမွ်သြား မွာစိုး၍ မွ်ေ၀သံုးစြဲမႈ မျပဳခ်င္တဲ့ လူေတြရွိတယ္။) ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ကုရ္အာန္(၁၆း၇၁)မွာ ပါပါတယ္။
တခ်ိဳ႕လူေတြက မေပးခ်င္ၾကပါဘူး။ သူ႔ကိုငါေပးလိုက္လို႔ကေတာ့ သူေထာင္တက္သြားရင္ ငါဘယ္လို လုပ္မလဲ။ သူ႔ကိုမူးေပး မတ္ေပး ေပးၿပီးေတာ့ပိတ္ထား။ ဒါမွ သူ ငါ့စကားနားေထာင္လိမ့္မယ္။ ဒါမ်ိဳး အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ေနာ္။ တကယ္ပံ့ပိုးကူညီေပးလိုက္ရင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေအာင္ျမင္သြားမယ့္လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပရရင္ ဇကားဟ္၊ ဆြဒကဟ္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္တိုင္းမွာ ရွိပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္ရွိတဲ့ လူေတြကိုေပးရင္ ေပးတဲ့လူေတြ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အဲဒီလူေတြရဲ႕ ဥစၥာ၊ ပစၥည္း ခ်ိဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ စာေပမသင္ၾကားႏိုင္ပဲနဲ႔ အသိပညာေခါင္းပါးမယ္။ ကိုယ္စိတ္က်န္းမာေရး ထိခိုက္မယ္။ အဲဒီက တဆင့္ လိမ္ညာ၊ ခိုးယူ၊ အလြဲသံုးစားလုပ္။ လုယက္တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္မႈေတြ ေပၚလာလိမ့္ မယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္း တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို ပ်က္ျပားေစတဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြ ေပၚေပါက္လာေစမွာျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီ လူမႈဒုကၡဆိုင္ရာ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားကို ကုစားႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစၥလာမ္က လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ထံ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့တဲ့ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ အခုလိုမွ်ေ၀ သံုးစြဲမႈကို ျပဳျခင္းအားျဖင့္ လူေတြရဲ႕ဘ၀ေတြ စင္ၾကယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ျဖစ္စဥ္ကို အေသအခ်ာရရွိႏိုင္ၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ကြာဟခ်က္ က်ဥ္းေျမာင္းႏိုင္သမွ် က်ဥ္းေျမာင္းသြားလိမ့္မယ္လို႔ သြန္သင္ဆံုးမထား တဲ့အေၾကာင္း တင္ျပရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။