လူသားလြတ္လပ္မႈ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)

လူသားလြတ္လပ္မႈ

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

                  ယေန႔ (25.9.2015)ေသာၾကာေန႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားဟာ အီဒ္ဒြလ္အႆြဟာနဲ႔ ဂၽြမၼာဟ္ေန႔ ခြတၱဗာဟ္ ႏွစ္ခုႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ေနၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ မနက္က အီဒ္ခြတၱဗာဟ္မွာ ဆရာ မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)ကလည္း စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားျခင္းဆိုတဲ့ ကုရ္ဘာနီအေၾကာင္းကုိတင္ျပရင္းမြတ္ဆလင္မ်ား ေျပာငး္လဲဖို႔အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ေျပာသြားသလို ခြတၱဗာဟ္ႏွစ္ခုၾကား ထိုင္၀ိုင္းေဆြးေႏြးပြဲမွာလည္းပဲ အီဒြလ္အႆြဟာ အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အခုဂၽြမၼာဟ္ခြတ္ၱဗာဟ္အေနနဲ႔ အီဒ္အေၾကာင္းကို မေျပာေတာ့ပါဘူး။ `လူသားလြတ္လပ္မႈ´အေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါတယ္။

2015 ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ခြတၱဗာဟ္မွာ ကၽြန္ေတာ္က သက္ရွိသတၱ၀ါေတြထဲမွာ လူဟာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိထားသူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လြတ္လပ္သူျဖစ္တယ္လို႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ လူရဲ႕လြတ္လပ္မႈဟာ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးလဲ။ အကန္႔ အသတ္ အတိုင္းအတာရွိသလား။ အကန္႔အသတ္မဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္လို႔ ေဆြးေႏြးရာမွာ ကုရ္အာန္ အာယသ္ေတာ္ေတြကိုလည္း ကိုးကားခဲ့ၾကသလို ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ လူ႔ဘ၀မွာ လက္ေတြ႔ႀကံဳေတြ႔ ေနရတဲ့ ဘ၀ရဲ႕အလွည့္အေျပာင္းေတြကိုပါ ေရာေမႊေျပာဆိုခဲ့ရတာပါ။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၁၈း၂၉)မွာေတာ့ – “(အလ္ဟက္) အမွန္ျဖစ္ေနေသာ အရိွတရားဟာ အလႅာဟ္ထံပါးမွျဖစ္သည္။ လူသားတို႔အား လက္ခံယံုၾကည္လိုက လက္ခံႏိုင္သည္။ ျငင္းပယ္လိုက ျငင္းပယ္ႏိုင္သည္။”လို႔ုဆိုထားပါတယ္။ အရွိတရားျဖစ္ေသာ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ႀကီးဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ျဖစ္ သလို ဒီသဘာ၀စည္းမ်ဥ္းေတြကို လိုက္နာျခင္း၊ ျငင္းပယ္ျခင္းအတြက္က လူရဲ႕ေရြးခ်ယ္မႈပဲျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာထား တာပါ။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၂၀၆)မွာလည္း – “အလႅာဟ္လမး္စဥ္၌ အတင္းအဓမၼစနစ္မရွိ။” လို႔ေျပာထားပါတယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္ေတြအရ အစၥလာမ္က လူသားရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္ကို အသိအမွတ္ျပဳထားတာဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။

ျငင္းပယ္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္းဆိုတဲ့ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္မွဳရဲ႕ေနာက္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကိုေတာ့ ေရွာင္လြဲလို႔မရပါဘူး။ လူဟာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္လုပ္လို႔ရတယ္။ အခုေခတ္မွာ ပိုဆိုးတယ္။ ေယာက္က်ား အျဖစ္ ေမြးဖြားလာၿပီးေနာက္မွာ မိန္းမသဘာ၀ကို ေျပာင္းလဲခံယူၾကတယ္။ ဇရာဆိုတဲ့ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကို အံ့တုဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ေသျခင္းတရားကိုေတာင္ ဆန္႔က်င္ဖို႔လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ ပုံတူလူသား Clone ေတြ ဖန္တီးဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ဒီဟာေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ဆိုး၀ါးမယ္ဆိုတာကို ဂ႐ုမစိုက္ၾက ေတာ့ဘူး။ ျဖစ္လာမည့္ အက်ိဳးဆက္ဆိုတာ လူရဲ႕လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့အရာေတြလို႔ လူအမ်ားစုက ထင္ေနတဲ့အရာေတြပါ။

အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိေနမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳး စာေပႏိုဘယ္ဆုရွင္ ကဗ်ာဆရာႀကီး ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုးကေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် အရာရာတိုင္းမွာ Limit ဆိုတဲ့အကန္႔အသတ္ေတြရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္ရာ ကမၻာၿဂိဳဟ္ႀကီးမ်ာပင္လွ်င္ နယ္နိမိတ္အကန္႔အသတ္ေဘာင္ အတြင္း၌ တည္ရွိေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အကန္႔အသတ္နယ္နိမိတ္ဆိုတာ မရွိရင္ ကမၻာၿဂိဳဟ္ႀကီးသည္ပင္ မတည္ရွိႏိုင္ေတာ့လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုအကန္႔အသတ္ေတြ အျပင္ မိမိဖာသာ မိမိျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ အကန္႔အသတ္အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါဘယ္လို အကန္႔ အသတ္ေတြလည္းဆိုတာကို တင္ျပရရင္

ဥပမာ ေဆးလိပ္စြဲေနသူတစ္ဦးဟာ ေဆးလိပ္ကို မေသာက္ရမေနႏိုင္ စြဲစြဲလန္းလန္းျဖစ္ေနတယ္ဆိုပါစို႔၊ သူ႔ကို ေဆးလိပ္ေသာက္ပါလို႔ အတင္းအဓမၼအမိန္႔ေပးတဲ့ သူလည္းမရွိ၊ မေသာက္ပါနဲ႔လို႔ တားျမစ္သူလည္းမရွိ၊ ဒီေတာ့သူဟာ ဒီေဆးလိပ္ကို ေသာက္ခ်င္ေသာက္ႏိုင္တယ္။ မေသာက္ခ်င္လည္း ေနႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔ဆႏၵအတိုင္းပါ။ ျပႆနာက သူဟာ ေဆးလိပ္ကို မေသာက္ရ မေနႏိုင္တဲ့ ေဆးလိပ္ရဲ႕ေက်းကၽြန္လံုးလံုးျဖစ္ေနျခင္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ဘာေၾကာင့္ ဒီဥပမာကို ေပးလည္းဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ အသိတရားရွိရွိ မိမိရဲ႕အသိတရားကို လက္ေတြ႔နယ္ပယ္မွာ အသံုးခ်ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျခအေနမရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ သူဟာ လြတ္လပ္သူတစ္ေယာက္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ လြတ္လပ္သူျဖစ္ဖို႔အတြက္ မိမိရဲ႕အရည္ အေသြးေတြကို အသံုးခ်ႏိုင္စြမ္းရွိရပါမယ္။ မူးယစ္ေဆးစြဲေနသူ၊ တဏွာရာဂႏြံထဲနစ္ေနသူေတြဟာလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြ တဏွာရမၼက္ေတြနဲ႔ လဲလွယ္ၾကတဲ့အတြက္ လြတ္လပ္မႈဆိုတာမရွိေတာ့ဘူး။ မူးယစ္ေဆး၀ါးအတြက္ တဏွာရာဂအတြက္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ မိမိအတြက္ေရာ၊ အျခားသူေတြကိုပါ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစတာကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့စြမး္ရည္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ေတြ ဆံုး႐ွံဳးေနၾကတာပါ။

အခုန ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္အာယတ္ေတာ္ (၁၈း၂၉)က (အလ္ဟပ္က္) အမွန္တကယ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အရွိတရားဆိုတာ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ လူသားမွာလည္း လူနဲ႔တူတဲ့စြမ္းရည္ေတြ ျပဌာန္း ပါတယ္။ အဲဒီစြမး္ရည္ေတြထဲမွာ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို လိုက္နာႏိုင္စြမ္း၊ ခ်ိဳးေဖာက္ႏိုင္စြမ္းေတြ ပါ၀င္ေနပါ တယ္။ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကို လူသားေတြ မခ်ိဳးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ မတရားသျဖင့္ျပဳထားတဲ့ အကန္႔အသတ္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြလို႔ ထင္ေနတဲ့အရာေတြရွိတယ္။ လူသားေတြက မေတာင္းဆိုပဲ ေမြးဖြားခံရတာ။ လူသားေတြ မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ ေသျခင္း တရားေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတာေတြဟာ အထင္ရွားဆံုးေသာ ကန္႔သတ္မႈေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေမြးဖြား ျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္းကို လူသားေတြက ပံုႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး စဥ္းစားေတြးေခၚၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေမြးဖြားျခင္းကို မိခင္၀မ္းမွာ သေႏၶမတည္မီကတည္းက အတိတ္ကံေၾကာင့္လို႔ စဥ္းစားေတြးေခၚၾကတယ္။ ေသျခင္းဟာ ေနာက္အနာဂါတ္ လူ႔ေလာကမွာ ျပန္လည္လည္၀င္ေရာက္ဖို႔လို႔ စိတ္ကူးယဥ္လာၾကတယ္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ လူ႔ေလာကထဲကို ေမြးဖြားျခင္းမခံရခင္က မိခင္ရဲ႕သားအိမ္ဟာ သေႏၶသားအတြက္ ေလာကျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးဖြားျခင္းခံရၿပီးတဲ့ေနာက္ ကမၻာၿဂိဳဟ္ဟာ လူသားရဲ႕ေသာကျဖစ္ပါတယ္။ ေသဆံုးၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ေလာကထဲကိုျပန္လည္ မလာေရာက္ႏိုင္တဲ့ အတားအဆီး(ဘရ္ဇက္ခ္)ထဲကို ေရာက္ရွိသြားတာပါ။ မိခင္ရဲ႕သားအိမ္၊ လက္ရွိမိမိရွင္သန္ေနဆဲ ေလာကနဲ႔ ကြယ္လြန္ေသဆံုးျခင္းတို႔ဟာ အမွန္ျမင္ေတြ႔ေနရတဲံ အရွိတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ေလာကမွာ ေမြးဖြားခံရၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ မိခင္ရဲ႕သားအိမ္ထဲကို ဘယ္လိုမွ ျပန္လည္သြားေရာက္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ သလို၊ ေသဆံုးၿပီးေနာက္ မိမိရွင္သန္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ လူ႔ေလာကသို႔ျပန္လည္မလာေရာက္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဒါသည္ပင္လွ်င္ အမွန္တကယ္ျဖစ္တည္ေနေသာ အရွိတရား(အလ္ဟပ္က္)ျဖစ္ပါတယ္။ ဘရ္ဇက္ခ္ဆိုတာ အလြန္ပါးလႊာၿပီး ခိုင္ခန္႔တဲ့အတားအဆီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကုရ္အာန္က ေရခ်ိဳနဲ႔ေရငန္တို႔နဲ႔ ဥပမာေပးၿပီး ျမင္သာထင္သာေအာင္ ရွင္းျပထားပါတယ္။

ကုရ္အာန္ (၂၅း၅၃)မွာ “ အလႅာဟ္သည္ ပင္လယ္ႏွစ္ခုအား ေပါင္းစည္းေစကာ ေရခ်ိဳႏွင့္ေရငန္ဟု ျဖစ္ေစ၏။ ထိုႏွစ္ခုၾကား (ဘရ္ဇက္ခ္)အတားအဆီးျဖစ္ေနေစရန္ စီမံထားေတာ္မူ၏။”

ကမၻာမွာ ေရခ်ိဳနဲ႔ေရငန္တို႔ ထိစပ္လ်က္ရွိၿပိး ေရခ်ိဳသပ္သပ္၊ ေရငန္သပ္သပ္ျဖစ္ထြန္းေနတဲ့ ေနရာေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိေနပါတယ္။ ပင္လယ္ေရေအာက္ထဲမွာ ေရခ်ိဳစမ္းေတြ စီးဆင္းေနတာကို ေရငုတ္သမားေတြ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေရခ်ိဳႏွင့္ေရငန္ထိစပ္ၿပီး မေရာေႏွာပဲရွိေနတာကို ေျမထဲပင္လယ္နဲ႔ အတၱလန္တိတ္သမုဒၵရာ ႏွစ္စင္း ဆံုေတြ႔ၾကတဲ့ေနရာမွာ ပညာရွင္မ်ား ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုေသာ ပင္လယ္ၾကားမွာ မျမင္ရေသာ အတားအဆီး(ဘရ္ဇက္ခ္)ရွိေနတာ ဘယ္သူမွျငင္းလို႔မရပါဘူး။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မေရာေႏွာႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္တခါ အာေရဗ် ပင္လယ္ေကြ႔ ပင္လယ္ထဲတြင္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္မွ ၄ မီတာနဲ႔ ၆ မီတာအကြာမွာ ေရခ်ိဳစမ္းေတြရွိေနၾကတာပါ။ ပင္လယ္ျပင္မွာ လအၾကာႀကီး ေနၾကရေသာ ပုလဲငုတ္သမားေတြက ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရွင္သန္ျခင္းၾကားမွာလည္း ဘရ္ဇက္ခ္ဆိုတဲ့ အတားအဆီးရွိေနပါတယ္။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ကူးလူးသြားလာလို႔ မရပါဘူး။ ဒီအရွိတရားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က လက္မခံႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ေသဆံုးၿပီးတဲ့ သူဟာ ခုနစ္ရက္ၾကာတဲ့အထိ သူေနထိုင္ခဲ့တဲ့ အိမ္မွာ ရွိေနတတ္တယ္တို႔၊ ၾကာသပေတးညတိုင္း မိမိေနထိုင္ရာ အိမ္ကို ျပန္လာတယ္တို႔ဆိုတဲ့ အေတြးအျမင္ေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြရဲ႕ ၀မ္းဗိုက္မွာ ျပန္လည္၀င္ စားတယ္တို႔ဆိုတာ ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ၿပီး လြတ္လပ္မႈမရွိတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္းျပသေနပါတယ္။ ဒါဟာလည္း မိမိဖာသာ မိမိလုပ္ယူထားတဲ့ အခ်ဳပ္ အေႏွာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္အေတြးအေခၚေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ အမွန္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အရွိတရားဟာ မထင္ေပၚဘူးျဖစ္ေနရတာပါ။

ကုရ္အာန္ (၂၃း၉၉-၁၀၀)မွာ လူသားဟာ ေသဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ လူ႔ေလာကကို ျပန္လာခ်င္လို႔မရေတာ့ ဘူး။ ေသဆံုးျခင္းႏွင့္ ရွင္ေနျခင္းၾကားမွာ လံုး၀ကူးလူသြားလာလို႔ မရေတာ့တဲ့ အတားအဆီး(ဘရ္ဇက္ခ္္)ရွိေနၿပီလို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကုရ္အာန္ကို လက္ခံတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္လို႔ေျပာၿပီး သရဲေၾကာက္တတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနၾကရတယ္။ သူရဲဆိုတာရွိကို မရွိတဲ့အရာျဖစ္တယ္။ သူရဲေျခာက္ခံရတာတို႔၊ သူရဲ၀င္ပူးတာတို႔ဆိုတာေတြဟာ စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတေတြပါ။ စိတ္ပညာရွင္မ်ားက လူတစ္ေယာက္၀င္ပူးခံရတယ္ဆိုတာ အပူးခံရ တဲ့သူက စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ၿပီး၊ မိမိကိုယ္ကို အျခားသူ(အထူးသျဖင့္ ေသဆံုးကြယ္လြန္ၿပီးျဖစ္တဲ့သူ) တစ္ေယာက္လို ျပဳမူေျပာဆိုလာတာ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ၀င္ပူးတာဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးကူးစက္တတ္တယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ၊ လူပ်ိဳေဖာ္၀င္စ ကေလးေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတယ္။

ဒီေနရာမွာ စိတ္ေရာဂါကုဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာအုန္းေမာင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကိုလည္း ျပန္လည္မွ်ေ၀ခ်င္ပါတယ္။ ေဒါက္တာ အုန္းေမာင္စိတ္ေရာဂါေဆး႐ံုႀကီးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ အခ်ိတ္ကာလတစ္ခုျဖစ္ပါတယ။ ညဂ်ဴတီတာ၀န္ကို ထမ္းရြက္ေနဆဲ သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ ေဆး႐ံုတ၀ိုက္ကို တစ္ေယာက္တည္း Round လွည့္ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စိတ္ေရာဂါေ၀ဒနာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ခံစားရတဲ့ လူနာေတြကို အခ်ဳပ္ခန္းလို သံတိုင္ေတြနဲ႔ အခန္းထဲမွာ တစ္ဦးခ်င္းစီထည့္ထားၿပီး ေဆးကုသေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ၀န္ႀကီးက လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ွဳေနရင္း အခန္းနံပါတ္ ေျခာက္ ေရာက္ေတာ့ မအိပ္ပဲဒူးႏွစ္ဖက္ကုိပိုက္လ်က္ မ်က္လံုးျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ လူနာကိုေတြ႔လို႔ `သားဘာလို႔ မအိပ္ေသးတာလဲ၊ ေနမေကာင္းလို႔လား´လို႔ေမးပါ တယ္။ လူနာက စကားတစ္လံုးမွ ျပန္မေျပာဘဲ မ်က္လံုးျပဴးၿပီး ဆရာ၀န္ႀကီးကို ျပန္ၾကည့္ေနပါတယ္။ မနက္မိုးလင္း ေတာ့ နာစ္မေတြကို အခန္းအမွတ္ေျခာက္ လူနာက တစ္ညလံုးမအိပ္ဘဲ ေနေနတယ္။ သူ႔အေျခအေနကို ေျပာျပပါ လို႔ေမးေတာ့၊ ဆရာမေတြက ဆရာႀကီး ဒီအခန္းက သူရဲေျခာက္တယ္လို႔ နာမည္ႀကီးေနလို႔ ဘယ္လူနာမွ မထားပါ ဘူးလို႔ျပန္ေျဖတယ္။ ဆရာ၀န္ႀကီးလည္း ဆရာမေတြနဲ႔အတူ အခန္းေျခာက္ကို သြားၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူမွမရွိပါ ဘူး။ ဆရာမေတြက ဆရာႀကီးလည္း သူရဲေျခာက္ခံရၿပီလို႔ ၀ိုင္းေျပာၾကတာေပါ့။ ေဒါက္တာ အုန္းေမာင္က ငါသူရဲ ေျခာက္ခံရတာမဟုတ္။ အကာလညအခ်ိန္ အားလံုးလည္း တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါတစ္ေယာက္တည္း ရွိေန ေတာ့ ငါ့ရဲ႕အာ႐ံုေတြဟာ ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ၿပီး၊ မရွိတာကို အရွိထင္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ သတၱိေကာင္းပါတယ္ဆိုတဲ့သူျဖစ္ပါေစ၊ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ အေမွာင္ထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ဦးတည္းမေန သင့္ဘူးလို႔ ဆရာမေတြကို ပညာေပးပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြလည္း ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ အေမွာင္ထဲမွာ၊ သစ္ငုတ္ႀကီးမွန္းသိ ထားပါလ်က္နဲ႔ သူရဲတစ္ေကာင္ထိုင္ေနတယ္လို႔ ထင္မွတ္မိတာေတြ မၾကာခဏ ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။ ဒီအခါ သူရဲေျခာက္ ခံရတယ္လို႔ မယူဆဘဲ သစ္ငုတ္ႀကီးပါဆိုတာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ သစ္ငုတ္မဟုတ္လည္း အရာ၀တၳဳ တစ္ခုခုျဖစ္မွာပါဆိုတဲ့ အရွိတရားကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါယတ္။ ဒီအခါ သူရဲလို႔ထင္ရတာေတြ ပေပ်ာက္သြားမွာ ပါ။

သူရဲရွိတယ္လို႔ လက္ခံထားတဲ့သူေတြမွာသာ၊ ေသြးေလေျခာက္ျခားၿပီး စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ေနသူေတြသာ သူရဲေျခာက္ခံရတာတို႔ သူရဲ၀င္ပူးတာတို႔ျဖစ္တတ္တာပါ။ သူရဲေၾကာက္တတ္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ကေတာ့ သူရဲကုိ ဂ်င္န္လို႔ေခၚေနၾကတယ္။ ကုရ္အာန္ကေျပာတဲ့ ဂ်င္န္ဆိုတာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ကင္းကြာေနတဲ့သူေတြ။ သာမန္ လူသားေတြထက္ ထူးကဲတဲ့အျမင္ရွိသူေတြ(ဥပမာ သိပၸံပညာရွင္)။ လူသာမန္လို အသိတရားမရွိေတာ့တဲ့သူ (ဥပမာ အ႐ူး)ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္းရဲ႕ အျမင္အရေျပာမယ္ဆိုရင္ ထူးရင္ထူး၊ မထူးရင္႐ူးဆိုတဲ့သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ႐ွိဳင္တြာန္ဆိုတာ ကုရ္အာန္အရေျပာမယ္ဆုိရင္ မေကာင္းေသာအေတြးအေခၚမ်ားကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ေျပာတာပါ။ မေကာင္းတဲ့အႀကံ၊ မေကာင္းေသာ အေတြးအဆင့္မွာပဲ ရွိေနရင္ အီဗလီးစ္လို႔ နားလည္မိ ပါတယ္။ မေကာင္းေသာအႀကံ၊ မေကာင္းေသာ အေတြးေတြကို လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္လိုက္တဲ့လူဟာ ႐ွိဳက္တြာန္ျဖစ္သြားတာပါ။ ႐ွိဳက္တြာန္ဆိုတာ အေကာင္အထည္ရွိတယ္ဆိုၿပီး၊ ပံုစံလုပ္အထိမ္းအမွတ္လုပ္ၿပီး၊ အဲဒါကို ခဲနဲ႔သြားေပါက္ေတာ့ ခဲနဲ႔ေပါက္တဲ့သူေတြပဲ ေသေက်ဒဏ္ရာရေနတာ မကၠာဟဂ်္ ခရီးစဥ္မွာ ႏွစ္စဥ္ ႀကံဳေတြ႔ေနရတာပဲေလ။ ဒါေတာင္ သင္ခန္းစာမယူႏိုင္ရင္ ဆံုး႐ွံဳးမွဳေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရဦးမွာပါဘဲ။

ကုရ္အာန္ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္အတိုင္း မလိုက္နာ မက်င့္သံုးႏိုင္တဲ့သူေတြဟာ တစ္စံုတစ္ခု(သို႔မဟုတ္) တစ္စံု တစ္ရာရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ေနၾကတဲ့သူေတြပါ။ မိမိရဲ႕ကံၾကမၼာကို မိမိမျပဌာန္းႏိုင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနၾကရမွာပါ။

ကုရ္အာန္ (၁၆း၇၅)က အာယသ္ေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။

“ မိမိၾကမၼာကို မိမိမျပဌာန္းႏုိင္သူႏွင့္ အလႅာဟ္ေပးထားေသာ အေထာက္အပံ့မ်ားျဖင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာျဖစ္ေစ၊ ထင္ရွားစြာျဖစ္ေစ၊ မွ်ေ၀ေပးကမ္းသူသည္ ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္ႏုိင္ပါသေလာဟု အလႅာဟ္ကခိုင္းႏႈိင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလသည္။ခ်ီးမြမ္းေထာပနာမႈအေပါင္းသည္ အလႅာဟ္အတြက္ျဖစ္၏။ အမ်ားစုသည္ မသိနားမလည္ၾကေခ်။” (၆း၇၅)

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ရင္ပဲ ေတာ္ေတာ္ထူးခၽြန္ေနၿပီမွတ္တာ။ အလႅာဟ္က မိမိ တစ္ဦးတည္း ေကာင္းစားဖို႔သာမက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတိုးတက္ဖို႔လည္း မွ်ေ၀ေပးကမ္းၾကပါလို႔ ဒီအာယသ္ေတာ္ က တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ မိမိဟာေလာင္းရိပ္ေတြကေန လြတ္ဖို႔၊ အရင္ဦးဆံုးႀကိဳးစားရမွာပါ။ ကုရ္အာန္(၁၆း၇၆)က ဆက္လက္လမ္းညႊန္ထားတာကိုလညး္ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။

“ လူတစ္ဦးသည္ ၾကားသိနားလည္ႏိုင္သေလာက္ စြမး္ေဆာင္ႏိုင္မႈမရွိ။ အျခားအရာမ်ား၊ အျခားသူမ်ား၏ ေလာင္းရိပ္ကို မွီခိုေနရ၏။ မိမိကံၾကမၼာကို မိမိမဖန္တီးႏိုင္၊ သူသည္ မည္သည္ကို ဦးတည္သည္ျဖစ္ေစ။ ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေပ။ ထိုသူသည္ သမာသမတ္မွ်တစြာ စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီး မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္၌ ရပ္သူေနသူႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္ေလာဟု အလႅာဟ္က လူႏွစ္မ်ိဳးကို ပမာေပးခုိင္းႏႈိင္းေတာ္မူ၏။”

အလႅာဟ္ကလူသားကို ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ေတြေပးထားပါတယ္။ ဆင္းရဲသားမိဘက ေမြးဖြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္စဥ္ကတည္းက မိဘမဲ့ျဖစ္ခဲ့ရသည္ျဖစ္ေစ၊ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေသာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲနိမ့္ပါးေသာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေစ၊ လူသားတိုင္းမွာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ ကိုယ္ စြမ္းကိုယ္စေတြ ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။ ဒီအရည္အေသြး၊ အစြမ္းအစေတြဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မမွီခိုဘဲ မိမိနဲ႔ မိမိ ပတ္၀န္းက်င္ကို တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒီလို အရည္အေသြးေတြခ်ီးျမႇင့္ထားေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္ဟာခ်ိဳ႕တဲ့မႈအေပါင္းမွ ကင္းစင္၍ ခ်ီးမႊမ္းခံထိုက္သူျဖစ္ပါတယ္။ အရည္အေသြးေတြကို အသံုးမခ်ႏုိင္တဲ့ လူေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနပါတယ္။

လူဟာ လြတ္လပ္သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕အရာေတြဟာ မိမိတို႔ဖာသာ ကိုယ္တိုင္လုိလိုလားလားနဲ႔ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနတာပါ။ အဲဒီထဲမွာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕မွားယြင္းေနတဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ဓေလ့စ႐ိုက္မ်ား ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားမွ မ႐ုန္းထြက္ႏိုင္မႈဆိုတာလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ မိမိဟာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈကေန ႐ုန္းထြက္ ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အရွိတရား အမွန္အတိုင္းသိရွိနားလည္ လက္ခံ႐ံုနဲ႔မလံုေလာက္ပါဘူး။ ေဆးလိပ္စြဲေနသူတစ္ဦးလုိ ဆိုးက်ိဳးသိရက္နဲ႔ မိုက္တြင္းနက္ေနသူမျဖစ္ရေအာင္၊ အမွားေလာင္းရိပ္ကေန ဦးစြာ႐ုန္းထြက္ရမွာပါ။ သူရဲရွိတယ္။ လူ၀င္စားျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို လံုး၀လက္မခံသူျဖစ္ေအာင္ အရင္ဆံုးႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔(အလ္ဟက္)ဆိုတဲ့ အမွန္တကယ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အရွိတရားနဲ႔ နီးစပ္ၿပီး မိမိကံၾကမၼာကို မိမိဖန္တီးႏိုင္တဲ့သူျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ့ ေသျခင္းတရားဆိုတာလည္း၊ အခန္းတစ္ခုကို စြန္႔ခြာၿပီး အျခားအခန္းတစ္ခုသို႔ ၀င္ေရာက္ဖို႔ တံခါးတစ္ခ်ပ္ဖြင့္လိုက္တာပဲဆိုတာကို သိျမင္လာပါ လိမ့္မယ္။

လူသားတစ္ဦးရဲ႕ဘ၀မွာ ေလာကဓံတရားရဲ႕အဆိုး၀ါးဆံုး အေျခအေနေတြနဲ႔ပဲ ရင္ဆိုင္ေနရတာမဟုတ္။ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာေတြ၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာေတြ အစရွိတဲ့ ေေလာကဓံ၏ အေကာင္းဆံုးအေျခအေနေတြနဲ႔လည္း ႀကံဳေတြ႔ရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူျဖစ္ရျခင္းသည္ ဒုကၡဆင္းရဲလို႔ေတြးျမင္ေနျခင္းဟာ အရွိတရားကို လက္မခံႏိုင္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ိဳ႕ေသာကန္႔သတ္မႈမ်ားဟာ လူသားမ်ားက အရွိတရားကို နားမလည္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚေနရၿပီး သဘာ၀ တရားရဲ႕အကန္႔အသတ္မ်ားဟာ လူ႔ေလာကတည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆိုး၀ါးဆံုးအေျခအေနေတြဟာ မိမိကံၾကမၼာကို ေကာင္းရာကိုျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လူသားအတြက္ အတားအဆီး၊ အကန္႔အသတ္ေတြဟာ မိမိနဲ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီး ရွင္သန္ရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စည္းကမ္းဥပေဒေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာေပါက္လက္ခံလာႏိုင္ရင္ လြတ္လပ္ တဲ့ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ ေလာကမွာရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း တင္ျပရင္းရပ္နားလိုက္ ပါတယ္။