လျမတ္ရမႆြာန္ တြက္ခ်က္ရန္ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

လျမတ္ရမႆြာန္ တြက္ခ်က္ရန္

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

ယခုလို မြန္ျမတ္လွတဲ့ ေသာၾကာေန႔ ဂၽြမၼာဟ္အခ်ိန္ကာလမွာ

ခြတၱဗာဟ္နဲ႔ဆြလားသ္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး

အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား။
`အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္၊ ၀ရဟ္မသြလႅားဟိ ၀ဘရကားသုဟု´
အခုလို ဆြလားသ္နဲ႔ခြတၱဗာဟ္ကို ေဟာၾကားတင္ျပခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဦးစြာ

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူး တင္ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳပါတယ္။

ဒီတစ္ပတ္ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာတင္ျပမဲ့ အေၾကာင္းအရာက `လျမတ္ရမႆြာန္

တြက္ခ်က္ရန္´ျဖစ္ပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရင္ႏွစ္ေတြဆိုရင္ ေမ့ေနတတ္ၾကတယ္။

ရမႆြာန္ေရာက္မွ ဒါမွမဟုတ္ ရမႆြာန္လ အလယ္၊ အထူးသျဖင့္ ကဒရ္ညေရာက္မွပဲ

ဒီအေၾကာင္းေတြကို ေျပာျဖစ္တာ။ တကယ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေက်ာ္သြားတာေပါ့။

ရမႆြာန္ၿပီးၿပီ။ အမွန္က အခုလိုအခ်ိန္ရမႆြာန္ မ၀င္ခင္၊ ၀င္ခါနီးအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေျပာရမွာေလ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ဒီေန႔ေျပာဖို႔ ျပင္ဆင္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္တမ္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က

တစ္ပတ္ေတာင္ ေနာက္က်ေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလး ငါးရက္အတြင္း

အခုတင္ျပမည့္ စလိုက္ေတြ Online ေပၚတင္တယ္။ ေစာေစာက

အခမ္းအနားမွဴးေၾကညာသြားတယ္။ လာမယ့္ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႔ဟာ ရမႆြာန္လရဲ႕

ပထမခြတၱဗာဟ္ျဖစ္မယ္။ ၁၇ ရက္ေန႔ညကို စဲဟ္ရီစားရမယ္ေပါ့။ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔

ဒီေန႔မွ ေၾကညာသလို ျဖစ္ေနတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးရက္က ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို အျပင္ Public သိေအာင္

internet ကေနတစ္ဆင့္ ေၾကညာေပးခဲ့ပါတယ္။ ေ၀ဖန္ထိုးႏွက္ခ်က္

တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာတာက `ဟာ- ေၾကညာ ၿပီးၿပီေလ။

ရမႆြာန္ ၁ ရက္က ဇြန္လ ၁၈ရက္ေန႔ အီဒ္ေန႔က ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ေန႔´

အဲဒီလိုေတာင္ေျပာၾကတယ္။ အိဒ္ဆြလားသ္ေတာ္ ၁၀ နာရီ ဖတ္မယ္တဲ့။ ဒါကႏိုင္ငံျခား

တိုင္းျပည္ေတြက္ အကုန္လံုး တကမၻာလံုး ေၾကညာၿပီးၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ပဲ ေနာက္က်ေနတာ။ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္ရင္

ကၽြန္တာ္တို႔ေနာက္ မက်ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဘယ္ဗလီ ၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ

မေၾကညာေသးဘူး။ အေျခအေနအရ ၁၇ ရက္ ညမွာ လၾကည့္ဦးမွာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနေနတဲ့တိုငး္ျပည္မွာ နဲ႔ အျခားကမၻာနဲ႔ မတူတဲ့ပံုစံေပါ့။

အဲဒီကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လို

တြန္းအားေပးေဖာ္ညႊန္းထားသလဲ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၁၀း၅)မွာ-

`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေနလံုးႀကီးကို အင္မတန္လင္း၀င္းေတာက္ပစြာ

ဖန္တီးထားေတာ္မူထား သည္။ လမင္းႀကီးကိုလည္း လင္း၀င္းေတာက္ပစြာ

ဖန္တီးထားေတာ္မူေလသည္။´

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေျပာခ်င္တာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေနကုိလည္း

လင္း၀င္းေတာက္ပစြာ ဖန္တီးထားတယ္။ ဒီလိုပဲ`လ´ကိုလည္း လင္း၀င္းေတာက္ပစြာ

ဖန္တီးထားတယ္။ ဘာထူးျခားလို႔လည္း။ ဒီေနရာ မွာ သံုးထားတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြက

ထူးျခားတယ္။ ေနကုိ `ရွမး္ဆာ ဒြီယားအန္း´လို႔ သံုးၿပီးလကို`ကမရာ ႏူးေရာင္´လို႔သံုးတယ္။

လင္း၀င္းေတာက္ပတာျခင္းတူေပမယ့္ သံုးထားတဲ့ ေ၀ါဟာရက မတူဘူး။ ဒါဟာကိုယ္ပိုင္

အလင္းေရာင္ရွိျခင္းနဲ႔ တစ္ဆင့္ခံ အလင္းေရာင္ရွိျခင္းဆိုတာ ေပၚလြင္ေစတယ္။

ကၽြန္ေတာ္အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး မေျပာ ေတာ့ဘူး။ ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔သက္ဆိုင္မွာ

မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေလ့လာၾကဖို႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ေ၀ါဟာရေတြကို သံုးထားတဲ့ေနရာမွာ

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျဖစ္သလို မသံုးထားဘူး။ အဆင္ေျပ သလို

သံုးလိုက္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အရင္ကလည္းေျပာဖူးတယ္။

အရဗီဘာသာစကားနဲ႔ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခဲ့တဲ့ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ကို ႀကိဳက္တဲ့ဘာသာနဲ႔

ဘာသာျပန္၊ (ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ ဖါရ္စီ၊ အူရ္ဒူ၊ ဟိႏီၵဘာသာ) ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ

ဘာသာတစ္ခုခုနဲ႔ျပန္လိုက္။ ဘာသာျပန္ၿပီးတဲ့ ဘာသာျပန္စာအုပ္သက္သက္ကို

အရဗီဘာသာ ပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ားျဖစ္ေစ၊

မူလအရဗီစာေပနဲ႔ ျပန္ေရးခိုင္းလိုက္ၾကည့္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာ္တတ္လြန္းပါတယ္ ဆိုတဲ့

အာရဗီစာေပပညာရွင္ရဲ႕ အရဗီဘာသာျပန္စာအုပ္ဟာ `ကုရ္အာန္´ျဖစ္မလာဘူး။

ဘယ္ေတာ့မွ `ကုရ္အာန္´ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ စကားလံုးေတြက အေရးႀကီးတယ္။

ဘာသာျပန္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ေနကုိ လည္းလင္း၀င္းစြာ ထြန္းလင္းထား၊ လကိုလည္း

လင္း၀င္းစြာ ထြန္းလင္းထား၊ ဘာကြာလို႔လဲ။ ဘာမွမကြာဘူး။ ဆက္လက္ၿပီး

အလႅာဟ္က ေျပာထားေသးတယ္။ လနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး `လသည္ စခန္းမ်ား

လွည့္လည္သြားလာရာ ေနရာဌာနမ်ားကို ငါအရွင္သတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ

ရက္လေတြတြက္မယ္၊ ႏွစ္ေတြတြက္ရန္ျဖစ္တယ္။ ရက္ေတြ

လေတြ ႏွစ္ကာလအပိုင္းအျခားေတြ တြက္ခ်က္ရန္ ျဖစ္တယ္။

ေရွးေခတ္ အာရဗ္ ကလူေတြကသိတယ္။ ေနေတြလေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကယ္ေတြ

နကၡတ္ တာရာေတြကိုၾကည့္ၿပီး ခရီးသြားတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးတြက္ခ်က္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္။

အခ်ိန္ကာလ၊ နယ္ေျမေဒသေတြ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ျပကၡဒိန္ေတြ

သတ္မွတ္တြက္ခ်က္ခဲ့ၾက မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနေတြ လေတြရဲ႕

တစ္ျခား`နိအ္မသ္´ေတြလည္းရွိတယ္။ ေနက ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ကို

ဘယ္လိုကာကြယ္တယ္။ ေနေရာင္ျခည္ က ဘယ္လိုအစြမ္းရွိတယ္။ ဒါေတြကတစ္ပိုင္း။

ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက ေနေတြလေတြဟာ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္လမ္းေၾကာင္းမွာ

အလကားသြားေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ရက္ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ဖို႔

အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဖန္တီးေပးထားျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ ကုရ္အာန္မွာ

လမ္းညႊန္ျပေနတာ။

ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥရပ္ေတြက မွန္မွန္ကန္ကန္ တိတိက်က်

သြားလာလႈပ္ရွားေနျခင္းျဖစ္ၿပီး အလြဲအေစာင္း အတိမ္းအေစာင္း၊ ေႏွးျခင္း၊ ျမန္ျခင္းမရွိဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဒီကိစၥေတြကို အသိဥာဏ္ရွိေသာ၊ ဦးေႏွာက္ကို အသံုးခ်ႏိုင္ စြမ္းရွိေသာ

အေျမာ္အျမင္၊ အေတြးအေခၚျမင့္မားေသာသူမ်ားအတြက္မူ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏

နိအ္မာသ္ သက္ေသလကၡဏာ ေက်းဇူးေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္လို႔ ေျပာတာ။ `နားရွိလ်က္

ပင္းေနသူ၊ မ်က္စိရွိလ်က္ ကန္းေနသူ၊ ပါးစပ္ရွိလ်က္ အေနသူမ်ား´အတြက္မူ

အခ်ည္းအႏွီးသာျဖစ္တယ္။

အကယ္၍ ကိုယ္က ဥာဏ္ပညာကို အသံုးမျပဳဘူး၊ အသိပညာကို မယံုၾကည္ဘူးဆိုရင္

ဘာမွလက္ခံလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးေခတ္ အာရဗ္ေတြက တကယ္ေတာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

နကၡတေဗဒတို႔လို ပညာ ေတြမွာ ထူးျခားထူး ခၽြန္ခဲ့ၾကတယ္။ မွန္ေျပာင္းမရွိ၊

မည္သည့္မိုးေလ၀သတုိင္းထြာတဲ့ ကိရိယာမွမရွိ၊ ဘာသိပၸံဆုိင္ရာ ပစၥည္းမွ

မရွိဘဲနဲ႔၊ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ခရီးသြားၾကတယ္။ ရာသီဥတု၊ မိုးေလ၀သ

စတဲ့ပညာေတြကို တတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကတယ္။

သူတို႔မိုးေပၚကိုဘာလို႔ ေမာ့ၾကည့္ၾကတာလဲ။ တြက္ခ်က္ဖို႔၊ ရက္လႏွစ္ကာလ

အပိုင္းအျခား၊ ရာသီဥတု မိုးေလ၀သ စတာေတြကို

တြက္ခ်က္ဖို႔အတြက္ ေမာ့ၾကည့္တာ။ ေျပာခ်င္တာက မိုးေပၚကို ေမာ့ၾကည့္တာ ေပ်ာ္လို႔

မဟုတ္ဘူး။ လက ေအးတယ္။ ေနလံုးၾကီးကလင္းတယ္ဆိုၿပီး ၾကည့္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။

တြက္ခ်က္ဖို႔ ၾကည့္တာ။ ရမႆြာန္တစ္လပဲ ၾကည့္တာမဟုတ္ဘူး။ တစ္သက္လံုးၾကည့္တာ။

သူတို႔ဘာလို႔ၾကည့္ေနတာလဲ၊ အလကား ၾကည့္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔

တြက္ဖို႔ၾကည့္ေနတာ။

အဲ့ဒီလို တြက္ခ်က္ဖို႔ ဥာဏ္ပညာကိုအသံုးခ်တာ။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္မိုးေပၚကို

ၾကည့္တာ။ အခု အရဗ္ေတြ လည္းၾကည့္တယ္။ နဲနဲေတာ့ ကြာသြားတာေပါ့ေလ။

အခုအရဗ္က ဘယ္လိုၾကည့္သလဲဆိုေတာ့ ေခတ္မွီနည္းပညာ ေတြနဲ႔ အကုန္တြက္ခ်က္ၿပီး

တိတိက်က်ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးတာေပါ့။ သူတို႔ကလည္း အမွန္တကယ္ ေျပာရမယ္

ဆိုရင္ ေၾကာက္ေနတာေပါ့။ လူလုပ္ က်မ္းႀကီး။ က်မ္းငယ္အသြယ္ကပဲၾကည့္ရမယ္၊ ျမင္မွ

လဆန္း ၁ရက္ျဖစ္မယ္ လုိ႔ဆုိထားတာကုိး။ သူတို႔က

တြက္ခ်က္ၿပီးကာမွ ျပန္ျပန္ၾကည့္ေနရတယ္။ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္။

ကမၻာကေနကို တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ပတ္တယ္။ ဒီလိုပဲ ေနစၾက၀ဠာထဲမွာ

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကထဲက တည္ရွိလည္ပတ္ေနတဲ့ ၿဂိဳဟ္ေတြကို ဒီကေန႔

သိပၸံပညာရွင္ေတြ တြက္ခ်က္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကေန႔ ေနေတြ

လေတြရဲ႕ လည္ပတ္မႈႏႈန္း၊ ပတ္လမ္း၊ ၀င္ခ်ိန္၊ ထြက္ခ်ိန္ ကမၻာနဲ႔အကြာ အေ၀း စတာေတြကို

တိတိက်က် ေသေသခ်ာခ်ာ တြက္ခ်က္လို႔ ရေနၿပီျဖစ္ရက္သားနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ အျပင္မွာ

ထြက္ၾကည့္ေနၾကေသးသလဲ။ က်ေနာ္တုိ ့ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ဘယ္ေနရာက ဘယ္အခ်ိန္၊

ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ရွိေနမလဲဆိုတာလည္း မသိပဲနဲ႔ ၾကည့္ေနတာ၊ အရဗ္က

တိတိက်က်ထြက္မယ့္ေနရာပါ သိၿပီးမွၾကည့္တာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာကုိမွ ေရေရရာရာ ေသေသခ်ာခ်ာကို

မသိတာ။ ေတာင္ၾကည့္၊ ေျမာက္ၾကည့္။ ကမ္းနာကိုသြားၿပီး ဟုိေလွ်ာက္ၾကည့္ ဒီေလွ်ာက္

ၾကည့္နဲ႔ ဘာမွသိတာမဟုတ္၊ မိုးတြင္းရာသီဥတုဆို ပိုၿပီးေတာင္ ဆုိးေသးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၾကည့္ၿပီးတြက္တာ လည္းမဟုတ္။ တြက္ၿပီး ၾကည့္ေနတာလည္းမဟုတ္။

ဘယ္အေနအထားမွန္းကို ေရာက္ေနမွန္းကို မသိတာ။ ၾကည့္႐ံုသက္သက္ျဖစ္ေနတယ္။

(မျမင္ရင္ မေတြ႔ရင္ မယံုဘူးလို႔ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါဆိုရင္ လူသားမ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရတဲ့

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ယံုပါတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနတယ္။)

အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီလိုေခတ္မီတဲ့ နည္းစနစ္ေတြရေနၿပီဆိုရင္

ဒါကိုအားကိုးရမွာပဲ။ ေနာက္မွ အရဗ္ေတြ လို ၾကည့္လို႔ရတယ္။ တြက္ခ်က္လိုက္ေပါ့။

ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘာျဖစ္မယ္ေပ့ါ။ တစ္ကမၻာလံုးပဲ တြက္ခ်က္ေနၾကၿပီပဲ။

တြက္ခ်က္ၿပီးမွ ဘယ္ေလာင္ဂ်ီတြဒ္၊ လတၱီတြဒ္ ဘယ္ေလာက္မွာ ဘယ္အခ်ိန္ နာရီမိနစ္

စကၠန္႔မွာ ျမင္ရမယ္။ ၿပီးမွ လၾကည့္ဖို႔ အျမင့္ဆံုး အကာအကြယ္မဲ့ ေနရာမွ မွန္ေျပာင္းေတြ

တယ္လီစကုတ္ေတြ စီစဥ္ၿပီး ၾကည့္ၾကေပါ့။

အဲ့ဒီလို တြက္ခ်က္တာေတြကို ျပခ်င္လို႔ ဒီကေန႔ ပ႐ိုဂ်က္တာနဲ႔

စီစဥ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပပါ့မယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္

ပထမဦးဆံုး ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔တြက္ရမယ္။ ေခါင္းမာလို႔မရဘူး။ တြက္ကိုတြက္ရ

မယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာမယ္။ အေမရိကားမွာ Taxi တစ္စီးကို

မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္က တားလိုက္တယ္။ ငွားစီးတယ္ေပါ့။ စီးသြားေတာ့ ကားေပၚမွာ

Radio Music တစ္ခုဖြင့္ထားတယ္။ ဒီမြတ္စလင္မ္က

ဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့(ကားေမာင္းသူကို) Music ကို ပိတ္လိုက္ပါ။

နားေထာင္လို႔မရဘူးေပါ့။ ကားဆရာက `ဘာျဖစ္လို႔လဲ´ေပါ့၊ ျပန္ေမးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲက တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေခတ္မွာ ဒါေတြမရွိဘူး။ နားလည္း မေထာင္ဘူးေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားပိတ္ထားေပးပါလို႔ ေျပာတာေပါ့။

ဒီအခ်ိန္မွာ Taxi Driver က ပိတ္လိုက္တယ္။ ကားလည္းရပ္၊ တံခါးဖြင့္လိုက္တယ္။ ကဲ

ခင္ဗ်ားဆင္းေတာ့။ တမန္ေတာ္ေခတ္မွာ Taxi မရွိဘူး။ ဒီေနရာမွာ

ခင္ဗ်ားရပ္ေန။ ေသခ်ာေပါက္ေနာက္မွာ ကုလားအုတ္တစ္ေကာင္ လာလိမ့္မယ္။

ခင္ဗ်ားအဲ့ဒီကုလားအုတ္ကိုစီး၊ ခင္ဗ်ားမွာ အဲဒီတာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ေျပာၿပီး

ထားခဲ့လိုက္တယ္။ ေျပာခ်င္တာက တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေရွ႕ကိုတိုးရမယ္။

ရပ္ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး။ အရင္ မဆလ ေခတ္က ေမာ္လၿမိဳင္သြားရင္ မုတၱမမွာဆင္း

စက္ေလွစီး၊ ဒါမွမဟုတ္ `ဇက္´စီး၊ စက္ေလွတို႔ သေဘၤာတို႔က အႏၱရာယ္ရွိတယ္။ `ဇက္´က

အႏၱရာယ္မရွိဘူး။ အခုတံတားထိုးလိုက္ၿပီ။ သမ႐ိုးက် ငါတို႔ ဘုိးဘြားမိဘ

ဇက္စီး ေလွစီးေနက်ဆိုၿပီး ဘယ္သူမွမစီးဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေလာက္နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာေနတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ

တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ အဆြဟဘ္ ေတြက ၾကည့္ခဲ့တယ္ဆိုတာ တြက္ခ်က္ဖို႔အတြက္ ၾကည့္တာ။

ၾကည့္ၿပီးတြက္ခ်က္ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကို ေနာင္အြမၼသ္ အတြက္ ထားခဲ့ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္

ဒီကေန႔မွာ ၾကည့္စရာမလိုဘူး။ တြက္ခ်က္လို႔ ရေနၿပီ။ ၾကည့္စရာမလိုဘူးဆိုတာ

လမ္းမေပၚထြက္ၾကည့္တာကိုေျပာတာ။ ၿဂိဳဟ္တုေတြကေနၾကည့္လို႔ ရတယ္။

စတလိုက္ေတြကေန ၾကည့္လို႔ရ တယ္။ (ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္)ေတြကေန ၾကည့္လို႔ရတယ္။ ဒါေတြကို

ကြက္တိ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္၊ တိတိက်က် ၾကည့္လို႔ရ တယ္။ ဖုန္းထဲကေန ၾကည့္လို႔ရတယ္။

အဲ့ဒီေလာက္ေခတ္မွီေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနာက္ဘက္ေကာင္းကင္ယံမွာ

လျမင္မွျဖစ္မယ္လို႔ အျငင္းပြားေနရရင္ ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ မဂၢရစ္ဗ္

အာဇန္ေပးနီး ေန၀င္ခ်ိန္ကို ဘယ္သူ မိုးေကာင္းကင္မွာ

ထြက္ၾကည့္ပါသလဲ။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးမက ကမၻာေပၚရွိ ဗလီေတြအားလံုးကို

ကၽြန္ေတာ္ေမးခြန္း ေမးမယ္။ မဂၢရစ္ဗ္အာဇန္ေပးဖို႔

မိုးေကာင္းကင္ယံကိုထြက္ၿပီး ေန၀င္သြားၿပီလားဆိုတာ ၾကည့္ၾကပါရဲ႕လား။ ဗလီ တိုင္းက

Time Table က ကပ္ထားၿပီးသား။ ဖဂ်ရ္အခ်ိန္ ဘယ္သူထြက္ၾကည့္သလဲ။

အဆြာရ္အခ်ိန္ဘယ္သူ ထြက္ၾကည့္သလဲ။ အိရွရက္ အခ်ိန္ ဘယ္သူထြက္ၾကည့္သလဲ။

ဟိုေခတ္က ဆြာဟ္ဘာေတြ ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ ၾကည့္ခဲ့ၿပီးမွ တြက္ခ်က္ထားတာ။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ တြက္ခ်က္မႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သက္ေသေတြရွိတယ္။ ဆူရာဟ္ ၁၇း၁၂

ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဆူရာဟ္ (၂း၁၈၅)မွာ ၾကည့္ပါ။ ဆူရာဟ္ (၉း၃၆)ကိုၾကည့္ပါ။

ဒီဆလုိက္ကုိေလ့လာၾကည့္ပါ။

 

ဒါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၁၆.၆.၂၀၁၅ ရက္ေန႔ည။

59mosque's photo.

ေန၀င္ခ်ိန္က ၆း၃၉။ လ၀င္ခ်ိန္က ၆း၂၅။

လသည္ ေနထက္ပိုေစာျပီး ၀င္သြားတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဘာမွစဥ္းစားစရာမလိုဘူးေလ။

ယွာအ္ဗန္လ ကုိ ၃၀ ျဖည့္။ရမဒြန္ လဆန္းအျဖစ္သတ္မွတ္လုိ႔မရပါဘူး။

၁၇.၆.၂၀၁၅
၁၇.၆.၂၀၁၅ ရက္ေန႔ ေန၀င္ခ်ိန္ (၆း၃၉) လ၀င္ခ်ိန္

59mosque's photo.

(၇း၀၈)နာရီ၊ ေန၀င္ၿပီး ေနာက္လက်န္ေနတဲ့ အခ်ိန္(၃၉)မိနစ္၊ ဒါဆိုရင္ ေနာက္တစ္ေန႔သည္

လဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေသခ်ာၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ၁၈ ရက္ေန႔သည္ တကမၻာလံုးနီးပါး ရမႆြာန္လ ၁

ရက္ ဆြီယာမ္ေဆာက္တည္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။

ေကာင္းၿပီ။ အဲ့ဒီ ဇြန္လ(၁၇)ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ

အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ လမျမင္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡေရာက္ၿပီ။

၁၉ ရက္ေန႔မွစၿပီး ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္မယ့္ လူေတြကို သတိေပးခ်င္တာက

ဇြန္လ(၁၈)ရက္ေန႔မွာ ေန၀င္ၿပီးရင္ လဟာ (၁ နာရီ ၂၉ မိနစ္)က်န္ေနမယ္။ အဲ့ဒီ လဟာ

ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေပ်ာက္မလဲဆိုေတာ့ ည ေအရွာ အခ်ိန္မွ ေပ်ာက္မယ္။ အဲ့ဒါဘယ္လိုလုပ္

ရမႆြာန္ ၁ ရက္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကမွာလဲ။ အဲဒီေန႔ဟာလလာလည္း

ၾကည့္စရာမလိုဘူး။ ႏွစ္တိုင္းလိုလို ဒီလိုပဲ။ လကလည္း သာရာ၀ီၿပီးတဲ့အခ်ိန္အထိ

မ၀င္ေသး။

၁၈-၆-၁၅ ပုံကုိလဲေလ့လာၾကည့္ပါ။

 

ေနာက္တစ္ခုက စကၤာပူႏိုင္ငံ။

59mosque's photo.

လူႀကီးမင္းတို႔ထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုၿပီးတြက္ခ်က္ႏိုင္တဲ့လူရွိေကာင္းရွိမယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ နဲ႔ဆက္သြယ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ပညာေတြေပးပါ။ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့

ပို၍တိက်တဲ့ ပညာေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရမွာ ေပါ့။ Welcome ပါ။ ႀကိဳဆိုပါတယ္။

မွားေနတယ္လို႔ ထင္ရင္လည္း ေထာက္ျပလို႔လည္း ရပါတယ္။စကၤာပူ

စကၤာပူ – ေန၀င္ခ်ိန္ ၇ နာရီ ၁၁ မိနစ္ လ၀င္ခိ်န္ ၇ နာရီ ၅၅ မိနစ္ ျဖစ္တဲ့ ေန၀င္ျပီးေနာက္

လ က်န္ရွိခ်ိန္ ကေတာ့

၄၄ မိနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၈ ရက္ေန႔ ဟာ ရမဒါန္ ၁ ရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက စအူဒီႏိုင္ငံ။

59mosque's photo.

စအူဒီ – ေန၀င္ခ်ိန္ ၇ နာရီ ၄ မိနစ္ လ၀င္ခိ်န္ ၇ နာရီ ၄၉ မိနစ္ ျဖစ္တဲ့ ေန၀င္ျပီးေနာက္ လ

က်န္ရွိခ်ိန္ ကေတာ့

၄၅ မိနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၈ ရက္ေန႔ ဟာ ရမဒါန္ ၁ ရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဇြန္လ၁၈ရက္ေန႔သည္ ရမႆြာန္(၁)ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။

လၾကည့္ခ်င္ၾကည့္၊ မၾကည့္ခ်င္ေန၊ လကို မ်က္စိနဲ႔မျမင္လို႔ လက္မခံရင္လည္းသေဘာ။

ဒါကလြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္။

ေနာက္တစ္ခါ ၀ါေျဖခ်ိန္ကိစၥ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာမၿပီး၊ မတီးမျမည္တဲ့ကိစၥ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူစြာေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ မင္းတို႔မွားတယ္။

တစ္ကမၻာလံုးမွားေနတယ္လို႔ ေျပာေနျခင္းလံုး၀မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတာက

ကုရ္အာန္ အာယသ္က (ဆရာ ဃာဇီ-ဘာသာျပန္မွာလည္းပါ)။

ညေရာက္သည္အထိ ေစာင့္ထိန္းၾကပါလို႔ပါတယ္။ အဲ့ဒီည ဆိုတာကို အျငင္းပြားေနၾကတာ။

ေကာင္းၿပီး။ ေန၀င္တာတဲ့ ညေရာက္ၿပီလား။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဟုတ္တယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ကမဟုတ္ဘူး။ ေမွာင္မွ ညေရာက္မွ။ အဲဒီအာယသ္ (၂း၁၈၇)ရဲ႕ ေရွ႕ပိုင္းကို

ၾကည့္လိုက္ရင္ ( ခ်ည္မွ်င္ အျဖဴကို မျမင္ရေတာ့ေလာက္ ေအာင္ျဖစ္သြားသည္အထိ)

သေဘာက အခု လူႀကီးမင္းတို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာလို႔ျမင္ေနၾကတာလဲ။ သာမန္ဆိုရင္

မ်က္စိပါလို႔ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သိပၸံနည္းက်ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ

အလင္းေရာင္က်ေရာက္ေနၿပီး အဲဒီအလင္းျပန္တဲ့ အတြက္

က်ေနာ့္ကုိလူၾကီးမင္းတုိ႔ ျမင္ရတာ။ အဲဒီအလင္းမျပန္ရင္ မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ဒါက

အလႅာဟ္က ဒီအာယသ္မွာ ပညာရပ္ေတြေပးေနတာ။ အလႅာဟ္က

အဲဒီေလာက္ႀကီးက်ယ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ တယ္။ ဒါက

ဘာကိုေျပာေနသလဲဆိုရင္ ေမွာင္သြားသည္အထိလို႔ ေျပာေနတာ။

ဟဇရသ္ဘီလာလ္က မဂရစ္ဗ္အာဇန္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေပးတာလည္း၊

မဂၢရစ္ဗ္ဖတ္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ လင္းထိန္ေနသလား။

မဂၢရစ္ဗ္ဖတ္တဲ့ ႏိုင္ငံတိုင္း ႏိုင္ငံတိုင္းလင္းေနသလား။ အဲဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာ

ၾကည့္ရမွာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀က ဟဇရသ္ဘီလားလ္က မဂၢရစ္ဗ္အာဇန္ကို

(ဥပမာ ေန၀င္ခ်ိန္ ၇နာရီ ၄မိနစ္) ကြက္တိေပးခဲ့သလား။ ေပးႏိုင္ပါသလား။

သူတို႔တြက္ခ်က္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးၿပီလား။

အခုေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗလီအပါအ၀င္

ကမၻာ့အႏွံ႔ဗလီက ေမာ္ဇင္ေတြအတြက္ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ေက်ာက္သင္ပုန္း (Time

Table)ၾကည့္ရင္ၿပီးၿပီ။ ဘယ္သူမွလည္း ေစာဒကမတက္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလဲ မေျပာ ဘူး။

ေကာင္းၿပီ။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေစာဒကတက္တယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္က

မဂၢရစ္ဗ္အခ်ိန္၀ါေျဖတယ္ေပါ့။ ဟုတ္ၿပီ အဲ့ဒီ တမန္ေတာ္ျမတ္၀ါေျဖခဲ့တဲ့ မဂၢရစ္ဗ္က

ဘယ္အခ်ိန္လဲ။ အဲ့ဒီမွာပြိဳင့္ဘဲ။ ဟိုေခတ္ ဟိုအခါက လူေတြက မဂၢရစ္ဗ္ကို

ကြက္တိမတြက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အနည္းဆံုး မဂၢရစ္ဗ္ကို ၁၅ မိနစ္ မိနစ္

၂၀ ေနာက္ဆုတ္မွ ဖတ္ႏုိင္မွာပါ။

ဒီပုံေလးကုိေလ့လာၾကည့္ပါ။

ပထမပုံေတြနဲ႔ ယွဥ္ျပီးေလ့လာၾကည့္ရင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ shining

colour ေပ်ာက္သြားတဲ့အေနအထားကုိ။ ေနာက္ျပီး civil twilight

ကုန္ဆုံးခ်ိန္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ တြက္ခ်က္ထားတာလဲ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ေန၀င္ျပီး ေနာက္

အလင္းေရာင္ က်န္ရွိခ်ိန္ (civil twilight) ကုန္ဆုံးခ်ိန္ (၂၄ မိနစ္) ခန္႔ ေစာင့္ျပီးမွ ၀ါေျဖတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေခတ္မီလာေတာ့ တြက္ခ်က္လို႔ရၿပီ။ ဒါေပမယ့္ လိုခ်င္တာကို

ယူၿပီးမလိုခ်င္တာက်ေတာ့ အျငင္းပြားၾကတယ္။ အေမရိကားမွာဆိုရင္ ည ၈

နာရီမွာေန၀င္တာ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာဖို႔ လိုေနပါၿပီး။

ကုရ္အာန္မွာ ေျပာတာက (လိုင္းလ္)။ အဲဒီ(လိုင္းလ္)က ဘယ္လို(လိုင္းလ္)လဲ။ အပ္ခ်ည္ျဖဴကို

မျမင္ရတဲ့။ အလင္းေရာင္မရွိတဲ့ (လိုင္းလ္)။ ေန၀င္ခ်ိန္ ၆း၄၀ ေနာက္ထပ္ ၂၄ မိနစ္

အလင္းေရာင္ရွိေသးတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ရွိခ်က္၊ အျငင္းပြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ကမၻာတစ္ခုလံုး မဂၢရစ္ဗ္မွာေျဖတယ္ဆိုၿပီး ျငင္းေနမယ့္အစား ကမၻာတစ္ခုလံုး

မဂၢရစ္ဗ္ ဘယ္အခ်ိန္လည္း ဆိုတာ ေလ့လာဖို႔လိုပါတယ္။ ဟဇရသ္ ဘီလား

မဂၢရစ္ဗ္ဘယ္အခ်ိန္ဖတ္လဲ။ ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ယံုၾကည္တယ္။ သူတို႔ လင္းေနရင္

မဂၢရစ္ဗ္ဖတ္မွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဇုဟိုရ္ကို ေန႔လည္ ၂း၀၀နာရီမွ ဖတ္ရင္ဘာျဖစ္မလဲ။

မပိုင္ဘူးလား။ ဇုဟုိရ္အခ်ိန္ မကုန္မခ်င္းဖတ္လို႔ရတယ္။ အဆြရ္ကို မဂၢရစ္ဗ္မေရာက္ခင္

အခ်ိန္မကုန္မခ်င္းဖတ္လို႔ရတယ္။

အခုေခတ္မွာ အားလံုးကြက္တိ၊ အတိအက်တြက္ခ်က္ၿပီးသား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့

ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြက္ခ်က္မႈအရ ေရာက္တဲ့ေနရာကေန ဆက္သြားမယ္။ ကမၻာႀကီးမွာ

လင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ၀ါေျဖတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္

ကၽြန္ေတာ့္ဆီက တြက္ခ်က္မႈအရ ပံုစံေတြကို ရယူႏိုင္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးရင္ ႀကိဳဆိုပါမယ္ဆိုတာ ေျပာၾကားရင္း

နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။

+3
2,982 people reached