ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကသူမ်ား ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကသူမ်ား

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား

ယခုလို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာနဲ႔ ခြတၱဗာဟ္နဲ႔ဆြလားသ္ကို တည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ ဦးစြာအလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳအပ္ပါတယ္။`အလ္ဟမ္ဒုလိလႅာဟ္´

ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ လူႀကီးမင္းမ်ား အေပၚသို႔လည္း ရဟ္မသ္၊ ဘရ္ကသ္အျဖာျဖာ က်ေရာက္ပါေစ ေၾကာင္း  ဆႏၵျပဳရင္း အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္၊ ၀ရဟ္မသြလႅားဟိ ၀ဘရကားသုဟု —

ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးတင္ျပမယ့္ ေခါင္းစဥ္ေလးကေတာ့ `ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကသူမ်ား´ျဖစ္ပါ တယ္။  အရင္က ဆရာ မုဖ္သီဦးသူရက ဒီအာယသ္ေတြကို ဒီစင္ျမင့္ေပၚကေန အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးေဟာေျပာတင္ျပခဲ့ ပါတယ္။ ဒီလို အၿမဲတင္ျပခဲ့တဲ့ အာယသ္ေတြကို ဒီကေန႔ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သေဘာေပါက္တာနဲ႔ရယ္ လက္ေတြ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ျဖစ္ေနပ်က္ေနတာေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္လို႔ရေအာင္ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ လိုရင္းကို ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ပထမ ေရြးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္က `မြတ္ဆလင္မ္ အသြင္ေဆာင္သူမ်ား´၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အရဗီအသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ေျပာရရင္ `မုနာဖစ္က္`ေပါ့။ ေခါင္းစဥ္ႀကီးက နည္းနည္းဆိုးတယ္။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းမွာကလည္း အဲဒီလို မုနာဖစ္က္တို႔ မုရွရစ္က္တို႔ ကာဖိရ္တို႔ေျပာရင္ သူတို႔နဲ႔မဆိုင္ဘူးလို႔ ထင္ထားၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ္အၿမဲတမ္း ေျပာခဲ့သလိုပဲ `ယာအုိင္ယူဟလ္ လဇီးနအာမႏူး´ဆိုမွ `ငါတို႔ကို ေျပာတာ´လို႔ မွတ္ယူၾကတယ္။ `ယာအိုင္ယုဟလ္ ကာဖိ႐ူန္´ဆိုရင္ (ဟာ ဒါ ငါတို႔နဲ႔မဆိုင္ဘူး) ငါတို႔ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဟုိလူေတြ ဒီလူေတြကို ေျပာတာလို႔ ထင္ၿပီး မဆိုင္သလို ေနေနၾကတယ္။ အမွန္ကေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘယ္သူရယ္လို႔ ရည္ညႊန္းၿပီးခြဲျခား ေျပာျခင္းမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ အႀကံအစည္ေတြ၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ၾကည့္ၿပီးမွပဲ ဒီလိုဆံုးျဖတ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အခု (မုနာဖိက္) ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကသူမ်ားဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို ေရြးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ လူ႔ပတ္၀နး္က်င္အသိုင္းအ၀ိုင္း ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ၅၉လမ္းပါမက်န္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း ၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးကို ေလ့လာသံုးသပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေတြဟန္ေဆာင္ၾကပါသလဲ။ မုနာဖိက္ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရႀကီးကေတာ့ ေၾကာက္စရာႀကီးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီေ၀ါဟာရကို သိပ္မသံုးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာက အဲဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာရွိတယ္လို႔ လူႀကီးမင္းတို႔ မွတ္ထားေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရေတြက အဓိပၸါယ္ရွင္းလင္းဖို႔လိုတယ္။ ဥပမာ ကာဖိရ္ေပါ့။ ကာဖိရ္ကို အလႅာဟ္ကရန္သူလို ဆက္ဆံခိုင္းတယ္။ ကာဖိရ္ကို ေတြ႔ရင္လည္ဂုတ္ကခုတ္ျဖတ္လို႔ ပါတာလဲအမွန္ပဲ။ ဒါဆိုကာဖိရ္က ဘယ္သူလဲ။ ဒါကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိဖို႔ပဲလုိတာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုတာက မြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္ရင္ ကာဖိရ္ဆိုေတာ့ သြားေရာ။ ျပႆနာက အဲဒီကစတာ။ အခုလည္း ဒီလိုပဲ။ မုနာဖိက္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ထားတဲ့ ပံုစံတစ္မ်ိဳးရွိမွာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ မုနာဖိက္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရရဲ႕ မူရင္းအဓိပၸါယ္ေလးကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္တင္ျပပါမယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီပါေနသလားလို႔ သံုးသပ္ၾကရမွာေပါ့။

မုနာဖိက္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရက (နဖ္ကြန္)ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရကေန ဆင္းသက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အဓိပၸါယ္က လႈိဏ္ေခါင္း၊ လႈိဏ္ဂူ၊ သစ္ေခါင္းေပါက္စတာေတြပါ။ ဥပမာ လႈိဏ္ဂူဆိုရင္ ၾကည့္လိုက္ရင္ ေတာင္တန္းႀကီးက အႀကီးႀကီး။ ဒါေပမယ့္ အတြင္းထဲမွာ ေဟာင္းေလာင္းႀကီး။ ဒီသေဘာကို ေျပာခ်င္တာ္။ လႈိဏ္ဂူ အက်ိဳးရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းက တစ္ပိုင္း၊ ေျပာခ်င္တာက အျပင္ပန္းကၾကည့္လိုက္ရင္ ထုႀကီးထည္ႀကီးနဲ႔ ျမင္ရေပမယ့္ အထဲမွာေဟာင္းေလာင္းႀကီး။ ဒီသေဘာကို ေျပာတာ။ ေနာက္အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးက ေျမၾကြက္တြင္းတစ္တြင္း၊ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း အေပါက္ရွိေနတယ္။ အေပါက္ႏွစ္ေပါက္ပါတဲ့ေျမၾကြက္တြင္း။ ေျမြတြင္းနဲ႔ မတူဘူး။ ေျမြတြင္းက ၀င္ေပါက္ထြက္ေပါက္ တစ္ေပါက္တည္း။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာလည္း ဒါမ်ိဳးရွိတယ္။ ဘယ္ေနရာကိုေရာက္ေရာက္ ေခ်ာက္မက်ေအာင္ ထြက္ေပါက္ ကို အစဥ္သင့္ရွာထားၿပီးျဖစ္တယ္။ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး ဘာလုပ္လုပ္ ဒီလိုအရည္အေသြး လူေတြမွာရွိတယ္။ ထြက္ေပါက္ကို အၿမဲတမ္းရွာထားတဲ့ သေဘာကို (နဖ္ကြန္)လို႔ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အ၀င္နဲ႔အထြက္သေဘာကို ေဆာင္တဲ့ေစ်းကိုလည္း ရည္ညႊန္းတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ မုနာဖိက္ဆိုတာကို နားလည္ထားတဲ့ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းေနာက္ တစ္ခု က ေၾကာင္သူေတာ္။ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္သူ။ တမန္ေတာ္ေခတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားတာက တမန္ေတာ္ေဘး မွာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ မြတ္ဆလင္မ္ေယာင္ေဆာင္ေနေနတဲ့ လူေတြကို ေခၚတယ္လို႔ သိထားၾကတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ဆိုရင္ သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သား။ လူတစ္ေယာက္ ဥပမာ ေမာင္ျဖဴေပါ့။ ေမာင္ျဖဴက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔အစည္းကလူ။ အလုပ္ေတြ တြဲလုပ္ၾကတယ္။ အဟုတ္ပဲေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္မသိတာက ေမာင္ျဖဴဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သားမဟုတ္ဘဲ အျခားဘက္ သားတစ္ဦး ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ သူဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း၊ ဒုကၡေရာက္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း လုပ္ေကာင္းလုပ္ေနမွာျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ စဥ္းစားရင္လည္း ႏိုင္ငံပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေကာင္းလုပ္ေနႏိုင္တယ္။ အစၥလာမ္ ဘာသာပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေကာင္းလုပ္ေနႏိုင္တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေျပာထားတာက

`လူေတြအနက္ အခ်ိဳ႕လူေတြက အလႅာဟ္ကို ယံုတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အာေခရသ္ကို ယံုတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ မုအ္မင္န္မဟုတ္ၾကပါ။´ ဘာသာေရးအ၀န္းအ၀ိုင္းထဲကပဲ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့္ အလႅာဟ္ကို၊ ရစူလ္ကို အာေခရသ္ကို ယံုတယ္ေျပာၿပီး စိတ္ရင္းအမွန္က ဟန္ေဆာင္လိမ္ညာေနသူေပါ့။ ေနာက္ အာယသ္တစ္ခုမွာေတာ့

`အဲဒီလူေတြဟာ အလႅာဟ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္ကို သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကသူ မုအ္မင္န္ေတြကို လညး္ေကာင္း၊ လိမ္လည္လွည့္ျဖားဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ အမွန္ကသူတို႔ဟာ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္ကို ယံုၾကည္သူမုအ္မင္န္မ်ားကို လွည့္ျဖားႏိုင္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ လွည့္ျဖားေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ မသိရွိၾကေပ။

ေျပာခ်င္တာက မုနာဖိက္ေတြက သူတုိ႔ဟန္ေဆာင္ေနၾကတာ သိတယ္။ ဒီေနရာမွာကုရ္အာန္ကသုံးတဲ့သူေတြက သူတို႔ကိုယ္တိုင္သူတို႔မသိဘူး။ သူတို႔လုပ္ရပ္ကို သူတို႔အမွန္လို႔ထင္ေနၾကတယ္။ အႏွစ္သာရက ဘာလဲဆိုေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိတဲ့ မုနာဖိက္ က ဟန္ေဆာင္ၿပီး တမန္ေတာ္အနားမွာရွိေနတာ။သူက သူ႔ကိုယ္သူ မုနာဖိက္ဆိုတာ၊ သူဟန္ေဆာင္ေနတယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ကုရ္အာန္က ေျပာခ်င္တာက သူတို႔ဟာသူတို႔မသိဘူး။ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ အမွန္လို႔ မွတ္ယူေနၾက တာ။ ဒီအထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာ မပါႏိုင္ဘူးလား။ ဒါကေတာ့ ျပန္လည္သံုးသပ္ရမွာေပါ့။ ထင္သာျမင္သာရွိတဲ့ ဟန္ေဆာင္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကၽြန္ေတာ္တင္ျပပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ အခ်ိဳ႕မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ဟန္ေဆာင္ေနၾကရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ထဲမွာမရွိတာကို ဟန္ေဆာင္ေနၾကရတယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ မြတ္ဆလင္မ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႐ွရီအသ္(အမ်ားမြတ္စလင္မ္ေတြေျပာတဲ့ရွရီအတ္)ကို လက္ခံၾကတယ္။ ေကာင္းၿပီ ကၽြန္ေတာ္ေမးမယ္။ ဒါဆို သီခ်င္းနားေထာင္လို႔ရလား(အမ်ားမြတ္စလင္မ္ေတြေျပာတဲ့ရွရီအတ္မွာမရပါ)။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သီခ်င္းကိုေတာ့ ေအာ္ဆိုတယ္။ ရွရီအသ္က သီခ်င္းနားေထာင္လို႔မရဘူးဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္းလည္း မဆိုနဲ႔။ Music ကို မဖန္တီးနဲ႔ေတာ့။ တာပလာလဲ မတီးနဲ႔။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ လက္ခံတယ္။

ဗလီထဲကို အမ်ိဳးသမီး ၀င္လို႔ရလား။ ဘာသာျခား ၀င္လို႔ရလား။ ဘုန္းႀကီး၀င္လို႔ရလား။(အမ်ားမြတ္စလင္မ္ေတြေျပာတဲ့ရွရီအတ္မွာမရပါ) ႐ွရီအသ္မွာ မရဘူးမဟုတ္ လား။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ မလုပ္နဲ႔။ ျပတ္ျပတ္သားသားရပ္တည္လိုက္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟန္ေဆာင္ ေကာင္းၾကတယ္။ အေျခအေနအရ၊ အခြင့္အေရးအရ လုပ္ၾကတယ္။ ရမဒြါန္လေရာက္ရင္ တီဗြီကို ပါရ္ဒါခ်ထားတယ္။ ဘာျဖစ္ လုိ႔လဲ တီဗြီၾကည့္တာ ငရဲႀကီးတယ္လို႔ ရွရီအသ္ကေျပာတယ္။ ခင္ဗ်ားက ယံုလို႔လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကည့္ခဲ့ရင္လည္း အသံတိုးၿပီး ခိုးၾကည့္တယ္။ ေဘးကသိသြားၾကားသြားရင္ `ေဘအီဇၨက္သ္´ျဖစ္မယ္ေလ။ မုနာဖိက္ဆိုတာ အဲဒါပဲ။ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္အစၥလာမ္ထဲ လႈိက္စားၿပီး ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမယ့္သူဆိုတာက အေ၀းႀကီး။ ဟန္ေဆာင္တယ္ဆိုတာ ဒီကစတာ။ ယံုလည္း မယံုၾကည္ဘူး။ လုပ္လည္း လုပ္ေနတယ္။ ဟိုတစ္ေန႔က ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ ဆြဲထားတဲ့ ကာတြန္းပံုက ကေလးေလးေယာက္ပါတယ္။ ကိုရင္ေလးတစ္ပါး၊ ေနာက္ခရစ္ယာန္ကေလးတစ္ေယာက္ ဂစ္တာတီးေနတယ္၊ ေနာက္ တာပလာတီးေနတဲ့ ဟိႏၵဴကေလးတစ္ေယာက္ ေနာက္မြတ္ဆလင္မ္ကေလးတစ္ေယာက္ ဆူဖီ(ဦးထုတ္)ေလးနဲ႔ သူက နားေထာင္ေနတယ္။

က်ေနာတုိ႔ကေတာ့ရွင္းတယ္ ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္ျမဲအတုိင္းလုပ္ေနတာပဲေလ။ မရဘူးဆုိတဲ့သူေတြ ဟန္မေဆာင္ၾကပါနဲ႔။

ရွရီအသ္မွာ မြတ္ဆလင္မ္သီခ်င္းနားေထာင္လို႔ မရဘူးေလ။ ဟန္ေဆာင္တယ္ဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာ။ ကိုယ့္ရင္ထဲ မွာ တကယ္မရွိပဲ လက္ေတြ႔လုပ္တာ။ တကယ္က အမွန္ေတာ္ ရွရီအသ္မွာသီခ်င္းနားေထာင္လို႔ ရတယ္။ စကၠဴျဖဴတစ္ရြက္၊ ဘာတန္ဖိုးမွမရွိေသးဘူး။ အသံုးခ်လို႔ရမယ့္ Use Value ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အဲဒီ စကၠဴေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကုရ္အာန္ အာယသ္ တစ္ခုေရးလိုက္ၿပီး ေအာက္ကိုပစ္ခ်လိုက္ရင္ လူႀကီးမင္းတို႔ ဒီအတိုင္း တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္မေနရဲေတာ့ဘူး။ ေျပးေကာက္ၿပီး စင္ေပၚတင္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သိမ္းထားမယ္။ အဲဒီစကၠဴေပၚမွာ မဟုတ္တ႐ုတ္ပံုဆြဲမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဆဲဆို႐ုန္႔ရင္းတာေတြ ေရးမယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း အဓိပၸါယ္ရွိေသာ စာျဖစ္ရင္လည္း  ဥပမာ ဖိနပ္ခၽြတ္ရန္လို႔ ေရးလိုက္မယ္။ အဲဒီအခါ လူႀကီးမင္းတို႔ ေကာက္ မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုပဲ သီခ်င္းလည္း ဒီလိုပဲ ႐ုပ္ရွင္လည္း ဒီလိုပဲ။ ဘာတစ္ခုမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ မတားထားဘူးလို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း ကိုယ္လုပ္တာ။ အခုန နဖ္ကြန္ ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရက ကိုယ္လည္းမယံုၾကည္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္လုပ္တာ။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ ၄ အာယသ္ ၁၄၁-၁၄၂-၁၄၃ မွာ –

`စစ္ပြဲတစ္ပြဲမွာ ေအာင္ျမင္လာတဲ့အခါ ဟန္ေဆာင္ၾကတဲ့သူေတြဟာ (တစ္နည္း) အေယာင္ေဆာင္သူေတြဟာ ေအာင္ျမင္သူမ်ားနဲ႔ တစ္အုပ္စုတည္းျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကြးေၾကာ္ၾကၿပီး ရလာတဲ့အက်ိဳးအျမတ္ကို ရယူၾကတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြ ဟာ အကယ္၍မ်ား စစ္ပြဲ ႐ွံဳးနိမ့္သြားခဲ့တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ႏိုင္သြားတဲ့ ရန္သူအုပ္စုဘက္ကိုသြားၿပီး သူတို႔ဟာတစ္ဖက္ အုပ္စုမွာ ရွိေပ မယ့္ သင္တို႔အတြက္ ဘယ္လို ဘယ္ပံုအကူအညီေပးခဲ့သူမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၿပီး ေ၀စုေ၀ပံုရယူၾကသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။´

ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာလည္း ဒီလို လူေတြရွိမရွိ၊ မိမိကိုယ္တိုင္ကေရာ ဒီလိုလူေတြထဲမွာ ပါေနသလား။ မပါ ဘူးလားဆိုတာ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာသံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာေတြ ဘာေတြေတာ့ မျပေတာ့ ပါဘူး။ တစ္စံုတစ္ရာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ရည္ရြယ္ေျပာတယ္လို႔ ထင္ေနမယ္။ တစ္ခ်က္ခုတ္၊ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ဆိုတဲ့ စကားဥပမာကလည္း ရွိခဲ့ၿပီးသား ရယ္ဒီပဲေလ။ အဲဒီလို ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကသူေတြဟာ သူတို႔လုပ္ရပ္ေတြဟာ၊ အလႅာဟ္ အတြက္၊ အလႅာဟ္လမ္းအတြက္ဆိုၿပီး ဟစ္ေၾကြးေလ့ရွိၾကတယ္။ အလႅာဟ္အတြက္ဆိုၿပီး `အလႅာဟ္ဟု အကၠဘရ္´ အလႅာဟ္ သည္သာ အႀကီးက်ယ္ဆံုးပါဆုိၿပီး ဗံုးခြဲခ်င္ခြဲမယ္။ ေသနတ္နဲ႔ လူအုပ္ၾကားထဲ ပစ္ခ်င္ပစ္မယ္။ ကေလးေတြ၊ မိန္းမေတြ၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကို သတ္မယ္။

ဟစ္တလာကလည္း ဂ်ဴးေတြရဲ႕ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ခဲ့သလို အေမရိကန္ကလည္း ဟီ႐ိုရွီးမ်ားမွာ အႏုျမဴဗံုး ကြဲၿပီး လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ သတ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါကို ခရစ္ယာန္ေတြကို အျပစ္မေျပာၾကဘူးလို႔ သူတို႔ကေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ဟစ္တလာ ဂ်ဴးေတြကိုသတ္တုန္းက ခရစ္ေတာ္ရဲ႕အလိုသေဘာအရလို႔ ဒါမွမဟုတ္ ခရစ္ေတာ္ သည္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး အျမင့္ျမတ္ဆံုးလို႔ ေအာ္ေအာ္ၿပီး သတ္ခဲ့ပါသလား။ ေယ႐ႈက ဒီလိုလုပ္ရမယ္လို႔၊ ဒါဟာ အမွန္တရားလို႔ ဟစ္တလာ ေျပာခဲ့သလား။ အေမရိကန္ကလည္း ဟီ႐ိုရွီးမားနဲ႔ နာဂါဆာကီမွာ ဗံုးက်ဲတုန္းက အဲဒါမ်ိဳးဟစ္ေၾကြး ေၾကညာခဲ့သ လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုသူေတြက ဘာလုပ္လုပ္ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီးလုပ္တယ္။ အလႅာဟ္ကို ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ၾက တယ္။ တစ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက `အလႅာဟ္ဟုအကၠဘရ္´လို႔ ၾကားလိုက္ရင္ `နာရာအီ သကၠဘီရ္´လို႔ ၾကားလိုက္ရင္ ငါတို႔ကို သတ္ဖို႔လာေနၿပီလို႔ ထင္ေနေၾကာက္ေနရတဲ့အေနအထားျဖစ္ေနတယ္။ Image ထိခိုက္လာတဲ့သေဘာကို သက္ေရာက္ေနတယ္။

ဥပမာ မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္။ ခင္ဗ်ား ဟစ္ဇ္ဘိုလာ အဖြဲ႔၀င္လားလို႔ ေမးရင္ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ ဘယ္သူ ေျပာရဲသလဲ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေျပာထားတာက လူေတြမွာ အုပ္စု ၂ စုပဲရွိတယ္။ တစ္စုက (ဟစ္ဇ္ဘိုလာ) အုပ္စု၊ ေနာက္တစ္ခုက (ဟစ္ဇ္ဘို႐ွိဳင္ႆြာန္)။ ဟစ္ဇ္ဘိုလာဆိုတာ အလႅာဟ့္အုပ္စု၀င္၊ လူေကာင္းေတြ။ ဟစ္ဇ္ဘို႐ွိဳင္ႆြာန္ ဆိုတာက ႐ွိဳင္ႆြာန္ေနာက္လုိက္လူဆိုး၊ လူမိုက္၊ လူယုတ္မာေတြကို ေျပာတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟစ္ဇ္ဘိုလာ လို႔ မေျပာရဲ၊ မဆိုရဲ႕ ျဖစ္ေနတာဘာေၾကာင့္လဲ။

ဟစ္ဇ္ဘိုဘာရဲ႕ လုပ္ရပ္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ Image က မေကာင္းဘူးလား။ အဖ်က္လုပ္ရပ္၊ လူသတ္၀ါဒ၊ အၾကမ္း ဖက္လုပ္ရပ္ေတြလုပ္ေနတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက ဒုကၡေရာက္ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ေပးခ်င္တဲ့ Message ဘာလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မုနာဖိက္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ သူတို႔ဟာ ဟန္ေဆာင္ၾကတဲ့လူေတြ၊ သိရက္နဲ႔ ဟန္ေဆာင္ေနသူေတြ လို႔ ထင္ၾကတယ္။ အမွန္က မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ အမွန္တရားနဲ႔ေ၀းေနတယ္ဆိုေတာ့ မသိပဲနဲ႔လည္း မုနာဖိက္ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔က သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အဟုတ္မွတ္ေနၾကတာ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၁ မွာ ေဖာ္ျပထားတာက မုနာဖိက္ေတြဟာ သူတို႔လုပ္ရပ္ဟာ မေကာင္းတာမဟုတ္။ သူတို႔ဟာ ေကာင္းတာေတြကို လုပ္ေနတာျဖစ္ တယ္လို႔ ေျပာေနေပမယ့္ သူတို႔လုပ္ရပ္ဟာ အလြန္ဆိုးရြားတဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူတို႔ကုိယ္တိုင္မသိၾကဘူးလို႔ ကုရ္အာန္ မွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ အုိစမာဘင္လာဒင္ အာဖဂန္နစၥတန္ကို ေျပးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဖသ္၀ါတစ္ခုထုတ္တယ္။ ဘာထုတ္တာလဲဆိုေတာ့ (အေမရိကန္ကို ေဂ်ဟာဒ္လုပ္ရမယ္။)အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ယႏၱရားကို လည္ပတ္ေအာင္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြအားလံုးကို သတ္ပစ္ဖို႔တာ၀န္ရွိတယ္။ လူတစ္ေယာက္အေမရိကန္ႏိုင္ငံထုတ္ သၾကားလံုးတစ္လံုး၀ယ္စားရင္ အဲဒီ ၀ယ္စားတဲ့လူကို သတ္ပစ္ရမယ္။ ဘာလို႔လဲ အဲဒီသၾကားလံုးတစ္လံုးရဲ႕၀င္ေငြဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ယႏၱရားလည္ပတ္မႈကို အေထာက္အကူျပဳတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတ္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကန္က ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ လူမမယ္ကေလးေတြကို ဗံုးခြဲသတ္တာပိုင္တယ္။ လုပ္ရမယ့္တာ၀န္ျဖစ္တယ္လို႔ ဖသ္၀ါထုတ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေမရိကန္ကို တိုက္ဖို႔အတြက္ အာဖဂန္နစၥတန္မွာ ဘိန္းစိုက္၊ ဘိန္းထုတ္ေရာင္းျခင္း၊ ပိုင္တယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္လို႔ ထုတ္တယ္။ အဲဒါက ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ရွရီအသ္ျဖစ္တယ္။ ကာဖိရ္၊ မုရွ္ရိက္အားလံုးကို ေတာ္လွန္ဖို႔ ဘိန္းစိုက္တာပိုင္တယ္။ ဒါေတြကို သူတို႔က မွားေနမွန္းသိရက္နဲ႔ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုလုပ္ရပ္ေတြဟာ မွန္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး လုပ္ေနတာ။ ေပးခ်င္တဲ့ Message က အဲဒါဘဲ။

မၾကာခင္ကဘဲ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚမွာ ဗြီဒီယိုဖိုင္တစ္ခုတက္လာတယ္။ ေမာ္လ၀ီဆပ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ တရားေဟာခ်က္။ ကာဖိရ္ေတြ မုရွ္ရိက္ေတြကို သတ္ပစ္ရမယ္။ ေခါင္းျဖတ္ပစ္၊ ဒါဟာ မလုပ္မေနရ တာ၀န္ျဖစ္တယ္ေပါ့။ သူ႕တရားနားေထာင္ ၾကည့္။ တကယ္ကို feeling နဲ႔ကို ေျပာေနတာ။ တကယ္ယံုၾကည္ခံစားၿပီးေျပာေနတာ။ ဒါကို ကုရ္အာန္က ညႊန္ျပေနတာ။ သိရက္နဲ႔ ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့လူေတြရွိသလို၊ မသိနားမလည္ဘဲနဲ႔ လုပ္ေနၿပီး လုပ္ရပ္ဟာမွန္ကန္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနသူေတြကို လည္း ကုရ္အာန္က ဟန္ေဆာင္ေနသူမုနာဖိက္ေတြလို႔ ညႊန္းဆိုေနပါတယ္။ ကုရ္အာန္က ေျပာတာက ရွင္းပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းရဲ႕ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းကို မလုပ္ရဘူးလို႔ တားျမစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္း ေတြနဲ႔ လုပ္သည္ျဖစ္ပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းေတြ ျဖစ္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ အလႅာဟ္ေျပာတဲ့စနစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္ရမယ္။ သဘာ၀ေလာကႀကီးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ ရာသီ ဥတုေျပာင္းလဲမႈရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီး သဟဇာတျဖစ္ေစမယ့္ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားေအာင္ ဘယ္လို နည္းနဲ႔လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ဘယ္လိုေကာင္းပါသည္ ေျပာေျပာ ဒါဟာ အလႅာဟ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အလုပ္မဟုတ္ ဘူး။ အလႅာဟ္အလိုတူတဲ့ အလုပ္မဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ရွားရမယ္ဆိုတဲ့အသိကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံထား ရမယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၀မွာ `သူတုိ႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေရာဂါေတြရွိတယ္။ အဲဒီေရာဂါေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က တိုးေစေတာ္မူတယ္။´ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ျပႆနာဘဲ။ ေယ႐ွဳခရစ္ကလည္း လူေတြကိုလာၿပီး ကယ္တယ္ ဗ်ာ။ အျပစ္ရွိေသာသူတို႔ကို ကယ္တင္ျခင္းအလို႔ငွာ ငါသည္ ဤေလာကသို႔ ၾကြလာေတာ္မူသည္တဲ့။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက လည္း လူေတြကို ၿငိမ္းေအးေအာင္၊ ေအးခ်မ္းေအာင္ နိဗၺါန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားျပတယ္။ အလႅာဟ္ကေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ေရာဂါ ကို တိုးေအာင္လုပ္ပလိုက္တယ္။ ဒီအာယသ္အရ ေျပာတာေနာ္။ ဘယ္လိုႀကီးလဲ ကုရ္အာန္အာယသ္ကေတာ့ ႐ိုး႐ိုးေလးပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဆက္ၿပီးေလ့လာဖို႔လိုတာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုရိတယ္။ မင္းတို႔ကုရ္အာန္ကို သုေတသန လုပ္မလို႔ လားတဲ့။ ကုရ္အာန္ သုေတသီဆိုတာဘာလဲတဲ့။ ကုရ္အာန္သုေတသီဆိုတာ ကုရ္အာန္ထဲက အရွိတရားေတြကို ရွာေဖြေမႊ ေႏွာက္ သုေတသနလုပ္တာပဲေလ။ ကုရ္အာန္ထဲမွာ မရွိတာေတြကို ျပင္ပကဆြဲယူၿပီး ကုရ္အာန္ထဲထည့္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

ကုရ္အာန္ထဲမွာရွိတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူႀကီးမင္းတို႔ အားလံုးသိၾကၿပီလား။ ကုရ္အာန္ထဲမွာပဲ တစ္ေနရာမွာ အလႅာဟ္က `ငါအရွင္ျမတ္ ရွရိက္လုပ္တဲ့လူေတြကို ခြင့္မလႊတ္ဘူး။´လို႔ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေနရာမွာက်ေတာ့ `ငါခြင့္လႊတ္ လိုက္ၿပီ။´လို႔ေျပာတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ကုရ္အာန္ထဲမွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အခုလည္း ဒီကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာရမယ္။ ဘာေျပာခ်င္တာလဲ။

`ဖီးကုလူးဘိဟင္မ္ မရဒြန္´ သူတို႔ထဲမွာ ေရာဂါရွိတယ္။ `ဖဇားဒ ဟုမုလ္လားဟုလ္ မရဒြါ´ အဲဒီေရာဂါကို ငါအရွင္ တိုးေအာင္လုပ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ခက္တာပဲ။ စစ္ဆိုလည္း တိုက္ၾကလို႔ေျပာတယ္။ ခုခံစစ္တိုက္ၾက။ ေယ႐ွဳခရစ္ကေတာ့ `ပါးတစ္ဖက္ကို ႐ိုက္ရင္ က်န္ပါးတစ္ဖက္ကို ထိုးေပးလိုက္´လို႔ေျပာတယ္။ ျပန္မ႐ိုက္နဲ႔။ ဒီလိုေမတၱာႀကီးမားတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ အလႅာဟ္က ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ။ ေမးၾကၿပီ။ အလႅာဟ္ကအဲဒီလိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာညာ ေ၀့၀ိုက္ ျပန္ေျဖၾကေရာ။ ဒါလည္း ဟန္ေဆာင္ၾကတာပဲ။ အလႅာဟ္က ေခါင္းမျဖတ္ခုိင္းပါဘူး။ အလႅာဟ္က စစ္မတိုက္ခိုင္းပါဘူးေျပာ တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဟန္မေဆာင္ၾကနဲ႔။

အလႅာဟ္က စစ္တိုက္ခိုင္းထားတာ အမွန္အကန္ကုရ္အာန္မွာပါတယ္။ ဆရာ မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ ေျပာဘူးတယ္ေလ။ စစ္ေျမျပင္မွာ ရန္သူနဲ႔ေတြ႔လို႔ရွိရင္ ရန္သူဘက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အာပြားေပးမွာလား။ ဓါးနဲ႔ခုတ္မွာလား။ အခုေခတ္ေတာ့ ေသနတ္ ေပါ့။ ခင္ဗ်ားသူ႔ကို မခုတ္ရင္ သူခုတ္တာ ခင္ဗ်ားခံေပါ့။ စစ္တိုက္ေနတာေလ။ ကေလးေတြ အပ်င္းေျပေဆာ့ေနတာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပတ္ျပတ္သားသားနားလည္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီေ၀ါဟာရရဲ႕ အလိုသေဘာကို နားလည္ေအာင္ လိုရင္း ကိုပဲ ေျပာပါမယ္။

ငယ္သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္ဆုိပါစို႔။ ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါ တစ္ေယာက္က ေအာင္ျမင္သြားတယ္။ အျခားတစ္ ေယာက္က မေအာင္ျမင္ဘူးေပါ့။ လူဆိုးေပါ့။ ငယ္ငယ္ထဲက ဒုကၡေပးတဲ့သူေပါ့။ အဲဒီေတာ့ နဂိုထဲက ဒုကၡေပးတဲ့သူ႔မွာ ေရာဂါရွိ တယ္။ အဲဒီေရာဂါဆုိတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မနာလို၀န္တိုျခင္း စတာေတြေပါ့။ အဲဒီလို ေရာဂါရွိေနတဲ့လူဟာ တစ္ဖက္က လူေအာင္ျမင္လာေလေလ သူ႔ေရာဂါတိုးလာေလေလဘဲ။ အလႅာဟ္က တကူးတက သူ႔ကို မီး႐ွိဳ႕စရာမလိုဘူး။ တကယ္လက္ေတြ႔က်က် ႀကိဳးစားေနသူေတြကို ေအာင္ျမင္သည္ထက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ အလႅာဟ္ပံ့ပိုးေပးလိုက္တယ္။ တစ္ဖက္က မနာလိုသူ ေနရင္းထိုင္ရင္း မီးတက္လာတယ္။ မီးခဲေတြရဲလာတယ္။ မိုက္တယ္ေနာ္။ ကုရ္အာန္အာယသ္။

ေနာက္တစ္ေနရာမွာ ရွိေသးတယ္။ ေလာကမွာ အသင္တို႔ေအာင္ျမင္လာတာ မွန္သမွ် ငါအလႅာဟ္ေပးသနားေတာ္ မူတာတဲ့။ ဆုိးတာေတြ ဆံုး႐ွံဳးတာေတြမွန္သမွ် မင္းတို႔လက္နဲ႔လုပ္တာတဲ့။ တစ္မ်ိဳးႀကီးလို႔ ထင္စရာပဲ။ ဘက္လိုက္တယ္လို႔ ထင္စရာ။ ေအာင္ျမင္တာမွန္သမွ် အလႅာဟ္ေပးတာ။ ဆိုးတာေတြက်ေတာ့ ကိုယ့္လက္နဲ႔ကိုယ္လုပ္တာ။ ေအာင္ျမင္လာတာက နဂိုကတည္းက ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့စိတ္ရွိေနေတာ့ အလႅာဟ္က လမး္ေတြဖြင့္ေပးတယ္။ ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းေတြေပါ့။ သူ႔ကိုမနာ လိုလို႔ ေဒါသထြက္စိတ္႐ိုင္း၀င္တဲ့ ေႏွာက္ယွက္ေနသူဟာ ေရာဂါပိုႀကီးလာတယ္။ ကိုယ့္ဒုကၡကိုယ္ရွာဆိုသလိုေပါ့။ ၾကာေလ ၾကာေလမွားယြင္းေလေပါ့။ ျပစ္မႈတစ္ခုၿပီးတစ္ခု က်ဴးလြန္ေတာ့တာေပါ့။ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေတြက အာဏာရွင္ေတြကို ဥပမာ ထားၾကည့္။ အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ဘာမဆုိျပစ္မႈက်ဴးလြန္ၾကတယ္။ အမွားေပၚအမွားဆင့္ၿပီး အမွားႏြံထဲက ႐ုန္းမထြက္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အလႅာဟ္အလုိမတူတာဆိုရင္ မလုပ္မိဖို႔လိုတယ္။ ဟို သဗ္လီးဂ္ဂ်မၼာအသ္မွာဆုိရင္ ေကာင္းတာေလးေတြရွိတယ္။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး မြတ္ဆလင္မ္ေတြစုၿပီး ဖိုရမ္လုပ္ၾကရေအာင္ဆိုေတာ့ သဗ္လီးဂ္ဂ်မၼအသ္က ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြလည္း တက္လာတယ္။ အျခားအဖြဲ႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။ အစီအစဥ္ ဘယ္လိုလုပ္မယ္။ ၆လ ၾကာမယ္။ တစ္ႏွစ္ၾကမယ္ေပါ့။ သဗ္လီးဂ္ဂ်မၼာအသ္က ဘိုင္ႀကီးအလွည့္က်ေတာ့ သူကေျပာတက ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္အမ်ားႀကီးမကူညီႏိုင္ဘူး။ ပ႐ိုဂရမ္ေတြ၊ ဒီဇိုင္းေတြ အဲဒါေတြ ဘိုင္တို႔လုပ္ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကူညီႏိုင္တာက တစ္ႏိုင္ငံလံုး မွာရွိတဲ့ ကိုယ္စားျပဳတဲ့လူေတြ ဒီပြဲကို တက္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္ ၂ ပတ္ပဲေပး။ ေသခ်ာေပါက္ က်ိန္းေသ နယ္ကလူေတြေရာက္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ အမွန္အကန္လူေတြ ေရာက္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တာ၀န္ယူေပးမယ္။ ဒီလိုေျပာတယ္။ အမွန္ဘဲ။ ဒီလိုေကာင္းကြက္ကေလးေတြ သူတို႔မွာ Link ရွိတယ္။ ဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး အတုယူသင့္တယ္္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မုနာဖိက္ေတြမွာရွိတဲ့ အရည္အေသြးေတြကို ေသခ်ာနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘက္ေျပာင္းသူမ်ား၊ သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သားဆိုတဲ့ အပိုင္းမွာလဲ တစ္ဖက္ဖက္ရဲ႕ အားသာ ခ်က္ရေအာင္ လုပ္ေနတဲ့လူေတြရွိတယ္။ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂း၁၇ မွာ ဆိုလိုရင္းက မုနာဖိ္က္တို႔ဟာ တိုင္ပတ္ေနတယ္ေပါ့။ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ လူတစ္ေယာက္ဆိုပါစို႔။ တစ္ေနရာကေန ေျခတစ္လွမ္း(တစ္ေပေလာက္ေပါ့) လွမ္းၿပီးခရီးတစ္ခု ထြက္သြားတယ္္ဆိုရင္ ေျခလွမ္းေပါင္း တစ္ေသာင္းေလာက္ေရာက္ရင္ ခရီးေတာ္ေတာ္တြင္သြားၿပီ။ လူႏွစ္ေယာက္ဆိုပါေတာ့။ တစ္ေယာက္ ေစာေစာကအတိုင္း ေရွ႕တူ႐ူကို လွမ္းၿပီးသြားတယ္။ တစ္ေယာက္က တိုင္တစ္တိုင္ကို ပတ္ေနတယ္ဆိုပါေတာ့။ ထြက္ခြာခ်ိန္လည္း အတူတူ၊ ေျခလွမး္လဲ ညီတူ၊ လွမး္ေနတဲ့အခ်ိန္လည္း အတူတူ၊ ဒါဆို အခိ်န္၊ ေျခလွမး္ထြက္ရာ အတူတူေပ မယ့္ ခရီးေရာက္တာျခင္း ဘယ္လိုကြာသြားၿပီလဲ။ ပထမလူက သူဦးတည္ရာ လိုရာပန္းတိုင္ေရာက္သြားမယ္။ ဒုတိယ တိုင္ပတ္ သူက ေျခလွမ္းတစ္ေသာင္း၊ တစ္သိန္းျဖစ္ေနပါေစ။ ဘယ္မွမေရာက္ဘူး။ တိုင္ပတ္လ်က္ပဲရွိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာရွိတဲ့ မုနာဖိက္ေတြရဲ႕ ပမာက ဒုတိယလူလိုပဲ။ သူတို႔ရဲ႕ အႀကံအစည္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔  လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဘာမွအက်ိဳးမျပဳ ေရွ႕ေရာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာေတြကို သိရွိနားလည္ေရွာင္ရွားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ေရြးခ်ယ္တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။