အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၂) – ကုရ္အာန္သုေတသီဦးခင္ေမာင္(B.Sc)
အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၂) – ကုရ္အာန္သုေတသီဦးခင္ေမာင္(B.Sc)
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရ္ကဟ္သုဟု´
ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား-
ယခင္အပတ္က အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၁)ကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုတင္ျပရာမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြကုိ ကုိးကားခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
“ ကုရ္အာန္သည္ အသိတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ား၏ က်မ္းဂန္ျဖစ္တယ္။ ေလာကကုိ အလွဆင္ လိုသူမ်ားအတြက္ လမ္းညႊန္ႏွင့္က႐ုဏာေတာ္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔သည္ လူ႔အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟေစေသာ အလွဴဒါနမ်ားျပဳကာ၊ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အနာဂါတ္ အက်ိဳးကုိပါ ေမွ်ာ္ကုိး၍ေဆာင္ရြက္သူမ်ားျဖစ္တယ္။ ၄င္းတို႔သည္ အလႅာဟ္၏လမ္းညႊန္ခ်က္ အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲတြင္ ရွိေနၾကၿပီး ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္သူမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပတယ္။ ” လို႔ ကုရ္အာန္ က႑(၃၁) ေဒသနာေတာ္ (၁ မွ ၅) အထိက ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒီေန႔လည္း အစၥလာမ္ဟူသည္ … အပိုင္း(၂)ကုိ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ အကုိးအကားနဲ႔ပဲ ဆက္လက္တင္ျပပါ့မယ္။
အစၥလာမ္ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆီသို႔ ဖိတ္ေခၚေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္ လုိ႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္း မႈကုိ ပ်က္ျပားေစေသာအရာမ်ားကုိ ေဖာ္ျပပါ့မယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ အဓိကၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြကေတာ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈနဲ႔ ပညာေရးနိမ့္က်မႈမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က “ ၀ယူးသူးနဇကားသ္ ” “ ယူးအ္သိမားလ္လဟူ ” လို႔ လူ႔ေဘာင္ကုိ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ေအာင္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈကုိ က်ဥ္းေျမာင္းေစေသာ အလွဴဒါနမ်ားျပဳရန္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ ထားပါတယ္။ အဲဒီထဲက ကုရ္အာန္ (၉၂း ၁၈-၂၁)ကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါမယ္။
“ ဂုဏ္ေပးခ်ီးေျမွာက္မည့္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မရွိပါဘဲလ်က္ အလႅာဟ္၏မ်က္ႏွာသာေပးမႈကုိသာ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး မိမိ၏ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ေပးလွဴသူသည္ စင္ၾကယ္တိုးတက္ေစကာ မၾကာမီကာလအတြင္း ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈကုိ ခံစားရအံ့”
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူနဲ႔ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူလို႔ ရွိရာမွာ ဆင္းရဲသားမ်ားက ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တၾက တယ္။ ပစၥည္းဥစၥာ ႏြမ္းပါးမႈကာလ တာရွည္လာရင္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသူေတြကုိ မနာလိုမစၧရစိတ္ေတြ ထားတတ္လာ တယ္။ ခ်မ္းသာသူမ်ားကလည္း ဥစၥာပစၥည္းေတြေၾကာင့္ မာန္မာနေတြ ရွိေနတတ္တယ္။ ေပးကမ္းၿပီဆိုရင္လည္း ယူတဲ့ သူကုိ ေက်းဇူးကၽြန္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားတတ္တယ္။ အလွဴရွင္မွန္းသိေအာင္ မ႑ပ္တိုင္ တက္ျပတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားရဲ႕ ရြံရွာမုန္းတီးမႈကုိခံရၿပီး ကုိယ္ပစၥည္းနဲ႔ကုိယ္ ေသာကေပြရတတ္တယ္။ မိမိရဲ႕ဥစၥာပစၥည္းပင္ ျဖစ္လင့္ကစား လွဴတတ္မွ ဒါနေျမာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခုေလ့လာခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္ (၉၂း ၁၈-၂၁)က ဒါနေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လုိ လွဴရမယ္ဆိုတာကုိ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားပါတယ္။
လွဴဒါန္းတဲ့အခါ ရယူလိုမႈအတြက္မဟုတ္ဘဲ လွဴဒါန္းပါ။ ဂုဏ္ေပးခ်ီးေျမွာက္ခံရဖို႔ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္ကုိးမႈကုိပယ္ၿပီး လွဴဒါန္းပါ။ ဒီလိုလွဴဒါန္းမႈသည္သာ ဓမၼကုိျပဌာန္းေသာအရွင္ရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္အတြင္းမွ လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာ မွာ “ အိဗ္သိဂါးအ ၀ဂ်ဟုရဗၺ” “ အလႅာဟ္၏မ်က္ႏွာသာေပးမႈကုိ ရွာေဖြေမွ်ာ္ကုိးလ်က္ ” ဟု ဆိုျခင္းသည္ “ ဓမၼကုိ ျပဌာန္းေသာအရွင္၏ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္အတြင္းမွ ” လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။
အဲဒီလုိမ်ိဳးလွဴဒါန္းမွသာ လွဴဒါန္းမႈျပဳသူသည္ ပစၥည္းဥစၥာေၾကာင့္ျဖစ္ရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားမွကင္းစင္ၿပီး စိတ္ေအးခ်မ္းသာမႈ ေက်နပ္ပီတိကုိ ရရွိခံစားရႏိုင္မယ္တဲ့။ ဒါသည္ပင္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဒသနာေတာ္က အစၥလာမ္ဟူသည္ … ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈကုိ ေလ်ာ့နည္းေစေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကုိ အသိေပးေနပါ တယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မပ်က္ျပားေစဖို႔ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟေစတဲ့အလွဴဒါနကို ဘယ္လိုျပဳရမယ္ဆိုတာ တင္ျပၿပီးတဲ့ ေနာက္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့က႑ကုိ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။
အစၥလာမ္က ပညာဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနေသာ သဘာ၀ဓမၼကုိ ဆည္းပူးေလ့လာၿပီး အသိတရားရွိစြာနဲ႔ ေလာကမွာ သဘာ၀က်က် ရွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ပါမယ္လို႔ ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။ အစၥလာမ္က ပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဒသနာေတာ္ေျမာက္မ်ားစြာ ထဲက က်ေနာ္အႏွစ္သက္ဆံုးျဖစ္လို႔ ခဏခဏကုိးကားတင္ျပတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကေတာ့ (၃၅း၂၇-၂၈) ျဖစ္ပါတယ္။
“ အလႅာဟ္က မိုးေကာင္းကင္မွမိုးေရကုိ ရြာသြန္းေစၿပီး အေရာင္အေသြး၊ အနံ႔အရသာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသာ သစ္သီး၀လံ မ်ိဳးကြဲေပါင္းမ်ားစြာကုိ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားေပသည္။ ေတာင္မ်ားတြင္လည္း အျဖဴ၊ အနီ၊ အေရာင္ အေသြးမ်ား ကြဲျပားလ်က္ရွိေသာ (ေက်ာက္၊ သံ၊ ပတၱျမား ကဲ့သုိ႔ သယံဇာတ) မည္းေမွာင္နက္ၾကဳတ္လ်က္ရွိေသာ (ေရနံ၊ ေက်ာက္မီးေသြးကဲ့သို႔ ဓါတု) အရင္းအျမစ္မ်ား ရွိ၏။ ယင္းသဘာ၀နိယာမမ်ားကုိ သင္လူသားတို႔ စူးစမ္းေလ့လာမႈ ျပဳၾကပါသေလာ။ လူ၊ တိရစၧာန္ႏွင့္ ခြာကြဲစၿမံဳ႕ျပန္ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္း အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံု ကြဲျပားလ်က္ရွိ၏။ ဤသို႔ေသာ ကြဲျပားျခားနားမႈတို႔ကုိ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ပညာအလင္းရရွိကာ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းမႈ ေပးႏိုင္ေသာ ဘုန္းေတာ္ရွင္၏ ဓမၼကုိ ခန္႔ညား႐ိုက်ိဳးလ်က္ ရွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ၾကေပမည္။ ”
အခု က်ေနာ္တို႔ေလ့လာခဲ့တဲ့ (၃၅း ၂၇-၂၈)က ပထမဆံုး မိုးေကာင္ကင္က မိုးေရေတြ ရြာသြန္းက်လာရာကေန ေျမေပၚမွာ အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံုရွိတဲ့ သစ္သီး၀လံမ်ိဳးကြဲေပါင္းမ်ားစြာ … ၿပီးေတာ့ ေတာင္ေတြဆီေခၚသြားၿပီး ေျမေအာက္ ရွိ အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံုရွိတဲ့ သယံဇာတေတြကုိ ညႊန္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူသားေတြဘက္ကုိလွည့္ၿပီး အေသြးအေရာင္မ်ိဳး စံုရွိတဲ့လူေတြ၊ လူ႔၀န္းက်င္က တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ အေသြးအေရာင္တို႔ရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြကုိ အဆင့္ဆင့္တင္ျပတယ္။ ဒီလို အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံုရွိတဲ့ လူ႔ဘံုႀကီးကုိ ေလ့လာဆည္းပူးၿပီး အသိတရားျပည့္၀တဲ့သူေတြ ျဖစ္ၾကဆိုၿပီး သြန္သင္ညႊန္ ျပထားတာဟာျဖင့္ အင္မတန္ကုိ `ရသ´ေျမာက္လွပါတယ္။
ဘာသာေရးအၾကမ္းဖက္မႈေတြျဖစ္ေနတဲ့ အခုလိုအခါသမယမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဒီေဒသနာေတာ္ေတြကုိ ေလ့လာရတဲ့အခါ ေျမေပၚေျမေအာက္၊ ေရေပၚေရေအာက္ရွိ သက္ရွိသက္မဲ့အားလံုးဟာ အေသြးအေရာင္ ကဲြျပားျခားနား စြာနဲ႔ ေလာကကုိ အက်ိဳးျပဳေနၾကတယ္။ အျခားသက္ရွိသက္မဲ့ေတြမွာမရွိတဲ့ အေတြးအျမင္၊ အသိဉာဏ္ေတြရွိေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔လူသားေတြက ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈေတြ၊ အမ်ိဳးအႏြယ္ခြဲျခားမႈေတြ၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးအရ ျခားနားမႈ ေတြ၊ အသားအေရာင္ ကြဲျပားမႈေတြကုိ လက္ခံနားလည္ေပးၿပီး မိမိတိုင္းျပည္ရဲ႕အက်ိဳး၊ ကမာၻႀကီးရဲ႕အက်ိဳးကုိ ပူးေပါင္း လက္တြဲၿပီး မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကဘူးလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိပါတယ္။
ကမာၻ႕သမိုင္းမွတ္တိုင္ေတြထဲမွာ လူ႔အသားအေရာင္ခြဲျခားတဲ့ (apartheid) အပါသိုက္စနစ္။ ဘာသာတရားအား လံုးထဲက ေကာင္းႏုိးရာရာေတြကုိ ေပါင္းစုၿပီး တစ္ဘာသာထဲျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ အိႏၵိယက အကၠဘာဘုရင္ႀကီး ရဲ႕ ကမာၻ႕ဘာသာစနစ္ (ဒီေနအီလာဟီ) တို႔ မေအာင္ျမင္ဘဲ က်ဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ လူဆိုတာ လိုရာပံုသြင္းလို႔ရတဲ့ ရႊံ႕ေတြ၊ သစ္သားေတြလို မဟုတ္ပါ။ လူသားတို႔ရဲ႕ မတူကြဲျပားမႈမ်ားကုိ အတင္းညွိယူဖို႔မဟုတ္ဘဲ ကြဲျပားျခားနားမႈကုိ နားလည္ လက္ခံေပးၿပီး အသံုးခ်ရန္ဆိုတာကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ (၃၅း၂၇-၂၈)က သီအိုရီအျဖစ္ ေပးထားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ က ေလာကရဲ႕ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ဆိုင္တဲ့ အသိပညာမရွိရင္ ဒီသီအိုရီကုိ apply လုပ္ အသံုးခ်ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။ ဒါဆိုရင္ အေသြးအေရာင္မ်ိဳးစံုရွိတဲ့ လူေတြၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိတ္သုဥ္းသြားပါလိမ့္မယ္။
ေလးစားအပ္ပါေသာ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား-
အစၥလာမ္ဆိုတာ လူတစ္ဦခ်င္းရဲ႕ ကုိယ္က်င့္သီလ၊ သမာဓိနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကုိ ဘာသာေရးဆိုတာထက္ အေလးထားတဲ့လမ္းစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ျပားမႈကုိ အရဗီစကားနဲ႔ (အစ္သမြန္)လို႔ ေခၚပါတယ္။
မူးယစ္ေဆး၀ါးသံုးစြဲရင္၊ ေလာင္းကစားရင္၊ မတရားေခါင္းပံုျဖတ္ရင္ (၂း၂၁၉)၊ မေတာ္မတရား ကာမမႈမ်ား က်ဴးလြန္ရင္ (၂၅း၆၈)၊ တစ္ပါးသူပစၥည္းကုိ အလြဲသံုးစားလုပ္ရင္၊ ခိုးရင္ (၂း၁၈၈)၊ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္း၊ မုသာ၀ါဒက်ဴး လြန္ရင္ (၂း၂၈၃) … စသည္တို႔ဟာ ကုိယ္က်င့္သီလပ်က္ျပား (အစ္သမြန္ျဖစ္) ေစေသာ အရာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ကိုယ္က်င့္သီလေတြ က်ိဳးပ်က္ရင္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေအာက္တန္း၊ ေနာက္တန္းမွာ ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအက်င့္ သီလေတြကုိ မေစာင့္ထိန္းရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾသဇာအာဏာရွိတဲ့သူပဲ ျဖစ္ပါေစ။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူ ျဖစ္ပါ ေစ။ ပညာရွိသူျဖစ္ေစ၊ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာသူျဖစ္ေစ သူရွင္သန္ေနထိုင္တဲ့ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး သိကၡာရွိရွိ ရွင္သန္ေနထုိင္မႈ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ကြယ္လြန္ေသဆံုးမႈဟာလည္း အသုဘကုိ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ က်င္းပေစကာမူ ဂုဏ္က်က္သေရ ကင္းမဲ့တဲ့ ေသဆံုးမႈပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္က ကုိယ္က်င့္သီလကုိ အေလးထားပါတယ္။ ဒီကုိယ္က်င့္သီလ ေတြ က်ိဳးပ်က္ေအာင္ စြဲေဆာင္မႈေတြက အလြန္အားေကာင္းတယ္။ လူသားေတြအမ်ားစုက မေကာင္းမႈေတြကုိ အလြယ္တကူ က်ဴးလြန္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္က်ဴးလြန္တဲ့ လူသားေတြကုိ မဟာက႐ုဏာေတာ္ႀကီးမားတဲ့အရွင္က ဘယ္လိုလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရမလဲ ဆိုတာ ကုရ္အာန္ (၃၉း ၅၃-၅၄)မွာ အခုလိုလမ္းညႊန္ထားပါတယ္။
“ ကုိယ္က်င့္သီလမ်ားကုိ ခ်ိဳးဖ်က္၍ မိမိကိုယ္ကုိ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းလ်က္ရွိကုန္ေသာ ငါ၏နာခံေတာ္အေပါင္းတို႔ အရွင္၏က႐ုဏာေတာ္အား မက္မကင္းၾကကုန္လင့္။ သင္တို႔၏လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားမက်ေရာက္မီ မိမိတို႔၏ ေမွာင္မိုက္ေသာစိတ္႐ိုင္းမ်ားကို အရွင္၏ျပဌာန္းခ်က္မ်ားဆီသို႔ အလင္း၀င္ေရာက္ၾကကုန္ေလာ့။ သင္တို႔၏ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ရွင္သည္ သင္တို႔၏ မေကာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားမွ လံုၿခံဳမႈေပးႏိုင္စြမ္းရွိေသာ မဟာ က႐ုဏာေတာ္ရွင္ျဖစ္၏ ”
က်ေနာ္တို႔ မေကာင္းမႈေတြမွာ နစ္မြန္းေနရင္ မိမိအမွားကုိျပင္ၿပီး အမွန္ကုိ ျပန္ျပင္ပါတဲ့။ ဒါဆိုရင္ အရွင့္က႐ုဏာ ေတာ္ရဲ႕ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းျခင္းကုိ ျပန္လည္ခံစားရရွိႏိုင္ပါတယ္လို႔ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားထားပါတယ္။ လူ႔အရည္အေသြး ရွိေနသမွ်ကာလပါတ္လံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိေနပါေသးတယ္။ လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္ယြင္းသြားရင္ေတာ့ အလံုးစံုပ်က္စီးသြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
စၾကာ၀ဠာအေပါင္းနဲ႔ ကမာၻၿဂိဳဟ္၊ အဲဒီမွာရွိေနတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့အရာအားလံုးဟာ လူသားအက်ိဳးအတြက္ အလႅာဟ္က ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားေသာ သဘာ၀ဓမၼမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ လူသားဟာ ခလီဖြါ (စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္သူ) အျဖစ္နဲ႔ သဘာ၀ကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ အသံုးခ်ၿပီး၊ လူ႔အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းခံရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာ၀ကုိ အသံုးခ်ၿပီး လူ႔ေဘာင္ကုိ အက်ိဳးျပဳေလ၊ လူ႔အရည္အေသြး တိုးတက္ေလျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ သဘာ၀ဓမၼနဲ႔ သဘာ၀အေလ်ာက္ျဖစ္ထြန္းေနတဲ့ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့မ်ားကုိ ကုိးကြယ္အားထားရာအျဖစ္ သတ္မွတ္လုိက္လွ်င္ လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္စီးသြားျခင္းလို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သတိေပးထားပါတယ္။ ကုရ္အာန္ (၄း၄၈) မွာ “ … သဘာ၀အေလ်ာက္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားေသာအရာမ်ားကုိ အလႅာဟ္ႏွင့္ တြဲဖက္အားထား ယံုၾကည္ျခင္းသည္ လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ” လို႔ သတိေပးထားပါတယ္။
တြဲဖက္အားထားယံုၾကည္ျခင္းကုိ အရဗီလို “ ရွစ္ရ္က္ ” လို႔ သံုးႏႈန္းထားပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ျပားျခင္း ကုိ “ အစ္(သ)မြန္ ” လို႔ သံုးႏႈန္းၿပီး၊ လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္စီးသြားသည္အထိ သီလက်ိဳးပ်က္ျခင္းကုိ အရဗီလို “ အစ္(သ)မြန္အဇီြးမ္ ” လို႔ သံုးႏႈန္းထားပါတယ္။
အလႅာဟ္နဲ႔ အလႅာဟ္ျဖစ္ထြန္းေစထားတဲ့အရာေတြကို တြဲဖက္အားထားယံုၾကည္ျခင္းဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ ကုိ လံုး၀ ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေပမယ့္ လူ႔အတြက္ေတာ့ မိမိက အသံုးခ်ရမယ့္အရာေတြကို အသံုးမခ်ဘဲ စင္ေပၚတင္ ကုိးကြယ္သကဲ့သို႔ ျပဳေနျခင္းေၾကာင့္ လူ႔အရည္အေသြး ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္က “ ရွစ္ရ္က္ ” (တြဲဖက္ အားထားယံုၾကည္ျခင္း) လို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကို တားျမစ္တာပါ။ လူေတြက ဒီအခ်က္ကုိ သေဘာေပါက္နားလည္မႈ မရွိတဲ့အခါ နအူးဇူဘိလႅာ အလႅာဟ္ကပဲ သေဘာထားေသးသိမ္သလို စြပ္စြဲမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အစၥလာမ္က “ ရွစ္ရ္က္ ” တားျမစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ႏိုင္ငံေတာ္အလံကုိေတာင္ ဦးမညြတ္ႏိုင္ဘူး လို႔ အစြန္းေရာက္တဲ့သူေတြ၊ ကုိးကြယ္မိစိုးလို႔ဆိုၿပီး မိသားစုဓါတ္ပံုေတာင္ အိမ္မွာမခ်ိတ္တဲ့သူေတြ၊ ဓါတ္ပံုအ႐ိုက္ခံရာမွာ ေၾကာက္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲဒါက “ ရွစ္ရ္က္ ” ကုိ ေရွာင္တာမဟုတ္ဘဲ အယူသည္းအစြန္းေရာက္ေတြ ျဖစ္သြားတာပါ။
တကယ္ေတာ့ အစၥလာမ္ဟူသည္ …
သဘာ၀ဓမၼမ်ားကုိ (ကုိးကြယ္အားထားစရာအျဖစ္ မသတ္မွတ္တဲ့) သဘာ၀ကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ အသံုးခ်ၿပီး လူ႔ေဘာင္ကုိ အက်ိဳးျပဳတဲ့လမ္းစဥ္ျဖစ္လို႔ အလႅာဟ္နဲ႔ တြဲဖက္အားထားယံုၾကည္မႈ “ ရွစ္ရ္က္ ” ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူ႔အရည္အေသြးရပ္တန္႔ၿပီး တိုးတက္မႈမရွိဘဲျဖစ္ေနတာကုိ ႐ုပ္တုကုိးကြယ္ျခင္းလို႔ ကုရ္အာန္မွ သြန္သင္ထားပါတယ္။ (၂၂း၃၀) မွာ “ … ႐ုပ္တုမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းမွ ကင္းကင္းေနေလာ့ … ” လို႔ ျပဌာန္း ထားပါတယ္။
ဒီေဒသနာေတာ္မွာ သံုးႏႈန္းထားတဲ့ အရဗီေ၀ါဟာရ “ ေအာက္စ္သားႏူးန္ ” ဆိုတာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႐ုပ္တု မ်ားလို႔ အနက္ထြက္ၿပီး အမ်ားကိန္းျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕တစ္ကိန္းက “ ၀(စ္)သႏူးန္ ” ျဖစ္တယ္။ ဒီေ၀ါဟာရေတြရဲ႕ မူလ အဓိပၸါယ္က “ တစ္ေနရာတည္းတြင္ ရပ္တန္႔ေနၿပီး ေရြ႕လ်ားမႈမရွိေတာ့ျခင္း ” ဆုိတဲ့ အနက္ကေန ေရြ႕လ်ားႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ ႐ုပ္တုကုိလည္း “ ၀(စ္)သႏူးန္ ” လို႔ေခၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တရားေသ၀ါဒကုိ ဆုပ္ကုိင္ထားၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ မရွိေတာ့တဲ့ စနစ္ဇယား၊ ၀ါဒေတြအားလံုးကို ႐ုပ္တုကုိးကြယ္ျခင္းလို႔ ကုရ္အာန္က သံုးႏႈန္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ (၂၂း၃၀)ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက “ တိုးတက္ေျပာင္း လဲမႈ မျပဳႏိုင္ဘဲ ရပ္တန္႔ေနေသာ တရားေသ၀ါဒမ်ားမွ ကင္းကင္းေနေလာ့ ” လို႔ တားျမစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ကုိ က်င့္သံုးတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္လို႔ခံယူၿပီး တရားေသ၀ါဒသမားေတြ ဆိုရင္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ကမာၻနဲ႔ရင္ေဘာင္တန္းၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြ မလုပ္ႏိုင္ရင္ ႐ုပ္တုကုိးကြယ္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ (၂၂း၃၀)ရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္အရ
အစၥလာမ္ဟူသည္ … တရားေသ၀ါဒကုိ ျငင္းဆန္ၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ကုရ္အာန္ႏွင့္အညီ က်င့္သံုးေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ေလးစားအပ္ပါေသာ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ာ-
က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တင္ျပခ်က္ေတြကုိ မရပ္နားခင္မွာ အမွားျပင္ဆင္ခ်က္တစ္ခုကုိ တင္ျပလိုပါတယ္။ အစၥလာမ္ဟူသည္… အပိုင္း(၁)မွာ အစၥလာမ္မတိုင္မီက မေလးရွားနဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားတုိ႔ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္အမ်ားစု ေနထိုင္ရာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္သည္လို႔ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွန္က အစၥလာမ္မတိုင္မီက မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားတုိ႔ သည္ ႐ုိးရာနတ္ကုိးကြယ္သူအမ်ားစု ေနထိုင္ရာ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္လို႔ ျပင္ဆင္ဖတ္႐ႈရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
(၇.၉.၂၀၁၃) တနဂၤေႏြေန႔က M3 Food Center တြင္ Muslim and Buddhist Harmony အခမ္းအနားတစ္ရပ္ ကုိ က်င္းပခဲ့ရာ ကုရ္အာန္အသိပညာျပန္႔ပြားေရးအဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးအေနျဖင့္ က်ေနာ္ တက္ေရာက္ခြင့္ရခ့ဲပါတယ္။ ဒီအခမ္း အနားမွာ ဧရာ၀တီသတင္းဌာနမွ အယ္ဒီတာ ဦးေက်ာ္စြာမိုး၊ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း (ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)၊ သံဃာေတာ္ အရွင္ဓမၼစာရ၊ စာေရးဆရာ ကုိတာႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးနယ္ပယ္မွ ေဒါက္တာ ခ်န္ဒရာမူဇာဖါ တို႔က ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာ ခ်န္ဒရာက ျမန္မာျပည္သူမ်ား နားလည္မႈလြဲေနၾကသည္ကား အစၥလာမ္မတိုင္မီ က မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစု ေနထုိင္ရာေဒသျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္၏။ အမွန္ တကယ္ေတာ့ အစၥလာမ္မတိုင္မီက မေလးရွားႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားတို႔တြင္ ဗုဒၶႏွင့္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တို႔သည္ လူနည္းစု ကုိးကြယ္ေသာ ဘာသာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္စစ္တပ္မွ် လာေရာက္တိုက္ခိုက္ၿပီး သာသနာျပဳျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပင္လယ္ရပ္ျခားမွလာေသာ ကုန္သည္မ်ားမွတဆင့္ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျပာၾကားသြားတာကုိ တဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ယေန႔ က်ေနာ္တို႔ေလ့လာခဲ့တဲ့ အစၥလာမ့္တန္ဖိုးမ်ားကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ –
– အစၥလာမ္သည္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈကုိ က်ဥ္းေျမာင္းေစေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။
– အစၥလာမ္သည္ ကြဲျပားျခားနားမႈကို နားလည္လက္ခံၿပီး အင္အားအျဖစ္အသံုးခ်ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။
– အစၥလာမ္သည္ သဘာ၀ကုိ (ကုိးကြယ္အားထားရာအျဖစ္ လက္မခံဘဲ) ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းၿပီး လူ႔ေဘာင္ အက်ိဳးအတြက္ အသံုးခ်ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။
– အစၥလာမ္သည္ တရားေသ၀ါဒကုိ ျငင္းဆန္ၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ကုရ္အာန္ႏွင့္အညီ လက္ခံက်င့္သံုးေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တို႔အားလံုး တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္သူမ်ား၊ လူကုိ ရႊံ႕႐ုပ္ကဲ့သို႔ ပန္းပုထုဆစ္ ပံုသြင္းသူမ်ား၊ သဘာ၀ဓမၼကုိ နားမလည္သူမ်ား၊ အယူသည္းအစြန္းေရာက္ တရားေသသမားမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားမွ ကင္းေ၀းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ဟု တိုက္တြန္းရင္း က်ေနာ့္ရဲ႕ ေဟာေျပာတင္ျပခ်က္ကုိ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။