အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္၌ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ျခင္း ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္၌ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ျခင္း
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။ အခုလို ေသာၾကာဂ်ဴမု အဟ္ ခြတၱဗာဟ္ကို ေဟာေျပာတင္ျပခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ ဦးစြာပထမ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳအပ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဒီကေန႔တင္ျပမယ့္ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္၌ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃ အာယသ္ ၁၃၇ နဲ႔ ၁၃၈ တို႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘယ္လိုမိန္႔ဆိုထားလဲဆိုရင္ —
`သင္တို႔အလ်င္က အယူ၀ါဒ၊ ဓေလ့ထံုးစံ(စုႏူးန္)အသီးသီး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကမၻာေျမအႏွံ႔ လွည့္လည္သြားလာ၍ သစၥာတရားကို မဟုတ္မမွန္ဟု ယိုးစြပ္ခဲ့ၾကသူတို႔ မည္သုိ႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ကို ၾကည့္႐ွဳ ေလ့လာသံုးသပ္ၾကကုန္ေလာ့။ ဤသည္ကား လူသားတို႔အဖို႔ အမွား၊ အမွန္ခြဲျခားေပးေသာ ေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္၍ ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းေသာ မြတၱကီမ်ားအတြက္ အဆံုးအမႏွင့္ လမ္းညႊန္မႈျဖစ္ေပသည္။´ဆိုၿပီးေတာ့ မိန္႔ဆိုထား ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကမၻာေပၚမွာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အယူ၀ါဒေတြ ဓေလ့ထံုးစံေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါတယ္။ ရွိေနတာေတြလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ အသစ္အသစ္ေတြလည္း ထြက္ေပၚလ်က္ရွိေန ပါတယ္။ အာဒမ္ေခတ္ကစၿပီး အသစ္ေတြလည္း ထြက္ေပၚလ်က္ရွိေနပါတယ္။ အာဒမ္ေခတ္ကစၿပီး ေခတ္ အဆက္ဆက္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကို ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီး ေသာင္ဟီးဒ္ သေဘာ တရားကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြကို တည္ေထာင္ေစခဲ့ပါတယ္။ AD ၆ရာစု ေရာက္တဲ့အခါမွာ လူသားတို႔ရဲ႕ အသိတရားမ်ားဟာ အလ်င္အျမန္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေနာက္ဆံုး တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)အေပၚ ခ်မွတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အလႅာဟ္ခ်ေပးခဲ့တဲ့ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္ကိုေရာ၊ ၿပီးျပည့္စံုၿပီျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးက်မ္းဂန္ျမတ္ကုရ္အာန္ကိုေရာ၊ လူသားေတြဟာ အတၱ၊ မာနေတြနဲ႔ အလႅာဟ္ခ်ေပးတဲ့လမး္စဥ္ကို ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္၊ ႏႈတ္ပယ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကေန လြဲဖယ္ၿပီး ျပႆနာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္၀ယ္မွာေရာက္ရွိေနတဲ့ ကုရ္အာန္အားျဖင့္ အခ်ိန္မေရြးလမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ျပည္လည္သြားလို႔ရေနပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထံမွာ အလႅာဟ္ခ်ေပးထားတဲ့ ကုရ္အာန္၊ အလႅာဟ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီး တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) လက္ထက္ကေန ယေန႔ထက္တိုင္ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် မလြဲတဲ့ကုရ္အာန္ရွိေနလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မး္ျမတ္ ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ ဒီကုရ္အာန္ထဲမွာပါတဲ့ အာယသ္ေတာ္ေတြကို ေလာကမွာရွိေနတဲ့ အေထာက္ အထား(အာယသ္)ေတြနဲ႔ ေလ့လာမွသာလွ်င္ အလႅာဟ္ေျပာတဲ့ သစၥာတရားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္သေဘာ ေပါက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃ အာယသ္ေတာ္ ၁၃၇ က `ကမၻာေျမအႏွံ႔လွည့္လည္သြား လာ၍ ၾကည့္႐ွဳေလ့လာ သံုးသပ္ၾကပါ´လို႔ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အရင္ မသိနားမလည္ၾကေသးတဲ့ အခ်ိန္ကေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္တည္းနဲ႔ လံုေလာက္တယ္။ ကုရ္အာန္သာရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာကအေၾကာင္း အကုန္လံုးသိရွိနားလည္လိမ့္မယ္။ ဒီကုရ္ အာန္ဟာ ၿပီးျပည့္စံုတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကုရ္အာန္ရဲ႕ အာယသ္ေတာ္ေတြဟာ အလႅာဟ္က ေလာကသဘာ၀တရားေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားပါတယ္။ ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုလည္း သင္ခန္း စာယူ ေလ့လာၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ေခတ္စနစ္ရဲ႕ အေျခအေနေတြကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အားျဖင့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီကုရ္အာန္ဟာ လူသားေတြအတြက္ (႐ိုး႐ိုးလူသာမန္ေတြ) ရွင္းလင္းျပထားၿပီးေတာ့ အက်င့္ သီလေကာင္းမြန္တဲ့လူေတြအတြက္ေတာ့ အဆံုးအမနဲ႔ လမ္းညႊန္ျဖစ္တယ္။ ကမၻာအႏွံ႔လွည့္လည္သြားလာၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ဖို႔ကိုလည္း လမ္းညႊန္ထားျခင္းအားျဖင့္ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ ကမၻာေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေန တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ကုရ္အာန္ကေပးတဲ့ အသိတရားေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္ေျပာခ်င္တဲ့ တရားသေဘာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီိအာယသ္ေတာ္မွာ အရင္ကအယူ၀ါဒ အသီးသီးဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ၿပီးျဖစ္တဲ့ အယူ၀ါဒေတြအေၾကာင္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရွိနားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီအယူ၀ါဒေတြ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရသလဲဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ကမၻာေပၚမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အယူ၀ါဒေတြအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တေစ့တေစာင္း ေလ့လာမိသေလာက္တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဟိုးကမၻာဦးအစ အာဒမ္တို႔ေခတ္ မတိုင္မီက လူ႔သမိုင္းကိုေလ့လာၾကည့္ရင္ သမိုင္းဦးဘံုေျမစနစ္ဆိုတာ ရွိခဲ့ တယ္။ အဲဒီကာက လူေတြအားလံုးဟာ အလုပ္အတူတူလုပ္ၾကတယ္။ ဥပမာ အမဲလိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းဆို အတူတူ အမဲလိုက္ၾကတယ္။ မိန္းမေယာက္်ား အတူတူလုပ္ၾကတယ္။ ရလာတဲ့ပစၥည္းေတြကို ခြဲေ၀စားေသာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ေနရာကေန အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားကို အာဒမ္အဆင့္တိုိးျမႇင့္ေပးလိုက္တယ္။ အာဒမ္အဆင့္ မတိုးေပးခင္က လူသားေတြရဲ႕ ပံုသ႑ာန္၊ သေဘာသဘာ၀ဟာ တျခားတရိစၧာန္ေတြနဲ႔ ဘာမွမထူးျခားပါဘူး။ ေက်ာက္ဂူေတြမွာ ေနတယ္။ အစားအေသာက္ကို အမဲလိုက္ၿပီးစားၾကတယ္။ သဘာ၀အေလ်ာက္ အသီးအႏွံေတြကို ခူးယူစား ေသာက္ ၾကတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားကို ကမၻာေျမေပၚရွိသက္ရွိသက္မဲ့ေတြရဲ႕ ခလီဖွာအျဖစ္ တိုးျမႇင့္ေပးတဲ့အခါ မွာ အဲဒီအျခားသက္ရွိသက္မဲ့ေတြကို စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မယ့္အသိတရားကို အလႅာဟ္က လူသားကို ထည့္သြင္းေပးခဲ့ တယ္။ အဲဒီအသိတရားေၾကာင့္ လူဟာတျခားသတၱ၀ါေတြနဲ႔မတူဘဲနဲ႔ အရာရာကုိ စူးစမ္းေလ့လာခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြ ရွိလာသလို ေလ့လာႏိုင္တဲ့စြမ္းအားေတြလည္း ရရွိသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မလာအိကာဟ္ေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားေတြကို ခလီဖွာအျဖစ္ခန္႔အပ္မယ္လို႔ ေျပာေတာ့ မလာအိကာဟ္ေတြက ေစာဒကတက္ခဲ့ၾကတယ္။ `ယာ-အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ဟာ အလႅာဟ္အမိန္႔ေတြကို တေသြမတိမ္းနာခံလ်က္ရွိေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေစမယ့္ ခုတ္ၾက၊ ထစ္ၾက၊ သတ္ျဖတ္ၾကမဲ့ လူသားေတြကို ခလီဖြာ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ရတာလဲ´လို႔ ေစာဒကတက္ေမးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေလာကရဲ႕အသိ တရားေတြအေၾကာင္းကို မလာအိကာဟ္ေတြကို တင္ျပေစခဲ့တယ္။ ဒီအခါ မလာအိကာဟ္ေတြက `ယာ အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အလႅာဟ္ေပးတဲ့အသိတစ္ခုပဲသိတယ္။ ဥပမာ မလာအိကာဟ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္ ထားတာက (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရ) စြမ္းအားေတြျဖစ္တယ္။ ဥပမာ အပူစြမး္အင္၊ အလင္းစြမ္းအင္၊ အသံစြမ္း အင္ ရွိတယ္။ ဒါေတြဟာ မလာအိကာဟ္ေတြျဖစ္တယ္။ ဥပမာ အလင္းစြမး္အင္ရွိတဲ့ မလာအိကာဟ္ေတြက အလင္းကိုပဲ နားလည္တယ္။ အပူစြမး္အင္ရွိတဲ့ မလာအိကာဟ္ေတြက အပူစြမး္အင္ကိုသာနားလည္တယ္။ လူသား ကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားမႈေၾကာင့္ အလင္းဘာေၾကာင့္ ထြက္ရတာ လဲ။ အသံဘာေၾကာင့္ ထြက္တာလဲ။ အပူဘာေၾကာင့္ ထြက္တာလဲဆိုတဲ့ စူးစမ္းေလ့လာႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြရွိတာ ကို မလာအိကာဟ္ေတြက သိရွိခဲ့ၿပီး လူသားေတြကို စဂ်္ဒါလုပ္ဦးညြတ္ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို အာဒမ္အဆင့္ကို ေရာက္လာတဲ့လူသားေတြဟာ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴတတ္လာၾကသလို မီးကိုလည္း အသံုးျပဳတတ္လာၾကတယ္။ အဲဒါဟာ လူ႔သမိုင္းမွာ အလြန္အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို အာဒမ္ကို ဂ်ႏၷသ္အဆင့္မွာထားတယ္ဆိုတာ ပန္းဥယ်ာဥ္သဖြယ္ရွိတဲ့ ေလာကႀကီးကို အာဒမ္လူသားက ဖန္တီးႏိုင္ ျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အာဒမ္လူသားကို `အသင္လူသား ဒီအပင္နားကို မကပ္နဲ႔လို႔ ေျပာတဲ့အခ်ိန္´ အပင္နားမကပ္နဲ႔ဆိုတာက အပင္ဆိုတာ မိမိအသီး၊ မိမိအပြင့္ကို ကိုယ္တိုင္ပြင့္ေစ သီးေစႏိုင္ေပ မယ့္၊ အျခားအပင္ေတြကို ပြင့္ေစသီးေစႏုိင္ျခင္းမရွိေပ။ မိမိေအာက္မွာ ရွိတဲ့အရာေတြကိုဘဲ အရိပ္ေပးတယ္။ တျခားေနရာကို အရိပ္မေပးႏိုင္ဘူး။ ဘာလဲဆိုေတာ့ လူေတြဟာ မိမိအတၱမာန္မာနေတြနဲ႔ မိမိအုပ္စုေကာင္းစားေရး ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြကို မလုပ္ၾကနဲ႔။ အမ်ားေကာင္းစားေရးကို လုပ္ပါလို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြဟာ မိမိ အုပ္စုေကာင္းစားေရးကို လုပ္ရင္းနဲ႔ ေလာဘသကၠယ ႀကီးလာၿပီး တျခားအုပ္စုေတြ ဘယ္လိုေနေနဆိုတဲ့ အေတြး အေခၚေတြေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဂ်ႏၷသ္ရဲ႕အေျခအေနဟာ ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီးေတာ့ လူေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္တဲ့ စစ္ပြဲေတြေပၚေပါက္လာတယ္။ ဂ်ႏၷသ္ရဲ႕အေျခအေန က်ဆင္းသြားတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး လူေတြဟာ အုပ္စုလိုက္ အုပ္စုလိုက္ ရန္ပြဲေတြျဖစ္ေနရင္းနဲ႔ ဖမ္းဆီးခံရတဲ့ လူေတြကို လည္း တိရစၧာန္သဖြယ္ခိုင္းရင္းနဲ႔ ေက်းကၽြန္စနစ္ေတြ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ အုပ္စုေခါင္း ေဆာင္ေတြက ဘုရင္တစ္ပါးအျဖစ္ က်င့္သံုးရာကေနၿပီး ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာ နယ္ေျမခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ဆံုးဘုရင္ေတြဟာ ဧကရာဇ္ေတြ၊ ဘုရင္တကာ့ဘုရင္ ရာဇာဓိရာဇာ ေတြျဖစ္လာၾကတယ္။ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာလည္း ဘုရင္ကလြဲရင္ က်န္တဲ့လူေတြအားလံုးဟာ ဘုရင္ရဲ႕ ေက်းကၽြန္ေတြပဲျဖစ္တယ္။ ဘုရင္ရဲ႕အမတ္ေတြပင္လွ်င္ ဘုရင္ရဲ႕ေက်းကၽြန္ေတြျဖစ္တယ္။ လယ္သမားေတြအေနနဲ႔ လည္း စိုက္ပ်ိဳးသီးႏွံေတြကို ဘုရင္ကိုဆက္သၿပီး က်န္ေတာ့မွ သူတို႔သံုးစြဲစားေသာက္ၾကရတယ္။
ဘုရင္ေတြဟာ မိမိအာဏာကို ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ နယ္ေျမေတြကို သိမ္းပိုက္လာရာကေန မိမိႏိုင္ငံရဲ႕ လုိအပ္တဲ့ သယံဇာတေတြကုိပါ သိမ္းပိုက္လာၾကတဲ့ေနာက္ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕၀ါဒ ထြန္းကားလာပါတယ္။ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ ကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ကုန္သည္လူတန္းစားေတြေၾကာင့္ အရင္းရွင္၀ါဒ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ပဲ အရင္းရွင္၀ါဒရဲ႕ဆန္႔က်င္ဖက္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ၊ ဖက္ဆစ္၀ါဒေတြပါ တၿပိဳင္တည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ အရင္းရွင္ တို႔၊ ဆိုရွယ္လစ္တို႔၊ ကြန္ျမဴနစ္တို႔၊ ဖက္ဆစ္၀ါဒေတြဟာ ၁၈ရာစု ၁၉ရာစု ၂၀ ရာစုအတြင္းမွာ အားေကာင္းလာၿပီး အခ်င္းခ်င္းၿပိဳင္ဆိုင္ရာကေနၿပီး ပထမကမၻာစစ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ေတြျဖစ္ပြားခဲ့ရပါတယ္။
ဒါဟာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ အခင္းအက်င္းအရ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အယူ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေလ့လာတင္ျပတာပါ။ ဘာသာေရးဘက္ကို ၾကည့္ရင္ ဘာသာေရးနဲ႔အယူ၀ါဒ သိန္းဂဏန္းအထိရွိခဲ့ေပမယ့္ အထင္ ကရ ဘာသာႀကီးမ်ားကေတာ့ ဟိႏၵဴ၊ ဗုဒၶ၊ ဂ်ဴး၊ ခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္ဆိုတာေတြကိုပဲ လူအမ်ားရဲ႕ ကုိးကြယ္ ယံုၾကည္မႈအျဖစ္ရွိေနခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်န္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြရွိၾကေပမယ့္လည္း လူဦးေရအားျဖင့္ မေျပာပေလာက္ေသာ အေရအတြက္သာရွိေနပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ အစၥလာမ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္က ဘာသာတရားတစ္ခုအေနနဲ႔ ထည့္သြင္းေျပာၾကားေပမယ့္ အစၥလာမ္ဟာ ဘာသာတရားတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ၊ ဘ၀ေန နည္းလမ္းစဥ္တစ္ရပ္သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ဘ၀ေနနည္းလမး္စဥ္ပါလို႔ မည္မွ်ပင္ဆုိေစကာမူ အစၥလာမ္ကုိ ဘာသာတရားတစ္ခုအျဖစ္ပဲ သိရွိေနၾကတာပါ။ ဘယ္လိုပဲ ဘာသာတရားအေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳပါ ေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာသာတရားတစ္ခုအေနထက္ မိမိရဲ႕ဘ၀ေနထိုင္နည္း လမး္စဥ္အျဖစ္ က်င့္သံုးၿပီး ေအာင္ ျမင္တဲ့အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ကို ထူေထာင္ႏိုင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေစာေစာကတငျ္ပခဲ့တဲ့ အယူ၀ါဒမ်ားစြာနဲ႔ အစၥလာမ္ရဲ႕လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ႏႈိင္းယွဥ္ တင္ျပလိုပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က ကမၻာေပၚမွာ အထင္ကရေပၚထြန္းလာခဲ့တာဟာ ေက်းပိုင္၊ ကၽြန္ပိုင္စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်းပိုင္၊ ကၽြန္ပိုင္စနစ္မွာ ကၽြန္ေတြဟာ တိရစၧာန္သဖြယ္ခိုင္းေစျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ တိရစၧာန္ေတြကို ေရာင္း၀ယ္ သလိုမ်ိဳး ေရာင္း၀ယ္ျခင္း ခံခဲ့ရပါယတ္။ ေျမရွင္ေပဒသရာဇ္စနစ္ေရာက္ေတာ့လည္း ဘုရင္ကလြဲရင္ က်န္လူေတြ ဟာ ကၽြန္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ပိုင္ရွင္ေခတ္က ကၽြန္ေတြေလာက္ေတာ့ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္း မခံရပါ ဘူး။ တိုင္းသူျပည္သားေတြဟာ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဘုရင္ရဲ႕ေက်းကၽြန္ေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔အထိ လူကုန္ကူးမႈဆိုတဲ့ ကိစၥရပ္ႀကီးဟာ လူသားေတြကို တိရစၧာန္မ်ားသဖြယ္ ေရာင္း၀ယ္ေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ စနစ္ကို တစ္နည္းတစ္ဖံု က်င့္သံုးၾကျခင္းျဖစ္တယ္။
အစၥလာမ္ကေတာ့ လူသားေတြကို အင္န္စန္ဆိုတဲ့ သာမန္လူသားအဆင့္ အာဒမ္ဆိုတဲ့ အသိပညာ အတတ္ပညာမ်ားနဲ႔ျပည့္စံုေနတဲ့အဆင့္ဆိုၿပီး ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲပါတယ္။ ေက်းကၽြန္စနစ္ကို အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳတာ မရွိဘဲနဲ႔ အားနည္းတဲ့သူေတြဘက္ကေန ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ဒီလူသားေတြလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ သာဓကေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဆင့္အတန္းခြဲျခားျခင္းမရွိပါဘူး။ အဆင့္အတန္ုးခဲြျခားျခင္းမရွိဘူးလို႔ ေျပာေပမယ့္ ကုရ္အာန္အရ လူသား ေတြကို ကိုယ္က်င့္တရားအရ အဆင့္အတန္းခြဲျခားထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာ ကိုယ္က်င့္သီလအေကာင္းဆံုး၊ သကၠ၀ါရွိေသာသူသာလွ်င္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္ တယ္လို႔ ကုရ္အာန္ကသင္ၾကားေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြကို ေက်းကၽြန္သဖြယ္ခိုင္းေစဖို႔ မဆိုထားနဲ႔၊ လူသားတစ္ဦးျမင့္ျမတ္ျခင္း၊ နိမ့္က်ျခင္းဆိုတာကို ပညာတတ္ျခင္း၊ မတတ္ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဆိုတာေတြနဲ႔ တိုင္းတာဆံုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ ကိုယ္က်င့္သီလ အေကာင္းဆံုးေသာသူသာလွ်င္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာထားပါတယ္။
ကိုယ္က်င့္တရားအရသာ လူ႔အဆင့္အတန္းကို အစၥလာမ္ကတိုင္းတာသတ္မွတ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအေျခ အေနဆိုးမွာပဲျဖစ္ပါေစ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းမြန္တဲ့သူေတြကို တနည္းအားျဖင့္ သကၠ၀ါရွင္ေတြကို အစြမ္းအစေတြေပးၿပီးေတာ့ ေခတ္ဆိုး၊ စနစ္ဆိုးေတြကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့တာပါ။ ဒီအေၾကာင္းကို တမန္ေတာ္ႀကီး ယူစြဖ္(အ.စ)နဲ႔ တမန္ေတာ္ႀကီး မူစာ(အ.စ)တို႔ရဲ႕အေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္က်မး္ျမတ္ရဲ႕သင္ၾကား ခ်က္အတိုင္း ေလ့လာျခင္းျဖင့္ သိရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ သင္ၾကားခ်က္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား တျခားေသာ ပံုျပင္ဒ႑ာရီသဖြယ္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ မွတ္တမ္းေတြ မဟုတ္ပါ။ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားေရးတဲ့ အထုပတၱိအေၾကာင္းေတြဟာ ပံုျပင္ဒ႑ာရီမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။
က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာ ၁၂ မွာဆိုရင္ တမန္ေတာ္ယူစြဖ္(အ.စ)ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္နီးပါး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တမန္ေတာ္ယူစြဖ္(အ.စ)ဆိုရင္ ကေလးဘ၀မွာ သူ႔ရဲ႕ညီအကိုေတြက သူ႔ကို ေရတြင္းပ်က္ႀကီး ထဲမွာ စြန္႔ပစ္ ပစ္ခ်ထားျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ ခရီးသြားေတြကေန ေရတြင္းပ်က္ႀကီးထဲက ကယ္တင္ၿပီး၊ ကယ္တင္ ၿပီးဆိုတာထက္ ဆယ္ယူၿပီးေတာ့ ကၽြန္အျဖစ္ ေရာင္းစားျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္အျဖစ္နဲ႔ ေရာင္းစားခံခဲ့ရၿပီး အီဂ်စ္နန္းေတာ္ထဲကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အီဂ်စ္နန္းေတာ္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါမွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး မေတာ္ မတရားစြပ္စြဲခံရ၊ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းက်ခံရနဲ႔ အခက္အခဲအမ်ားႀကီးကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားခဲ့ရပါတယ္။ တမန္ ေတာ္ယူစြဖ္(အ.စ) ဒီလိုအခက္အခဲေတြ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာဘဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာ ေထာင္ထဲမွာဘဲေနေစခဲ့တယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကယ္တင္လို႔ရပါလ်က္နဲ႔ သာမန္လူတစ္ဦးလို တမန္ ေတာ္ေတြဟာ ဘ၀ကိုရင္ဆိုၿပီးေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ထူေထာင္ေစခဲ့တာပါ။ တမန္ေတာ္ ယူစြဖ္(အ.စ)ရဲ႕ သကၠ၀ါ အရ တနည္းေျပာရရင္ သူ႔ရဲ႕အစြမ္းအစအရဘဲ ေထာင္ထဲကေန လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေတာ့ အီဂ်စ္နန္းတြင္းမွာ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ရာထူးကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုဘဲ တမန္ေတာ္မူစာ(အ.စ)ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္လည္း ကုရ္အာန္စူရာဟ္ ၂၀ နဲ႔ စူရာဟ္ ၂၈ အရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ တမန္ေတာ္ မူစာ(အ.စ)ဟာ ကေလးငယ္အရြယ္မွာ ေဖြရ္ေအာန္ဘုရင္က ကေလးငယ္ေတြကို လိုက္သတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မူစာ(အ.စ)ကို ဖိရ္ေအာင္န္ရန္က လြတ္ေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔အေမအေဖက ျမစ္ထဲကို ေမွ်ာခ်ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုျမစ္ထဲေမွ်ာခ်ခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္မူစာ(အ.စ)ဟာ ဖိရ္ ေအာင္န္ရဲ႕ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားတို႔ရဲ႕ ဆယ္ယူျခင္းခံရၿပီး နန္းတြင္းထဲကိုေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ နန္းေတာ္ထဲ မွာပဲ ႀကီးျပင္းခဲ့ပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဖိႏွိပ္ခံ အစၥရာအီလ္ေတြဘက္ကေန ရပ္တည္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့လို႔ နန္းေတာ္ထဲကေန ထြက္ေျပးတိမး္ေရွာင္ၿပီး ေက်းလက္ေတာရြာကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ငယ္စဥ္က တည္းက နန္းေတာ္ထဲမွာေနၿပီး ရရွိခဲ့တဲ့ အသိေတြ၊ ေက်းလက္ေဒသမွာေနၿပီး ရလာတဲ့အသိေတြ ေပါင္းစပ္ၿပီး ရင့္က်က္မႈရွိလာတဲ့အခ်ိန္မွာ တမန္ေတာ္မူစာ (အ.စ)ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က နဗူ၀သ္အပ္ႏွင္းၿပီးေတာ့ ဖိရ္ေအာင္န္ဘုရင္ကို ျပဳျပင္ဖ္ို႔ တနည္းအားျဖင့္ ဒအ္၀သ္ေပးဖိတ္ေခၚဖို႔ ဖိရ္ေအာင္န္ရွိရာနန္းေတာ္ကို ေစလႊတ္ခဲ့ပါ တယ္။
ဖိရ္ေအာင္န္က တမန္ေတာ္မူစာ(အ.စ)ရဲ႕ ဖိတ္ေခၚခ်က္ကို လက္မခံခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခါမွာ တမန္ေတာ္ မူစာ (အ.စ)ဟာ အဖိႏွိပ္ခံအစၥရာအီလ္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားကို ဖိရ္ေအာင္န္ရဲ႕လက္တြင္းကေန ကယ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ ယူစြဖ္(အ.စ)နဲ႔ တမန္ေတာ္မူစာ(အ.စ)တို႔ရဲ႕အေၾကာင္းကို ကစြာစ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေျပာထား ပါတယ္။ ကစြာစ္ဆိုတာက ပံုျပင္ဒ႑ာရီမဟုတ္ဘူး။ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္အမွန္ေတြသာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတာ ပါ။ အျဖစ္အပ်က္အမွန္ေတြဟာ ပံုျပင္ဒ႑ာရီေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကြဲလြဲပါတယ္။ ကုရ္အာန္က အျဖစ္ အပ်က္အမွန္ကိုပဲ ေျပာတာပါ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ယူစြဖ္ရဲ႕ေနာက္ဆံုးအာယသ္ေတာ္မွာ ေျပာထားတာက ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ `အုလီလ္အလ္ဘာဗ္´စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္တဲ့လူေတြအတြက္ သင္ခန္းစာ ေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနပါတယ္တဲ့။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ လူသားေတြရဲ႕မွားယြင္းစြာက်င့္သံုးေနတဲ့စနစ္ကို အရာရာကို စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိရဲ႕ ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္နဲ႔ ႐ုပ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေပမယ့္ မေျပာင္းလဲဘဲ ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးႀကီးထဲမ်ာ လူစြမ္းလူစရိွေနသူေတြကို ေပၚထြန္းေစေတာ္မူၿပီး ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးကို ျပဳျပင္တာ၊ အဖိႏွိပ္ခံေတြကို ကူညီကယ္တင္တာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အရာရာကို စြမး္ေဆာင္ႏုိင္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူ႔ရဲ႕တန္ခိုးေတြနဲ႔ ကူညီျခင္းမဟုတ္ပဲ လူသားဆန္စြာ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္ကို ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေစၿပီး ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးကို ျပဳျပင္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုပဲေခတ္ဆိုး စနစ္ဆိုးႀကီးပဲျဖစ္ေနပါေစ။ အဲဒီလို ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးႀကီးထဲ်ာ လူစြမ္းလူစရွိတဲ့လူေတြလည္း ေပၚေပါက္လာႏုိင္တယ္ဆိုတာကို ကုရ္အာန္က မီးေမာင္းထိုးျပေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မိမိရဲ႕ညံ့ဖ်င္းမႈေတြဟာ ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးေၾကာင့္ပါလို႔ လႊဲခ်လို႔မရပါဘူး။ `သင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္မဆုိးပါ´ဆိုတာတို႔ `အမ်ားမိုးခါးေရေသာက္လို႔ လုိက္ေသာက္ရပါတယ္´ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြကို အစၥလာမ္က လက္မခံပါဘူး။ သင္မေကာင္းရင္လဲ ကၽြႏ္ုပ္ေကာင္းရပါမယ္။ မိုးခါးေရေသာက္ၿပီး ႐ူးေနတဲ့သူေတြၾကားမွာလည္း လူေကာင္းတစ္ဦးအျဖစ္ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ႏိုင္ရပါတယ္။ ဒါကို သကၠ၀ါလို႔ေခၚပါတယ္။ သင္မေကာင္းလို႔ ကၽြႏ္ုပ္ဆိုးရပါတယ္။ အမ်ား႐ူးလို႔ ကိုယ္ကလိုက္႐ူးရပါတယ္ဆိုတာ ေရသာခိုအေခ်ာင္လိုက္တဲ့သူ ဒက္စြာျဖစ္တဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ ၉၁း၇ -၁၀ မွာဘယ္လိုေျပာထားသလဲဆိုရင္ –
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က နဖ္စ္ကို ၿပီးျပည့္စံုစြာနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတယ္။ အဲဒီနဖ္စ္ထဲမွာ သကၠ၀ါလည္းရွိတယ္။ ဖူဂ်ဴးရ္လည္းရွိတယ္။´
သကၠ၀ါဆိုတာ လိုက္နာေစာင့္ထိန္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းအား၊ ဖူဂ်ဴးရ္ဆိုတာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမး္ေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ေတြးေတာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့စြမး္အား၊ ကၽြန္ေတာ္အနီးစပ္ဆံုး ေျပာရရင္ တီထြင္ႏို္င္တဲ့စြမ္းအားေပါ့။ သကၠ၀ါမွာလည္းရွိၿပီး ဖုဂ်ဴးရ္လည္းရွိမွ လူ႔ရဲ႕နဖ္္စ္ကၿပီးျပည့္စံုတဲ့ နဖ္စ္ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေျပာတယ္။ စည္းကမး္ေတြကို လုိက္နာေစာင့္ထိန္းႏိုင္႐ံုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြမွာ တိုးတက္မႈမရွိဘူး။ ဥပမာ ေျပာရရင္ စာကေလးေတြဆုိပါေတာ့။ သူတို႔ဟာ အင္မတန္မွ သကၠ၀ါရွိတယ္။ အလႅာဟ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ အသီး အႏွံေတြကိုပဲစားတယ္။ အပင္ေတြအေပၚမွာ အသိုက္ေဆာက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီစာကေလးေတြရဲ႕ သကၠ၀ါဟာ ဟိုေက်ာက္ေခတ္ထဲက ဒီကေန႔ထိမေျပာင္းလဲဘူး။ လူသားေတြကေတာ့ ဖုဂ်ဴးရ္ဆိုတဲ့ စိတ္အခံရွိထားေတာ့ ေက်ာက္ဂူေတြထဲေနတဲ့အဆင့္ကေန၊ ရႊံ႕အိမ္၊ သစ္သားအိမ္၊ ၀ါးအိမ္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဒီကေန႔ေခတ္၊ ေခတ္မီ အေဆာက္အအံုထဲေနတဲ့အဆင့္ထိ ေျပာင္းလဲတုိးတက္ေနလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္ ့အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထည့္ေပး ထားတဲ့ သကၠ၀ါေရာ ဖုဂ်ဴးရ္ေရာရွိမွသာလူသားေတြရဲ႕ နဖ္စ္က ၿပီးျပည့္စံုမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုၿပီးျပည့္စံုေအာင္တဲ့ နဖ္စ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လိုႀကိဳးစားရမလဲဆုိတာကိုလည္း အလႅာဟ္ကသင္ေပးထားပါတယ္။
အဲဒီသကၠ၀ါေရာ ဖူဂ်ဴးရ္ကိုေရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ပဲနဲ႔ မိမိဆႏၵရွိသလိုပဲ ေနထိုင္သြားလာမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ ဆံုး႐ွံဳးမွာျဖစ္တယ္လို႔ အလႅာဟ္က ေျပာထားပါတယ္။ အဲဒါဟာ လူမွာရွိတဲ့အရည္အေသြးပါ။ အဲဒီအရည္အေသြး ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေခတ္ရဲ႕ဆိုး၀ါးတဲ့ အေျခအေနေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားျဖတ္သန္းရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ပါေစ။ ဧကရာဇ္တစ္ပါးျဖစ္ေနပါေစ။ သူဟာအခက္အခဲေတြ ေတြ႔ေနရမွာသာျဖစ္တယ္။ ဒီအခက္အခဲေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခက္အခဲအခြင့္အလမ္းေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ဒီအခက္အခဲအၾကပ္အတည္းေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း မေက်ာ္လႊားဘဲနဲ႔ ေရသာခိုအေခ်ာင္လိုက္(ဒက္စြာလုပ္)ေနမယ္ဆိုရင္ ဆံုး႐ွံဳးတဲ့သူသာျဖစ္တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ (စုုႏူးန္)ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒကိုျပန္လည္ ေလ့လာသံုးသပ္လိုပါေသးတယ္။ ေစာေစာတင္ျပခဲ့ သလို ၁၉ ရာစုနဲ႔ ၂၀ ရာစုမွာ အယူ၀ါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚေပါက္ခဲတဲ့အထဲက အယူ၀ါဒတစ္ခုက သိပၸံပညာနဲ႔လူသားတို႔ ၏ ဆင္ျခင္တံုတရားကသာ လူသားေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ အသိ အျမင္ေတြကို ရလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အေျခခံၿပီးေတာ့ အရင္းရွင္၀ါဒနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒတို႔ ေပၚလာျခင္းျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ကေတာ ့လူသားတို႔ရဲ႕အရည္အေသြးေတြကို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ခြင့္မေပးဘဲနဲ႔ အုပ္စုလိုက္အျဖစ္ ရပ္တည္ေစခဲ့တယ္။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္ဟာ အလုပ္သမားလူတန္းစား(သို႔မဟုတ္) လယ္သမားလူတန္းစား ျဖစ္ရမယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈ၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျပန္အလွန္ဆက္ဆံမႈ၊ ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈတို႔ကို လ်စ္လ်ဴ႐ွဳထားခဲ့ၾကတယ္။
အရင္းရွင္စနစ္မွာက်ေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို အရမ္းအေလးထားတယ္။ လူေတြဟာ အလြန္ အကၽြံ လြတ္လပ္မႈေတြကို ေတာင္းဆိုလာၾကတယ္။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ `အကီး မုစ္ဆြလားဟ္ ၀အ္သုဇ္ဇကားသ္´ဆိုတဲ့ အုပ္စုလိုက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစတဲ့ ဆြလားသ္စနစ္ကို ျပဌာနး္ေပးၿပီးေတာ့ ဒီအုပ္စုအတြင္းက တစ္ဦးခ်င္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ေစဖို႔အတြက္ ဇကားသ္စနစ္ကုိျပဌာန္းထားပါတယ္တဲ့။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဆြလားသ္နဲ႔ဇကားသ္ကို လြဲမွားစြာက်င့္သံုးမႈေၾကာင့္ အစၥလာမ့္လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းဟာ ဒီကေန႔အက်ဖက္ကို ေရြ႕လ်ားေနတယ္။ ဒါေၾကာင္ ့အစၥလာမ္ဆိုရင္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြျဖစ္တယ္ လို႔ လူေတြကသတ္မွတ္လာၾကတယ္။ အစၥလာမ္ အမည္ခံ အၾကမ္းဖက္သမားေတြဟာ (ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း) ကမၻာလံုးပတ္ဆက္ႏြယ္မႈရွိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ဖက္တြယ္ထားတဲ့ အယူသီးမႈေတြေတာ့ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မွာပဲ။ ငါတို႔ အေလးထားတဲ့ စံေတြရဲ႕တန္ဖိုးက်ဆင္းေတာ့မွာပဲဆိုၿပီး ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ ဒါကုိ အစၥလာမ္ကုိမလိုမုန္းထားသူေတြက အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳၿပီး အစၥလာမ္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြျဖစ္ေအာင္ ကူညီပံ့ပိုးေပးေနၾကတာေတြကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္တယ္။
အရင္းရွင္စနစ္မွာ လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈေတြကို အရမ္းအေလးေပးလာတဲ့အခါ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗဟိုဦးစီးစနစ္နဲ႔ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈျဖစ္လာၿပီး ဖက္ဆစ္စနစ္ေပၚလာပါတယ္။ ဒါေတြကို ကုစားဖို႔ အတြက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ အရင္းရွင္စနစ္ဟာ နည္းနည္းခံသာသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ရဲ႕အားနည္းခ်က္ကေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာထက္ အမ်ားစုရဲ႕ဆႏၵကို ဦးစားေပးျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ပဲ အမွန္တရားျဖစ္ပါေစ။ အမ်ားစုက သေဘာမတူရင္ အမွန္တရား အတိုင္းမက်င့္သံုးႏိုင္ဘဲ အမ်ားအလိုက်ပဲ က်င့္သံုးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ကေတာ့ လူအမ်ားစုထက္ သစၥာတရားကို အေလးထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ေပးပါတယ္။ လူ အမ်ားစုႀကီးက မသိနားမလည္တဲ့သူေတြျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူအမ်ားစုဆိုတာထက္ ပညာရွင္အမ်ားစုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုအစၥလာမ္ေလာကမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ အစ္ဂ်မာဆိုတာဟာ အစ္ ဂ်မာအဖြဲ႔၀င္ေတြဟာ အုလုလ္အလ္ဘာဗ္ျဖစ္ရဲ႕လား။ အသိတရားရွိသူေတြျဖစ္ရဲ႕လား။ ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ဌာနလံုးကို ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္ေတြျဖစ္ရဲ႕လားဆိုတာ ဆက္လက္ေလ့လာသံုးသပ္ရပါမယ္။
လြဲမွားတဲ့ က်င့္သံုးမႈေတြေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြက စိတ္ဓါတ္ေတြက်လာတယ္။ အစၥလာမ္ဆိုရင္ အၾကမ္းဖက္သမားျဖစ္ တယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ သူမ်ားေတြကို သတ္ျဖတ္ႏွိမ္နင္းၿပီး အစၥလာမ္ကို ထူေထာင္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာရတဲ့အခါ လူငယ္ေတြဟာ အၾကမ္းဖက္မႈဘက္ကိုပိုၿပီး စိတ္၀င္စားလာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိ အျဖစ္ အပ်က္ေတြဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို လုပ္ႀကံတဲ့အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္တယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ အစၥလာမ္ကို လုပ္ႀကံ တာပါ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေနရာေတြမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ပံုေတြဆြဲၿပီး မဟုတ္မတရား ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ ၾကတာေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါကို အစၥလာမ္အမ်ားစုက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကတယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕စနစ္အရဆို သူတို႔ဘယ္လို ေလွာင္ေျပာင္ေနပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စူရာဟ္ ၆၁း၈ မွာ ဘယ္လိုမိန္႔ဆိုလဲဆိုရင္
`ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ အပုတ္ခ်ေနပါေစ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အစၥလာမ္ရဲ႕ လင္းေရာင္ျခည္ ကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ထြန္းညႇိမွာျဖစ္တယ္။´လို႔ ကတိေတာ္ေပးထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး အၾကမ္း ဖက္ေနတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြဟာ ကုရ္အာန္ပါ အလႅာဟ္ကတိေတာ္ကို မယံုၾကည္ရာေရာက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာအရဆိုရင္ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကဲ့ရဲ႕႐ွဳတ္ခ်ေနပါေစ။ မိမိရဲ႕သကၠ၀ါကို ျမႇင့္တင္ေအာင္ မိမိရဲ႕ နဖ္စကို ျမႇင့္တင္ေအာင္ ႀကိဳးစား၊ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာရွိေနတဲ့ သကၠ၀ါနဲ႔ဖုဂ်ဴးရ္ကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေတြ တိုးတက္ထြနး္ကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ လူ႔ေလာကအက်ိဳးေတြကို ျပဳႏိုင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္တယ္။ ေ၀ဖန္တာ၊ ႐ွဳတ္ခ်တာ၊ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္တာ သူတို႔အလုပ္။ ဒီလုိေ၀ဖန္တာ ႐ွဳတ္ခ် တာရွိေပမယ့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အဖို႔ရာ တစ္စိုးတစ္စိမွ် ထိခိုက္နစ္နာေလ်ာ့ပါးစရာ တစ္ခုမွ်မရွိ။ အစၥလာမ္ အတြက္လည္း ဘာမွထိခိုက္စရာမရွိဘူး။ တမန္ေတာ္အတြက္လည္း ဘာမွထိခိုက္စရာမရွိဘူး။
ဒီလိုေျပာတဲ့သူေတြ၊ အဲဒါကိုယုံၾကည္လက္ခံတဲ့သူေတြသာလွ်င္ ဆံုး႐ွံဳးနစ္နာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအီမာန္ယံုၾကည္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရင္ ၀ယ္ပိုက္ထားရင္ ဘယ္သူေတြဘယ္လိုစြပ္စြဲ စြပ္စြဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး၊ လူ႔ေဘာင္အက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃း၁၄၄ မွာ
`မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ အလႅာဟ္၏သတင္းစကားကို ဆင့္ျပန္သူတစ္ဦးသာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ တမန္ေတာ္ အသတ္ခံရေသာ္(သို႔မဟုတ္) ကြယ္လြန္ေသဆံုးခဲ့ေသာ သင္တို႔သည္ အစၥလာမ္ကို ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာသြားၾကမည္ ေလာ။ မည္သူက အစၥလာမ္ကို စြန္႔ခြာသြားသည္ျဖစ္ေစ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား စိုးစဥ္းမွ် ထိခိုက္ေစမည္မဟုတ္။ အလႅာဟ္သည္ ေက်းဇူးသိတတ္သူမ်ားကို အက်ိဳးထူးေစေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။´ (၃း၁၄၄)
အလႅာဟ္ေက်းဇူးသိတတ္တယ္ဆိုတာဟာ `အလႅာဟ္ဟုအကၠဘရ္၊ ဆြဗ္ဟာနလႅာဟ္၊ အလ္ဟမ္ဒု လိလႅာဟ္´ ရြတ္ဆိုေနဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ အလႅာဟ္ေပးထားတဲ့ ရဟ္မသ္ေတြ၊ ေရတို႔၊ ေလတို႔၊ ေနတို႔ကို အသံုး ခ်ၿပီး လူ႔ေလာကႀကီး သာယာ၀ေျပာစည္ပင္တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တည္ေဆာက္ျခင္းဟာ အလႅာဟ္ကို ေက်းဇူးတင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေက်းဇူးသိတတ္တဲ့သူေတြအတြက္ အက်ိဳးစ၀ါဗ္ေတြရွိတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး စူရာဟ္ ၃း၁၄၅ မွာ
`လူတိုင္းသည္ သတ္မွတ္ထားေသာအခ်ိန္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးလွ်င္ ကြယ္လြန္ေသဆံုးၾကရမယ္။ ေလာကီ အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီးလုပ္ရင္ ေလာကီအက်ိဳးရမယ္။ အနာဂါတ္အာေခရသ္ကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီးလုပ္ရင္ အာေခရသ္မွာ အက်ိဳးခံစားရမယ္။ အလႅာဟ္သည္ ေက်းဇူးသိတတ္သူမ်ားအား အက်ိဳးထူးေစေတာ္မူမည္။´ (၃း၁၄၅)
ေျမာက္မ်ားစြာေသာ နဗီတမန္ေတာ္ေတြ သူေတာ္စင္သူေတာ္ေကာင္း ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းမြန္သူေတြ အလႅာဟ္လမ္းစဥ္အေပၚ၌ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားကို ခံစားခဲ့ၾကရေပမယ့္ သူတို႔ဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဒူးမေထာက္၊ လက္မ ေျမႇာက္ခဲ့ၾကဘူး။ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ျခင္း မရွိၾကဘူး။ အဲဒီလို ႀကံ့ႀကံ့ခံတဲ့လူေတြကိုပဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး သေဘာက်ေတာ္မူတယ္။
သူတို႔ဓိဌာန္တာက (အို- အလႅာဟ္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ခၽြတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပး ေတာ္မူပါ။ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြၾကားမွာ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြကို ေပးသနားပါ။)လုိ႔ အလႅာဟ္ထံမွာ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ အဲဒီလို ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္တဲ့ လူေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ ႏွစ္သက္ေတာ္မူ တယ္။ အဲဒီလို လူေတြဟာ မုဟ္စင္န္ေတြပဲျဖစ္တယ္။ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏိုင္တဲ့ လူေတြပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို လူေတြကို ဒြႏၷယာမွာလည္း အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ခ်ီးျမႇင့္မွာျဖစ္သလို ေနာင္အာေခရသ္မွာလည္း ပိုမိုေကာင္း မြန္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ခ်ီးျမႇင့္မွာျဖစ္ပါတယ္လို႔ တင္ျပထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းေတြ ေတြ႔ေနပါေစ။ တစ္ကမၻာလံုးက ဘယ္လိုပဲ စြပ္စြဲျပစ္တင္ေနပါေစ။ မေတာ္မတရား ေျပာေနပါေစ။ မိမိရဲ႕နဖ္စ္ကို တိုးတက္ေအာင္ က်င့္ႀကံရင္းနဲ႔ အစၥလာမ္ေပၚမွာ ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ရင္းနဲ႔ ေလာကအက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏုိင္တဲ့ လူေတြျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုမြန္ေတာင္းရင္း ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။