အစၥလာမ့္ဥပေဒ (ရွရီအာဟ္) အပိုင္း(၅) ဇနီးေမာင္ႏွံ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း

အစၥလာမ့္ဥပေဒ (ရွရီအာဟ္)

အပိုင္း(၅)

ဇနီးေမာင္ႏွံ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း

(DISSOLUTION OF THE MARRIAGE CONTRACT)

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဒီကေန႔(၄-၄-၂၀၁၄)၊ ေသာၾကာေန႔မွာက်ေရာက္တဲ့ ေယာ၀္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေသာၾကာေန႔မွာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ကုိ `အိဘာဒသ္´ျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ သူေတာ္စင္အမ်ိဳးသား/ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား……

 `အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပေဟာၾကားမယ့္အေၾကာင္းအရာက အစၥလာမ့္ရွရီအာဟ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ အပိုင္း(၅)ကုိ တင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီေန႔တင္ျပမယ့္အပိုင္းမွာေတာ့ အစၥလာမ့္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ က်မ္း ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔အညီ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြ ဘယ္လိုကြာရွင္းဖုိ႔ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားသလဲဆိုတဲ့အပိုင္းကုိ ဆက္လက္ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ (၇.၃.၂၀၁၄)ကတည္းက ဒီကြာရွင္းျပတ္စဲမႈအပိုင္းကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔မွာလည္း ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ အေျချပဳၿပီး အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ ကြာရွင္းျပတ္စဲရမယ့္နည္းလမ္း (၃)သြယ္ကုိ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီနည္းလမ္း(၃)ခုအနက္ ခင္ပြန္းသည္ဖက္က ဇနီးသည္ကုိ ကြာရွင္းျပတ္စဲတဲ့ `တြလာက္း´ ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္ပိုင္းနဲ႔ `တြလာက္း´ကိစၥေဆာင္ရြက္ရာမွာ လိုအပ္တဲ့စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကုိ ဆက္လက္တင္ျပသြား ပါမယ္။

`တြလာက္း´ဆုိတဲ့အရဗီစကားလံုးဟာ Divorce လို႔ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရနဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။ ဆိုလို တာက (The Legal ending of a marriage) “ထိမ္းျမားလက္ထပ္ထားျခင္းကုိ ဥပေဒႏွင့္အညီ အဆံုးသတ္သည္” လို႔ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တင္ျပရမယ့္အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒါက ကုရ္အာန္ (၄း၃၅)ျဖစ္ပါတယ္။

“ အကယ္၍ သင္တို႔ (ဇနီးေမာင္ႏွံ)အၾကား တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေရးကိစၥေၾကာင့္ ကဲြကြာမႈျပဳရန္ စိုးရိမ္ၾက ေလေသာ္ ခင္ပြန္းသည္ဖက္မွ ခံုသမာဓိတစ္ဦးႏွင့္ ဇနီးသည္ဖက္မွ ခံုသမာဓိတစ္ဦးကုိ ခန္႔အပ္ၾကပါေလ၊…. ”   ကုရ္အာန္-(၄း၃၅)

ဒီအာယသ္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဟာ တြလားက္ျဖစ္ေစ၊ ခုလာအ္ျဖစ္ေစ၊ မုဘာရအာျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္နည္းႏွင့္ ကြာရွင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔အၾကားမွာ မေျပမလည္ျဖစ္လာလို႔ ကြာရွင္း ျပတ္စဲရမယ့္ အေနအထားကုိေရာက္လာၿပီဆိုရင္ `တြလာက္း´ေသာ္လည္းေကာင္း၊ `ခုလာအ္´ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ `မုဘာရအာဟ္´ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆို ကြာရွင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ကြာရွင္းမႈကုိမေဆာင္ ရြက္ခင္မွာ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိမ်ားကုိ ဦးစြာခန္႔အပ္ၿပီး၊ ျပသနာကုိ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ (၄း၃၅)က လမ္းညႊန္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးရဲ႕ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈအၾကားမွာ ဒီလို မေဆာင္ရြက္ဖူးဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈဟာ အစၥလာမ့္ဥေပဒျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ အညီ မေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈ အထေျမာက္ျခင္းမရွိပါဘူး။

အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီကေန႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈေတြ မွာ ကုရ္အာန္္(၄း၃၅)ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိေသြဖည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းအမ်ားအျပားကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဥပမာ- ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းကုိ ႏွစ္ဖက္လူႀကီးမ်ားမထားဘဲ ႏႈတ္က (၃)ႀကိမ္`တြလာက္း´ေၾကညာလုိက္႐ံုနဲ႔ ကြာရွင္းမႈ အတည္ျပဳေပးေနတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ အမ်ားအျပားေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းဟာ ကုရ္အာန္ကုိ ေသြဖည္ေက်ာ ခိုင္းျခင္းပါ။ ဘာသာေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ဒီလို`တြလာက္း´ေပးျခင္းမ်ိဳးကုိ အတည္ျပဳေပးတာဟာ ကုရ္အာန္ကုိေျဗာင္ က်က် ဆန္႔က်င္ျခင္းပါ။

ဆက္လက္ၿပီး `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းမႈျပဳမယ့္ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြ၊ ကြာရွင္းမႈအတည္ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုတစ္ ဆင့္စီ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာကုိ တင္ျပပါမယ္။

ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာမယ့္ခင္ပြန္းသည္ဟာ ကုရ္အာန္(၄း၃၅)နဲ႔အညီ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိရဲ႕ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းမႈကုိ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ဒီလိုညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမေျပလည္ဘူးဆိုရင္ ခင္ပြန္းသည္ဟာ ထိုခံုသမာဓိမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ “မိမိသည္ လက္ရွိေပါင္းသင္းေနေသာ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ျပဳေၾကာင္း” ေၾကညာရပါမယ္။

ဒီလိုေၾကညာတဲ့အခါမွာ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီစည္းကမ္းခ်က္မ်ားက-

(၁) `တြလာက္း´ေၾကညာသည့္ခင္ပြန္းသည္သည္ တည္ၿငိမ္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားရွိရမည္။ အသိစိတ္၀င္ေနရ မည္။ မူးယစ္ေသာက္စားထားျခင္းမရွိေစရ။

(၂) ခင္ပြန္းသည္၏ ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ေၾကညာမႈသည္ `ဆြရီး´(Sarih) သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ရမည္။ `ဆြရီး´ဆိုသည္မွာ (Clear, Plain, Frank, Openhearted) ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း၊ ေျဗာင္က်က်၊ ဖံုးကြယ္မႈတစ္စံုတစ္ရာမရွိျခင္းကုိ ရည္ညႊန္းပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ခင္ပြန္းသည္၏ ဇနီးသည္အေပၚမွာ`တြလာက္း´ ေၾကညာျခင္းဟာ မိမိရဲ႕ကြာရွင္းျပတ္စဲလိုမႈကုိ ထင္ရွားေပၚလြင္ေစရပါမယ္။ ႐ႈပ္ေထြးေစတဲ့အသံုးအႏႈံးမ်ိဳးနဲ႔ ေၾက ညာျခင္းမျဖစ္ေစရပါ။

          `ဆြရီး´(Sarih) ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဖက္သေဘာဟာ `ကိနာယဟ္´ (Kinayah) ျဖစ္ပါတယ္။ `ကိနာယဟ္´ ဆိုတာက (Indirect declaration of intent, Indirect expression) တုိက္႐ိုက္မဟုတ္ေသာရည္ညႊန္းခ်က္၊ တိုက္ ႐ိုက္မဟုတ္ေသာစကားလံုး၊ စကားစု အစရွိသျဖင့္ အဓိပၸါယ္ထြက္ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက မိမိရဲ႕`တြလာက္း´ေၾက ညာခ်က္ကုိ တိုက္႐ိုက္မဟုတ္ဘဲ၊ သြယ္၀ိုက္ေျပာဆိုေၾကညာျခင္းမ်ိဳးကုိ ဆိုလိုတာပါ။ ဥပမာ- ခင္ပြန္းသည္က သူ႔ရဲ႕ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာတဲ့အခါမွာ…

“သင္မသည္ သင္မ၏အေမအိမ္သုိ႔သြားလွ်င္ `တြလာက္း´ျဖစ္ သြားၿပီ”ဟုေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳး၊

“သင္မသည္ ဤအိမ္ေပၚမွဆင္းသြားလွ်င္ `တြလာက္း´ျဖစ္သြားၿပီ”ဟုေျပာဆုိျခင္းမ်ိဳး၊ ယင္းသို႔ေသာ သြယ္၀ုိက္ ေၾကညာေသာ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းမ်ိဳးကို အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ `ကိနာယဟ္´ဟုေခၚသည္။ `ကိနာယဟ္´ သည္ ေသခ်ာေရရာသည့္သေဘာမ်ိဳး မေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒပညာရွင္အမ်ားစုက `ကိနာယဟ္´ သေဘာမ်ိဳးေၾကညာျခင္းကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းဟု အသိအမွတ္မျပဳေပ။ ပညာရွင္မ်ားက (Intension is a necessary element to the validity of Talak) လို႔ ရည္ညႊန္းထားၾကပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က `တြလာက္း’ ေအာင္ ျမင္အထေျမာက္ဖို႔ရာ ကြာရွင္းျပတ္စဲလိုေၾကာင္း ရည္ညႊန္းခ်က္သည္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္´

(၃) ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ေၾကညာခ်ိန္တြင္ ဇနီးသည္သည္ `တြဟာရသ္´ေခၚ (ဓမၼတာ မေပၚသည့္) သန္႔ရွင္းခ်ိန္တြင္ျဖစ္ရပါမယ္။

(၄) ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာရာတြင္ `နိကာဟ္´စာခ်ဳပ္၌ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ဆိုင္းငံ့မဟာရ္ (သို႔မဟုတ္) ေၾကြးက်န္မဟာရ္ကုိ ေပးဆပ္ရန္တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ထုိသုိ႔ေပးအပ္ရန္မွာ ကြာရွင္းျပတ္စဲ ၾကမည့္ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိလူႀကီးမ်ား၏ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈအေပၚမူတည္၍ `တြလာက္း´ေၾကညာ ျခင္းခံရသူ ဇနီးသည္၏ပိုင္ဆုိင္မႈကုိ မနစ္နာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါမယ္။

          `ဖိကာဟ္´အေပၚအေျခခံသည့္ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာေတာ့ `မဟာရ္´ေၾကြး က်န္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီးသန္႔ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းတဲ့အခါမွာ `ဖိကာဟ္´ဥပေဒေတြအရဆိုလွ်င္ ဇနီးသည္ေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစား တြက္ခ်က္ ျခင္းမျပဳၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ `ဖိကာဟ္´ဆိုင္ရာ ကြာရွင္းျပတ္စဲမွဳျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုရင္ `မဟာရ္´အေၾကြးမဆပ္ရင္ လည္း `တြလာက္း´က အထေျမာက္ေနပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။ ဥပမာ- ေမာင္ျဖဴက မညိဳဆိုသူအမ်ိဳးသမီးကို ထိမ္းျမားတယ္။ ဒီလို နိကာဟ္ျပဳထိမ္းျမားတဲ့အခါမွာ ေမာင္ျဖဴက `မဟာရ္´အျဖစ္ ေငြတစ္ေသာင္းက်ပ္ လက္ငင္းနဲ႔ ေရႊႏွစ္က်ပ္သား အေၾကြးတင္ထားၿပီး နိကာဟ္ျပဳတယ္။ (၆)လေလာက္ၾကာေတာ့ ေမာင္ျဖဴက မညိဳကုိ မေပါင္းခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကြာ ရွင္းတယ္ဆုိပါေတာ့။ `ဖိကာဟ္´ျပ႒ာန္းခ်က္အရ `မဟာရ္´ေရႊႏွစ္က်ပ္သားအေၾကြးကုိ ေပးစရာမလုိဘဲ ကြာရွင္းမႈ ကိုအတည္ျပဳလုိက္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ေမာင္ျဖဴနဲ႔မညိဳတို႔ရဲ႕ (၆)လတာေသာ မဂၤလာသက္တမ္းမွာ မညိဳအတြက္ မွတ္ မွတ္သားသားရလိုက္တာက `မဟာရ္´လက္ငင္းတင္ထားတဲ့ ေငြက်ပ္တစ္ေသာင္းပဲ။ တကယ္လို႔ မညိဳဆိုတဲ့ အမ်ိဳး သမီးဟာ ခင္ဗ်ားတို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သမီး ဒါမွမဟုတ္ အစ္မ၊ ႏွမျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစားၾကမလဲ။

          ကုရ္အာန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ဖက္က သံုးသပ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။ ကုရ္အာန္ (၄း၄)မွာ ဒီလိုျပ႒ာန္းထား တယ္။

          “ ထုိ႔ျပင္ သင္တို႔သည္ သင္တို႔၏ ဇနီးမိန္းမမ်ားအား သူမတို႔အတြက္ `မဟာရ္´ကုိ ၾကည္ျဖဴစြာေပးၾကကုန္ ေလာ့။ အကယ္၍ ထုိဇနီးသည္တို႔က ယင္း`မဟာရ္´အနက္မွ တစ္စံုတစ္ရာကုိ သင္တို႔အတြက္ သဒၵါၾကည္ျဖဴစြာႏွင့္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကပါမူ ထိုစြန္႔လႊတ္ေသာ`မဟာရ္´ကုိ သင္တို႔ၿမိန္ရွက္စြာ စားသံုးႏိုင္ၾကသည္ ”   (၄း၄)

          ဒီကုရ္အာန္ (၄း၄)အရဆုိရင္ `မဟာရ္´သည္ ဇနီးသည္၏ တစ္ဦးတည္းပိုင္ဆိုင္မႈျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေထာက္ အထားခိုင္လံုပါတယ္။ ဇနီးသည္ကုိ မျဖစ္မေနေပးရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ဇနီးသည္က မစြန္႔လႊတ္ဖူးဆိုရင္ ခင္ပြန္းသည္အေနနဲ႔ လံုး၀ စားပိုင္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အေမြဆုိင္ရာဥပေဒအရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ေၾကြးက်န္`မဟာရ္´ကုိ ဖယ္ထုတ္ ေပးဆပ္ၿပီးမွ က်န္ရွိအေမြပံုကုိ ခဲြေ၀ရပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔သတိထားရမယ့္အခ်က္က ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ။ အင္မတန္မွ တရားမွ်တပါတယ္။ `ဖိကာဟ္´မ်ားရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဆိုတာက လူသားပညာရွင္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကုိ၊ အေထာက္အထားျပဳပါတယ္လို႔ ဘယ္ ေလာက္ေျပာေျပာ၊ လူသားပညာရွင္ရဲ႕ အေတြးအေခၚပါရွိတဲ့အတြက္ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္အေပၚ `ဖိကာဟ္´မ်ားရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္က မလႊမ္းမိုးေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

          အခု က်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္(၄)ခ်က္ကေတာ့ ခင္ပြန္းသည္တစ္ဦးက ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ ေၾကညာရာမွာ လုိက္နာရမယ့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသတိျပဳရမယ့္အခ်က္က ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ `တြလာက္း´ေၾကညာမႈကုိ သက္ဆိုင္ရာဇနီးက ထင္ထင္ရွားရွား ၾကားသိေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။

          ခင္ပြန္းသည္အေနနဲ႔ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ ဒီလို`တြလာက္း´ေၾကညာၿပီးေနာက္မွာ ကုရ္အာန္ (၂း၂၂၈)၊ (၆၅း၁)တို႔နဲ႔အညီ `အစ္ဒသ္´ေစာင့္ဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။ `အစ္ဒသ္´ဆိုတာက အရဗီေ၀ါဟာရျဖစ္ၿပီး၊ `အခ်ိန္ကာလကုိေရတြက္ျခင္း´လို႔ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းအပိုင္းမွာေတာ့ `အစ္ဒသ္´ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကုိ ဥပေဒစကားလံုးအရဆုိရင္ `စမ္းသပ္ေစာင့္ၾကည့္ကာလ´(A period of probation) လို႔ေခၚပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၂၂၈)အရ `အစ္ဒသ္´ကာလဟာ က်န္းမာသန္စြမ္းၿပီး ပံုမွန္အမ်ိဳးသမီးအ တြက္ ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ ပြင့္ေပၚၿပီးသည္အထိကုိရည္ညႊန္းၿပီး ဓမၼတာပံုမွန္မဟုတ္ေသာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓမၼတာ စက္၀န္းကုိ ေမွ်ာ္မွန္း၍မရႏိုင္ေသာ (သက္ႀကီး)အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ေတာ့ ကုရ္အာန္ (၆၅း၄)အရ (၃)လတာ ျဖစ္ပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာလည္း ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ `ဖိကာဟ္´ေတြရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ကြာျခားတာကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါ လိမ့္မယ္။ ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုရင္ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းခံရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ `အစ္ဒသ္´ ကာလအတြင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ မပြင့္ေပၚေသးခင္အထိ၊ ခန္႔မွန္းကာလ(၃)လေလာက္အထိ ဟာ ေနာက္အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ လံုး၀နိကာဟ္ျပဳခြင့္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ `ဖိကာဟ္´က်မ္းမ်ားရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္အရ ဒီေန႔ `တြလာက္း´ေပးလုိက္ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ အဲဒီ`တြလာက္း´ေပးျခင္းခံရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေနာက္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိသြားပါတယ္။ ဒါကလည္း လူမႈေရး႐ႈေထာင့္က စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ပါ။

          ခင္ပြန္းသည္တစ္ဦးသည္ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေပးၿပီးေနာက္ `အစ္ဒသ္´ကာလအတြင္း၌ မိမိ၏ ပရ၀ုဏ္အတြင္းတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ေပးရမည္ျဖစ္သလို သူမတို႔၏ စား၀တ္ေနေရးကုိလည္း တာ၀န္ယူေပးရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ကုရ္အာန္(၆၅း၁)တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။

          “ … ထင္ရွားေသာ မဖြယ္မရာမႈတစ္စံုတစ္ရာကုိ ယင္းဇနီးမိန္းမမ်ားက က်ဴးလြန္ထားသည္မွတစ္ပါး အသင္ တို႔သည္ သူမတို႔အား ေနအိမ္မ်ားမွ ထြက္ခြာေစျခင္းမျပဳၾကကုန္လင့္။ သူမတို႔ကုိယ္တိုင္ကလည္း ေနအိမ္မ်ားမွ မထြက္ခြာၾကရေပ ”   (၆၅း၁)

          ဒီေနရာမွာ `အစ္ဒသ္´ကာလလို႔ေခၚတဲ့ `စမ္းသပ္ေစာင့္ၾကည့္လာလ´ (A period of probation) ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားျခင္းနဲ႔ `အစ္ဒသ္´ကာလအတြင္းမွာလည္း ဇနီးေမာင္ႏွံအတူတကြ ရွိေနေစျခင္းဆိုတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ဆႏၵေတာ္ကုိ က်ေနာ္တို႔ အေလးထားဖုိ႔၊ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ အထူးလို အပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ၊ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းထားရသလဲ။

          က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရ ေလ့လာသံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဇနီးေမာင္ႏွံအၾကား `အစ္ဒသ္´ေစာင့္ဆိုင္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အခ်က္(၂)ခ်က္ကုိ ရည္ရြယ္ခ်က္အျဖစ္ထားရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ေစပါ တယ္။

          ပထမအခ်က္က ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ပြင့္ေပၚသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းအားျဖင့္ ဇနီးသည္မွာ ကုိယ္၀န္ရွိိိ ၏/ မရွိ၏ကုိ သိသာထင္ရွားေစပါတယ္။ ကိုယ္၀န္မရွိခဲ့ရင္ ကြာရွင္းမႈကုိ အတည္ျပဳႏိုင္ေပမဲ့၊ ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ကုရ္အာန္ (၆၅း၆)အရ-

          “ အကယ္၍ `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းခံရသူ ဇနီးသည္တို႔မွာ ကုိယ္၀န္ရွိခဲ့ၾကပါလွ်င္ သင္တို႔သည္ သူမတို႔ ဖြားျမင္လာသည္အထိ စီမံေဆာင္ရြက္ၾကေလကုန္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အကယ္၍ ကေလးငယ္တို႔ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးမည္ဆိုလွ်င္ လည္း သင္တို႔(ခင္ပြန္း)က စရိတ္စက ေပးေဆာင္ၾကေလကုန္ ”   (၆၅း၆)

          ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ `အစ္ဒသ္´ကာလေစာင့္ဆိုင္းျခင္းဟာ ေမြးဖြား လာမည့္ကေလးငယ္၏ အခြင့္အေရးကုိ မဆံုး႐ႈံးေစရန္ ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္စီစဥ္ထားသည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။

          ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ `အစ္ဒသ္´ကာလ ေစာင့္ဆိုင္းထားျခင္းအားျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္၏ စိတ္အခန္႔မသင့္ မႈ (သို႔မဟုတ္) ေဒါသေၾကာင့္ ေပါက္ကြဲထြက္လာတဲ့ `တြလာက္း´ဟူေသာအသံသည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ေဒါသေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာအခါ ျပန္လည္ေပါင္းသင္းႏိုင္ျခင္းအားျဖင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔အၾကား ေျပလည္ မႈကုိရရွိသြားေစရန္ စီမံေပးထားေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ`ရဟ္မသ္´ ေတာ္မ်ားကုိ အဘယ္သူ ျငင္းဆန္၀ံ့ၾကသနည္း။

 

အစၥလာမ့္ဥပေဒ (ရွရီအာဟ္)

အပိုင္း(၅)

ဇနီးေမာင္ႏွံ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း

(DISSOLUTION OF THE MARRIAGE CONTRACT)

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဒီကေန႔(၄-၄-၂၀၁၄)၊ ေသာၾကာေန႔မွာက်ေရာက္တဲ့ ေယာ၀္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေသာၾကာေန႔မွာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ကုိ `အိဘာဒသ္´ျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ သူေတာ္စင္အမ်ိဳးသား/ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား……

 `အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပေဟာၾကားမယ့္အေၾကာင္းအရာက အစၥလာမ့္ရွရီအာဟ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒ အပိုင္း(၅)ကုိ တင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီေန႔တင္ျပမယ့္အပိုင္းမွာေတာ့ အစၥလာမ့္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ က်မ္း ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔အညီ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြ ဘယ္လိုကြာရွင္းဖုိ႔ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားသလဲဆိုတဲ့အပိုင္းကုိ ဆက္လက္ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ (၇.၃.၂၀၁၄)ကတည္းက ဒီကြာရွင္းျပတ္စဲမႈအပိုင္းကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔မွာလည္း ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ အေျချပဳၿပီး အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ ကြာရွင္းျပတ္စဲရမယ့္နည္းလမ္း (၃)သြယ္ကုိ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီနည္းလမ္း(၃)ခုအနက္ ခင္ပြန္းသည္ဖက္က ဇနီးသည္ကုိ ကြာရွင္းျပတ္စဲတဲ့ `တြလာက္း´ ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္ပိုင္းနဲ႔ `တြလာက္း´ကိစၥေဆာင္ရြက္ရာမွာ လိုအပ္တဲ့စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကုိ ဆက္လက္တင္ျပသြား ပါမယ္။

`တြလာက္း´ဆုိတဲ့အရဗီစကားလံုးဟာ Divorce လို႔ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရနဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။ ဆိုလို တာက (The Legal ending of a marriage) “ထိမ္းျမားလက္ထပ္ထားျခင္းကုိ ဥပေဒႏွင့္အညီ အဆံုးသတ္သည္” လို႔ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တင္ျပရမယ့္အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒါက ကုရ္အာန္ (၄း၃၅)ျဖစ္ပါတယ္။

“ အကယ္၍ သင္တို႔ (ဇနီးေမာင္ႏွံ)အၾကား တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေရးကိစၥေၾကာင့္ ကဲြကြာမႈျပဳရန္ စိုးရိမ္ၾက ေလေသာ္ ခင္ပြန္းသည္ဖက္မွ ခံုသမာဓိတစ္ဦးႏွင့္ ဇနီးသည္ဖက္မွ ခံုသမာဓိတစ္ဦးကုိ ခန္႔အပ္ၾကပါေလ၊…. ”   ကုရ္အာန္-(၄း၃၅)

ဒီအာယသ္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဟာ တြလားက္ျဖစ္ေစ၊ ခုလာအ္ျဖစ္ေစ၊ မုဘာရအာျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္နည္းႏွင့္ ကြာရွင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔အၾကားမွာ မေျပမလည္ျဖစ္လာလို႔ ကြာရွင္း ျပတ္စဲရမယ့္ အေနအထားကုိေရာက္လာၿပီဆိုရင္ `တြလာက္း´ေသာ္လည္းေကာင္း၊ `ခုလာအ္´ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ `မုဘာရအာဟ္´ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆို ကြာရွင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ကြာရွင္းမႈကုိမေဆာင္ ရြက္ခင္မွာ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိမ်ားကုိ ဦးစြာခန္႔အပ္ၿပီး၊ ျပသနာကုိ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ (၄း၃၅)က လမ္းညႊန္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးရဲ႕ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈအၾကားမွာ ဒီလို မေဆာင္ရြက္ဖူးဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈဟာ အစၥလာမ့္ဥေပဒျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ အညီ မေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈ အထေျမာက္ျခင္းမရွိပါဘူး။

အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီကေန႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈေတြ မွာ ကုရ္အာန္္(၄း၃၅)ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိေသြဖည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းအမ်ားအျပားကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဥပမာ- ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းကုိ ႏွစ္ဖက္လူႀကီးမ်ားမထားဘဲ ႏႈတ္က (၃)ႀကိမ္`တြလာက္း´ေၾကညာလုိက္႐ံုနဲ႔ ကြာရွင္းမႈ အတည္ျပဳေပးေနတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ အမ်ားအျပားေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းဟာ ကုရ္အာန္ကုိ ေသြဖည္ေက်ာ ခိုင္းျခင္းပါ။ ဘာသာေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ဒီလို`တြလာက္း´ေပးျခင္းမ်ိဳးကုိ အတည္ျပဳေပးတာဟာ ကုရ္အာန္ကုိေျဗာင္ က်က် ဆန္႔က်င္ျခင္းပါ။

ဆက္လက္ၿပီး `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းမႈျပဳမယ့္ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြ၊ ကြာရွင္းမႈအတည္ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုတစ္ ဆင့္စီ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာကုိ တင္ျပပါမယ္။

ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာမယ့္ခင္ပြန္းသည္ဟာ ကုရ္အာန္(၄း၃၅)နဲ႔အညီ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိရဲ႕ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းမႈကုိ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ဒီလိုညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမေျပလည္ဘူးဆိုရင္ ခင္ပြန္းသည္ဟာ ထိုခံုသမာဓိမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ “မိမိသည္ လက္ရွိေပါင္းသင္းေနေသာ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ျပဳေၾကာင္း” ေၾကညာရပါမယ္။

ဒီလိုေၾကညာတဲ့အခါမွာ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီစည္းကမ္းခ်က္မ်ားက-

(၁) `တြလာက္း´ေၾကညာသည့္ခင္ပြန္းသည္သည္ တည္ၿငိမ္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားရွိရမည္။ အသိစိတ္၀င္ေနရ မည္။ မူးယစ္ေသာက္စားထားျခင္းမရွိေစရ။

(၂) ခင္ပြန္းသည္၏ ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ေၾကညာမႈသည္ `ဆြရီး´(Sarih) သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ရမည္။ `ဆြရီး´ဆိုသည္မွာ (Clear, Plain, Frank, Openhearted) ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း၊ ေျဗာင္က်က်၊ ဖံုးကြယ္မႈတစ္စံုတစ္ရာမရွိျခင္းကုိ ရည္ညႊန္းပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ခင္ပြန္းသည္၏ ဇနီးသည္အေပၚမွာ`တြလာက္း´ ေၾကညာျခင္းဟာ မိမိရဲ႕ကြာရွင္းျပတ္စဲလိုမႈကုိ ထင္ရွားေပၚလြင္ေစရပါမယ္။ ႐ႈပ္ေထြးေစတဲ့အသံုးအႏႈံးမ်ိဳးနဲ႔ ေၾက ညာျခင္းမျဖစ္ေစရပါ။

          `ဆြရီး´(Sarih) ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဖက္သေဘာဟာ `ကိနာယဟ္´ (Kinayah) ျဖစ္ပါတယ္။ `ကိနာယဟ္´ ဆိုတာက (Indirect declaration of intent, Indirect expression) တုိက္႐ိုက္မဟုတ္ေသာရည္ညႊန္းခ်က္၊ တိုက္ ႐ိုက္မဟုတ္ေသာစကားလံုး၊ စကားစု အစရွိသျဖင့္ အဓိပၸါယ္ထြက္ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက မိမိရဲ႕`တြလာက္း´ေၾက ညာခ်က္ကုိ တိုက္႐ိုက္မဟုတ္ဘဲ၊ သြယ္၀ိုက္ေျပာဆိုေၾကညာျခင္းမ်ိဳးကုိ ဆိုလိုတာပါ။ ဥပမာ- ခင္ပြန္းသည္က သူ႔ရဲ႕ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာတဲ့အခါမွာ…

“သင္မသည္ သင္မ၏အေမအိမ္သုိ႔သြားလွ်င္ `တြလာက္း´ျဖစ္ သြားၿပီ”ဟုေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳး၊

“သင္မသည္ ဤအိမ္ေပၚမွဆင္းသြားလွ်င္ `တြလာက္း´ျဖစ္သြားၿပီ”ဟုေျပာဆုိျခင္းမ်ိဳး၊ ယင္းသို႔ေသာ သြယ္၀ုိက္ ေၾကညာေသာ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းမ်ိဳးကို အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ `ကိနာယဟ္´ဟုေခၚသည္။ `ကိနာယဟ္´ သည္ ေသခ်ာေရရာသည့္သေဘာမ်ိဳး မေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အစၥလာမ့္ဥပေဒပညာရွင္အမ်ားစုက `ကိနာယဟ္´ သေဘာမ်ိဳးေၾကညာျခင္းကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းဟု အသိအမွတ္မျပဳေပ။ ပညာရွင္မ်ားက (Intension is a necessary element to the validity of Talak) လို႔ ရည္ညႊန္းထားၾကပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က `တြလာက္း’ ေအာင္ ျမင္အထေျမာက္ဖို႔ရာ ကြာရွင္းျပတ္စဲလိုေၾကာင္း ရည္ညႊန္းခ်က္သည္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္´

(၃) ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ေၾကညာခ်ိန္တြင္ ဇနီးသည္သည္ `တြဟာရသ္´ေခၚ (ဓမၼတာ မေပၚသည့္) သန္႔ရွင္းခ်ိန္တြင္ျဖစ္ရပါမယ္။

(၄) ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေၾကညာရာတြင္ `နိကာဟ္´စာခ်ဳပ္၌ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ဆိုင္းငံ့မဟာရ္ (သို႔မဟုတ္) ေၾကြးက်န္မဟာရ္ကုိ ေပးဆပ္ရန္တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ထုိသုိ႔ေပးအပ္ရန္မွာ ကြာရွင္းျပတ္စဲ ၾကမည့္ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ ႏွစ္ဖက္ခံုသမာဓိလူႀကီးမ်ား၏ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈအေပၚမူတည္၍ `တြလာက္း´ေၾကညာ ျခင္းခံရသူ ဇနီးသည္၏ပိုင္ဆုိင္မႈကုိ မနစ္နာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါမယ္။

          `ဖိကာဟ္´အေပၚအေျခခံသည့္ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာေတာ့ `မဟာရ္´ေၾကြး က်န္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီးသန္႔ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းတဲ့အခါမွာ `ဖိကာဟ္´ဥပေဒေတြအရဆိုလွ်င္ ဇနီးသည္ေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစား တြက္ခ်က္ ျခင္းမျပဳၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ `ဖိကာဟ္´ဆိုင္ရာ ကြာရွင္းျပတ္စဲမွဳျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုရင္ `မဟာရ္´အေၾကြးမဆပ္ရင္ လည္း `တြလာက္း´က အထေျမာက္ေနပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။ ဥပမာ- ေမာင္ျဖဴက မညိဳဆိုသူအမ်ိဳးသမီးကို ထိမ္းျမားတယ္။ ဒီလို နိကာဟ္ျပဳထိမ္းျမားတဲ့အခါမွာ ေမာင္ျဖဴက `မဟာရ္´အျဖစ္ ေငြတစ္ေသာင္းက်ပ္ လက္ငင္းနဲ႔ ေရႊႏွစ္က်ပ္သား အေၾကြးတင္ထားၿပီး နိကာဟ္ျပဳတယ္။ (၆)လေလာက္ၾကာေတာ့ ေမာင္ျဖဴက မညိဳကုိ မေပါင္းခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကြာ ရွင္းတယ္ဆုိပါေတာ့။ `ဖိကာဟ္´ျပ႒ာန္းခ်က္အရ `မဟာရ္´ေရႊႏွစ္က်ပ္သားအေၾကြးကုိ ေပးစရာမလုိဘဲ ကြာရွင္းမႈ ကိုအတည္ျပဳလုိက္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ေမာင္ျဖဴနဲ႔မညိဳတို႔ရဲ႕ (၆)လတာေသာ မဂၤလာသက္တမ္းမွာ မညိဳအတြက္ မွတ္ မွတ္သားသားရလိုက္တာက `မဟာရ္´လက္ငင္းတင္ထားတဲ့ ေငြက်ပ္တစ္ေသာင္းပဲ။ တကယ္လို႔ မညိဳဆိုတဲ့ အမ်ိဳး သမီးဟာ ခင္ဗ်ားတို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သမီး ဒါမွမဟုတ္ အစ္မ၊ ႏွမျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစားၾကမလဲ။

          ကုရ္အာန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ဖက္က သံုးသပ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။ ကုရ္အာန္ (၄း၄)မွာ ဒီလိုျပ႒ာန္းထား တယ္။

          “ ထုိ႔ျပင္ သင္တို႔သည္ သင္တို႔၏ ဇနီးမိန္းမမ်ားအား သူမတို႔အတြက္ `မဟာရ္´ကုိ ၾကည္ျဖဴစြာေပးၾကကုန္ ေလာ့။ အကယ္၍ ထုိဇနီးသည္တို႔က ယင္း`မဟာရ္´အနက္မွ တစ္စံုတစ္ရာကုိ သင္တို႔အတြက္ သဒၵါၾကည္ျဖဴစြာႏွင့္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကပါမူ ထိုစြန္႔လႊတ္ေသာ`မဟာရ္´ကုိ သင္တို႔ၿမိန္ရွက္စြာ စားသံုးႏိုင္ၾကသည္ ”   (၄း၄)

          ဒီကုရ္အာန္ (၄း၄)အရဆုိရင္ `မဟာရ္´သည္ ဇနီးသည္၏ တစ္ဦးတည္းပိုင္ဆိုင္မႈျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေထာက္ အထားခိုင္လံုပါတယ္။ ဇနီးသည္ကုိ မျဖစ္မေနေပးရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ဇနီးသည္က မစြန္႔လႊတ္ဖူးဆိုရင္ ခင္ပြန္းသည္အေနနဲ႔ လံုး၀ စားပိုင္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အေမြဆုိင္ရာဥပေဒအရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ေၾကြးက်န္`မဟာရ္´ကုိ ဖယ္ထုတ္ ေပးဆပ္ၿပီးမွ က်န္ရွိအေမြပံုကုိ ခဲြေ၀ရပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔သတိထားရမယ့္အခ်က္က ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ။ အင္မတန္မွ တရားမွ်တပါတယ္။ `ဖိကာဟ္´မ်ားရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ဆိုတာက လူသားပညာရွင္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကုိ၊ အေထာက္အထားျပဳပါတယ္လို႔ ဘယ္ ေလာက္ေျပာေျပာ၊ လူသားပညာရွင္ရဲ႕ အေတြးအေခၚပါရွိတဲ့အတြက္ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္အေပၚ `ဖိကာဟ္´မ်ားရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္က မလႊမ္းမိုးေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

          အခု က်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္(၄)ခ်က္ကေတာ့ ခင္ပြန္းသည္တစ္ဦးက ဇနီးသည္အေပၚ `တြလာက္း´ ေၾကညာရာမွာ လုိက္နာရမယ့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသတိျပဳရမယ့္အခ်က္က ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ `တြလာက္း´ေၾကညာမႈကုိ သက္ဆိုင္ရာဇနီးက ထင္ထင္ရွားရွား ၾကားသိေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။

          ခင္ပြန္းသည္အေနနဲ႔ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ ဒီလို`တြလာက္း´ေၾကညာၿပီးေနာက္မွာ ကုရ္အာန္ (၂း၂၂၈)၊ (၆၅း၁)တို႔နဲ႔အညီ `အစ္ဒသ္´ေစာင့္ဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။ `အစ္ဒသ္´ဆိုတာက အရဗီေ၀ါဟာရျဖစ္ၿပီး၊ `အခ်ိန္ကာလကုိေရတြက္ျခင္း´လို႔ အဓိပၸါယ္ရရွိပါတယ္။ အစၥလာမ့္ဥပေဒအရ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းအပိုင္းမွာေတာ့ `အစ္ဒသ္´ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကုိ ဥပေဒစကားလံုးအရဆုိရင္ `စမ္းသပ္ေစာင့္ၾကည့္ကာလ´(A period of probation) လို႔ေခၚပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၂၂၈)အရ `အစ္ဒသ္´ကာလဟာ က်န္းမာသန္စြမ္းၿပီး ပံုမွန္အမ်ိဳးသမီးအ တြက္ ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ ပြင့္ေပၚၿပီးသည္အထိကုိရည္ညႊန္းၿပီး ဓမၼတာပံုမွန္မဟုတ္ေသာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓမၼတာ စက္၀န္းကုိ ေမွ်ာ္မွန္း၍မရႏိုင္ေသာ (သက္ႀကီး)အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ေတာ့ ကုရ္အာန္ (၆၅း၄)အရ (၃)လတာ ျဖစ္ပါတယ္။

          ဒီေနရာမွာလည္း ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ `ဖိကာဟ္´ေတြရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ကြာျခားတာကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါ လိမ့္မယ္။ ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုရင္ `တြလာက္း´ေၾကညာျခင္းခံရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ `အစ္ဒသ္´ ကာလအတြင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ မပြင့္ေပၚေသးခင္အထိ၊ ခန္႔မွန္းကာလ(၃)လေလာက္အထိ ဟာ ေနာက္အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ လံုး၀နိကာဟ္ျပဳခြင့္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ `ဖိကာဟ္´က်မ္းမ်ားရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္အရ ဒီေန႔ `တြလာက္း´ေပးလုိက္ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ အဲဒီ`တြလာက္း´ေပးျခင္းခံရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေနာက္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိသြားပါတယ္။ ဒါကလည္း လူမႈေရး႐ႈေထာင့္က စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ပါ။

          ခင္ပြန္းသည္တစ္ဦးသည္ ဇနီးသည္ကုိ `တြလာက္း´ေပးၿပီးေနာက္ `အစ္ဒသ္´ကာလအတြင္း၌ မိမိ၏ ပရ၀ုဏ္အတြင္းတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ေပးရမည္ျဖစ္သလို သူမတို႔၏ စား၀တ္ေနေရးကုိလည္း တာ၀န္ယူေပးရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ကုရ္အာန္(၆၅း၁)တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။

          “ … ထင္ရွားေသာ မဖြယ္မရာမႈတစ္စံုတစ္ရာကုိ ယင္းဇနီးမိန္းမမ်ားက က်ဴးလြန္ထားသည္မွတစ္ပါး အသင္ တို႔သည္ သူမတို႔အား ေနအိမ္မ်ားမွ ထြက္ခြာေစျခင္းမျပဳၾကကုန္လင့္။ သူမတို႔ကုိယ္တိုင္ကလည္း ေနအိမ္မ်ားမွ မထြက္ခြာၾကရေပ ”   (၆၅း၁)

          ဒီေနရာမွာ `အစ္ဒသ္´ကာလလို႔ေခၚတဲ့ `စမ္းသပ္ေစာင့္ၾကည့္လာလ´ (A period of probation) ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားျခင္းနဲ႔ `အစ္ဒသ္´ကာလအတြင္းမွာလည္း ဇနီးေမာင္ႏွံအတူတကြ ရွိေနေစျခင္းဆိုတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ဆႏၵေတာ္ကုိ က်ေနာ္တို႔ အေလးထားဖုိ႔၊ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ အထူးလို အပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ၊ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းထားရသလဲ။

          က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရ ေလ့လာသံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဇနီးေမာင္ႏွံအၾကား `အစ္ဒသ္´ေစာင့္ဆိုင္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အခ်က္(၂)ခ်က္ကုိ ရည္ရြယ္ခ်က္အျဖစ္ထားရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ေစပါ တယ္။

          ပထမအခ်က္က ရာသီပန္း(၃)ႀကိမ္ပြင့္ေပၚသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းအားျဖင့္ ဇနီးသည္မွာ ကုိယ္၀န္ရွိိိ ၏/ မရွိ၏ကုိ သိသာထင္ရွားေစပါတယ္။ ကိုယ္၀န္မရွိခဲ့ရင္ ကြာရွင္းမႈကုိ အတည္ျပဳႏိုင္ေပမဲ့၊ ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ကုရ္အာန္ (၆၅း၆)အရ-

          “ အကယ္၍ `တြလာက္း´ေပး ကြာရွင္းခံရသူ ဇနီးသည္တို႔မွာ ကုိယ္၀န္ရွိခဲ့ၾကပါလွ်င္ သင္တို႔သည္ သူမတို႔ ဖြားျမင္လာသည္အထိ စီမံေဆာင္ရြက္ၾကေလကုန္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အကယ္၍ ကေလးငယ္တို႔ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးမည္ဆိုလွ်င္ လည္း သင္တို႔(ခင္ပြန္း)က စရိတ္စက ေပးေဆာင္ၾကေလကုန္ ”   (၆၅း၆)

          ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ `အစ္ဒသ္´ကာလေစာင့္ဆိုင္းျခင္းဟာ ေမြးဖြား လာမည့္ကေလးငယ္၏ အခြင့္အေရးကုိ မဆံုး႐ႈံးေစရန္ ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္စီစဥ္ထားသည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။

          ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ `အစ္ဒသ္´ကာလ ေစာင့္ဆိုင္းထားျခင္းအားျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္၏ စိတ္အခန္႔မသင့္ မႈ (သို႔မဟုတ္) ေဒါသေၾကာင့္ ေပါက္ကြဲထြက္လာတဲ့ `တြလာက္း´ဟူေသာအသံသည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ေဒါသေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာအခါ ျပန္လည္ေပါင္းသင္းႏိုင္ျခင္းအားျဖင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔အၾကား ေျပလည္ မႈကုိရရွိသြားေစရန္ စီမံေပးထားေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ`ရဟ္မသ္´ ေတာ္မ်ားကုိ အဘယ္သူ ျငင္းဆန္၀ံ့ၾကသနည္း။