အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္ခ်က္ အပိုင္း(၁) မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္(B.Sc)
အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္ခ်က္
အပိုင္း(၁)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အိဘာဒသ္ျပဳရန္ ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳး သား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ဒီကေန႔ (၈.၁၁.၂၀၁၃) ေသာၾကာခြတၱဗါဟ္မွာ က်ေနာ္တင္ျပဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ “ အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆုိင္ရာ အသက္အရြယ္ ကန္႔သတ္ခ်က္ ” ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ အပိုင္း(၁)ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္တကယ္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ (၅၉)လမ္း ဆုေတာင္းျပည့္အစၥလာမ္၀တ္ေက်ာင္းေတာ္အေနနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းအရာကုိ `အစၥလာမ္ႏွင့္ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္း´ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဒီလိုအႀကိမ္ႀကိမ္တင္ျပၿပီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ ဘာေၾကာင့္ထပ္ၿပီး တင္ျပေဟာၾကား ရသလဲဆိုရင္ေတာ့ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမယ့္အပိုင္းမွာ ဘိုခါရီက်မ္းနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ ဟဒီးဆ္က်မ္းေတြမွာပါရွိတဲ့ `တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မြတ္ဆလင္မ္တို႔ရဲ႕ မိခင္မြန္ႀကီး အာအိရွာသခင္မကုိ (၉)ႏွစ္အရြယ္မွာ လက္ထပ္ထိမ္း ျမားတယ္’ ဆိုၿပီးမွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့အေပၚမွာ ဒီမွတ္တမ္းတင္ခ်က္ မွန္သည္၊ မွားသည္ကုိ ျပန္လည္သံုးသပ္ႏုိင္ပါ ရန္အတြက္ ဒီေခါင္းစဥ္ကုိ ေရြးခ်ယ္တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔၊ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း အျခားဘာသာ၀င္မ်ားသာမက ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ရွိခဲ့တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အခ်ိဳ႕သည္ပင္လွ်င္ ေစာဒကတက္ခဲ့သည္မ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အမွန္ တကယ္သာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မိခင္မြန္ အာအိရွာသခင္မကုိ (၉)ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ ထိမ္းျမားခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူေတြ ကန္႔ကြက္ကန္႔ကြက္၊ ဘယ္သူေတြ ေ၀ဖန္ေ၀ဖန္ ဒီအဆိုကုိ (Absolute Truth) အမွန္တရား၊ သစၥာတရားအျဖစ္ လက္ခံဖို႔ တာ၀န္ရွိသြားပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမဲ့ က်ေနာ႔အေနနဲ႔ ဒီကိစၥမွာ ႀကိဳတင္အသိေပးလိုတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ (၅၉)လမ္း ဂ်မာအသ္သားေတြကုို အျပင္မွာ မလိုတမာေျပာဆိုမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ “ (၅၉)လမ္းက တမန္ေတာ္ဟဒီးဆ္ကုိ ျငင္းပယ္ေနပါတယ္ ” တဲ့။ ဒီစြပ္စဲြခ်က္ကုိ က်ေနာ္ လံုး၀ျငင္းပယ္လုိက္ပါတယ္။ ႐ႈံ႕ခ်လိုက္ပါ တယ္။ တမန္ေတာ္ဟဒီးဆ္ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းျဖစ္၍ `ကာဖိရ္´ျဖစ္တယ္ဆိုတာကုိ က်ေနာ္တို႔ အရင္တုန္းကလည္း ေၾကညာခဲ့သလို အခုလည္း ေၾကညာပါတယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္ကုိ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ုပ္သိမ္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ပါ။
ေအး။ ဒါေပမဲ့ လူေတြ`ဟဒီးဆ္´လို႔ ေျပာဆိုလက္ခံထားတဲ့ အခ်က္တစ္ခုသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္၊ ေသြဖည္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ `ဟဒီးဆ္´တစ္ပုဒ္ျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းကုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားရေတာ့မယ္ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ကုိ တစ္နည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ့္ျပဌာန္းခ်က္ကုိ မဆန္႔က်င္၊ မေသြဖည္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္လက္ခံ ထားလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ကုိ က်ေနာ္တို႔(၅၉)လမ္း ဂ်မာအသ္သားေတြက ဘယ္ေတာ့မွ စြန္႔လႊတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္၊ တင္ျပခ်င္တာ တမန္ေတာ္`ဟဒီးဆ္´ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္း နဲ႔၊ ဒါဟာ ကုရ္အာန္ကုိ ေသြဖည္ေနတဲ့အတြက္ တမန္ေတာ္ဟဒီးဆ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး လို႔ ေစာဒကတက္ျခင္းတို႔ဟာ အဓိပၸါယ္အရ ေရာ၊ သေဘာတရားအရေရာ လံုး၀ကြာျခားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ကုရ္အာန္ကုိ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ နားလည္သေဘာေပါက္ထားတဲ့အေပၚမွာ ဒါဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္မဟုတ္ဘူး၊ လုပ္ရပ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ေစာဒကတက္ေနတာပါ။ ဒီလိုေစာဒကတက္မႈေတြဟာ ဒီကေန႔ ဘိုခါရီ၊ မြတ္ဆလင္မ္၊ တိရ္ေမဇီ အစရွိတဲ့ ဟဒီးဆ္ က်မ္းေတြကုိ အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အစုအဖြဲ႕ေတြထဲမွာလည္း ရွိၾကပါတယ္။ အစုအဖြဲ႕တစ္ ခုက လက္ခံထားတဲ့ ဟဒီးဆ္တစ္ရပ္ကုိ ေနာက္အစုအဖြဲ႕တစ္ရပ္က လက္မခံတာမ်ိဳးပါ။
အမွန္တကယ္မွာေတာ့ ဒီလိုလက္မခံျခင္းဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကုိ လက္မခံျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဒီ`ဟဒီးဆ္´ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ေျပာစကား၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ`ဟဒီးဆ္´ေတြကုိ စုေဆာင္းခဲ့သူမ်ားကုိယ္တိုင္ သူတို႔လက္မခံခဲ့တဲ့၊ သူတို႔ ျငင္းပယ္ခဲ့တဲ့`ဟဒီးဆ္´ ေတြရွိပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရဆိုရင္ သူတို႔ျပဳစုမွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ `ဟဒီးဆ္´အေရအတြက္ထက္ သူတို႔ျငင္းပယ္လိုက္တဲ့`ဟဒီးဆ္´အေရအတြက္က ပိုမ်ားပါတယ္။ ဒါကိုေလ့လာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းလံုး၀မဟုတ္ဘဲ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ `ဟဒီးဆ္´မဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းပယ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ခြတၱဗါဟ္ရဲ႕နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ ရြတ္ဖတ္ျပသြားတဲ့ ဆူရာဟ္(၂၄) အာယတ္(၂၅)ကုိ ရွင္းလင္းျပပါမယ္။
“ ထိုေသာအခါ၌ သင္တို႔သည္ ယင္းကိစၥကုိ သင္တို႔၏ ႏႈတ္လွ်ာမ်ားျဖင့္ လက္ခံေျပာဆိုေနၾက၏။ ထို႔ျပင္ သင္တို႔သည္ သင္တို႔၏ပါးစပ္မ်ားျဖင့္ သင္တို႔မသိသည့္ အေၾကာင္းကိစၥကုိ ေျပာဆုိေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ယင္းကိစၥကုိ သင္တို႔က ေပါ့ေပါ့တန္တန္၊ သာမန္ကိစၥတစ္ရပ္ဟု ထင္မွတ္ေနၾကသည္။ အမွန္တကယ္၌ ယင္းကိစၥ သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္တြင္ ႀကီးက်ယ္လွေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္သည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၂၄း၁၅ )
ဒီအာယတ္ေတာ္ကုိ ေလ့လာၾကည္လုိက္မယ္ဆိုရင္ လူေတြဟာ ဘာအေထာက္အထားမွမရွိဘဲ မိမိတို႔ရဲ႕ တင္ျပခ်က္ေတြကို မိမိတို႔ရဲ႕ႏႈတ္လွ်ာမ်ားနဲ႔ အမွန္တရားကုိ ေက်ာခိုင္းၿပီး ျငင္းခံုေျပာဆိုေနျခင္းကုိ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က မႏွစ္သက္ေၾကာင္း အတိအက် ရည္ညႊန္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန႔ မြတ္ဆလင္မ္အေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ ဘိုခါရီနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္က်မ္းပါ `တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မိခင္မြန္ႀကီးအာအိရွာသခင္မကုိ (၉)ႏွစ္အရြယ္မွာ ထိမ္းျမားခဲ့ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ့ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျပပါမယ္။ အခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ အာအိရွာသခင္မကို (၆)ႏွစ္မွာ ထိမ္းျမားၿပီး (၉)ႏွစ္မွာ အခန္းအပ္တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ပိုဆိုးတာေပါ့ဗ်ာ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္မႈကုိ ဘယ္လိုသတ္မွတ္ေပးထား သလဲဆိုတာ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `နိကာဟ္´ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မယ့္ အမ်ိဳးသမီးတိုင္း ကုိ `ေနဆားအြန္´ လုိ႔ပဲ ရည္ညႊန္းသံုးႏႈံးထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပမာေပါ့ဗ်ာ။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၄)၊ အာယသ္(၄)မွာ ဒီလိုျပဆိုထားပါတယ္။
“ သင္တို႔သည္ (မိမိတို႔၏) ဇနီးမိန္းမတို႔အား သူမတို႔၏ `မဟာရ္´ကုိ ၾကည္ျဖဴစြာ ေပးၾကကုန္ေလာ့ … ” ( ကုရ္အာန္ – ၄း၄ )
ဒီကုရ္အာန္ (၄း၄)မွာ ဇနီးမိန္းမဆိုတဲ့စကားလံုးကုိ `ေနဆားအြန္´ဆိုၿပီး သံုးႏႈံးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ နိကာဟ္ – ထိမ္းျမားမယ့္အမ်ိဳးသမီးကုိ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔၊ စိတ္ပါလက္ပါနဲ႔ `မဟာရ္´ေပးဖို႔ ျပဌာန္းထားတာပါ။ အရဗီေ၀ါဟာရ `ေနဆားအြန္´ ဆိုတာက အဂၤလိပ္လို Girl -ဆိုတဲ့ မိန္းကေလးကုိ ရည္ညႊန္းေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ Woman – ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အရဗီေ၀ါဟာရေတြကုိ တိတိက်က် သံုးႏႈံးထားပါတယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၄)၊ အာယသ္(၆)မွာဆိုရင္ အသက္ျပည့္၊ အရြယ္ေရာက္ျခင္း ကုိ ဒီလိုသတ္မွတ္ထားပါတယ္။
“ ၎ျပင္ သင္တို႔သည္ မိဘမဲ့ကေလးမ်ား (၏ အသိအလိမၼာ ဉာဏ္ပညာ) ကုိ ထိမ္းျမားရန္ အခ်ိန္၊ အရြယ္ ေရာက္လာသည့္တိုင္ေအာင္ ထင္ထင္ရွားရွား စီစစ္ၾကေလကုန္။ ထုိေနာက္ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ ထိုမိဘမဲ့ ကေလးတို႔၌ ဆင္ျခင္ႏိုင္ေသာ အသိတရားရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရွိေသာ္ သူတို႔အား သူတို႔ပိုင္ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ ေပးအပ္ ၾကေလကုန္။ ” (ကုရ္အာန္ – ၄း၆)
ဒီအာယသ္(၄း၆)ဟာ ပိုင္ဆိုင္မႈတစ္စံုတစ္ရာရွိေသာ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကေလးမ်ား အသက္အရြယ္မျပည့္ခင္မွာ သူတို႔ပိုင္ဆိုင္မႈကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ထိန္းသိမ္းထားၿပီး၊ အရြယ္ေရာက္ အသက္ ျပည့္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကုိျပန္ေပးဖို႔ ျပဌာန္းထားတဲ့ျပဌာန္းခ်က္ပါ။ ကုရ္အာန္ရဲ႕ဒီအာယသ္က အသက္ ျပည့္ၿပီး၊ အရြယ္ေရာက္ျခင္းကုိ ျပဌာန္းတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္မွ ရွင္းလင္းျပတ္သားလွပါတယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာ `ဗလဂူး´ ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရနဲ႔ `ရြရွ္(ဒ)´ဆိုတဲ့ အရဗီေ၀ါဟာရ(၂)ခုကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအရဗီေ၀ါဟာရ(၂)ခုက အရြယ္ေရာက္၊ အသက္ျပည့္ျခင္းကုိ တိတိက်က် ရည္ညႊန္းျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒီအာယတ္ေတာ္မွာပါရွိတဲ့ ေ၀ါဟာရ(၂)ခုအရ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားက `အစၥလာမ္၏ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္ခ်က္´ကုိ ဒီလို သတ္မွတ္ျပဳစုေပးခဲ့ပါတယ္။
“ အစၥလာမ့္တရားေတာ္အရ အရြယ္ေရာက္၊ အသက္ျပည့္ျခင္းကုိ ေအာက္ပါအတိုင္း သတ္မွတ္သည္ ”
ဆင္းႏြလ္ဗုလူဂ္း – The age of puberty
ဆင္းႏြလ္ရြရွ္(ဒ္) – The age of discretion (or) age of majority
The age of puberty ဆိုတာက လူလားေျမာက္၊ အရြယ္ေရာက္ျခင္းကုိ ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ္ခႏၶာႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး သဘာ၀အတုိင္း ဓမၼတာစက္၀န္း လည္ပတ္ရမယ္။ ကုိယ္၀န္ကို လြယ္ထမ္းၿပီး ေမြးဖြားႏိုင္ရမယ့္အေနအထားေပါ့။
The age of discretion ဆိုတာက စဥ္းစားေတြးေခၚ၊ ပိုင္းဆ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့အေနအထားကုိ ရည္ညႊန္းပါတယ္။ ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ျခင္းရဲ႕ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္မႈမွာ အေတြ႕အႀကံဳဆိုတာက အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ က ပါ၀င္ပါတယ္။ တစ္ဖက္က ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း အေတြ႕အႀကံဳဆိုတဲ့သေဘာမွာ အသက္အရြယ္က အေျခခံျဖစ္ ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ႀကီးလာေလေလ၊ အေတြ႕အႀကံဳပုိမ်ားေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။ အေတြ႕အႀကံဳအေပၚမွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္မႈ ရင့္က်က္လာတဲ့အတြက္ အသက္အရြယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အသက္ျပည့္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစၥလာမ့္ဥပေဒပညာရွင္ေတြက အနည္းဆံုး(၁၅)ႏွစ္ သတ္မွတ္ထားတာရွိသလို (၁၈)ႏွစ္ေအာက္ မျဖစ္ေစရဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ကုိ အေျချပဳၿပီး အစၥလာမ့္ဥပေဒ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္က ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈကိစၥမွာ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပိုင္ဆိုင္မႈကုိ ျပန္လည္လႊဲေျပာင္းရယူႏိုင္ျခင္းကိစၥမွာ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ အေမြခြဲေ၀ လက္ခံရယူႏိုင္မႈကိစၥမွာ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ The age of puberty – လူလားေျမာက္ အရြယ္ ေရာက္ျခင္း နဲ႔ The age of discretion – ေတြးေခၚေျမႇာ္ျမင္ႏိုင္တဲ့ အသက္အပိုင္းအျခား ဆိုတဲ့ က႑(၂)ရပ္ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အရဗီသဒၵါစာေပအရ လူလားေျမာက္၊ အရြယ္ေရာက္ၿပီး အသက္ျပည့္သူ ေယာက်္ားကုိ `ရဂ်ိဳလြန္´လို႔ သံုးႏႈံးၿပီး၊ အမ်ိဳးသမီးကုိေတာ့ `ေနဆားအြန္´လို႔ သံုးႏႈံးေရးသားပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ထိမ္းျမားေနကာဟ္ျပဳၾကမယ့္ အမ်ိဳးသားေရာ၊ အမ်ိဳးသမီးေရာဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ဖို႔၊ အေတြ႕အႀကံဳရွိဖို႔၊ ဆင္ျခင္တံုတရားရွိဖို႔၊ လိုအပ္ပါတယ္။ ဥပမာ- အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ဆိုပါေတာ့။ သူမဟာ လူလားေျမာက္၊ အရြယ္ ေရာက္ၿပီ။ ကုိယ္ခႏၶာကလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေနၿပီ။ ဓမၼတာစက္၀န္းကလည္း လည္ပတ္ေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဆီမွာ ေတြးေခၚ ေျမႇာ္ျမင္၊ ခြဲျခမ္းသံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ အသက္အရြယ္မေရာက္ေသးရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သတ္မွတ္ခ်က္အရ ထိမ္းျမား ခြင့္မရွိပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာက အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ တာ၀န္တစ္ရပ္ကုိ ထမ္းေဆာင္ရမွာျဖစ္လို႔ သူမဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ဖို႔၊ အေတြ႕အႀကံဳရွိဖို႔ အမ်ားႀကီးလိုအပ္ပါတယ္။
အလားတူပါပဲ။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ အသက္ေတာ့ျပည့္ပါၿပီ။ စဥ္းစားေတြးဆႏိုင္တဲ့ အေနအထား လည္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမဟာ လူလားမေျမာက္ဘဲ ခႏၶာကိုယ္ဟာ သဘာ၀လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ မဖြံ႔ၿဖိဳးရင္၊ ဓမၼတာ စက္၀န္း မလည္ပတ္ႏိုင္ရင္၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဖို႔ အခက္အခဲရွိေနမယ္ဆိုရင္လည္း နိကာဟ္ထိမ္းျမားဖို႔ဆိုတာက အဟန္႔အတားတစ္ရပ္ ရွိေနပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ့္ဥေပဒအရ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မည့္သူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုးသည္
(၁) ဆင္းႏြလ္ဗုလူဂ္း (The age of puberty) လို႔ေခၚတဲ့ အရြယ္ေရာက္၊ လူလားေျမာက္ရပါမယ္။
(၂) ဆင္းႏြလ္ရြရွ္(ဒ္) (The age of discretion) လို႔ေခၚတဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္တဲ့အသက္ ျပည့္ရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း တမန္ေတာ္ျမတ္ဟာ အသက္(၉)ႏွစ္ပဲရွိတဲ့ အာအိရွာသခင္မကို ထိမ္းျမား တယ္ဆိုတဲ့ `ဟဒီးဆ္´ဟာ အၾကြင္းမဲ့မွန္ကန္ပါတယ္။ `ဆြဟီ´ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေစာဒကတက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္က အာအိရွာသခင္မဟာ (၉)ႏွစ္သမီးနဲ႔ အပ်ိဳျဖစ္တယ္။ ဓမၼတာစက္၀န္းလည္ပတ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အာအိရွာသခင္မေနထိုင္တဲ့ အရပ္ေဒသဟာ ပူျပင္းတဲ့ရာသီရွိလို႔ မိန္းကေလးေတြ (၈)ႏွစ္ (၉)ႏွစ္ဆိုရင္ အပ်ိဳျဖစ္ၿပီတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အပ်ိဳျဖစ္လို႔ တမန္ေတာ္ျမတ္က ထိမ္းျမားလိုက္တာတဲ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ (နအူးဇိုဗိလႅာဟိ မင္းဇားလိက္) လို႔ပဲ ဆိုပါရေစ။ ဒါဆိုုရင္ အာရဗ္မွာ အခုလဲ ရာသီဥတုပူျပင္းတာပဲ။ အခုေရာ (၈)ႏွစ္ (၉)ႏွစ္ မိန္းကေလးေတြက အပ်ိဳျဖစ္ေနတုန္းပဲလား။
အဲ … တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေျပာတယ္ဗ်။ အခုေတာ့ အာရဗ္ႏိုင္ငံမွာ ေလးေအးစက္ (Air-con) ေတြ တပ္လိုက္လို႔ ေအးသြားၿပီတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ (၈)ႏွစ္ (၉)ႏွစ္နဲ႔ အပ်ိဳမျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ထားလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ။ ဒီေနရာမွာ သခင္မႀကီး အာအိရွာဟာ (၉)ႏွစ္မွာ လူလားေျမာက္၊ အရြယ္ေရာက္ၿပီး `ဆင္းႏြလ္ဗုလူဂ္း´ ျဖစ္တယ္။ ထားလိုက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ `ဆင္းႏြလ္ရြရွ္(ဒ)´ လို႔ေခၚတဲ့ အိမ္ေတာ္တစ္ခုကုိ ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ဖို႔ ေတြးေခၚ၊ ေျမာ္ျမင္ႏိုင္ စြမ္းရွိပါ့မလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းက ၀င္လာမွာပါ။ တခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြကဆိုရင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က `အာအိ ရွာ´သခင္မနဲ႔ လက္ထပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ `အာအိရွာ´သခင္မဟာ အ႐ုပ္ကေလးေတြနဲ႔ကစားေနလို႔ တမန္ေတာ္ ျမတ္ (ဆြ)က ေတာ္ေတာ္စိတ္ရွည္သည္းခံခဲ့ရတယ္လို႔ ေရးခဲ့တာေတာင္ရွိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ တမန္ေတာ္ တာ၀န္သက္ တမ္းကာလတစ္ခုလံုးမွာ ရန္သူမ်ားနဲ႔ ၀ိုင္းပတ္ခံေနရပါတယ္။ ရန္သူေတြဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို မ်က္လံုး ေဒါက္ ေထာက္ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ အမွားကိုေစာင့္ေနတာပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ တစ္ခုတေလမွားတာနဲ႔ သူတို႔က ထေအာ္ၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ရန္သူဘက္က ဘာသံမွ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မထြက္ခဲ့ပါဘူး။ အစၥလာမ္ကို မလိုလား တဲ့ ဂ်ဴးနဲ႔ ခရစ္ယာန္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (၉)ႏွစ္သမီးကို လက္ထပ္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သမုိင္းမရွိခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔က တမန္ေတာ္ျမတ္ကို Child-marriage နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အပုပ္ခ်ခ်င္ရင္ ဒီဟဒီးဆ္ကိုပဲ ေထာက္ျပကိုးကားခဲ့ၾကပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ သံုးသပ္ျပခ်င္တာကေတာ့ (၉)ႏွစ္သမီးပ်ဳိ အာအိရွာသခင္မဟာ ဘိုခါရီနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ဟဒီးဆ္ အရ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ လက္ထပ္ပါတယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းသံုးႏႈန္းေနတဲ့ `ေနဆားအ္´ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ႔မကိုက္ညီေသးပါဘူး။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သတိျပဳဖုိ႔လိုတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ႀကီးရဲ႕လုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ ကုရ္အာန္နဲ႔မကိုက္ညီရင္လည္း ကိစၥမရွိပါဘူးကြာဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မတတ္ ႏိုင္ပါဘူး။
( ဆက္လက္ေဟာၾကားတင္ျပသြားပါမည္။ )