အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္ခ်က္ အပိုင္း(၂) မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္(B.Sc)

အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆိုင္ရာ အသက္အရြယ္ကန္႔သတ္ခ်က္

အပိုင္း(၂)

ေလးစားခ်စ္ခင္ရပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား-

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ  ၀ဘရကာသုဟု´

        ဒီကေန႔ (၁၅.၁၁.၂၀၁၃) ေသာၾကာခြတၱဗါဟ္မွာ က်ေနာ္တင္ျပမယ့္ ခြတၱဗါဟ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကေတာ့                   “ အစၥလာမ္၏ ထိမ္းျမားမႈဆုိင္ရာ အသက္အရြယ္ ကန္႔သတ္ခ်က္ ” ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ အပိုင္း(၂)ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အပိုင္း(၁)ကုိေတာ့ (၈.၁၁.၂၀၁၃)မွာ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

          ေရွးဦးစြာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂၄) အာယသ္ေတာ္(၁၉)ကုိ ရွင္းလင္းတင္ျပပါရေစ။ ဒီအာယသ္ ေတာ္ကုိ ခြတၱဗါဟ္ရဲ႕နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ ရြတ္ဖတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

          “ ဧကန္အမွန္ပင္ ထိုသူတို႔သည္ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူတို႔၏အတြင္း၌ ညစ္ညမ္းယုတ္မာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ျပန္႔ပြားသြားေစရန္ လိုလားႏွစ္သက္လ်က္ရွိေပသည္။ ထိုသူတို႔အတြက္ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ လည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ကာလ၌ လည္းေကာင္း ျပင္းျပနာက်င္ဖြယ္ရာေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားရွိေလသည္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္၍ သင္တို႔သည္ကား အၾကြင္းမဲ့ သိျမင္ၾကသူမ်ားမဟုတ္ေပ”  (ကုရ္အာန္ – ၂၄း၁၉)

          ဒီအာယသ္ေတာ္အရဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မမွန္မကန္ေျပာဆိုမႈ၊ ညစ္ညမ္းေသာေျပာဆိုမႈ၊ တစ္ဖက္သားကုိ စိတ္ထိခိုက္ နစ္နာမုန္းတီးသြားေစေသာေျပာဆိုမႈ (Hate Speech) အစရွိသည္တို႔ကုိ မလိုလား သလို ဒီလိုျပဳမူက်င့္ႀကံမႈေတြ၊ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြကုိလည္း မလိုလားဘူးဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မည္သုိ႔ပင္ မလိုလားေစကာမူ ဒီလိုညစ္ညမ္းတဲ့ကိစၥေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အျပဳအမူ ေတြကုိ အစၥလာမ္ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုင္ရာ ပရ၀ုဏ္ထဲမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေအာင္၊ စြဲထင္ေနေအာင္၊ ယံုၾကည္သက္၀င္ေန ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ လူတစ္စုရွိေနတာကုိ ဒီအာယတ္(၂၄း၁၉)က မီးေမာင္းထိုးျပေနပါတယ္။

          ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေျဖရွင္းရ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ အေျခအေနဆိုးတစ္ရပ္ကုိ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ ဘာကုိရည္ညႊန္းပါသလဲလို႔ေမးလာရင္ေတာ့  က်ေနာ္တို႔ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားတဲ့ အစၥလာမ္၊ က်ေနာ္တို႔ ဦးထိပ္ပန္ ဆင္ထားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္၊ ဒီအစၥလာမ္နဲ႔ ဒီတမန္ေတာ္ဟာ လုပ္ႀကံမႈမ်ားစြာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ ေနရပါတယ္။ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ညစ္ညမ္းမႈေတြရဲ႕ေအာက္မွာ စြပ္စြဲ၊ လုပ္ႀကံခံေနရပါတယ္။ အဆိုးဆံုးအေျခအေန တစ္ရပ္ကေတာ့ အင္မတန္မွ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လွတဲ့ အစၥလာမ္ရဲ႕ေျမဆီလႊာေပၚမွာ လူယုတ္မာေတြက မေကာင္း တဲ့အပင္ လာစိုက္တာကုိ က်ေနာ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြက အပင္ရွင္သန္ေအာင္၊ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးလာေအာင္၊ ေရေလာင္းေပးေနရပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ဒီအပင္ေတြကုိ ဖ်က္ပစ္ဖို႔မေျပာနဲ႔။ မ်က္ေစာင္းထိုးလိုက္႐ံုမွ်နဲ႔ အစၥလာမ္ ဘာသာရဲ႕ျပင္ပကုိ ခ်က္ျခင္းေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။

          တစ္ခ်ိန္က အင္မတန္မွ စည္းလံုးညီညြတ္ခဲ့တဲ့အစၥလာမ္၊ အင္မတန္မွ အင္အားႀကီးခဲ့တဲ့အစၥလာမ္၊ အင္မတန္မွ တန္ခိုးၾသဇာႀကီးမားခဲ့တဲ့အစၥလာမ္၊ ဒီကေန႔ ဘယ္အေျခအေနကုိ ေရာက္ေနသလဲဆိုတာ အားလံုး သိၾကပါတယ္။ မမွန္ကန္တဲ့ အယူအစြဲေတြ၊ ဆႏၵေတြ၊ အာဃာတေတြေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ေဒသေတြဟာ မီးေလာင္ေနပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ (၇၃)သင္းကဲြသြားရမယ္ဆိုတဲ့ အဆိုတစ္ရပ္ကလည္း ကုိယ္နဲ႔ကိုယ့္မိသားစုေတဟာ အတူတကြမွ ရွိၾကပါရဲ႕လား ဆိုတဲ့ သံသယကုိ ျဖစ္ေပၚတိုးပြားေစတဲ့အတြက္ `အစၥလာမ့္မိသားစုဆိုတာ ဘာလဲ´ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကုိ ထုတ္မိျပန္ပါတယ္။

          အစၥလာမ္သည္ လုပ္ႀကံခံရမႈမ်ားအနက္ စာေပအားျဖင့္ လုပ္ႀကံခံရမႈဟာ အျမင့္မားဆံုးေသာ အေျခအေန မွာရွိပါတယ္။ ဘယ္အေျခအေနအထိရွိသလဲဆိုရင္ အစၥလာမ့္ရန္သူေတြရဲ႕ စာေပအားျဖင့္ လုပ္ႀကံမႈဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာအထိကုိ လႊမ္းမိုးဖ်က္ဆီးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရင္ဆိုိင္ေျဖရွင္းေနရတဲ့ `တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ (၉)ႏွစ္အရြယ္ သမီးပ်ိဳကုိ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခဲ့သည္´ ဆိုတဲ့ ျပႆနာဟာ အစၥလာမ့္ရန္သူေတြက စာေပအားျဖင့္ လုပ္ႀကံမႈအေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ အက်ိဳးဆက္တစ္ရပ္ပါပဲ။ ဒီလိုအက်ိဳးဆက္ေတြ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းမွာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

ဥပမာေပါ့ဗ်ာ။ (၇၃)သင္းကဲြ မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဒီကိစၥဟာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားစုရဲ႕ အီမာန္ယံုၾကည္ခ်က္ထဲမွာ ေနရာ၀င္ယူ ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္တဲ့ `အြမၼေသ့ ၀ါေဟဒါဟ္´ တစ္စုတစ္စည္းတည္းေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း ဆိုတာ ကုိ ဘယ္လိုေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေတာ့မွာလဲ။ `အြမၼေသ ၀ါေဟဒါဟ္´လို႔ေခၚတဲ့ တစ္စုတစ္စည္းတည္းေသာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းကုိ တည္ေဆာက္ေရးမွာ မတူကြဲျပားျခင္းဆိုတဲ့ Diversity ရဲ႕သေဘာကုိ နားလည္အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံ ေပးရမယ္။ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ နားလည္အသိအမွတ္ျပဳျခင္း (Mutual understanding) ကုိ တည္ ေဆာက္ရမယ္။

ဒါေပမဲ့ ခက္တာက `(၇၃)သင္းကြဲမယ္။ အဲဒီက တစ္သင္းပဲ ဂ်ႏၷသ္အမတသုခဘံုကုိ ၀င္ရမယ္´ ဆိုတာက က်န္တဲ့(၇၂)သင္းလံုး ငရဲျပည္ေရာက္မယ္။ လမ္းမွားေနတဲ့ အစုအဖြဲ႔ေတြ၊ ရန္သူစာရင္းသြင္းရမယ့္လူေတြ၊ ဒီလူေတြကုိ ဆန္႔က်င္ၾက၊ အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းၾက။ ဒါတမန္ေတာ္ရဲ႕ ဟဒီးဆ္ဆိုေတာ့လဲ အစၥလာမ္သည္ လူ႔တန္ဖိုး (Human Value) ၊ ျပည္သူ႔တန္ဖိုး (Civic Value) ေတြကုိ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ လာရပါေတာ့တယ္။ လူ႔တန္ဖိုးတို႔၊ ျပည္သူ႔တန္ဖိုးတို႔ဆိုတာက ကုရ္အာန္ကရည္ညႊန္းတဲ့ `အြမၼေသ ၀ါေဟဒါဟ္´ တည္ေဆာက္ေရးမွာ အဓိကအခန္းက႑က ပါ၀င္ေနတဲ့ ရည္ညႊန္းကိန္း(Index)ေတြပါ။

အဲဒီေတာ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕(၇၃)သင္းဇာတ္လမ္းက `မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတာ ကုိယ္နဲ႔မတူ ကိုယ့္ရန္သူလို႔ သေဘာထားတဲ့ လူ႔အစုအဖြဲ႕တစ္ရပ္လား´ဆိုၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ဒါက ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း (Discrimination) သေဘာျဖစ္ေနပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ေနတဲ့ `အြမၼေသ ၀ါေဟဒါဟ္´ တစ္စုတစ္စည္း တည္းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အႏွစ္သေဘာက Discrimination လို႔ေခၚတဲ့ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာ တရားန႔ဲ လံုး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မဆန္႔က်င္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီလိုစကားမ်ိဳးေတြ၊ ဒီလို လုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြ၊ ဒီလိုဟဒီးဆ္မ်ိဳးေတြကုိ တမန္ေတာ္ျမတ္က ကုရ္အာန္နဲ႔ဆန္႔က်င္ ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွမရည္ရြယ္ဘူး။  ဘယ္ေတာ့မွမေျပာဘူး။ ဆိုလိုတာက ဒီအဆိုဟာ တမန္ေတာ္ဟဒီးဆ္မဟုတ္ဘူး လို႔ ျငင္းဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျငင္းဆိုျခင္းဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကုိ ျငင္းဆိုျခင္းမဟုတ္ပါဆိုတာကို ခြဲျခားသိျမင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္တစ္ရပ္ကုိ တင္ျပပါရေစ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဂ်ဴးေတြကုိ တစ္ခ်ိန္တံုးက ေတာ္ေတာ္မ်က္ႏွာေပးခဲ့ပါတယ္။ ကူညီခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕တမန္ေတာ္အဆက္ဆက္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးထဲ ကပဲ ပြင့္ေပၚေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြဟာ ဘ၀င္ျမင့္ၿပီး `ဒို႔လူမ်ိဳး၊ ဒို႔အုပ္စုသည္ ဘုရားသခင္၏ ေရြး ခ်ယ္ခံလူမ်ိဳးျဖစ္၍ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္’ ဆိုၿပီး က်န္လူမ်ိဳးေတြကုိ ခြဲျခားဆက္ဆံ (Discriminate) လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြဟာ ငရဲမီးတြင္းထဲ က်ခဲ့ရပါတယ္။ ဒုကၡေတြအမ်ားႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဂ်ဴးတို႔ရဲ႕ ဒီလိုခြဲျခားဆက္ဆံမႈကုိ မႏွစ္သက္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)ကုိ ေစလႊတ္ၿပီး၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ အြမၼသ္ထုတစ္ရပ္ကုိ ထူေထာင္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ `၀ဖါးသ္´ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ အြမၼသ္၀င္ေတြကလည္း `(၇၃)သင္းကြဲမယ္။ အဲဒီမွာ တစ္သင္းပဲ ဂ်ႏၷသ္၀င္ရမယ္။ က်န္တဲ့(၇၂)သင္းက ငရဲျပည္သြားရမယ္´ဆိုတဲ့မူ၀ါဒကုိ အသက္သြင္းလာမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း ဂ်ဴးေတြနဲ႔ဘာကြာေတာ့မလဲ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဂ်ဴးေတြသက္ဆင္းခဲ့ရတဲ့ ဒုကၡတြင္းထဲကုိ ေရာက္ ရမွာပါပဲ။

ဒီကေန႔ ကမာၻ႔ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕အေျခအေန ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာ ေလ့လာၾကည့္ လိုက္ေပါ့။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ကုိ `မြတ္ဆလင္မ္´လို႔ အမည္ေပးထား တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေရာ မိမိကုိယ္မိမိ ဘယ္လိုအမည္ေတြ ခံယူထားသလဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်ေနာ္တို႔ကုိ `အြမၼေသ ၀ါေဟဒါဟ္´ တစ္စုတစ္စည္းတည္းေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ အမည္ေပး တည္ေဆာက္ခိုင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔ကုိယ္ က်ေနာ္တို႔ `အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ ၀လ္ဂ်မာအသ္´ဆိုၿပီးေတာ့ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းကုိ ထူေထာင္တယ္။ `အဟ္ေလသဆႏြန္း´တို႔ `အဟ္ေလသရွအီး´တို႔ဆိုၿပီး ဂိုဏ္းဖြဲ႕ၾကတယ္။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ကုရ္အာန္ကလမ္းညႊန္တဲ့ `အြမၼေသ့ ၀ါေဟဒါဟ္´ဆိုတဲ့ တစ္စုတစ္စည္းတည္းေသာ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ရပ္ကုိ ထူေထာင္ျပလိုက္စမ္းပါ။ မနက္ျဖန္ဆိုရင္ ကမာၻ႔လူသားထုတစ္ရပ္လံုးက ေလးစားၾကည္ညိဳရ ေလာက္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ား။

ေလးစားအပ္ပါေသာ ဂ်မာအသ္သားမ်ားခင္ဗ်ား-

ဆက္လက္ၿပီး က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က အာေအရွာဟ္(ရဒီြ)ကုိ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး `ဘိုခါရီဟဒီးဆ္´ က်မ္းမွာ ဘယ္လိုမွတ္တမ္းတင္ထားသလဲဆိုတာ တင္ျပပါရေစ။ ဘိုခါရီဟဒီးဆ္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းက႑ အမွတ္စဥ္(၆၄)မွာ

“ အာေအရွာဟ္(ရဒြီ)မွ ဆင့္ျပန္ေျပာျပခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ သူမအား (၆)ႏွစ္သမီးအရြယ္တြင္ ထိမ္းျမားခဲ့ၿပီး (၉)ႏွစ္သမီးအရြယ္တြင္ မဂၤလာခန္း၀င္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ (၉)ႏွစ္တိုင္တိုင္ အတူရွိခဲ့ၾကသည္။ ” 

ဒီဟဒီးဆ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္နည္းအားျဖင့္ `မတန္ (Text)´အပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ကမာၻႏွင့္အ၀ွမ္းရွိ ပညာရွင္ေတြ သုေတသီေတြဟာ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီဟဒီးဆ္မွာပါရွိတဲ့ အာေအရွာဟ္သခင္မရဲ႕ သက္ေတာ္ (၆)ႏွစ္တို႔၊ (၉)ႏွစ္တို႔ဆိုတာက ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ မွတ္တမ္းတင္လာတဲ့ သမိုင္းသုေတ သီေတြရဲ႕မွတ္တမ္းနဲ႔ လံုး၀ကဲြလဲြေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္အပိုင္း(၁)မွာ တင္ျပခဲ့သလို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နဲ႔ဆိုရင္လည္း လံုး၀ကဲြလဲြေနပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ဒီကိစၥဟာ ေပါ့ေပါ့တန္ တန္ သေဘာထားလို႔မရပါဘူး။ ဒီကိစၥမွာ အဓိကပါ၀င္ေနတာက တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ အာေအရွာဟ္သခင္မဆိုတာကလည္း သက္၀င္ယံုၾကည္သူ `မုအ္မင္န္´အေပါင္းတို႔ရဲ႕ စံျပမိခင္မြန္ႀကီးျဖစ္တယ္။

ဒီကိစၥမွာ ဦးစီးဦးေဆာင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူျဖစ္တဲ့ အာေအရွာဟ္သခင္မႀကီးရဲ႕ဖခင္ `အဘူဘကရ္ ဆြဒၵီက္း´ ဆိုတာက အစၥလာမ္ကုိ ပထမဦးဆံုးလက္ခံခဲ့တဲ့၊ `အီမာန္´ယူခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ငယ္ေပါင္းမိတ္ေဆြႀကီး၊ အစၥလာမ္ရဲ႕ပထမဦးဆံုးေသာ သမၼတႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ အရဗီဘာသာနဲ႔ `ဆြဗီးယာဟ္´လို႔ေခၚတဲ့ မိန္းကေလးငယ္(Young Girl) တစ္ေယာက္ကုိ ထိမ္းျမားလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ ပံုေဖာ္ခ်က္က အစၥလာမ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဦးေဆာင္ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ပံုရိပ္ကုိ မ်ားစြာထိခိုက္ေစပါတယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕ပံုရိပ္ကုိ က်ဆင္းေစပါတယ္။ ဒါဟာ စနစ္တက်အကြက္ဆင္ထားတဲ့ လုပ္ႀကံမႈတစ္ခုလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ (၁၉၉၆၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ေဖေဖၚ၀ါရီ)လထုတ္ The Muslim Digest စာအုပ္ထဲက ရွာဟီရ္းနိယာဇီး (Shaheer Niyarzi) ေရးသားတဲ့ What is the real age of Aishah Siddiqh when she married Prophet Muhammad ေခါင္းစဥ္ပါေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကုိ မွီျငမ္းတင္ျပပါရေစ။

ပညာရွင္အားလံုး၏ ညီမွ်ေသာမွတ္တမ္းတစ္ခုအရဆိုရင္ ၾကင္ရာေတာ္ အာေအရွာဟ္သခင္မဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕သမီးေတာ္ ဖါေတြမာဟ္(ရဒြီ)သခင္မထက္ (၅)ႏွစ္ငယ္ပါတယ္။ ဖါေတြမာဟ္သခင္မသည္ ဟစ္ဂ်ရီ(၁၁)ခုႏွစ္ သက္ေတာ္(၃၂)ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဟစ္ဂ်ရီ(၁)ခုႏွစ္မွာ ဖါေတြမာဟ္သခင္မရဲ့သက္ေတာ္ဟာ(၂၁)ႏွစ္ျဖစ္ပါမယ္။ အသက္(၅)ႏွစ္ငယ္မယ္ဆိုတဲ့အေပၚမွာ တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဟစ္ဂ်ရီ(၁)ခုႏွစ္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကအာေအရွာဟ္သခင္မကို  နိကာဟ္ ထိမ္းျမားမႈျပဳတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အာေအရွာဟ္သခင္မရဲ႕သက္ေတာ္ဟာ (၁၆)ႏွစ္ျဖစ္ရပါမယ္။ (၆)ႏွစ္ မဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ထပ္သက္ေသျပခ်က္တစ္ရပ္က- အာေအရွာဟ္သခင္မဟာ အစ္မေတာ္ျဖစ္တဲ့ `အဆ္မာဟ္´ သခင္မထက္ (၁၀)ႏွစ္ငယ္ပါတယ္။ `အဆ္မာဟ္´သခင္မဟာ ဟစ္ဂ်ရီ(၇၃)ခုႏွစ္မွာ သက္ေတာ္(၁၀၀)ႏွစ္တိတိ ျပည့္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ တြက္ခ်က္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဟစ္ဂ်ရီ(၁)ခုႏွစ္မွာ `အဆ္မာဟ္´သခင္မရဲ႕အသက္ဟာ (၂၇)ႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အသက္(၁၀)ႏွစ္ငယ္တဲ့ အာေအရွာဟ္သခင္မဟာ ဟစ္ဂ်ရီ(၁)ခုႏွစ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ သခင္မႀကီးကုိ တမန္ေတာ္ျမတ္ထိမ္းျမားတဲ့အခ်ိန္မွာ အာေအရွာဟ္သခင္မရဲ႕သက္ေတာ္ဟာ (၁၇)ႏွစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ သက္ေတာ္(၆)ႏွစ္သာရွိေသးတဲ့ အာေအရွာဟ္သခင္မကုိ ထိမ္းျမားတယ္ဆို တာ ဘယ္လိုမွမဟုတ္ပါဘူး။

သို႔ဆိုလွ်င္ အီမာမ္ဘုခါရီ(ရဟ္)အပါအ၀င္ အျခားပညာရွင္ႀကီးတို႔မွ ဤအမွားအယြင္းကုိ အသိမဲ့စြာ ထည့္သြင္းေရးသားျခင္းေလာ ဟူ၍ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာ အေၾကာင္းရပ္တစ္ခ်ိဳ႕ အေပၚ စဥ္းစားသံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ေသာ္ ဤသို႔ေတြ႔ရေပမည္။

၁။ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားအရ ဟဒီးဆ္မ်ားအား က်မ္းအသြင္ျဖင့္ အိမာမ္မာလိက္၏ မုအ္သြာ က်မ္းဟု သိရေသာ္ လည္း အခန္းက႑ဖြဲ႕စည္းတင္ျပပံုအရ လည္းေကာင္း၊ ဟဒီးဆ္မ်ားမွ ပညတ္ခ်က္မ်ားထုတ္ႏိုင္ေအာင္ လမ္းေၾကာင္းျပရာ၍လည္းေကာင္း၊ (အထူးသျဖင့္) လက္ခံျပဳစုရာတြင္ ခိုင္လံုမႈရွိေစရန္ အလြန္တင္းၾကပ္စြာ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းခ်က္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ားအနက္ ဘုခါရီသည္ ထိပ္ဆံုးေနရာ ေရာက္ခဲ့သည္။ အခိုင္လံုဆံုးက်မ္းတစ္ဆူ (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ၿပီးသည့္ေနာက္ အမွန္ကန္ဆံုးေသာ လူေရးက်မ္း) အျဖစ္ ယေန႔တိုင္ သတ္မွတ္ခံရဆဲျဖစ္၏။ ဤသို႔ႏွယ္ အစဥ္အလာႀကီးျမင့္သည့္က်မ္းမွ အခ်က္အလက္ျဖစ္သည့္ အတြက္ မွားသည္ဟုမေျပာ၀ံ့ျခင္း၊ ဆန္းစစ္ရန္ မလိုအပ္ေတာ့ဟု ယူဆၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တန္ရာ၏။

၂။ အျခားေက်ာ္ၾကားသည့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ဘုခါရီ၏ေနာက္ပိုင္း ဆက္တိုက္ထြက္ေပၚခဲ့ၾကသည္။ လူ႔သဘာ၀အေလ်ာက္ အမ်ားက မထိ၀ံ့ေသာက်မ္းတစ္ေစာင္မွ အမွားအယြင္းသည္ အျခားက်မ္းမ်ားထံသို႔ ၾသဇာ လႊမ္းကာ ကူးစက္ေရာက္ရွိ မွတ္တမ္းတင္ခံရဖြယ္ရွိပါ၏။

၃။ အိမာမ္ဘုခါရီသည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္ႏွစ္သိန္းအထိ က်က္မွတ္ခဲ့ၿပီး၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္သိန္းကုိ ရာ၀ီအစဥ္အဆက္ ၏အမည္၊ ရာဇ၀င္ႏွင့္တကြ မမွားမယြင္း အလြတ္ရြတ္ျပႏိုင္ေသာ အံ့ဖြယ္ပါရမီရွင္၊ ထိတ္ထိတ္ႀကဲပညာရွင္ သဘၻအ္ သာဘိအီးန္ အဆင့္၀င္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ အိမာမ္ႀကီး၏ထူးကဲေသာ မွတ္ဉာဏ္ႏွင့္ကုိယ္က်င့္သီလ အရည္အေသြးအရ သူ၏မွတ္တမ္းတင္က်မ္းႀကီးမွ ေဖာ္ျပခ်က္သည္ (သာမာန္အားျဖင့္) ခၽြတ္ေခ်ာ္စရာ အေၾကာင္းမရွိႏိုင္။ သုိ႔ဆိုပါက ထိုသံသယျဖစ္ဖြယ္အခ်က္မ်ားသည္ အိမာမ္သခင္ႀကီး၏ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေရးသားေဖာ္ျပမႈမ်ားမွ ဟုတ္ပါ ေလစဟု စဥ္းစားဆင္ျခင္ရေပေတာ့မည္။

၄။ အိမာမ္ဘုခါရီ၏ အတၳဳပၸတၱိကုိ ေလ့လာရာ၌ (က်မ္းျပဳၿပီးေနာက္) သခင္ႀကီးမွ က်င္လည္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ေဒသ သည္ အီရန္ႏိုင္ငံျဖစ္၏။ ထိုေခတ္သမယတြင္ ထိုေဒသတစ္၀ိုက္တြင္ အာရဗ္အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒ ဆန္႔က်င္မႈ၊ (မုစ္လင္မ္တို႔ႏွင့္ ေရာေထြးကာ) အစၥလာမ္ႏွင့္ ကုရ္အာန္ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေထြးလ်က္ရွိေနခဲ့၏။ ပံုႏွိပ္စက္၊ စာကူးစက္မ်ား စသည္တို႔မွာမရွိေသး။ က်မ္းဂန္ကုိ မိတၱဴပြားလိုက လက္ေရးျဖင့္ကူးယူၾကရသျဖင့္ စာကူးဆရာတို႔၏ အခန္းက႑ရွိေနသည္။ ၎တို႔အားလံုး အရဗီကၽြမ္းက်င္ေသာ္လည္း မုစ္လင္မ္ဟုေျပာရန္ ခဲယဥ္း၏။ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူ စာကူးဆရာတစ္ဦးဦးက (အရဗီစကား – အရွရ) “တစ္ဆယ္” ဟူေသာေ၀ါဟာရကုိခ်န္လွပ္ၿပီး (၁၆/၁၉) အစား၊ (၆/၉)ဟု တမင္ေရးသြင္းလိုက္ျခင္း မျဖစ္ႏိုင္သေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ လက္ဆင့္ကမ္း မိတၱဴပြားကူးယူၾက ရာမွ တစ္ဆင့္ဆင့္၌ စာကူးဆရာတစ္ဦး၏ ေပါ့ေလ်ာ့မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ကာ ထိုမွားယြင္းမႈကုိပင္ အစဥ္ အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာၾကျခင္းေလာဟူ၍ စဥ္းစားလာၾကေပသည္။ ဤသို႔အေျဖထုတ္ရျခင္းမွာ အိမာမ္ဘုခါရီ၏ မူရင္းလက္ေရးမူကုိ ယေန႔ထက္တိုင္ရွာမရဘဲ ေပ်ာက္ဆံုးလ်က္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။

နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပရမယ္ဆိုရင္ ဒီကေန႔ အမ်ားသူငါစြပ္စဲြေနတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ဟာ အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကုိ ထိမ္းျမားလက္ထပ္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္၏၊ မျဖစ္ႏိုင္၏ကုိ မြတ္ဆလင္မ္ထုတစ္ရပ္လံုး က သံုးသပ္ေပးရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာ `ဟဒီးဆ္´က်မ္းေတြမွာပါရွိတဲ့ ကုရ္အာန္နဲ႔မကိုက္ညီတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း အသိေပး ရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။