အစၥလာမ္၏ ေလာကအျမင္ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
အစၥလာမ္၏ ေလာကအျမင္
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ယေန႔(၁၉.၂.၂၀၁၆)ေန႔ေသာၾကာ ဂ်ဴမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ကို ေဟာေျပာတင္ျပခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ ဦးစြာပထမ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳအပ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အစၥလာမ္ဟာ ေလာကကို ဘယ္လိုျမင္လဲဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကအျမင္လို႔ေျပာတဲ့အတြက္ ဒီေလာကမွာရွိတဲ့ လူသားေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစၥလာမ္ကဘယ္လိုျမင္သလဲ။ လူ႔ဘ၀မွာႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ ဒုကၡအခက္ အခဲေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစၥလာမ္က ဘယ္လိုျမင္လဲဆုိတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။
အစၥလာမ္ရဲ႕ ေလာကအျမင္ဟာ အင္မတန္မွက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ တစ္ခုလံုးဟာ အစၥလာမ္ရဲ႕ေလာကအျမင္ကို တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အစၥလာမ္ရဲ႕ေလာကအျမင္ကို ေသာင္ဟီးဒ္ရဲ႕ သေဘာတရားနဲ႔ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ေသာင္ဟီးဒ္ဆိုတာက အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကဘဲ ဒီေလာကရဲ႕ သဘာ၀တရားႀကီးကို စီမံခ်က္ ခ်ၿပီးေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားပါ။ ဒီကုရ္အာန္ဟာ ေသာင္ဟီးဒ္သေဘာတရားတစ္ခုလံုး ကို သင္ၾကားျပသတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလူသားေတြကို အစၥလာမ္ကဘယ္လိုျမင္လဲဆိုတာကို စၿပီးတင္ျပပါမယ္။
အစၥလာမ္က လူသားေတြကို လူျဖစ္ျခင္း၊ တစ္ခုတည္းနဲ႔ဂုဏ္သိကၡာေပးၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ လူျဖစ္တာျခင္း အတူတူျဖစ္ေပမဲ့ တစ္ဦးကတစ္ဦးထက္ပိုၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ တကယ့္အရွိတရားေတြပါ။ အဲဒီလိုျမင့္ျမတ္မႈကို အစၥလာမ္ က ဆင္းရဲခ်မ္းသာနဲ႔တုိင္းတာမဟုတ္၊ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ရဲ႕ ဇာတိကေနလည္း တိုင္းတာတာမဟုတ္၊ လူ႔အသားေရာင္ နဲ႔ တိုင္းတာတာလည္း မဟုတ္၊ က်ားမဆိုၿပီး လိင္ခြဲျခားၿပီးတိုင္းတာတာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အရ သကၠ၀ါ(သကၠ၀ါဆိုတာကို အနီးစပ္ဆံုးေျပာရရင္ အက်င့္သီလ) အက်င့္သီလ အေကာင္းဆံုးသူသာ အျမင့္ ျမတ္ဆံုးလူသားျဖစ္တယ္လို႔ အစၥလာမ္က သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
လူေတြရဲ႕က်င့္ႀကံ၊ ေျပာဆို၊ ေနထိုင္သြားလာမႈမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးကတစ္ဦးထက္ ျမင့္ျမတ္တာျဖစ္ ပါတယ္။ အက်င့္အမူေတြအရ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ လူေတြကို မုအ္မင္န္ရယ္၊ ကာဖိရ္ရယ္၊ မုနာဖိက္ရယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးအစား(၃)မ်ိဳးခြဲျခားထားပါတယ္။ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ လူ႔သဘာ၀ကို ေလ့လာရင္ လူေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရင္ ကိုယ္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမယ့္လူက မုအ္မင္န္လား၊ ကာဖိရ္လား၊ မုနာဖိက္လားဆိုတာ သိထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုအ္မင္န္ျဖစ္ခ်င္ရင္ မုအ္မင္န္ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြကို လိုက္နာက်င့္ႀကံဖို႔ လိုအပ္သလို၊ ကာဖိရ္ျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း သူ႔ကိုပစ္ပယ္ထားဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ မုနာဖိက္ျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း သူ႔ကို ေရွာင္ရွားဖို႔မလိုပါဘူး။ ဒီလူေတြအားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အြမၼသ္ေတြျဖစ္တယ္။ အြမၼသ္လို႔ေျပာလိုက္ရင္၊ တမန္ေတာ္ျမတ္နဗူ၀သ္ရတဲ့ အခ်ိန္ကေနစၿပီးေတာ့ တစ္ကမၻာလံုး မွာရွိတဲ့ လူသားအားလံုးဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ယံုၾကည္သည္ျဖစ္ေစ၊ မယံုၾကည္သည္ျဖစ္ေစ၊ လက္ခံသည္ျဖစ္ ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ လူသားအားလံဳးဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕ အြမၼသ္အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္မွာ ဘယ္ေလာက္အထိေျပာထားလဲဆိုရင္ ငွက္ေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြသည္ပင္လွ်င္ အြမၼသ္၀င္ေတြျဖစ္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
လူသားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခလီဖြာဆိုတဲ့တာ၀န္ကို အပ္ႏွံထားပါတယ္။ ခလီဖြာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားေတြ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို တခ်ိဳ႕လူသားေတြက ငါတို႔ဟာ ကမၻာၿဂိဳဟ္ ရဲ႕ ခလီဖြာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကမၻာၿဂိဳဟ္မွာ ငါတို႔ႀကိဳက္သလို လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တာ၀န္နဲ႔တပါတည္း တာ၀န္ယူမႈပါရွိလာတဲ့အတြက္ အက်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း ခံစားစံစားရမွာလည္းျဖစ္တယ္။ လူကလြဲရင္ က်န္တဲ့သက္ရွိသက္မဲ့ေတြမွာ တာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈ လံုး၀မရွိဘူး။ လူသားမွာပဲရွိတယ္။ လူသားဟာ မိမိေနထို္င္ရာ ကမၻာေျမႀကီးအတြက္ပင္လွ်င္ တာ၀န္ယူရတယ္။ မိမိရဲ႕သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ ေတာေတာင္ေရေျမ၊ ေန၊ လ၊ နကၡတ္၊ တာရာေတြ အားလံုးအတြက္လည္း လူသားမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။
ဒီေနရာမွာ သမၼတႀကီးအုမရ္(ရ)ရဲ႕ သမိုင္း၀င္စကားတစ္ခြန္းကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ သမၼတႀကီးအုမရ္(ရ)သခင္ သမၼတတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္မွာ ေျပာခဲ့တာက ယူဖေရးတီးျမစ္၀ွမ္းမွာ ေခြးတစ္ေကာင္ အစာငတ္ၿပီးေသသြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ငါအုမရ္မွာတာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာအုပ္ခ်ဳပ္သူ ခလီဖြာဟ္တစ္ပါး ရဲ႕ တာ၀န္ကို ညႊန္းဆိုေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လူသားတိုင္းလူသားတိုင္း အလႅာဟ္အပ္ႏွင္းထားတဲ့ ခလီဖြာဆိုတဲ့ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရတဲ့အတြက္ ကမၻာေလာကႀကီးရွင္သန္ေရး၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္တည္တံ့ေရး၊ ေက်းငွက္ တိရစၧာန္ေတြ ေနထိုင္ရွင္သန္ေရးေတြကို တာ၀န္ယူရပါတယ္။ လူေတြရဲ႕အဲဒီလို ထမ္းေဆာင္မႈေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ မုအ္မင္န္လို႔သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထင္ေနတာက မုအ္မင္န္ဆိုတာ အလႅာဟ္ကို ယံုၾကည္ၿပီးေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ယံုၾကည္ရင္ မုအ္မင္န္လို႔ခံယူထားၾကတယ္။ ဒါက တကယ္လုိအပ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ျဖစ္မွ မုအ္မင္န္ျဖစ္မယ္။ စစ္မွန္တဲ့အစၥလာမ္ျဖစ္မွ မုအ္မင္န္ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ ငါမုအ္မင္န္ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ဒီလိုတာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ရမွန္းမသိၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ ငါမုအ္မင္န္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ မေၾကြးေၾကာ္ပဲနဲ႔ မုအ္မင္န္တစ္ေယာက္ထမ္းေဆာင္ရမဲ့ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့လူေတြလည္းရွိပါတယ္။
မုအ္မင္န္ဆိုတာက မိမိေၾကာင့္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေစရမယ္။ အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈကို မိမိလည္းခံစားရတဲ့လူကို မုအ္မင္န္လို႔ေခၚတယ္။ မုအ္မင္န္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး မိမိေၾကာင့္ မိမိ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ဒုကၡေရာက္ေစတယ္။ မိမိေၾကာင့္ရပ္ကြက္ဒုကၡေရာက္မယ။္ မိမိေၾကာင့္ မိမိတိုင္းျပည္ ဒုကၡေရာက္မယ္ဆိုရင္ သူဟာ မုအ္မင္န္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ မိမိကိုယ္မိမိ မုအ္မင္န္တစ္ေယာက္ဟုတ္၊ မဟုတ္၊ ဆန္းစစ္ရမယ့္အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာင့္ တစံုတစ္ဦး ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္မုအ္မင္န္မဟုတ္ေသးဘူး။
မုအ္မင္န္ဆိုတာက သူ႔ရဲ႕လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈအားလံုးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျဖစ္ထြန္းေစတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ကေတာ့ ဒီလိုၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့လူကို မြတ္ဆလင္မ္လို႔ေခၚပါတယ္။ မုအ္မင္န္အုပ္စုထဲမွာ မြတ္ဆလင္မ္ပါမယ္။ ဆြာဒီကီန္ပါမယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ကမၻာေလာကႀကီး ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေနမယ္။ ကမၻာေလာကႀကီးမွာရွိတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုျဖစ္ေစတယ္ဆိုရင္ သူဟာမုအ္မင္န္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ဒုတိယလူတန္းစားက ကာဖိရ္။ ကာဖိရ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မိစၧာဒိဌိလို႔ေျပာ တယ္။ ဒါဟာ အနီးစပ္ဆံုးမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုရ္အာန္ရဲ႕ဆိုလိုခ်က္နဲ႔ေတာ့ တထပ္တည္းမက်ဘူး။ မုအ္မင္န္ ဆိုတာက အရွိတရားေတြကို ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕ သဘာ၀ဓမၼေတြကိုသိရွိၿပီး အဲဒီ အတိုင္းလိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ အားလံုးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစတယ္။ ကာဖိရ္က အရွိတရားကို ျငင္းဆန္သူ။ အရွိတရား ကို ဖံုးကြယ္သူ။ ဖံုးကြယ္ျငင္းဆန္ရင္းနဲ႔သူ႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြဟာ အဖ်က္သေဘာေဆာင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔လုပ္ရပ္ဟာ အဖ်က္လုပ္ငန္းေတြျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာကို မသိတဲ့အျပင္ သူေကာင္းတာေတြလုပ္ေနတာပါလို႔ေတာင္ ထင္ေန၊ ေျပာေနတာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အဖ်က္လုပ္ရပ္ကို လက္မခံတဲ့လူ၊ အရွိတရားကို ျငင္းဆန္သူဟာ ကာဖိရ္ပဲျဖစ္တယ္။ ေနာက္ တတိယအမ်ိဳးအစားကေတာ့ မုနာဖိက္။ မုနာဖိက္ကေတာ့ ဘာယုံၾကည္ခ်က္မွမရွိဘူး။ မုအ္မင္န္က ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္မာတဲ့လူျဖစ္တယ္။ မုနာဖိက္က ေလာေလာလတ္လတ္ အက်ိဳးရွိဖို႔ကိုဘဲ သူၾကည့္တယ္။ ဟန္ေဆာင္တယ္။ ဟန္ေဆာင္လိမ္ညာေပါင္းစားမယ္။ သူ႔ေၾကာင့္ ဂုိဏ္းဂနကြဲမယ္။ ေသြးကြဲသြားေစမယ္။ ဒါဆိုရင္ အဲဒီလိုလူဟာ မုနာဖိက္ဘဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို လူတန္းစား ၃ မ်ိဳးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထား တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
လူေတြကို အဲဒီလိုလူတန္းစား ၃ မ်ိဳးခြဲျခားထားေပမယ့္ ဘယ္သူဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္သူ မုအ္မင္န္ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူဟာ အဖ်က္လုပ္ရပ္ကို လုပ္ေနတဲ့ကာဖိရ္ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ ဟန္ေဆာင္လိမ္ညာသူ မုနာဖိက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ထင္ရွားေပၚလြင္မႈမရွိဘူး။ တခါတခါ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ မုအ္မင္န္တို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္၊ ကာဖိရ္တို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္၊ မုနာဖိက္တို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာဖိရ္လား၊ မုအ္မင္န္လား၊ မုနာဖိက္လားဆိုတာ ထင္ရွားေပၚလြင္ေအာင္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို သတ္မွတ္ထားတယ္။
အဲဒီအခိ်န္ကာလက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေသျခင္းႏွင့္ရွင္ျခင္းဆိုတဲ့ ၾကားကာလအခ်ိန္တစ္ခုကို သတ္မွတ္ ထားတယ္။ ဒီသေဘာတရားကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လိုေဖာ္ျပထားလဲဆိုရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၆၇း၁-၂ မွာ `အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို စိုးပိုင္ေတာ္မူေသာအရွင္ဟာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကို ျဖစ္ေစေတာ္မူတဲ့အရွင္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအရွင္ဟာ အရာရာရဲ႕စြမး္အင္(သကၠဒီရ္)ေတြကို သတ္မွတ္ပိုင္းျခားထားတယ္။ သကၠဒီရ္ကို သတ္မွတ္ထားတယ္။ အရာရာတိုင္းရဲ႕ စြမး္ေဆာင္ႏိုင္မႈေတြကို သတ္မွတ္ထားေတာ္မူတယ္။ အဲဒီအရွင္ဟာ ဘယ္သူသည္ အက်င့္သီလ အားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တာကို ထင္ရွားေပၚလြင္ေစဖို႔အတြက္ (ေမာက္သ္နဲ႔ဟယားသ္)ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္း ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္ေစထားေတာ္မူတယ္။´
ဒီအာယသ္ေတာ္မွာပါတဲ့ ထင္ရွားေပၚလြင္ေစျခင္းဆိုတဲ့ဟာကို အရဗီက ဘယ္လိုေျပာလဲဆိုရင္ လိယသ္လုကြန္မ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ အဲဒီစကားလံုးရဲ႕ ရင္းျမစ္ေ၀ါဟာရက ဘ-လ-၀ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိတယ္။ ဘလာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာေနၾကျဖစ္တဲ့ `ဘလာ မုစီဘသ္´ဆိုရင္ေတာ္ေတာ္ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးျဖစ္တဲ့အရာ၊ ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္ ဆိုးရြားစြာက်ေရာက္ေနၿပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာလာမူစီဘသ္ေတြ က်ေရာက္ေနၿပီလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမြးဖြားခ်ိန္မွစလို႔ ေသဆံုးကြယ္လြန္ခိ်န္ၾကားကာလဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြ ထင္ရွားေပၚလြင္ေစဖို႔ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါကို တခ်ိဳ႕က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ က စမ္းသပ္ေတာ္မူရန္ အလို႔ငွာရွင္ျခင္း၊ ေသျခင္းကို သတ္မွတ္ျပဌာန္းေတာ္မူသည္လို႔ ဘာသာျပန္ထားပါတယ္။
အဲဒီဘာသာျပန္ခ်က္ဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ `အလ္လာမာ အူယုဗ္´ကို ဆန္႔က်င္သလိုျဖစ္ တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲက ဆူရာဟ္ေတြထဲမွ ဆူရာဟ္ ၅း၁၀၉ မွာ `အလ္လာမာ အူယုဗ္´ `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္၊ သိပ္သည္းနက္နဲ ဖံုးကြယ္ေနတဲ့ အရာအားလံုးကို ခၽြင္းခ်က္မရွိသိရွိေတာ္မူေသာအရွင္´လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီလို အရာရာကို ခၽြင္းခ်က္မရွိ သိရွိေတာ္မူေသာအရွင္က စမ္းသပ္ေတာ္မူတယ္ဆိုၿပီး သံုးစြဲမယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားမလည္ရာ မယံုၾကည္ရာေရာက္မယ္။ အလႅာဟ္ဟာမည္သူ႔ကို မဆို၊ မည္သည့္ကိစၥကိုမဆို စမ္းသပ္ေနရန္မလို၊ အၾကြင္းမဲ့သိရွိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္က အဘိဓါန္သုေတသီေတြရဲ႕ စကားလံုးကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ `ထင္ရွား ေပၚလြင္ေစရန္ အလို႔ငွာ´လူသားကို ေသျခင္း၊ ရွင္ျခင္းကို သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ဆုိျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ အဘိဓါန္သုေတသီ ရာဂီဘ္က ဘလာဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုလူတို႔၏ အရည္အေသြးကို ထင္ရွားေပၚလြင္လာ ေစရန္ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းမ်ားႀကံဳေတြ႔ေစျခင္းလို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါက နံပါတ္ ၁၊ နံပါတ္ ၂ အဓိပၸါယ္ က `ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးျမည့္သြားျခင္း´လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ `အသင္တို႔အနက္ မည္သူသည္ အက်င့္ သီလေကာင္းမြန္သည္ကို ထင္ရွားေပၚလြင္ေစရန္ အလို႔ငွာ ရွင္ျခင္းႏွင့္ေသျခင္းကို ျပဌာန္းထားသည္လို႔ေဖာ္ညႊန္း ေနပါတယ္။
လူေတြဟာ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းႀကံဳလာမွ မိမိရဲ႕အရည္အေသြး အစစ္အမွန္ေပၚလာမွာျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းလူတိုင္း ျပႆနာေတြကို နိစၥဓူ၀ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတယ္။ ျပႆနာတစ္ခုရွင္းလိုက္တာနဲ႔ ၿပီးမသြားဘဲ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ျပႆနာအသစ္ေတြနဲ႔ ႀကံဳရစၿမဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ဆင္းရဲ၊ ဒုကၡေတြကို ရင္္ဆိုင္ရတဲ့အခါ မွာ သူ႔ရဲ႕အရည္အေသြးျပည့္၀မႈ၊ သို႔မဟုတ္ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းမႈေတြဟာ ေပၚလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆင္းရဲ၊ ဒုကၡ၊ ျပႆနာေတြကို သူဘယ္လိုေျဖရွင္းလဲဆိုတဲ့အေပၚမ်ာ သူဟာအရည္အေသြး ျပည့္၀တဲ့သူလား၊ အရည္ အေသြးညံ့ဖ်င္းတဲ့ သူလားဆိုတာထင္ရွားေပၚလြင္ေစပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ ဒုကၡ၊ ဆင္းရဲေတြေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ႀကီးကို စိတ္ပ်က္ဖို႔၊ စိတ္နာက်ည္းဖို႔ မလိုဘူး။ လူျဖစ္ရတာ မေကာင္းပါဘူးလို႔ ညည္းျငဴေနရန္ မလိုဘူး။ ဒီအခက္အခဲေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ (နာဖ္စ္)ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ေတာက္ေျပာင္လာေအာင္ ေသြးေပးေနတဲ့အရာေတြျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အစၥလာမ္ရဲ႕ အျမင္ကို တငျ္ပေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အခက္အခဲ၊ အက်ပ္အတည္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြ သာမက အလႅာဟ္ရဲ႕တမန္ေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)၊ တမန္ေတာ္ မူဆာ(အ)၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) အပါအ၀င္ တမန္ေတာ္မ်ားဟာ ဒုကၡ၊ သုခ ေျမာက္မ်ားစြာကို ခါးစည္းရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ဟာ မုအ္ဂ်ီဇာေတြကို မသံုးဘဲ၊ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္လို ေျဖရွင္းခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလိုေျဖရွင္းရင္း၊ ေျဖရွင္းရင္းနဲ႔ တမန္ေတာ္ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးဟာ ေတာက္ေျပာင္လာတာ ျဖစ္တယ္။
ဖိရ္ေအာင္န္ရဲ႕ လက္ထက္မွာ တမန္ေတာ္မူဆာအပါအ၀င္ ထက္ျမက္တဲ့လူေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ၿပီးေတာ့ အရည္အခ်င္းအစြမ္းအစမရွိသူေတြကို ခ်ီးေျမႇာက္တဲ့ကာလတစ္ခု ရွိခဲ့တယ္။ အာဏာရွင္ေတြဟာ ဒီအတိုင္းဘဲ၊ အရည္အေသြးအစြမ္းအစရွိသူေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ၿပီးေတာ့ အရည္အေသြးမရွိတဲ့သူေတြ၊ သူခိုင္းသမွ်လုပ္မယ့္သူ၊ ေစာ ဒကမတက္မဲ့ သူေတြကို ေျမႇာက္စားၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အရည္အေသြးရွိတဲ့လူေတြအတြက္ တကယ့္ကို ဘလာမူစီဘသ္အခ်ိန္အခါပဲျဖစ္တယ္။ အက်ပ္အတည္းဒုကၡဘဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို အက်ပ္အတည္းကို တမန္ေတာ္ မူဆာ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဘယ္လိုေဖာ္ျပထားလဲဆိုရင္
`ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာ အသင့္ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာ အရွင့္ထံပါးမွ အသင့္ ရဲ႕အရည္အေသြးေတြကို ထင္ရွားေပၚလြင္လာေစရန္ ေလ့က်င့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြရွိေနပါတယ္။´ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြက ေဘးဒုကၡအသြယ္သြယ္အက်ပ္အတည္းျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ၿဂိဳဟ္ဆိုး၀င္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ ၿပီး၊ မိမိတို႔ေကာင္းရာမြန္ရာမ်ားျပဳမူေနပါလ်က္ အလႅာဟ္အရွင္က အဘယ္ေၾကာင့္ ဘလာမူစီဘသ္ေတြေပးရတာ လဲလို႔ ညည္းျငဴၾကတယ္။ တမန္ေတာ္မ်ားဟာ အဲဒီလိုဘယ္ေသာအခါမွ မညည္းျငဴခဲ့ၾကပါဘူး။ ျပႆနာေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၿပီး သူတို႔ရဲ႕နာဖ္စ္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ေတာက္ေျပာင္ေစခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္ရဲ႕ အျမင္က လူ႔ေလာကမွာ ဒုကၡဆင္းရဲဆိုတာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ရမွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ က်ိန္းေသျဖစ္တယ္။ ဒုကၡဆင္းရဲနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတိုင္းမိမိရဲ႕အရည္အေသြးေတြကို ထင္ရွားေအာင္ ျပသရမွာက လူသားေတြရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္ပါ တယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၆၂ အာယသ္ ၂ မွာပါတဲ့ ဟယားသ္နဲ႔ေမာ၀္သ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးအေၾကာင္း တင္ျပပါမယ္။ ေမာ၀္သ္ဆိုတာ ေသျခင္းနဲ႔ဟယားသ္ဆိုတာ ရွင္သန္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေသျခင္းႏွင့္ရွင္ျခင္းဟာ ဒီေလာကအတြက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဟရာသ္ဆိုတာ လႈပ္ရွားတယ္။ ထိေတြ႔တယ္။ အာ႐ံုခံႏိုင္တယ္။ ေမာ၀္သ္ဆိုတာ က လႈပ္ရွားမႈရပ္တန္႔သြားတယ္။ ထိေတြ႔အာ႐ံုခံႏိုင္မႈေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားတယ္။ ဒါဟာ ဒီေလာကမွာဘဲ ႀကံဳေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာကမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေသသြားၿပီဆိုၿပီးေတာ့ ခႏၶာကို ေျမျမႇဳပ္၊ မီး႐ွိဳ႕၊ ေရေမွ်ာလုိက္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ နာဖ္စ္က ဘယ္ေတာ့မွ မေသပါဘူး။ နာဖ္စ္ကို ေသျခင္းရဲ႕အရသာကို ျမည္းစမ္းခိုင္းလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမည္းေလးပဲ ေကၽြးလိုက္တာပါ။ အ၀မေကၽြးဘူး။ (ဆရာဦးျမတ္သူ ေျပာခဲ့တဲ့စကားပါ။)
`ကုလ္လုနာဖ္ေစ၊ ဇာအိကသုလ္ေမာ၀္သ္´နာဖ္စ္အားလံုးဟာ ေသျခင္းဆိုတဲ့အရသာကို ျမည္းစမ္းရမယ္ တဲ့။ အဲဒီလိုခိုင္းလိုက္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒြႏၷယာမွာရွိတဲ့ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ လံုး၀ပ်က္စီးသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ နာဖ္စ္ဟာ ေရွ႕ခရီးကိုဆက္သြားပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ ဒီမွာရွိေနတဲ့ကာလကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒြႏၷယာ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ အင္မတန္နီးကပ္ေနတဲ့ အနီးစခန္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒြႏၷယာရဲ႕သေဘာမွာ အခ်ိန္အားျဖင့္ အင္မ တန္တိုေတာင္းတယ္။ ဒြႏၷယာနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အာေခရသ္လို႔သံုးတယ္။ အခုလက္ရွိအခ်ိန္ကေန ေနာက္ျဖစ္လာ မယ့္ စကၠန္႔တိုင္း စကၠန္႔တိုင္းဟာ အာေခရသ္ျဖစ္တယ္။ ဒီဒြႏၷယာေလာကႀကီးၿပီးတဲ့ေနာက္ ေနာက္ထပ္လာမယ့္ ခရီးဟာ အာေခရသ္တမလြန္ေလာကျဖစ္တယ္။
က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂၉ အာယသ္ ၆၄ မွာ ဒြႏၷယာနဲ႔ အာေခရသ္ရဲ႕သေဘာကို အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က ဘယ္လိုမိန္႔ဆိုထားသလဲဆိုရင္ `ေလာကီသက္တမ္းဟာ အႏွစ္သာရ နည္းပါးၿပီးေတာ့ ကစားခုန္စားမႈရဲ႕ သက္တမ္းသာျဖစ္တယ္။ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ရဲ႕ ဘ၀သက္တမ္းသည္သာ ရွင္သန္လႈပ္ရွားထက္ျမက္မယ့္ သက္ တမ္းျဖစ္သည္။´လို႔သတိေပးထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔ေလာကမွာ အခ်ိဳ႕က ေနာင္တမန္လြန္သက္တမ္း မရွိဘူးလို႔ ယံုၾကည္သူေတြလည္းရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က အတိတ္ဘ၀ဆိုတာရွိ၊ ဒါေပမယ့္ အစၥလာမ္ရဲ႕အျမင္ကေတာ့ ဒီဒြႏၷယာဘ၀နဲ႔အာေခရသ္ တမလြန္ဘ၀ဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းရွိပါတယ္။ ဒီဒြႏၷယာရဲ႕ဘ၀အစဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိခင္၀မ္းၾကာသိုက္မွာ သေႏၶတည္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး လူ႔ဘ၀အဆံုးဟာေသျခင္းတရား ဆိုက္ေရာက္လာခ်ိန္ျဖစ္ တယ္။
ေသျခင္းဆိုတာ ဒီေလာကီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခံစားခ်က္ေတြ၊ အထိအေတြ႔ေတြ ခံစားခ်က္ေတြ ရပ္တန္႔သြားတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ျဖစ္လာမယ့္ ဘ၀ဟာ သစ္လြင္တဲ့ျဖစ္ထြန္းမႈ၊ (ခလက ဂ်ဒီးဒ္)လို႔သံုးထားပါ တယ္။ သစ္လြင္တဲ့ဘ၀၊ သေဘာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိ၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ဘ၀၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ရွိဘ၀နဲ႔ လံုး၀ မဆိုင္တဲ့ဘ၀။ ဒါကို ဘာနဲ႔ဥပမာယူႏိုင္သလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိခင္၀မ္းဗိုက္ထဲမွာရွိေနစဥ္ကဘ၀နဲ႔ ေမြးၿပီး ေနာက္ လူ႔ေလာကထဲေရာက္လာတဲ့ဘ၀ဟာ ဘယ္လိုကြာျခားသြားသလဲ၊ လံုး၀မဆိုင္ေတာ့တာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ မိခင္၀မ္းဗိုက္ထဲမွာရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုေလာကႀကီးထဲကို ေရာက္မယ္လို႔မထင္ မခံစားႏိုင္သလို၊ ဒီေလာကႀကီးကေန တမလြန္ဘ၀ကို သြားရမယ္ဆိုတာလည္း ဘယ္လိုမွ ခံစားၾကည့္လို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အာေခရသ္ဟာ ဒီဒြႏၷယာေလာကနဲ႔ တဆက္တည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အာေခရသ္မွာ အခ်ိန္ကာလဆိုတာ ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ အခ်ိန္ကာလဆိုတာ ဒီဒြႏၷယာအတြက္သာျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္ကာလမရွိပဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘယ္လိုမွ မစဥ္းစားတတ္ဘူး။
အဲဒီအာေခရသ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီဒြႏၷယာေလာကမွာေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အက်င့္အမူေတြနဲ႔ တည္ ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေန၊ ဆိုေန၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြဟာ အာေခရသ္အတြက္ ျဖစ္တယ္။ ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းေသာအက်င့္ကိုက်င့္ရင္ အာေခရသ္မွာ ေကာင္းမယ္၊ မေကာင္းေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ ရင္ မေကာင္းတာရမယ္။ အဲဒီေလာက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာႏိုင္မယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမယ္။ ဘယ္လိုေကာင္း မယ္။ ဘယ္ေလာက္မေကာင္းဘူး။ ဘယ္လိုမေကာင္းဘူးဆိုတာကို ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ဘူး။ အာေခရသ္ ေနာင္တမ လြန္ဘ၀ဆိုတာကို ထပ္မံၿပီးတင္ျပရရင္ လူတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ဘ၀မွာ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ေရွ႕မွာဆက္ျဖစ္လာမယ့္ စကၠန္႔ တိုင္း စကၠန္႔တိုင္းဟာ အာေခရသ္ျဖစ္ပါတယ္။ သားသမီးေတြဟာ မိဘေတြအတြက္ အာေခရသ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ ေနာင္လာမယ့္လူသားမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြဟာ အာေခရသ္ျဖစ္ပါတယ္။
လူသားအားလံုးအတြက္ ဒီဒြႏၷယာေလာကႀကီးၿပီးၿပီးေနာက္ ႀကံဳေတြ႔ရမယ့္ကာလဟာ တမလြန္အာေခရသ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လူသားတိုင္းဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ ဒြႏၷယာေလာကမွေဆာင္ရြက္ခ်က္ဟာ တမလြန္ဘ၀မွာလည္း အက်ိဳးခံစားရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသားတိုင္းဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို ဒီဒြႏၷယာေလာက တစ္ခုတည္းအတြက္ မၾကည့္ဘဲနဲ႔ လာမယ့္အာေခရသ္အတြက္ပါ ေရရွည္ အက်ိဳးအျမတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ထည့္သြင္း၊ စဥ္းစားေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္တယ္။ ေနာင္ဆက္ခံမယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ပါ ႀကိဳတင္၊ ႀကိဳးစားစီမံ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀တစ္ခုဆိုတာဟာ ဒြႏၷယာေလာကရဲ႕လက္ရွိသက္တမ္းသာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တမလြႏ္ဘ၀အတြက္ကိုပါ ယံုၾကည္ခ်က္ထားၿပီး တရားသျဖင့္ ေနထိုင္က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အစၥလာမ္ရဲ႕အျမင္ကို ကၽြန္ေတာ္တင္ျပေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒြႏၷယာသက္တမ္းကို မိခင္၀မ္းၾကာသို္က္မွာ သေႏၶတည္စကစၿပီး ေသဆံုးခ်ိန္အထိ သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေႏၶမတည္ခင္က လူသားဟာဘာရယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔မရပါဘူး။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၇၆း၁ မွာ `လူသားမွာ ဘာရယ္လို႔ မေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ အခိ်န္ကာလတစ္ရပ္ရွိတယ္။´ ဆိုလိုတာက လက္ရွိ လူသားဘ၀ မတိုင္မီအတိတ္ဘ၀ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အတိတ္ဘ၀ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ သာျဖစ္ပါတယ္။ အလႅာဟ္ကေတာ့ မင္းတို႔အတိတ္ဘ၀ ဘာမွမရွိဘူးလို႔ေဖာ္ျပပါတယ္။ မင္းတို႔ လူသားေတြရဲ႕ ဘ၀အစဟာ မိခင္၀မ္းၾကာသိုက္မွာ သေႏၶတည္တဲ့အဆင့္က စတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ဆူရာဟ္ ၇၆း၂ က ဒီအခ်က္ ကို ပိုၿပီးသေဘာေပါက္ေစပါတယ္။
`ဧကန္အမွန္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ လူသားကို အဖိုမ်ိဳးပြားသုတ္ေကာင္ ႏွင့္ မမ်ိဳးဥတို႔ ေပါင္းစပ္ျခင္း ျဖင့္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစခဲ့တယ္။ ၎မွ သူ႔ရဲ႕အရည္အေသြးမ်ား ထင္ရွားလာေစၿပီးေတာ့ အၾကားအာ႐ံုေတြ၊ အျမင္အာ႐ံုေတြကို ျဖစ္ထြနး္ေပၚေပါက္ေစခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာ အရည္အေသြးေတြ ထင္ရွားလာ ေစခဲ့တယ္လို႔ ေဖာ္ညႊန္းထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖခင္ရဲ႕သုတ္ရည္မွာပါတဲ့ မ်က္စိျဖင့္မျမင္ႏို္င္တဲ့ spermatozoa ေကာင္ေရသန္းေပါင္းမ်ားစြာဟာ မိခင္ရဲ႕၀မ္းၾကာသိုက္ထဲမွာ မမ်ိဳးဥနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ အဲဒီ သန္းေပါင္းမ်ားစြာထဲကမွ တစ္ေကာင္တည္းေသာ သုတ္ေကာင္သာလွ်င္ မမ်ိဳးဥႏွင့္ ေတြ႔ၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ တခါတရံ ႏွစ္ေကာင္၀င္လို႔ရတဲ့အတြက္ အျမႊာပူးဆိုတာျဖစ္တယ္။ က်န္အေကာင္မ်ားဟာ လူျဖစ္ခြင့္မရၾကဘူး။
သန္းေပါင္းမ်ားစြာထဲက တစ္ေကာင္တည္းသာ ေအာင္ျမင္တာျဖစ္လို႔ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားတဲ့ အခက္အခဲ အတားအဆီးေတြနဲ႔ ႀကံဳရသလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခန္႔မွန္းလို႔ရတယ္။ သေႏၶတည္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အဲဒီသေႏၶသားေလးဟာ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ အစြမး္သတၱိေတြရွိၿပီး ျဖစ္တယ္။ ဒါမွသာ သူဟာ မိခင္၀မ္းၾကာသိုက္မွာ သေႏၶတည္ခြင့္ရတာျဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကကို မေရာက္ခင္ ကတည္းက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူ႔ကိုဒီဒုကၡေတြကို ရင္္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးေတြ ထည့္ေပးၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအရည္အေသြးမရွိတဲ့ သန္းေပါင္းမ်ားစြာဟာ လူျဖစ္ခြင့္မရခဲ့ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မိခင္၀မ္းၾကာသုိက္ထဲကဘ၀၊ ယခုလက္ရွိဘ၀၊ အာေခရသ္ဘ၀၊ ဘ၀သံုးခုကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ဒီဒြႏၷယာဘ၀ဟာ အင္မတန္အခ်ိန္ကာလတိုေတာင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ကစားခုန္စားမွ်သာျဖစ္ တယ္လို႔ဆိုေပမယ့္၊ အလြန္အင္မတန္ အေရးပါတဲ့ ဘ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀မွာႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၿပီးေတာ့ မိမိစံျမန္းရမယ့္ တမလြန္ပံုရိပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုဆစ္ေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ အစၥလာမ္၏ ေလာကအျမင္ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအလိုက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လူသားေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘရွရ္ျဖစ္တယ္။ အင္န္ဆာန္ျဖစ္တယ္။ အာဒမ္ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ကိုယ္စီကိုယ္စီ၊ အရည္အေသြးအလိုက္ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲထားတာကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘရွရ္ဆိုတာ ေသမ်ိဳးလူသား။ ႐ိုး႐ိုးသာမန္ သက္ရွိလူသားတိုင္းကို သံုးတယ္။ အင္န္ဆာန္ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းကြဲျပားသြားၿပီ။ တိရစၧာန္ေတြလို မ႐ိုင္းစိုင္းေတာ့ပဲနဲ႔ ယဥ္ေက်းတဲ့သတၱ၀ါအဆင့္ ကို ေရာက္လာၿပီလို႔ ညႊန္းဆိုပါတယ္။ အာဒမ္ဆိုတာကေတာ့ ေလာကမွာရွိတဲ့စနစ္ဇယားေတြကို အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးထားတဲ့ ေလ့လာစူးစမ္း၊ သုေတသနျပဳႏိုင္တဲ့ အစြမး္သတိၱ ရွိတဲ့ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးထားတဲ့ လူသားကို ေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္တယ္။ လူသားဟာ အင္န္စန္အဆင့္ကေန အာဒမ္အဆင့္ကို ေရာက္ရွိလာတဲ့အခါမွာ လူ႔အစုအေ၀းနဲ႔ ေနလာတတ္ၾကတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရး အတတ္ပညာေတြကို ျပဳလုပ္လာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာဒမ္ရဲ႕ပထမဦးဆံုးဘ၀ကို ဂ်ႏၷသ္ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို အလႅာဟ္ကေျပာတယ္။ ဂ်ႏၷသ္ဆိုတာက တမလြန္မွာ ေတြ႔ႀကံဳရမယ့္ ဂ်ႏၷသ္ကို ေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ။
တမလြန္ဘ၀မွာရမယ့္ ဂ်ႏၷသ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ထာ၀ရျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဒမ္ဟာ ဂ်ႏၷသ္ အေျခအေနကေန ဆင္းေပးခဲ့ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လူ႔ေလာကမွာရွိတဲ့ ဥယ်ာဥ္ဘံုနန္းအဆင့္ကို ရခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ အလႅာဟ္ကစားၾက၊ ေသာက္ၾက၊ မင္းတို႔ေနရာအႏွံ႔ကိုသြားၾကဆိုၿပီး ေျပာထားေပမယ့္ အရာတစ္ခုကိုေတာ့ တားျမစ္ထားတယ္။ ဘာလဲ အပင္နားကို မကပ္နဲ႔။ အဲဒီအပင္နားကို မကပ္နဲ႔ဆိုတာ သစ္ပင္ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီသစ္ပင္လိုပဲ တစ္ေနရာတည္းမွာ ရပ္တည္ေနၿပီး၊ မိမိရဲ႕အကိုင္းအခက္အရြက္မ်ားအတြက္သာ အသီးသီးေပးတဲ့ အပင္လိုမက်င့္ႀကံနဲ႔။ အာဒမ္တို႔ဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕တားျမစ္ခ်က္ကို သူဟာေဖာက္ဖ်က္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုပဲ လူသားမ်ား ဟာ ကိုယ့္မိသားစု၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြမ်ား၊ ကိုယ့္အဖြဲ႔အတြက္ပဲလုပ္ၿပီး၊ ပတ္၀န္းက်င္အတြက္ ႏိုင္ငံအတြက္ ကမၻာေလာကႀကီး အတြက္ အက်ိဳးမျပဳဘူးဆိုရင္ ဂ်ႏၷသ္မွာရွိတဲ့အပင္နားကို ကပ္ၿပီးအသီးကိုပါစားလိုက္တဲ့ အာဒမ္လိုပံုစံမ်ိဳးျဖစ္တယ္။
ဒီကေန႔ ကမၻာမွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ဆိုၿပီးေတာ့ စစ္ပြဲေတြမ်ားစြာျဖစ္တယ္။ လူေတြမ်ားစြာ ေသေၾကပ်က္စီး တယ္။ ISIS ကလည္း အစၥလာမ္ႏိုင္ငံထူေထာင္ရမယ္ဆိုၿပီး မြတ္ဆလင္မ္ေတြကိုပါ သတ္ျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ ေျမာက္ကိုရီးယားကလည္း မ်ိဳးခ်စ္ကိုးရီးယား စိတ္ဓါတ္ဆိုၿပီး ကမၻာကို ရန္စေနၾကတယ္။ ဒီလိုပဲ အၾကမ္းဖက္အုပ္စု မ်ားကလည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ဆိုၿပီး မီးေမႊးေနၾကတယ္။ အလႅာဟ္တားျမစ္ထားတဲ့ အပင္နားကို လူေတြခ်ဥ္းကပ္ ေနၾကတယ္။ အသီးေတြကို စားသံုးေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကင္းမဲ့ေနတာျဖစ္တယ္။ လူ႔ရဲ႕ ဗီဇကိုက မိမိရဲ႕ၾသဇာအာဏာကို အင္မတန္မွ ထူေထာင္ခ်င္တယ္။ ဒီၾသဇာအာဏာကို ဘယ္ေတာ့မွငါတို႔လက္ လႊတ္ဆံုး႐ွံဳးမခံႏိုင္ဘူး။ ငါတို႔မိသားစုကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးခ်င္တယ္။ သားစဥ္ေျမးဆက္ တည္တံ့ေစခ်င္ၾကတယ္။
ဒီဗီဇကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ႐ွိဳင္သြာန္လို႔ေျပာထားတယ္။ ဆူရာဟ္ ၂၀း၁၂၀ မွာ ၾသဇာအာဏာကို ႐ွိဳင္သြာန္က `၀ဆ္၀ဆာ´လုပ္တယ္။ ေသြးထိုးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ဗီဇမွန္သမွ် ႐ွိဳင္သြာန္ဘဲျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ရထားတဲ့ အာဏာကို လက္မလႊတ္ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမ လဲဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အၿမဲႀကံစည္ေနၾကတယ္။ အလႅာဟ္တားျမစ္ထားတဲ့ ငါနဲ႔ငါ့အမ်ိဳးအႏြယ္အတြက္ပဲဆိုတဲ့ အတၱစိတ္ဓါတ္ေတြ၀င္လာတဲ့အခါမွာ အုပ္စုေတြဖြဲ႔လာၾကတယ္။ တစ္ဖြဲ႔နဲ႔တစ္ဖြဲ႔ ရန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဂ်ႏၷသ္ဥယ်ာဥ္ဘံု ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္ရဲ႕ ေလာကအျမင္ဟာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ကို ဘယ္ေသာအခါမွ အားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံတည္ေထာင္ရမယ္ဆိုတာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ကို အရင္းခံတယ္။ အလႅာဟ္ တားျမစ္ထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီအပင္နားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မကပ္ၾကပါနဲ႔။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာပဲ ေနထိုင္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အလႅာဟ္တားျမစ္ထားတဲ့ အရာေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ၿပီး အလႅာဟ္ျပဳက်င့္ခိုင္းတဲ့အရာေတြကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔အစည္း (မြတ္ဆလင္မ္အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတည္းမဟုတ္) တနည္းအားျဖင့္ လူသားအားလံုးရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ရဲ႕ အြမၼသ္အတြက္ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရင္း မုအ္မင္န္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အစၥလာမ္ရဲ႕ ေလာကအျမင္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။