အစၥလာမ္ ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳ….. မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳ….. မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဒီကေန႔(၁၅.၇.၂ဝ၁၆)၊ က်င္းပတဲ့ ေယာဝ္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္ခြတၱဗါဟ္ မွာေတာ့ က်ေနာ္တင္ျပခ်င္တဲ့ ခြတၱဗါဟ္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ “ အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳ” ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခါင္းစဥ္ကိုကေနာ္ေရြးခ်ယ္တင္ျပရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာနိုင္ငံေရးရဲ့ အခင္အက်င္းတစ္ရပ္ေျပာင္းလဲလာမွဳအေပၚ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာနိုင္ငံသားေတြဟာ Nation Building တစ္ရပ္ကို မျဖစ္မေနတည္ေဆာက္ရပါေတာ့မယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ နိုင္ငံသားတစ္ရပ္လံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ Natinal Identity တစ္ရပ္ကို ျပသဖို႔အခ်ိန္က်လာေတာ့မွာပါ။ ဒီလိုမတူညီတဲ့ Identity ေတြရွိေနတဲ့နိုင္ငံတစ္ခုမွာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြအတြက္ Identity ထုတ္ေဖၚျပသဖို႔အေရးမွာ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳကလည္း အခန္းက႑တစ္ခုအျဖစ္ပါဝင္ပတ္သက္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အစၥလာမ္က ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုျပဌာန္းထားသလဲဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီး အသိတရားတစ္ရပ္ကိုရယူၾကပါစို႔။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အစၥလာမ္ကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္သူအားလံုးအတြက္ တစ္သမတ္တည္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုရွိပါသလား…ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကစၿပီးစဥ္းစားၾကရပါမယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာေတာ့ အစၥလာမ္ကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္သူတစ္ဦးအတြက္ ဘယ္လိုပံုစံအဝတ္အစားဝတ္ရမယ္လို႔ေတာ့ တစ္ထစ္ခ်၊ ပံုေသကားခ်ပ္ ခ်မွတ္ေပးထားျခင္းမရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ပါ ‘အရွက္အဂၤါ’ ကိုလံုၿခံဳစြာ ဖံုးအုပ္ဝတ္ဆင္ဖို႔ပဲ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။ ပံုစံတစ္ရပ္အေနနဲ႔ေတာ့ သတ္သတ္မွတ္မွတ္မရွိပါဘူး။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၄း၃၁) ကိုအေျချပဳၿပီးအစၥလာမ့္ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳကို တင္ျပပါရေစ။ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်ေနာ္တို႔ေျပာဆိုေနတဲ့ ‘အရွက္အဂၤါ’ ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို ‘အလွအဂၤါ’ ဆိုၿပီး သံုးႏွဳံးထားပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔၊
“ ၎ျပင္ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူ မုအ္မင္န္အမ်ိဳးသမီးတို႔အား အသင္တမန္ေတာ္ ဤသို႔မိန္႔ဆိုပါေလ။ အသင္မတို႔၏ အျမင္အာ႐ံုမ်ားကုိ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းၾကရမည္။ ထုိ႔ျပင္ မိမိတို႔၏အရွက္အဂၤါမ်ားကုိလည္္း ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းၾကရမည္။ ေပၚသင့္ေပၚထုိက္ေသာ အလွအဂၤါမ်ားမွတစ္ပါး က်န္အလွအပမ်ားကုိ မေပၚလြင္ေအာင္ ဖံုးထားၾကရမည္။ ၎ျပင္ မိမိတို႔အေပၚယံၿခံဳလႊာမ်ားကုိ ရင္ဘတ္ေပၚသို႔ ခ်ထားၾကရမည္။” (ကုရ္အာန္-၂၄း၃၁)
အထက္ပါ ကုရ္အာန္အာယတ္ေတာ္မွာ မုအ္မင္န္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအတြက္ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုကို ကန္႔သတ္ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ကန္႔သတ္္ျပ႒ာန္းထားတယ္ဆိုေပမဲ့`ေပၚသင့္ေပၚထုိက္ေသာ အလွအဂၤါမ်ား´ ဆိုတဲ့စကားစုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သာမန္အားျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ မေရမရာေသာသေဘာျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားတာကုိေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ `ေပၚသင့္ေပၚထုိက္ေသာ အလွအဂၤါမ်ား´ဆိုသည္မွာ အဘယ္အရာနည္းဟူေသာေမးခြန္းမ်ား၊ ေစာဒက တက္လာစရာအေၾကာင္းရွိပါတယ္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အတိအက်ျပ႒ာန္းထားတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားရွိသလုိ အထက္ပါအတိုင္း အတိအက်ရည္ညႊန္း၍ ျပ႒ာန္းမထားေသာအခ်က္အလက္မ်ားလည္းရွိပါတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ အတိအက်ျပ႒ာန္း မထားရသလဲ။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က အတိအက်ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားဟာ လူသားတို႔အတြက္ လုိက္နာက်င့္သံုးရာမွာ လြယ္ကူေျပျပစ္မႈရွိေစဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတာကိုေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အဲဒီလို အတိအက်သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပ႒ာန္း ထားျခင္းမရွိသည့္အေပၚမွာ လူသားတို႔က ေခတ္အေျခအေန၊ ေရ၊ ေျမ၊ သဘာဝ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ လုိက္ေလ်ာညီေထြစြာျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္လုိက္နာခြင့္ ရရွိသြားပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကုိ နားမလည္ၾကသူမ်ားက ကုရ္အာန္၏အခ်ိဳ႕အာယတ္မ်ားသည္ တိတိက်က် သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မျပည့္စံုပါဘူး လို႔ လဲြမွားစြာေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ၾကပါတယ္။
ဆိုလိုတာက က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အတိအက် ရည္ညႊန္းထားျခင္းမရွိတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားဟာ ေခတ္အေျခအေန၊ ေရေျမေဒသႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚမူတည္ၿပီး ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္သတ္မွတ္ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ပုိၿပီးထင္ရွားတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကို တင္ျပရမည္ဆိုလွ်င္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးမွာရွိေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ(Culture)ကုိ ေသာင္ဟီးဒ္ႏွင့္မဆန္႔က်င္လွ်င္ဘယ္ေသာအခါမွ် ဆန္႔က်င္ပယ္ဖ်က္္ဖို႔ ျပဌာန္းမထားပါဘူး။ လက္ခံအတည္ျပဳေပးပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ အိႏၵိယတိုက္ သားတစ္ေယာက္က လက္ခံလုိက္ၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာကို ကူးေျပာင္းလက္ခံလိုက္မယ္ဆိုရင္ ကူးေျပာင္းလာတဲ့ အဲဒီအိႏၵိယတိုက္သားအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ့မူလယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ဝတ္စားပံု၊ စားေသာက္ပံု၊ ေနထုိင္ပံုေတြကို ေျပာင္းလဲပစ္ရန္မလိုပါဘူး။ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အဲဒီယံုၾကည္ခ်က္အေပၚ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈသည္သာ ေျပာင္းလဲသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို မြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ မိမိတို႔ လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ ကုရ္အာန္ရဲ့ သေဘာသဘာဝကုိ နားလည္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ အထက္မွာက်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္အာယတ္(၂၄း၃၁)တြင္ပါရွိေသာ `ေပၚသင့္ေပၚထုိက္သည့္ အလွအဂၤါ´ ဆိုတဲ့ရည္ညႊန္းခ်က္ဟာ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚမူတည္ၿပီး လူသားေတြဖက္က ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ က်င့္သံုးပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ `ေပၚသင့္ေပၚထုိက္သည့္ အလွအဂၤါ´ဆိုတဲ့သေဘာမွာ ဥပမာ က်န္းမာေရး အတြက္ ဆရာ၀န္ကုိျပသမည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအတြက္လည္းေကာင္း၊ အားကစားလႈပ္ရွားမႈကုိ လုပ္ေဆာင္သူ အမ်ိဳး သမီးတစ္ဦးအတြက္လည္းေကာင္း၊ စစ္ပဲြတစ္ပြဲမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအတြက္လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ပံုခ်င္း ကြာျခားသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့လက္ကုိ လင္ေယာက်္ားမဟုတ္သည့္ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္က ဆဲြကိုင္ပုိင္ခြင့္မရွိေပမဲ့ ေရထဲမေတာ္တဆျပဳတ္က်သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့လက္ကုိ မည္သည့္အမ်ိဳးသားမဆိုဆြဲကိုင္ၿပီး ေရထဲမွဆယ္ယူခြင့္ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကရည္ညႊန္းေနတဲ့ `ေပၚသင့္ေပၚထုိက္သည့္ အလွအဂၤါ´ဆိ္ုတဲ့စကားရပ္ကုိ ေလွနံဓါးထစ္၊ တရားေသဖြင့္ဆိုလို႔ မရပါဘူး။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကလည္း အေျခအေနအရပ္ရပ္အေပၚ က်င့္သံုးသြားရမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ရည္ညႊန္းမထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူအမ်ားၾကား သာမန္လႈပ္ရွားသြားလာေနၾကသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ကုရ္အာန္(၂၄း၃၁) က `အေပၚယံၿခံဳလႊာကုိ ရင္ဘတ္ေပၚသို႔ ခ်ထားၾကရမည္´လို႔ု တိတိက်က် ကန္႔သတ္ျပ႒ာန္းထားသည့္အတြက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္လႊာရွိေသာ (အတြင္းခံႏွင့္ အျပင္အက်ႌ) အဝတ္အစားကုိ လံုၿခံဳစနစ္က်နစြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ရမည္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုဟာ ကုရ္အာန္ရဲ့ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ကုိက္ညီေလ်ာ္ကန္လ်က္ရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကရည္ညႊန္းေနတဲ့ `ေပၚသင့္ေပၚထုိက္သည့္ အလွအဂၤါ´ဆိ္ုတဲ့စကားရပ္ကုိ ေလွနံဓါးထစ္၊ တရားေသဖြင့္ဆိုလို႔ မရပါဘူး။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကလည္း အေျခအေနအရပ္ရပ္အေပၚ က်င့္သံုးသြားရမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ရည္ညႊန္းမထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူအမ်ားၾကား သာမန္လႈပ္ရွားသြားလာေနၾကသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ကုရ္အာန္(၂၄း၃၁) က `အေပၚယံၿခံဳလႊာကုိ ရင္ဘတ္ေပၚသို႔ ခ်ထားၾကရမည္´လို႔ု တိတိက်က် ကန္႔သတ္ျပ႒ာန္းထားသည့္အတြက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္လႊာရွိေသာ (အတြင္းခံႏွင့္ အျပင္အက်ႌ) အဝတ္အစားကုိ လံုၿခံဳစနစ္က်နစြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ရမည္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုဟာ ကုရ္အာန္ရဲ့ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ကုိက္ညီေလ်ာ္ကန္လ်က္ရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးေတြအၾကားမွာ `ဘူရ္ခါ´(ေခၚ) ေခါင္းၿမီးၿခံဳဝတ္႐ံုမ်ား ေခတ္စားလ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ေခါင္းၿမီးၿခံဳဝတ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ကုရ္အာန္ႏွင့္မဆန္႔က်င္ေသာ္ျငားလည္း ကုရ္အာန္ရဲ့ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုဝတ္ဆင္ျခင္းမွာ လူမ်ိဳးစုဆိုင္ရာ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳသေဘာလည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေနတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဥပမာ အိႏၵိယတို႔၊ ပါကစၥတန္တို႔နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ဆက္စပ္ေနသူေတြ၊ အဲဒီမ်ိဳးႏြယ္စုေတြက ဝတ္ဆင္တာမ်ားပါတယ္။ ေရွးတုန္းကဆိုရင္ အထက္ျမန္မာျပည္ဖက္မွာ ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိႏၵိယတို႔၊ ပါကစၥတန္တို႔နဲ႔ လူမ်ိဳးႏြယ္ဆိုင္ရာအဆက္အစပ္နည္းပါးတဲ့အတြက္ အဲဒီဖက္ကအမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ျမန္မာဆန္ဆန္ဝတ္ဆင္ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ (၁၉၈၅)ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းေလာက္ကစၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာေရးဆရာအခ်ိဳ႕ရဲ့ “ ဒီလိုမွ ‘ဘူရ္ခါ’ ေခါင္းၿမီးမၿခံဳဘူးဆိုရင္ အစၥလာမ့္ယံုၾကည္ခ်က္မျပည့္ဝသူျဖစ္သြားမယ္” ဆိုတဲ့ ဖိအားေပးေျပာဆိုမွဳေတြေၾကာင့္ အထက္ျမန္မာျပည္ဖက္က ျမန္မာဆန္ဆန္ဝတ္စားဆင္ယင္သူအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ေခါင္းၿမီးၿခံဳဘဝကိုေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳး၊ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ၿခံဳထည္ၿခံဳခိုင္းသလဲဆိုေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထား မေကာင္းတဲ့အေပၚ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ ေခါင္းၿမီးၿခံဳရမည့္ အေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္(၃၃း၅၉)ႏွင့္(၃၃း ၆ဝ)တို႔မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
“ အို… နဗီတမန္ေတာ္၊ အသင္သည္ မိမိ၏ၾကင္ယာေတာ္မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ မိမိ၏သမီးေတာ္မ်ားအား လည္းေကာင္း၊ မုအ္မင္န္ သင္ဝင္ယံုၾကည္သူတို႔၏ ဇနီးသည္မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ သူမတို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏အေပၚယံၿခံဳထည္မ်ားကုိ ဆင္ျမန္းထားၾကရန္ မိန္႔ၾကားပါေလ။ ယင္းသည္ကား သူမတို႔အား ခဲြျခားသိျမင္ႏုိင္ရန္ အနီးစပ္ဆံုးအေနအထားျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ရာ သူမတို႔သည္ ေႏွာင့္ယွက္မႈေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။ “ (ကုရ္အာန္-၃၃း၅၉)
ဆက္လက္ၿပီး အဘယ္ေၾကာင့္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား အထက္ပါအတုိင္း အေပၚယံၿခံဳထည္မ်ားဝတ္ဆင္ရန္ အမိန္႔ေပးရသနည္းဆိုသည္ကုိ ကုရ္အာန္(၃၃း၆၀)က ေဖာ္ျပလ်က္ရွိပါတယ္။
အကယ္၍ `မုနာဖစ္´အေယာင္ေဆာင္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ႏွလံုးသား၌ ထိခိုက္ခံစားၿပီး မေက်မနပ္ျဖစ္ေနသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ `မဒီနာဟ္´ ၿမိဳ႕တြင္း၌ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ေကာလဟာလ သတင္းလႊင့္ေနသူမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ မိမိိတို႔၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေနမည္ဆိုပါက သူတို႔အေပၚသို႔ သင္တမန္ေတာ္ လႊမ္းမိုးထိန္းခ်ဳပ္သြားႏုိင္ရန္ ငါအရွင္ျမတ္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူမည္။ ထုိအခါတြင္ သူတို႔သည္ သင္တမန္ေတာ္၏ အနီးပတ္၀န္းက်င္တြင္ ကာလအနည္းငယ္မွလဲြ၍ ဆက္လက္ေနႏုိင္ၾကေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။(၃၃း၆၀)
အထက္ပါအာယတ္ေတာ္(၃၃း၆ဝ)က တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ပတ္၀န္းက်င္တြင္ မြတ္စလင္မ္အေယာင္ ေဆာင္မ်ား၊ အပုပ္ခ်သူ ရန္သူမ်ားဝန္းရံေနတဲ့အေနအထားကို ရည္ညႊန္းေနပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ႔ မိမိကိုယ္မိမိ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္၊ ခဲြျခားသိျမင္ မွတ္မိႏုိင္ေစရန္၊ အေပၚယံၿခံဳထည္မ်ားျဖင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္ၾကဖို႔္ အမိန္႔ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထား ေကာင္းမြန္လွ်င္ အေပၚယံၿခံဳထည္မ်ား ၀တ္ဆင္ရန္မလုိဘဲ ပတ္၀န္းက်င္အေနအထားမေကာင္းလွ်င္ အေပၚယံၿခံဳထည္မ်ား ဝတ္ဆင္ၾကဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ျပ႒ာန္းထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ျဖင့္ အေျခအေနမေကာင္းဘူးလို႔ယူဆမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အိမ္ထဲမွာလံုလံုၿခံဳၿခံဳပဲေနၾကေပါ့။ အျပင္မထြက္နဲ႔ေပါ့။ ရယ္စရာအျဖစ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အိမ္ကထြက္လာတံုးကေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးၿခံဳထားတယ္။ အင္းယားကန္ေဘာင္ေပၚေရာက္ေတာ့ ေခါင္းကပုဝါကိုလွန္ခ်ၿပီး ဘူးသီးေၾကာ္ကို ငံျပာရည္နဲ႔တို႔စားေနၾကတာမ်ိဳး မၾကာခဏေတြ႔ရပါတယ္။

အမွန္တကယ္မွာေတာ့`ဟဂ်္´အခ်ိန္ကာလအတြက္ အဝတ္ျဖဴပိုင္း (အဲဟ္ရာမ္) ဝတ္ဆင္ရန္ျပဌာန္းျခင္းမွလြဲၿပီး အစၥလာမ္မွာ ပံုေသသတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပံုစံတစ္ရပ္ သီးသီးျခားျခားမရွိပါဘူး။ မိမိေနထုိင္ရာေဒသရဲ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အဝတ္အစား ဝတ္စားဆင္ယင္မႈအားလံုးကုိ အစၥလာမ္က လက္ခံခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္အပါအ၀င္ ဆြဟာဘာသာဝကႀကီးေတြဟာ အစၥလာမ္ကုိ ယံုၾကည္လက္ခံလိုက္ေသာ္ျငားလည္း သူတရဲ့အရဗ္႐ိုးရာဝတ္စံုကုိ ဆက္လက္ဝတ္ဆင္ထားၾကပါတယ္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမရွိပါဘူး။
အလားတူ အိႏၵိယတိုက္သားတို႔ အစၥလာမ္ကုိ လက္ခံလိုက္ေသာ္ျငားလည္း သူတုိ႔ရဲ့ အိႏၵိယ႐ိုးရာအဝတ္အစားမ်ားကုိသာ ဆက္လက္ဝတ္စားဆင္ယင္သြားၾကပါတယ္။ ဥပမာ အိႏၵိယတိုက္ရွိ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ အာလင္မ္ပညာရွင္မ်ားဟာ အိႏၵိယ႐ိုးရာအဝတ္အစားမ်ား ကုိပဲ
ဆက္လက္ဝတ္ဆင္သြားၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီအိႏၵိယအစၥလာမ့္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားဟာ အရဗ္ေတြဆီက အစၥလာမ့္ယံုၾကည္ခ်က္အပိုင္းကိုပဲ လက္ခံရယူခဲဲ့ၿပီး အရဗ္ေတြရဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳဆိုင္ရာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမွဳေတြကို မယူခဲ့ပါဘူး။ ေမးခြန္းထုတ္စရာအခ်က္က က်ေနာ္တို႔အရဗ္လိုဝတ္လို႔ အရဗ္လူမ်ိဳးေတြျဖစ္သြားမလား၊ အရဗ္နိုင္ငံေတြကေရာ နိုင္ငံသားေပးမလား၊ အိႏၵိယဝတ္စံုကလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ဒီေမးခြန္းလိုပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဒီနိုင္ငံမွာေနထိုင္ၿပီး ဒီနိုင္ငံရဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မွဳကို ေဝဖန္အျပစ္မေျပာသင့္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း မွီတင္းေနထုိင္ၾကတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား၊ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားသည္ အစၥလာမ္ကုိ လက္ခံယံုၾကည္ေသာ္ျငားလည္း မိမိတို႔၏တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုကုိသာ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ အရဗ္အမ်ိဳးသားမ်ားျဖစ္လို႔ အရဗ္ဝတ္စံုကိုဝတ္ဆင္ထားၾကေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဘာ သာဝကႀကီးမ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ အိႏၵိယနိုင္ငံသားျဖစ္လို႔ အစၥလာမ္ကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္ေသာ္ျငားလည္း၊ မိမိတို႔အိႏၵိယရိုးရာဝတ္စံုကိုသာဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကတဲ့ အိႏၵိယနိုင္ငံသားအာလင္မ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကုိလည္းေကာင္း ဖဝါးေျခထပ္လုိက္နာၾကျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ မိမိေနထုိင္ရာေဒသရဲ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဟာ တာဝန္တစ္ရပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တမန္္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဘာသာ၀ကႀကီးမ်ားသည္ အရဗ္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းေသာအားျဖင့္ အရဗ္ ဝတ္စံုကိုပဲဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ဟာ ‘နဗူဝသ္’ မရခင္ကတည္းက ဒီအရဗ္ဝတ္စံုကိုဝတ္ဆင္ခဲ့သလို ‘နဗူဝသ္’ ရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ဒီအရဗ္ရိုးရာဝတ္စံုကိုပဲ ဆက္လက္ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ ဆြဟာဘာႀကီးေတြဟာလည္း အစၥလာမ္မျဖစ္ခင္ကတည္းက အရဗ္ဝတ္စံုကိုဝတ္ခဲ့သလို တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ေၾကာင့္ အစၥလာမ္ကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္ၿပီးေနာက္မွာလည္း အရဗ္ဝတ္စံုကို ဆက္လက္ဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုပဲ အိႏၵိယတိုက္က အာလင္မ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ လည္း အစၥလာမ္ကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းေသာအားျဖင့္ အိႏၵိယဝတ္စံုကုိပဲ ဆက္လက္ဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အစၥလာမ့္အဝတ္အစားပံုစံဆိုတာ မရွိခဲ့သလို အစၥလာမ္ကို လက္ခံယံုၾကည္လိုက္လို႔ မူလရိုးရာဝတ္စံုကို ပစ္ပယ္လိုက္ရမဲ့သေဘာမ်ိဳးမေတြ႔ရပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏို္င္ငံမွာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္မ်ားက ျမန္မာ့႐ိုးရာဝတ္စံုကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး တိုင္းတစ္ပါးဝတ္စံုကုိ ဝတ္ဆင္ေနၾကျခင္းဟာ အစၥလာမ္ရဲ့အႏွစ္အသားကုိ သေဘာမေပါက္၍သာျဖစ္မယ္ လို႔ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါေတာ့မယ္။ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးအတြက္ မိမိမွီတင္းေနထိုင္ရာေဒသရဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈလို႔ေတာ့မရႏုိင္ပါဘူး။ လူသားတစ္ဦးအေနနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ဂ႐ုမစိုက္တဲ့အေပၚ ပတဝန္းက်င္က ဘာမွမျဖစ္သြားေပမဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကျပန္ၿပီးဂ႐ုမစိုက္တဲ့အခါ အဲဒီဒါဏ္ကို အဲဒီလူသားက တကယ္ပဲခံနိုင္ရည္ရွိမလားဆိုတာေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးလို႔ုသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဝတ္စံုတစ္စံုရွိပါတယ္။ ဒီဝတ္စံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကုရ္အာန္ (၇း၂၆) မွာဒီလိုေဖာ္ျပထားပါတယ္။
“ အို…အာဒမ္၏သားေျမးအေပါင္းတို႔၊ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔အေပၚဝယ္ အရွက္အဂၤါမ်ားကုိ ဖံုးအုပ္ႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ လွပတင့္တယ္ က်က္သေရရွိေစရန္ ၀တ္စားတန္ဆာကုိ စီမံေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါတည္းဟူေသာ ၀တ္စားတန္ဆာကုိလည္း စီမံေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ယင္းသကၠ၀ါတည္းဟူေသာ ၀တ္စားတန္ဆာမွာ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။” (ကုရ္အာန္-၇း၂၆)
ဒီအာယတ္ေတာ္အရ လူသားတစ္ဦးအတြက္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဟာ မိမိအရွက္အဂၤါကုိ လံုၿခံဳေစ ရန္ႏွင့္ လွပတင့္တယ္ က်က္သေရရွိေစရန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ မိမိဝတ္္ဆင္လုိက္တဲ့ အဝတ္အစားသည္ မိမိရဲ့ အရွက္အဂၤါကုိ လံုၿခံဳစြာဖံုးအုပ္ႏုိင္သလို ေနရာေဒသႏွင့္ အခ်ိန္ကာလကုိလုိက္ၿပီး လွပတင့္တယ္ က်က္သေရရွိတဲ့ အဝတ္အစားမ်ိဳးကုိ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဝတ္ဆင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္က အဝတ္အစားသည္ မည္သည့္အေရာင္အေသြး၊ မည္သည့္ပံုစံ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေပးမထားျခင္းက သက္ဆိုင္ရာ႐ိုးရာဝတ္စံုအားလံုးကုိ အစၥလာမ္က လက္ခံေၾကာင္း၊ ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိေၾကာင္းအတြက္ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါထက္မက ဒီအာယတ္ေတာ္က ဆက္လက္ညႊန္းေနတာကေတာ့ ‘လိဘားဆြသ္သကၠဝါ’ ဆိုတဲ့ေဝါဟာရပါ။ ဆိုလိုတာက အရဗ္အဝတ္အစားဝတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အိႏၵိယအဝတ္အစားဝတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အေနာက္တိုင္းဝတ္စံုဝတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အက်ႌရွည္ဝတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အက်ႌတိုဝတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ `သကၠဝါ´တည္းဟူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကေရွာင္ခိုင္းေသာအရာမ်ားကိုေရွာင္ၿပီး၊ လုပ္ေဆာင္ခိုင္းေသာအရာမ်ားကို မလုပ္ေဆာင္ခဲ့လွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပ႒ာန္းခ်က္အတိုင္း ယံုၾကည္ၿပီး လက္ေတြ႕လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိခဲ့လွ်င္ လူသားတစ္ဦးအတြက္ လွပတင့္တယ္ က်က္သေရရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းကို မီးေမာင္းထိုးျပေနပါတယ္။ `သကၠဝါ´သည္သာလွ်င္ အလံုၿခံဳဆံုး၊ အေကာင္းဆံုးေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈျဖစ္တယ္။ ‘သကၠဝါ’ ကိုခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာပမာ လူတို႔ရဲ့ခႏၵာကိုယ္မွာ ၿမဲၿမံစြာဝတ္ဆင္ထားရမယ္။ ‘သကၠဝါတရား’ သည္သာ လူသားတို႔အတြက္ အလံုၿခံဳဆံုး၊ ဘဝမွာေအးခ်မ္းမွဳအေပးနိုင္ဆံုးျဖစ္လို႔ `သကၠဝါ´တရားကုိ အစၥလာမ့္ဝတ္စံုအျဖစ္သတ္မွတ္ဖို႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းျပဌာန္းေနတယ္ဆိုတာကိုတင္ျပရင္း က်ေနာ့ရဲ့ခြတၱဗါဟ္ကို ဒီမွာပဲရပ္နားလိုက္ပါတယ္။