အလႅာဟ္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္ၾကသူမ်ား မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

အလႅာဟ္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္ၾကသူမ်ား

မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ဂ်ဳမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ ေျပာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳေက်းဇူးတင္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဒီတစ္ပတ္တင္ျပသြားမယ့္ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `အလႅာဟ္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္ၾကသူမ်ား´ျဖစ္ ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က ကၽြန္ေတာ္တင္ျပေနတဲ့ ေခါင္းစဥ္ရဲ႕ အာယသ္အဆက္ဆိုလည္း မမွားပါဘူး။ ဒီ အပတ္မွာတင္ျပမယ့္ ေခါင္းစဥ္ကိုေျပာင္းလဲလိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းရွိပါတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္တာ္အခုတင္ျပမယ့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂၅ အာယသ္ ၇၃၊ ၇၄၊ ၇၅ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပတဲ့ အပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္တယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့ လူေတြေလာက္မဟုတ္ပဲနဲ႔ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အခ်င္း အရည္အေသြး ျပည့္စံုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြျဖစ္ဖို႔၊ ႏွလံုးသြင္းထားဖို႔လုိတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္၊ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြထဲမွာမွ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္တဲ့ တနည္းအားျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဖို႔ ကုရ္အာန္မွာ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ျပဌာန္းထားတာကုိ ကၽြန္ေတာ္ကတင္ျပဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။  ဒီကေန႔အခါအခြင့္သင့္တဲ့အခ်ိန္ဟာ ကၽြန္ေတာ္လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ(၈)ရက္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ညီညြတ္မႈကို ျပခဲ့တဲ့ ဒီလက္သန္းေလးေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္မႈရဲ႕ရလာဒ္ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ေခါင္းေဆာင္မႈအေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။

အဲဒီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ညီညြတ္မႈရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈရလာဒ္အေပၚမွာ ေရွ႕လာမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ အစိုးရနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြက ေျပာင္းလဲဖို႔အခ်ိန္တန္ၿပီဆိုတဲ့မူကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ခံလို႔ အခုေျပာင္းလဲဖို႔လိုတဲ့ ကာလေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ဦးခ်င္းမွာရွိတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း၊ အရင္းအျမစ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ေျပာင္းလဲဖို႔ေနရာမွာ က်ရာအခန္းကေန ပါ၀င္ဖို႔လိုမယ္လို႔ ယံုၾကည္ တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဒီေန႔ ဒီေခါင္းစဥ္တငျ္ပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအာယသ္ကလည္း တထပ္တည္းလာက်ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ပထမဦးဆံုးေျပာင္းလဲဖို႔အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြရဲ႕ မူလ အေတြးအျမင္၊ အေတြးအေခၚအယူအဆ၊ အက်င့္အႀကံ၊ အက်င့္အမူေတြထဲမွာ အမွန္သစၥာတရားနဲ႔(သို႔) အရွိ ပကတိတရားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ အယူအဆေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြ၊ အက်င့္အမူေတြ၊ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ၊ ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ၊ အလုပ္အကိုင္ေတြ၊ အေျပာအဆိုေတြ၊ အေရးအသားေတြ၊ တရားခ်ီးျမႇင့္မႈေတြ၊ တရားပါတယ္လို႔ ေျပာၿပီး၊ မတရားျဖစ္ေစတဲ့ကိစၥေတြ စတဲ့စတဲ့လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ျဖစ္ေစတဲ့ ကိစၥကေနေသြဖီေနတဲ့ အႀကံအစည္၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို ေတြအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးခ်င္းတစ္ဦးခ်င္းကေန ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ဖို႔၊ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာစည္ပင္၀ေျပာေရး ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ပုခံုးေပၚမွာ က်လာမယ့္တာ၀န္ကို ညီညြတ္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ရင္း နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေခတ္မီတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔တာ၀န္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာရွိတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိလို႔ ဒီေခါင္းစဥ္ကို တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို စြပ္စြဲပါတယ္။ ဘာကို စြပ္စြဲသလဲဆိုေတာ့ အစၥလာမ္ဆိုတာ ေနာက္ဆံုးေပၚသာသနာလို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒါက စြပ္စြဲခ်က္သက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ဟာ ေနာက္ဆံုးေပၚသာသနာမဟုတ္ပါဘူး။ အစၥလာမ္ဟာ ကမၻာဦးသာသနာျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္အားလံုးရဲ႕ ပထမဦးဆံုးတမန္ေတာ္အျဖစ္ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္မွာ နာမည္ေပးေဖာ္ျပျခင္းခံရတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ ႏူးဟ္(အ)က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၁၀း၇၂ မွာ

` ကၽြႏ္ုပ္ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတဲ့ အမိန္႔နာခံအပ္ႏွင္းသူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္သူေတြထဲမွာ အပါအ၀င္ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ အမိန္႔ေပးျခင္းခံရၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္မြတ္ဆလင္မ္၊ အလႅာဟ္အမိန္႔ နာခံသူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္သူျဖစ္ပါတယ္လို႔။´ေျပာပါတယ္။ အဲဒီမြတ္ဆလင္မ္ဟာ မူကိုေျပာၿပီးေတာ့ လူက ဘာကိုျပလဲဆိုရင္  Islam ဆိုတဲ့( ဒီန္)နာခံအပ္ႏွင္းျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဆိုတဲ့ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ကို ျပပါတယ္။ အဲဒီ ဒီန္ကို ပိုင္တဲ့ ပိုင္ရွင္(အရွင္)ရွိပါတယ္။ အဲဒါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျဖစ္ပါတယ္။

အစၥလာမ္ဟာ (ဒီန္)ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမး္စဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ဟာ (Religion) ဘာသာတရား မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိတိပပနားလည္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ `ဧကန္စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္မွာလက္ခံသေဘာတူထားတဲ့ (ဒီန္)ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ဆိုတာ နာခံအပ္ႏွင္းျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ဆိုတဲ့တရားပဲျဖစ္တယ္။´ ဆိုၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃း၈၅ မွာ `အဲဒီ အစၥလာမ္ဆိုတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကလြဲရင္ ဘယ္လမ္းစဥ္ကို ရွာလိုက္ရွာလိုက္ အဲဒီလူရဲ႕ဘ၀ဟာ အခ်ည္း အႏွီးပဲ ျဖစ္မယ္။ အဲဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာလမး္စဥ္ အစၥလာမ္မွလြဲၿပီး အျခားလူေတြ ျပဳလုပ္ထားေသာ စနစ္ဇယားမ်ားကို  သူရွာေဖြဆည္းပူးၿပီးလက္စြဲကိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီဘ၀တည္ေဆာက္ပါတယ္လို႔ေျပာတဲ့ ဘာသာတရားေတြ၊ စနစ္ဇယားေတြဟာ အစၥလာမ္မွလြဲၿပီး အလႅာဟ္ထံမွာ လက္ခံသေဘာတူျခင္း ခံရမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္တခါ မြတ္ဆလင္မ္ကို အမည္နာမကင္းပြန္းတပ္ခဲ့တာကလည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္သြလ္ ဟဂ်္လို႔ေခၚတဲ့ စူရာဟ္ ၂၂း၇၈ မွာ `အဲဒီ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကပဲ အသင္တို႔အားလံုးကို မြတ္ဆလင္မ္နာခံ အပ္ႏွင္းသူမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္သူမ်ားအျဖစ္ အမည္ေပးကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည္။ ဒီက်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္း မခံရခင္က (ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက)ႏွင့္ ဒီကုရ္အာန္ထဲမွာလည္း အသင္တို႔ကို မြတ္ဆလင္မ္လို႔ နာမည္ေပးကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ပါတယ္´လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ ကမၻာဦးအစက အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က နဗီ၊ ရစူလ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ေတြ ေျမာက္မ်ားစြာေစလႊတ္ေတာ္မူလိုက္တဲ့ အထဲကက်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ထဲမွာ အမည္စာရင္းေဖာ္ျပျခင္းခံရေသာ ပထမဦးဆံုးေသာ နဗီရစူလ္တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေသာ ႏူးဟ္(အ) လက္ထက္ကတည္းက အစၥလာမ္၊ မြတ္ဆလင္မ္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးတဲ့ေနာက္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေလာက္က ပြင့္ေပၚေတာ္မူခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြဟာလည္း `၀နဟ္ႏုလဟု မြတ္ဆ္ေလမူးန္´ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံအပ္ႏွင္းၾကသူမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ ၾကသူမ်ား၊ ျဖစ္ၾကပါသည္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္စူရာဟ္ ၂း၁၃၃ နဲ႔ ၂း၁၃၆ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီ တမန္ေတာ္ျမတ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ရဲ႕အြမၼသ္ သားေျမးေတြဟာလည္း မိမိတို႔အသီးသီးဟာ မြတ္ဆလင္မ္၊ နာခံအပ္ႏွင္းၾကသူ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္လို႔ စူရာဟ္ ၃း၈၀ မွာ မိမိတို႔ကိုယ္ မိမိတို႔ မြတ္ဆလင္မ္မ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ က ပြင့္ေပၚခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ အီဘရာဟင္မ္ နဲ႔ ၎၏သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြရဲ႕ အြမၼသ္သားေျမးေတြကလည္း မြတ္ဆလင္မ္လို႔ေျပာၿပီး ေၾကညာခဲ့ၾကပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၉း၃၂ နဲ႔ စူရာဟ္ ၆း၁၆၃ မွာ ေနာက္ဆံုးအႏၱိမတမန္ေတာ္ျမတ္အျဖစ္ ပြင့္ေပၚေတာ္မူခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးမုဟမၼဒ္(ဆြ)ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း `အန ေအာင္၀လြလ္ မြတ္စ္ေလ မီးန္´ဆိုၿပီးေတာ့ မိမိဟာဦးစြာပထမ အလႅာဟ္အမိန္႔ကို နာခံအပ္ႏွင္းသူ မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္သူျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ပါတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘာကိုေတြ႔ရသလဲဆိုရင္ အစၥလာမ္ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)လက္ထက္မွာ ေပၚခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆံုး ေပၚ ဘာသာ သာသနာမဟုတ္ပါ။ ကမၻာဦးကစၿပီးတည္ရွိခဲ့တဲ့ အလႅာဟ္သတ္မွတ္ျပဌာနး္ထားတဲ့ ဒီန္၊ ဘ၀တည္ ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ ဘာကြာလဲဆိုတာ ေျပာျပပါမယ္။ ဘာသာတရားေတြကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ပညာရွင္ေတြ တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားတာရွိပါတယ္။ ဘာသာတရားေတြကို ေသခ်ာၾကည့္ရင္ ဒီကေန႔ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ ဘာသာတရားဆိုတဲ့အရာအားလံုးဟာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တိုင္းႏိုင္ငံအရပ္ေဒသကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကိုေသာ္လည္းေကာင္း အမွီျပဳ၍ ေပၚေပါက္လာၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ပါရွားႏုိင္ငံ (ယခုအီရန္ႏိုင္ငံ)မွာ အစျပဳေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဇို႐ိုအက္စထရီယန္(ခ) ဇို႐ိုအက္စတာ၀ါဒသည္ အီရန္လူမ်ိဳး ဇို႐ိုအက္စတာက ထူေထာင္ခဲ့ေသာ ဘာသာတရားျဖစ္ၿပီး ´ပါစီ၀ါဒ´ဟုလည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္းအလြန္တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကသူမ်ားဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ ဂ်ဴး၀ါဒဆိုရင္ ဂ်ဴဒ္ဆိုတဲ့အရပ္ေဒသနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ေတြ႔ၿပီး ဂ်ဴး၀ါဒျဖစ္လာတယ္။ ဒီဘက္ကို ေရာက္လာတာနဲ႔ Siddhatha Gautama Buddha ျမန္မာအသံထြက္နဲ႔ ေျပာရင္ သိဒၶတၳေဂါတမဗုဒၶကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ အမည္နာမကို ယူလိုက္တယ္။ ၎ရဲ႕တရားေတာ္က်င့္စဥ္နဲ႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈေတြက လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးမယ္လို႔ ခံယူလိုက္တဲ့လူေတြကို ဗုဒၶဘာသာလို႔ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီဘက္မွာ Jesus Christ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ ခရစ္ ယာန္ဆိုတာျဖစ္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစၥလာမ္ကို ပံုဖ်က္ခဲ့တဲ့လူေတြရွိတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ၿဗိတိသွ်အပါအ၀င္ မြတ္ဆလင္မ္ Scholar လို႔ေျပာတဲ့ ပညာရွင္ တနည္းအားျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံက ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ အထူးသျဖင့္ Law ကိုလုပ္ခဲ့တဲ့ လူေတြကဘာလုပ္ခဲ့လဲဆိုရင္ `မဟာေမဒင္´ Law ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ ေနာက္ဆံုးအႏိၱမတမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ မုဟမၼဒ္ကို အစြဲျပဳၿပီး သူ႔ရဲ႕ေနာက္လိုက္ အြမၼသ္ေတြလည္း ငါတို႔လိုပဲ ဆုိၿပီး မဟာေမဒင္ေတြ လုပ္လုိက္ၾကတယ္။ လုပ္လုိက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ပညာတတ္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းကနည္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါကို ရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး လက္ခံထား လိုက္ၾကတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာပင္လွ်င္ ဟိုး အဂၤလိပ္မင္းမ်ားလက္ထက္ကေန မၾကာေသးခင္အထိ တရား႐ံုးေတြမွာ မဟာေမဒင္ Law နဲ႔ ဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ သံုးပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြပါ ေက်နပ္ၿပီး လက္ခံထားတာကို လူႀကီးမင္း မ်ားၾကည့္ခ်င္ရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္း ၿခံအမွတ္ ၂၂၃၊ ကန္ေတာ္ေလး  စြႏၷီကဘရ္စတန္ ဆိုတဲ့ မုခ္ဦးႀကီးကို သြားၾကည့္ရင္ `မဟာေမဒင္´သုႆာန္လို႔ေရးထားတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ သံပန္းနဲ႔ေသေသ ခ်ာခ်ာကမၺည္းထိုးထားပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ကိုယ္တုိင္ပင္လွ်င္ မဟာေမဒင္ ဆိုတာကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာမသိ ညာမသိနဲ႔ လက္ခံရယူခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒပညာရွင္ေတြ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိနားလည္ လာခဲ့ၾကပါတယ္။ အစၥလာမ္ဟာ လူပုဂၢိဳလ္၊ တိုင္းႏိုင္ငံ အရပ္ေဒသလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကို အမွီျပဳၿပီး ေပၚေပါက္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကမၻာဦး(ဒီန္)ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ လမ္းစဥ္ ျဖစ္တဲ့အျပင္ အစၥလာမ္ဟာ ဘာသာတရားတစ္ခုလည္း မဟုတ္ဘူး။ လူသားအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ (ဒီန္)ဘ၀ တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္။ မည္သည့္ေခတ္ကာလ၊ မည္သည့္အရပ္ေဒသ၊ မည္သည့္တိုင္းႏိုင္ငံ၊ မည္သည့္ လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္အမ်ိဳးအႏြယ္၊ မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္း၀င္ျဖစ္ပါေစ။ မည္သူမဆို အစၥလာမ္ဆိုတဲ့ နာခံအပ္ႏွင္းျခင္း (တိုက္႐ိုက္အဓိပၸါယ္ေနာက္ၿပီး အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္ဖို႔ နာခံအပ္ႏွင္းလုိက္တာ (လက္နက္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔လည္း အံ၀င္ေနပါတယ္။) ေနာက္တစ္ခါ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဆိုတဲ့ အစၥလာမ္ဟာ မည္သူမဆို  လက္ခံႏိုင္တဲ့၊ ယံုၾကည္ႏိုင္တဲ့၊ လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္တဲ့ (ဒီန္)ဘ၀တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္သာ ျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပၿပီးေတာ့ ဥပေဒပညာရွင္ေတြဟာ မဆလေခတ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနမွာ မြတ္ဆလင္မ္ ဥပေဒ ပညာရွင္ဆရာႀကီး ဦးျမသိန္း၊ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ ဦးခင္ေမာင္စိန္တို႔က အစၥလာမ့္ဥပေဒဆိုၿပီး သံုးႏံႈးရာကစလို႔ ယေန႔အစၥလာမ္ တရားဥပေဒ ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါက ဗဟုသုတအေနနဲ႔ တင္ျပတာပါ။ ေနာက္ဆံုး တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)ထံကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ကုရ္အာန္က်မ္းကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အၾကြင္းမဲ့၊ သံသယမဲ့ ယံုတယ္ဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အလႅာဟ္ခ်ေပးတဲ့ က်မ္းဆိုၿပီး မယံုမျဖစ္ ယံုေနရတာမဟုတ္ပါဘူး။ အလႅာဟ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ စူရာဟ္ ၂ အစမွာ အလႅာဟ္ေလာက္ မဟာက႐ုဏာႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့အရွင္၊ အလႅာဟ္ပဲရွိ တယ္။ က်မ္းစာအုပ္ကို ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ဒီက်မ္းထဲမွာ စိတ္ဒြိဟသံသယျဖစ္စရာဘာမွမရွိဘူး။ သံသယျဖစ္စရာရွိရင္ ဆက္မဖတ္နဲ႔ေတာ့။ မလိုဘူး။ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ပင္ပန္းတယ္။ အဲဒီလိုက႐ုဏာထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူခ်ေပးတဲ့ က်မ္းကို ယံုခိုင္းတဲ့ေနရာမွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ျခင္းျဖင့္ (ဒီေန႔တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ စူရာယာစီန္ စာအုပ္လွဴထားေတာ့ စာအုပ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ပါ။) ပထမဦးဆံုး စာမ်က္ႏွာမွာ ပါတာက `လိေကာင္းမင္ ယသဖကၠ႐ူးန္´

`ကုရ္အာန္သည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္သူ၊ လူအုပ္စုအတြက္ျဖစ္သည္။´လို႔ ဖြင့္ဆိုထားပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အႏုလံု ပဋိလံု စလယ္ဆံုး စနစ္တက်ရွာေဖြေမႊေႏွာက္ စူးစမ္းေလ့လာ၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျခင္း မျပဳၾကဘူးလား။´

`သင္တို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ေသာ့ခတ္လိုက္ထားၾကမွာလား´ဆိုၿပီး (၄၇း၂၄)မွာ အလႅာဟ္က လူသားေတြကို ေမးခြန္းေမး ထားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျဖရမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာေပါ့။ မဟုတ္ဘူး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖြင့္မယ္။ ဥာဏ္အလင္းတံခါးကို ဖြင့္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို သိနားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အပိုင္းေပါ့။ အလႅာဟ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဥာဏ္အလင္း တံခါးကို ဖြင့္ေစခ်င္တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို စနစ္တက်တိတိက်က်၊ ေလ့လာစူးစမ္းဆင္ျခင္၊ ရွာေဖြေမႊ ေႏွာက္ေစခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္တဲ့ လူေတြက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ (တခါတေလ လူအခ်ိဳ႕က ကိစၥတစ္ခုကို ကုရ္အာန္မွာမပါဘဲနဲ႔ ပါတယ္လို႔ လုပ္ၾကတယ္။ ကုရ္အာန္မွာပါရက္နဲ႔ မပါဘူးလို႔လုပ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါမ်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးစလံုးနဲ႔ ႀကံဳဘူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာပါတယ္။ အဲဒါကုရ္အာန္ထဲမွာ မပါဘူးလို႔။  ဥပမာ (အသ္သဟိရသု လိလႅာဟ္)။ အဲဒါကုရ္အာန္ထဲမွာ မပါဘူး လို႔ ေျပာေတာ့ဒီေလာက္ နမားဇ္ ၅ ႀကိမ္မွာ ဖတ္ရတဲ့ဟာ ကုရ္အာန္ထဲကေပါ့တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာတယ္။ အဲဒါကုရ္အာန္ထဲက မဟုတ္ပါဘူးလို႔။ ဘူခါရီ ဟဒီးစ္ထဲကဟာလို႔ ေျပာပါတယ္။

အဲဒီလို ဘာလို႔ျဖစ္တာလဲဆိုေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို စနစ္တက်ေလ့လာဆည္းပူးမႈရွိ၊ မရွိအေပၚမွာ ျဖစ္တာပါ။ ေျပာတိုင္းယံုဖို႔ မလိုပါဘူး။ မြတ္ဆလင္မ္က ထူးျခားပါတယ္လို႔။ ေျပာတဲ့ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို ျမင္တိုင္းလည္း မယံုဘူး။ အေျပာေကာင္းတဲ့ လူကဆန္းျပားပါတယ္လို႔ ေျပာလည္းမယံုဘူး။ စဥ္းစားေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ၿပီး ကုရ္အာန္နဲ႔ အမွန္တကယ္ကိုက္ညီမွ ယုံတာ။ အလႅာဟ္ကလည္း အဲဒီလိုပဲ ယံုေစခ်င္တယ္။ ေစာေစာက အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္တဲ့သူေတြက က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂၅း၇၃ မွာ

`အလႅာဟ္ အမႈေတာ္ထမ္းရြက္တဲ့ လူေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ သူတို႔ကို သူတို႔ရဲ႕အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္ မူတဲ့(ရဗ္)အရွင္ရဲ႕ အာယသ္သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကို သတိရ၊ တသေဖာ္ထုတ္ေပးျခင္းခံရတဲ့အခါမွာ အဲဒီအလႅာဟ္ရဲ႕ အာယသ္ေတာ္ေတြပဲျဖစ္ပါေစ။ မ်က္စိမျမင္တဲ့လူေတြကို နားမၾကားတဲ့လူေတြလို သူတို႔ဟာ က်လာၾကလိမ့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ´

တနည္းအားျဖင့္ သူတို႔ရဲ႕ႏွလံုးသားေတြနဲ႔ သိနားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ စဥ္းစားဆင္ျခင္၊ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ၿပီးမွ အဲဒီ အလႅာဟ္ရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြမွာ က်လာၾကတယ္လို႔ပါ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခါတစ္ေလ ဂုဏ္ျပဳရင္းေျပာတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အခ်င္းခ်င္းၾသဘာေပးေနၾကတာက ဆြံ႔အတဲ့လူက အမွာစကား ေျပာတာကို နားမၾကားတဲ့လူေတြက ၀ိုင္းၿပီးလက္ခုပ္တီးၾသဘာေပးေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ထဲက ၾကားဘူးတာပါပဲ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂၅း၇၄ ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာရင္းနဲ႔ အလႅာဟ္ကို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္မႈကို တိုးပြားေစတဲ့ အာယသ္တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။

`အုိ အရွင္ျမတ္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ၾကင္ေဖာ္ၾကင္ဖက္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမတို႔ရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မ်က္စိၾကည္လင္ ေအးျမ ပသာဒျဖစ္စရာျပဳလုပ္ေပးသနား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါ။ ဒါ့အျပင္ အရွင္ျမတ္က ျပဳလုပ္ေပးသနားေတာ္မူပါ။ အလႅာဟ္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္တဲ့ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေနၾကတဲ့ မြတ္သကီးန္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေစေတာ္မူပါ။´ (၂၅း၇၄)

ဒါက ဘာသာျပန္ ႐ိုး႐ိုးေလးေပါ့။ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကည့္ေတာ့ (ေဇာင္းဂၽြန္း၊ အဇၨ၀ါးဂၽြန္)ဆိုတာ ဇနီး၊ ခင္ပြန္းအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ား၊ အဲဒီဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ ေခတ္ၿပိဳင္မ်ား၊ မ်က္စိပသာဒျဖစ္စရာ ႀကံဳၿပီဆိုရင္ အဲဒါဘာလဲဆိုရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈျဖစ္ေစတဲ့ ကိစၥ၊ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းမႈေတြျဖစ္ေစတဲ့ကိစၥေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။ မေန႔ကဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တရား႐ံုး ေရာက္သြားေတာ့ အမႈၿပီးလို႔ထြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ တျခားတစ္ခန္းကေန ငိုသံေတြၾကားေနရပါတယ္။ လူ ၄ ေယာက္ကို ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္လို္က္တယ္။ လုယက္မႈ က်ဴးလြန္လို႔ျဖစ္တယ္။ လူငယ္ေလးက ၂ ေယာက္။ လူႀကီးက ၂ ေယာက္။ ေထာင္ဒဏ္ ၈ ႏွစ္ ခ်လိုက္လို႔ အေမ ေတြ ေဆြမ်ိဳးေတြ ငိုယိုေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း စိတ္မေကာင္းဘူး။ ခ်ာတိတ္ႏွစ္ေယာက္က လူငယ္ ၂၀ ၀န္းက်င္ေပါ့။ ဒီလူငယ္ေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖို႔ မိဘ၊ ဦးေလး၊ အကို၊ ေမာင္ႏွမေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဒီေခတ္မွာ ပဲႀကီးေလွာ္၀ယ္ဖို႔ ခက္ခ်င္ခက္မယ္။ မူးယစ္ေဆး၀ါးက ၀ယ္လို႔ အရမ္းကိုလြယ္တယ္။ ကြမ္းယာဆိုင္မွာေတာင္ ၀ယ္လို႔ရတယ္လို႔ အဆိုရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြဟာ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ပ်က္စီးသြားႏိုင္တယ္။

ျပစ္မႈကို က်ဴးလြန္ကာနီးအခိ်န္မွာ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္တဲ့ဆႏၵ၊ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္တဲ့ ေဒါသ၊ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊  ေမာဟ၊ အဲဒီအရာေတြေၾကာင့္ သူတို႔က ဒီျပစ္မႈႀကီးကို က်ဴးလြန္မိသြားတာ။ ေထာင္ ၈ ႏွစ္ဆိုတာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခ႐ိုင္တရား႐ံုးဆိုတာ ျပစ္ဒဏ္ႀကီးရငိ ေသဒဏ္အထိအျပစ္ေပးႏိုင္တယ္။ ၿမိဳ႕နယ္႐ံုးမွာ ေတာင္ ၇ ႏွစ္အထိ ခ်ႏိုင္တာကို ခ႐ိုင္႐ံုးမွာ ၈ ႏွစ္ပဲခ်တာ တရားသူႀကီးကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရမယ္။ ၈ ႏွစ္ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလဟာ ဘာမွမၾကာဘူးလို႔ ထင္ရေပမယ့္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္သံတိုင္ၾကားမွာ ေနရတဲ့ ေသာက၊ ဒုကၡက အၾကာျမင့္ဆံုးပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီမိဘေတြရဲ႕ မ်က္စိမွာ၊ မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္စရာရွိပါ့မလား။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ သင္ေပးေနတာ။ မိမိရဲ႕ဇနီးေမာင္ႏွံ (ဇနီးေမာင္ႏွံ အဆင္မေျပရင္လည္း အဲဒီမိသားစုဟာ ေသာကပင္လယ္ေ၀ၿပီး ဂ်ဟႏၷမ္ေရာက္ေနတဲ့ အတိုင္းပဲ။)

ဒါေၾကာင့္ မ်က္စိပသာဒ မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ ဂ်ဟႏၷမ္အေျခအေနျဖစ္သလို။ မ်က္စိပသာဒျဖစ္ၿပီး တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေနမယ္ဆိုရင္ ဂ်ႏၷသ္ရဲ႕အေျခအေနျဖစ္မယ္။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာ ၂၅း၇၄ က မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္စရာေပးသနားပါလို႔ ေတာင္းဆုေခၽြခုိင္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ နားနဲ႔မနာ ဖ၀ါးနဲ႔နာပါ။ တကယ္တမ္းဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးတို႔အေနနဲ႔ ဒီအာယသ္ကို အၿမဲတမ္း ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ ေၾကြးေၾကာ္သင့္ တယ္။ အဲဒီလို အခ်ိန္မွာ ေမြးဖြားလာမယ့္ရင္ေသြးဟာ လိမၼာယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ၿပီး သြက္လက္ထက္ျမက္တဲ့ ပညာ ရည္ျပည့္၀တဲ့၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္သားေကာငး္ရတနာ၊ သမီးေကာင္းရတနာေလးေတြ ျဖစ္လာေမြးလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ကုရ္အာန္က ေပးထားတဲ့ အာမခံခ်က္၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီကေလးေတြ ႀကီးပြားလာဖို႔၊ တိုးတက္လာဖို႔ အတြက္လည္း ဒီအာယသ္က ညႊန္းဆိုၿပီး မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္စရာ၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စရာ မိသားစုျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ မြတ္သကီးန္ဆိုတဲ့ အဆင့္၊ ပထမ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ မုအ္မင္န္ျဖစ္လာၿပီ။ ၿပီးရင္ အမၼေလဆြာေလဟာေတြ လုပ္ရင္းနဲ႔ မြတ္သကီးန္အဆင့္ကို ေရာက္သြားပါတယ္။ မြတ္သကီးန္ဆိုတာ အလႅာဟ္ကလုပ္လို႔ ေျပာတာကို လုပ္မယ္။ မလုပ္နဲ႔လို႔ တားထားတာကို မလုပ္ဘူး။ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ မိန္႔ၾကားခ်က္နဲ႔အညီေနထိုင္ရင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕သမာဓိအားတက္လာမယ္။ သူေျပာရင္ သူ႔စကား တည္တယ္။ သူလုပ္ရင္တိုင္းက အမွန္ဘက္ကိုိ ဦးတည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာၾကည့္ရင္ ျမင္ေနရတယ္။ မြတ္သကီးန္ဆိုတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုသြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ အီမာန္ယံုၾကည္မႈနဲ႔သြားတယ္။ ၿပီးရင္အမလ္ လုပ္ရတယ္။ အဲဒီအမာလ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ဆႏၵဆိုတဲ့နိယသ္ မရွီယသ္လိုပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ မွာ ဆႏၵ(နိယသ္)က အေရးႀကီးပါတယ္။

ေရွ႕ေနျဖစ္ခ်င္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကားတာယာဖာတဲ့ ပညာသင္လို႔ ေရွ႕ေနျဖစ္မလာပါဘူး။ ေရွ႕ေန ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဥပေဒပညာကိုသင္ယူရမယ္။ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ခ်င္ရင္ အင္ဂ်င္နီယာပညာကုိ ရေအာင္သင္ယူရမယ္။ အဲဒီဆႏၵျပင္းပ်လာၿပီဆိုရင္ (အမာလ္)ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ရလိမ့္မယ္။ ၀ီရိယစိုက္ထုတ္ရမယ္။ အင္အားေတြ စိုက္ထုတ္ရမယ္။ အရင္းအႏွီးေတြ စိုက္ထုတ္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရမယ္။ အဲဒီလိုလုပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ႀကံဳလာ ရမယ့္ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းေတြ႔ႏိုင္တယ္။ အဲဒီလိုေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရင္ သူ႔မွာဘာလိုအပ္လာၿပီလဲဆိုရင္ ဆြဘရ္ ဆိုတဲ့ ႀကံ့ခိုင္မႈ၊ မတုန္မလႈပ္ရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ အင္အားလုိအပ္လာပါမယ္။

အဲဒီဆြဘရ္နဲ႔ အမလ္ကို လုပ္ေနရင္းနဲ႔ေအာင္ျမင္မႈကို ေတြ႔လာၿပီ၊ ရလာၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ လူသားသဘာ၀ အရ ေမာ္ၾကြားခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတာရွိမယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ မိမိကိုယ္မိမိ ထိန္းေက်ာင္းရပါမယ္။ ဘာနဲ႔ထိန္းမလဲဆို ေတာ့ ႐ူကုရ္နဲ႔ထိန္းရပါမယ္။ အလႅာဟ္ေက်းဇူးကို သိတတ္စြာနဲ႔ ႐ူကုရ္လုပ္ရမယ္။ အဲဒီ ႐ူကုရ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ နိမ့္က်တဲ့အခ်ိန္က သည္းခံေနလာၿပီးမွ မိမိေအာင္ျမင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ (ျမန္မာစကားမွာရွိပါတယ္) အစၥလာမ္ Law နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္တဲ့စကားက ငါတို႔ေပျဖစ္တုန္းေတာ့ ခံလိုက္အံုးမယ္။ ငါတို႔ တူျဖစ္ၿပီဆိုမွေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ လိုက္မယ္ေပါ့။ အစၥလာမ္ Law နဲ႔ေတာ့ လံုး၀ဆန္႔က်င္တဲ့ စကားရပ္၊ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ကေပျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆြဘရ္နဲ႔ေနတယ္။ တူျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းတရားနဲ႔ ေနလိုက္တယ္။ ျဖစ္ၿပီးခဲ့တဲ့ ကိစၥကို for give and forget လုပ္လုိက္တယ္။ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က တိက်ျပတ္သားစြာနဲ႔ သြန္သင္ဆံုးမပါတယ္။ ေတာ္႐ံုႏွလံုးသားပိုင္ရွင္ေတြ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဆိုတာ သဇ္ဘီထိုင္စိတ္ေနရလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း သက္သက္လုပ္ေနရတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာလိုက္ရင္ ဆရာဦးျမတ္သူ စကားငွားသံုး ရရင္ လူကိုအညြန္႔တလူလူနဲ႔ လူျဖစ္သြားေအာင္ လူ႔ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ျမႇင့္တင္ေပးလိုက္တဲ့စနစ္ဟာ အစၥလာမ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၂၅း၇၅ မွာ

`လူတစ္ေယာက္ဟာ ျမင့္မားတဲ့ အဆင့္အတန္းကိုေရာက္ဖို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေရြးခ်ယ္လို္က္ၿပီဆို ရင္ အဲဒီလူကို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ နိမ့္က်ေအာင္လုပ္လို႔မရဘူး။ သူတို႔က အလႅာဟ္အရွင္ရဲ႕ ျမင့္မားတဲ့ အဆင့္အတန္း၊ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းကို မုခ်ခံစားရမွာျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူတို႔ဟာ ႀကံ့ခို္င္မႈအျပည့္နဲ႔ ရပ္တည္ ခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေသခ်ာေပါက္ ႏွစ္ေထာင္းအားရေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေသာေဘးကငး္လံုၿခံဳမႈရွိေစတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သူတို႔ေသခ်ာေပါက္ ရရွိခံစားေတြ႔ႀကံဳမွာျဖစ္ပါတယ္ ဆိုၿပီး ဒီအာယသ္ေတြက ေဖာ္ျပထားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး မိမိတို႔၏ ဇနီး၊ ခင္ပြန္းမ်ား၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္သူ ေခတ္ၿပိဳင္ယံုၾကည္ခ်က္တူသူမ်ားအားလံုးတို႔  အလႅာဟ္အရွင္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္ၾကသူမ်ားျဖစ္ ေရးအတြက္ ယခုထက္ပိုၿပီး အမလ္၊ အိဘာဒသ္ လုပ္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း တင္ျပရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။