အာယသ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ 12.9.2014 မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
အာယသ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ဂ်မာအသ္ဝင္မိသားစုမ်ားႏွင့္တကြ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား —
အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္း(မ) ဝရဟ္မသြလ္လားဟိ ဝဘရကားသုဟု..
က်ေနာ္ဒီေန႔(၁၂-၉-၂ဝ၁၄)မွာ တင္ျပမဲ့ ခြတၱဗာဟ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `ကုရ္အာန္မွ အာယသ္ေတာ္မ်ား အေၾကာင္း´ပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရမဒြါန္လထဲမွာေတာ့ ကုရ္အာန္မွ ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း ကိုတင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္လို႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး အာယသ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကို တင္ျပသြားဖို႔တာဝန္ရွိတယ္ လို႔ ခံယူမိပါတယ္။
မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား၊ အႏွစ္သာရမ်ားကို နားလည္သေဘာ ေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒီလုိသေဘာေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့အပိုင္းမွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ရဲ႕ တည္ေဆာက္ထားပံု(Structure of The Quran)နဲ႔တကြ၊ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အခင္းအက်င္းေတြ၊ ထူးျခားခ်က္ေတြ၊ အမွတ္သညာအစရွိတာေတြကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ထားဖို႔လိုအပ္ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပသြားမဲ့ အာယသ္ေတာ္မ်ားရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ အခင္းအက်င္းေတြကိုလည္း နားလည္သေဘာ ေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ေမတၱာရပ္ခံ အသိေပးလိုတာကေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အာယသ္ေတာ္မ်ား အေၾကာင္းကို တင္ျပတဲ့အခါမွာ ပညာရွင္မ်ားအၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အယူအဆကြဲျပားမႈေတြ၊ အျမင္မတူမႈေတြ၊ သေဘာထားမကိုက္ညီမႈေတြကိုပါ ထည့္သြင္းတင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကြဲျပားျခားနားမႈေတြကို ေျဖရွင္းလို႔ မရတဲ့ ျပသနာမ်ားအျဖစ္ သေဘာမထားပဲ ေျဖရွင္းရန္တာဝန္ရွိတဲ့ ပုစၧာတစ္ပုဒ္လို႔ပဲ သေဘာထားၿပီး ဆက္လက္ ေလ့လာသံုးသပ္သြားရမယ္လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေပးပါ။
ေရွးဦးစြာခြတၱဗာဟ္ရဲ႕ နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ရြတ္ဖတ္သြားတဲ့ ကုရ္အာန္(၁၆း၁၂)ကို ဦးစြာပထမရွင္းျပပါ ရေစ။
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ညကိုလည္းေကာင္း၊ ေန႔ကိုလည္းေကာင္း၊ သူရိယေနမင္းကိုလည္းေကာင္း၊ လစႏၵာကိုလည္းေကာင္း သင္တို႔အက်ိဳးေက်းဇူးအတြက္ အမိန္႔ေတာ္ကို လုိက္နာေစခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္မက နကၡတ္ တာရာမ်ားသည္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ကို လိုက္နာခဲ့ေပၿပီ။ ဧကန္မလြဲ ယင္းအေရးကိစၥ၌ အသိတရားရွိသူတို႔အဖို႔ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား ရွိေလသည္။´ (ကုရ္အာန္ ၁၆း၁၂)
ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္တင္ျပလို႔တဲ့အခ်က္တစ္ရပ္ ရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီအာယသ္မွာပါရွိတဲ့ ေန၊လ၊ ၾကယ္၊ နကၡတ္ေတြဟာ လူေတြအက်ိဳးကို ထမ္းေဆာင္ေနတယ္၊ ဆက္စပ္မႈရွိေနတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ေထာက္ျပ ၿပီး Astrologer လို႔ေခၚတဲ့ နကၡတၱေဗဒဆရာမ်ားက ၾကယ္နကၡတ္ေတြရဲ႕ေျပာင္းလဲသြားလာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားဟာ လူေတြရဲ႕ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကုရ္အာန္ကျပထားပါတယ္ဆိုၿပီး Astrology ဆိုတဲ့ နကၡတၱ ေဗဒပညာကို အထူးတလည္ ေလ့လာလိုက္စားၾကပါတယ္။ လူနဲ႔လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ေရွ႕ျဖစ္၊ ေနာက္ျဖစ္ေတြကို ေဟာၾကားၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အထူးသေဘာေပါက္ရမွာကေတာ့ က်ေနာ္က လူေတြရဲ့ ယူဆပံုကို တင္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေဗဒင္ပညာကို ယံုရမယ္လို႔ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆက္လက္ၿပီး က်ေနာ့္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္အပိုင္းကို ဆက္လက္တင္ျပပါ့မယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `အာယသ္´ လို႔ဆိုတဲ့ အရဗီေဝါဟာရကို တစ္ခုကိန္း(Singular)အျဖစ္ (၈၄)ႀကိမ္ ပါရွိသံုးႏႈံးထားၿပီး အမ်ားကိန္း(Plural)အျဖစ္ (၁၄၈)ႀကိမ္ပါရွိ သံုးႏႈံးထားပါတယ္။ ေနာက္ဆက္နာမ္စားမ်ားနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီးေတာ့ အႀကိမ္ေရမ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပထမဦးဆံုး ေလ့လာရမဲ့အပိုင္းက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `အာယသ္´ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ဘယ္လိုအနက္သေဘာ ဖြင့္ဆိုသလဲဆိုတာကို ျဖစ္ပါတယ္။
`အာယသ္´ဟူေသာ ေဝါဟာရမွာ အရဗီေဝါဟာရျဖစ္ၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသာအားျဖင့္ (Verse)ဆိုၿပီးလည္း ေကာင္း၊ ျမန္မာဘာသာအားျဖင့္ `စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း´ဆိုၿပီးလည္းေကာင္း၊ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အဓိပၸါယ္ ထြက္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က `အာယသ္´ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏အဓိပၸါယ္ကို အနက္သေဘာ (၄)မ်ိဳးျဖင့္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဲဒီ(၄)မ်ိဳးကေတာ့…….
(က) နိမိတ္လကၡဏာ(သို႔) ႀကိဳတင္ညႊန္ၾကားခ်က္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၂း၂၄၈)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က `အာယသ္´ဟူေသာ ေဝါဟာရကို အစၥရာအီးလ္ အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး နိမိတ္လကၡဏာတစ္ရပ္ အျဖစ္ ေအာက္ပါအတိုင္း သံုးႏႈံးထားပါတယ္။
`အီစ္ရာအီးလ္မ်ိဳးႏြယ္တို႔အား သူတို႔၏ နဗီတမန္ေတာ္က ဤသို႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလသည္။
`ဧကန္အမွန္ပင္ `တြာလူးသ္´အေနျဖင့္ ဘုရင္အျဖစ္ခန္႔အပ္ခံရျခင္းသည္ တမန္ေတာ္မူစာ(အ)၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားႏွင့္ တမန္ေတာ္ဟာရြန္(အ)၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားက ၾကြင္းက်န္ထားရစ္ခဲ့သည့္ ဓါတ္ေတာ္ ေမြေတာ္(သမိုင္းအေမြအႏွစ္)မ်ား သင္တို႔ထံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာလ်က္ ရွိသည္ဟူူေသာ နိမိတ္လကၡဏာပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားထဲ၌ သင္တို႔ကို ေမြးျမဴျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ၿငိမ္း ေအးသာယာမႈရွိၿပီး၊ `မလာအိကာဟ္´သဘာဝအင္အားစုမ်ားက ယင္းအေမြအႏွစ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ထားလ်က္ ရွိေပသည္။ အကယ္၍ သင္တို႔သည္အီမာန္သက္ဝင္ ယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ယင္းအထဲ၌ သင္တို႔ အတြက္ ဧကန္အမွန္ပင္ သက္ေသလကၡဏာတစ္ရပ္ ရွိေလသည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၂း၂၄၈)
( ဒီ အာယသ္က ဗနီအီစ္ရာအီလ္းေတြရဲ့ သမိုင္းအဆစ္အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုကို ေဖၚထုတ္ျပေနျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ဗနီအီစ္ရာအီလ္းတို႔အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ‘ တြာလူသ္း’ ကိုအုပ္ခ်ဳပ္သူအျဖစ္ခန္႔အပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ဗနီအီစ္ရာအီလ္းေတြက လက္မခံၾကပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္အခိုက္မွာ ဗနီအီစ္ရာအီလ္းတို႔ စစ္ရွံဴးနိမ့္ေနတဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္၊ သူတို႔ရဲ့ ရွံဴးနိမ့္ေနတဲ့စစ္ပြဲအတြက္ ဗနီအီစ္ရာအီလ္းေတြဟာ ေအာင္နိုင္ ေရးစစ္ပြဲတစ္ပြဲကို မျဖစ္မေနဆင္ႏႊဲရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေအာင္နိုင္ေရးစစ္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲနိုင္ဖို႔အတြက္ ‘တြာလူသ္း’ ကို မျဖစ္မေန ဘုရင္တစ္ပါးအျဖစ္ ဗနီအီစ္ရာအီလ္းေတြက တင္ေျမွာက္ရမယ္ဆိုတာကို သူတို႔ရဲ့ တမန္ေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ Samuel က အသိေပးေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ‘တြာလူသ္း’ သာ အီစ္ရာအီလ္းတို႕အတြက္ ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔ရဲ့ အေနအထားဟာ တမန္ေတာ္မူစာ(အ)တို႔၊ တမန္ေတာ္ ဟာရူန္း(အ) တို႔ရဲ့ ဖိရ္ေအာဝ္ဘုရင္အေပၚ ေအာင္နိုင္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားမဲ့သေဘာကို ‘နိမိတ္ လကၡဏာတစ္ရပ္’ အေနနဲ႔ အထက္ပါ အာယသ္ေတာ္က ပံုေဖၚေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
(ခ) သြန္သင္ဆံုးမခ်က္(သို႔) သင္ခန္းစာတစ္ရပ္
`ဧကန္အမွန္ပင္ ယင္းအရာထဲ၌ ဆင္ျခင္သံုးသပ္သူ အစုအဖြဲ႕ဝင္မ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာ(အာယသ္) တစ္ရပ္ရွိေလသည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၁၆း၁၁)
(ဂ) အံ့ဖြယ္ရာသက္ေသလကၡဏာေတာ္
`ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အီစ္ရာအီလ္မ်ိဳးႏြယ္တို႔အေပၚ ရွင္းလင္းထင္ရွားေသာ အံ့ဖြယ္ရာသက္ေသ လကၡဏာေတာ္(အာယသ္) အဘယ္မွ်ေပးခဲ့သည္ကို အသင္တမန္ေတာ္ အီစ္ရာအီးလ္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားအား ေမးျမန္း လိုက္ပါေလ။´ (ကုရ္အာန္ ၂း၂၁၁)
(ဃ) ဝါက်တစ္ေၾကာင္း
`ထို႔ျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ ဝါက်တစ္ေၾကာင္း(အာယသ္)ကို (အျခား)ဝါက် တစ္ေၾကာင္း၏ ေနရာ၌ေျပာင္းလဲေတာ္မူေသာအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ သူထုတ္ျပန္ထားေသာ အမိန္႔ေတာ္ကို အသိေတာ္မူဆံုးပင္ျဖစ္သည္။´ (ကုရ္အာန္ ၁၆း၁၀၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အေျချပဳၿပီးေလ့လာမယ္ဆိုရင္ `အာယသ္´ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အနက္ အဓိပၸါယ္ေတြကို အထက္ပါအတိုင္း(၄)မ်ိဳးခြဲ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြက အာယသ္ ဆိုတဲ့ အရဗီေဝါဟာရကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လို အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ (Definition) ဖြင့္တယ္ဆိုတာကို တင္ျပတာပါ။
ဆက္လက္ၿပီးက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အာယသ္ေတာ္ဘယ္ႏွစ္ခု ပါရွိသလဲဆိုတာကို တင္ျပပါမယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ `အာယသ္´ေတာ္ အေရအတြက္ မည္မွ်ပါရွိသနည္း။
အထက္ပါ ေမးခြန္းအေပၚ ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရွိ `အာယသ္´ေတာ္ အမ်ားအျပားႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ `အာယသ္´တစ္ခုခ်င္း၏ အစႏွင့္အဆံုးဟာ သတ္မွတ္ခ်က္တူညီေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ `အာယသ္´မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ `အာယသ္´၏ အစႏွင့္အဆံုး ကြဲျပားမႈရွိပါတယ္။ ဒီလိုသတ္မွတ္ ခ်က္ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ `အာယသ္´အေရအတြက္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္တြက္ခ်က္ပံု ကြဲျပားျခားနားမႈရွိပါတယ္။ ကုရ္အာန္သုေတသီတို႔က က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `အာယသ္´အေရအတြက္ မည္မွ်ရွိသနည္း ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖဆိုရာမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အာယသ္အေရအတြက္ကို ခြဲျခားရာမွာ(၇)မ်ိဳး ကြဲျပားေနတယ္လို႔ အဆိုျပဳၾက ပါ တယ္။
(၁) ကုဖာဟ္ပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္(၆၂၃၆)ခု ရွိတယ္လို႔ အဆိုျပဳၾကပါတယ္။ (ဒီအေရ အတြက္ဟာ လက္ရွိက်ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ကုရ္အာန္ပါ အာယသ္ အေရအတြက္နဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္။)
(၂) ဘဆ္ရာ (Basrah) ပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္ (၆၂ဝ၄)ခု ရွိသည္ဟုအဆိုျပဳပါတယ္။
(၃) ဒမတ္စကတ္ ပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္ (၆၂၂၇)ခု ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
(၄) ဟင္းမ္(ပါလက္စတိုင္း)ပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္(၆၂၁ဝ)ခု ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
(၅) မကၠာဟ္ပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္(၆၂၁ဝ)ခု ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
(၆) မဒီနာၿမိဳ႕၏ အေစာပိုင္းပညာရွင္တို႔က အာယသ္အေရအတြက္ (၆၂၁၇) ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
(၇) မဒီနာၿမိဳ႕၏ အေနာက္ပိုင္းပညာရွင္မ်ားက အာယသ္အေရအတြက္(၆၂၁၄) ဟူ၍လည္းေကာင္း အသီးသီး တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
အထက္ပါအတိုင္း ပညာရွင္မ်ားအၾကား အာယသ္အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ ကြဲျပားရျခင္းဟာ ေဝါဟာ ရေတြ၊ အခ်က္အလက္ေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ ပိုမိုမ်ားလာျခင္း၊ ေလ်ာ့သြားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္မွာေဖၚျပခဲ့တဲ့ ပညာရွင္မ်ားကရည္ညႊန္းေနတဲ့ ကုရ္အာန္မ်ားကို အတူထားၿပီး တစ္က်မ္းနဲ႔တစ္က်မ္း တိုက္ ဆိုင္စစ္ေဆးလိုက္မယ္ဆိုရင္ စကားလံုးေတြ၊ ေဝါဟာရေတြဟာ ၏-သည္မလြဲတူညီေနတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ ေနာက္ဆံုး ‘ ဇဘရ္-ေဇ-ေပရွ္႕’ အစရွိတဲ့ အရဗီ ‘သရ’ေတြကအစ မလြဲပါဘူး။ ကြဲလြဲေနတာက ဥပမာ- ကူဖာဟ္ ပညာရွင္တို႔က အာယသ္တစ္ခုတည္းလို႔ သတ္မွတ္ထားခ်က္ကို မဒီနာပညာရွင္တို႔က အာယသ္(၂)ခုဆိုၿပီး သတ္ မွတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဆူရာဟ္ဖာေတဟာရဲ့ ေနာက္ဆံုးအာယသ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း သတ္မွတ္ခ်က္(၂)မ်ိဳး ကြဲေနသည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။
`ဆြီရာသြလႅဇီးန အန္အမ္သ အလုိင္းဟင္မ္ ဂိုင္းရ္ရိလ္မဂ္ဒူးဘိ အလိုင္းဟင္မ္ ၀လဒ္ဒြါးလီးန္(န)´
အထက္ပါအတိုင္း ဆူရာဖာသိဟဟ္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ကို အာယသ္တစ္ခုတည္း အေနႏွင့္သတ္မွတ္ ထားမႈရွိသလို….
(အာယသ္တစ္ခု) ဆြီရာသြလႅဇီးန အန္အမ္သ အလုိင္းဟင္မ္ (ေနာက္အာယသ္တစ္ခု) ဂိုင္းရ္ရိလ္မဂ္ဒူးဘိ အလိုင္းဟင္မ္ ၀လဒ္ဒြါးလီးန္(န) အထက္ပါအတိုင္း ဆူရာဟ္ဖာသိဟဟ္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ကို အာယသ္ေတာ္(၂)ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား သည္လည္းရွိပါတယ္။ ဒီလို သတ္မွတ္ခ်က္ကြာျခားျခင္းက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ အာယသ္အေရအတြက္ ကြာျခားမႈကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစပါတယ္။
ေနာက္ဥပမာတစ္ခုက ဆူရာဟ္(၅၅)၊ ဆူရာဟ္ ရဟ္မာန္း နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဆူရာဟ္ ရဟ္မာန္းရဲ့ ပထမဦးဆံုးေသာ အာယသ္လို႔ သတ္မွတ္ျခင္းခံထားရတာကေတာ့ “ အရ္ရဟ္မာန္း” ဆိုၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက အာယသ္နံပါတ္(၁)ပါ။ ဒုတိယ အာယသ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အာယသ္နံပါတ္(၂) ကိုေတာ့ “ အလ္းလမာလ္း ကုရ္အာန္း” ဆိုၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အာယသ္ (၂)ခုဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာပညာရွင္မ်ားက ဒါကို အာယသ္(၂)ခုလို႔မသတ္မွတ္ပဲ “ အရ္ရဟ္မာန္း အလ္းလမာလ္းကုရ္အာန္း” ဆိုၿပီး အာယသ္ (၁)ေၾကာင္းတည္း အေနနဲ႔ မွတ္ယူထားပါတယ္။ ဒီလိုသတ္မွတ္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ အာယသ္အေရအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ကြာျခား သြားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ထို႔ျပင္ ဆူရာဟ္တိုင္း၏ ထိပ္ပိုင္း၌ပါရွိေသာ `ဗိစၥမိလႅာဟ္´ကို `အာယသ္´တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း၊ မသတ္မွတ္ျခင္းကလည္း အာယသ္အေရအတြက္ကို ကြဲျပားေစသည္။
ဆက္လက္ၿပီး “ဗိစ္မိလႅာ”ကို အာယသ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သတ္မွတ္သည္၊ မသတ္မွတ္သည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပညာရွင္မ်ားရဲ့ အဆိုျပဳ ခ်က္ကိုတင္ျပပါမယ္။
`ဗိစ္မိလႅာ´သည္ သဒၵါသေဘာအရ ၿပီးျပည့္စံုေသာဝါက်(Complete Sentence)တစ္ေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ပဲ၊ စကားစု(သို႔မဟုတ္) စာပိုဒ္(Phrase)တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဆူရာဟ္တိုင္းမွာ (ဆူရာဟ္-ေသာဝ္ဗါဟ္မွလြဲ၍) ဗိစၥမိလႅာဟ္ ပါရွိပါတယ္။
`ဗိစ္မိလႅာ´ကို `အာယသ္´တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ား အၾကား ကြဲလြဲေသာအဆိုျပဳခ်က္မ်ား ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က ဗိစ္မိလႅာသည္ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္၏ ပထမဆံုးေသာ `အာယသ္´တစ္ပါးျဖစ္သည္ဟု အဆိုျပဳၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဗိစ္မိလႅာ သည္ အာယသ္တစ္ခု မဟုတ္ပဲ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ႏွင့္တစ္ပုဒ္အၾကားရွိ `ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေပးမႈတစ္ရပ္´သာျဖစ္သည္ဆိုုၿပီး လက္ခံထားၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ယင္းသည္ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္အဆံုးသတ္ၿပီးျဖစ္၍ ေနာက္ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ အစျပဳေတာ့မည္ကို သတိေပး ျခင္းသာျဖစ္သည္ လို႔ အဆိုျပဳၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္အားလံုးကေတာ့ `ဗိစ္မိလႅာ´သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ အာယသ္တစ္ခု၏ အဓိက အပိုင္း ျဖစ္သည္ဆိုၿပီး လက္ခံထားၾကပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၇း၃ဝ)မွာ ဤသို႔ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
` အင္န္နဟူ မင္န္ဆူလိုင္းမာန ၀အင္န္နဟူ ဗိစၥမိလႅာ ဟိရ္ရဟ္မာနိရ္ရဟီးမ္(မ)´
`ဗိစ္မိလႅာ´ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ေအာက္ပါအခ်က္(၅)ခ်က္ကိုေတြ႔ရွိရပါတယ္။
(၁) ဗိစ္မိလႅာ သည္ ဆူရာတစ္ပုဒ္ခ်င္း၏ ပထမဦးဆံုးေသာ `အာယသ္´တစ္ပါးျဖစ္သည္။
(၂) ဗိစ္မိလႅာ သည္ ဆူရာဟ္တိုင္း၌ ပထမဦးဆံုးေသာ အာယသ္၏ အစဦးပိုင္းျဖစ္သည္။ သီးျခားအာယသ္ တစ္ပုဒ္မဟုတ္ေပ။
(၃) ဗိစ္မိလႅာ သည္ ပထမဦးဆံုးေသာ ဆူရာဟ္ျဖစ္ေသာ ‘ဆူရာဖာသိဟဟ္’ ၏ ပထမဦးဆံုးေသာ အာယသ္တစ္ပါး သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ က်န္ဆူရာဟ္မ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေခ်။
(၄) ဗိစ္မိလႅာ သည္ ဆူရာဟ္တိုင္း၏ အထက္တြင္ ေနရာေပးျခင္းခံထားရေသာ္လည္း ထိုဆူရာဟ္မ်ား၏ အာယသ္ ေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္၍ မရေပ။ ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၂၇)၏ အမွတ္စဥ္(၃ဝ)ေျမာက္ အာယသ္ ေတာ္တစ္ပါးသာျဖစ္သည္။
(၅) ဗိစ္မိလႅာ သည္ ကုရ္အာန္၏အာယသ္တစ္ခု မဟုတ္ဘဲ အာယသ္တစ္ခု(၂၇း၃ဝ)၏ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္(Phrase) သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ဗိစ္မိလႅာ သည္ ဆူရာဟ္ တစ္ပုဒ္ႏွင့္တစ္ပုုဒ္အၾကား ခြဲျခားထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
ယင္းအခ်က္(၅)ခ်က္ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ `ဗိစ္မိလႅာ´သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ေတာ္မ်ား ၏ ပထမဦးဆံုးေသာ အာယသ္ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ အဆိုျပဳတဲ့ပညာရွင္အုပ္စုႏွင့္ ဗိစ္မိလႅာသည္ အာယသ္ေတာ္တစ္ပါး မဟုတ္ဆိုၿပီး အဆိုျပဳတဲ့ပညာရွင္အုပ္စု တစ္နည္းအားျဖင့္ အဓိကပညာရွင္အုပ္စုႀကီး(၂)ခုကို ခြဲထုတ္သတ္မွတ္ နိုင္ပါတယ္။
`ဗိစ္မိလႅာ´ သည္ ဆူရာေတာ္မ်ား၏ ပထမဦးဆံုးေသာ အာယသ္တစ္ပါး ျဖစ္သည္ဟူေသာ အယူအဆကို ေအမာမ္ရွာဖီအီ(d – 204 A.H) ႏွင့္ ေအမာမ္အဟ္မဒ္ (d – 241 A.H) အစရွိေသာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားက လက္ခံ ထားၾကပါတယ္။ သူတို႔က
`တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ဆြဟာဘာ သာဝကႀကီးမ်ားအား သူ႔ထံသို႔မေန႔က ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ က်ေရာက္ လာသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ဗိစ္မိလႅာ ကို ရြတ္ဆိုၿပီးေနာက္ `ဆူရာဟ္-ေကာင္စရ္´ကို ရြတ္ဖတ္ျပေလသည္။´
ဆိုၿပီးအေထာက္အထား ေပးၾကပါတယ္။ အလားတူ တတိယသမၼတႀကီး ဟဇ္ရသ္အုမရ္(ရဒြီ)လက္ထက္ ကုရ္အာန္ကို ျပဳစုရာမ်ာ ဆူရာဟ္-ေသာဝ္ဗါဟ္ မွလြဲၿပီး က်န္ဆူရာဟ္အားလံုးရဲ့ အစပိုင္းမ်ာ `ဗိစ္မိလႅာ´ကို ထည့္သြင္းေရးသားေစတယ္ဆိုၿပီးလည္း သက္ေသျပၾကပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ေအမာမ္အဘူဟနီဖာ(d-150 A.H) ႏွင့္ ေအမာမ္မာလီးက္(d-179 A.H) တို႔ကေတာ့ `ဗိစ္မိလႅာ´ သည္ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္ခ်င္း၏ အာယသ္မဟုတ္ပဲ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္၏ အဆံုးသတ္ႏွင့္ ေနာက္ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္၏ အစျပဳျခင္းကို ခြဲျခားေပးျခင္းသာ ျဖစ္သည္ လို႔အခိုင္အမာ အဆိုျပဳထားၾကပါတယ္။ သူတို႔ဘက္ကလည္း သက္ေသ ျပမႈမ်ား ရွိပါတယ္။
ဒီလိုကြဲျပားေနတဲ့ အယူအဆမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းပညာရွင္တို႔က သေဘာတူညီခ်က္တစ္ရပ္ကို ညႇိႏိႈင္းရယူခဲ့ပါတယ္။ ယင္းညႇိႏိႈင္းသေဘာတူညီခ်က္မွာ-
“ ဗိစ္မိလႅာ သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ပထမဦးဆံုးေသာ ဆူရာဟ္ျဖစ္သည့္ ဆူရာဟ္ဖာသိဟဟ္၌ `အာယသ္´တစ္ပါး အေနႏွင့္ထည့္သြင္း သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ က်န္ဆူရာဟ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ဆူရာဟ္တစ္ပုဒ္အဆံုးသတ္ႏွင့္ ေနာက္ဆူရာတစ္ပုဒ္၏ အစျပဳျခင္းကို ၾကားခံအျဖစ္ ခြဲျခားေပးထားျခင္းသာျဖစ္ သည္။” …ဆိုၿပီး သတ္မွတ္လိုက္ပါေၾကာင္းတင္ျပရင္းနဲ႔ က်ေနာ့ရဲ့ ခြတ္ဗါဟ္ ကိုနိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါတယ္။