အီဗရာဟင္မ္(အ)၏ စံနမူနာ မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္
အီဗရာဟင္မ္(အ) ၏ စံနမူနာ
ေလးစားအပ္ပါေသာ မိုးထဲေလထဲက ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ လူႀကီးမင္းအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား- `အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ခြတၱဗါဟ္ေဟာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အထူးေက်းဇူး တင္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ငယ္စဥ္ေတာင္ေၾကး ကေလးဘ၀ထဲက ေကၽြးေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားကုိ ဂါရ၀ျပဳ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ဒီလဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အမွတ္တရျဖစ္စရာေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစၥလာမ္ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ အခ်ိန္ကိုက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားေတာ္အီစၥမာအိလ္(အ) မိသားစု၀င္မ်ား အိမ္ေတာ္သူ၊ အိမ္ေတာ္သားမ်ားရဲ႕ အမွတ္တရျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ၎တို႔ကေန စတင္ခဲ့တဲ့ ဟဂ်္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းက႑ေတြဟာ ဒီ`ဇြလ္ဟိဂ်္ဂ်ဟ္´လမွာ ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အီဒြလ္အသြာဟာေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ေျပာလိုက္ရတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕ အားမလိုအားမရျဖစ္ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အဆက္ကုိဆက္ေျပာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကုိေတာ့ `အီဗရာဟင္မ္(အ)၏ စံနမူနာ´ လို႔ေဖာ္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္က ယူကေရးတီး(စ)ျမစ္နဲ႔ အီရတ္ႏိုင္ငံ ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕နားက အူးရ္ ဆိုတဲ့အရပ္ေဒသမွာ မီး႐ွဴးသန္႔စင္ ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလ၊ အဲဒီ ပတ္၀န္းက်င္ေဒသမွာရွိတဲ့ လူေတြဟာ သဘာ၀တရားလို႔ေခၚတဲ့ ေန၊ လ၊ ၾကယ္တာရာ၊ မိုး၊ ေျမ၊ အရာ၀တၳဳမ်ား စတဲ့အရာေတြအျပင္ မိမိတို႔စိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႕နဲ႔ျပဳလုပ္ၿပီး အမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ကာ အဲဒီအရာ၀တၳဳ၊ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြကုိ မိမိတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္အားထားရာ အရွင္သခင္မ်ားအျဖစ္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးျပဳလုပ္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လူေတြထဲမွာ ၾသဇာအာဏာေညာင္းတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္သူဘုရင္ကုိလည္း ဘုရားတစ္ဆူအျဖစ္ ကိုးကြယ္အားထားလ်က္ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ အထက္စီးရတဲ့လူေတြ `အကာဘီရ္´ လို႔ေခၚတဲ့ လူေတြအပါအ၀င္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဖခင္ကပင္လွ်င္ မိမိရဲ႕အထက္ ဘိုးဘြားဘီဘင္ မိ႐ိုးဖလာ၊ အစြဲအလန္း မႈိင္းမိၿပီးေတာ့ အယူလြဲမွားေနခဲ့ၾကပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္နဲ႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက အမွန္သစၥာတရားကုိ စူးစမ္းရွာေဖြ၊ ေတြးဆ ဆင္ျခင္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈ ျပဳလုပ္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ ျဖဴစင္ေသာႏွလံုးသား၊ မွန္ကန္ေသာ အသိတရား၊ သတိတရား၊ ခိုင္မာတည္ၾကည္ တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္၊ စြဲၿမဲေသာခံယူခ်က္၊ မယိမ္းမယိုင္ ေက်ာက္စာတိုင္ပမာ တည္ရွိတဲ့ ခံႏိုင္ရည္(ဆြဘရ္)၊ တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ဓါတ္၊ ေကာင္းျမတ္တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာ၊ စာနာမႈ အံ့ၾသဘြယ္ေကာင္းတဲ့ ဇဲြ၊ သတိၱ၊ ၾကံ့ခိုင္မႈ၊ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈ၊ အဲဒီေခတ္အခါမွာ ရွားမွရွားတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေပၚ အၾကြင္းမဲ့ ယံုပံုကိုးစား အားထားမႈ၊ အလႅာဟ့္လမ္းညႊန္ အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လာလွ်င္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ မွားယြင္းတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္၊ အစြဲအလမ္းမ်ိဳးစံု၊ မိမိရဲ႕အသက္ အိုးအိမ္စည္းစိမ္နဲ႔ မိသားစု သားစဥ္ေျမးဆက္ကုိေတာင္ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အၿမဲတမ္း အဆင္သင့္ ရွိေနမႈေတြနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေနာက္ဆံုးခ်ေပးလိုက္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ `ဟနီးဖ္´ အမွားကုိေရွာင္ၿပီး အမွန္တရားေပၚမွာ ႀကံ့ခိုင္စြာရပ္တည္သူ၊ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္သူ။ `ဆီဒ္ဒီးက္က´ အမွန္ကုိပဲ အၿမဲတမ္း ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သူ။ ` ဟလီးမ္´ ေထာက္ထား ညႇာတာေသာသူ။ ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံု၍ ကုိယ္ျခင္းစာတရားရွိသူ။ ` ေအာက္၀ါးဟြန္´ စိတ္ႏွလံုး အလြန္ႏူးညံ့သူ။ ` မုနီးဘ္´ မိမိအရွင္ကုိ အၿမဲတမ္း အာ႐ံုမျပတ္ရွိေနသူ။ ` ရွာကီရ္´ ေက်းဇူး လြန္စြာသိတတ္သူ။ ` မြတ္ဆလင္မ္´ အလႅာဟ့္အမိန္႔ကုိ ေျမ၀ယ္မက် နာခံအပ္ႏွင္းသူ။ ` မြတ္စ္သဖါး´ ေရြးခ်ယ္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူျခင္းခံရသူ။ ` ခလီးလ္´ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေသာ အေဆြခင္ပြန္း၊ မိတ္ေဆြ။ ` ဆြာေလ့ဟ္´ ပါရမီရွင္၊ သူမြန္သူျမတ္၊ မိမိကိုယ္ကုိ လြန္စြာျပဳျပင္၍ လူသားေကာင္းက်ိဳးကုိ အစဥ္မျပတ္ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသူ ` အြမၼေသ့ကာနိဟ္´ အလြန္ အတုယူထိုက္ေသာ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရပ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အီဗရာဟင္မ္(အ)တစ္ေယာက္တည္း ရပ္တည္ေနျခင္းဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအုပ္စုႀကီး တစ္ခုလံုး ရပ္တည္ေနသကဲ့သို႔ မိမိရဲ႕အမ်ိဳးသားထုအား ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသသည္။ `နဗီ´ အလႅာဟ့္ ထံမွ သတင္းစကားလက္ခံရရွိသူ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္။ `အီမာမြန္နားစ္´ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ ေစခိုင္းထားတဲ့ ေလာကလူ႔ေဘာင္မွာ ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ စိန္ေခၚမႈမ်ိဳးစံုကုိ ခံႏိုင္ရည္ရွိရွိ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ ရပ္တည္ ခဲ့တဲ့အတြက္ လူသားခပ္သိမ္းတို႔ရဲ႕ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပး ေရြးခ်ယ္ ထားတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၆၀) အာယတ္(၄)မွာ – “ ဧကန္အမွန္ အသင္တို႔အတြက္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ထံမွာလည္းေကာင္း၊ ထို အီဗရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ရွိခဲ့ေသာ လူေတြထံမွာလည္းေကာင္း၊ မြန္ျမတ္လွစြာေသာ အေကာင္းဆံုးေသာ စံနမူနာေတြ တကယ္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္ ” လို႔ ေဖာ္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒီေနရာမ်ာ အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ အတူရွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ အနီးကပ္ေလ့လာလိုက္မယ္ဆုိရင္ ၎ရဲ႕အနီးမွာရွိတဲ့ ၎ရဲ႕မိသားစု၀င္ေတြ၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေနာက္တစ္ခါ ၾကင္ေဖာ္ၾကင္ဖက္၊ ၿပီးတဲ့ေနာက္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ `ေသာင္ဟီးဒ္´တရားကို ယံုၾကည္သက္၀င္ လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုးခဲ့သူမ်ား၊ အဲဒီေနာက္ မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္ျမတ္မ်ားအားလံုးဟာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕လမ္းစဥ္ကုိ လိုက္ခဲ့ ၾကသူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ အတၳဳပတၱိအေၾကာင္းေတြကုိ ေဖာ္ျပတဲ့အခါမွာ လူေတြေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားက မိမိတို႔စိတ္ကူးစိတ္သန္းနဲ႔ ပံုေဖာ္ေလ့ရွိၾကသလို တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက မိမိတို႔ရဲ႕ အထက္ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားက ေဟာၾကားတဲ့ကိစၥေတြကုိ တင္ျပေျပာဆုိေဟာၾကားလ်က္ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္ေတြရဲ႕ အတၳဳပတၱိေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ ေဖာ္ျပတဲ့ အခါမွာ ညႊန္ျပသလို ဒီ အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပန္လည္တင္ျပ ထုတ္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ သတိျပဳစရာ အာယတ္တစ္ခုကုိ တင္ျပထားပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၁၉) အာယတ္(၄)မွာ- “အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕အေၾကာင္းကုိ က်မ္းေတာ္ျမတ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း သတိရေဖာ္ထုတ္ ေၾကညာမႈျပဳပါ” ဆိုၿပီးေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကိး မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကုိ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့ အာယတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)အေၾကာင္းကုိ ေျပာမယ္ဆို ရင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕အေၾကာင္းကုိ ေျပာမွသာလွ်င္ ျပည့္စံု၊ မွန္ကန္၊ တိက်၊ ေလးနက္မႈကုိ ေတြ႕ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ “ ဒါ့အျပင္ အဲဒီ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ သစၥာတရား ကုိ ျမတ္ႏိုးတဲ့သူ၊ အမွန္ကုိေျပာၿပီး တိက်စြာ လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံကေန သတင္းစကား ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္း ခံခဲ့ရတဲ့ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္တစ္ပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ မိမိထံကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံကေန သတင္းစကား ခ်ီးျမႇင့္အပ္ႏွင္းျခင္းခံရတာနဲ႔ အမွန္သစၥာတရား `ေသာင္ဟီးဒ္´ကုိ သိနားလည္သေဘာေပါက္လာတဲ့အခါမွာ ပထမဦးဆံုး မိမိရဲ႕အိမ္ထဲကေန စၿပီး သဗၺလီးက္ `ဒါ၀ဟ္´ လုပ္ငန္းကုိ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၆) အာယတ္(၇၅)မွာ တစ္ခါတံုးက အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ သူ႔ရဲ႕ဖခင္ျဖစ္သူ `အာဇရ္´ လို႔အမည္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္္ကုိ အခုလိုေျပာခဲ့ပါတယ္။ “ ဖခမည္းေတာ္ ဖခင္ဟာ (အဆ္နာမ္း)လို႔ေခၚတဲ့ လူေတြ စိတ္ကူးနဲ႔ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြကုိ မိမိတို႔အလိုဆႏၵအရ မိမိတို႔ စိတ္ႀကိဳက္ထုလုပ္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တိုင္က တန္ခိုးေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ကာ အဲဒီလူေတြ အဲဒီအရာေတြကို ကုိးကြယ္ရာေတြအျဖစ္ အမိအရဆြဲကိုင္ ရယူမႈျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေနပါသလား ” ဆိုၿပီးေတာ့ ေမးခဲ့ပါ တယ္။ တစ္ခါတည္း ဆက္ေျပာပါတယ္။ အခုနလို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွအပ ျဖစ္ေသာ မိမိတို႔စိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကုိ ကုိးကြယ္အားထားေနျခင္းအားျဖင့္ အသင္ႏွင့္ အသင္၏အမ်ိဳးသားမ်ား (တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီမွာေလ့လာလိုက္တဲ့အခါ ဘာကုိေတြ႔ရသလဲဆိုရင္) အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဖခင္ကိုယ္တိုင္က အဲဒီအရပ္၊ အဲဒီေဒသမွာ အင္မတန္ ၾသဇာေညာင္းတဲ့အုပ္ခ်ဳပ္သူ အႀကီးအကဲ လူႀကီးေတြမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ အသင္ေရာ၊ အသင့္အုပ္စု၀င္ေတြေရာ ထင္ရွားေသာ လမ္းလႊဲ၊ လမ္းမွား (တစ္နည္းအားျဖင့္ လုပ္ရပ္မ်ား အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္စရာ၊ သဲထဲေရသြန္ျဖစ္စရာ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာျမင္ပါ တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ `အဆ္နားမ္´ကုိ ႐ုိး႐ိုးဘာသာျပန္ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္တင္ျပလိုက္တဲ့ေနရာမွာ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ လူေတြစိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ား (ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုေခတ္အေျခအေနနဲ႔ ၾကည့္လုိက္ရင္ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကုိ ကိုးကြယ္ေနတဲ့လူေတြကုိပဲ ေျပာတယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆႏိုင္စရာရွိပါတယ္။ ဒီေခတ္ ဒီအေျခအေနနဲ႔ ျပန္လည္သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ တိုးခ်ဲ႕စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ လူတစ္ဦး ဒါမွမဟုတ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုဟာ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ စြန္႔ၿပီး သို႔မဟုတ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ယံုၾကည္ပါတယ္ လို႔ ေျပာတဲ့အျပင္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေလးစားအားကိုးမႈ လြန္ကဲတဲ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အရာ၀တၳဳေတြ၊ အရာ၀တၳဳဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းတစ္ခုခုနဲ႔ သို႔မဟုတ္ သစ္သား၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး စတဲ့အရာေတြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြေလာက္ပဲ မျမင္ပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အထင္ႀကီးေလးစားေနတဲ့ စကၠဴေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဆိုတဲ့အရာေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ပံုေဖာ္ထားတဲ့ အလႅာဟ္ကုိ အားကုိးရာကေန လြဲၿပီး သို႔မဟုတ္ အလႅာဟ္ကုိ အားကုိးေနရာမွာ အဲဒီလူပုဂၢိဳလ္၊ အရာ၀တၳဳေတြ၊ စာအုပ္ေတြ၊ ပစၥည္းေတြ ရွိမွ ကိုယ့္ရဲ႕ဘ၀ႀကီး လံုၿခံဳေအးခ်မ္း၊ ေဘးကင္းမယ္။ ယံုမွတ္ပံုအပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီပစၥည္းေတြ၊ အရာေတြ လူေတြအားလံုးဟာ `အဆ္နားမ္´ဆိုတဲ့ ပစၥည္းစာရင္းမွာ ပါသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိထားဖို႔လိုတာက `အဆ္နားမ္´ လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အရာ၀တၳဳ၊ ႐ုပ္၀တၳဳ၊ ပစၥည္းေတြကုိ အားကိုးတယ္လို႔မျမင္ဘဲနဲ႔ အျခားေသာ (အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္၊ အလႅာဟ္ယံုပါလို႔ေျပာ တယ္။ အလႅာဟ္ကုိယံုတာနဲ႔ လံုေလာက္ပါ့မလားလို႔ထင္ၿပီး အလႅာဟ့္ဆီကုိ ေရာက္ေစမယ့္ `ဇုလ္ဖါ´ လို႔ေခၚတဲ့ အရာမ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဲဒီလူေတြ အကူအညီေပးမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ခံယူရရွိႏိုင္မယ္။ သို႔မဟုတ္ သူတို႔ေျပာေပးမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ႏွစ္သက္သေဘာတူမယ္။ သို႔မဟုတ္ သူတို႔ ဒုအာလုပ္ေပးမွ ငါတို႔ ဘ၀ေတြ ျပည့္စံုမယ္လို႔ေျပာရင္လည္း အဲဒီလို အားကိုးမႈျပဳေနတဲ့အရာေတြအားလံုး အဲဒီေ၀ါဟာရထဲမွာ အက်ဳံး၀င္ သြားပါတယ္။ အဲဒါကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိထားဖို႔လိုပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၁၉) အာယတ္ (၄၂) နဲ႔ (၄၄) မွာ – အလႅာဟ္အမိန္႔ကုိ ယံုၾကည္သက္၀င္၊ လိုက္နာက်င့္သံုးရာမွာ အဟန္႔အတား၊ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္စရာ အားလံုး အလႅာဟ္ကလဲြရင္ အၾကားအျမင္ အသံုး၀င္မႈ လံုး၀မရွိဘူး။ အေျခအေနသံုးရပ္ကုိ ျပထားပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သူ႔ရဲ႕ဖခင္ကုိ အခုလိုေျပာပါတယ္။ “ အို…ဖခင္။ ဖခင္က ဘာမွလည္း မၾကားႏိုင္တဲ့ အျပင္ ဘာမွလည္း ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့အျပင္ ဘာမွလည္း အသင့္အေပၚမွာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းလာမႈကုိ ေပးစြမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိတဲ့အရာေတြကုိ ဘာေၾကာင့္မ်ား `ေအဗါဒဟ္´လုပ္၊ နာခံဘ၀တည္ေဆာက္၊ ၾသဇာခံေနဦးမွာလဲ ” “ အို…ဖခင္၊ ႐ႈိင္တြာန္ဆိုတဲ့ အဖ်က္အင္အားစု၊ အလႅာဟ့္အမိန္႔ကို ဆန္႔က်င္တဲ့အင္အားစု၊ အလႅာဟ့္အမိန္႔ ကုိ ေသြဖည္သြားေစမယ့္ အင္အားစုကုိ ၾသဇာမနာခံနဲ႔။ ေအဗါဒသ္ မလုပ္နဲ႔။ နာခံဘ၀တည္ေဆာက္ျခင္း မျပဳပါနဲ႔။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ ဧကန္စင္စစ္ ႐ႈိင္တြာန္ဆိုတဲ့ အဖ်က္အင္အားစုဟာ မဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္၊ လိုအပ္ခ်က္ အ၀၀ကုိ ခ်ီးျမႇင့္ေထာက္ပံ့ေနတဲ့ `ရဟ္မာန္´ရွင္ျဖစ္တဲ့ အလႅာဟ္ရဲ႕အမိန္႔ကုိ လြန္စြာမွ ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့တဲ့၊ ဆန္႔က်င္ခဲ့ တဲ့အရာပဲ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္လို႔ပါ ” လို႔ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အီးဒ္ေန႔က အီးဒ္ခြတၱဗါဟ္ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သားေတာ္ အီစၥမာအီလ္(အ) ေျပးလႊားေဆာ့ကစားတဲ့အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ သားေတာ္ကုိ ဇဗာဟ္လုပ္တဲ့ကိစၥ ေျပာတဲ့အခါမွာ ဟဂ်္မွာ ႐ႈိင္တြာန္ကို ခဲနဲ႔ေပါက္တဲ့အခါ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သံုးခါမွားခဲ့တယ္လို႔ လူေတြက ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အလႅာဟ္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ `ဆီဒ္ဒီးက္ကဲန္ နဗီယန္´ အမွန္ကုိပဲ အၿမဲေျပာဆိုေနထိုင္သူ။ လူေတြက ေျပာတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ) သံုးခါမွားတယ္။ အဲဒီအတြက္ ႐ႈိင္တြာန္ရဲ႕ျဖားေယာင္းေသြး ေဆာင္မႈကုိ ခံရတယ္။ အဲဒီအတြက္ ႐ႈိင္တြာန္ကုိ ခဲနဲ႔သံုးႀကိမ္ေပါက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာလိုက္တဲ့အခါ မွာ ေစာေစာက သားကိစၥမွာေျပာသလို အခု ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ အာယတ္ကုိလည္း ေထာက္ျပၿပီးေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ) ဒီသံုးခုမွားတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အရွင္ျမတ္က ငါအရွင္ျမတ္ရဲ႕ထံုးစံအတုိင္းပဲ အီဗရာဟင္မ္(အ) အေရွ႕မွာရွိခဲ့တဲ့ ႏူးဟ္(အ)က စတင္ခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ေတြကုိလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျဖစ္ထြန္းစီရင္ေပၚ ေပါက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အၿမဲတမ္းရွင္းလင္း ျပသခဲ့ပါတယ္။ ေပၚလြင္ထင္ရွားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီမွာလည္း အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိ ပံုမွန္အတုိင္းပဲ သူ႔ကုိငါျပလုိက္တယ္ တဲ့။ “ စၾက၀ဠာအနႏၱနဲ႔ ကမာၻၿဂိဳဟ္ကုိ ငါအရွင္ ဘယ္လိုစိုးပိုင္ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ ငါေသခ်ာျပလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ သူဟာ အၾကြင္းမဲ့ ေလးနက္စြာ သက္၀င္ယံုၾကည္သူေတြထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ” ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာကုိေတြ႕ရသလဲဆိုရင္ သက္၀င္ယံု ၾကည္မႈမွာ စူးစမ္းဆင္ျခင္၊ ေတြးေခၚေျမႇာ္ျမင္ျခင္း အေရးပါတယ္။ မ်က္လံုးဇြတ္မိွတ္ၿပီးေတာ့ ယံုဖို႔မလုိဘူးဆိုတာ ဒီမွာပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)အေပၚက အာယတ္ကုိသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စနစ္တက် ထဲထဲ၀င္၀င္၊ မေလ့လာ မေျပာျပ လိုက္တာနဲ႔ အေနာက္ကေျပာတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္မွာ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ အီဗရာဟင္မ္(အ)မွားေနတယ္လို႔ ထင္ရ တယ္။ ညအေမွာင္က သူ႔အေပၚကုိ ဖံုးအုပ္လာတဲ့အခါမွာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ ၿဂိဳဟ္တစ္ခုုကုိေတြ႕တယ္။ ကုရ္အာန္က မတိက်တဲ့နာမ္ (ၿဂိဳဟ္တစ္ခု)လို႔ေျပာတယ္။ ပညာရွင္ေတြက အဲဒီမွာ ေနရာ၀င္ယူၾကတယ္။ အဲဒီၿဂိဳဟ္က ဘာၿဂိဳဟ္လဲသိလားတဲ့။ (ကုရ္အာန္ထဲမွာ ၿဂိဳဟ္တစ္စင္းလို႔ပဲ ပါတယ္တဲ့) ဟုတ္လား။ ဟုတ္ကဲ့ မသိဘူး။ ေျပာျပပါဆိုေတာ့။ အဲဒီၿဂိဳဟ္က ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တယ္ဟုတ္ပါလား။ ဒီပညာရွင္ ေတာ္ေတာ္ ေတာ္ပါလားေပါ့့။ ခင္ဗ်ား ဘယ္အေထာက္အထားနဲ႔ ေျပာတာလဲဆို ေတာ့ ဟဒီးဆ္မွာပါတာေပါ့တဲ့။ သူေျပာတာကုိ ကၽြန္ေတာ္မွတ္ၿပီး (ကုရ္အာန္အလင္းျပက်မ္း) အဲဒီအတြဲကုိ ျပန္သြားၾကည့္ရတယ္။ အဲဒီမွာ သူေျပာတာက ပထမ စာေၾကာင္းကုိေျပာတာ။ လူေတြက အဲဒီစာအုပ္မၾကည့္ရေသးရင္ ဒီလူ လူေတာ္လို႔ ေျပာမွာေပါ့။ အဲဒီစာအုပ္ေအာက္မွာ ဆက္ေရးထားတာက တစ္ခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားက ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ဟု ေျပာသည္လို႔ ေရးထားတယ္။ ဆရာႀကီးဃာဇီတို႔ဘာသာျပန္ထားတဲ့ အလင္းျပက်မ္း ဆူရာဟ္(၆)ကုိ ရွင္းျပတဲ့အခါမွာ ပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ႕က ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေသာၾကာၿဂိဳဟ္လို႔ ေျပာတယ္လို႔ေရးထား တယ္။ ဟဒီးဆ္ထဲမွာပါတယ္လို႔ မေရးထားဘူး။ ဒီေတာ့ ၾကာသပေတးလား၊ ေသာၾကာလား၊ ခဏထားလိုက္။ ေသခ်ာတာက ၿဂိဳဟ္တစ္စင္း၊ ၾကယ္တစ္စင္း။ အဲဒီမွာ တစ္ခုခုကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သံုးသပ္ခဲ့အခါမွာ ဒါအမွန္လားလို႔ေျပာတယ္။ ဒါမွန္တယ္လုိ႔ စၿပီးသံုးသပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက (ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာ ရရင္) သိပၸံနည္းက် စနစ္တက် ေလ့လာဆည္းပူးတဲ့ပညာတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ)က ဒီၾကယ္ကုိေတြ႔တဲ့အခါမွာ ဒါငါ့ရဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဒါဆိုရင္ သူတို႔က အီဗရာဟင္မ္(အ)က မွားတယ္။ အဲဒီမွာ စၿပီ။ အမွန္က ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္။ ၾကယ္ကုိျမင္လုိက္ေတာ့ ဒါဟာ ငါ့ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္လား လို႔ေျပာတာ ေမးခြန္း ထုတ္တဲ့ပံုစံ သံုးသပ္ျပတာ။ ဒီၿဂိဳဟ္ဆိုတဲ့ ၾကယ္ဟာလည္း အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ ေပ်ာက္သြား ေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ)က ၾကည့္ၿပီး `ေပ်ာက္သြားတဲ့အရာကုိ ငါ ဘယ္ေတာ့မွမႏွစ္သက္ဘူး´တဲ့။ ေနာက္တစ္ခါ လကုိၾကည့္တယ္။ လကုိ လင္း၀င္းေနတဲ့အေနအထားနဲ႔ေတြ႕တယ္။ ေတြ႕ေတာ့ထပ္ေျပာ တယ္။ ဒီလကေရာ ငါ့ရဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္လား တဲ့။ တိုက္႐ုိက္ဘာသာျပန္လုိက္ရင္ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳး ေထာင္ရွင္ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ႏွစ္ခါေျမာက္ အီဗရာဟင္မ္(အ)က မွားသြားတယ္ေပါ့။ အဲဒီလလည္း အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားျပန္ေရာ။ အဲဒီအခါမွာ အီဗရာဟင္မ္(အ)က ေျပာတယ္။ (တကယ္ေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ) သိၿပီးၿပီ။ သူ႔ရဲ႕အရွင္ `ရဗၺ´ဘယ္လိုလဲဆိုတာ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သိၿပီးၿပီ။) အကယ္၍ ငါ့ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္သာ ငါ့ကုိ လမ္းညႊန္ျပသေတာ္မူျခင္း ငါမခံရဘူးဆိုရင္ ငါလည္း လမ္းလြဲလမ္းမွားထဲက လူေတြထဲမွာ အေသအခ်ာပါသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုၿပီး သံုးသပ္ျပတယ္။ ေရွ႕မွာ သူ႔အေဖနဲ႔ သူ႔အုပ္စုအမ်ိဳးသားေတြကို ဘာေျပာလဲ။ `ဖီးဒြလာလီမ္ မုဘီးန္´ အဲဒီ `ဒြလာလင္မ္´က နာမ္ပံုစံမွာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ဒီဘက္က `ဒြါလ္´ဆိုတာက ျပဳလုပ္သူဆိုတဲ့ နာမ္ျပျဖစ္ ေသာ အဲဒီအုပ္စုထဲက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အလႅာဟ္သာ လမ္းညႊန္မႈမျပဳခဲ့ရင္ အဲဒီအုပ္စု လမ္းလြဲလမ္းမွားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္ဦးမွာလို႔ ေျပာတာ။ ေန႔တုိင္းေတြ႔တဲ့ ေန။ ေနကေတာ့ အၿမဲတမ္း ထြန္းလင္းေတာက္ပေနတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ၿပီး ဒီေနကေရာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္လား။ စၾက၀ဠာထဲမွာ ေနဟာ အႀကီးဆံုးပဲ။ ဒါႀကီးက အႀကီးဆံုးႀကီး။ ဒီေနကေရာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ပဲလား။ ဒါေၾကာင့္ အီဗရာဟင္မ္(အ) သိပၸံပညာဘယ္ေလာက္ကၽြမ္းလဲဆိုတာ ဒီအာယတ္သံုးခုကုိ ၾကည့္ရင္သိရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဲဒီေခတ္အခါက လူေတြဟာ ၾကယ္ကုိကုိးကြယ္တဲ့အုပ္စု၊ လကုိကိုးကြယ္တဲ့အုပ္စု၊ ေနကုိ ကုိးကြယ္တဲ့အုပ္စု သပ္သပ္စီရွိၾကတယ္။ အဲဒီ ေန၊ လ၊ ၾကယ္၊ နကၡတ္တာရာေတြဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားဆိုတဲ့ ကိုးကြယ္ရာေတြဟာ အမွားေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ အီဗရာဟင္မ္(အ)က အဲဒီလူေတြကုိ လမ္းညႊန္ျပခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ျမင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သူ႔ရဲ႕အမ်ိဳးသား၊ တိုင္းသူျပည္သားေတြကိုေျပာတယ္။ ရွရိက္လုပ္ေနတဲ့အုပ္စုေတြကုိေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အသင္တို႔နဲ႔ ေ၀းေ၀းမွာပဲ ေနပါရေစဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တယ္။ အမွန္က အဲဒီသဘာ၀ေလာကဓါတ္ရွိသမွ်ကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ ျဖစ္ထြန္းေသာအရွင္သည္သာ ကိုးကြယ္ရာအမွန္ပါ။ သူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ `မင္းတို႔က ရွရီးက္ အလႅာဟ္နဲ႔တစ္စံုတစ္ရာကုိ တုဖက္ႏႈိင္းယွဥ္၊ ယွဥ္တဲြကိုး ကြယ္၊ အားထားယံုၾကည္၊ ေလးစားေနတဲ့အေျခအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ကင္းစင္ပါၿပီ´ လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘက္မွာ ဘာကိုျပန္ျပသလဲဆိုရင္ တစ္ဖက္မွာ အေဖကုိေျပာတယ္။ အဲဒီလူေတြကုိ အဲဒီလိုေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ကလည္း သိပ္မၾကည္ဘူး။ မၾကည္တဲ့အခါက်ေတာ့ — ဆူရာဟ္(၂၁) အာယတ္ (၆၈ နဲ႔ ၆၉) က်ေတာ့ အီဗရာဟင္မ္(အ)အပါအ၀င္ တမန္ေတာ္ျမတ္ေတြအားလံုးကုိ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခါက အမ်ိဳးသားထုအနက္က သက္၀င္ယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့လူေတြဟာ အၿမဲတမ္း (သူတို႔ဟာ နမိတ္ကုိ ယံုစားၾကတယ္)။ `သင္ဟာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အတြက္ နိမိတ္မေကာင္းတဲ့ လူပဲျဖစ္တယ္။ သင္ေျပာတာ ရပ္တန္းကရပ္လိုက္။ ပထမဦးဆံုး warning သတိေပးတယ္။ ၿပီးရင္ ညႇိၾကည့္တယ္။ ဘာႀကိဳက္လဲ (ရာထူး၊ ဂုဏ္၊ ေငြ၊ မိန္းမ) ႀကိဳက္တာေပးမယ္။ ဘုရားအမ်ား ကုိးကြယ္ေနတဲ့ ငါတို႔ရဲ႕ စိတ္ကူးနဲ႔႔ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ကုိးကြယ္အားထားရာေတြကုိေတာ့ ခင္ဗ်ား မေစာ္ကားနဲ႔။ လိုခ်င္တာအားလံုးေပးမယ္လို႔ ညႇိတယ္။ ညႇိလို႔မရရင္ ဒုကၡေပးမယ္။ ဒုကၡေပးလို႔မရရင္ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္မယ့္အထိကုိ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိလည္း အဲဒီလုိပဲလုပ္တယ္။ လုပ္ေတာ့ ဘာတစ္ဆင့္လုပ္ၾကလဲဆိုရင္ သူတို႔က နမၼ႐ူးသ္ ဆိုတဲ့ဘုရင္ (ကုိယ္တိုင္ ဘုရားအမ်ားကိုးကြယ္သူအုပ္စု) ဆိုေတာ့ အႀကိဳက္ပဲ။ အဲဒီမွာ ဘုရင္နဲ႔ညႇိၿပီး ဘာလုပ္ၾကလဲဆိုရင္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိ မီးတင္႐ႈိ႕ဖို႔ ၾကံစည္ၾကတယ္။ ဘယ္လို႐ႈိ႕ရမလဲ။ “ သူ႔ကို အရွင္လတ္လတ္ မီး႐ႈိ႕သတ္။ ၿပီးေတာ့ မင္းတို႔ဟာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရိွခဲ့မယ္ဆိုရင္ မင္းတို႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္အားထားရာ အရွင္ေတြကို ကူညီေပးေတာ္မူျခင္းအားျဖင့္ သူ႔ကုိ မီးတင္႐ႈိ႕လိုက္ ” တဲ့။ အဲဒီမွာ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘာေတြရလဲဆိုရင္ အလႅာဟ္ေျပာတဲ့ ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၁၉) အာယတ္(၄၂ ၊ ၄၄) မွာ- လူေတြစိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ၿပီး ကုိးကြယ္အားထားေနတဲ့အရာေတြ၊ ပစၥည္းေတြ၊ လူေတြဟာ ဘာမွလုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူးဆိုတာ အဲဒီမွာသက္ေသျပေနတယ္။ ဘာမွမရွိတဲ့အရာေတြ ဘာလုပ္ႏိုင္မွာလဲ။ က်န္တဲ့လူေတြက အုပ္စုဖြဲ႔ရမ္းကား ေသာင္းက်န္းၿပီး အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိ ဒုကၡေပးဖို႔လုပ္ၾကတယ္။ သူ႔ကုိ မီးတင္႐ႈိ႕ၾကတယ္။ ေနာက္အုပ္စုတစ္စုက်ေတာ့ ဘာေျပာလဲ။ ဆူရာဟ္(၂၉) အာယတ္(၂၄) ေရာက္ေတာ့ အမွန္သစၥာတရားကုိေျပာၿပီး ေသာင္ဟီးဒ္ကုိ ျပလ်က္နဲ႔ လက္မခံတဲ့ အျခားအုပ္စုတစ္စုက သူ႔ကုိ (အီဗရာဟင္မ္(အ)) နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္း သတ္ပစ္လိုက္။ တစ္အုပ္စုက အရွင္လတ္လတ္ မီးတင္႐ႈိ႕ၾက။ အဲဒီမွာ ဒီေန႔ေခတ္စကားအရ ဒီမိုကေရစီေပါ့။ မီးတင္႐ိႈ႕မယ့္အုပ္စု လူမ်ားေတာ့ ႏိုင္သြားတာေပါ့။ ႏိုင္သြားေတာ့ တကယ္မီးတင္႐ႈိ႕ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဲဒီဒုကၡမီးဆိုတဲ့ ပင္လယ္ေ၀မႈေတြထဲကေန အလႅာဟ္ဟာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိ ကယ္တင္ေစာင္မေတာ္မူခဲ့တယ္။ အဲဒီကိစၥဟာ အီမာန္သက္၀င္ယံုုၾကည္သူ မုအ္မင္န္ေတြအတြက္ ဧကန္စင္စစ္ ထင္ရွားစြာေသာ အာယတ္ သက္ေသလကၡဏာ အေထာက္အထားေတြ အေသအခ်ာရွိေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အီဗရာဟင္မ္(အ) ဒီလို ဒီလိုျဖစ္ခဲ့တယ္။ အလႅာဟ္ကေျပာတယ္။ “ အို မီး … အီဗရာဟင္မ္(အ)အေပၚမွာ ေအးျမမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈကုိ အသင္ (မီး) ရွိေစလိုက္ ” တဲ့။ အဲဒီေတာ့ အီးဒ္ေန႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈနဲ႔ ဘ၀တည္ ေဆာက္မႈမ်ိဳး ဒီေန႔ဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးမွာရွိခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ သူတစ္ထူးက ျပဳမူေဆာင္ရြက္လုပ္ ကိုင္လာမယ့္ ေဘးဒုကၡ အႏၱရာယ္ေတြဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒုကၡအေပါင္းဟာ သာယာတဲ့ရိပ္ၿမံဳကဲ့သို႔ သုခေ၀ျဖာမႈနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲဒီစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိဖို႔လိုပါတယ္။ တန္ဖိုးကုိ တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕တန္ဖိုး ကုရ္ဘာနီအီးဒ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သတ္စားလိုက္တဲ့ အမဲသားလုိ ခ်က္စားလိုက္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ေၾကာ္စားလို႔လဲမရပါဘူး။ ကင္စားလို႔လည္း မရပါဘူး။ ႏွပ္စားလို႔လည္း မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့တန္ဘိုးေတြက အမ်ားအျပားပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တန္ဘိုးလို႔ေျပာလိုက္ရင္ ေငြေၾကးကုိ ေျပးျမင္သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ အဲဒါက တန္ေၾကးပါ။ တန္ဘိုးက အလြန္အေရးပါ အရာေရာက္ၿပီး လူေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကုိ ေျပာင္းလဲေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့တန္ဖိုးကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကယ္တမ္းသိဖို႔ လိုပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အင္မတန္မွ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဲဒါေတြကုိ သိနားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ေစာေစာက ကိစၥေတြကိုၾကည့္ရင္ပဲ အီဗရာဟင္မ္(အ) စံနမူနာထဲမွာ မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕အသက္ကို စြန္႔ရဲတဲ့ အထိ ပထမဦးဆံုး မိမိရဲ႕ေမြးရပ္ေျမနဲ႔ မိမိရဲ႕ဖခင္ကုိ (ယံုၾကည္ခ်က္မတူတဲ့အတြက္) ေအးခ်မ္းစြာ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ အီဗရာဟင္မ္(အ)က သူ႔အေဖနဲ႔ ခြဲခြာခါနီးမွာ တစ္နည္း (ကယ္တင္ျခင္းကုိ ခံရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ) သူဟာ သူ႔ရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမနဲ႔ဖခင္ကုိစြန္႔ၿပီး ထြက္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အေဖကုိ `ဆလားမြန္ အလုိင္းက္´ဆိုၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ အေပါင္း က်ေရာက္ပါေစ အေဖဆိုၿပီး ေနာက္ဆံုးအထိ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဘယ္ေလာက္တာ၀န္ေက် လဲဆိုရင္ အလႅာဟ့္အမိန္႔ျပဌာန္းခ်က္မွာ ဘယ္မြတ္ဆလင္မ္တစ္ေယာက္ကမွ မြတ္ရွ္ရစ္က္တစ္ေယာက္အတြက္ ဆုမြန္ဒုအာေပးလို႔မရတာ။ ဒါေပမဲ့ အလႅာဟ္က ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ အီဗရာဟင္မ္(အ)ကုိေတာ့ ေပးခဲ့တယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ “ အို…အလႅာဟ္ ဟရွရ္ေန႔မွာ ေကယာမသ္ေန႔မွာ လူေတြအမ်ားႀကီးေရွ႕မွာ ဒီအီဗရာဟင္မ္(အ)ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကၽြန္ေတာ့္အေဖရဲ႕ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ မႈ၊ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ မ်က္ႏွာမထားတတ္ေအာင္ အလႅာဟ္မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔ ” လို႔ အီဗရာဟင္မ္(အ)က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွာ ဆုပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆြလာဟ္တည္ ေဆာက္ခါနီးတိိုင္း မီမီ မမီမီ အဲဒီ အပိုဒ္ကုိ အလြတ္ရေအာင္က်က္ၿပီး ဖတ္ပါတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ အီဗရာဟင္မ္(အ)က ဘ၀သက္တမ္း တေလွ်ာက္လံုးမွာ အၿမဲတမ္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ သိနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အီဗရာဟင္မ္(အ) ေၾကြးေၾကာ္ခ်က္ “ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘ၀ဦးတည္ရာကုိ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိက္ၿပီ။ အဲဒီမ်က္ေမွာက္ျပဳတာဟာ စၾက၀ဠာ အနႏၱနဲ႔ ကမာၻၿဂိဳဟ္ကုိ စတင္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစသည့္ သဘာ၀တရားႀကီးကုိ ျပဳလုပ္ဖန္ဆင္း ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ ေစထားတဲ့အရွင္ အလႅာဟ္ရဲ႕လမ္းစဥ္ဖက္ကုိ တိက်စြာ လုိက္နာရန္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘ၀ ကုိ၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕မ်က္ေမွာက္ျပဳရာကုိ၊ ဦးတည္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ရြက္ လုုိက္နာပါၿပီ ” `ဟနီးဖန္´ “ အဲဒီလို အလႅာဟ္ရဲ႕ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မယိမ္း မယိုင္ ေက်ာက္စာတိုင္ပမာ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ တည္ၾကည္လ်က္ ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အဓိဌာန္ျပဳပါ၏ ” “ ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မြတ္ရွ္ရစ္က္လို႔ေခၚတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္ရဲ႕အမိန္႔ေတာ္ကုိ တစ္စံုတစ္ရာနဲ႔ တုဖက္ႏႈိင္းယွဥ္၊ ယွဥ္တြဲကိုးကြယ္ၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀မပါဘူး ” ဆိုၿပီးေတာ့ သစၥာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ေန႔စဥ္ အဲဒီသစၥာကုိ ဆိုတဲ့အတိုင္း လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ `ဟနီးဖ္´ဆိုတဲ့ စကားလံုးကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာလိုက္တဲ့အခါမွာ အာ႐ံုစူးစိုက္ျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္တည္ ၾကည္ျခင္း၊ ဒြလာလသ္ကုိပယ္ၿပီး တရားလမ္းမွန္ကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွတပါး အျခားေသာ အားကုိးအားထားျပဳစရာမ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုၿပီး ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ – မိမိ အထက္ဘိုးေဘး မိဘေတြေခတ္အဆက္ဆက္ မိမိတို႔စိတ္အလိုဆႏၵအရ စိတ္ႀကိဳက္ပံုေဖာ္ ကုိးကြယ္အား ထားေနတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြဟာ အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနလို႔ စြန္႔လႊတ္ရဲတာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ စံနမူနာပါ။ (စြန္႔လႊတ္ျခင္း) – မိုက္မဲတဲ့၊ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့၊ လူမဆန္တဲ့ လူသားေတြကုိ အမ်ားဆံုးဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ေရွး႐ိုးထံုးတမ္းစဥ္လာ အယူ ဆိုး၊ ဓေလ့ဆိုးေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီး `သားဦးေမြးရင္သတ္ၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္ေလ့ရွိတဲ့ မွားယြင္းတဲ့အေတြးအေခၚနဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကုိ စြန္႔လႊတ္ခဲ့တာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ စံနမူနာပါ။ – အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္၊ အမွန္သစၥာတရားအတြက္ မိမိရဲ႕ အထက္စီးရတဲ့လူတန္းစားက မိမိကုိ ဒုကၡမ်ိဳးစံုေပးၿပီး ေနာက္ဆံုး မိမိအသက္ကုိသတ္ဖို႔ ရန္ရွာတဲ့အခါ မိမိရဲ႕အသက္ကုိစြန္႔ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ စံနမူနာပါ။ – အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ကယ္တင္ျခင္းခံရၿပီး ေနာက္ဘ၀မွာ စိန္ေခၚမႈမ်ိဳးစံုကုိ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ရပါတယ္။ အသက္ ႀကီးမွရတဲ့သားကုိ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အိပ္မက္ျမင္မက္။ သားကလည္း အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္ဆိုရင္ အသက္ကုိစြန္႔ဖို႔ ၀န္မေလး အဆင္သင့္။ ဇနီးၾကင္ရာကလည္း အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္ဆိုရင္ က်ရာတာ၀န္ ထမ္းရြက္ဖို႔အဆင္သင့္ `Sacrifice စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံျခင္း´ “ မိသားစုလိုက္ အလႅာဟ့္အမိန္႔နာခံအပ္ႏွင္း စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္” အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ေဘးအႏၱရာယ္အသြယ္သြယ္ကုိ လည္း ရဲ၀ံ့ျပတ္သားစြာ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။ အလႅာဟ့္အမိန္႔ နာခံေတာ္ မြတ္ဆလင္မ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ႏွင့္အညီ ေျမ၀ယ္မက်နာခံၿပီး ဦးလည္မသံု လုိက္နာက်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕အမည္နာမကုိ ၾကားလိုက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ – အမွန္တရားကို ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ေလ့လာဆည္းပူး ရွာေဖြလိုစိတ္ – ပတ္၀န္းက်င္ရွိလူသားေတြကုိ အမွန္သစၥာတရားကုိ သိရွိနားလည္ေစရန္ မွ်ေ၀ေပးလိုစိတ္ – မိစၧာဒိဌိေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ ဒူးမေထာက္ လက္မေျမႇာက္လိုစိတ္ – လူ႔ဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ႀကံဳလာရမယ့္ ေဘးဒုကၡ အဖ်က္အေႏွာင့္အႏၱရာယ္ အသြယ္သြယ္ကုိ ဇြဲလံု႔လ၊ ၀ီရိယ၊ သတၱိ၊ စိတ္ဓါတ္ႀကံ့ခိုင္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုတဲ့စိတ္ – အမွန္သစၥာတရားႏွင့္ပတ္သက္လာရင္ မိမိရဲ႕အစြဲအလမ္း၊ သံေယာဇဥ္၊ ကုိယ္က်ိဳးစီးပြား၊ အတၱအက်ိဳး စီးပြား (လိုအပ္ရင္ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္)ကုိ စြန္႔လႊတ္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္တဲ့စိတ္ – မိမိတိုင္းျပည္ၿမိဳ႕ရြာႏိုင္ငံႏွင့္ လူသားေတြ ေဘးရန္ခပ္သိမ္းကင္းစင္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း ေဘးကင္းလံုၿခံဳ တဲ့ဘ၀ ပိုင္ဆိုင္ေအာင္ စည္ပင္သာယာ၀ေျပာေအာင္ ျပဳလုပ္လိုတဲ့စိတ္ – လူကုိလူလိုျမင္ၿပီး လူကုိလူလိုဆက္ဆံလိုတဲ့စိတ္ေတြ တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္း တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္ ။ ။