ေလာကဓံကိုရင္ဆုိင္ျခင္း ကုရ္အာန္သုေတသီဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)

ေလာကဓံကိုရင္ဆုိင္ျခင္း

ကုရ္အာန္သုေတသီဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)

ေလးစားအပ္ပါေသာဂုဏ္သေရရွိအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

        အားလံုးပဲသိၾကတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အင္မတန္ဆိုး၀ါးလွတဲ့ ေရေဘးဒုကၡနဲ႔ႀကံဳေတြ႔ ေနရပါတယ္။ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ျဖစ္ၾကရ။ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရ။ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ ဆံုး႐ွံဳးၾကနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ေလးေဘးဒုကၡေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနၾကရတာပါ။ ဒါေတြဟာေလာကဓံတရားေတြပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔ ၁၄-၈-၂၀၁၅ ေန႔မွာေလာကဓံကိုရင္ဆိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ကုရ္အာန္ကိုေလ့လာတငျ္ပဖို႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

မည္သူမဆိုဘုရင္ျဖစ္ေစ၊ သူေဌးျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသူမ်ားျဖစ္ေစ၊ စိုးရိမ္ေသာကေရာက္စရာေတြ၊ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတာခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးမွ ေလာကဓံတရားေတြနဲ႔ ကင္းလြတ္မွာမရႏိုင္ပါဘူး။ မိမိတို႔ အႏွစ္ႏွစ္ အလလကရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ပစၥည္းဥစၥာေတြဟာတစ္ႏွစ္တည္း၊ တစ္လတည္းနဲ႔ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးမႈ ေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခါ ဟိုးအရင္ပစၥည္းဥစၥာတစ္ခုမွ မရွိခင္အခ်ိန္တုန္းကလိုပဲ ျပန္လည္ႀကိဳးပမ္းရွာေဖြ ရမဲ့အစားဆံုး႐ွံဳးသြားတဲ့ပစၥည္းဥစၥာေတြကိုပဲလြမ္းဆြတ္တသႏွေျမာေနရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးၿပီး၊ စိတ္ဓါတ္ေတြ က်ဆင္းေနၾကတယ္။ ကမၻာေက်ာ္သူေဌးႀကီးေတြရဲ႕ အတၳဳပတၱိေတြကိုေလ့လာၾကည့္ပါ။ သူတို႔မခ်မ္းသာခင္ကပစၥည္းဥစၥာေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆံုး႐ွံဳးခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြဟာဆံုး႐ွံဳးတဲ့ပစၥညး္ဥစၥာေတြကို ၾကာၾကာလြမ္းဆြတ္မႈ၊ မလုပ္ဘဲအစကေနျပန္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကလို႔ အင္မတန္ခ်မ္းသာတဲ့ ဘီလ်ံနာႀကီးေတြ ျဖစ္တာဆိုတာေတြ႔ၾကရမွာပါ။

လူဟာေမြးဖြားလာကတည္းက လက္ေ၀ွ႔ႀကိဳး၀ိုင္းထဲ ပစ္ခ်ခံရသလို၊ ကိုယ့္ကိုအလဲထိုးမဲ့သူႏွင့္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးရင္ ဆိုင္ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္ကေလာကဓံတရားေတြပဲျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းကေလာကဓံရဲ႕ ထိုးႏွက္ ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္လဲက်ေနရတာပါ။ ျပန္ထမွာလား။ မထေတာ့ဘူးလားဆိုတာကမိမိရဲ႕ေရြးခ်ယ္မႈပါ။ အလဲထိုးခံရတိုင္းအႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ထတဲ့သူကိုေလာကဓံတရားကအႏိုင္ေပးပါတယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂း၁၅၄ မွာ – “လူသားတို႔သည္ ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔မႈ၊ ဆာေလာင္ငတ္မြတ္မႈ၊ ဥစၥာပစၥည္းနဲ႔ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးရမႈ၊ မိမိတို႔၏ အသက္မ်ားစြန္႔လႊတ္ရမႈဟူေသာေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ရမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ႀကံံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္သူတို႔အားသတင္းေကာငး္ပါးပါတယ္။”

ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကရေလတိုင္း`အင္န္နာလိလႅာဟိ ၀အင္ႏၷာအိလိုင္းဟိရာဂ်ိအူးန္´“ငါတို႔သည္ အလႅာဟ္၏စည္းမ်ဥ္းအတြင္းေနထိုင္ၾကရၿပီ။ ထိုစည္းမ်ဥ္းတိုင္းသာလိုက္နာၾကရပါသည္ဟုရင့္က်ဴးၾကရေလသည္။” ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာငယ္စဥ္က `အင္န္နာလိလႅာဟိ ၀အင္ႏၷာအိလိုင္းဟိရာဂ်ိအူးန္´ကိုငါတို႔ဟာအလႅာဟ္အတြက္ျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္ထံပဲ ျပန္သြားရမွာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိကေန၊ ကုရ္အာန္ကိုေလ့လာတဲ့အခါၾကမွ အရာရာတိုင္းဟာအလႅာဟ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပရ၀ုဏ္အတြင္းကေန ဘယ္မွထြက္လို႔မရဘူး။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲအလႅာဟ္ကိုလက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊လက္မခံသည္ျဖစ္ေစအလႅာဟ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ သဘာ၀ရဲ႕စညး္မ်ဥ္းေတြကို လိုက္နာေနၾကရတာပါလားလို႔ နားလည္မိပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာေတြဟာလည္းအခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြက္ေခတၱအပ္ႏွံထားတဲ့အမာနသ္ေတြပဲလို႔ သေဘာေပါက္ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုအလႅာဟ္အပ္ႏွံထားတဲ့ (အမာနသ္)ေတြထဲမွာအသက္ခႏၶာနဲ႔ ဥစၥာပစၥည္းေတြအျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ သယံဇာတပစၥည္းေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕အသက္၊ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရသလို သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ယိုယြင္းမႈမရွိေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမဲ့တာ၀န္လည္းရွိပါတယ္။ မိမိရဲ႕အသက္ခႏၶာနဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလံုးသည္ အလႅာဟ္စည္းမ်ဥ္းကိုနာခံၿပီး သက္၀င္လႈပ္ရွားေနတာပါ။ လူသားရဲ႕စိတ္ဓါတ္ကလည္းအလႅာဟ္ရဲ႕စည္းမ်ဥ္းမ်ားကိုနာခံ႐ိုက်ိဳးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

လူဟာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရွိထားသူျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာကရွိအရာရာ(သက္ရွိ၊ သက္မဲ့)အားလံုးထက္ သာလြန္ သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေရြးခ်ယ္ခြင့္ဟာလူရဲ႕လြတ္လပ္မႈျဖစ္သလိုမိမိ၏ အသက္ခႏၶာႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈဟာလည္း တာ၀န္၀တၱရားျဖစ္ပါတယ္။ အသက္၊ ခႏၶာကိုလ်စ္လ်ဴ႐ွဴထားရင္ ခႏၶာကိုယ္ယိုယြင္းပ်က္စီးမယ္။ အသက္တိုမယ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ွဳထားရင္ သဘာ၀၏ ဒဏ္ခတ္မႈႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာအလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာေလာကစၾက၀ဠာနဲ႔ အရာအားလံုးဟာအလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္အတြင္းမွာရွိေန ၾကတယ္။ လူကလြဲၿပီးအျခားအရာေတြဟာေရြးခ်ယ္ခြင့္၊ ျငင္းဆန္ခြင့္မရွိဘဲနာခံေနၾကရတယ္။ လူကေတာ့ မိမိရဲ႕ လြတ္လပ္ေသာ ဆႏၵနဲ႔အညီလက္ခံခြင့္၊ ျငင္းဆန္ခြင့္ရွိတယ္။ ေရြးခ်ယ္သူျဖစ္ေစ၊ ျငင္းဆန္သူျဖစ္ေစ၊ မိမိနဲ႔ တစ္သားတည္းရွိေနတဲ့၊ဆက္စပ္ေနတဲ့ေလာကကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ရွိတယ္။ တစ္သားတည္းရွိေနေသာေလာကဆိုတာေရ၊ ေျမ၊ ေတာေတာင္၊ ေန၊လ၊ နကၡတ္တာရာေတြနဲ႔ က်န္သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီအရာေတြအားလံုးလို္က္နာေနတဲ့ သဘာ၀ရဲ႕စည္းမ်ဥ္းေတြဟာ အလႅာဟ္ျပဌာန္းထားတဲ့ စနစ္ဇယားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံထားတဲ့ ေသာင္ဟီးဒ္ရဲ႕ သေဘာတရားျဖစ္တဲ့ `လာအိလားဟအိလလႅာဟ္´ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ`အလႅာဟ္မွတစ္ပါးအျခားကိုးကြယ္ အားထားရာမရွိ´ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ထက္ အမ်ားႀကီး က်ယ္၀န္းပါတယ္။သူ႔အလိုလိုျဖစ္ေပၚေနသည္ထင္ရတဲ့ သဘာ၀တရားဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသဘာ၀တရားကို ကုရ္အာန္ကအလ္ဟက္(က)သစၥာတရား( အမွန္ျဖစ္ေပၚေနေသာအရွိတရား)လို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။

ကုရ္အာန္ (၁၈း၂၉)မွာ “ဤအရွိတရားတို႔သည္ အလႅာဟ္ထံမွ လာေသာသစၥာတရားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဤအရွိတရား(အလ္ဟက္)အေပၚ ယံုၾကည္လိုကယံုၾကည္ႏိုင္ၿပီး၊ ျငင္းပယ္လိုက ျငင္းပယ္ႏိုင္ၾကပါသည္…”

လူသားသည္ မိမိ၏လြတ္လပ္ေသာ ဆႏၵႏွင့္အညီသစၥာတရားကိုလက္ခံခြင့္ ျငင္းပယ္ခြင့္ရွိပါသည္။ လက္ခံေသာေၾကာင့္ ရရွိလာေသာေကာင္းက်ိဳးမ်ားႏွင့္ ျငင္းပယ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာဆိုးက်ိဳးမ်ားကိုမူေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိေတာ့ပါ။ ဒီဟာသည္ပင္လွ်င္ ေသာင္ဟီးဒ္ရဲ႕ သေဘာတရားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကိုလက္ခံႏိုင္ရင္ လူသားတို႔ရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြကိုကာကြယ္ဖို႔ မိမိေနထိုင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕ သဘာ၀တရားကို ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ လူသားအခ်င္းခ်င္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိကိုရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ရင္ လူဟာက်ဆင္းဆုတ္ယုတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ဒါကိုကုရ္အာန္မွာဘယ္လိုတင္ျပထားလဲဆိုရင္ ဆူရာဟ္(အဆြရ္)က႑ ၁၀၃မွာ “က်ဆင္းဆုတ္ယုတ္ ေနေသာေခတ္ကာလကိုတိုင္တည္ရလွ်င္ အမွန္ပင္လူသားသည္ ဆံုး႐ွံဳးမႈ၌ရွိေန၏။ သို႔ေသာ္ အရွိတရားမ်ားကိုယံုၾကည္ လက္ခံၿပိး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကိုေဆာင္ရြက္၍ သစၥာတရားအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သူမ်ား၊ ေဘးဒုကၡမ်ားက်ေရာက္လာပါကအျပန္အလွန္ပူးေပါင္း၍ ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္သူမ်ားသည္ ဆံုး႐ွံဳးမႈမ်ားကိုရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ မည္ျဖစ္ေပသတည္း။”

တည္ၿငိမ္ေသာလူ႔ေဘာင္ျဖစ္ေစရန္ လူတန္းစားကြာဟမႈကိုက်ဥ္းေျမာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ၎ကို မွ်ေ၀သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ လူ႔ဘ၀မ်ားကို ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။မွ်ေ၀သံုးစြဲရာမွာဥစၥာဓနတစ္ခုတည္းသာမဟုတ္၊ ပညာ၊ မိမိ၏လုပ္ပိုင္ခြင့္(အာဏာ)၊ အႀကံဥာဏ္စသည့္ အက်ိဳးရွိေစေသာအရာအားလံုးကို မွ်ေ၀သံုးစြဲ ေပးကမ္းခ်ီးျမႇင့္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ မွ်ေ၀ေပးျခင္းခံရေသာသူမ်ား၏ ဘ၀ကို ေကာင္းမြန္လာေစသလိုေပးကမ္းသူတို႔ ၏ အရည္အေသြးမ်ားကိုလည္းတိုးတက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြအတြက္ဘာေတြကို မွ်ေ၀သံုးစြဲရမွာလဲဆိုတာကို (၂း၂၁၅)တြင္ အခုလိုေဖာ္ျပထားပါတယ္။

“မိမိတို႔၌ရွိေနေသာအရာမ်ားထဲမွ ေကာင္းမြန္သည့္ အရာတိုင္းကို မွ်ေ၀ၾကေလာ့။ မိဘမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္မ်ား၊ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၊ မိမိတို႔ဘ၀ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မတည္ေဆာက္ႏိုင္သူ(ယသီးမ္မ်ား) သူဆင္းရဲ(မိစၥကီးန္မ်ား)၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ လမ္းစဥ္၌ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူ (အစ္ဗ္ေနစဘီးလ္)မ်ားအား မွ်ေ၀ေပးကမ္းပါေလာ့။”

မွ်ေ၀ေပးကမ္းရာမွာ မိမိထံမွာရွိတဲ့မေကာင္းတဲ့အရာေတြ၊ မေကာင္းတဲ့စ႐ုိက္ေတြ အျခားသူေတြဆီကိုမေရာက္သြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ မိမိမွာရွိတဲ့ အရာေတြထဲကေကာင္းေသာအရာေတြ၊ ေကာင္းေသာအေလ့ အက်င့္ေတြကို မွ်ေ၀ေပးၾကပါ။ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ မိမိရဲ႕အိမ္နီးခ်င္းေတြကို မွ်ေ၀ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္မိမိမိသားစုနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေစခ်င္ပါတယ္။ ယသီး(မ္)မ်ားနဲ႔ မိစၥကီးန္(န)မ်ားကိုေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းျဖင့္၊ သူတို႔ ဘ၀တိုးတက္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ ခိုးမႈ၊ လုယက္မႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကိုကာကြယ္တားဆီးႏိုင္ပါတယ္။ အစ္(ဗ္)ေနစဘီးလ္ဆိုတာလမ္းခရီးသြားရင္းဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားသာမဟုတ္။ ဘ၀ခရီးလမ္းမွာ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ျဖစ္ေနသူ၊ (ဥပမာ)သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာျဖစ္ေစ၊ အေျခခံပညာျဖစ္ေစ၊ အထက္တန္းပညာမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ သင္ၾကားေနရင္းဆက္သင္ယူဖို႔ အခက္အခဲရွိေနသူမ်ားအတြက္(ပညာသင္ၾကားျခင္းကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္) ကူညီေထာက္ပံ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ပညာဆည္းပူးသင္ယူေနသူမ်ားကို မွ်ေ၀ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂါတ္ကိုပိုမိုေကာင္းမြန္ ေတာက္ပေစပါတယ္။

လူ႔အဖြဲ႔အစညး္တစ္ခုတည္ေဆာက္တယ္ဆိုတာလူသားအက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာမိမိတစ္ဦးတည္းရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ကာယပိုင္းဆိုင္ရာမွာတိုးတက္ေကာင္းမြန္ဖို႔ ေရွးဦးစြာေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ယူရပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းတစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲမိမိရဲ႕မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားလိုအပ္ခ်က္ရွိေနသူမ်ားကိုလည္းတတ္စြမး္ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ဟာ လူသားတိုင္းရဲ႕တာ၀န္ပါ။ ဒီတာ၀န္ ေတြကိုထမ္းေဆာင္ရာမွာ မွ်တျခင္း(အဒလ္)နဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ တာ၀န္ရွိတာထက္ပိုမို ေဆာင္ရြက္ရတာေတြ ရွိပါ တယ္။ အဲဒါကို (အစ္ဟ္ဆါန္)လို႔ ကုရ္အာန္မွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခုအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပားမွာေရေဘးဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူတိုင္းကိုလူမ်ိဳး၊ အသားေရာင္၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ မခြဲျခားဘဲ လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ ဆန္ေတြ၊ ဆီေတြ၊ ေရသန္႔ေတြ၊ အစားအေသာက္ေတြ၊ အ၀တ္အထည္ေတြကို လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ အ၀တ္အထည္ေတြ လွဴဒါန္းရာမွာတစ္ခ်ိဳ႕က အသစ္ေတြကို ၀ယ္ယူလွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ တတ္ႏိုင္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္ပါတယ္။ အသစ္ေတြ၀ယ္ယူၿပီး မလွဴဒါန္းႏိုင္သူေတြကလည္းမိမိတို႔မွာရွိေနတဲ့ အ၀တ္အစားေတြကို လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ အင္မတန္ေလးစားစရာေကာင္းပါတယ္။ တခါတေလ အဲဒီအ၀တ္အစားေတြထဲက စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ အ၀တ္အစားေတြကိုေရေဘးဆိုၿပီးေပးကမ္းေနတာေတြကိုေတြ႔ေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။ မိမိအသံုးမလိုေတာ့တဲ့အတြက္ အမွဳိက္အျဖစ္စြန္႔ပစ္ရမဲ့ အစားေရေဘးအလွဴဆိုၿပီးေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ နာမည္ေကာင္းယူေနၾကတာမ်ားလားဆိုၿပီးေတြးမိလို႔ပါ။ ဒီလိုလုပ္ ျခင္းဟာအဒလ္မရွိတာ။ မွ်တမႈ မရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ လွဴဒါန္းရာမွာမိမိကိုယ္တိုင္က ႏွစ္သက္လိုလားတဲ့အရာ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့အရာေတြကိုေပးကမ္းမွသာဒါနေျမာက္ပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ မႀကိဳက္တဲ့အရာေတြကိုေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲရင္းမိမိနာမည္ရလိုမႈကိုေမွ်ာ္မွန္းၿပီးလွဴဒါန္းရင္ ျပစားမႈျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလလိုအပ္ခ်က္ေတြျဖည့္ဆည္းေပးလိုက္ေပမယ့္ ျဖည့္ဆည္းခံရတဲ့လူတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ မိမိတို႔ဘ၀ ကိုဆက္လက္တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘဲမူလအတိုင္းျပန္ျဖစ္သြားတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုလူေတြကိုအသံုးမက်တဲ့သူေတြပဲဆိုၿပီးပစ္ပယ္မထားဘဲလိုအပ္ခ်က္ေတြျဖည့္ဆည္းေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ သူတို႔ ရဲ႕ဘ၀တိုးတက္မႈအတြက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တာ၀န္ရွိသည္ထက္ပိုမိုေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္း(အစ္ဟ္ဆာန္)ျဖစ္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္ ၁၆း၃၀ မွာ-

“ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တရားမွ်တမႈ(အဒလ္)ရိွရန္၊ တာ၀န္ရွိသည္ထက္ ေစတနာအေလ်ာက္ ပိုမိုေဆာင္ရြက္ရန္(အစ္ဟ္ဆန္)၊နီးစပ္သူမ်ားကို မွ်ေ၀ေပးကမ္းရန္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူ၏။ မၾကား၀ံ့၊ မနာသာမႈမ်ား၊ ညစ္ညမ္းမႈမ်ား၊ ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈမ်ားကိုတားျမစ္ေတာ္မူ၏။ ဤသည္လူသားတို႔၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသတည္း။” လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဒလ္နဲ႔ အစ္ဟ္ဆန္ ၿပီးရန္အေရးႀကီးတာကမေကာင္းမႈမ်ား၊ ညစ္ညမ္းမႈမ်ား၊ မတရားမႈမ်ားကိုတားဆီးဟန္႔တားဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားသူေတြ က်ဴးလြန္ေနတဲ့ မေကာင္းမႈဟာမိမိနဲ႔မဆိုင္သလိုမေနဘဲ၊ သူကက်ဴးလြန္ေနတဲ့ မေကာင္းမႈေတြကိုရပ္တန္႔ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေဆာင္ ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားဖူးေနတဲ့ပံုျပင္တစ္ခုလို`ၾကြက္ေထာင္ ေခ်ာက္ဟာ ၾကြက္တစ္ေကာင္းတည္းကိုဒုကၡေပးမွာမဟုတ္ဖူး။ ၾကြက္နဲ႔အတူတစ္ေျမတည္းေန၊ တစ္ေရတည္းေသာက္ေနၾကတဲ့ ေျမြ၊ ႏြားတို႔၊ ၀က္တို႔၊ လူတို႔အတြက္လည္း အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိဖို႔လိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ တစ္ေျမတည္းေနတစ္ေရတည္းေသာက္ေနၾကတဲ့ သူေတြကမေကာင္းမႈကို က်ဴးလြန္ေနၾကရင္၊ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနၾကရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေရးကိစၥမ်ားသဖြယ္ သေဘာထားၿပီးကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾက ရမွာပါ။ သူတို႔အေရးကိစၥေတြကိုပစ္ပယ္ထားရင္းသူတို႔ရဲ႕ဒုကၡေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ဆီကိုလည္းကူးစက္လာမွာပါ။ မိမိတို႔လူသားမ်ားသာမက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေက်းငွက္တိရစၧာန္ မ်ားရဲ႕ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမႈဟာလူသားေတြရဲ႕တည္တံ့မႈအတြက္နဲ႔ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းပါ။

အထူးသျဖင့္ တင္ျပခ်င္တာကလယ္သမားလူတန္းစား၊ အလုပ္သမားလူတန္းစားေတြဟာလူသားအမ်ားစုကိုအက်ိုဳးျပဳဆံုးလူေတြပါ။ လယ္သမားမ်ားရဲ႕ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားေၾကာင့္ လူအမ်ားစု၏ စား၀တ္ေနေရးကို အဆင္ေျပေနေစပါတယ္။ အလုပ္သမားလူတန္းစားမ်ားရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈမာ်းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရးကိုေခ်ာေမြ႔ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လယ္သမားအလုပ္သမားမ်ားဟာလူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ အနိမ့္ဆံုးျဖစ္ေနတာပါ။ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ျပန္ၾကည့္ရင္ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြ စိုေျပေကာင္းမြန္ရင္ ႏိုင္ငံတိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတယ္။ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားေတြ ဒုကၡေရာက္ရင္ ႏိုင္ငံဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာရလူတန္းစားေတြဟာလယ္သမား၊ အလုပ္သမ်ားေတြရဲ႕ဘ၀ကို တိုးတက္ေအာင္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ မယ္ဆိုၿပီးအာဏာကိုရယူၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ဘ၀ကို စုတ္ျပတ္ေနေအာင္ အသံုးခ်ၿပီးသူတို႔ရဲအာဏာခိုင္ျမဲေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားတာ၊သူတို႔ရဲ႕ စည္းစိမ္းတိုးပြားေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတာေတြပဲမ်ားျပားပါတယ္။

လယ္သမားေတြ၊ အလုပ္သမားေတြဆိုတာေျမႀကီးနဲ႔တူပါတယ္။ အမ်ားစုေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ သူတို႔ရဲ႕ ေခၽြးေတြနဲ႔ လမ္းခင္းေပးတာပါ။ အျခားသူေတြကသူတို႔အေပၚနင္းေလွ်ာက္ရင္း ဘ၀ေတြကို ထူေထာင္ထားၾကတာ ပါ။ ေျမႀကီးဆိုတာဖိႏွိပ္မႈမ်ားရင္ ေျမလႊာေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးငလ်င္လႈပ္ခတ္မႈေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ငလ်င္လႈပ္ရင္ အျမင့္ဆံုးမွာရွိေနတဲ့သူေတြ အမ်ားဆံုးဒုကၡေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

ဖိလို႔ရတိုင္းဖိ၊ နင္းလို႔ရတိုင္းနင္းရင္ ဖိလြန္းကၾကြ၊ ထိလြန္းကခ်ဆိုသလိုတံု႔ျပန္တတ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္ ့ေလာကဓံတရားကိုရင္ဆိုင္တဲ့အခါမွာအႏိုင္မခံ၊ အ႐ွံဳးမေပးတဲ့ ၾက့့ံခိုင္တဲ့စိတ္ဓါတ္ရွိဖို႔လိုအပ္သလို၊ မိမိနဲ႔ မိမိပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူႏွင့္ေရေျမေတာေတာင္၊ သစ္ပင္၊ ပန္းမန္နဲ႔ ေက်းငွက္တိရစၧာန္မ်ားရဲ႕ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမႈ ကိုလည္းေတြးေခၚႀကံဆေဆာင္ရြက္ၾကရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ နင္းျပားမ်ား၊ ေက်ာမြဲမ်ား၊ ဒုကၡသည္မ်ား၏ ဘ၀မ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာေလာကဓံတရားမ်ားကိုေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေစႏိုင္ေၾကာင္းတင္ျပရင္းရပ္နားလိုက္ပါတယ္။