ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ…. မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ….

မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ဒီကေန႔ အီဒြလ္အႆြဟာေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို႔ အီးဒ္ခြတၱဗာဟ္ကို ေျပာၾကားခြင့္ ရရွိတဲ့ အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳေက်းဇူးတင္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါ တယ္။

အီဒြလ္အႆြဟာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲၿမဲစြာမွတ္မိေနတဲ့ တမန္ ေတာ္ျမတ္ႀကီးေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ ဖခင္ႀကီးလို႔ေျပာရင္လည္း မမွားတဲ့ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)၊ သားေတာ္ တမန္ေတာ္အီစၥမာအီလ္(အ)နဲ႔ သားေတာ္ တမန္ေတာ္ အိစၥဟာက္(အ) အပါအ၀င္ ၾကင္ယာေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဟဂ်ရာသခင္မနဲ႔ ဆာရာသခင္မတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ အဆက္အစပ္ ျပဳၿပီးေတာ့ ၎တို႔ရဲ႕သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေလးထားစရာ၊ စံနမူနာျပဳစရာ ပုဂၢိဳလ္ ေတြျဖစ္တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သိၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

အာရဗ္ေတြ မသိေပမယ့္ အာရွႏိုင္ငံေတြအနက္က အိႏိၵယပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ျမန္မာတို႔ပဲသိတဲ့ ကုရ္ဘာနီဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရ။ အရဗီမႈမွာ သြားၾကည္ရင္ေတာ့ `ကာ- ရိ – ဗ´ နီးကပ္သည္။ `ကုရ္ဗာဟ္´နီးကပ္ေစျခင္း၊ နီးကပ္ေစရန္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း၊ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ (၃)ႀကိမ္ပါတဲ့ စကားလံုးအတိုင္းဆိုရင္ `ကုရ္ဘာနန္းန္´နီးကပ္မွဳရရွိရန္ ခ်ဥ္းကပ္မွဳဆိုၿပီးေတာ့ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ စကားလံုးေတြကို ယူၿပီးေတာ့ အိႏိၵယစေကာ္လာေတြ ဒီဘက္ကို ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ကုရ္ဘာနီ ဆိုၿပီးျဖစ္လာပါတယ္။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ထင္တာက ကုရ္ဘာနီဆိုတာ သားေကာင္တစ္ေကာင္ေကာင္ကို သတ္ၿပီး၊ အရပ္ထဲမွာ ေ၀ေပးလိုက္ရင္ ကုရ္ဘာနီျဖစ္မယ္လို႔ထင္တယ္။ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ကပဲ လုပ္ခဲ့သလိုလို၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကပဲ လုပ္ခဲ့သလိုလို၊ လုပ္ခဲ့သလိုလိုနဲ႔ ဒီကေန႔ လုပ္ေနၾကတာပါ။ တကယ္တမ္းေတာ့ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)လည္း မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ တကယ္လုပ္ခဲ့ၾကတာ ဘာလဲဆိုရင္ လူသားဟာ သူရဲ႕နဖ္စ္ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွဳ အဆင့္အတန္းျမင့္မားတိုးတက္လာေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္ပါးမွာ `သကၠ၀ါ´တရားအျပည့္ထားၿပီး၊ အလႅာဟ္ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈရယူရန္ ခ်ဥ္းကပ္တာ(အလႅာဟ္ညႊန္ၾကားခ်က္ အတိုင္း ေကာင္းျမတ္ေသာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း)ကို `ကုရ္ဘာနန္းန္´လို႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ သံုးထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ နားလည္မွုလြဲမွားတာ ခၽြတ္ေခ်ာ္မွဳေၾကာင့္ သတင္းစာမွာ အစိုးရက တရား၀င္ ႐ံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ ေၾကညာတာေတာင္ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းအေ၀းက ပို႔လိုက္မွန္းမသိတဲ့ စာအရ အီဒြလ္အႆြဟာ (ဘကၠရီးအစ္ေန႔)။ ဘကၠရီးရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဆိတ္၊ အဲဒီ အီဒြလ္အႆြဟာကိုေတာင္ ဆိတ္အစ္လို႔ နာမည္ေျပာင္း လိုက္တယ္။ အဲဒီလို ေျပာင္းတယ္၊ ေျပာင္းတယ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာင္းလဲျခင္း သံသရာမွာ က်င္လည္ေနၾကရပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ခြတၱဗာဟ္ကို `ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ´လို႔ အမည္ေပးထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေျပာ တယ္။ ကုရ္ဘာနီက ယဇ္ပူေဇာ္တာပါတဲ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာပါတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္တာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ တကယ္ေတာ့ ကုရ္ဘာနီဟာ ယဇ္ပူေဇာ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာရွိတဲ့ တခ်ိဳ႕မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚမွားယြင္းေနတဲ့အေပၚမွာ ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြရဲ႕ျမင္တဲ့အျမင္ တိမ္းေစာင္းသြားျခင္းသာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ သီရိလကၤာလို ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့မြတ္ဆလင္မ္ မဟုတ္တဲ့လူေတြက သားေကာင္ကို ဂုတ္ကေနတစ္ခ်က္ထဲနဲ႔ အျပတ္ ျပတ္ေအာင္(ေခါင္းတျခား ကိုယ္တျခား)ခုတ္ထစ္တာမ်ိဳးက တကယ္ယဇ္ပူေဇာ္ တာပါ။

ဒါမ်ိဳးေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ မြတ္ဆလင္မ္ေတြကလည္း သားေကာင္ကို `ဇဗာဟ္´ လုပ္ လိုက္ရင္သူတို႔လည္း အလႅာဟ္ျမတ္စြာဘုရားႀကီးကို ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီးေတာ့ တခုခုနဲ႔ ပူေဇာ္၊ ပသ၊ ယဇ္ပူေဇာ္တယ္လို႔ (န၀တ)လက္ထက္တုန္းက သတင္းစာမွာ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ၿပီးေရးလိုက္တယ္။ မြတ္ဆလင္မ္မ်ား၏ ယဇ္ပူေဇာ္ ေသာအီဒ္ဆိုၿပီး။ ေနာက္ေန႔မွ အမွားျပင္ဆင္ခ်က္ဆိုၿပီး ပါလာတာကို လူႀကီးမင္းမ်ား မွတ္မိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ မိမိအျပစ္ဂုနာေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆးေၾကားျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ အနႏၱမဟာက႐ုဏာေတာ္ ရွင္ျဖစ္တဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္ အရာရာကို စြန္႔လႊတ္ရန္အၿမဲအဆင္သင့္ရွိေၾကာင္း စစ္မွန္တဲ့ႏွလံုးသားထဲ က ခံယူခ်က္ကို ျပင္ပသေကၤတအျဖစ္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ သမိုင္း၀င္စံျပဳမွဳကို စံနမူနာယူၿပီး တစ္ႏွစ္ မွာ တစ္ရက္ အီဒြလ္အႆြဟာေန႔မွာ မိမိတို႔မွာရွိတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းေတြကို စြန္႔လႊတ္ရင္းနဲ႔ စြန္႔လွဴ ရင္းနဲ႔ မိမိတို႔မွာ အသက္၊ ေသြး၊ ေခၽြးေတြကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အဆင္သင့္ရွိေၾကာင္း ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးၾကည့္လိုက္ရင္ ေျပာင္းလဲျခင္းမွာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ႐ုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့ (Revolution)နဲ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းေျပာင္းလဲသြားတဲ့ (Evolution)ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါ တယ္။ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ေျပာင္းလဲမွဳကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ မိမိရဲ႕အထက္ ဘုိး၊ ေဘး၊ မိဘေတြအဆက္ဆက္က မိမိတို႔စိတ္ကူးအလိုဆႏၵေတြနဲ႔ စိတ္ႀကိဳက္ပံုေဖာ္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္အားထားေန တဲ့ ယံုၾကည္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အတြက္ ရဲ၀ံ့ျပတ္သားစြာ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တယ္။ စြန္႔လႊတ္ပစ္လိုက္တယ္။ အမွားကို ခ်က္ခ်င္းစြန္႔လႊတ္ရဲလိုက္တာ အမွန္ ဘက္ကို ခ်က္ခ်င္းေျပာငး္လဲရဲလိုက္တာ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ စံနမူနာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ရွရိက္လို႔ေျပာတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို တစံုတရာနဲ႔ တုဖက္၊ ႏွိဳင္းယွဥ္၊ ယွဥ္တြဲလုပ္ကိုင္ဖို႔ အရမ္းအားသာေနရင္ အဲဒီပတ္၀န္းက်င္မွာ မေနေတာ့ဘူး။ ထားခဲ့လိုက္ရတယ္။ အဲဒီလို ဟစ္ဂ်ရသ္လုပ္ရဲလိုက္တာ ဟာလည္း ေျပာင္းလဲျခင္းရဲ႕ သေကၤတထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ မိုက္မဲတဲ့ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့ လူမဆန္တဲ့ လူသားေတြကို အမ်ားဆံုးဖ်က္ဆီးထားတဲ့ ေရွး႐ိုး၊ အယူဆိုး၊ ၀ါဒဆိုး၊ အလႅာဟ္အမိန္႔နဲ႔ဆန္႔က်င္မွဳ မွန္သမွ် ဓေလ့ထံုးတမ္း၊ အစဥ္အလာဆိုးေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ေျပာင္းလဲျခင္း စံဟာလည္း အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ မွတ္သားစရာျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္တရားနဲ႔ အမွားနဲ႔ မတရားတာလုပ္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔တရားတာ လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ မွန္ကန္ ေတာ္တည့္ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ယွဥ္လာရင္ မွန္ကန္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အမွန္တရား လမ္းစဥ္ဘက္ကို ေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ လူေတြဆီကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ မွားယြင္းေနတဲ့ဟာေတြ ရွိေနရင္ အဲဒီမွားယြင္းေနတဲ့ ကိစၥေတြကို ေဘးခ်ိတ္ၿပီးေတာ့ အမွန္ သစၥာတရားအတြက္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေျပာင္းလဲဖို႔လည္း ရွိပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဟိုတုန္းက သားဦးေမြးရင္ သတ္ၿပီးေတာ့ ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့ မွားယြင္းတဲ့အေတြးအေခၚနဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး စြန္႔လႊတ္ရဲ႕ခဲ့တာ သူ႔ရဲ႕သားေတာ္္ေတြ ကလည္း `အကယ္၍ အလႅာဟ္အမိန္႔လမ္းညႊန္တယ္ဆုိရင္ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း ျပဳလုပ္ပါ။´ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၊ ကၽြန္ေတာ့္အသက္၊ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔၊ အနစ္နာခံဖို႔ အဆင္သင့္ပါဘဲလို႔ ေျပာတာ၊ အေဖကလည္း သားလုပ္သူကို ေျပာတဲ့အခါမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳရွိရွိ၊ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေခတ္စားလာတဲ့ စကားလံုးကို တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)က သူ႔သားေတာ္ အီစၥမာအီလ္(အ)ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ က `ငါအိပ္မက္မွာေတာ့ ဒီလိုမက္တယ္။ သားေတာ္ရဲ႕ အျမင္သေဘာထား ဘယ္လိုရွိလဲလို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းတာ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ လမ္းစဥ္ပါ။

အဲဒီအခါမွာ သားေတာ္ကလည္း `အေဖ့ကို အလႅာဟ္ညႊန္ၾကားထားတဲ့အတုိင္း အေဖလုပ္လိုက္ပါ၊ အေဖ ေသခ်ာေပါက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ႀကံ့ခိုက္တဲ့ႏွလံုးသားျပည့္၀တဲ့၊ ခံႏိုင္ရည္ရွိတဲ့ လူေတြထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္တာ အေဖ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီလို စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားလို႔၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံဖို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ အြမၼသ္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ လက္ရွိ ရိွေနတဲ့၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အဖြဲ႔၀င္ ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမူအက်င့္ေတြ၊ အေျပာအဆိုေတြ Mindset ေတြ၊ သေဘာထားေတြ၊ ခံယူခ်က္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခါ အမွန္သစၥာတရားကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပေၾကညာၿပီး၊ သစၥာတရားနဲ႔ မိစၧာအမွားႏွစ္ခုရဲ႕ တည္ရွိေနတဲ့ တည္ရွိမွဳကို ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက် ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပအသိေပးမွဳအေပၚမွာ မသိမွဳနယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ရင္းနဲ႔ မေကာင္းျမင္တတ္တဲ့ လူေတြရဲ႕(တနည္းအားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာရေနတဲ့ ဘုရင္တို႔က သူ႔ကို အရွင္လတ္လတ္ မီး႐ွိဳ႕သၿဂႋဳဟ္ဖို႔ မီးေလာင္တိုက္သြင္း ဒုကၡမ်ိဳးစံုေပးလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အမွန္သစၥာတရားအေပၚမွာ ၿမဲၿမံစြာ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡကို သုခလုပ္ခဲ့တယ္။ မေၾကာက္တရားကို ရင္မွာပိုက္ကာ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကေန႔ ေခတ္စား ေနတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ဆိုရင္) (Freedom from Fear) ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္းမွ ကင္းေ၀းတာ။ အဲဒါ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ (အ)ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္။

အမွန္သစၥာတရားအေပၚမွာ ရပ္တည္တဲ့အခ်ိန္မွာ မိစၧာအမွားကို က်ဴးလြန္ေနတဲ့ မတရားတဲ့လူေတြဟာ မတရားမွဳ က်ဴးလြန္ကို က်ဴးလြန္လိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေၾကာက္ရြံ႕ျဖင္းကင္းေ၀းဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က မိန္႔ပါတယ္။

`လူေတြကို ေၾကာက္မေနနဲ႔၊ အဲဒီေၾကာက္ရြံျခင္းကေန ကင္းေ၀းေအာင္ေန၊ တကယ္လို႔ ေၾကာက္ျခင္း ေၾကာက္ရမယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္ကိုပဲေၾကာက္၊ အလႅာဟ္ဥပေဒ လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို ဆန္႔က်င္၊ ဖီလာေသြဖည္ လိုက္နာရမယ့္ကိစၥမ်ိဳးကို ေၾကာက္ရြံ႕ၾကပါ´ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီတမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ မိသားစုကုိၾကည့္လိုက္ရင္ အမွန္သစၥာတရားနဲ႔ ပတ္သက္လာ ၿပီး အလႅာဟ္အမိန္႔လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္လာၿပီဆိုရင္ အလႅာဟ္အမိန္႔လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္အတြက္ မိမိတို႔ရဲ႕ အသက္ကိုပင္ စြန္႔ဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ မိမိရဲ႕ရင္းႏွစ္သည္းျခာ သားရတနာကို (တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ))ေရာ ဟဂ်ရာသခင္မေရာ အသက္အရြယ္ အင္မတန္အိုမင္းရင့္ေရာ္လာမွ) ေမြးလိုက္တဲ့ကေလး စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားဖို႔ အနစ္နာခံဖို႔ အဆင္သင့္ရွိတယ္။ အဲဒီကေလးဟာလည္း ကေလးဆိုေပမယ့္ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အၿမဲတမ္းစြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံဖို႔ အဆင္သင့္ဆိုတာကို ျပတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ မ်က္စိရွိေသာသူျမင္ၿပီး၊ နားရွိေသာသူ ၾကားမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားအနစ္နာခံၿပီး ဘ၀ကို ေပးဆပ္ေနတဲ့ လူေတြအမ်ားႀကီးရွိပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီ (Sacrifice) လို႔ေခၚတဲ့ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ လမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႔၊ လိုက္နာက်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခိ်န္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြနဲ႔ အဲဒီလိုကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံဖို႔ အၿမဲတမ္းအဆင္သင့္ျဖစ္ေန တယ္ဆိုတာကို ဒီအီဒြလ္အႆြဟာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပယုဂ္အေနနဲ႔ ျပတာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒါကို တစ္ရက္ေလးသားေကာင္ေလးလွီး၊ အသားေ၀ေကၽြးေမြးတာတို႔ေလာက္နဲ႔တင္ ေက်နပ္အားရ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ လြန္ေနၿပီလို႔ေျပာရမလားမသိဘူး။ တစ္ခါ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဇနီးၾကင္ယာ၊ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ဆရာဦးျမတ္သူ၊ ဆရာဦးသူရအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဆရာေတြ၊ ဒီမွာ ရွိေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ အခုလိုၾကြေရာက္လာတဲ့ လူႀကီးမင္းေတြအိမ္က ပါရမီျဖည့္ဖက္ဇနီးၾကင္ယာ ေတြ ခြင့္မျပဳရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီလိုလုပ္လို႔ရမယ္လို႔ထင္လို႔လား။ သူတို႔ရဲ႕အေရးပါအရာေရာက္မႈဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးတယ္။

တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဇနီးၾကင္ယာကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ ဥပေဒအမိန္႔ ျပဌာန္းခ်က္ကို လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူတို႔အခ်ိန္ေတြ၊ သူတို႔ဘ၀ ေတြကို အင္မတန္စားနပ္ရိကၡာရွားပါးတဲ့ လြင္တီးေခါင္အရပ္(အခုမွ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ျမင့္မားတဲ့အေဆာက္အအံု ေတြ Air Con နဲ႔ဘာနဲ႔ ျဖစ္တာ၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀က သဲကႏၱာရလြင္တီးေခါင္ထဲမွာ ထားခဲ့လိုက္တယ္။ ဘယ္သူ႔အားကိုးနဲ႔ ထားခဲ့တာလဲ။ ဘယ္သူ႔အမိန္႔နဲ႔လဲ၊ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုပဲ အားကိုးၿပီးထားခဲ့တယ္။ အလႅာဟ္ကိုပဲ အားကုိးပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ဇနီးသည္နဲ႔ သားငယ္ကို လြင္တီးေခါင္ႀကီးထဲမွာ ထားခဲ့ၿပီ။ အလႅာဟ္ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕သားစဥ္ေျမးဆက္ကို အလႅာဟ္အရွင္ေစာင့္ ေရွာက္ထိန္းသိမ္းကာကြယ္မႈေပးေတာ္မူပါလို႔ ေတာင္းဆုေခၽြၿပီး အီဂ်စ္ကို ျပန္သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီလို စြန္႔လႊတ္စြန္႔ စား၊ အနစ္နာခံဖို႔အတြက္လည္း တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြဟာ အဆင္သင့္ရွိေနခဲ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အလႅမာဟ္ ေဒါက္တာ္ အိက္ဘားလ္ရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ အခုလည္း တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ လက္ေတြ႔လုိက္နာက်င့္သံုးတဲ့ အေနအထားရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒုကၡေတြအားလံုး ဆူးခင္းလမ္းေတြဟာ ပန္းခင္းလမ္းေတြအျဖစ္ ေျပာင္းသြားပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားရမွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ `စိတ္´ဆိုတာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အင္းစိန္မွာေဟာေျပာပြဲ သြားေတာ့ ကုရ္ဘာနီအေၾကာင္းေျပာတာ (ဘာသာေပါင္းစံုက လူေတြလည္းရွိပါတယ္) ကၽြန္ေတာ္က `စိတ္´ကို သတ္ရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ကႏြားမသတ္ရင္လည္း `ဆိတ္´သတ္လို႔ ရလားလို႔ ေမးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က စလံုးနဲ႔ေပါင္းတဲ့ `စိတ္´ကို သတ္ရပါမယ္လို႔ေျပာေတာ့ သူတို႔ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်သြားပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြဆီမွာ မေကာင္းမႈက်ဴးလြန္ခ်င္တဲ့ `စိတ္´၊ သူမ်ားအေပၚမွာ မတရား လုပ္ခ်င္တဲ့`စိတ္´၊ သူမ်ားပစၥည္းကို ခိုးခ်င္တဲ့`စိတ္´၊ သူမ်ားရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကို လိုခ်င္တဲ့စိတ္၊ သူမ်ားကိုလိမ္ခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ျပည့္ဘ႑ာ ကိုယ့္ဟာမွတ္ပါလို႔ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အဂတိလိုက္စားမွဳမ်ိဳးစံုနဲ႔၊ ငါ့အတြက္၊ ငါ့ဇနီးအတြက္၊ ငါ့သားသမီးအတြက္၊ ငါ့ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအတြက္ ရတာအားလံုးသိမ္းခ်င္တဲ့`စိတ္´၊ ပါပညစ္က်ဴးမွဳမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ ခ်င္တဲ့စိတ္၊ ေလာဘစိတ္၊ ေဒါသစိတ္၊ ရာဂစိတ္၊ မာနစိတ္၊ ပ်င္းရိတဲ့စိတ္၊ ေရသာခိုအေခ်ာင္လိုက္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ သူတပါးကို ေခ်ာင္းတြန္းခ်င္တဲ့စိတ္၊ တာ၀န္ယူတာ၀န္ခံမႈမရွိတဲ့စိတ္၊ အစားႀကီးတဲ့စိတ္၊ မသိသလိုလို ကိုယ္နဲ႔ မဆုိင္သလိုလို ေနခ်င္တဲ့စိတ္၊ အတၱႀကီးတဲ့စိတ္၊ သူတပါးကို ႏွိမ့္ခ်ခြဲျခား ဆက္ဆံခ်င္တဲ့စိတ္၊ ငါသာသိ၊ ငါသာတတ္၊ ငါတို႔မွ ငါတို႔ိဆိုတဲ့စိတ္၊ အဲဒီစတဲ့စိတ္ေတြ၊ စိတ္ဓါတ္ေတြကို သတ္ပစ္ရမယ္။ ကုရ္ဘာနီ လုပ္ပစ္ရမယ္။ စြန္႔လႊတ္ပစ္ရမယ္။

႐ွိဳင္တြာန္ကို ခဲနဲ႔ေပါက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတယ္။ ႐ွိဳင္တြာန္ကိုခဲနဲ႔ေပါက္တယ္ဆို တာ ဟိုမွာရွိေနတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို ခဲနဲ႔ေပါက္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက အဓိကနဲ႔ သာမညကို ခြဲျခမး္စိတ္ျဖာၿပီး မၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ မေန႔ကပဲ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ က႐ုဏာခံယူသြားပါတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ ၎တို႔ရဲ႕ `အမလ္´၊ အေပၚမွာ ေက်နပ္ႏွစ္သက္သေဘာတူ လက္ခံၿပီး သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ေကာင္း သူေတာ္ျမတ္မ်ားရဲ႕စာရင္းမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္ပါေစေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုမြန္ဒုအာျပဳအပ္ပါတယ္။ (အာမီးန္) ပိုၿပီးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ဟာဂ်ီေလာင္း ၂၁ ဦး ပါ၀င္ေၾကာင္း ေနာက္ဆံုးသတင္းရရွိပါတယ္။ သူတို႔ ေပ်ာက္ဆံုး ကြယ္လြန္ ေသဆံုးသြားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သူတို႔မိသားစု၀င္မ်ားနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ေၾကကြဲ၀မ္းနည္း ရပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ သူတို႔ကို အျမင့္ဆံုး ဂ်ႏၷသ္သြလ္ဖီရ္ေသာင္းစ္မွာ ၀င္ေရာက္စံျမန္းႏိုင္တဲ့ အခြင့္ အေရးခ်ီးျမႇင့္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ဒုအာျပဳပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေလ့လာၾကည့္ရင္ အလႅာဟ္က မြတ္ဆလင္မ္ေတြ မုအ္မင္န္ေတြ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ထံုးကို ႏွလံုးမူရင္ ဒုကၡကေနသုချဖစ္မယ္။ အလႅာဟ္ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ေဖးမမႈကို ခံစားရမယ္။ ေသာကကင္းေ၀းၿပီး ေအးခ်မ္းသာယာမႈနဲ႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေဘးကင္း လံုၿခံဳမွဳေတြ ခံစားရမွာျဖစ္ ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က ဒီေန႔အီဒြလ္အႆြဟာေန႔မွာ ကုရ္ဘာနီဆိုၿပီး ဧည့္ခံမႈေတြလုပ္ျခင္း အလွဴဒါနျပဳၾကပါတယ္။ ဒါဟာတကယ္ေတာ့ ကိစၥရပ္ေတြ အမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခုလို႔ပဲေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ဧည့္ခံေကၽြးေမြး ေပးကမ္း တယ္ဆိုေတာ့ စားတဲ့လူ ဗိုက္၀တာေပါ့။ ဒါဟာ အစပ်ိဳးျခင္းတစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔ဟာ ဒီေန႔ ဒီရက္ကစၿပီး အလႅာဟ္အရွင ျမတ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္၊ ဥပေဒ(ကုရ္အာန္)နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အၿမဲတမ္း စြန္႔လႊတ္အနစ္ နာခံဖို႔ အဆင္သင့္ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို လက္ကိုင္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ျပဌာန္း ခ်က္ (ကုရ္အာန္)နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္၊ ဆႏၵ၊ အတၱ(နာဖ္စ္)ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွိမ့္ခ်၊ ခ်ိဳးႏွိမ္ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔အညီ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ ျပဌာန္း ခ်က္ (ကုရ္အာန္)နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသက္၊ ေသြး၊ ေခၽြးေတြ စေတးၿပီးေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔  အနစ္ နာခံသူေတြျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရန္လိုပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အလႅာဟ္က အားမနာတတ္ပါဘူး။ လူေတြ  အခ်င္း ခ်င္းသာ အားနာတတ္ၾကတာပါ။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၅း၂၇ မွာ ဘာေျပာထားလဲဆိုရင္-

`(သကၠ၀ါ)ရွင္ရဲ႕ အလွဴဒါနကိုသာလွ်င္ ငါအရွင္၊ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ သေဘာတူလက္ခံတယ္။´ လို႔ေျပာပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလွဴဒါနတစ္ခုခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ပထမဦးစြာ မိမိကိုယ္မိမိ(သကၠ၀ါ)ရွင္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမႈရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေလးကိုလည္း သတိထားဖို႔ လိုမွာပါ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာပဲ ဘ၀နိဂံုးအဆံုးသတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ၊ အျပဳအမူေတြ၊ သေဘာထားေတြ၊ ခံယူခ်က္ေတြအားလံုးကို `ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ´လို႔ ေျပာၾကားရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။