ျမတ္တမန္၏ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑ မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)
ျမတ္တမန္၏ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑
မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ဂၽြမၼာဟ္ ခြတၱဗာဟ္ေျပာၾကားခြင့္ ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေက်းဇူးတင္ ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဒီေန႔ေဟာၾကားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `ျမတ္တမန္၏ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑´ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ လူသားတို႔အား လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း မည္သို႔ေနထိုင္ရမည္ဆို ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရး နည္းလမ္းမ်ားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ စနစ္တက်သြန္သင္ဆံုးမ လမ္းညႊန္ထားေသာ က်မ္းျဖစ္ ပါတယ္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ၀ဟီအားျဖင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် ျခင္းခံရေသာ ေနာက္ဆံုးအႏၱိမ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ သက္၀င္ယံုၾကည္သူ မုအ္မင္န္၊ လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သူ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္သူ မြတ္ဆလင္မ္တို႔၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါ တယ္။ မြတ္ဆလင္မ္၊ မုအ္မင္န္တို႔သည္ ေနာက္လိုက္ေကာင္း ပီသစြာျဖင့္ ျမတ္တမန္၏ ဦးေဆာင္မႈ၊ ေခါင္းေဆာင္ မႈကို ၾကည္ျဖဴစြာနာယူရန္ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္မွန္လွ်င္ မိမိ၏အလိုဆႏၵကို ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ ျမတ္တမန္၏ အမိန္႔ေတာ္မ်ားကိုသာ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ျမတ္တမန္ရဲ႕ဘ၀သက္တမ္းတေလွ်ာက္ ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ျမတ္တမန္ဟာ အာဏာရွင္တစ္ဦးကဲ့သို႔ မိမိစိတ္တိုင္းက် ထင္သလိုစီမံေဆာင္ရြက္ခဲ့ ျခင္း အလ်င္းမရွိဘဲနဲ႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ ဥပေဒ(ကုရ္အာန္)ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ နာခံ ဘ၀တည္ေဆာက္ခဲ့တာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ျမတ္တမန္ႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္လည္းေကာင္း၊ မြတ္ဆလင္မ္ မုအ္မင္န္ သက္၀င္ ယံုၾကည္သူတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရာတြင္လည္းေကာင္း၊ ေထာက္ထားေလးစား အသိ အမွတ္ျပဳ လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္တာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရားမ်ားကို ေဖာ္ျပရွင္းလင္းထားပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမ်ား လုိက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ က်င့္၀တ္၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ မိန္႔ဆို ထားပါတယ္။
အေၾကာင္းျခင္းရာ ကိစၥႀကီးငယ္ေပၚေပါက္လာပါက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္အတြင္း ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရာ တြင္ အေရးအရာကိစၥရပ္မ်ားကို မိမိတို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ အခ်င္းခ်င္းမွာ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းတိုင္ပင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တဲ့ အခါမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္ျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔အညီ လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးျပခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕(အြစၥ၀သြန္ ဟစနာ)လို႔ေခၚတဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ စံနမူနာေတြကိုယူၿပီး လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း၀င္ေတြၾကားမွာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တာ၀န္ရွိၾကပါတယ္။
လူငယ္ေတြ အမ်ားအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕ဆႏၵေတြ၊ အေတြးအျမင္ေတြ၊ အေတြးအေခၚ ေတြ လုိအင္ဆႏၵအ၀၀နဲ႔ မိမိရဲ႕အႀကံဥာဏ္ကိုပင္လွ်င္ အလႅာဟ့္အမိန္႔နဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ အေကာင္းဆံုးစံန မူနာနဲ႔ ယွဥ္လာတဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြ၊ ေဇာေတြ၊ အစြဲေတြကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ နဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈကို ခံယူၿပီး ျမတ္တမန္ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္မ်ားကို ဦးလည္မသုန္ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ မြတ္ဆလင္မ္တိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္အခါမွာ ျမတ္တမန္ဟာ(၀ဖားသ္)ျဖစ္ၿပီးသြားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမတ္တမန္ရဲ႕ ဦးေဆာင္ မႈ အခန္းက႑ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သိနားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေလ့လာ ဆည္းပူးသင္ယူၿပီး မိမိဘ၀ သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔ႏွစ္ဘ၀ေအာင္ျမင္မႈရမယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္မိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကုရ္အာန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာတဲ့အခါမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္း အရာကိုပဲ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာဆည္းပူး သင္ယူေနရင္းနဲ႔ ကိစၥရပ္ တစ္ခု၊ အာယသ္တစ္ခုကို သေဘာေပါက္ဖို႔ကို ေျပာတဲ့အခါမွာ `တရားသေဘာ´ကို မိမိ၏ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ နားလည္သေဘာေပါက္မႈျဖင့္ `သေဘာတရား´အျဖစ္ေဖာ္ျပရန္ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကၽြန္ေတာ္ျပဳျပင္ဖို႔ အခါအခြင့္ႀကံဳလာရပါတယ္။
တကယ္တမ္း အေရးႀကီးတာက ကုရ္အာန္ရဲ႕`တရားသေဘာ´ကို မိမိ၏ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈနဲ႔ `သေဘာတရား´အျဖစ္ေဖာ္ျပရန္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္အခုေဖာ္ျပမယ့္ ဆူရာဟ္၊ အာယသ္ ေတာ္ေတြကို ေလ့လာမိေတာ့ အလႅာဟ္ေက်းဇူးေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္အသိတရားျပန္ရလာပါတယ္။ အဲ့ဒီ `အသိ တရား´ကေနေပးတဲ့`တရားအသိ´ကိုလည္း နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲ့ဒီအာယသ္ကို လူႀကီးမင္းမ်ားကို လည္း မွ်ေ၀ေပးလိုပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၄၉၊ အာယသ္ ၁ ကေန ၃ အထိျဖစ္ပါတယ္။
`အို— အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ၿပီးသူအေပါင္းတို႔၊ ဘယ္ကိစၥ၌မဆို အလႅာဟ္ရဲ႕အေရွ႕ကို ေက်ာ္မတက္နဲ႔။ အလႅာဟ္ရဲ႕ေနရာကို မယူလိုက္နဲ႔။´ (၄၉း၁)
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဟာေျပာတင္ျပတဲ့အခါမွာ ဒီအာယသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က `ဒါဘဲ´ အဲ့ဒီလိုေျပာၾက၊ တင္ျပၾကတာရွိပါတယ္။ အမွန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခြင့္ရွိတာက ဒီအာယသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ဒီလုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္မိပါတယ္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသင့္ပါတယ္။ ေျပာခြင့္ ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေျပာရင္းဆိုရင္းနဲ႔ အလႅာဟ္အမိန္႔ရွိတာထက္ကို ေက်ာ္ၿပီး ေျပာမိဆိုမိပါ တယ္။ ဒီအာယသ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို အမ်ားႀကီးဆံုးမပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ — အလႅာဟ္ရဲ႕ရစူလ္(တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ))ရဲ႕ အေရွ႕ကိုလည္း ေက်ာ္မတက္နဲ႔၊ ရစူလ္ရဲ႕ ေနရာကိုလည္း ၀င္မယူနဲ႔။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သန္းေအာင္ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ကုရ္အာန္ကို နားလည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ရဲ႕ ေျခဖ၀ါးေအာက္က အမႈန္တစ္မႈန္ေလာက္ေတာင္ မရွိဘူး။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရ ရင္ ပဲမႏူးေသးဘူး။ အဲ့ဒါ ဒီအာယသ္ရဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပးေနတဲ့ အသိပါ။
ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္နဲ႔ အလႅာဟ့္ရစူလ္ရဲ႕ေရွ႕ကို ဘယ္ေရးရာကိစၥရပ္မ်ား၌မဆို မေက်ာ္နဲ႔။ အလႅာဟ္နဲ႔ အလႅာဟ္ရစူလ္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဆြလားသ္စနစ္။ ဆြလားသ္ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ (စူရာ ၂း၂၂၈-၂၂၉) (စူရာ ၄း၁၁၉) အဲ့ဒီမွာ လမ္းညႊန္ထားတယ္။
အလႅာဟ္ ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္၊ အလႅာဟ္လုပ္ဆိုတဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္၊ မလုပ္နဲ႔ဆိုတဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္နဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ အာယသ္ ၂ ေရာက္ေတာ့-
`အို– အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ၿပီးသူအေပါင္းတုိ႔ အသင္တို႔ရဲ႕ အသံကို အလႅာဟ့္ရဲ႕ နဗီအသံရဲ႕ အထက္ ကို ေရာက္သြားေအာင္ အသင္တို႔မလုပ္ၾကနဲ႔။´(၄၉း၂)
တမန္ေတာ္ျမတ္ တကယ္ေဟာၾကားခဲ့တာ၊ တကယ္လက္ေတြ႔က်င့္သံုးခဲ့တာကို သိနားလည္သေဘာ ေပါက္ေအာင္ မလုပ္ပဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပိုသိ၊ ပိုတတ္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးမလုပ္နဲ႔လို႔ တားျမစ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ ျမတ္ကို ေက်ာ္ဖို႔မႀကိဳးစားနဲ႔။ တမန္ေတာ္ျမတ္ေဟာၾကားသြန္သင္ ဆံုးမလမ္းျပခဲ့တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြထက္ ကိုယ့္ဆႏၵနဲ႔ အညီ ကိုယ့္သေဘာအတိုင္းေက်ာ္လို႔ မရဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး၊ ဒီေနရာမွာ ေပၚလာတယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြထဲမွာ အသြင္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ယဥ္ေက်းမႈကို နားလည္သေဘာေပါက္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ယဥ္ေက်းမႈကို နားမလည္ဘူး။ မသိဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈကို နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြဟာ ဦးေခါင္းအသံုးျပဳၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြ အက်ိဳးျဖစ္ေစဖို႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေဆာင္ရြက္ၾကရသည္ကို နားလည္သေဘာေပါက္မႈရွိေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈကို နားမလည္သူေတြဟာ နားလည္သေဘာေပါက္မႈ မရွိဘဲ မိမိစိတ္အလို ဆႏၵေဇာႏွင့္ မလုပ္ၾကနဲ႔လို႔ ကုရ္အာန္က သင္ေပးေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယူဆမိပါတယ္။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ၾကားထဲမွာ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းကေန တာ၀န္ယူေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကိစၥေတြမွာ ေနာက္လိုက္ေတြက စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ အလိုက္တသိ အခ်ိန္ ေပးၿပီး နားလည္ေပးရန္လိုပါတယ္။ လူေတြထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က သူတို႔ရဲ႕အသံကို ႏွိမ့္ခ်ၿပီးေျပာဆို ဆက္ဆံၾကတယ္။ အလႅာဟ္ရဲ႕ရစူလ္ေရွ႕မွာ သူတို႔ဟာသူတို႔ရဲ႕ အသံကို ႏွိမ့္ခ်ၾကတယ္။ သိမ္ေမြ႕စြာေနၾကတယ္။ ကိစၥရပ္တစ္ခုကို တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က ဦးေဆာင္ ေဆာင္ရြက္လုိက္ၿပီိဆိုရင္ အားလံုးက လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ သူတို႔ ႏွလံုးသားေတြ တည္တံ့ခိုင္မာဖို႔အတြက္ အလႅာဟ္ကသူတို႔ကို ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ အထင္၊ ဆႏၵေတြကို ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲနဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑ရဲ႕ ေနာက္မွာလိုက္နာ က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး၊ အမႈေတာ္ထမ္းရြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူတို႔ကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကိုပါ ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ပါ အာယသ္ေတာ္မ်ားနည္းတူ အသိတရားကေနေပးတဲ့ တရားအသိကို ရရွိေစတဲ့အာယသ္မ်ား ကေတာ့- က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာ ၆၉၊ အာယသ္ ၄၀ကေန ၅၂ အထိျဖစ္ပါတယ္။
`ဧကန္စင္စစ္ ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ အမွန္ပင္ ျမင့္ျမတ္ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရစူလ္တမန္ေတာ္တစ္ပါး၏ စကားျဖစ္သည္။´ (၆၉း၄၀)
`ယင္းကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ ကဗ်ာလကၤာဆရာတစ္ဦး၏ ႏႈတ္ထြက္စကား(ေျပာဆိုခ်က္) မဟုတ္ေပ။ အသင္တို႔သည္ အနည္းငယ္ကိုသာ သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကေလသည္။´(၆၉း၄၁)
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ကဗ်ာ၊ လကၤာဆရာတစ္ဦး မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မပတ္သက္ေၾကာင္းကို စူရာဟ္ ၃၆း၆၉ မွာ အတိအလင္းညႊန္းဆိုထားၿပီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
`အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္အား ကဗ်ာလကၤာကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့ျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ ယင္းကိစၥသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္လည္း အပ္စပ္သည္လည္း မဟုတ္ေပ။ အမွန္မွာ ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ သည္ သတိတရားရစရာ ဆံုးမၾသ၀ါဒျဖစ္သည့္အျပင္ ရွင္းလင္းထင္ရွားလွစြာေသာ ကုရ္အာန္လည္း ျဖစ္သည္။´ (၃၆း၆၉)
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ထံ ခ်ေပးလိုက္သည့္ ၀ဟီမွာ ကုရ္အာန္သာျဖစ္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကဗ်ာလကၤာစာေပကို အစၥလာမ္ကတိုက္ခုိက္ေနျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္တဲ့ ကဗ်ာလကၤာကို ေျပာတာပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ပြင့္ေပၚခဲ့တဲ့ ေခတ္ကာလမွာ အာရဗ္တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ အထြဋ္အထိပ္၊ ဆြဲေဆာင္မႈအရွိဆံုးက ကဗ်ာလကၤာပါ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကလည္း စူရာဟ္ ၁ ကို ၾကည့္ လိုက္ရင္ အာယသ္ အစမွအဆံုးတိုင္`အင္း´ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔အဆံုးသတ္တာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္သလို စူရာဟ္ ရာဟ္ မာန္မွာလည္း `အန္း´ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔အဆံုးသတ္တာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို တမန္ေတာ္ျမတ္သည္လည္း ကဗ်ာလကၤာဆရာ၊ သူပဲ ဒါကိုေရးစပ္တာပါလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
`ဒါေၾကာင့္ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္က ကုရ္အာန္ဟာ ကဗ်ာလကၤာမဟုတ္သလို၊ တမန္ေတာ္သည္လည္း ကဗ်ာဆရာ လကၤာဆရာ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ဖြင့္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာဆရာ (အနာဂါတ္ ေဟာဆရာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ႏႈတ္ထြက္စကား(ေျပာဆိုခ်က္) လည္းမဟုတ္ၿပီ။ အသင္တို႔သည္ အနည္းမွ်ကို သာ သတိတရားရကာ နားလည္ၾကကုန္သည္။´(၆၉း၄၂)
`ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္သည္ စၾက၀ဠာေလာကခပ္သိမ္းတို႔ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ေတာ္ မူေသာ အရွင့္ထံေတာ္မွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေတာ္မူေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ားျဖစ္သည္။´(၆၉း၄၃)
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ရစူလ္မျဖစ္မီ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ႐ိုးေျဖာင့္သူ၊ လူမွန္၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသူ၊ `အမီးရ္´လို႔ ဂုဏ္ေပးခဲ့သူ အရဗ္အမ်ိဳးသားတို႔ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကုရ္အာန္ကို ခ်ျပလိုက္တာနဲ႔ ကဗ်ာဆရာ၊ လကၤာဆရာ၊ အ႐ူး၊ လူလိမ္စသျဖင့္ တစ္ဖက္က စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ခဲ့သလို၊ တစ္ဖက္ကလည္း ညႇိႏႈိင္းမႈေတြ လုပ္ခဲ့ပါ တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္က ဒုတ္၊ တစ္ဖက္က မုန္႔။
ကုရ္အာန္ကို မေျပာနဲ႔။ သူတို႔နဲ႔သဟဇာတ ျဖစ္မွာကိုေျပာ။ သူတို႔ အစဥ္ေျပမယ့္ကိစၥကို ေျပာ။ ဘာလိုခ်င္ သလဲ။ ေငြလား၊ ရာထူးလား၊ နတ္သမီး စည္းစိမ္ခံစားမလား၊ ဒါေပမယ့္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ ေျမႇာက္တိုင္း လည္း မေျမာက္၊ ေျခာက္တိုင္းလည္း မေၾကာက္၊ အေပးအယူကို လက္ခံျခင္းမရွိ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အလႅာဟ့္ လမ္းညႊန္ မိန္႔ၾကားခ်က္ကို တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရတဲ့ တမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က
`ငါအရွင္ျမတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါရဲ႕လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြထဲက အခ်ိဳ႕ကိုျဖစ္ေစ၊ အားလံုးကိုျဖစ္ေစ၊ ကေျပာင္းကျပန္ လုပ္ႀကံ၊ လိမ္လည္၊ လွည့္ျဖား ေျပာဆိုခဲ့မယ္ဆိုရင္´ (၆၉း၄၄)
ဒီအာယသ္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို အလႅာဟ္က ဂုဏ္ေပးခ်ီးေျမႇာက္ၿပီး ကာကြယ္ေပးထားတဲ့ စကားလံုးေလးတစ္လံုးက ဘာလဲဆိုရင္ `ေလာင္၀္´ဆိုတဲ့ စကားလံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ `ေလာင္၀္´ဆိုတာ အကယ္၍ ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ထြက္သလို `အင္းန္´ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာလည္း အကယ္၍သာဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ထြက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ `အင္းန္´ဆိုတာက ျဖစ္ႏိုင္ရင္ျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္။ `ေလာင္၀္´ဆိုတာက လံုး၀(လံုး၀)ကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုမွ သာ သံုးပါတယ္။ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြကို လုပ္ႀကံလိမ္လည္ လွည့္ျဖားမယ္ဆိုရင္
`ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူ၏လက္ယာလက္(လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အာဏာ)ဖမ္းခ်ဳပ္လို္က္မည္။´(၆၉း၄၅)
`ထို႔ေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူ၏ႏွလံုးေၾကာကို ျဖတ္ေတာက္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။´(၆၉း၄၆)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ကို ကေျပာင္းကျပန္၊ လိမ္လည္၊ လွည့္ျဖား လုပ္ႀကံေျပာမယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘ၀ေတြ ေသသြားမယ္လို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ သတိေပးေနျခင္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။
`ထိုအခါ အသင္တို႔အနက္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် သူ႔အား(အလႅာဟ္)ျပစ္ဒဏ္မွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ သူ တစ္ဦးမွရွိႏိုင္မည္မဟုတ္။´ (၆၉း၄၇)
`စင္စစ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္(ျမတ္ေသာအက်င့္)ကို က်င့္သူ`မြတၱကီ´မ်ားအတြက္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ျဖစ္သည္။´(၆၉း၄၈)
`၎ျပင္ငါအရွင္သည္ အသင္တို႔အနက္ (ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္)ကို မဟုတ္မမွန္ဟု စြပ္စြဲျငင္း ပယ္သူမ်ား ရွိေၾကာင္းကို သိရွိေတာ္မူသည္။´(၆၉း၄၉)
`ထို႔ျပင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ ေသြဖီျငင္းဆန္သူ ကာဖိရ္တို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ပင္ျဖစ္သည္။´(၆၉း၅၀)
အထက္ပါ အာယသ္ပါ ကာဖိရ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံကို ေဖာ္ညႊန္းလို႔မရေသာ က်မ္းေတာ္ ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ေဖာ္ညႊန္းခ်က္ဟာ ေသြဖီျငင္းဆန္ေနသူအတြက္ေတာ့ အင္မတန္မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
`ဧကန္မုခ် က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အေသအျခာတပ္အပ္ ေသျခာထင္ရွားသိျမင္ႏိုင္တဲ့ အမွန္သစၥာ တရားျဖစ္သည္။´ (၆၉း၅၁)
အဲ့ဒီကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးသနားေတာ္မူျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ရဲ႕ အြမၼသ္အရ အဖြဲ႕ ၀င္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ႏွစ္ဘ၀ႏွစ္ဌာန ေအာင္ျမင္ဖို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးသနားခ်ီးျမႇင့္လိုက္တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အလႅာဟ္ကို ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမး္မႈျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကုရ္အာန္ကို ရရွိလိုက္တာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘ၀ လူတစ္လံုး၊ သူတစ္လံုးျဖစ္ဖို႔၊ ႏွစ္ဘ၀ ႏွစ္ဌာနေအာင္ ျမင္ဖို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးသနားခ်ီးျမႇင့္လိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က
`အသင့္ရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွပါေသာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈေတြ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ အသင့္ဘ၀သက္တမ္းရွိသမွ် အစြမး္ကုန္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႔ အရွင္ျမတ္ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္လွ ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားပါေလ။´(၆၉း၅၂)
ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အရွိတရားနဲ႔အသိတရားကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ခ်ီးျမႇင့္ၿပီးေတာ့ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑နဲ႔ က်မ္းေတာ္ ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈကို ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ လက္ေတြ႕၊ လုိက္နာက်င့္သံုး၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္မူပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳ ရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။