ျမတ္တမန္ ႏွင့္ က်မ္းကုရ္အာန္ (အပိုင္း-၃) မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ျမတ္တမန္ ႏွင့္ က်မ္းကုရ္အာန္ (အပိုင္း-၃)

မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အခုလို ဂ်ဳမုအာဟ္ခြတၱဗာဟ္ ေျပာၾကားခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ခ်ီးမြမ္းမႈ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳေက်းဇူးတင္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဒီတပါတ္ ဆက္လက္တင္ျပသြားမွာကေတာ့ `ျမတ္တမန္ႏွင့္က်မ္းကုရ္အာန္´ (အပိုင္း-၃) ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။  ကၽြန္ေတာ္အပိုင္း-၂ကို တင္ျပတဲ့ေနရာမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ) ဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးျခင္းခံရတဲ့အခါမွာ သူ႔အရပ္ သူ႔ေဒသ မွာရွိတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အြမၼသ္သားေျမးေတြကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အားျဖင့္ ၀ဟီ ထင္ထင္ ရွားရွား ပို႔ေဆာင္ၿပီး ဒါ၀သ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ နားမ်က္စိေတြကန္းေနၿပီး မိမိရဲ႕အတၱေနာမတိကို ေရွ႕တန္းတင္တဲ့ လူေတြကိုေတာ့ သူတို႔အမွန္ကို ၾကား၊ သိ၊ ျမင္ေတြ႔ေနလ်က္သားနဲ႔ ေနာက္ဆုတ္ေက်ာခိုင္း လွည့္ ထြက္သြားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလိုလူေတြကိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ဟာ ၾကားသိေစႏိုင္ျခင္းမရွိပဲနဲ႔ လမ္းညႊန္ျပသႏိုင္ျခင္း လဲ မရွိဘဲ၊ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာနး္ခ်က္ကို တိက်စြာလိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔၊ အီမာန္ သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ့ လူေတြကိုသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ အမွန္အတိုင္း သိနားလည္သေဘာေပါက္ေစၿပီး လမ္းညႊန္ ျပသေတာ္မူႏိုင္မယ္လို႔ အလႅာဟ္က အမိန္႔ရွိထားခဲ့ပါတယ္လို႔ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာဘဲ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ျခင္းခံရတဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ အလႅာဟ္ ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမမႈေၾကာင့္ လူေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ သူဟာ စိတ္ႏွလံုး ခက္ထန္မာေက်ာျခင္းမရွိဘဲနဲ႔ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့မႈရွိတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေနာက္သူ႔ကို ဘာသင္ေပးသလဲဆိုရင္ စိတ္ႏွလံုးခက္ထန္မာေက်ာမယ္ဆိုရင္ သူ႔အနားကေန လူေတြ အေ၀းကို ထြက္သြားလိမ့္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမမႈကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘ၀တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့အေနနဲ႔ စိတ္ႏွလံုးခက္ထန္မာေက်ာ္သူေတြ၊ အေျပာအဆို မယဥ္ေက်းတဲ့သူေတြ မျဖစ္ဖို႔ ကုရ္အာန္က သြန္သင္ဆံုးမေပး ပါတယ္။

ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ လူေတြနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အၿမဲတမ္းခြင့္လႊတ္ျခင္းတရား လက္ကုိင္ထားၿပီးေတာ့ တနည္းအားျဖင့္ နိမ့္က်တဲ့အခ်ိန္မွာ သည္းခံၿပီးေတာ့ ေအာင္ႏိုင္ခ်ိန္မွာ ခြင့္လႊတ္တတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား၊ ေယာက်္ားျမတ္ေတြ၊ မိန္းမျမတ္ေတြမွာ ရွိတတ္တဲ့တရားကုိလည္း သင္ေပးတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရပါ တယ္။ ယခုဆက္လက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တင္ျပသြားမယ့္ အပိုင္းေတြမွာ ဘာကိုေတြ႔ရသလဲဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)ထံကို ကုရ္အာန္က်မ္း ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် ေပးခဲ့ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးျခင္းခံရတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ဟာ အလႅာဟ့္လမ္းညႊန္ မိန္႔ၾကားခ်က္နဲ႔ ေနာင္လာေနာက္သား၊ သားေျမးေတြ၊ အြမၼသ္သားေတြ၊ ကမၻာ့လူသားတစ္ရပ္လံုးကို က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္နဲ႔ သြန္သင္ဆံုးမလမ္းညႊန္ျပၿပီး သတင္းေကာင္းေပးတယ္။ သတိေပးႏႈိးေဆာ္မႈေတြ ျပဳတယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ ျပဌာန္းခ်က္ကို လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး၊ အလႅာဟ္အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္တဲ့လူေတြဟာ ဘာေတြ၊ ဘယ္လို လုပ္သလဲဆိုတဲ့အပိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဆက္လက္တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၁၈ အာယသ္ ၁ မွာ အခုလိုမိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္ဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခြတၱဗာဟ္စတင္တဲ့အခါ အၿမဲတမ္းဂုဏ္ေတာ္မႊန္းရင္းနဲ႔ ဖတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ `ခ်ီးမြမ္းေထာပနာမႈအေပါင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္သာ ခံယူထိုက္ေတာ္မူသည္။ ထိုအရွင္ျမတ္ သည္ မိမိ၏အမိန္႔နာခံေတာ္ (တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္)ထံသုိ႔ က်မ္းဂန္ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့ ေလသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုကုရ္အာန္က်မ္းဂန္တြင္ မည္သည့္ေ၀့၀ိုက္၊ ေကြ႔ေကာက္မႈကိုမွ် ျပဳလုပ္ျပဌာန္းထားျခင္း အလ်င္းမရွိေပ။´

ဒီအာယသ္ေတာ္ရဲ႕ အစမွာပါတဲ့ (ဟမ္းဒ္)ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ေတြ ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚမ်ာ အလြန္အင္မတန္မ်ားျပားေနတယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကို မခ်ီးမြမ္းရရင္ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္၊ စၾက၀ဠာ ေလာကခပ္သိမ္းကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၿပီး အလႅာဟ္စီမံထားတဲ့ ေလာကကမၻာေျမမွာ အသက္ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳး၊ ဘ၀တည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိၿပီး၊ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ ေန၊လ၊ နကၡတ္ တာရာ၊ ေရ၊ ေလ၊ သစ္ေတာ၊ သယံဇာတေတြနဲ႔ ေအာက္စီဂ်င္အပါအ၀င္ လူသားေတြ အသက္ရွင္သန္ရပ္တည္ ေနႏိုင္ဖို႔အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားေတြေတာင့္တျခင္းမရွိခင္ အခ်ိန္ကတည္းက အဆင္သင့္ျပဳလုပ္ စီရင္ထားျခင္းဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုးသံုးပါးစလံုးနဲ႔ သိနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး အလႅာဟ္ ကို (ဟမ္ဒ္)လုပ္ျခင္း၊ `အလ္ဟမၼဒုလိလႅာဟ္´လို႔ ေျပာၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒါကို အနည္းဆံုးဘယ္အခ်ိန္မွာ ရြတ္ဖတ္ၾကသလဲဆိုရင္ အစားအေသာက္စားသံုးၿပီး သြားတဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ ဖတ္ရြတ္ေလ့ရိွၾကပါတယ္။ ပိုၿပီးအေသးစိတ္ သိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ (ဟမ္ဒ္)နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ရွင္းလင္းထားခ်က္မ်ားကို ဆရာ မုဖ္သီဦးျမတ္သူ ျပဳစုထားတဲ့ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ (စူရာဟ္ ဖွာသိ ဟာဟ္)အဖြင့္နိဒါန္းဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုၿပီးအေသးစိတ္ရွင္းလင္းထားမႈမ်ားကို သိႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ `အလ္ဟမၼ္ဒုလိလႅာဟ္´ အလႅာဟ္ရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ၊ ခ်ီးမြမ္းျခင္းခံထိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြ ေျမာက္မ်ားစြာထဲက၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အလြန္အင္မတန္ခ်ီးမြမ္းသင့္တဲ့အခ်က္ ေနာက္တစ္ခုက ဘာလဲဆိုရင္ `အလ္လဇီး အန္ဇလ အလာ အဗ္ဒိဟီလ္ကိသာဗ္´ အဲဒီအရွင္ျမတ္ကဘဲ သူ႔ရဲ႕ (အဗ္ၺ) တနည္း သူ႔ရဲ႕အမႈေတာ္ထမ္း၊ သူ႔ရဲ႕အမိန္႔နာခံေတာ္ တနည္းအားျဖင့္ ဒီေနရာမွာ ေျပာေနတဲ့(အဗ္ၺ)ဆိုတာဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ေျပာတာပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္အေပၚကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ် ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလ္ဟမၼဒုလိလႅာဟ္ ရြတ္ဆိုတာဟာ အစာစားၿပီးဆိုတဲ့အျပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕ အြမၼသ္သားေျမးေတြျဖစ္ျခင္းဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလႅာဟ္ကို မခ်ီးမြမ္းရင္ မျဖစ္ေလာက္ ေအာင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းျပဳဖို႔ တာ၀န္ပိုလာပါတယ္။ ေနာက္တခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)နဲ႔အတူ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ျခင္းဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မခ်ီးမြမး္ရရင္ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းျပဳဖို႔အတြက္ `အလ္ဟမၼဒ္ဒုလိလႅာဟ္´လို႔ အလႅာဟ္ကဘဲ ျပန္ၿပီးသင္ေပးပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)ထံကို က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ေတာ္မူျခင္းဟာ အလႅာဟ္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳဖို႔ အင္မတန္ထိုက္တန္တယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ ထပ္ၿပီးရွင္းျပပါတယ္။ `၀လမ္ယဂ်္အလ္လဟု အိ၀ဂ်ာ´

ဒီက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုးမွာ မည္သည့္ေ၀့၀ိုက္၊ ေကြ႔ေကာက္မႈမွမပါပါဘူး။ တနည္း အားျဖင့္ အေရးအသားေျပာေျပာ၊ အဖြဲ႔အႏြ႔ဲဆိုဆို ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္မႈ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းတိက်ခိုင္မာ ျပတ္သားမႈ၊ ထိေရာက္ေလးနက္မႈ၊ ရွင္းလင္းလြယ္ကူမႈ၊ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔အတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကိုသာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားၿပီး၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ၿပီး အတို္ဆံုးနဲ႔ အျမန္ဆံုးပန္းတိုင္ကိုေရာက္ဖို႔ လမ္းေၾကာင္းကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဒီက်မ္းမွာ လမ္းညႊန္ေဖာ္ျပထားတဲ့ အတြက္လည္း (အလ္ဟမ္ဒုလိလႅာဟ္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းအလံုးစံုကို ခံထိုက္ေတာ္မူတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။

ေနာက္ထပ္ၿပီး က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၉ အာယသ္ အမွတ္ ၂၈ မွာ ဖြင့္ဆိုထားတာက `လူသားတို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို မေမ့မေလ်ာ့ သတိျဖင့္ဆင္ျခင္ၿပီး ျမတ္ေသာအက်င့္ အမိန္႔ေတာ္ကို တိက်စြာ လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ၾကေစေရးအတြက္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က) စကားအသံုးအႏႈန္း၊ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ အလြန္ေကာင္းၿပီး ႐ိုးရွင္းလြယ္ကူ ထိမိေပၚလြင္ ထင္ရွားေသာ၊ အေကြ႔အေကာက္ ကင္းစင္ေသာကုရ္အာန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္အျဖစ္ (ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။)´ (၃၉း၂၈)

ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ အေကြ႔အေကာက္၊ အေ၀့အ၀ိုက္မရွိပဲနဲ႔ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့လမ္းစဥ္ကို အတိုဆံုး၊ အထိမိဆံုး၊ အလြယ္ကူဆံုး၊ အျမန္ဆံုးနဲ႔ ေရာက္သြားေစမယ္။ အျမင့္မားဆံုးေသာ စံႏႈန္းဆီကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ လြယ္ကူေစတဲ့ လမ္းစဥ္ဆီကို ဖြင့္ဆိုေနတဲ့ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ (ကုရ္အားနန္ အရဗီယန္ ဂိုင္ရဇီ အိ၀ဂ်ာ) အဲဒီက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူသားေတြ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိျဖင့္၊ ဆင္ျခင္ေအာက္ ေမ့သတိရၿပီး၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ က်င့္တဲ့သူေတြျဖစ္လာေစရန္ႏွင့္ အလႅာဟ္အမိန္႔ေတာ္ကို တိက်စြာလိုက္နာ က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေစေရးအတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စကားလံုးအသံုးအႏႈန္း၊ အဖြဲ႔အႏြ႔ဲအလြန္ ေကာင္းၿပီး ႐ိုးရွင္းလြယ္ကူ၊ ထိမိ၊ ေပၚလြင္ထင္ရွားေသာ၊ အေကြ႔အေကာက္ကင္းစင္ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ အျဖစ္ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ေရွ႕ကစူရာဟ္ ၁၈ အာယသ္ အမွတ္ ၁ မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အလ္္ကိသားဗ္လို႔ သံုးၿပီးေတာ့ စူရာဟ္ ၃၉ အာယသ္ ၂၈ မွာ ကုရ္အာန္ဆိုၿပီး ျပန္သံုးျပပါတယ္။ ေနာက္ စူရာဟ္ ၂၅း၁ မွာ `သဗာရကလ္ လဇီး နဇၨလာလ္ ဖုရ္ကာန္´ ဆိုၿပီး ဖုရ္ကာန္လို႔ သံုးႏႈန္းထားပါတယ္။ ဖုရ္ကာန္ရဲ႕အဓိပၸါယ္က မွတ္ေက်ာက္၊ မွတ္ေက်ာက္ ဆိုတာ ေရႊစစ္၏ မစစ္၏ စစ္ရင္လည္း အရည္အေသြးဘယ္ေလာက္ရွိလဲ။ စစ္မွန္တဲ့ ပစၥည္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ ေက်ာက္တင္ခံရဲတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာၾကတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာအသံုးျပဳေနတဲ့လူေတြ ပိုသိၾကမွာပါ။ Varify လုပ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကလည္း သူ႔ကိုယ္သူမွတ္ေက်ာက္လို႔ ေျပာတယ္။ စ၊ လယ္၊ ဆံုး၊ ေရွ႕၊ လယ္၊ ေနာက္ ႀကိဳက္တဲ့ ေနရာကေဖာက္ၿပီး ႀကိဳက္သလိုစစ္ၾကည့္လိုက္ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံရဲတယ္။ သူ႔မွာ အေကြ႕အေကာက္၊ အေ၀့အ၀ိုက္၊ မွားယြင္းမႈေတြ၊ တေနရာမွာ လုပ္ပါလို႔ေျပာၿပီး၊ တေနရာမွာ မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ေျပာတာေတြ မရွိဘူး။ ဘယ္ဟာအမွန္လဲ၊ ဘယ္ဟာအမွားလဲ။ ဘယ္ဟာ သစၥာတရားလဲ၊ ဘယ္ဟာ မိစၧာအမွားလဲ။ ဘယ္ဟာ အဓမၼလဲ။ ဘယ္ဟာ ဓမၼလဲ။ အဲဒီလို ကိစၥရပ္ေတြကို ရွင္းလင္းထင္ေပၚေစတဲ့ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္တယ္။ စူရာဟ္ ၂၅း၁ မွာ ေျပာထားတာက

`တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) သည္ စၾက၀ဠာေလာကခပ္သိမ္းရွိ လူသားခပ္သိမ္းတို႔အတြက္ သတိေပး ႏႈိးေဆာ္သူ အေသအခ်ာျဖစ္ေစေရးအလို႔ငွာ မိမိ၏(အမိန္႔နာခံေတာ္) အမႈေတာ္ထမ္းရြက္သူအေပၚသို႔ အမွားႏွင့္ အမွန္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္ေသာ မွတ္ေက်ာက္ကုရ္အာန္ကို အလီလီထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္ျမတ္သည္ ေကာင္းျခင္း မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ပါသည္။´ (၂၅း၁)

ဒီအာယသ္မွာ မွတ္ေက်ာက္ကုရ္အာန္ဆိုၿပီး သံုးထားတာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ `အလာ အဗၺ ေဒဟီ´ အလႅာဟ့္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္သူ ဆိုၿပီး တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ရည္ညႊန္းထားပါတယ္။ တမန္ ေတာ္ျမတ္ဟာ စၾက၀ဠာေလာကခပ္သိမ္းရွိ လူသားခပ္သိမ္းအတြက္ (က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တင္ျပေနျခင္းမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာလည္း ကိုယ္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သတိေပးႏႈိး ေဆာ္တယ္။ သတင္းေကာင္းေပးတယ္လို႔ ေျပာရင္ လူသားခပ္သိမ္း၊ လူသားခပ္သိမ္းအတြက္ ေခတ္ကာလ အသီးသီး တနည္းအားျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ပြင့္ေပၚတဲ့အခ်ိန္ကေန ဟိုးေကယာမသ္ဆိုတဲ့အခါကာလအထိ တိုးပြား ေမြးျမဴေပၚေပါက္လာမယ့္ လူသားအားလံုးကို ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ နဗီရစူလ္တမန္ေတာ္တာ၀န္ကို ထမ္းရြက္လ်က္) က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ သြန္သင္ဆံုးမေနတယ္လို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္ သေဘာ ေပါက္စြဲၿမဲစြာ ယံုၾကည္ထားဖို႔လိုပါတယ္။

အဲဒီလို က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့တဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘရ္ကသ္ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာအျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အသိဥာဏ္ ဆင္ျခင္တံု တရားအသံုးမျပဳတဲ့ ဂ်ာဟီလ္ေတြ၊ ဥာဏ္စဥ္နိမ့္ပါး၊ အျမင္ခ်ိဳ႕ယြင္း၊ နားရွိပါလ်က္မၾကား၊ မ်က္စိရွိပါလ်က္ မျမင္၊ ဦးေႏွာက္ရွိပါလ်က္ အသိဥာဏ္ဆင္ျခင္တံုတရားရွိပါလ်က္နဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ျခင္းမရွိ၊ မသိမႈ နယ္ပယ္မွာ က်င္လည္က်က္စားရင္းနဲ႔ အေမွာင္၀ဲၾသဂထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ကာ ဘယ္လမ္းလိုက္လို႔ ဘယ္လမ္းေလွ်ာက္ရမွန္းမသိပဲ၊ မိမိတို႔ရဲ႕ အတၱေနာမတိရဲ႕ ေစခုိင္းရာေနာက္ကို လို္က္ေနတဲ့ လူမိုက္ေတြ၊ ေနာက္ ဆုတ္ေက်ာခိုင္းလွည့္ထြက္သြားတဲ့ သူေတြဟာတကယ္ေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အရွိတရား၊ အသိတရား၊ သတိေပးတရားကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္အစား သူတို႔အတၱစိတ္ဆႏၵရဲ႕ ခိုင္းေစမႈ ေနာက္ လိုက္နာၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီအထဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မပါဖို႔လိုပါမယ္။

ဘယ္လို လူေတြကပဲ ဒီက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးသေဘာေပါက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ႏိုင္မလဲ၊ ဘယ္လိုလူေတြကိုပဲ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို သတိေပးႏႈိးေဆာ္လို႔ ရမွာလဲဆိုတာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အလြတ္နီးပါးရေနတဲ့ စူရာဟ္သြလ္ယာစီးန္ (စူရာဟ္ ၃၆)မွာပါ ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ေစာေစာကေျပာတဲ့ လူမိုက္ေတြဟာ `၀ဆ၀ါအြန္းန္ အလိုင္းဟင္းမ္ အအန္ဇရ္သဟြန္းမ္ အမ္လန္မ္ သြန္ဇိရ္ဟူမ္ လာယုအ္ေမႏူန္း´ (၃၆း၁၀) အဲဒီလူေတြကို အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ၿပီး၊ မိုက္တြင္းနက္ေနတဲ့ လူမိုက္၊ လူ႔ဗာလ၊ လူ႔အႏၶေတြ၊ အေမွာင္၀ဲၾသဃထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႔ၿပီး ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ဆိုၿပီး ေနေနၾကတဲ့ လူေတြကို (၀ဆ၀ါအြန္းန္ အလိုင္းဟင္းမ္)အဲဒီလူေတြအေပၚမွာ အသင္(တမန္ေတာ္) (အန္ဇရ္သဟြန္းမ္) သူတို႔ကို သတိေပး ႏႈိးေဆာ္မႈျပဳခဲ့သည္ ျဖစ္ပါေစ၊ (အမ္လန္မ္ သြန္န္ဇိရ္ဟူမ္) အသင္သတိေပးႏႈိးေဆာ္မႈ မျပဳသည္ျဖစ္ပါေစ၊ (လာယုအ္ ေမႏူးန္) အဲဒီလူေတြဟာ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈျပဳလာမွာ မဟုတ္ဘူး။

ဒီအာယသ္အရ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သင္ခန္းစာတစ္ခုရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒီလူမိုက္၊ လူ႔ဗာလေတြ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ အသိတရား၊ သတိတရား ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕လို႔ ထင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူမိုက္၊ လူ႔ဗာလ ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကသြားၿပီး အေျခအတင္၊ ျငင္းခံုေျပာဆိုေနရင္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ သိပ္အတြင္းႀကီးကို ေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ အမုန္းတရားပြားသြားတာပဲရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးကိုလည္း ကိုင္တြယ္ထားတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေမတၱာေတြ၊ က႐ုဏာေတြ၊ မုဒိတာေတြနဲ႔ဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္လုပ္၊ မရေတာ့တဲ့ လူကိုေတာ့ ဥပကၡာျပဳရတယ္။ ကုရ္အာန္ကလည္း သင္ေပးတယ္။ ေျပာလို႔မရရင္ လစ္လ်ဴ႐ွဳထား၊ ဥေပကၡာျပဳလိုက္ ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ)ေတာင္ ဘယ္လိုလူေတြကိုပဲ နာဇိလ္ လုပ္လို႔ရလဲ။ စူရာဟ္ ၃၆း၁၁ မွာ

`အနႏၱမဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္ (လူသားတို႔၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေထာက္ပံ့ခ်ီးျမႇင့္ေပးေသာ အရွင္)ကို အကြယ္မွာပင္ ေၾကာက္ရြံ႕႐ိုေသၿပီး အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ျပဌာနး္ခ်က္ သတိတရား၊ အသိတရား၊ တရား အသိရစရာ ကုရ္အာန္ကို ဘ၀သက္တမ္းတေလွ်ာက္၊ ဖ၀ါးေျခထပ္ လက္ေတြ႔လို္က္နာ က်င့္သံုးသူကိုသာလွ်င္ အသင္တမန္ေတာ္ သတိေပးႏႈိးေဆာ္မႈျပဳလ်က္ရွိေနေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသင္သည္ ထိုလူသားအား လံုၿခံဳေဘး ကင္းမႈႏွင့္ ျမင့္ျမတ္လွေသာ အက်ိဳးတရားရလာဒ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ သတင္းေကာင္းေပးလိုုက္ပါ ေလ။´(၃၆း၁၁)

ဒီအာယသ္မွာက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အလ္ဇိကၠ႐ုလို႔ သံုးပါတယ္။ ေစာေစာက (အလ္ကိသားဗ္) (အလ္ကုရ္အာန္)(အလ္ဖုရ္ကာန္)လို႔ သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအာယသ္မွာပါတဲ့ ရဟ္မာန္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားနားလည္ တာက (အလြန္တရာ သနားၾကင္နာေတာ္မူ၍ မဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ) က႐ုဏာတရား ေလာက္ကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သေဘာေပါက္တယ္။ ရဟ္မာန္ရဲ႕မူလစကားလံုးက ေဖာ္ျပထားတဲ့ အေျခအေနကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ လူသားဟာ သူ႔မွာလိုအပ္ခ်က္ရွိတဲ့ဟာကို လိုအပ္ခ်က္ရွိေၾကာင္း မသိေသးခင္ကတည္းက အဲဒီ လူသားေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကသိၿပီး ႀကိဳတင္ျဖည့္တင္း၊ ေထာက္ပံ့၊ ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့စကား လံုးကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ အသံုးအရ အရ္ရဟ္မာန္လို႔ ေခၚပါတယ္။

လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိတာကို လိုအပ္ခ်က္ရွိမွန္းမသိခင္ကတည္းက လိုအပ္ခ်က္အ၀၀ကို ျဖည့္တင္းေထာက္ပံ့ ေပးေတာ္မူေသာအရွင္လို႔ ေျပာရင္လည္းမမွားပါဘူး။ အဲဒီလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္တင္းေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ အရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ေတြကို သိနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး အဲဒီအရွင္ကို အကြယ္မွာရိွတာသိလ်က္နဲ႔ အကြယ္ကေန ေတာင္ ေၾကာက္ရြံ႕႐ိုေသၿပီး၊ အလႅာဟ္ကို ေၾကာက္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာေနတဲ့ စကားနဲ႔ မေရာသြားဖို႔လိုပါတယ္။ အလႅာဟ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေၾကာက္တယ္ဆိုတာဟာ တစံုတရာေသာ ဒုကၡဆင္းရဲေဘး အႏၱရာယ္ကို ေပးမယ့္အရွင္ႀကီး၊ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမို႔လို႔ ေၾကာက္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဟ္မာန္အရွင္ အလႅာဟ္ကို ေၾကာက္တယ္ဆိုတာအဲဒီအလႅာဟ့္ဥပေဒ သတ္မွတ္လမ္းညႊန္ျပဌာနး္ထားတဲ့ ျပဌာနး္ခ်က္(ကုရ္အာန္) ကို ဆန္႔က်င္ေသြဖည္ေဖာက္ဖ်က္ရမွာကို ရွက္တာ၊ ေၾကာက္တာကို ေျပာတာပါ။ အလႅာဟ့္အမိန္႔ကို ေဖာက္ဖ်က္ လိုက္ရမွာကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို အလႅာဟ္ဥပေဒ လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို ေၾကာက္ရြံ႕႐ိုေသၿပီးေတာ့ အသိတရား၊ သတိတရား၊ တရားအသိရေစရန္ ကုရ္အာန္ကို ဘ၀သက္တမ္းတေလွ်ာက္ ထက္ၾကပ္မကြာ၊ ဖ၀ါးေျခထပ္ လိုက္နာက်င့္သံုးသူ ေတြကိုသာလွ်င္ အသင္(တမန္ေတာ္)သတိေပး ႏႈိးေဆာ္လို႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီလို သတိေပးႏႈိးေဆာ္မႈကို ခံယူၿပီး လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့လူေတြအတြက္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က မဂၤလာသတင္းေကာင္းကို ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အခုလိုေျပာခိုင္းပါတယ္။

(ဖဘရွ္ရွီးရ္ဟု) တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္း၊ မည္သူမဆို၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြထဲက အလႅာဟ္ဥပေဒ လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို အကြယ္မွာရွိတာကို သိလ်က္နဲ႔၊ လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ သူေတြကို (ေဘမဂ္ဖိရ သင္းန္၀္ ၀အဂ်္ရင္းန္ကရင္းမ္) မဂၢဖိရသ္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာ၊ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းမႈကို ျဖစ္ေစ တယ္။ ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို မလိုက္နာခင္တုန္းက ေနခ်င္သလိုေန၊ ထိုင္ခ်င္သလို ထိုင္၊ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ဆိုတဲ့၊ အေနအထားကေန ျပဳျပင္တည့္မတ္ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ့္ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ အညီ ေဆာင္ရြက္လိုက္တဲ့အတြက္ မူလပထမ က်ဴးလြန္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ျပစ္မႈဒုစ႐ိုက္ေတြဟာ ရပ္တန္႔ သြားပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အဇားဗ္က ရပ္သြားပါတယ္။ အဇားဗ္က ရပ္သြားၿပီး အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လိုက္တဲ့အတြက္ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးတဲ့ မဂၢေဖရသ္ဆိုတဲ့ လံုၿခံဳေအးခ်မး္မႈကို ရသြားတဲ့ အခြင့္အလမ္းကို အလႅာဟ္ကခ်ီးျမႇင့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အင္မတန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္း သာ တုန္႔ျပန္မႈရလာဒ္၊ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း အေသအျခာရွိတယ္။ အဲဒီမဂၤလာသတင္းစကားကို ပါးလိုက္ ပါလို႔ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကို အသိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တနည္းအားျဖင့္ လြယ္လြယ္ေလး စဥ္းစားရင္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ယခင္တုန္းက မွားယြင္းခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေၾကာင့္ အျပစ္(အဇာဗ္)ဟာ ရပ္တန္႔ျခင္းခံရၿပီး အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ေကာင္းက်ိဳးေ၀ျဖာ ကၽြန္ေတာ္တို႔စကားနဲ႔ေျပာရရင္ `ကုသိုလ္´ေတြ အမ်ား ႀကီးရမယ္ေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က အဓိကမဟုတ္ပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေက်နပ္ႏွစ္ သက္သေဘာတူမႈကသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ အလႅာဟ္အမႈေတာ္ထမ္းရြက္တဲ့ (ေအဗာဒုရ္ ရဟ္မာန္)၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပထမတုန္းက က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးပဲ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အေသးစိတ္ အေၾကာင္းေတြလည္းပါတယ္။ ဟိုဟာ လည္းပါတယ္။ ဒီဟာလည္းပါတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ၿပီးေျပာင္းလိုက္တာရွိတယ္။ ကုရ္အာန္ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ကုရ္အာန္မွာ အိဗာဒ္ဆိုတဲ့စကားလံုးပါတယ္။ အိဗာဒ္ဆိုတဲ့စကားလံုးက အဗၺဒြန္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကေနလာတာ။ အဲဒီမွာ ဘာသာျပန္႐ိုး႐ိုးကို သြားၾကည့္ရင္ `ကၽြန္´လို႔ ျပန္ထားတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ စကားလံုးအားျဖင့္ ကၽြန္ ဆိုတာက အစၥလာမ္က ကၽြန္စနစ္ကို တားျမစ္ ပါတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အေမရိကလို ႏိုင္ငံမွာေတာင္ ကၽြန္စနစ္ပေပ်ာက္သြားတာ မၾကာေသးဘူး။ အခုထိေရာ ပေပ်ာက္သြားၿပီလား။

စကားလံုးအားျဖင့္ ကၽြန္ဆိုတာကိုသာ လူေတြကမႀကိဳက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ဆန္းစစ္ဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုဆက္ဆံ ၾကပါသလဲ။ ၀န္ထမ္းလိုဆက္ဆံလား။ ကၽြန္လိုဆက္ဆံလား။ ခြတၱဗာဟ္မွာ ေျပာရတာေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္ ပိုၿပီးထင္ရွားပါတယ္။ မင္းသမီးက စိန္နားကပ္၊ ေရႊလက္ေကာက္ေတြ၀တ္ၿပီး ဆိုဖာ အေကာင္းစားေပၚမွာ ထို္င္ေန၊ ေတာသူမ အသားျဖဴျဖဴ အ၀တ္ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းနဲ႔ အိမ္ႀကီးရွင္ေယာက္်ား သို႔မဟုတ္ သားရဲ႕ေျခေတာ္တင္ခံရမယ့္ ကၽြန္အျဖစ္ၾကမ္းခင္းေပၚ ဒူးတုတ္ထိုင္ခါးညႊတ္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးဟာ ကၽြန္နဲ႔သခင္ ျပယုဂ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကၽြန္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုေတာ့ မုန္းသလား မေျပာနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ လူေတြကို ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ကၽြန္လိုျပဳမူဆက္ဆံေနရင္ ကၽြန္စနစ္ကို အားေပးေနတာနဲ႔ အတူတူေပါ့။

ကုရ္အာန္မွာ ကၽြန္လို႔ေျပာထားတယ္လို႔ဆိုေပမယ့္ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခါက ကၽြန္လို႔ေျပာရင္ အားလံုး နားလည္လြယ္ေတာ့ ကၽြန္လို႔ေရးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီဘက္ေခတ္ကို ေရာက္လာေတာ့ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ အမႈေတာ္ထမ္းလို႔ ေျပာင္းလိုက္တာေပါ့။ ေနာက္တခ်ိန္မွာ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဖြဲ႔ႏြဲ႔လိုက္လို႔ ဒီ အဗၺဒြန္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရဟာ နာခံေတာ္လို႔ေျပာင္းမလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာစကားလံုးဘယ္လို ေျပာင္းမလဲ။ သင့္ျမတ္တဲ့ ေ၀ါဟာရ ေျပာင္းမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အီဘာဒု ရဟ္မာန္ကို က႐ုဏာေတာ္ရွင္အလႅာဟ္၏ အမႈေတာ္ ထမ္းရြက္သူမ်ားလိို႔ ျပန္ပါ့မယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဆက္လက္တင္ျပမယ့္ အာယသ္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ ေစာေစာက အလႅာဟ့္အမႈ ေတာ္ထမ္းရြက္တဲ့ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ထံကို အလႅာဟ္ကကုရ္အာန္ကို ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ လက္ေတြ႔လုိက္နာက်င့္သံုးၿပီး ဘ၀တည္ေဆာက္မယ္လို႔ ေျပာတဲ့လူေတြကို တမန္ေတာ္ျမတ္က ကုရ္အာန္နဲ႔ သြန္သင္ဆံုးမတယ္။ သတိေပးႏႈိးေဆာ္တယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ အလႅာဟ္အမိန္႔ကို လက္ေတြ႔လိုက္နာက်င့္သံုး ရင္းနဲ႔ အခု ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ အိဘာဒိရဟ္မာန္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဒီကေန႔ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားေနတဲ့ Leadership skill ေတြဆိုတာ ေတြ႔လာပါလိမ့္မယ္။ က်မး္ျမတ္ ကုရ္အာန္ စူရာဟ ၂၅း၃၆ မွာ

`အနႏၱမဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္၏ အမႈေတာ္ထမး္ရြက္ၾကသူနာခံေတာ္မ်ားသည္ ဤသူမ်ားပင္။ ၎တို႔ သည္ ကမၻာေျမျပင္တြင္ က်ိဳးႏြံ၊ ႏွိမ့္ခ်၊ သိကၡာရွိစြာ ဘ၀ခရီးေလွ်ာက္လွမ္းၾကေလသည္။´ ဒီအာယသ္မွာ ယမ္ရွီ ဆိုတဲ့စကားလံုး အမ်ားကိန္းအရ (ယမ္႐ွဴး)ဆိုၿပီး လမ္းေလွ်ာက္တာကစၿပီး ေဖာ္ျပတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာေတြ႔ရလဲ ဆိုေတာ့ အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူ၊ အလုပ္အကိုင္၊ အသြားအလာ၊ ဘ၀ေနနည္းအရ လူခပ္သိမ္းတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံတဲ့ အခါမွာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔၊ ဣေျႏၵသိကၡာရွိ၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ လူေတြဟာ ေမာက္မာပလႊား၊ ၾကြား၀ါ၊ ႐ိုင္းစိုင္းမႈလံုး၀မျပဳၾကပါဘူး။

ဒီအာယသ္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့အျပင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ဘနီအစၥရာအီလ္(စူရာ ၁၇)မွာလည္း ဒီလိုမ်ိဳး ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့အခါမွာ အလယ္အလတ္ ေလွ်ာက္လွမ္းပါလို႔ေဖာ္ျပပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကရွိတယ္ေလ။ ကိုယ့္ ပတ္၀န္းက်င္က ေငြေၾကးခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြကိုျမင္ရင္ အဲဒီလူေတြထက္ အျမန္ခ်မ္းသာခ်င္တဲ့ေရာဂါ သူရသြား တယ္။ အဲဒီအခါမွာ သူ႔ဟာပံုမွန္အားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒက တားျမစ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြကို အဲဒီလူသြားလုပ္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ျမန္ျမန္ခ်မ္းသာ ခ်င္ေတာ့ ျဖတ္လမ္းကလိုက္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ သူဟာဥပေဒရဲ႕ အေရးယူအျပစ္ေပးျခင္းကို ခံရပါတယ္။ ထိခိုက္ နစ္နာရတယ္။ ေနာက္လူတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္းရွိေနစဥ္က အေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်ီးျမႇင့္လိုက္လို႔ သူ႔မွာေငြေၾကးဥစၥာဓနနဲ႔ ပညာစတဲ့ အရည္အေသြးေတြ တိုးပြားလာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူကမာန္မာနေတြ ဂုဏ္ေတြ၊ ေမာက္ၿပီး ဘ၀င္ျမင့္လာတယ္။ ေျမာက္ၾကြ၊ ေျမာက္ၾကြျဖစ္သြားတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ေအာက္ေျခလြတ္သြား တယ္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာအရွင္ဆိုေတာ့ ဂုဏ္ေမာက္ေနတဲ့လူကို ဘာေျပာ သလဲဆိုေတာ့ `မင္းအဲဒီရင္ကို ေကာ့လိုက္လို႔လဲ ေတာင္တန္းႀကီးေတြကို မမွီသြားပါဘူး´တဲ့။ ေဆာင့္ေဆာင့္ ၿပီးသြားေနလို႔လည္း `ကမၻာေျမႀကီး မၿပိဳကြဲ သြားပါဘူးကြာ´ တဲ့။ ဒါဟာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြကို အဲဒီလိုအခ်ိဳးမ်ိဳး မခ်ိဳးနဲ႔လို႔ သင္ေပးေနျခင္း၊ သတိေပးေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ စူရာဟ္ ၂၅း၃၆ မွာ ဆက္ေျပာထားတာက `– အသိအလိမၼာ၊ ဥာဏ္ပညာ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ ကင္းမဲ့ၾကတဲ့ လူမိုက္လူ႔ ဗာလေတြႏွင့္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုတင္ျပၾကတဲ့အခါ ျပႆနာ၊ ရန္ၿငိမ္းေအးေစေသာ ပဋိပကၡကင္းေစေသာ၊ အမုန္း မပြားေစေသာ၊ အျပစ္မျဖစ္ေစေသာ စကားကုိသာ ေကာင္းမြန္စြာစကားေျပာဆိုၾကေလသည္။´ (၂၅း၃၆)

လူမိုက္၊ လူ႔ဗာလ၊ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္သူ၊ အမုန္းပြားမ်ားေစသူေတြကို အိဘာဒုရာဟ္မာန္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေ၀းစြာေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါတယ္။ မိမိရဲ႕ႏႈတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မိမိရဲ႕လက္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မိမိရဲ႕လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လူနဲ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးနစ္နာ သြားေစမယ့္ကိစၥမ်ိဳးကို ဘယ္ေသာအခါမွ မလုပ္ဘူး။ လူ႔ေဘာင္ဘ၀ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူမိုက္လူ႔ဗာလေတြနဲ႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေတြ႔ဆံုမိၾကရင္ လည္း၊ လိမၼာယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔စြာ စကားနည္းရန္စဲလုပ္ၿပီး စကားကိုေရာက္တဲ့ ေနရာမွာ ျဖတ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဘ၀ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး အျမန္ဆံုးၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈရွိေစေသာဘ၀ေလးကို ပိုင္ဆိုင္သြားၾကပါေစ လို႔ ဆႏၵျပဳၿပီးအျမန္ဆံုး လိမၼာပါးနပ္စြာနဲ႔ သူတို႔နားက သြားလိုက္ၾကတယ္။ ဒါကိုလည္း ကုရ္အာန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကို သင္ေပးထားပါတယ္။

တခါ စူရာဟ္ ၂၅း၆၄ မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္႐ိုး႐ိုးေလး ဘာသာျပန္ကို အရင္တင္ျပပါမယ္။ ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ အျမင္သံုးသပ္ခ်က္ကို ေျပာပါမယ္။ `အိဘာဒုရဟ္မာန္ ေတြဟာ ညဘက္မွာ စိဂ်္ဒါ ဦးညြတ္လ်က္လည္းေကာင္း၊ ကိယာမ္ မတ္တတ္ရပ္လ်က္လညး္ေကာင္း၊ ညကို ကုန္ဆံုးေစတယ္။´ (၂၅း၆၄) ဘာသာျပန္က ဒီေလာက္ပါပဲ။ အဲဒီ(စိဂ်္ဒဟ္၊ ကိယာမ္)နဲ႔ (ယဘိသုနာလိ ရဗၺိဟင္မ္)ကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့ အေနအထားကို တင္ျပပါမယ္။ အဲဒီလူေတြဟာ မိမိတို႔၏ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္စီမံခန္႔ခြဲ လမ္းညႊန္ျပသေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္၏ ရဗူဗီယသ္ စနစ္ လူန႔ဲလူ႔ပတ္၀န္းက်င္ လူသားတို႔ရဲ႕ ဘ၀ရွင္သန္ထက္ျမက္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးစည္ပင္ေရးျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈစနစ္ႀကီး အတြက္ သူတို႔ဟာ အလႅာဟ္အမိန္႔ေတာ္ လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ (ကုရ္အာန္)ကို ေျမ၀ယ္မက် ဦးညြတ္နာခံလ်က္ အရွင့္ လမ္းစဥ္ သစၥာတရားရဲ႕ ျပဌာနး္ခ်က္(ကုရ္အာန္)အေပၚ မားမားမတ္မတ္၊ မယိုင္မလဲ၊ ခိုင္ၿမဲတည္ၾကည္စြာရပ္လ်က္ ညဘက္ကို တန္ဖိုးရွိစြာကုန္ဆံုးေစၾကသည္။ (၂၅း၆၄)

တနည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ရဗူဘီယသ္စနစ္ ပံုေပၚလာေရး(လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ ဘက္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ အီဘာဒုရ္ရာဟ္မာန္ေတြဟာ ညဘက္မွာ တျခားသူေတြ နွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္စက္ အနားယူေနေပမယ့္) အခုနေျပာတဲ့ Leadership ေခါင္းေဆာင္ေတြ ညဘက္အိပ္ေနလို႔မရဘူး။) အဲဒီညဘက္ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔နဲ႔ အေတြးအျမင္ ေပးဆပ္မႈျပဳဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့လူေတြ စုေ၀းတိုင္ပင္ၿပီး လူနဲ႔လူ႔ အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကိစၥေတြအတြက္ သူမ်ားေတြ အိပ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အိပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေန႔မအား၊ ညမနား ေဆာင္ရြက္ေနၾကတယ္။ လူေတြရဲ႕အက်ိဳးကိုျပဳဖို႔ သူတို႔အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလို ေနရင္းနဲ႔လည္း သူတို႔က လြတ္မသြားေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အၿမဲတမ္းထိန္းေနရတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး စူရာဟ္ ၂၅ အာယသ္ ၆၅ကို တငျ္ပရမယ္ဆိုရင္ ဘာသာျပန္ထဲက ဘာသာျပန္ကို ကၽြန္ေတာ္မေျပာေတာ့ဘူး။ ဘာသာျပန္ထဲက ဘာသာျပန္ကိုေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်ဟႏၷမ္ကိုပဲ အာ႐ံုက ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလို တင္ျပရရင္

`ထိုသူတို႔က ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားပန္ၾကားေျပာဆိုလ်က္ ရွိၾကေလတယ္။ အို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာအရွင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ပူေလာင္ျပင္းျပေသာ၊ သာယာခ်မ္းေျမ့မႈမ်ားမွ ကင္းမဲ့ေစေသာ၊ ေအာင္ျမင္မႈကင္းမဲ့ေစေသာ၊ ဆင္းရဲမြဲေတငတ္မြတ္မႈ ေပါမ်ားလာေစမယ့္ အေျခအေနကေန ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ေ၀းကြာေစေတာ္မူပါ။ ဧကန္စင္စစ္ ဆင္းရဲမြဲေတ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈနဲ႔ သာယာ ခ်မ္းေျမ့မႈကင္းမဲ့ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မႈကင္းမဲ့ျခင္းတို႔ဆိုတာ လူ႔ေဘာင္ေလာကအတြက္ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးမႈ၊ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀မႈအမွန္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။´ လို႔ အလႅာဟ္ကို သူတို႔ကေျပာတာ။ ဘာသာျပန္အရေတာ့ အလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္ မ်ိဳးတို႔ကို ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲမီးကေန ေ၀းကြာေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ အဲဒီမီးဟာ အလြန္ဆိုး၀ါးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သတိထားမိရင္ သိမွာပါ။ ေလာကငရဲဆိုတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ည့ံဖ်င္း မွားယြင္းမႈ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွားယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္၊ ပ်က္စီးဆံုး႐ွံဳးမႈေတြ ေတြ႔ႀကံဳခံစားရမယ့္အေျခအေန  ေလာကငရဲအတြင္း မေရာက္ရေအာင္ အခုန (အိဗာဒုရ္ ရာဟ္မာန္) ဆိုတဲ့လူေတြက အၿမဲတမ္း အသိ၊ သတိၿမဲေစဖို႔ အခါမလပ္သတိျပဳေနရမယ့္ အာယသ္ေတာ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိပါတယ္။ အဲဒီလိုအမွားဟာ တခါေလးမွားလိုက္တာနဲ႔ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ကာလရွည္ ႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေရာက္မႈေတြလည္း ကာလရွည္ၾကာ ျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။

`စီမံခန္႔ခြဲမႈ မွားယြင္းကာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွားယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္မႈေတြ မွားယြင္းမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာကာ သာယာခ်မ္းေျမ့မႈ၊ ေအာင္ျမင္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ မရွိတဲ့ ေလာကငရဲႏွင့္တူတဲ့ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနတဲ့ အရပ္ေဒသဟာ ယာယီစခန္းခ်ရာေနရာအရပ္ျဖစ္ေစ၊ အၿမဲတမ္းေနထိုင္ရာျဖစ္ေစ လြန္စြာညံ့ဖ်င္းလွပါသည္။´ (၂၅း၆၆) ဟု က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေလ့လာေတြ႔ရွိတဲ့ အေၾကာင္းကို တင္ျပရင္းနဲ႔ ဒီမွာပဲ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။