ျမတ္ေသာအလွဴဒါန 22.8.2014 မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ျမတ္ေသာအလွဴဒါန

မုဖ္သီ ဦးသန္းေအာင္ (LL.B)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား။

`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္  ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခုလို ဂၽြမၼာဟ္ခြတၱဗာဟ္ေျပာၾကားခြင့္ ရရွိတဲ့အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေက်းဇူးတင္ ခ်ီးမြမ္းမႈျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ဂါရ၀ျပဳ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔တင္ျပမဲ့ ေခါင္းစဥ္က `ျမတ္ေသာအလွဴဒါန´ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုရ္အာန္အသိပညာျပန္႔ပြားေရးအဖြဲ႕အေနနဲ႔ ေနာက္တစ္ပတ္ေသာၾကာေန႔မွာ ခြတၱဗာဟ္ေဟာဖို႔ အလွည့္ေရာက္တဲ့ဆရာက ဘာေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာမယ္ဆိုတာကို ဗြီဒီယို႐ိုက္ကူးေရးညီေနာင္ေတြနဲ႔ ႀကိဳတင္တိုင္ပင္ ရပါတယ္။ ကုန္လြန္သြားခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔က ဒီအပတ္ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္မွာ ေျပာမဲ့ေခါင္းစဥ္က `အီဗရာဟင္မ္ (အ) အေၾကာင္း´ကိုေျပာဖို႔ပါ။ ေနာက္လ အလွည့္က် ကၽြန္ေတာ္အလွည့္ေရာက္တဲ့အခါ အီဗရာဟင္မ္(အ)န႔ဲ ဟဂ်္ ဆိုတဲ့ကိစၥေျပာဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ျပင္ဆင္ထားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ စေနေန႔မွာ ဒီဆုေတာင္းျပည့္ အစၥလာမ့္၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ မိသားစု၀င္မ်ားနဲ႔ ဘိုင္သုလ္မာလ္ေကာ္မတီရဲ႕ အလွဴေငြေတြကို ေရေဘးအလွဴအတြက္ သြားေရာက္ေပးဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပါသြားတဲ့အခါမွာ ပဲခူးၿမိဳ႕ကိုေရာက္တဲ့အထိလည္း ဆရာ ဦးတင္ထြန္းဦးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့အခါမွာ မူလ ေခါင္းစဥ္ အီဗရာဟင္မ္ (အ)အေၾကာင္းကို ေျပာဖို႔ရွိေနခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူသြားခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာမုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ အပါအ၀င္(၅)ဦးစလံုးကလည္း ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အဆိုျပဳမႈကို လက္ခံသေဘာတူၾကပါတယ္။

အမွန္က အလွဴဒါနတစ္ခုျပဳဖို႔ဆိုရင္ အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါလိုအပ္ခ်က္ရွိေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ယခု ကုရ္အာန္အယသ္ေတြကို ေျပာၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္လြဲေခ်ာ္မႈေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ၿပီး တင္ျပပါ့မယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အလွဴဒါနျပဳဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၃) အာယသ္ေတာ္(၁၃၄)မွာဆိုရင္ မုတၱကီးန္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ရဲ႕စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရာမွာ အခ်က္ႏွစ္ခုကို ေဖာ္ျပပါတယ္။

ထိုမြတၱကီးန္မ်ားသည္ စီးပြားတိုးတက္ေခ်ာင္လည္စြာရွိေသာ အခ်ိန္အခါ၊ အေျခအေနမ်ား၌လည္းေကာင္း ၊ ဆင္းရဲဒုကၡအဆင္မေျပ၊ က်ပ္တည္းမႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေနရသည့္ အခ်ိန္အခါ အေျခအေနမ်ား၌ လည္းေကာင္း          (အခိ်န္အခါအေျခအေနမေရြး) ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းၾကကုန္ေလ၏ ”                       ကုရ္အာန္(၃း၁၃၄)

ဒီအာယသ္အရ မုတၱကီးန္ေတြဟာ အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ အဆင္ေျပေနတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေစ မွ်ေ၀လွဴဒါန္းၾကရေအာင္ဆိုၿပီး ေဖာျ္ပထား ပါတယ္။ တစ္ခါ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၆၃) အာယသ္ေတာ္(၁၀)မွာ-

အသင္တို႔အနက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံသို႔ ေသျခင္းတရား ေရာက္ရွိလာျခင္းမရွိမီ ငါအရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္ ေပးသနားေတာ္မူထားတဲ့ (အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း၊ ဥစၥာဓန၊ ေငြေၾကး)ေတြထဲကေန အသင္တို႔လွဴဒါန္း ေပးကမ္းမွ်ေ၀ သံုးစြဲမႈျပဳၾကကုန္။ ”                                                              ကုရ္အာန္ (၆၃း၁၀)

ဒီအာယသ္ေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ လွဴဒါန္းေပးကမ္းမႈ အခ်ိန္အခါဟာ လူ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းေတြထဲကေန ေနာက္္လူေတြကို မွ်ေ၀ေပးရမယ္လို႔ ေဖာ္ညႊန္းျပဆိုေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၂) အာယသ္ေတာ္(၂၅၄)မွာ-

အို — အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္အေပါင္းတို႔၊ အသင္တို႔ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ လုပ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ကာလမတိုင္ခင္၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေပါင္းအသင္း၊ ေရာင္းရင္း၊ မိတ္ေဆြ အခ်င္းခ်င္း ေလာကႀကီးမွာ ပိုရပ္တည္လို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးလည္း မရွိႏိုင္ေတာ့ပဲ အခ်ိန္၊ တစ္စံုတစ္ ေယာက္က တစ္စံုတစ္ေယာက္အတြက္ ၾကား၀င္ကူညီေစာင္မ ေဖးကူ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးလို႔ မရေတာ့တဲ့အခ်ိန္ တနည္းအားျဖင့္ `ကိယမသ္´လို႔ေခၚတဲ့ ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္မယ့္ အခ်ိန္ကာလမွာ ေတြ႕ႀကံဳရမဲ့အခ်ိန္ ဆိုလိုရင္းက အခုသက္ရွိထင္ရွားရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနား ေတာ္မူထားတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရင္းအျမစ္၊ ဥစၥာပစၥည္းဓန ေငြေၾကးေတြကို ေနာက္လူေတြကို မွ်ေ၀သံုးစြဲမႈျပဳျခင္း ျဖင့္ အနာဂါတ္အတြက္ ႀကိဳတင္ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံထားပါလို႔ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္က ယံုၾကည္သက္၀င္သူေတြကို သင္ၾကားေပးထားပါတယ္။ ” ဒီအာယသ္မွာပဲ တစ္ဆက္တည္း—

“  ကာဖိရ္လို႔ ေျပာတဲ့ အလႅာဟ္လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြကို ေသြဖီ၊ ျငင္းဆန္၊ ဖံုးကြယ္ မလိုက္နာမက်င့္ သံုးသူေတြ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္ေတြဟာ မတရားတဲ့လူေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းခ်ိဳးေဖာက္တဲ့လူေတြ၊ အလြဲသံုးစားလုပ္တဲ့လူ ေတြျဖစ္တယ္။ ”                                                                                               ကုရ္အာန္(၂း၂၅၄)

ဒီေနရာမွာ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပတဲ့အခါမွာ လူႀကီးမင္းမ်ား ျမင္သာထင္သာရွိသြားမယ့္ စကားလံုး ေလးကို လူႀကီးမင္းမ်ားမွတ္သားထားဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါဘာလဲဆုိရင္ — `ရား… အိုက္ယုဟလႅဇီးန အားမႏူး..´ `အို… အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူ´ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါ။

အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါၿပီးသြားေတာ့ တစ္ခါမွ်ေ၀သံုးစြဲရမဲ့ အေနအထားကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၂)အာယသ္ (၂၁၉)မွာ …..

“……. လူသားေတြရဲ႕ ဘ၀ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ သာယာ၀ေျပာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ ဘယ္ေရြ႕ ဘယ္မွ်၊ မွ်ေ၀သံုးစြဲလွဴဒါန္းရမွာလဲလို႔ ….. အသင္တမန္ေတာ္ကို ေမးျမန္ၾကေလတယ္… `ကူလီလ္ အဖၹ၀´ အသင္တမန္ေတာ္ ေၾကညာလိုက္ပါ။ အသင္တုိ႔အတြက္ လိုအပ္သည္ထက္ပိုလွ်ံေသာအရာကို မွ်ေ၀လိုက္ပါ …”

ဒီအာယသ္ရဲ႕ `ကူလီလ္ အဖၹ၀´ဆိုတဲ့ လိုတာထက္ပိုေသာဆိုတဲ့ ကိစၥကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇန္န၀ါရီလေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္သိသြားတဲ့အေၾကင္းတစ္ခုကို လက္ဆင့္ကမ္းခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါက ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလးက အသက္(၇၆) ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွာေနပါတယ။္ အဂၤလန္မွာေနတယ ၄၈ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ အခုအသက္ ၇၆ႏွစ္အထိ အခြန္ေဆာင္ ရပါတယ္။ ပင္စင္ရတဲ့ပိုက္ဆံကေန အခြန္လစဥ္ျဖတ္ၿပီးမွ ရတယ္လို႔ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အသက္ ၇၆ႏွစ္၊ ပင္စင္စား အခြန္ေဆာင္စရာလိုသလားလို႔ ေမးေတာ့– ဟုတ္တယ္။ အခြန္ေဆာင္ရတယ္။ ငါတို႔အစိုးရက အားလံုး သိတယ္။ အလုပ္မရိွရင္လည္း လူမႈဖူလံုေရးက ပံ့ပိုးေပးတယ္။ အလုပ္လုပ္တာနဲ႔၊ ၀င္ေငြရတာနဲ႔ အခြန္ ေဆာင္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလးက ေျမလည္းပိုင္တယ္။ သံုးထပ္တိုက္လည္း ပိုင္တယ္။ မိသားစုေလးေယာက္ ၀င္ေငြနဲ႔သံုးစြဲၿပီး ပိုလွ်ံေငြရွိတယ္ဆိုတာကို အဂၤလန္အစိုးရက သိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခြန္ေဆာင္ရတယ္။

အဲဒီစကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔`ကူလီလ္ အဖၹ၀´ကို သေဘာေပါက္သြားတယ္။ လူတိုင္း၊ လူတိုင္း ဟာ ကိုယ့္အေျခအေန ကိုယ့္ဘာသာ အသိဆံုးပဲ။ ဘယ္ေလာက္ ပိုလဲ၊ ဘယ္ေလာက္လိုလဲ၊ မလိုဘူးလား။ သိႏိုင္ တယ္။ အ့ဲဒီအသိေလး ကၽြန္ေတာ္မွ်ေ၀ခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၂၅) အာယသ္ေတာ္ (၆၇)မွာ-

အခ်ည္းႏွီး ျဖဳန္းတီးမႈလည္း မရွိၾကပါ။ တြန္႔တိုေစးနဲမႈလည္း မရွိၾကပါ။ အဲဒီ ႏွစ္ခုၾကား မလြန္မယုတ္ စနစ္တက် စိစစ္သံုးစြဲမႈျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္တဲ့စကားနဲ႔ေျပာရင္ (မဇၨိမ ပဋိပဋာ)ျဖစ္ပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္လမ္းစဥ္မွာ ပိုလွ်ံတဲ့ အရင္းအျမစ္၊ အရည္အေသြး၊ ဥစၥာဓန၊ ေငြေၾကးတို႔ကို လွဴဒါန္းမွ်ေ၀ သံုးစြဲရာမွာ ငါရွာထားတဲ့အရာေတြကို ငါတို႔လုပ္ခ်င္သလို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာဆႏၵနဲ႔ လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္လို႔ မရပါဘူး။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပဌာန္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းနည္းလမ္း ဥပေဒသနဲ႔အညီသာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ (၁၁)မွာ-

တမန္ေတာ္ျမတ္႐ႈအိုက္ဗ္(အ)က ဆြလားသ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ရွင္းျပတဲ့အခါမွာ — သူရဲ႕ အြမၼသ္ေတြက `သင့္ရဲ႕ဆြလားသ္က က်ဳပ္တို႔ရွာထားတဲ့ ေငြေၾကးဥစၥာပစၥည္းေတြကို က်ဳပ္တို႔သံုးခ်င္သလိုသံုးဖို႔ကို တားဆီး ပိတ္ပင္ေနတာလား´ ဆိုၿပီး ေမးတဲ့အခါမွာ ႐ွဴအိုက္ဗ္(အ)က ျပန္လည္ရွင္းျပထားပါတယ္။

အလႅာဟ္လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔အညီ စုေပါင္းၿပီး ဂ်မာအသ္ပံုစံနဲ႔ ဇကားဟ္ရန္ပံုေငြထူေထာင္ၿပီး လူ႔ဘ၀ရပ္တည္ မႈအတြက္ စား၀တ္ေနေရးျပႆနာ ပညာသင္ၾကားေရးျပႆနာ၊ လူမႈေရးျပႆနာ ေျဖရွင္းေနၾကရတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ ရွိသူ ဆင္းရဲသား ညီအစ္ကိုေတာ္မ်ားရဲ႕ လူမႈ ဒုကၡအ၀၀ကို ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းျဖင့္ ေဖးမကူညီ ေထာက္ပ့့ံေျဖရွင္း ဘ၀ ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ မိမိမွာရွိေနတဲ့ ေငြေၾကးဥစၥာ၊ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္း ေတြကို မွ်ေ၀ေပးခဲ့ရင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႕ရွိေနရတဲ့ လူေနမႈစနစ္ကြာဟခ်က္နဲ႔၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ကြာဟမႈေတြဟာ ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္ျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲသူနည္းပါးပေပ်ာက္ကာ မွန္ကန္ၿပီးမွ်ေျခရွိတဲ့ ျပစ္မႈဒုစ႐ိုက္ကင္းစင္တဲ့ လူမႈပတ္၀န္းက်င္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ၊ ပဋိပကၡကင္းစင္တဲ့ လူမႈပတ္၀န္း က်င္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြဟာ စာရိတၱမ႑ိဳင္ ခိုင္မာလာမွာ မလြဲပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) ပံုေဖာ္ခဲ့တဲ့ စုေပါင္း၍ဂ်မာအသ္ပံုစံနဲ႔ ဇကားဟ္ရံပံုေငြ(ဘိုင္သုလ္ မာလ္)ထူေထာင္ျခင္းဆိုတာ ႏိုင္ငံတိုင္း၊ ၿမိဳ႕တိုင္း၊ နယ္တိုင္း၊ ဗလီတိုင္းမွာ အမွန္တကယ္ကို ရွိသင့္ရွိထိုက္၊ ရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ေကာင္းပါၿပီ။ ေစာေစာက အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါရရိွလာတဲ့ အလႅာဟ္ခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရင္းအျမစ္ေတြ၊ ဥစၥာဓန၊ ေငြေၾကးေတြကို ဘယ္လိုလွဴဒါန္းမလဲ၊ ဘယ္လို မလွဴရဘူးလဲ။ ဒါကုိလဲ ကုရ္အာန္က သင္ေပးပါတယ္။ ဇကားဟ္၊ ခိုင္ရာသ္၊ လီလႅာဟ္၊ ဆြဒကာဟ္ ဘယ္လိုပဲ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေစကာမူ လွဴဒါန္းဒါနျပဳ မွ်ေ၀သံုးစြဲရာမွာ (၁) ဂုဏ္ေဖာ္ျခင္းလံုး၀ မျပဳလုပ္ရသလို၊ အလွဴေပးၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကို အႏိုင္က်င့္ စိတ္ဒုကၡ ေပးလို႔လဲ မရပါဘူး။ ေက်းဇူးတင္ခံလိုတဲ့ ဂုဏ္ေဖာ္တဲ့ အလွဴနဲ႔ အႏိုင္က်င့္စိတ္ဒုကၡရေစျခင္းတို႔ဟာ အရာမထင္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ေစတဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြ အျမင္ေကာင္းေအာင္ ျပစားဖို႔သက္သက္ မိမိတို႔ရဲ႕အရင္း အျမစ္၊ ဓနေငြေၾကး၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို မွ်ေ၀လွဴဒါန္းေပးကမ္းမႈ ျပဳေနသူေတြ အက်ိဳးမရွိအရာမထင္ ျဖစ္မယ့္ အေၾကာင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၂) အာယသ္ေတာ္ (၂၆၂ ႏွင့္ ၂၆၄)တို႔မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

တမန္ေတာ္ျမတ္ေတြရဲ႕ အေကာင္းဆံုး၊ စံနမူနာျဖစ္တဲ့ `လွဴဒါန္းေပးကမး္ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္တံု႕ျပန္ အက်ိဳးျပဳမႈမွ ျပန္ရလိုျခင္းမရွိသလို၊ ေက်းဇူးပင္တင္ရန္ မလိုပါ´ဆိုတဲ့မူနဲ႔ အလွဴဒါန ျပဳသင့္ေၾကာင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္က သင္ေပးပါတယ္။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာ(၇၆) အာယသ္ေတာ္(၉)မွာ-

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အသင္တို႔အား လွဴဒါန္း၊ ေပးကမ္း ေကၽြးေမြး၊ အက်ိဳးခံစားေစျခင္းသည္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္အညီသာျဖစ္သည္။ အသင္တို႔ထဲမွ မည္သည့္တုန္႔ျပန္ အက်ိဳးျပဳမႈ၊ ေက်းဇူး တစ္စံုတစ္ရာကုိလည္းေကာင္း၊ မည္သည့္ ေက်းဇူးတင္ျခင္းကိုမွ လည္းေကာင္း မလိုလားေပ။ ”   ကုရ္အာန္(၇၆း၉)

ဆိုလိုရင္းက လူေတြကို ေကၽြးေမြး၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းကူညီလို္က္တဲ့အတြက တကယ္ဆုိရင္ ဘာ`အဂ်ရ္´မွ လည္းမလုိပါဘူး။ ဘာ`ဂ်ဇာ´မွလည္း မလိုပါဘူး။  အလႅာဟ္ဥပေဒ အမိန္႔ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔အညီ (တနည္း – အလႅာဟ္ မ်က္ႏွာ တစ္ခုတည္းနဲ႔) တာ၀န္ေက်ပြန္ေသာအားျဖင့္ လွဴဒါန္း၊ ေပးကမ္းခ်ီးျမႇင့္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ မူကိုသံုးစြဲဖို႔ လိုတယ္လို႔ သင္ၾကားေပးထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အလႅာဟ္မ်က္ႏွာဟုဆိုရာမွာ လူ႔ေလာကမွာ လူေတြအခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုရာမွာ တစ္ခုခုကူညီပံ့ပိုးလုပ္ကိုင္ေပးရင္ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ လူ႔သေဘာသဘာ၀ကို ေပၚလြင္ေအာင္ သံုးထား တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။

လူေတြကို မွ်ေ၀၊ ေပးကမ္း၊ လွဴဒါန္းေပးကမ္းလိုက္တဲ့အတြက္ မည္သည့္အက်ိဳးရလာဒ္မွ မေမွ်ာ္လင့္သလို၊ ေက်းဇူးတင္ဖို႔ေတာင္ မလိုပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုးက လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ မိမိတတ္စြမ္း ႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာေဘာင္ထဲက လွဴဒါန္းေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲလိုတဲ့ နိယသ္လို႔ေခၚတဲ့ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵ၊ ေစတနာ အရမ္း အေရးႀကီးပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က `မရွိလို႔၊ မလွဴ´`မလွဴလို႔၊ မရွိ´ဆိုတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားတဲ့လူေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္က်ပ္ပဲရွိပါေစ။ တစ္ဆယ္ပဲရွိပါေစ။ တစ္ရာပဲရွိပါေစ၊ တစ္ေထာင္ပဲရွိပါေစ။ သူမ်ားေတြ သိန္း၊ သန္း လွဴသည္ျဖစ္ပါေစ။ အမွန္က သူ႔မွာ တစ္ျခားလူကို မွ်ေ၀ေပးကမ္းလွဴဒါန္းလိုတဲ့ဆႏၵ၊ ေစတနာ(နိယသ္)ရွိဖို႔သိပ္ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လွဴဒါန္းလိုသူ(အလွဴရွင္)လိုအပ္ပါတယ္။ အလွဴဒါနလက္ခံသူ(အလွဴခံ) အလွဴပစၥည္း၊ ေငြေၾကး လိုအပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေတြ႕ရမွာ ဘာလဲဆိုရင္ ဘာပဲလွဴလွဴ သူမ်ားကို အပိုေပးပါ။ အလႅာဟ္က ကိုယ့္ကို အေပးပိုလာပါလိမ့္မယ္။ ရလိုတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ေပမယ့္ အလႅာဟ္ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ကို ေလးစားလိုက္နာေသာအားျဖင့္ လူေတြထံကို မွ်ေ၀ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ အဲ့ဒီလိုမွ်ေ၀ေပးတဲ့အခါမွာ လူသားေတြ ထားရမယ့္ အေနအထားကိုလည္း က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ ဆူရာ(၂) အာယသ္(၂၆၅)မွာ-

“ … လွဴဒါန္းေပးကမး္မွ်ေ၀ သံုးစြဲေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ၎တို႔အား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနား ထားတဲ့ အရင္းအျမစ္၊ ဥစၥပစၥည္း၊ ေငြေၾကးေတြကို မွ်ေ၀သံုးစြဲ၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕တစ္ခုတည္း ေသာ ဆႏၵမွာ အလႅာဟ္ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ သေဘာတူလက္ခံမႈကို ရွာေဖြဆည္းပူးေသာအားျဖင့္ အလႅာဟ္ေက်နပ္ ႏွစ္သက္မႈကိုပဲ ရယူလိုၾကတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ မိမိတို႔ရဲ႕ ကုိယ္ရည္ကိုယ္ေသြး(personality)ထက္သန္၊ ၿမဲၿမံ၊ ခိုင္ခန္႔ေစဖို႔ လူေတြကိုအလွဴေပးေနျခင္းျဖစ္တယ္။ ”                                         ကုရ္အာန္(၂း၂၆၅)

ၿပီးေတာ့ ဆူရာဟ္(၂) အာယသ္ေတာ္(၂၇၂)မွာ-

“ အလွဴဒါနျပဳျခင္း မွ်ေ၀သံုးစြဲျခင္းဟာအသင္တို႔ရဲ႕ (Personality) ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေစဖို႔အတြက္္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ စနစ္ဇယားျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ အလႅာဟ္ ဥပေဒလမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔အညီ အလႅာဟ္ႏွစ္သက္ေက်နပ္မႈ (အလႅာဟ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာ)နဲ႔ပဲ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။”

တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ႐ွဳိင္ႆြာန္ရဲ႕ ေႏွာက္ယွက္ျခင္းခံရၿပီး ေစးနဲတြန္႔တိုၿပီး မိမိမွာရွိတဲ့ပစၥည္းဥစၥာ၊ အရည္ အေသြးေတြ ကုန္ခမ္းသြားမွာကို စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္ၿပီး လွဴရမွာေၾကာက္ၾကတယ္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိတတ္စြမး္ႏိုင္သည့္အထဲမွ မွ်ေ၀သံုးစြဲလွဴဒါန္းျခင္းဟာ ကိုယ့္ကို အက်ိဳးရွိေစ တယ္။ ဘယ္ပစၥည္း၊ ဘယ္အရာပဲလွဴလွဴ၊ အဲ့ဒီအတြက္အျပည့္အ၀ အစားေပးျခင္းခံရမယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မတရား လုပ္တာမခံရပါဘူးလို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ျမတ္ေသာအလွဴဒါန တစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပလိုပါတယ္။

ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာ၊ သတင္းဌာနေတြရဲ႕ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ ကမၻာေပၚမွာ ေဘးအႏၱရာယ္ ျဖစ္ပြားမႈသတင္းေတြ မ်ားစြာၾကားသိဖတ္႐ွဳေနရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အာရွတိုက္မွာမွာဆုိရင္ မုန္တိုင္းေတြ၀င္၊ ေရႀကီးနစ္ျမႇဳပ္မႈေရေဘးေတြ၊ ေျမၿပိဳ၊ ငလ်င္လႈပ္၊ စက္႐ံုေတြမီးေလာင္၊ အေဆာက္အဦးၿပိဳက်၊ ေလယာဥ္ေတြ ပ်က္က်၊ ေပ်ာက္ဆံုး၊ ထူးထူးျခားျခား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ ဓါတ္ႀကိဳးေတြျပတ္က်၊ ေၾကကြဲဖြယ္ သတင္းေတြ ဖတ္႐ွဳ ေနရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေန႔စဥ္လူေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ေသေၾကဒုကၡေရာက္မႈေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

အခုေနာက္ဆံုး ဂီနီ(အေနာက္အာဖရိက)ႏိုင္ငံ အယ္ဘိုလာျမစ္ကမ္းေဘးတစ္ေနရာ ေတာတြင္းကေန စတင္ခဲ့တဲ့ အီဘိုလာ ေရာဂါဗိုင္းရပ္စ္ပိုးတစ္မ်ိဳး ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနရာမွာ ကုရာနတၱိေဆးမရွိေသးဘဲ၊ ေရာဂါကူးစက္ခံရသူဟာ အသက္ဆံုး႐ွံဳးႏိုင္ရန္ ၉၀%အထိရွိေၾကာင္း၊ အေနာက္အာဖရိကမွာ ကူးစက္ျမန္ အီဘိုလာေရာဂါပိုးေၾကာင့္ အသက္ဆံုး႐ွံဳးရသူ (၁၂၂၉)ဦးထိ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႕(WHO)၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရသိရပါ တယ္။

ထူးဆန္းတာက ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ အသြယ္သြယ္ျဖစ္တဲ့ ေဒသေတြကို ေလ့လာလိုက္ရင္ လူဦးေရ ထူထပ္ၿပီး ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြ၊ ေဒသေတြမွာပဲ အျဖစ္မ်ားၿပီး အဲ့ဒီေဒသေတြမွာ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုး ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြအနက္၊ ျပင္းထန္တဲ့သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားေၾကာင့္ ဆံုး႐ံွဳးမႈမ်ားအနက္ ဆိုင္ကလံုးမုန္တိုင္းႏွင့္ ေရႀကီးမႈေတြျဖစ္ျခင္းဟာ ထက္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ အဓိကေဘး အႏၱရာယ္ေတြနဲ႔ ၆၀%ဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ၇၀%နီးပါး(၃ ပံု ၂ပံု)ခန္႔ဟာ အာရွေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲတဲ့ ၂၀၁၄ ၊ ဇူလိုင္လကုန္ႏွင့္ ၾသဂုတ္လဆန္းရက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀ွမ္း ေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မိုးအႀကီးအက်ယ္ရြာခဲ့ပါတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကိးေတြမွာ ေရႀကီး၊ ေရလွ်ံမႈေတြျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အထင္ကရျမစ္ႀကီးရွစ္ဆင္း ျမစ္ေရေတြ အထူးတလည္တက္ၿပီး ျမစ္ေရေတြဟာ စိုးရိမ္ေရမွတ္ကို ေက်ာ္လြန္ကာ ေရႀကီးေရျမႇပ္မႈေတြျဖစ္ေပၚခဲ့ ပါတယ္။

ပဲခူးခ႐ိုင္(၈)ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေရလႊမ္းမႈျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ေရေဘး ကယ္ဆယ္ေရးစခန္း(၁၈)ခု ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး၊ ေရေဘးဒုကၡသည္ေသာင္းခ်ီတဲ့လူေတြကို ယာယီခိုလႈံေရးစီစဥ္ေပးခဲ့ရပါတယ္။ အဲ့ဒီေရးေဘးကယ္ဆယ္ေရးစခန္း (၁၈)ခု အနက္မွာ မြတ္ဆလင္မ္ ေရေဘးကယ္ဆယ္ေရးစခန္း(၁)ခုပဲ ပါ၀င္ပါတယ္။

ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္မွာ ကၽြန္းသာယာ၊ ကလ်ာဏီ၊ ေဖာင္ေတာ္ဦး၊ မဇင္း၊ ေက်ာက္ႀကီးစုတို႔မွာ ေရႀကီးေရလွ်ံခဲ့ၿပီး ဒုကၡဆင္းရဲမႈေတြႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ အဆိုး၀ါးဆံုးကေတာ့ ကလ်ာဏီႏွင့္ ကၽြန္းသာယာရပ္ကြက္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ ပါတယ္။ လူမ်ားစြာ ေရေဘးဒုကၡႀကံဳေတြ႕ရသလို လယ္ဧကေသာင္းႏွင့္ခ်ီၿပီး လယ္ေျမေတြဟာ ေရဖံုးလႊမ္းျခင္းခံခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ (၁၂.၈.၂၀၁၄)မွာ ပဲခူးေရေဘးအတြက္ အလွဴဒါနျပဳဖို႔ ဆရာ မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တိုင္ပင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ တာ၀န္ရွိလူႀကီးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ိဆက္သြယ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပထမ အဲ့ဒီရက္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔`ဘိုင္သုလ္မာလ္ေကာ္မတီ´က အစည္းအေ၀းလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစည္းအေ၀းလုပ္တာထက္အရင္ ဒီဒုကၡသည္ ကယ္ဆယ္ေရး အလွဴဒါနလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ပထမပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္မွားယြင္းခဲ့တယ္ဆိုတာ ဒီမွာလာပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အခိ်န္နဲ႔တေျပးညီသြားဖို႔ဆိုၿပီး ဆရာ မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔က (၁၄.၈.၂၀၁၄) ၾကာသပေတးေန႔မွာ သြားဖို႔စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ `ဘိုင္သုလ္မာလ္ေကာ္မတီ´က တစ္ဆယ္သိန္းမတည္၊ ဆရာ မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္နဲ႔ ဥကၠဌ ဦးေက်ာ္ႏိုင္ဦးနဲ႔က သံုးသိန္းမတည္၊ အဲ့ဒီ တစ္ဆယ့္သံုးသိန္းနဲ႔ပဲ အရင္သြားလွဴၾကမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ လူႀကီးေတြရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားမႈ၊ အေတြ႕အႀကံဳရင့္သန္မႈကို ေတြ႔ရပါတယ။္ အဲ့ဒါဘာလဲ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သြားဖို႔ ဖုန္းဆက္ၿပီး လူႀကီးေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့အခါ လူႀကီးေတြက ၁၄ရက္ေန႔ ၾကာသပေတး ေန႔သြားမယ့္အစား ၁၅ရက္ေန႔ ေသာၾကာေန႔မွာ ဆုေတာင္းျပည့္၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ကို ေရာက္လာမဲ့ မိသားစု၀င္ ဂ်မာအသ္သားေတြဆီမွာ ပဲခူးေရႀကီးမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလွဴခံၿပီး စိတ္ပါ၀င္စားတဲ့ အလွဴဒါနျပဳလိုသူမ်ားရဲ႕ စုေပါင္းပါ၀င္လွဴဒါန္း ျခင္းျဖင့္ အလွဴေငြရရွိလာတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွ သြားရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးပါဘူးဆိုၿပိး ေျပာၾကပါတယ္။

တကယ္တမ္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵေစာမႈေၾကာင့္ပဲခူးကို ၾကာသပေတးေန႔လာမယ္၊ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အလိုေတာ္ဟာ လူသားေတြအတြက္ အလြန္ဆန္းၾကယ္အံ့ၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလိုေ၀ခဲြမရျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပထမေငြနဲ႔ အရင္တစ္ေခါက္သြားမယ္။ ၿပီးရင္ အလွဴထပ္ခံ ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္သြားမယ္ေပါ့။ ၁၃.၈.၂၀၁၄ အတည္ျပဳခ်က္ယူတဲ့အခါ ဦးေဆာင္သြားမယ့္ ဆရာမုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္က ထလို႔မရေအာင္ က်န္းမာေရးခၽြတ္ယြင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစီအစဥ္ကို ဖ်က္ၿပီး ပဲခူးကို ဖုန္းျပန္ဆက္ၿပီး ၾကာသပေတးေန႔ မလာႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခဲ့ရပါတယ္။ စေနေန႔ လာမယ္လို႔ဖုန္းဆက္လိုက္ရပါ တယ္။

ဒါနဲ႔ပဲ (၁၅.၈.၂၀၁၄) ေသာၾကာေန႔မွာ ဗလီမွာ အလွဴခံပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မွားသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ ဦးစန္းေအာင္ကို ေျပာတာက ရမဒြါန္ၿပီးတာ မၾကာေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်မၼာအသ္သားေတြ ၀ိတ္ပိေန မယ္။ ရမဒြါန္မွာလည္းေျမာက္မ်ားစြာ လွဴဒါန္းထားၾကတယ္။ အခုထပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔က အလွဴခံရင္ျဖစ္ပါ့မလား။ ဆရာ ဦးစန္းေအာင္ကေတာ့ `ငါတို႔ ဂ်မာအသ္သားေတြကို ေလွ်ာ့မတြက္နဲ႔´တဲ့။ `ငါတို႔ ဂ်မာအသ္သားက အလွဴ အတန္းရက္ေရာတယ္´။ ဒါနဲ႔ပဲ အလွဴခံျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဒုတိယအမွားက ကၽြန္ေတာ္မွန္းဆခ်က္က ၅သိန္း။ တကယ္အလွဴခံလိုက္ေတာ့ ၀တ္ေက်ာင္း ေတာ္၀င္ ဂ်မာအသ္သားမိသားစု၀င္ေတြရဲ႕ စုစုေပါင္းအလွဴဒါန အလွဴေငြက ၁၉၂၇၀၀၀/- က်ပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အရမး္၀မ္းသာခဲ့ရပါတယ္။ ဘိုင္သုလ္မာလ္ေကာ္မတီရဲ႕ မတည္အလွဴေငြ ၁၀သိန္းနဲ႔ေပါင္းရင္ ၂၉၂၇၀၀၀/-က်ပ္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ပဲခူးေရေဘးကယ္ဆယ္ေရး စခန္းေတြမွာ တစ္ခုသာအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ပဲခူးဒါရ္ဂါဗလီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္တဲ့ ဟာဂ်ီ ဦးခ်စ္ေဆြ၊ ဟာဂ်ီ ဦးေသာင္းစိန္၊ ဦးခင္ေမာင္၀င္း၊ ဦးခင္ေမာင္ေလးနဲ႔ ၿပီးေတာ့ အမည္ မမွတ္မိလိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ သူတို႔နဲ႔ဆက္သြယ္ၿပီး ပဲခူးမွာရွိေနတဲ့ ေရေဘးဒုကၡသည္ေတြထဲကမွ အမ်ား ဆံုး ထိခိုက္ဆံုး႐ွံဳးသြားတဲ့လူေတြ စာရင္းေလးလုပ္ထားေပးပါလို႔ ေျပာၿပီး မနက္ဖန္(၁၆.၈.၂၀၁၄)မွာ ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ဆရာ ဦးစန္းေအာင္၊ ဦးတင္ထြန္းဦး၊ ဦးသိန္း၀င္း၊ ေဒၚစႏၵာ၀င္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ ၅ဦး ပဲခူးကို စတင္ထြက္ခြာခဲ့ၾကပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး ေရျပင္က်ယ္ေရလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို စတင္မိတ္ဆက္ျခင္းခံရတာက ေထာက္ႀကံ႕နဲ႔လွည္းကူးၿမိဳ႕ ၾကားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ကားနဲ႔ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ပဲခူးကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။

ပဲခူးဒါရ္ဂါေရာက္ေတာ့ လူ(၅)ဦးပဲရွိေနပါတယ္။ ဒုကၡသည္မိသားစု (၉၃)စု ရွိေပမယ့္ မည္၍မည္မွ် လွဴဒါန္း မည္ဆိုတာ မသိလို႔၊ သူတို႔ကလည္း ေခၚထားဖို႔ အင္အားမရွိဘူးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ လွဴဖို႔ဆရာဦးစန္းေအာင္နဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ၁၇သိန္းေလာက္အထိ လွဴမယ္လို႔ေျပာပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ အင္မတန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့(တနည္းအားျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၅၉း၉)မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ကို  မြတ္ဆလင္မ္ေတြ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ေနတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ခဲ့၊ ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ပဲခူးၿမိဳ႕ေရေဘးဒုကၡသည္စခန္းမွာ ဒုကၡျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔က `သနပ္ပင္ၿမိဳ႕မွာ အရမ္းခက္ခဲဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ လူေတြရွိတယ္´လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့လူေတြဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြႀကီးပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတိုိ႔ဆီဆရာတို႔ သြားမယ္ဆိုရင္ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုိက္ပို႔ေပးပါ့မယ္လို႔ ပဲခူးက ပုဂၢိဳလ္(၅)ဦးက ေျပာလာၾကပါတယ္။ ရြာေလးရြာရွိပါတယ္။ အရမ္းကို ဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕စပါးခင္း၊ အိမ္ အားလံုး ေရျပင္ေအာက္မွာပဲရွိေနပါတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ပဲခူးဒါရ္ဂါမွ တာ၀န္ရွိ ၅ဦးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၅ဦး သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ကို ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒါရ္ဂါမွာေတာ့ ျပန္လာမွ လွဴဒါန္းဖို႔စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ ေရာက္တဲ့အခိ်န္မွာ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ ပရဟိတလုပ္ငန္းုကို ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေဒါက္တာ ေစာညိဳ၀င္းနဲ႔ အမ်ိဳးသား တစ္ဦး၊ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ ေတြ႕ရၿပီး သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ကေန ေနာက္ထပ္ ၅ မိုင္ခန္႔ကားေမာင္းၿပီး အဲဒီကေနေလွနဲ႔ ၃ နာရီေလာက္သြားမွ အဲ့ဒီရြာေတြကို ေရာက္မယ္။ အဲဒီမွာ အရမ္းဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီကိုသြားဖို႔ိဆံုးျဖတ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ဆန္ကို သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ဆန္ဆက္မွာ၀ယ္ပါတယ္။ ၆၅ အိတ္၀ယ္ပါတယ္။ မူလေစ်းက ၁၇၀၀၀/- လွဴမယ္ဆိုလို႔ ၁၆၅၀၀/-ပဲယူပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ လူႀကီးမင္းတို႔ရဲ႕ အလွဴနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ခံစားရမဲ့ ခံစားခ်က္က အဲ့ဒီမွာစေတြ႔ရပါတယ္။ ဆန္အိတ္၀ယ္ၿပီး ဆန္စက္မွာ ေဘာက္ခ်ာျဖတ္ေတာ့ ၀ယ္ယူသူ(အလွဴရွင္) အမည္ေရးေတာ့ ဆရာဦးစန္းေအာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ၅၉လမ္းဗလီလို႔ ေရးပါလို႔ေျပာတဲ့အခါ ဆန္စက္က ေဘာက္ခ်ာျဖတ္သူ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးက အလြန္ပဲအံ့ၾသသြားပါတယ္။ `အမေလး – ကၽြန္မၾကက္သီး ထလို္က္တာ´ အခုလို စုေ၀းၿပီး လာေရာက္ လွဴဒါန္းတဲ့ ဘယ္ေၾကာင္တမွီး၊ ၾကြက္တစ္ေကာင္မွ မလာေသးပါဘူး လို႔ေျပာပါတယ္။ သူေျပာတာ ဒီထက္ျပင္းပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ အခုလို စုဖြဲ႔ၿပီး လာလွဴတာ ကၽြန္မတို႔အတြက္ ပထမဦးဆံုးပါ လို႔ဆိုပါတယ္။

ဒါဟာဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ က်န္တဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဂ်မာအသ္နဲ႔လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္မရွိပါဘူး။ အစၥလာမ္မွာပဲ ဂ်မာအသ္နဲ႔လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္သင္းတစ္ဖြဲ႔တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ လွဴဒါန္းရင္ လူမသိဘူး။ ဂ်မာအသ္နဲ႔ စုစညး္ၿပီး သြားေရာက္လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့အခါမွာ လူေတြက စိတ္၀င္တစားရွိၾကတယ္။

အဲဒီ ဆန္အိတ္ ၆၅ အိတ္ကို ကမာစဲစံျပေက်းရြာကတဆင့္ ပင္လယ္ကမ္းနီးေရလႊမ္းေက်းရြာေတြျဖစ္တဲ့ ကသစ္ခံု(ရြာေဟာင္း) ၁၅အိတ္၊ ေအာင္ဘံုႀကီး ၁၅အိတ္၊ ကၽြဲျဖဴေခ်ာင္း ၁၅အိတ္၊ ကပင္ရြာ ၂၀အိတ္ကို စနစ္တက် ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားနဲ႔ ေလွေပၚတင္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အလွဴရွင္ေတြ လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ေငြေၾကးေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စနစ္တက်စီမံ ခန္႔ခြဲၿပီး တကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ ေနရာကိုေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက မြတ္ဆလင္မ္မဟုတ္တဲ့ လူေတြအတြက္ ေသာကထားၿပီးေတာ့ ဆုေတာင္းျပည့္ အစၥလာမ္၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ ဂ်မာအသ္သားမိသားစု၀င္ေတြက အခုလို လာေရာက္လွဴဒါန္းလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ သူတို႔ိဆီမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ဂယက္႐ိုက္ခတ္သြားပါတယ္။

ပဲခူးၿမိဳ႕ကို ေရာက္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဒီအတိုင္းေပးမလႊတ္ပဲ ဇိုင္းဂႏိုင္းေျမာက္ပိုင္း ၄ လမ္းက ခါလာႀကီး ထမင္းဆိုင္မွာ ထမင္းေကၽြးပါတယ္။ ထူးဆန္းတာက အဲ့ဒီမွာ ဆရာဦးသူရကို ေမးပါတယ္။ ဂါတ္ဗိုလ္ႀကီး မပါဘူးလားလို႔ ေမးပါတယ္။ ဆရာ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ ပဲခူးၿမိဳ႕ ဒါရ္ဂါဗလီ ခန္းမမွာ အိမ္ေထာင္စု ၉၃ စုကို စနစ္တက်(သန္းေခါင္းစာရင္း အပါအ၀င္) စုစည္းၿပီး တစ္အိမ္ေထာင္ ႏွစ္ေသာင္းက်ပ္ႏႈန္းနဲ႔ မြတ္ဆလင္မ္ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၉၃စုကို ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ ဦးစန္းေအာင္နဲ႔ ဒါရ္ဂါဗလီ အတြင္းေရးမွဴးတို႔ကလည္း ရရွိေငြကိုေလာင္း ကစားမလုပ္ဖို႔နဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ရွိမဲ့ေနရာမွာ သံုးဖို႔၊ ယခုေတြ႕ရွိရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားဟာလည္း ယာယီသာျဖစ္ၿပီး မၾကာမီ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ အလိုေတာ္နဲ႔ အဆင္ေျပလာမွာျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္ဓါတ္ခြန္အားျဖစ္ေစမဲ့စကားေတြ ေျပာၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။

ၾကားျဖတ္အေနနဲ႔တစ္ခု တင္ျပရမယ္ဆိုရင္ ဒီခရီးစဥ္မွာ အစမွ အဆံုးထိ ဆရာ ဦးစန္းေအာင္က ကားစိုက္ပါတယ္။ ဆရာအပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုိက္ပါတဲ့သူ ၅ ေယာက္က တစ္ေယာက္ တစ္ေသာင္းစီစိုက္ရ ပါတယ္။ အလွဴရေငြထဲမွ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ယူသံုးျခင္းမရွိပါဘူး။ အလွဴဒါနၿပီးဆံုးေတာ့ ပိုေငြ ၁၅၅၀၀/-က်ပ္ကို ဒီကိစၥေတြအတြက္ ေနရာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ဒါရ္ဂါဗလီ ေ၀ယ်ာ၀စၥအတြက္ လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္  လမ္းညႊန္ျပသသည့္အတိုင္း ေက်နပ္ႏွစ္သက္သေဘာတူ လက္ခံမႈကိုေမွ်ာ္ကိုး ၿပီးေတာ့ လူႀကီးမင္းတို႔ အားလံုး ပဲခူးၿမိဳ႕နဲ႔ သနပ္ပင္ၿမိဳ႕ ေရေဘးဒုကၡသည္ေတြအတြက္ အလွဴဒါနျပဳမႈကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ ေက်နပ္၊ ႏွစ္သက္ သေဘာတူ လက္ခံေတာ္မူပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ဒိုအာျပဳအပ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သင္ေပးလိုက္တဲ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္အရ ကိစၥတစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါ(႐ွဳကုရ္)အေနအထားနဲ႔ပဲ လုပ္တာပါ။ အေပ်ာ္အပါးမဖက္ပါဘူး။ စိတ္မေကာင္းစရာ သတင္းတခုတင္ျပရရင္-

လွည္းကူးနဲ႔ေထာက္ႀကံ႕ၾကားက ေရလႊမ္းနယ္ေျမ၊ သူတို႔အေခၚ(ေထာက္ႀကံ႕ေခ်ာင္းသာ)ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ေပ်ာ္ပြဲစားလုပ္ေနတဲ့ အုပ္စုေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ အရက္၀ိုင္းေသာက္ေနၾကပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း ပါပါတယ္။ ကေလးေတြ ေရကူးေရေဆာ့ေနၾကပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ေနေတာ့ သတင္းစာမွာ စိတ္ မေကာင္းစရာ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ပဲခူးေရေဘးအလွဴကို သြားၿပီးအျပန္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕က ေရဆင္းကူးရင္း လူတစ္ေယာက္ေရနစ္ေသဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာကၽြန္ေတာ္တို႔က မွ်ေ၀ေပးတာပါ။ ဘယ္သူ႔ကုိ မွအျပစ္တင္ေနျခငး္မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိႏွင့္သက္ဆိုင္သူမ်ား အဲ့ဒီလို အသိသတိမလြတ္ဖို႔၊ အေပ်ာ္အပါးမဖက္ဖို႔ တားျမစ္ေပးၾကပါ။ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။