No Gentleman ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

No Gentleman

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးတင္ထြန္းဦး

ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ား

အခုလို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာနဲ႔ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္ရဲ႕`ဇကိရ္´ကို ေဟာေျပာတင္ျပခြင့္၊ နားေသာတဆင္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ ဦးစြာပထမအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းေျပာၾကားရင္းနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳအပ္ပါ တယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ လူႀကီးမင္းမ်ားအားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္းေျပာၾကားရင္းနဲ႔ လူႀကီးမင္းမ်ားအားလုံးအေပၚသို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈအေပါင္း ခေညာင္းပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းအပ္ပါတယ္။

`အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလႅာဟိ ၀ဘရကားသုဟု´

ကၽြန္ေတာ္တို႔က တည္ၿငိမ္ေအးခ်မး္စြာ ေဟာေျပာခြင့္ရသလို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ နားေသာတဆင္ခြင့္ ရၾကတယ္။ မတည္ၿငိမ္တဲ့ေနရာေဒသေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပိုၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္ကို ေက်းဇူးတင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အက်ပ္အတည္းအခက္အခဲေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိေနပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ပိုၿပီး က်ပ္တည္း၊ ခက္ခဲတဲ့ေနရာေဒသေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

ဒီကေန႔ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္ ေခါင္းစဥ္ကအမွန္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ဒီဇင္ဘာလထဲမွာ ကမၻာ့အထိမ္းအမွတ္ေန႔ ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲက ေျပာဖို႔ေတာ္ေတာ္ေလး ျပင္ဆင္ထားတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ အဲ့ဒါေတြကၽြန္ေတာ္ မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒီကေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ ခံစားေနရတာေတြ တနည္းအားျဖင့္ Currency နဲ႔ Feeling ေတြေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဘယ္လိုလမ္းညႊန္ထားလဲဆိုတာ ေလ့လာၿပီးေတာ့ No Gentleman ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အၿမဲလိုလို ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဂုဏ္သေရရွိလူႀကီးမင္းမ်ား၊ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳး သမီးမ်ားဆိုၿပီး ေျပာေနေဟာေနေပမယ့္ တကယ့္အႏွစ္သာရအနက္ကို မေလ့လာမိၾကဘူး။ အေမရိကနဲ႔ အေနာက္ ဥေရာပတစ္ခြင္မွာဆိုရင္ Ladies and Gentlemen ဆုိျပီးသုံးႏႈန္းေျပာဆုိေနၾကသလုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလည္း ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား၊လူၾကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား၊ ဒါမ်ိဳးေခၚေ၀ၚသံုးႏႈံးၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီအေခၚအေ၀ၚေလးအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီမွာပါတဲ့ အႏွစ္သာရေပါ့ေနာ္။

Gentleman နဲ႔ No Gentleman အေနာက္တိုင္းက လူေတြသူတို႔ကို No Genlteman လို႔ေခၚရင္ေျပာရင္ သူတို႔ အရမ္းနာၾကပါတယ္။ ဆဲခံရတာထက္ နာတယ္။ ပါ႐ို္က္ခံရတာထက္ သူတို႔နာတယ္။ စာေပေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရတယ္။ စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါန္းက ဒီ Gentleman ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ ေလာက္အထိရည္ညႊန္းသလဲဆိုရင္ Gentleman ဆိုတာ အရိယာလိုပဲတဲ့။ ဗုဒၶဘာသာဆရာႀကီးျဖစ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာ သာ႐ွဳေထာင့္ကေနၿပီးေရးတာေပါ့။ အဲ့ဒီေလာက္ အရိယာေလာက္ အရည္အေသြးရွိမွ Gentleman ျဖစ္တာ။ ၀တ္ စားဆင္ယင္မႈတစ္ခုတည္းနဲ႔ ၾကည့္ျပီးဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး။ လုပ္ရပ္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ဒါေတြပါလိုအပ္တယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ေနသလဲ။ ေနာက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ မွာေရာ ဘယ္လိုျပဌာန္းလမ္းညႊန္ထားသလဲ။ ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ အာယသ္ေတြကို မေျပာခင္ Gentleman နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိတ္ဆက္ၾကည့္ၾကရေအာင္။ Gentleman ဘာလဲ။ အဲဒီအရည္အေသြးေတြပ်က္ရင္၊ မရိွရင္ No Gentleman ျဖစ္မယ္။ လူႀကီးလူေကာင္း မပီသဘူးေပါ့။ လူႀကီးလူေကာင္းဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရမွာကိုက အဓိပၸါယ္ျပန္ဆို မႈမွာ လိုအပ္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဒါကို ဆရာေတြပိုနားလည္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ေကာင္းၿပီ — မုဆိုးမတစ္ေယာက္လာေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခု၊ ေစ်းႏွိမ္ၿပီးမ၀ယ္ဘူး။ အဲ့ဒါ Gentleman ဘဲ။ ေစ်းႏွိမ္ၿပီး၀ယ္ရင္ အဲ့ဒါ No Gentleman ဘဲ။ ေစ်းကြက္ ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့လူေတြ၊ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ သတိထားရမွာ။ သူခိုးပစၥည္း လက္မခံဘူး။ လက္ခံရင္ Gentleman  မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ပညာရွင္ေတြ Gentleman ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့ လူႀကီးလူေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ ဒါေတြလုပ္ေနသလား၊ မလုပ္ဘူးလား၊ မသိဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ေျပာမယ္ ဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံပိုင္ဘတ္ဂ်က္ေတြ ျဖဳန္းမယ္၊ သံုးမယ္၊ ဘံုးမယ္။ ဒါေတြဟာ No Gentlemen ျဖစ္မွာဘဲ။ လယ္သမားေတြဆီက လယ္မလုဘူး။ ခ႐ိုနီမလုပ္ဘူး။ ဒါဆိုရင္ Gentlemen။  ဒီလိုအခ်က္ ေတြနဲ႔ၿငိစြန္းရင္ Gentlemen မဟုတ္ဘူးတဲ့။

ဟိုးအေနာက္တုိင္းက လူေတြက You are no Gentlemen ဆိုလိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္နာတယ္ဆိုတာက သူ႔ကိုဒီလိုလူႀကီးလူေကာင္းအဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ေအာက္တန္းက်တဲ့လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္တယ္လုိ႔ေျပဆုိစြတ္စဲြလိုက္တာလို႔ ယူဆတာကိုး။ အဲ့ဒီအႏွစ္သာရကပါေနေတာ့ အဲ့ဒီလိုေျပာခံလို္က္ရတာက စြပ္စြဲခံလိုက္ရ တာဆိုေတာ့ နာတာေပါ့။ တကယ္ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္းဆိုတာ ဒီအလုပ္ေတြ မလုပ္ဘူးေလ။ မလုပ္တဲ့ အတြက္ သူတို႔ဒီလို အေခၚမခံႏိုင္ဘူး။ နာတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ ေျပာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ၅၉လမ္းဗလီအေနနဲ႔ ဟိုးအရင္ကတည္းက ဆရာႀကီးေတြေဟာေျပာခဲ့တာက တျခားပလီေတြနဲ႔ မတူဘူးေလ။ နည္းနည္းကြဲျပားတယ္။ တျခားပလီေတြမွာက ဘာသာေရး သိပ္ဆန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကုရ္အာန္ကျပတဲ့အရာေတြ ေဟာေျပာေတာ့ လူေတြက မင္းတို႔ဘာေတြ ေဟာေနၾကတာလဲ။ မင္းတို႔က ႏိုင္ငံေရးေတြေဟာလိုက္၊ စီးပြားေရးေတြေဟာလိုက္နဲ႔ေပါ့။ ဒီလုိမ်ိဳးေ၀ ဖန္တာေတြလည္းရွိတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ လပတ္ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔က ကမၻာ့ AIDS ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ဒီဇင္ဘာလ ထဲမွာ အဲ့ဒီလိုေန႔ေတြ အမ်ားႀကီး။ ဟိုအရင္က ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေခါက္ေျပာဘူးတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံမွာ သစ္ေတာ မ်ား၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို မြတ္ဆလင္မ္ေတြမွာလည္း လုပ္ဖို႔တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ေသာၾကာေန႔ ခြတၱဗာဟ္မွာထည့္ေဟာတယ္။ ဘယ္သူကေဟာလည္းဆိုေတာ့ အင္ဒိုနီးရွား အိုလမာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေန စာထုတ္တယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္အားတက္သြားခဲ့တယ္။ အခုလည္း အားတက္စရာ ႀကံဳလာတယ္။ မေလးရွားတစ္ႏို္င္ငံလံုးမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔က ဘာအေၾကာင္းေဟာလဲဆိုရင္ AIDS အေၾကာင္း ေဟာတယ္။ မေလးရွားတစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ မြတ္ဆလင္မ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေန တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ေတြ ကေန AIDS အေၾကာင္းေဟာေျပာဖို႔၊ AIDS ေ၀ဒနာရွင္ေတြကို ဘယ္လိုဆက္ဆံၾကဖို႔ မခြဲျခားဖို႔၊ ကာကြယ္ေရး၊ ကုသေရး၊ ဆက္ဆံေရး ဒါေတြကို လူေတြသိေအာင္ ေဟာခိုင္းတယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အားတက္စရာျဖစ္ခဲ့တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၆၈ အာယသ္ ၄ မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး

ထိုမွတစ္ပါးမလြဲဧကန္အသင္သည္ထူးကဲျမင့္ျမတ္လွစြာေသာသေဘာသကန္အက်င့္စာရိတၱ ေပၚ၌ရွိေန၏။

တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ေျပာတာ။ တမန္ေတာ္ မျဖစ္ခင္ မုဟမၼဒ္အေျခအေနကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ တမန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရဲ႕ ဘ၀အေျခအေနမွာေျပာတာ။ တမန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီးမွာ ဂုဏ္ရည္ တစ္ရပ္ခိုင္ႏိႈင္းၿပီးေျပာတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒါကိုၾကြား၀ါၿပီးေျပာဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ တကယ္ တမန္ေတာ္ေနာက္လိုက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီတမန္ေတာ္ျမတ္မွာရွိတဲ့ ဂုဏ္အရည္အေသြးေတြ၊ ကိုယ္က်င့္ တရား၊ သိကၡာေတြ၊ အက်င့္စာရိတၱေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ရွိရလိမ့္မယ္လို႔ အလႅာဟ္က ေျပာတာ။

တမန္ေတာ္ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္လို႔ အလႅာဟ္ကေဖာ္ျပေနတာက သူ႔တမန္ေတာ္မ်က္ႏွာငယ္မွာစိုးလို႔ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကြား၀ါဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ တမန္ေတာ္အေၾကာင္းသိတာ က အိမ္တြင္းမႈကိစၥနဲ႔၊ နိစၥဓူ၀ကိစၥ။ ဟိုတေန႔က မြတ္ဆလင္မ္လူငယ္ေလးေတြ စကားေျပာစြမ္းရည္ျပိဳင္ပဲြတစ္ခု မွာ သြားနားေထာင္ေတာ့ `ေလးစားထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း´ ေျပာပါဆုိေတာ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။

သူအရမ္းေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ကမၻာေပၚမွာရွိတယ္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ျဖစ္ပါတယ္။ သူေျပာတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္ေနာ္။ ခြင့္လႊတ္ ပါ။ လူႀကီးမင္းမ်ားရွင္- ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ေလးစားဖို႔ေကာင္းတဲ့ တမန္ေတာ္လည္းဆိုတာ သိလားတဲ့။ အဲ့ဒီတမန္ေတာ္က ခ်ီးပါၿပီးရင္ ဖင္ဘယ္လိုေဆးရလဲဆိုတာ သင္ေပးသြားတယ္သိလားတဲ့။ အဲ့ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုမွ ကၽြန္မတို႔က မေလးစားရင္ ေနာက္ထပ္ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ကိုေလးစားရမလဲတဲ့။

လက္ခုပ္ေတြတီး။ ဒိုင္ေတြကလည္း အမွတ္ေတြေပးေပါ့။ ကဲ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ ကေလးေတြ ဒါေတြ ကုိဘယ္လိုသိလဲ။ ဘယ္ကၾကားသလဲ။ ဒါ ဆရာေတြသင္ေပးတာ။ ေသခ်ာတယ္။ ဆရာေတြသင္လို႔သိတာ။ ဆရာ ေတြကို ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြ သင္ေပးတာ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ တမန္ ေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကိုသိလို႔ ၾကြားေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ဘာလဲက်ေနာ္တုိ ့ရဲ့ႏွစ္ဘ၀သခင္တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာခ်ီးပါေသးေပါက္ မသာေရခ်ိဳးနည္းေတြသင္ေပးဖုိ ့ဒီေလာကကုိေရာက္လာတာလား။ဂုဏ္ယူျပီးေျပာစရာအဲဒီေလာက္ရွားသလားဗ်ာ။

တကယ္တမ္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေျပာခ်င္တာက တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ဟာ Gentlemen တစ္ေယာက္မွာရွိရမယ့္ အရည္အေသြး၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အဲ့ဒါေတြ အားလံုးရွိေနတယ္လို႔ ေျပာေနတာ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မွာရွိတယ္။ မင္းတို႔မွာရွိေအာင္လုပ္။

ဆိုလိုတာက လူေတြက ငါဘာလဲဆိုတာ သိေနတယ္။ ငါ Gentlemenလား၊ ဘာလဲ၊ ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဟန္ျပေခၚလို႔ေကာင္းလို႔ေခၚေနတာ။ ဂုဏ္သေရရွိလူႀကီးမင္းမ်ား ခင္ဗ်ား။ မြတ္ဆလင္မ္ ညီေနာင္၊ ညီမအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား စသည္ျဖင့္ေပ့ါ။ စကားအရာအရ ေခၚေနတာ။ အဲ့ဒီစကား ရဲ႕ေနာက္က အႏွစ္သာရေတြရွိရမွာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ထပ္ရိွေသးတယ္။

ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၄၉ အာယသ္ ၁၃ မွာ၊ ဒီအာယသ္မွာက သကၠ၀ါအေၾကာင္းေျပာတာ။ သကၠ၀ါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထား တာက အျပစ္ေတြကို ေရွာင္၊ ကုသိုလ္ေရးေတြလုပ္ေပါ့ေနာ္။ သကၠ၀ါအေၾကာင္းေတာ့ အက်ယ္မေျပာပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက လူတစ္ေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္ရွိရမယ့္ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးမ်ား ေစာေစာကေျပာသလို လူႀကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔၊ Gentlemenျဖစ္ဖို႔ လုိအပ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာ။ ဒီလိုအရည္အခ်င္း၊ အရည္ အေသြးေတြမရွိရင္၊ ပ်က္ရင္ ဘာျဖစ္သလဲဆုိတာ ကုရ္အာန္မွာအမ်ားအျပားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဆူရာဟ္ မုအ္မင္န္၊ ဆူရာဟ္ လုကၠမာန္ ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။

ေကာင္းၿပီ။ လူႀကီးလူေကာင္း Gentlemen ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။ `အားနည္းတဲ့ သူကို အႏိုင္မက်င့္ဘူး။´ ဆိုပါေတာ့ ေခြးတစ္ေကာင္ဟာ အမဲ႐ုိးကိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ေခြးတစ္ေကာင္ ေရာက္လာရင္ ကုိက္ၾကေရာ။ ေနာက္ထပ္ေရာက္လာတဲ့ ေခြးဟာေျခက်ိဳးေနလို႔၊ အားမရွိရင္ဆိုၿပီး အားရွိတဲ့ေခြးက ေရွာင္ေပးပါ့မလား။ အဲဒါမ်ိဳးစိတ္ဓါတ္ ေခြးေတြ မွာ ရွိပါ့မလား။ ဘယ္ရွိမလဲ။ တိရစၧာန္ေလ။ လူေတြမွာက အားနည္းတဲ့လူ အႏိုင္မက်င့္ရဘူး။ လက္ေ၀ွ႔ထုိးတာကိုၾကည့္။ ဘက္ညီမွ။ အားနည္းတဲ့သူကို အႏိုင္မက်င့္ရဘူး။ အဲ့ဒီအရည္အေသြးဖ်က္ရင္ No Gentlemen ပဲ။ မင္းလူႀကီးလူေကာင္း၊ ဂုဏ္သေရရွိလူႀကီးမင္းမဟုတ္ဘူး။

ၿခံဳငံုၿပီးေျပာရရင္ အဲ့ဒါ ေတြဟာ Gentlemen မဟုတ္ဘူး။

အားနည္းတဲ့သူကို အႏိုင္မက်င့္ဘူး။ အားနည္းတဲ့သူနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါ တန္းတူယွဥ္ၿပိဳင္လို႔မရဘူး။ လူ႔အခြင့္အရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကာတြန္းတစ္ခုမွာဆိုရင္ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲၾကည့္ေနတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္။ တစ္ေယာက္က ပုတယ္။ တစ္ေယာက္ကျမင့္တယ္။ ေရွ႕မွာအကာအရံႀကီးရွိေနေတာ့ ျမင့္တဲ့လူျမင္ရေပမယ့္ ပုတဲ့ လူမွာကျပႆနာရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ခံုခုေပးရတယ္။ တန္းညႇိတဲ့သေဘာ။ တန္းတူညီမွ်တဲ့သေဘာ။ ဆိုလိုတာက ဘက္မွ်ဖို႔အတြက္ ညီညီမွ်မွ် လုပ္ေပးဖုိ ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာလိုအပ္တယ္။

ပညာမဲ့ေတြ၊ ဆင္းရဲသားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ ကလိမ္ကက်စ္လုပ္မယ္။ အႏိုင္က်င့္မယ္။ လူရဲ႕ႏွလံုး သားထဲမွာရွိေနရမယ့္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္ရမယ့္စိတ္၊ သနားညႇာတာေထာက္ထားရမယ့္ စိတ္ရွိရမယ္။ မရွိဘူးဆို ရင္ ေသခ်ာၿပီ No Gentlemen ပဲ။ အဲဒီလို No Gentlemen လို႔ေျပာရင္ အေနာက္တိုင္းသားေတြက အရမ္းနာ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က `မင္းလူႀကီးလူေကာင္း မဟုတ္ဘူး´လို႔ အေျပာခံရရင္ သိပ္စိတ္မ၀င္စားဘူး။ အဲ့ဒီေ၀ါဟာရ အနက္အဓိပၸါယ္ေလးနက္မႈကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မသိဘူးေလ။ ေခၚေကာင္းလို႔ ေခၚေနတာကိုး။

အေနာက္တိုင္းသားေတြ အရမ္းနာတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ No Gentlemen ရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္သူတို႔ သိနားလည္သေဘာေပါက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲ့ဒီလိုအႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားေနတာ ေတြ႔ရင္လည္း မ်က္ႏွာမလႊဲသြားဘူး။ ငါနဲ႔မဆိုင္ဘူးဆိုၿပီး ေနတတ္သလို မေနခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာက ဘတ္စ္ ကားေပၚမွာ  တစ္ေယာက္ကို စပယ္ယာက ေဟာက္ေနရင္လည္း ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုေနတယ္။ မသိခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္။ ကိုယ္ပါေၾကာက္ေနရတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး လူ႔အဖြဲ႕အစည္း။ သူမ်ားအႏိုင္ က်င့္ေနတာကိုေတြ႕ရင္ မ်က္ႏွာမလႊဲပဲ အႏိုင္က်င့္ခံရသူဘက္က ရပ္တည္သူ၊ မွ်မွ်တတျဖစ္ေစလိုသူ၊ လူနည္းစု ေတြ၊ ဘာသာ၀င္ မတူတဲ့လူေတြကို အႏိုင္က်င့္ေနတာကိုလည္း လက္မခံသူ။ အနည္းဆံုးဗ်ာ ႏႈတ္နဲ႔ေတာ့ ႐ွဳံ႕ခ်လို႔ ရတယ္ေလ။ စာတုိေလးတစ္ခုရွိတယ္။

`ကမၻာႀကီးက လူယုတ္မာတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးမွာမဟုတ္ဘူးတဲ့။ အဲ့ဒီ လူယုတ္မာေတြကို ယုတ္မာခြင့္ ေပးၿပီး ရပ္တည္ေနတာေၾကာင့္ ပ်က္စီးမွာတဲ့´ တရား႐ံုးေတြမွာ ၾကည့္မလား။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ၾကည့္မ လား။ ေနရာတကာမွာ ၾကည့္မလား။ ၾကည့္လိုက္လို႔ မတရားမႈ၊ အႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားမႈေတြကို ျမင္လာရင္ Gentlemen ေတြဟာ အဲ့ဒီမတရားမႈကို မေက်ာ္သြားဘူး။ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ မေနဘူး။ လ်စ္လ်ဴမ႐ွဳလိုက္ဘူး။ အနည္းဆံုး ႏႈတ္နဲ႔႐ွံဳ႕ခ်၊ ဆန္႔က်င္၊ ကန္႔ကြက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မြတ္ ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ အခုလတ္တေလာျဖစ္ေနတာကိုၾကည့္။ ပါကစၥတန္မွာျဖစ္တယ္။ ၾသစေတးလ်မွာျဖစ္ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပဲ ႐ွံဳ႕ခ်ေနရတယ္။ ကန္႔ကြက္ေနရတယ္။

အခုမွေပၚလာတဲ့ စကားလံုးအသစ္အေၾကာင္း ေျပာပါမယ္။ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံရဲ႕ မြဖ္သီခ်ဳပ္ မေန႔က `ဖသ္၀ါ´ထုတ္တယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က စစ္တိုက္ထြက္ရင္ ရန္သူရဲ႕မိန္းမ၊ ကေလးေတြကို မသတ္ရဘူး။ ေနာက္ျပန္လွည့္ေျပးတဲ့ရန္သူကို မသတ္ရဘူး။ လက္ရဖမ္းမိတဲ့ သံု႕ပန္းေတြကို မသတ္ရဘူး။ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ကို မသတ္ရဘူး။ အမ်ားႀကီးပဲ သူေျပာသြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္မွာေျပာတာက အခုတာလီဘန္ေတြဟာ တာလီဘန္ေတြမဟုတ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ျဖစ္ျခင္းျဖစ္ရင္ `ဇြာေလမန္´ေတြပဲ ျဖစ္မယ္တဲ့။ အဲ့ဒါ စကားးလံုးအသစ္ပဲ။ ဘာလဲတာလီဘန္ မဟုတ္တဲ့ ဇြာေလမန္ေတြ။ အဲ့ဒီေတာ့ ပါကစၥတန္တစ္ႏိုင္ငံလံုးေရာ၊ အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ေတြေရာ အစိုးရေရာ၊ ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာရွိတဲ့ အၾကမ္းဖက္ဆန္႔က်င္ေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြအားလံုးေပါင္းၿပီး ဒီတာလီ ဘန္မဟုတ္တဲ့ ဇြာေလမာန္ေတြကို အျမစ္ျပတ္ေခ်မႈန္းဖို႔ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လိုက္ပါသည္လို႔ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ လိုက္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ မတရား အႏုိင္က်င့္ေစာ္ကားေနတာ အၾကမ္းဖက္ေနတာကိုေတြ႕ ရင္ မ်က္ႏွာမလႊဲရဘူး။ မ်က္ႏွာလႊဲရင္ ဒါ Gentlemen မဆန္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္မိထၳီလာအေရးအခင္း မျဖစ္ခင္က ခြတၱဗာဟ္မွာေျပာဖူးတဲ့ ပံုေလးတစ္ပုဒ္ရွိတယ္။ ညဖက္ႀကီး လူတစ္ေယာက္ကို တံခါးေခါက္ၿပီး လာဖမ္းတယ္။ အျခားလူတစ္ေယာက္က ထၾကည့္တယ္။ ဂ်ဴးတစ္ေယာက္ကို လာဖမ္းတာ။ ငါဂ်ဴးမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ျပန္အိပ္ေန လို္က္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔လည္း ဒီလိုပဲ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကို လာဖမ္းတယ္။ ထၾကည့္တယ္။ ခရစ္ယာန္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတယ္။ငါခရစ္ယာန္မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ျပန္အိပ္ေန လို္က္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔လည္း ဒီလိုပဲ။သူ႔အိမ္ကိုတံခါးလာေခါက္တယ္္။သူ ့ကုိလာဖမ္းျပီေလ။ ဒါနဲ႔ သူ႔ရပ္ကြက္ထဲကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လူေတြအကုန္လံုး ျပတင္း ေပါက္ကေန သူ႔ကိုၾကည့္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ တံခါးပိတ္ၿပီး ျပန္အိပ္ၾကတယ္။ သူ႔လို လူေတြႀကီးပဲ။

ဘာေျပာခ်င္တာလဲဆိုေတာ့ နင္ၿပီးရင္ငါ့အလွည့္ ေရာက္လာလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက မတရားမႈကို မတရားဖို႔အတြက္ ခြင့္ျပဳထားရင္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ေနရာရာမွာ ကုိယ့္အလွည့္ေရာက္လာ ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္တိုင္မတရားလုပ္ျခင္း ခံရလိမ့္မယ္။ အဲဒီအၾကမ္းဖက္မႈ၊ အဲဒီမတရားမႈကို ကိုယ္တိုင္ခံစားရလိမ့္ မယ္။ လက္ေတြ႔၊ မ်က္ေတြ႔ ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ယံုၾကည္ခ်က္အရဆိုရင္ အလႅာဟ္ ကျပမွာပဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏႈတ္ဆိတ္မေနဖို႔လိုတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အလုပ္လုပ္ရလိမ့္မယ္။ ေနရာယူႏိုင္ရမယ္။ အစိုးရဌာန ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀န္ႀကီးဌာနေတြမွာျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အလုပ္လုပ္ရမယ္။ ေနရာ၀င္ယူရမယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခင္ဗ်ား ဥကၠဌလုပ္ပါလား။ ဆိုခဲ့ရင္(ဥပမာေနာ္) ကၽြန္ေတာ့္ကို အရည္အခ်င္းရွိလို႔ ေပးတာကို ကၽြန္ေတာ္က `ဟာ၊ ကၽြန္ေတာ္မလုပ္ခ်င္ဘူးဗ်ာ၊ ေနပါေစ၊ ´ဆိုၿပီး ျငင္းတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္က ဒါမ်ိဳးေတြမ်ားတယ္။ ေနာက္မွသာေနရာရၿပီး အရသာသိၿပီး ခံုကမဖယ္ေပး ခ်င္ေတာ့တာ၊ ေျပာရင္ေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ မလုပ္ပါရေစနဲ႔။ အလုပ္မ်ားတယ္ဆိုၿပီး ေခါင္းေရွာင္ေနတတ္ၾကတယ္။ ဒါမ်ိဳးကမ်ားပါတယ္။ အဲဒီလို ကိုယ္နဲ႔ထိုက္တန္ရဲ႕သားနဲ႔ တာ၀န္ယူႏိုင္ရက္နဲ႔ ေခါင္းေရွာင္ျခင္းက လူယုတ္မာေတြကို ယုတ္မာႏိုင္ဖို႔၊ မတရားလုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရးေပးလိုက္တာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က လိုလိုလားလား အခြင့္အေရးဖန္တီးေပးတာ။ ထိုက္တန္တဲ့ေနရာမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ေနရာမယူရင္ မထိုက္တန္တဲ့လူေတြ ေနရာယူၿပီး ဖ်က္ဆီးပစ္လိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီ ဖ်က္ဆီးမႈမွာ ခင္ဗ်ားေနရာ ေခါင္းေရွာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ခင္ဗ်ားမွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္တိုင္း မြတ္ဆလင္မ္တိုင္း စိတ္ထဲမွာ မွတ္သားထားရမယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၅၀က အဲ့ဒီလို ေနရာမယူခဲ့ရင္ ဒီကေန႔ သမိုင္းမွာ ဦးရာရွစ္ဆိုတာလည္း မရွိဘူး။ ဦးရာဇာတ္ ဆိုတာလည္း မရွိဘူး။ ရဲေဘာ္ကုိေထြး ဦးေဖခင္၊ ဦးခမ္း ဘယ္သူမွရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ေနရာလြယ္လြယ္ေလးရ လို္က္ၾကတာလို႔ ထင္လား။ အတိုက္အခိုက္ အတားအဆီးမရွိဘူးလို႔ ထင္လား။ အႀကီးအက်ယ္ အတြန္းအတိုက္ ေတြရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီေနရာကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ရခဲ့တာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲ့ဒီေနရာကို အဲ့ဒီလိုရဖို႔ မႀကိဳးစားဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စီးပြားေရးေလာက္နဲ႔ပဲ ၿငိမ္သက္ ေနတယ္။ အလွဴေပးရင္ေတာင္ မြတ္ဆလင္မ္က ကိုယ့္နာမည္ မေျပာရဲဘူး။ ေၾကာက္ေနတယ္။ အမည္မေဖာ္လိုသူတစ္ဦးတဲ့။ မၾကြား၀ါလိုတာက တစ္ပိုင္း၊ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းက ေနရာတကာမွာေနရာ မ၀င္ယူဘူး။ အလုပ္မလုပ္ဘူး။ ကုိယ့္အလုပ္ပဲကိုယ္လုပ္ေနၾကတာေပါ့။ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းအတြက္ အလုပ္လုပ္မယ့္ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ မေရာက္လာဘူး။ ဒီေတာ့ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မတရားမႈေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာလႊဲ ခဲပစ္ လ်စ္လ်ဴ႐ွဳခံ ေနရတဲ့ဘ၀ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း လုပ္ကိုင္လိုစိတ္မရွိဘူးေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ ေျပာ ခ်င္တာက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အႏိုင္က်င့္ခံရတာ၊ အၾကမ္းဖက္ခံရတာ၊ မမွ်တတာျမင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၀င္ေရာက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ အနည္းဆံုးေျပာရမယ္။ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ ႐ွဳတ္ခ်ရမယ္။ မဟုတ္ရင္ No Gentleman ပဲ လူႀကီးလူေကာင္းမပီသဘူး။ လူသားမဆန္ဘူး။

ဆက္စပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ထိုက္သင့္တဲ့အခြင့္အရးထက္ပိုယူရင္လည္း Gentleman မဆန္ဘူး။ No Gentleman ပဲ။ ထမင္းထုတ္ေ၀တယ္။ တစ္ေယာက္တစ္ထုတ္၊ ပလီဆရာမို႔လို႔ ႏွစ္ထုတ္။ မရဘူး။ မယူရဘူး။ ေဂါပကျဖစ္လို႔ ခ်ိဳင့္ႀကီး ခ်ိဳင့္ငယ္နဲ႔အိမ္ပို႔မယ္။ မရဘူး။ အဲဒါGentleman မဆန္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာေျပာတာ ေနာ္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ရည္ရြယ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ရဲ႕ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးထက္ပိုၿပီး မယူရဘူး။ ဒါကိုေျပာတာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ Gentlemanျဖစ္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားၾကရဦးမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္အထိေပါ့။ ဥ႐ုေဂြးက သမၼတႀကီး၊ သမၼတနန္းေတာ္မွာ မေနဘူးတဲ့။ သူ႔အတြက္မလိုအပ္လို႔ေပါ့။

ကိုယ္ရလာတဲ့ ကိုယ္ေနရာရဲ႕အခြင့္အေရးမွန္သမွ်ကို ပိုၿပီးယူခ်င္တဲ့ လူေတြ Gentleman မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီလူဟာ ဘယ္လိုလူႀကီးဘယ္လို ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနပါေစ။ Gentleman မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တိုင္းမွာ ဆိုရင္ No Gentlemanေျပာခံရရင္ အရမ္းနာတယ္။ ဒီမွာကေတာ့ ခင္ဗ်ားလူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ဘူးေျပာရင္ ရီ ေနတယ္။ အဲ့အႏွစ္သာရကိုမွ မသိတာ။ မခံစားတတ္တာ။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို အခြင့္ထူးခံစား ေနရတာကိုက သူတို႔ရွက္တယ္။ လူေတြေျပာမွာကို ေျပာခံရမွာကုိ ရွက္တယ္။ စိုးရိမ္ေနမယ္။ ဒါဟာ Gentleman ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံရဲ႕ သမၼတႀကီး အဗၺဒူလ္ ကလာမ္ သမၼတျဖစ္လို႔ သမၼတအိမ္ေတာ္၀င္ေတာ့ ေသတၱာႏွစ္လံုးပဲပါတယ္။ သမၼတသက္တမ္းကုန္လို႔ သမၼတအိမ္ ေတာ္က ထြက္ေတာ့လည္း အဲ့ဒီေသတၱာႏွစ္လံုးပဲ။ ဖြင့္ၿပီး စစ္ခိုင္းတယ္။ လာတုန္းကလည္းဘာပါလဲ။ ျပန္ေတာ့လဲ အဲ့ဒါဘဲပါတယ္။ ပတၱျမား၊ နီလာ၊ ေရႊ၊ ေက်ာက္သံ ပတၱျမားဘာမွ မပါဘူး။ ငါ့ပိုင္ဆိုင္မႈ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ဘာမွမရွိ ဘူး။ ငါ့စာအုပ္ေတြပဲရွိတယ္။ အဲ့ဒီစာအုပ္ေတာင္ င့ါလခနဲ႔ငါ၀ယ္ထားတာ။

ဆိုလိုတာက သမၼတသက္တမ္းမွာ အကယ္၍ အမ်ိဳးေတြဆီက အေမြရလို႔ လယ္ပိုင္၊ ယာပိုင္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆို ရင္ေတာင္ ဒါဟာသမာသမတ္နည္းနဲ႔ ရတယ္လို႔။ လူေတြထင္မွာကို စိုးရိမ္ေနတဲ့ စိတ္မ်ိဳးရွိေနတာ။ ဒါဟာ တကယ့္ Gentleman ေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္။ သူမ်ားထင္မွာေတာင္ အထင္မခံႏိုင္ဘူး။ ရွက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲ့ဒီလို ရွက္ တတ္ဖို႔ အမ်ားႀကီးသင္ယူရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ မရွက္ဘူး။ မရွက္တတ္ ဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာဦးျမတ္သူ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္လို႔ စားပြဲထိုးက လက္ဖက္ရည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ကို အရင္ခ်ေပးတယ္။ သူ႔ကိုလည္း ဆရာႀကီးမွန္း စားပြဲထိုးကမသိဘူးေလ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ္ေရွ႕ က ခြက္ကို သူ႔ကိုအရင္ေပးရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ မင္းေရွ႕ေရာက္တာမင္းအရင္ေသာက္။ ပြဲမလုပ္နဲ႔။ ငါ့ဆီလည္း ေရာက္လာလိမ့္မယ္။ သူ ဥပမာတစ္ခုေျပာျပခဲ့ဘူးတယ္။ ဗလီတစ္လံုးမွာ ဗလီဆရာႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရပ္ကြက္လူႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဗလီကို ေစာေစာလာၿပီး ေရွ႕ဆံုးမွာ၀င္ထိုင္ရတယ္တဲ့။ ဒါကိုဗလီဆရာ တရားေဟာမွ လူေတြမ်ားလာမွ ေရာက္လာၿပီး ဟုိးေနာက္ဆံုးေဂ်ာင္မွာ သြားထိုင္ျပတာ ပြဲခံတာတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဗလီထဲကလူေတြက ‘ ဟာ ဆရာႀကီး မလုပ္နဲ႔ေလ။ လာ ေရွ႕မွာထိုင္ပါ။ ဘာညာနဲ႔ လူေတြလွည့္ၾကည့္၊ အဲဒါပြဲခံတာ၊ ပြဲလုပ္တာ၊ ဆိုလိုတာက ဘာေျပာခ်င္တာလည္းဆိုေတာ့ အခြင့္အေရးကို လိုတာထက္ပိုၿပီး အခြင့္ထူးမခံနဲ႔လို႔ေျပာတာ။ အဲ့ဒီလို ခံစားဖို႔လည္း ဆရာကရွက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွက္တတ္ရမယ္။ ဆရာကေျပာဖူးတယ္။ သူခြတၱဗာဟ္ေျပာေနတဲ့အခ်ိန္ သူ႔ကို စလာမ္လွမ္းေပးတဲ့ လူရွိတယ္တဲ့။ အဲ့ဒါပြဲလုပ္တာလို႔ ဆရာကေျပာတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ Myanmar People Forum မွာလည္း ဒါမ်ိဳးႀကံဳရတယ္။ အခမ္းအနားစၿပီးမွ စကားေျပာေနမွ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္က၀င္လာတယ္။ ထိုင္ေနတဲ့လူေတြလည္း ထၾကထိုင္ၾက နဲ႔ ပြဲျဖစ္သြားတယ္။ ဒါ Gentleman မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား လူႀကီးလူေကာင္း မဟုတ္ဘူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာသာေရးေလာကမွာျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေလာကမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႔ဆီမွ မခ်ဴဘူး၊ မႏိႈက္ဘူး၊ ကိုယ့္သိကၡာ၊ ကိုယ့္အရွက္ ကိုယ္ထိန္းတယ္။ အုပ္စုဖြဲ႕၊ အႏိုင္က်င့္၊ ဗိုလ္က်၊ မတရားလုပ္ ဒါေတြက No Gentleman ဘဲ။ ထိုက္တန္စြာ အလုပ္လုပ္ၿပီးမွ ရသင့္တဲ့အခြင့္အေရးကိုယူတယ္။ ဘာမွအလကား မယူဘူး။ လယ္ သမား၊ အလုပ္သမား၊ ပန္းရံ၊ လက္သမား၊ လက္ေအာက္ငယ္သား သူတို႔တေတြရဲ႕ ‘ ဟာက္ ’နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမာင္ပိုင္စီးခ်င္တဲ့ လူေတြဟာ No Gentleman ဘဲ။ ေခါင္းပံုျဖတ္ေနတဲ့ လူေတြဟာ Gentleman မဟုတ္ဘူး။ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ဘူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္က အမ်ိဳးျမတ္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း မာန္မတက္နဲ႔။ ငါတို႔က ဘယ္လိုအမ်ိဳး၊ ေရွးပေ၀သဏီ ထဲကရွိတာ။ ဒါမ်ိဳးမာန္တက္ေနရင္လည္း No Gentleman ဘဲ။ Gentleman ေတြ အဲ့ဒီလို မေျပာဘူး။ ေစာေစာက ကိုယ္က်င့္တရား၊ သိကၡာ၊ သကၠ၀ါနဲ႔ပဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဂုဏ္ယူထိုက္တာ။ ငါတို႔က ခ်မ္းသာလို႔၊ ဘာလူမ်ိဳးမို႔လို႔ ငါတို႔နယ္ေျမေဒသ ဘယ္လိုႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လို႔ဆိုၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ခြဲျခားဆက္ဆံမယ္ အျခားလူမ်ိဳးကို ႏွိမ္ မယ္ဆုိရင္ေတာ့  ဒါေတြဟာ No Gentleman ဘဲ။

အေနာက္တုိင္း မွာက No Gentleman ဆိုရင္ အ႐ိုင္းအစိုင္းလို႔ ေျပာလိုက္တာ။ Gentlemanေတြဟာ ဆင္းရဲတာ ကိုမရွက္ဘူး။ သူတပါးအေပၚ ညစ္ပတ္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို ရွက္တာ။ ေငြဆင္းရဲတာ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ သိကၡာ ဆင္းရဲ၊ ပညာဆင္းရဲ၊ စာရိတၱဆင္းရဲ၊ ပရဟိတ စိတ္ဓါတ္ ဆင္းရဲျခင္း အဲဒါေတြကသာ ရွက္စာရာျဖစ္တယ္။ Gentleman လူႀကီးလူေကာင္းေတြဟာ အဲ့ဒါေတြကို ရွက္တယ္။

လုိရင္းကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္ တကယ့္လူႀကီးလူေကာင္း Gentlemanဆိုတာ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းက ဘာေျပာလဲဆိုရင္ ‘အရိယာ’ ရဟန္းလိုပဲတဲ့။ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆို၊ လုပ္ရပ္၊ ႐ွဳေထာင့္ေပါင္းစံုကေန အေကာင္းဆံုးေနႏိုင္တာကိုမွ လူႀကီးလူေကာင္းလို႔ေခၚတာတဲ့။ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ No Gentleman ျဖစ္မွာဘဲ။ Gentleman စိတ္ဓါတ္ဂ်ပန္ေတြမွာ ရွိတယ္ေနာ္။ ဂ်ပန္မွာ ငလ်င္လႈပ္ေတာ့ (CCTV မွာပါတယ္)။ ကေလးေတြ မိဘမရွိ၊ ရြာပ်က္၊ အဲ့ဒီမွာ ကေလးေတြကို မုန္႔ေ၀ေတာ့ မုန္႔တန္းစီယူေနတဲ့ အထဲမွာ ေနာက္ဆံုးက ကေလးကငို ေန၊ ႏွပ္ေတြကယိုေန၊ အဲ့ဒီမွာ UN က ဖိလစ္ပိုင္က စစ္သားတစ္ေယာက္က ကေလးကို သြားေမးတာေပါ့ ဘာျဖစ္လဲ၊ ဘာလို႔ငိုေနတာလဲေပါ့၊ ခ်မ္းကလည္းခ်မ္းေနေတာ့ စစ္သားကသူ၀တ္ထားတဲ့ ဂ်ာကင္ ခၽြတ္ၿပီး ကေလးကို ၀တ္ေပးတယ္။ အ့ဲဒီမွာ အက်ႌထဲက သူတို႔ရဲ႕ရိကၡာေပါ့ေလ။ အစံုပါတယ္။ (ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္၊ ဘာညာအစံုေပါ့) အဲ့ဒီ အိတ္ကထြက္က်သြားတယ္။ အဲ့ဒီအထုတ္ႀကီးကို မင္းဘဲယူလိုက္ေတာ့ဆိုၿပီး စစ္သားက ကေလးကို ေပးတယ္။ အဲ့ဒီကေလးဘာလုပ္မယ္ထင္သလဲ။ အဲ့ဒါတကမၻာလံုးျမင္ေနရတယ္။

အဲဒီကေလးက အထုတ္ကိုယူၿပိး ဟုိေရွ႕ဆံုးကိုသြားၿပီး ရိကၡာေ၀ေနတဲ့ ဂ်ပန္အဘိုးႀကီးလက္ထဲ အထုတ္ကို ထည့္ၿပီး အခုတန္းစီေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေ၀ေပးလိုက္လို႔ ေျပာၿပီးေနာက္ကို ျပန္လာၿပီး ဆက္ငို ေနတယ္။ အဲ့ဒါအႀကီးမားဆံုး Gentleman စိတ္ဓါတ္။ ဂ်ပန္က ကားေတြကို အေကာင္းစားလုပ္တာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြကိုပဲ အေကာင္းဆံုးလုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ လူငယ္လူရြယ္ေတြရဲ႕ ႏွလံုးသား၊ စိတ္ဓါတ္ကိုပါ Special ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ။ ကၽြန္တာ္က ဂ်ပန္ကို အမႊန္းတင္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုက္ပံု၀တ္ၿပီး ခပ္တည္တည္လူႀကီးလူေကာင္း ပံုဖမ္းေနလို႔မရဘူး။ ဒါက Gentleman စိတ္ဓါတ္မဟုတ္ေသးဘူး။ Gentleman စိတ္ဓါတ္ကို ေမြးကတည္းက ေက်ာင္းမွာ ပညာအရည္အေသြးတစ္ဆင့္ျခင္းမွာ အဲ့ဒီစိတ္ဓါတ္ေတြ ထည့္ေပးရမယ္။

အမႈိက္ကို စနစ္တက်မပစ္တာကို ရွက္တတ္ရမယ္။ စညး္မဲ့ကမ္းမဲ့ ကားေမာင္တာရွက္တတ္ရမယ္။ စည္းကမ္းမဲ့ လမ္းကူးတာရွက္တတ္ရမယ္။ ဒါေတြက ေရွာင္တခင္ျပင္လို႔ မရဘူး။ ေမြးျမဴေပးရမယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကိုက အဲ့ဒီလို တဆင့္စီေမြးျမဴေပးခဲ့တာ ၊ ပံ့ပိုး႐ိုက္သြင္းေပးခဲ့တာ။ အေနာက္တိုင္းက လူေတြရဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ သြားညီေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက နာတယ္။ ကၽြန္္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္တြက ကုရ္အာန္ကလည္း လမ္းညႊန္တယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကလည္း ေနထိုင္ျပခဲ့တယ္။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒါကိုမလုပ္ဘူး။ သူမ်ားေတြက လုပ္ေနတယ္။

 

 

Ladies လည္း ဒီလိုပဲ။

အေမရိကန္မွာ သမၼတျဖစ္ရင္ သမၼတကေတာ္က First Ladies ျဖစ္တာေနာ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သမၼတတစ္ေယာက္ အေရြးခံရဖို႔ဆိုတာ သူ႔မိန္းမကလည္း အေရးႀကီးတယ္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ဆိုလို႔ ကေတာ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ သမၼတျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ဆိုလိုတာက အဲဒီလိုအရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးမ်ိဳးေတြရွိရမယ္။ ဟိုတေလာကဆိုရင္ သမၼတအိုဘားမားရဲ႕ သမီးႏွစ္ေယာက္က အခန္းအနားတစ္ခုသြားတာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပိး အရမ္း ေ၀ဖန္ခံရတယ္။ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ဘူးေပါ့။ ဒါေတာင္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ အတိုအျပတ္ ေဖာ္ခၽြတ္၀တ္ထား သလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လံုလံုၿခံဳၿခံဳ၀တ္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀တ္ထားတဲ့ အ၀တ္အစားနဲ႔ အခမ္းအနားနဲ႔ မညီဘူး။ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိၿပီးသား၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၀တ္စံုမ၀တ္လို႔ Ladies and Gentleman မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က မလံု႔တလံု အေဖာ္အခၽြတ္၀တ္မွ ႐ိုင္းတယ္၊ မယဥ္ေက်းဘူးထင္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ကိုယ္လံုးမ်က္ႏွာကအစ အုပ္ထား႐ံုနဲ႔ အင္မတန္ယဥ္ေက်းလွၿပီလို႔ ထင္ေနတာ။ က်မး္ျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂၄ အာယသ္ ၃၁ ကိုတင္ျပပါ့မယ္။

‘ မုအ္မင္န္သက္၀င္ယံုၾကည္သူ၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အသင္တို႔၏ မ်က္စိမ်ားကို ေအာက္ခ်ထားၾက။’

ဘာေျပာတာလဲ၊ မ်က္စိကို ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္ မၾကည့္နဲ႔လို႔ ေျပာတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္စိေရွ႕က ေနကာထားခိုင္းတာလား။ မ်က္စိက ထြက္ေပါက္ေနာ္။ လူတိုင္းသိပါတယ။္ မိန္းကေလးနဲ႔ ေယာက္ က်ားေလးမ်က္လံုးနဲ႔ စကားေျပာလို႔ရတယ္။ ဒီမ်က္စိက ဘယ္ေလာက္အလုပ္လုပ္သလဲ။ မ်က္စိက အမ်ားႀကီး အလုပ္လုပ္လို႔ရတယ္။ မ်က္လႊာကို ပတ္ခိုင္းၿပီး ေပါက္ကရလုပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ထပ္ေျပာေသးတယ္။

ကာေမသုမိစၦာစာရမႈ က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းၾက။ မိမိတို႔အရွက္အဂၤါကို ထိန္းသိမ္းၾကဆိုတာ။ အ၀တ္ ႀကီးနဲ႔ဖုံုးအုပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အက်ႌ ၆ ထပ္ ရ ထပ္ ၀တ္ခိုင္းေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ ၀တ္၀တ္ ခင္ဗ်ားေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္လုပ္ေနရင္ ဘာထူးလဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲ့ဒီလို တစ္ကိုယ္လံုးဖံုးေနေအာင္ ၀တ္ဆင္ပါမွ အရွက္အဂၤါကို ထိန္းသိမ္းရာက်တယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟာ အရွက္ကင္းမဲ့တဲ့ ၀တ္စံုလာ၊ ဥေရာပတိုင္းသားေတြရဲ႕ ၀တ္စံုဟာ အရွက္ကင္းမဲ့တဲ့ ၀တ္စံုလား။ ဘာေျပာခ်င္တာ လည္း က်န္အလွအပမ်ားကို မေပၚေစရတဲ့။ ဘယ္ဟာလဲ က်န္အလွအပ။

အာဖရိကတိုက္မွာ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အလွအပနဲ႔ သူတို႔ရွိတယ္။ ဘယ္ဟာကို ေျပာတာလဲ အလွ အပဆိုတာ။ တာလီဘန္ေတြအေၾကာင္းကို ႐ိုက္တဲ့႐ုပ္ရွင္ကားမွာ ေျခေထာက္ကို ဒုတ္နဲ႔႐ိုက္တယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ေျခေထာက္ေပၚေနလို႔။ အဲ့ဒါအလွအပတဲ့။ အဲ့ဒါဖံုထားရမယ္။ အဲဒီေတာ့ အလွအပကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ဘယ္သူက သတ္မွတ္မွာလည္း အာဖရိကမွာ အေပၚပိုင္းဗလာေဖာ္ထားတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြ ခုထိရွိ တယ္။ အဲဒါသူတို႔ အတြက္ အရွက္လုိ ့မသတ္မွတ္ဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ယဥ္ေက်းမႈေတြ ကူးလူးစပ္ယွက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က Ladies ျဖစ္ဖို႔ အတြက္ ဂုဏ္သေရရွိအမ်ိဳးသမီးျဖစ္ဖို႔အတြက္ လံုၿခံဳရမယ္ဆိုတာမွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လံုၿခံဳေန႐ံုနဲ႔မၿပီးဘူး။ မ်က္စိ ေနာက္ေအာင္မလုပ္နဲ႔။ လူနဲ႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစနဲ႔။ ေစာေစာက အိုဘားမားသမီး ႏွစ္ေယာက္၊ လံုလံုၿခံဳၿခံဳ၀တ္ထားတာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခမ္းအနားနဲ႔ မအပ္စပ္ဘူး။ လက္မခံဘူး။ ဆက္မလုပ္နဲ႔။ ဆက္လုပ္ရင္ အိုဘားမားပါ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အဲလုိနားလည္မႈမ်ိဳး မရွိဘူး။ ကိုယ္ခ်င္ရာကိုယ္လုပ္ၾကတယ္။ မစဥ္း စားဘူး။

နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူဟာGentleman ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ အမ်ိဳးသားတြေရာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြေရာ။ အဲ့ဒီလို မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နဲ႔ တမန္ေတာ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တာေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္းလြဲေခ်ာ္ေနမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ႏိုင္ငံတ၀ွမ္းမွာ အရည္အေသြးျမႇင့္တင္ၿပီး အေကာင္းဆံုးရပ္တည္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။