ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၁) မွ (၁၂၀) အထိ (ျပန္ဆိုသူ – မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္)
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၁)
وَقَالُواْ لَن يَدۡخُلَ ٱلۡجَنَّةَ إِلَّا مَن كَانَ هُودًا أَوۡ نَصَـٰرَىٰۗ تِلۡكَ
أَمَانِيُّهُمۡۗ قُلۡ هَاتُواْ بُرۡهَـٰنَڪُمۡ إِن ڪُنتُمۡ صَـٰدِقِينَ
သူတို႔က “ရဟူဒီ (သို႔မဟုတ္) ခရစ္ယာန္တို႔မွလဲြ၍ မည္သူမွ် ဂ်ႏၷသ္ အမတသုခံဘုံသို႔ ဘယ္ေသာ အခါမွ် ၀င္ေရာက္မည္မဟုတ္ေပ” ဟု ေျပာၾကေလသည္။ ယင္းသည္ကား သူတို႔၏လုိလားေတာင့္တခ်က္သာ ျဖစ္သည္။ အသင္တမန္ေတာ္ ဤသုိ႔ေျပာလုိက္ပါ။ “အကယ္၍ သင္တို႔သည္ မွန္ကန္တိက်စြာ ေျပာသူမ်ားဆိုပါလွ်င္ သင္တို႔၏ သက္ေသအေထာက္ အထားမ်ား ယူေဆာင္လာၾကပါေလ။” (ဘကရာဟ္ – ၁၁၁)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ လူတုိင္းလူတုိင္းသည္ မိမိကိုယ္မိမိ အေကာင္းျမင္ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ အေကာင္းျမင္ျခင္းကုိ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိသာ ထားသင့္ေပသည္။ အတုိင္းအတာေက်ာ္လြန္ခဲ့လွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ အေကာင္းအျမင္လြန္ခဲ့လွ်င္ သူတစ္ပါးအေပၚ အဆိုးျမင္လာတတ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖင့္ “ငါသည္သာ” “ငါတို႔သည္သာ” ဟူ သည့္ အတၱလြန္ကဲျခင္း အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိသြားေပမည္။ အတၱလြန္ကဲလာလွ်င္ မာန္မာနေထာင္လႊားလာေတာ့သည္။ လဲြမွားေသာဆႏၵက ေရွ႕တန္းေရာက္လာေတာ့သည္။ သူတစ္ပါးအေပၚ အထင္အျမင္ေသးလာေတာ့ေလသည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၂)
بَلَىٰ مَنۡ أَسۡلَمَ وَجۡهَهُ ۥ لِلَّهِ وَهُوَ مُحۡسِنٌ۬ فَلَهُ ۥۤ أَجۡرُهُ ۥ عِندَ رَبِّهِۦ وَلَا خَوۡفٌ عَلَيۡهِمۡ وَلَا هُمۡ يَحۡزَنُونَ
အမွန္တကယ္ေတာ့ ဤသုိ႔ အလ်ဥ္းမဟုတ္ေပ။ မည္သူမဆို သူ႔ကုိယ္သူ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ နာခံအပ္ႏွင္းၿပီး ေလာကကို အလွဆင္သူျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထုိသူအတြက္ သူ႔ကုိျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ေသာ အရွင္ျမတ္ထံ၌ သူႏွင့္ထုိက္တန္ေသာ အက်ိဳးရလဒ္မ်ား ရွိေပသည္။ သူတို႔အေပၚ၌ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးရိမ္ျခင္း၊ ပူေဆြးေသာကျဖစ္ျခင္းတို႔ အလ်ဥ္းရွိမည္မဟုတ္ေပ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၂)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ အတၱလြန္ကဲျခင္း၊ မာန္မာနေထာင္လႊားျခင္း၊ သူတစ္ပါးအေပၚ အထင္အျမင္ေသးျခင္းဟူသည္ မိမိ၏ဘ၀တစ္ခုလံုးကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ နာခံအပ္ႏွင္းထားသူ တစ္ဦးအတြက္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ မေကာင္းမႈမ်ား သာျဖစ္သည္။ ဤလုပ္ရပ္မ်ားသည္ ေလာကကို အလွဆင္သူမ်ားႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ လူသားတစ္ဦး၏ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးရိမ္ေနရျခင္း၊ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနရျခင္းမွာ သူ၏ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သလို စိတ္ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ႏူးျခင္း၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းျခင္းသည္လည္း သူ၏ယံုၾကည္ ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈ (အီမာန္ႏွင့္ အမလ္) အေပၚသာ မူတည္ေလသည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၃)
وَقَالَتِ ٱلۡيَهُودُ لَيۡسَتِ ٱلنَّصَـٰرَىٰ عَلَىٰ شَىۡءٍ۬ وَقَالَتِ ٱلنَّصَـٰرَىٰ
لَيۡسَتِ ٱلۡيَهُودُ عَلَىٰ شَىۡءٍ۬ وَهُمۡ يَتۡلُونَ ٱلۡكِتَـٰبَۗ كَذَٲلِكَ
قَالَ ٱلَّذِينَ لَا يَعۡلَمُونَ مِثۡلَ قَوۡلِهِمۡۚ فَٱللَّهُ يَحۡكُمُ بَيۡنَهُمۡ
يَوۡمَ ٱلۡقِيَـٰمَةِ فِيمَا كَانُواْ فِيهِ يَخۡتَلِفُونَ
“ရဟူဒီ” တို႔က “ခရစ္ယာန္တို႔သည္ (ခုိင္လံုတိက်ေသာ) အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ေပၚတြင္ အေျခခံ ထားၾကသည္မဟုတ္” ဟု ေျပာဆိုၾကေလသည္။
“ခရစ္ယာန္” တို႔ကလည္း “ရဟူဒီတို႔သည္ (ခုိင္လံုတိက်ေသာ) အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ေပၚတြင္ အေျခခံထားသည္မဟုတ္” ဟု ျပန္လည္စြပ္စဲြၾကေလသည္။
အမွန္တကယ္၌မူ သူတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ က်မ္းဂန္ကုိသာလွ်င္ ဖတ္ရြတ္လုိက္နာလ်က္ ရွိၾကေပသည္။ ထုိနည္းတူပင္ အသိတရား မရွိသူတို႔ကလည္း ရဟူဒီႏွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔၏ အေျပာအတိုင္း ထပ္တူေျပာဆိုလ်က္ ရွိေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ “ေကယာမသ္” ကမာၻ႕တရားစီရင္မည့္ ကာလ၌ သူတို႔အၾကား ကြဲျပားေနေသာ သေဘာထားအျမင္မ်ားကုိ ဆံုးျဖတ္စီရင္ေတာ္မူေပမည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၃)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ ရဟူဒီတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထုတ္ျပန္ေပးထားေသာ ေသာင္ရသ္က်မ္းကုိ လက္ကိုင္ျပဳ ထားပါလ်က္ တစ္ဖက္က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထုတ္ျပန္ေပးထားေသာ “အင္ဂ်ီလ္”က်မ္းကုိ လက္ကိုင္ျပဳထားသူ ခရစ္ယာန္မ်ားအား အျပစ္ဖို႔ စြပ္စဲြလ်က္ရွိသည္။ အလားတူ ခရစ္ယာန္တို႔ကလည္း ရဟူဒီမ်ားကုိ အျပန္အလွန္အျပစ္ဖို႔ စြပ္စဲြေနၾကေပသည္။ အမွန္တကယ္၌မူ ရဟူဒီတို႔လက္၀ယ္ရွိ ေသာင္ရသ္က်မ္းသည္လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္တို႔ လက္၀ယ္ရွိ အင္ဂ်ီလ္းက်မ္းသည္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းကသာ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးထားသည္ ျဖစ္ရာ အေျခခံတစ္ခုတည္းအေပၚ၌သာ တည္ရွိေနေပသည္။ ဤသုိ႔အျပန္အလွန္ အျပစ္ဖို႔စြပ္စဲြေနျခင္းကုိ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ႏွစ္သက္ေတာ္မမူေခ်။
ထုိကဲ့သို႔က်မ္း(၂)က်မ္းကုိ လက္ကိုင္ျပဳၿပီး တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္စြပ္စဲြေနသည့္ ရဟူဒီႏွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔ထက္ပို၍ အေျခအေနဆိုးေသာ အုပ္စုတစ္စုရွိသည္။ ထုိအုပ္စုမွာ မြတ္စလင္မ္ဆိုေသာ အုပ္စုပင္ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္မ္တို႔က တစ္က်မ္းတည္းေသာ “ကုရ္အာန္” ကုိယံုၾကည္လက္ကိုင္ျပဳၿပီး အခ်င္းခ်င္းအျပစ္ဖို႔စြပ္စဲြရင္းျဖင့္ ရဟူဒီႏွင့္ခရစ္ယာန္တို႔ထက္ နိမ့္က်ေသာအေျခအေနဆီသို႔ ဦးတည္လ်က္ရွိၾကေပသည္။
အမွန္တကယ္၌မူ မြတ္စလင္မ္တို႔အေနျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းတစ္ဦးကုိတစ္ဦး အျပန္အလွန္ ပုတ္ခပ္စြပ္စဲြေနျခင္းထက္ မိမိလက္ခံထားေသာ ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ထားသည္မ်ားကုိ လုိက္နာက်င့္သံုးျပျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔လက္ခံယံု ၾကည္ထားေသာ ယံုၾကည္ခ်က္အီမာန္ႏွင့္ ခံယူခ်က္ “ယကီန္း” အေပၚတြင္သာ ရပ္တည္သင့္ေပသည္။ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ဂုိဏ္းဂဏစဲြမ်ား အေျချပဳၿပီး အျပန္အလွန္ အျပစ္ဖို႔ရန္ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ေပ။ မည္သူမွန္သည္၊ မည္သူမွားသည္ကုိ မိမိတို႔က မဆံုးျဖတ္ဘဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကုိသာ နာခံရင္းျဖင့္ မြတ္စလင္မ္ပီသစြာ ေနထုိင္ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၄)
وَمَنۡ أَظۡلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَـٰجِدَ ٱللَّهِ أَن يُذۡكَرَ فِيہَا ٱسۡمُهُ ۥ وَسَعَىٰ
فِى خَرَابِهَآۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ مَا كَانَ لَهُمۡ أَن يَدۡخُلُوهَآ إِلَّا خَآٮِٕفِينَۚ لَهُمۡ
فِى ٱلدُّنۡيَا خِزۡىٌ۬ وَلَهُمۡ فِى ٱلۡأَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ۬
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္အား ႏွလံုးသြင္း အိဘာဒသ္ျပဳျခင္းကုိ တားျမစ္ၿပီး ယင္း၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား၏ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းကုိ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္သူထက္ ပို၍ မုိက္မဲဆိုးယုတ္သူ အဘယ္သူ ရွိပါဦးမည္နည္း။ ထိုသူတို႔ ကုိယ္တိုင္ပင္ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္ရာတြင္ က်ိဳးႏြံနာခံသူအျဖစ္သာ ၀င္ေရာက္ရေပမည္။ ထုိသူ (၀တ္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ျခင္းအားတားျမစ္ၿပီး ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးျပဳသူမ်ား) တို႔အတြက္ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ သိကၡာမဲ့သလို အနာဂတ္ကာလ၌လည္း ႀကီးမားလွစြာေသာ ျပစ္ဒဏ္ရွိေလသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၄)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ (မဆ္ဂ်ီးဒ္) သုိ႔လာေရာက္ၿပီး “အိဘာဒသ္” ျပဳသူ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကုိမွ် မည္သူကမွ် ပိတ္ပင္တားျမစ္ခြင့္မရွိေပ။ “ေသာ၀္ဟီးဒ္” (၀ါ) အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းရွိသည္ဟူသည့္ ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက လက္ကိုင္ျပဳထားႏုိင္သလို အမ်ိဳး သမီးတစ္ဦးကလည္း ခံယူလက္ကိုင္ျပဳထားႏုိင္ေပသည္။ “ဆြလာသ္” တည္ေဆာက္ျခင္းကုိလည္း အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး မခြဲျခားဘဲ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ အလားတူ “ဇကားသ္” ေပးျခင္း၊ “ဆြီယာမ္” တည္ေဆာက္ ျခင္း၊ “ဟဂ်္” ျပဳျခင္းတို႔ကုိ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမခြဲျခားဘဲ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပ႒ာန္းထားသလို အလႅာဟ့္တမန္ေတာ္ျမတ္ကလည္း လက္ေတြ႕သ႐ုပ္ျပ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံမ်ား၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ ၀င္ေရာက္ “အိဘာဒသ္” ျပဳ တရားဘာ၀နာ စီးျဖန္းခြင့္မရရွိေအာင္ ပိတ္ပင္ထားသူမ်ားမွာ မည္သူမ်ားျဖစ္ပါသနည္း။ ၀တ္ေက်ာင္း ေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕၀င္မ်ားေလာ၊ ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၏ ေရွ႕ေဆာင္ဗလီဆရာမ်ားေလာ သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရးအဖဲြ႔ အစည္း အသင္းအပင္းမ်ားကေလာ။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အလႅာဟ့္တမန္ေတာ္က ခြင့္ျပဳထားၿပီးသည့္ ခြင့္ျပဳခ်က္တစ္ရပ္ကုိ ပိတ္ပင္ဖီဆန္ခ်ိဳး ေဖာက္ကန္႔ကြက္သူကုိ အလႅာဟ္ႏွင့္အလႅာဟ့္တမန္ေတာ္က မည္သုိ႔သတ္မွတ္မည္နည္း။ ထုိသူမ်ားႏွင့္ အလႅာဟ့္ အမိ္န္႔ကုိ ဖီဆန္ခ်ိဳးေဖာက္သူ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ ရဟူဒီတို႔မွာ မည္သို႔ျခားနားမည္နည္း။
အလႅာဟ့္အမိန္႔ကုိမ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ထိုကဲ့သုိ႔ေသြဖည္ဆန္႔က်င္သူတို႔၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိ ေလးစား၊ လုိက္နာသူ မ်ားအေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘယ္လိုသေဘာထားမည္နည္း။
ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ဆိုသည္မွာ မြတ္စလင္မ္ထု တစ္ရပ္လံုးအတြက္ ဆံုဆည္းရာ၊ နာခံ႐ိုက်ိဳးဖြယ္ရာ႒ာန တစ္ခုသာျဖစ္သည္။ လူသားတို႔၏ တုိးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းကုိ ဦးတည္ရည္ရြယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည့္ ေနရာ႒ာနျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ကမာ ၻဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ အတင္းအဖ်င္း ေျပာစရာ႒ာနျဖစ္ေနသည္။ ဗံုးခဲြလူသတ္ရာ ႒ာနျဖစ္ေနသည္။ ဘာသာျခားမ်ားက လာေရာက္က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ မြတ္စလင္မ္ အမည္တြင္သူမ်ားကပင္ ယင္းအမႈမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔မြတ္စလင္မ္တို႔ သိကၡာက်ရေပၿပီ။ မနက္ျဖန္ဆိုလွ်င္ မြတ္စလင္မ္တို႔အတြက္ ေနရာရွိေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၅)
وَلِلَّهِ ٱلۡمَشۡرِقُ وَٱلۡمَغۡرِبُۚ فَأَيۡنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجۡهُ ٱللَّهِۚ إِنَّ ٱللَّهَ وَٲسِعٌ عَلِيمٌ۬
အေရွ႕အရပ္တစ္ခြင္တစ္ျပင္၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္လည္းေကာင္း၊ အေနာက္အရပ္တစ္ခြင္ တစ္ျပင္၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌သာ ရွိေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ ရာ အဘယ္အရပ္သို႔မဆို သင္တို႔ဦးတည္ရာျဖစ္ေစ ထုိဦးတည္ရာ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ (စိုးပုိင္မႈဆုိင္ရာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ) ရွိေလသည္။ ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္မႈက ျဖန္႔လ်က္ လႊမ္းၿခံဳလ်က္ရွိေပသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၅)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ မဟာစၾက၀ဠာတစ္ခြင္တစ္ျပင္၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဥေပဒအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိေသာေနရာဟူ၍ မရွိေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဥပေဒႏွင့္ကင္းလြတ္ေသာေနရာ ဟူ၍လည္း လံုး၀မရွိေပ။ ေနရာတုိင္း၊ အရပ္ေဒ သတိုင္းသည္ အရွင္ျမတ္ျပ႒ာန္းထားေသာအမိန္႔ကုိ နာခံ႐ုိက်ိဳးလ်က္ ရွိေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ မ်က္ကြယ္ရာကုိရွာဖုိ႔ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
ဥပမာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မီးကုိပူျခင္းဟု သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းလုိက္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ လူတစ္ေယာက္သည္ မီးကုိ မည္သည့္ေနရာ အရပ္ေဒသ၌ျဖစ္ေစ ကုိင္ၾကည့္ပါက “ပူျခင္း” ဟူေသာ ဂုဏ္သတိၱကုိသာ ေဖာ္ေပးမည္ျဖစ္ သည္။ အလြန္ေအးခဲေသာ ကမာၻ႔၀င္႐ိုးစြန္းေဒသမ်ား၌ျဖစ္ေစ၊ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚ၌ျဖစ္ေစ လကမာၻေပၚ၌ျဖစ္ေစ ယင္း ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ပံုေသသတ္မွတ္ အက်ံဳး၀င္လ်က္ရွိသည္။ `မီးကုိကုိင္ၾကည့္ရာ ေအးေနပါသည္´ဆိုေသာအဆိုကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေတြ႕ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မီးကုိ “ေအးေစ” ဟု ျပ႒ာန္းအမိန္႔ေပး ျပန္လွ်င္လည္း မီးသည္ေအးျမသြားမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အလိုက် ျဖန္႔က်က္တည္ရွိေနေလသည္။ ဤအာယသ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအရပ္ရပ္ကုိ အလႅာဟ္၏ မ်က္ႏွာေတာ္ဟု တင္စားသံုးႏႈန္းထားေလသည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၆)
وَقَالُواْ ٱتَّخَذَ ٱللَّهُ وَلَدً۬اۗ سُبۡحَـٰنَهُ ۥۖ بَل لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ
وَٱلۡأَرۡضِۖ كُلٌّ۬ لَّهُ ۥ قَـٰنِتُونَ
“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သားေတာ္တစ္ပါးကုိ ရယူထားသည္” ဟု သူတို႔ေျပာဆိုခဲ့ၾကေပၿပီ။ ဤသုိ႔ လံုး၀မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူၿပီး ယင္းေျပာဆုိခ်က္ႏွင့္ လားလားမွ် မအပ္စပ္ေပ။ မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္ရွိ အရာအားလံုးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အတြက္သာလွ်င္ျဖစ္ သည္။ အရာရာတိုင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အခါမလပ္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ႐ိုက်ိဳးနာခံလ်က္ရွိသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၆)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တြင္ သားေတာ္တစ္ပါး ရွိသည္ဟုလည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္မ်ားအနက္ ဖခင္ မရွိဘဲေမြးဖြားခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္တစ္ပါးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊ မွားယြင္းစြာေျပာဆိုေနၾကသူမ်ား ရွိေလသည္။ ထုိအဆိုကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လံုး၀ျငင္းပယ္ ကန္႔ကြက္ေလသည္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ သားေတာ္ဆိုလွ်င္ အလႅာဟ္က သူ၏သားကုိ အေမြအျဖစ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကုိ လႊဲေပးရမည္ျဖစ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသို႔လႊဲေပးခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ တင္စားသည္ဆိုရေလာက္ေအာင္လည္း ခိုင္းႏႈိင္းသင့္ေသာအရာ မဟုတ္ေပ။
ထုထည္ႀကီးမားစြာျဖင့္ရွိေနၿပီးေသာ မဟာစၾက၀ဠာတစ္ခုလံုးသည္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အမိန္႔ေတာ္ကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဦးညြတ္နာခံေနသည္ျဖစ္ရာ ထုိသုိ႔စြပ္စဲြေနသူမ်ားက မည္သည့္အတြက္ နာခံ႐ိုက်ိဳးျခင္းမရွိဘဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ စြပ္စဲြေျပာဆိုေနၾကပါသနည္း။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၇)
بَدِيعُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِۖ وَإِذَا قَضَىٰٓ أَمۡرً۬ا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ ۥ كُن فَيَكُونُ
မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ကမာၻၿဂိဳဟ္ကုိ စတင္ျဖစ္ထြန္းေစေတာ္မူေသာ အစဦးပိုင္ရွင္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္) က အမိန္႔ေတာ္တစ္ရပ္ကုိ စီမံျပ႒ာန္းေတာ္မူလိုလွ်င္ “ျဖစ္ေစ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္႐ံုမွ်ျဖင့္ ယင္းအရာသည္ ဆင့္ကဲျဖစ္ထြန္းလာေတာ့သည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၇)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အလိုေတာ္သည္ ျဖစ္တည္လာရသည္သာ ရွိေလသည္။ အလိုဆႏၵမၿပီး ေျမာက္သည္ဟူ၍မရွိေခ်။ မည္သူမွ်ကလည္း ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ တားဆီး၍မရေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျဖစ္ေစလို လွ်င္ ယင္းဆႏၵသည္ အရွင္ျမတ္၏အစီအမံႏွင့္အညီ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့သည္။ ဤသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အေပၚ နာခံ႐ိုက်ိဳးလုိက္နာမႈကုိ ျပသျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားတိို႔ကုိ ေကာင္းမြန္တိုးတက္ေစလိုေသာ ဆႏၵရွိသည္။ သို႔ေသာ္ အလႅာဟ့္ဆႏၵ အတိုင္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ေပမည္။ ဤသည္ နာခံ႐ုိက်ိဳးမႈ မရွိျခင္းကုိ ျပေလသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားကုိ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ျပဳထားေသာ ဆႏၵေတာ္က ပို၍အေရးသာလ်က္ရွိေပသည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၈)
وَقَالَ ٱلَّذِينَ لَا يَعۡلَمُونَ لَوۡلَا يُكَلِّمُنَا ٱللَّهُ أَوۡ تَأۡتِينَآ ءَايَةٌ۬ۗ كَذَٲلِكَ
قَالَ ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِهِم مِّثۡلَ قَوۡلِهِمۡۘ تَشَـٰبَهَتۡ قُلُوبُهُمۡۗ قَدۡ بَيَّنَّا ٱلۡأَيَـٰتِ لِقَوۡمٍ۬ يُوقِنُونَ
အသိတရားမရွိသူတို႔က ဤသုိ႔ေျပာဆိုၾကေလသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ငါတို႔ႏွင့္တုိက္႐ိုက္စကား မေျပာရေလသနည္း။ သို႔တည္းမဟုတ္ ငါတို႔ထံ “အာယသ္ေတာ္” တစ္ပုဒ္ မခ်ေပးရ ေလသနည္း။ ထုိနည္းတူပင္ သူတို႔၏အလ်င္က (အီစ္ရာအီလ္မ်ိဳးႏြယ္) တို႔ကလည္း သူတို႔ေျပာသကဲ့သို႔ ေျပာခဲ့ ၾကေလသည္။ သူတို႔၏ႏွလံုးသားမ်ားက တထပ္တစ္သားတည္းျဖစ္ခဲ့ၾကေပၿပီ။ ငါအရွင္ျမတ္ကမူ အခါမလပ္ စဥ္ဆက္မျပတ္ နာခံ႐ိုက်ိဳးေနသည့္ လူအုပ္စုအတြက္ မ်ားျပားလွစြာေသာ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားကုိ ရွင္းလင္းထင္ရွားျပဆုိခဲ့ၿပီးျဖစ္ေလသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၈)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၁၉)
إِنَّآ أَرۡسَلۡنَـٰكَ بِٱلۡحَقِّ بَشِيرً۬ا وَنَذِيرً۬اۖ وَلَا تُسۡـَٔلُ عَنۡ أَصۡحَـٰبِ ٱلۡجَحِيمِ
ဧကန္အမွန္ပင္ ငါအရွင္ျမတ္က သင္တမန္ေတာ္အား ပကတိသစၥာတရား (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္) ျဖင့္ သတင္းေကာင္းေပးသူအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အသိေပးႏႈိးေဆာ္သူ အျဖစ္လည္းေကာင္း ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၿပီးေနာက္ သင္သည္ ငရဲဘံုသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လံုး၀စစ္ေဆးေမးျမန္း ခံရမည္မဟုတ္ေပ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၁၉)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၂၀)
وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡۗ
قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم
بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ
“ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္သည္သာလွ်င္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းညႊန္ ခ်က္” ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အသင္တမန္ေတာ္ထံ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ အသိတရားေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီးမွ အသင္က သူတို႔၏ လုိအင္ဆႏၵအေပၚ ဖ၀ါးေျခထပ္ လုိက္ပါသြားမည္ဆုိလွ်င္ သင့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္၌ အားကိုးအားထားရာ တစ္စံုတစ္ရာရွိမည္မဟုတ္သလို အကူအညီလည္းရွိမည္မဟုတ္ေခ်။ (ဘကရာဟ္ – ၁၂၀)
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၀၁) မွ (၁၁၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္