ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၁) မွ (၁၇၀) အထိ (ျပန္ဆိုသူ – မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္)
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၁)
إِنَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ وَمَاتُواْ وَهُمۡ كُفَّارٌ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ عَلَيۡہِمۡ لَعۡنَةُ ٱللَّهِ وَٱلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةِ وَٱلنَّاسِ أَجۡمَعِينَ
ဧကန္အမွန္ပင္ ထုိသူတို႔သည္ အမွန္တရား၊ သစၥာတရားကုိ ေသြဖည္ျငင္းပယ္ၾကသည္။ ၿပီးေနာက္ ထုိျငင္းပယ္ေသြဖည္သူအျဖစ္ ဘ၀ကုိ နိဂံုးခ်ဳပ္ၾကသည္။ ထုိသူတို႔အေပၚ၀ယ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျပစ္တင္ ႐ႈံ႕ခ်မႈသည္လည္းေကာင္း၊ “မလာအိကာဟ္” တို႔၏ ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်မႈသည္ လည္းေကာင္း၊ လူသားတို႔၏ျပစ္တင္ ႐ႈံ႕ခ်မႈသည္လည္းေကာင္း၊ တစ္စုတစ္စည္းတည္း သက္ေရာက္ေပၿပီ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၁)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၂)
خَـٰلِدِينَ فِيہَاۖ لَا يُخَفَّفُ عَنۡہُمُ ٱلۡعَذَابُ وَلَا هُمۡ يُنظَرُونَ
သူတို႔သည္ ထုိျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်ခံရမႈထဲ၌ပင္ နစ္မြန္းေနေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ကား ျပစ္ဒဏ္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္၍ ထုိျပစ္ဒဏ္သည္ သူတို႔အတြက္ ေပါ့ပါးေသာ ျပစ္ဒဏ္တစ္ရပ္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ဆိုင္းငံ့ျပစ္ဒဏ္လည္း ျဖစ္မည္မဟုတ္ေပ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၂)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၃)
وَإِلَـٰهُكُمۡ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬ۖ لَّآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ ٱلرَّحِيمُ
တစ္ဆူတည္းေသာ (ၿပိဳင္ဖက္ကင္း) အရွင္သည္သာလွ်င္ သင္တို႔၏ ဆည္းကပ္အားထားရာ အရွင္ျဖစ္သည္။ ထိုအရွင္မွလြဲ၍ အျခားဆည္းကပ္အားထားဖြယ္ရာ အရွင္ဟူ၍ လံုးဝမရွိေပ။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အနႏ ၱဂရုဏာေတာ္ရွင္၊ အနႏ ၱေမတၱာေတာ္ရွင္ ျဖစ္သည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၃)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၄)
إِنَّ فِى خَلۡقِ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَٱخۡتِلَـٰفِ ٱلَّيۡلِ وَٱلنَّهَارِ وَٱلۡفُلۡكِ ٱلَّتِى
تَجۡرِى فِى ٱلۡبَحۡرِ بِمَا يَنفَعُ ٱلنَّاسَ وَمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ مِنَ ٱلسَّمَآءِ
مِن مَّآءٍ۬ فَأَحۡيَا بِهِ ٱلۡأَرۡضَ بَعۡدَ مَوۡتِہَا وَبَثَّ فِيہَا مِن ڪُلِّ
دَآبَّةٍ۬ وَتَصۡرِيفِ ٱلرِّيَـٰحِ وَٱلسَّحَابِ ٱلۡمُسَخَّرِ بَيۡنَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلۡأَرۡضِ لَأَيَـٰتٍ۬ لِّقَوۡمٍ۬ يَعۡقِلُونَ
ဧကန္အမွန္ပင္ မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္အား စီရင္ျဖစ္ထြန္းကားေစမႈ၌လည္းေကာင္း၊ ေန႔ႏွင့္ည တစ္လွည့္စီ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနေစမႈ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူသားတို႔အက်ိဳးငွာ ေရျပင္ေပၚ၌ ကူးလူးသြား လာေနေသာ ေရယာဥ္မ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျခာက္ေသြ႔ပတ္ၾကားအက္ေနၿပီးေနာက္ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က ေကာင္းကင္မွ မိုးေရရြာသြန္းေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ထုိမိုးေရေၾကာင့္ ျပန္လည္ရွင္သန္လာေသာ ကမာၻ ေျမ၌လည္းေကာင္း၊ ထုိကမာၻေျမ၌ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပန္႔ႏွံ႔ျဖစ္ထြန္းေနေသာ သတၱေလာကတို႔၌လည္း ေကာင္း၊ အရပ္မ်က္ႏွာအသီးသီးတြင္ ဥဒဟုိ တိုက္ခတ္ေနေသာ ေလေျပ၊ ေလညႇင္းမ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အာကာသေကာင္းကင္ႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္တုိ႔အၾကား လႈပ္ရွားေနေသာ တိမ္တိုက္မ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္သူ လူ႔အစုဖြဲ႕အတြက္ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားရွိေလသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၄)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၃း၁၉၀) ၌ လည္း ဤသို႔ျပဆုိထားေလသည္။
“ဧကန္မုခ်ပင္ မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္အား စီရင္ျဖစ္ထြန္းထားေစမႈ၌လည္းေကာင္း၊ ေန႔ႏွင့္ည အလွည့္က် ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနမႈ၌လည္းေကာင္း၊ အသိပညာရွင္မ်ားအတြက္ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား ရွိေလသည္။” (ကုရ္အာန္ – ၃း၁၉၀)
စူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယတ္(၁၆၄) ၌ေဖာ္ျပထားေသာ “ဆင္ျခင္သံုးသပ္သူ လူ႔အစုအဖဲြ႕” ဟူသည့္ေ၀ါဟာရ ကုိ ကုရ္အာန္(၃း၁၉၀) ၌ “အုလြလ္အလ္ဗါဗ္း” – အသိဉာဏ္ပညာရွင္မ်ားဟု ျပန္လည္ဖြင့္ဆို ထားေလသည္။ ဤသည္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အသိဉာဏ္ရွိျခင္း၊ အသိပညာရွိျခင္း၊ စူးစမ္းေလ့လာ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ ကုိ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္သည့္သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ “ပညာရွင္” ကုိ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ေခတ္မီပညာေရးစနစ္ ကုိ အားေပးေထာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ ဘာသာေရးပညာရွင္မ်ား ေမြးထုတ္ရာ အစၥလာမ္ဘာသာေရး ေက်ာင္းမ်ား၌လည္း တိက်မွန္ကန္ခိုင္လံုေသာ “အိုလမာေအဟာက္” ပညာရွင္ျဖစ္ရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လိုလား ႏွစ္သက္ၿပီး လမ္းညႊန္ေနေသာ အထက္ပါေခတ္ပညာရပ္မ်ားကုိပါ ပူးတြဲသင္ၾကားေပးသင့္ၿပီးျဖစ္သည္။
ဥပမာအားျဖင့္ အထက္ပါအာယသ္ေတာ္ (၂း၁၆၄) ၌ ေရယာဥ္မ်ား၊ သေဘၤာမ်ား၊ ေရျပင္ေပၚတြင္ ခုတ္ေမာင္း သြားလာေနမႈကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စီရင္ျဖစ္ထြန္းမႈဆိုင္ရာ “ကြဒ္ရသ္” ေတာ္အျဖစ္ ျပဆုိထားေလသည္။ အမွန္တကယ္ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ သံႏွင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ ပင္အပ္တစ္ေခ်ာင္းကုိ ေရထဲပစ္ခ်လွ်င္ ေရျမဳပ္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တန္ခ်ိန္ရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေလးလံေသာသံႏွင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ ေရတြင္မနစ္ျမဳပ္ဘဲ ေရေပၚတြင္ သြားလာလႈပ္ရွားႏုိင္သနည္း။
ဤသည္မွာ တန္ခ်ိန္ရာႏွင့္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေလးလံေသာသေဘၤာမ်ား ေရေပၚတြင္ေပၚေနရျခင္းမွာ မိမိႏွင့္ထု ထည္တူေသာေရကုိ ဖယ္ထုတ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ထုထည္ျခင္းတူ ေရကုိ မဖယ္ထုတ္ႏိုင္ေသာ ပင္အပ္ မွာမူ ေရျမဳပ္သြားရေလသည္။ ယင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ထားၿပီးေသာ နိယာမ(ကြဒ္ရသ္ေတာ္)တစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဤနိယာမကုိ `အာခီမီးဒီး´ဟုအမည္တြင္သူ ပညာရွင္တစ္ဦးက ရွာေဖြေတြ႕ရွိရာ ယေန႔ထိတိုင္ လူသား တို႔အတြက္ အက်ိဳးရွိ အသံုး၀င္လ်က္ရွိသည္။ ဤသို႔ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နိယာမမ်ားကုိ အစၥလာမ္ဘာသာေရး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားဖို႔အခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၅)
وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَندَادً۬ا يُحِبُّونَہُمۡ كَحُبِّ ٱللَّهِۖ وَٱلَّذِينَ
ءَامَنُوٓاْ أَشَدُّ حُبًّ۬ا لِّلَّهِۗ وَلَوۡ يَرَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُوٓاْ إِذۡ يَرَوۡنَ ٱلۡعَذَابَ أَنَّ ٱلۡقُوَّةَ لِلَّهِ
جَمِيعً۬ا وَأَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعَذَابِ
လူသားတို႔အနက္ အခ်ိဳ႕သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သကဲ့သို႔ သူတို႔ခ်စ္ျမတ္ႏုိး ေသာ အလႅာဟ္မွအပ အျခားအရာကုိလည္း ျမတ္ႏိုးရယူ လက္ကိုင္ျပဳထားလ်က္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ အီမာန္ သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကသူတို႔ကမူ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္း အေပၚ၌သာ အတိုင္းထက္အလြန္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးၾကေပသည္။ အကယ္၍ မေတာ္မတရား က်င့္ႀကံသူတုိ႔ ၾကည့္တတ္မည္ဆိုလွ်င္ ျပစ္ဒဏ္ကုိ သုူတို႔ မလြဲဧကန္ ျမင္ၾက မည္သာျဖစ္သည္။ ဧကန္မုခ်ပင္ အလံုးစံုေသာစြမ္းပကားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ၌သာ တစ္စုတစ္စည္း တည္းရွိၿပီး ထုိအရွင္သည္ ျပင္းထန္လွေသာ ျပစ္ဒဏ္ကုိ ခ်မွတ္ႏိုင္ေသာအရွင္ျဖစ္သည္ဟု သူတို႔႐ႈျမင္သံုးသပ္ဖို႔ လုိအပ္ေပသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၅)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၆)
إِذۡ تَبَرَّأَ ٱلَّذِينَ ٱتُّبِعُواْ مِنَ ٱلَّذِينَ ٱتَّبَعُواْ وَرَأَوُاْ ٱلۡعَذَابَ وَتَقَطَّعَتۡ بِهِمُ ٱلۡأَسۡبَابُ
ဦးစီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ တင္ပို႔၊ တြန္းပို႔ျခင္းခံထားရသူတို႔သည္ (သူတို႔က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ်ႏွင့္ ပတ္သက္၍) ခံစားရမည့္ျပစ္ဒဏ္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ သူတို႔၏ေနာက္လုိက္၊ ေနာက္ပါမ်ားကုိ အဆက္ ျဖတ္ခဲ့ၾကေလသည္။ သူတို႔ မူလစုစည္းဖို႔ရာ ျဖစ္လာရသည့္ အေျခခံအေၾကာင္းအရာတို႔သည္လည္း အပုိင္းပုိင္းအစစ က်ိဳးျပတ္သြားခဲ့ရေလသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၆)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ၿပိဳကြဲရျခင္း၌ “အုပ္စုဖြဲ႕ျခင္း” ဆိုသည္ကလည္း အေၾကာင္းအခ်င္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က အုပ္စုအတြင္း မိမိၾသဇာသက္ေရာက္ တည္ၿမဲေရးအတြက္ “ဆရာ” ေမြးၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ တပည့္ေမြးၾကေလသည္။ တပည့္ေမြးသူတို႔က တပည့္ကုိ ေရွ႕တန္းတင္အသံုးခ်သလုိ ဆရာေမြးသူမ်ားကလည္း သူတို႔ ျဖစ္ေစခ်င္သည့္ဆႏၵကုိ ဆရာ့ႏႈတ္မွ ဆရာ့ၾသဇာျဖင့္ ျမြက္ဟေစ၏။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆရာေမြးျခင္း၊ တပည့္ေမြးျခင္းတို႔၌ တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕ အုပ္စုကြဲသ႑ာန္ ဆက္ဆံၾကၿပီး၊ အားၿပိဳင္ မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္။ ထုိအစုအဖြဲ႕မ်ားသည္ မိမိတို႔အစုအဖြဲ႕ တစ္ခုခ်င္းစီ၌ မလိုလားအပ္ေသာ ၊ မခုိင္လံုေသာ ကိစၥတစ္ခုကုိ အရင္းခံျပဳ၍ ျပႆနာရွာလာၾကေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အစုအဖြဲ႕တိုင္းသည္ မိမိတို႔လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပတ္ သက္၍ တစ္စံုတစ္ရာေသာျပႆနာကုိ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ `ဆရာ´ဆိုသူက တပည့္မ်ားကုိစြန္႔ပစ္၍ ကိုယ္လြတ္႐ံုးေလေတာ့သည္။ တပည့္မ်ားအတြင္း၌လည္း တစ္ဦးကုိတစ္ဦး ျပႆနာရွာ အျပစ္ဖုိ႔၍ အဆက္ျဖတ္ၿပီး ကြဲၿပဲသြားေလေတာ့သည္။ သူ႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါ၊ ငါ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါဟု တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ စြဲခ်က္တင္ေလေတာ့ သည္။ ဤသည္မွာ ကုရ္အာန္နည္းမက်ေသာ `လူပုဂၢိဳလ္ကုိးကြယ္ေရး၀ါဒ´ကုိ ေမြးဖြားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၇)
وَقَالَ ٱلَّذِينَ ٱتَّبَعُواْ لَوۡ أَنَّ لَنَا كَرَّةً۬ فَنَتَبَرَّأَ مِنۡہُمۡ كَمَا تَبَرَّءُواْ مِنَّاۗ كَذَٲلِكَ
يُرِيهِمُ ٱللَّهُ أَعۡمَـٰلَهُمۡ حَسَرَٲتٍ عَلَيۡہِمۡۖ وَمَا هُم بِخَـٰرِجِينَ مِنَ ٱلنَّارِ
ေနာက္လုိက္တပည့္မ်ားက “ငါတို႔တစ္ခါေလာက္ ျပန္ဆံုခ်င္ပါေသးတယ္။ သူတို႔က ငါတို႔ကုိ ပစ္ထားခဲ့သလို ငါတို႔ကလည္း သူတို႔ကုိ ျပန္ၿပီး စြန္႔ပစ္ထားလုိက္ခ်င္စမ္းပါဘိ” ဟု ႀကံဳး၀ါးၾကေလသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူတို႔အေပၚ သူတို႔လုပ္ရပ္၏အနိ႒ာ႐ံုကုိ ျပသေတာ္မူေလၿပီ။ စင္စစ္မွာေတာ့ သူတို႔ သည္ ေသာကမီးထဲမွ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ၾကေတာ့ေပ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၇)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၈)
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ كُلُواْ مِمَّا فِى ٱلۡأَرۡضِ حَلَـٰلاً۬ طَيِّبً۬ا وَلَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَٲتِ
ٱلشَّيۡطَـٰنِۚ إِنَّهُ ۥ لَكُمۡ عَدُوٌّ۬ مُّبِينٌ
အို… လူသားအေပါင္းတို႔ သင္တို႔သည္ ကမာၻေျမေပၚရွိ စားသံုးဖြယ္ရာမ်ားအနက္မွ `ဟလာလ္´ခြင့္ျပဳ ထားၿပီးေသာ၊ `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ၿပီး ေဘးဥပါဒ္တစ္စံုတစ္ရာ မျဖစ္ေစဘဲ လူကုိ ခြန္အားျဖစ္ေစ ေသာ အစာအဟာရမ်ိဳးကုိသာ စားသံုးၾကပါေလ။ သင္တို႔သည္ `႐ႈိင္တြာန္´အဖ်က္သေဘာ၏ ေျခလွမ္း ေနာက္သုိ႔ မလုိက္ၾကေလႏွင့္။ ဧကန္အမွန္ပင္ `႐ႈိင္တြာန္´သည္ သင္တို႔အတြက္ ထင္ရွားရွင္းလင္းေသာ ရန္သူျဖစ္သည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၈)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ ကမာၻေပၚတြင္ လူသားတို႔အတြက္ စားသံုးဖြယ္ရာ အေျမာက္အမ်ားရွိေလသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ အစားအစာမ်ားသည္ လူကုိအက်ိဳးျပဳေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အစားအစာမ်ားသည္ လူကုိေဘးဥပါဒ္ျဖစ္ေစသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လူသားတို႔အတြက္ စားေသာက္ဖြယ္ရာကုိ သတ္မွတ္ေပးသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က သတ္မွတ္ေပးေသာ လူသားအတြက္ အစားအစာမွာ-
(၁) `ဟလာလ္´ဟုေခၚေသာ သတ္မွတ္ခြင့္ျပဳခ်က္ရွိရမည္။ ဥပမာ အေသသား၊ ေသြး၊ ၀က္သား စသည္တို႔မွာ `ဟရာမ္´တားျမစ္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီးေသာ အစားအစာမ်ားျဖစ္သည္။
(၂) `ဟလာလ္´ခြင့္ျပဳထားၿပီးေသာ္ျငားလည္း `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´ဟုေခၚေသာ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္မႈရွိရမည္။ ေဘးဥပါဒ္ တစ္စံုတစ္ရာ မျဖစ္ေစရသည့္အျပင္ လူကုိ ခြန္အားျဖစ္ေစရမည္။ ဥပမာ- စနစ္တက် သန္႔စင္ခ်က္ျပဳတ္ထားၿပီးေသာ အမဲသားဟင္းတစ္ခြက္သည္ `ဟလာလ္´ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ပုပ္သိုးသြားေသာ အမဲသားဟင္းတစ္ခြက္မွာမူ `တိြဳင္ ယစ္(ဗ)´မျဖစ္ေတာ့သည့္အတြက္ စားသံုးျခင္းမျပဳႏုိင္ေပ။ သၾကားသည္ လူသားအားလံုးအတြက္ `ဟလာလ္´ျဖစ္ ေသာ္လည္း ဆီးခ်ိဳေ၀ဒနာရွင္အတြက္ `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´မဟုတ္သည့္အတြက္ စားသံုးရန္ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ျပ႒ာန္းထားေသာ လူသားတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမွာ (၁) `ဟလာလ္´ျဖစ္ရမည္။ (၂) မိမိတို႔တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ `တြိဳင္ယစ္(ဗ)´ျဖစ္ရေပမည္။
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၆၉)
إِنَّمَا يَأۡمُرُكُم بِٱلسُّوٓءِ وَٱلۡفَحۡشَآءِ وَأَن تَقُولُواْ عَلَى ٱللَّهِ مَا لَا تَعۡلَمُونَ
`႐ႈိင္တြာန္´က သင္တုိ႔ကုိ မေကာင္းမႈဒုစ႐ုိက္ကုိလည္းေကာင္း၊ ရွက္ဖြယ္ ပါပညစ္က်ဴးမႈကုိလည္း ေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အေပၚ သင္တို႔မသိရွိသည္မ်ားကုိ စြပ္စဲြေျပာဆုိၾကရန္ေသာ္လည္းေကာင္း အစရွိ သည္တို႔ကုိသာလွ်င္ တိုက္တြန္းအမိ္န္႔ေပးလ်က္ရွိသည္။ (ဘကရာဟ္ – ၁၆၉)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၇၀)
وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ ٱتَّبِعُواْ مَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ قَالُواْ بَلۡ نَتَّبِعُ مَآ أَلۡفَيۡنَا عَلَيۡهِ
ءَابَآءَنَآۗ أَوَلَوۡ كَانَ ءَابَآؤُهُمۡ لَا يَعۡقِلُونَ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَهۡتَدُونَ
`အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ (လမ္းစဥ္)အေပၚ ဖ၀ါးေျခထပ္ လုိက္နာ ၾကပါေလ´ဟု ေျပာၾကားခံရေသာအခါ သူတို႔က `မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ငါတို႔သည္ ငါတို႔၏မိဘ၊ ဘိုးဘြားမ်ားရပ္တည္ခဲ့ သည့္လမ္းစဥ္ကုိသာ လုိက္နာလ်က္ရွိၾကပါၿပီ´ဟု ျပန္ေျပာၾကေလသည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ သူတို႔သည္ အသိတရား တစ္စံုတစ္ရာမရွိေသာ၊ လမ္းမွန္မဟုတ္ေသာ၊ သူတို႔၏မိဘ၊ ဘုိးဘြားမ်ား လမ္းစဥ္အေပၚ၌သာ ရွိေနၾကၿပီ ေလာ။ (ဘကရာဟ္ – ၁၇၀)
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုသည္ အမွန္တရားထက္ မိမိတို႔၏မိဘ၊ ဘုိးဘြားမ်ား၏ အယူအဆ ထံုးတမ္း ဓေလ့မ်ားကုိ ပို၍ႏွစ္သက္ၾကေလသည္။ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္၌ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအရပ္ရပ္သည္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ထုတ္ျပန္ေသာတရားလမ္းမွန္ကုိ မိဘ၊ ဘုိးဘြားတို႔၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားႏွင့္ အၿမဲလိုလို ထိပ္တိုက္ရင္ ဆုိင္ တံု႔ျပန္ခဲ့ေလသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အမွန္တရားႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းၾကားတြင္ ႀကီးမားေသာ ကြာဟခ်က္ႀကီးတစ္ရပ္က ျဖစ္တည္လ်က္ရွိေလေတာ့သည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဆူရာဟ္ဘကရာဟ္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၅၁) မွ (၁၆၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္