ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁) မွ (၁၀) အထိ (ျပန္ဆိုသူ – မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

မဟာစၾက၀ဠာႀကီး၏ လိုအပ္ခ်က္အဝဝကုိ လိုေလေသးမရွိေအာင္ ႀကိဳတင္၍ စနစ္တက် စီမံ ေထာက္ပံ့ထားေတာ္မူေသာ မဟာက႐ုဏာေတာ္ အရွင္ျဖစ္သည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကုိ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ပါ၏။

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁)

يسٓ

အို – ဆီးန္…
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၁)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အရဗီဘာသာစာေပတြင္ (ယား) ဆိုသည္မွာ (ယာ) ဆုိသည့္ဗ်ည္းႏွင့္ (အလီဖ္း) ဆိုသည့္ဗ်ည္းတို႔ကုိ ေပါင္းစပ္ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အရဗီ (ယာ) ဆိုသည္မွာ `အုိ…´ ဟူေသာ `ေရရြတ္ဟစ္ေခၚအသိေပးျခင္း´ကုိ ရည္ညႊန္းေလသည္။

(ဆီးန္) ဟူေသာစကားလံုးသည္ သေကၤတ သေဘာကုိေဆာင္၍ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ သေကၤတ သေဘာေဆာင္၍ ရည္ညႊန္းထားျခင္းက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ေလ့လာဆည္းပူးသူတို႔၏ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္ကုိ ေစစားအသံုးျပဳေစလိုေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၂း၂)တြင္ ဤသုိ႔ ျပဆိုထားသည္။

“ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ယင္းအရာကုိ အဖန္တလဲလဲ ဖတ္စရာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အရဗီဘာသာ စာေပအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အဆင့္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးခဲ့ရျခင္းမွာ သင္တို႔၏အသိဉာဏ္ကုိ ေစစားအသံုးျပဳႏုိင္ရန္ အတြက္ျဖစ္သည္” (ကုရ္အာန္ – ၁၂း၂ )

(ဆီးန္) ဟူေသာ အရဗီသေကၤတဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရကုိ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္တို႔က (နာစ္း) လူသား ကုိ ရည္ညႊန္းျခင္း ဟု အနက္ေကာက္ယူကာ “ယားဆီးန္” `အို … လူသား´ ဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကသည္။

အလားတူ (ဆီးန္)ဆုိသည္မွာ (ဆိုင္ယိဒ္)အႀကီးအကဲ၊ ဦးစီးနာယက၊ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၊ ဂုဏ္သေရရွိသူ၊ ဦးေဆာင္သူ ကုိ ရည္ညႊန္းသည္ဟု အနက္ေကာက္ယူၾကသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ပို႔ခ်ျဖန္႔ခ်ိေဟာၾကားသူ နဗီတမန္ ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား မြတ္စလင္မ္ထုတစ္ရပ္လံုးက ဆိုင္ယိဒ္ ဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည့္အတြက္ “ယားဆီးန္” “အို… လူသားတို႔၏ ဦးစီးနာယက တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)” ဟုလည္း အခ်ိဳ႕ပညာရွင္တို႔က အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိၾကသည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၂)

وَٱلۡقُرۡءَانِ ٱلۡحَكِيمِ

အသိပညာအရပ္ရပ္အား ၾကြယ္၀စြာျဖင့္ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ငါအရွင္ သက္ေသထူေတာ္မူ၏။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၂)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အထက္ပါအာယတ္ေတာ္၏ ထိပ္ဆံုးတြင္ပါရွိေသာ (ေဝါဝ္)သည္ (ေဝါဝ္အြလ္ ကဆ္မီယဟ္) ျဖစ္သည္။ အလိုသေဘာမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ တိုင္တည္သက္ေသထူမႈကုိ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ ရည္ ညႊန္းမႈမ်ားကုိ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ ဥပမာအားျဖင့္ (၉၅း၁) (၉၅း၂) (၉၅း၃) (၁၀၀း၁) (၁၀၃း၁) အစရွိသည္တို႔ ၌ ေတြ႕ရွိရေပသည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃)

إِنَّكَ لَمِنَ ٱلۡمُرۡسَلِينَ

ဧကန္အမွန္ အသင္(မုဟမၼဒ္)သည္ ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ အလႅာဟ့္တမန္ေတာ္မ်ားအနက္မွ တမန္ ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားအုပ္စုဝင္အဆက္တို႔အတြက္ လမ္းညႊန္ျပသူ တမန္ေတာ္ မ်ားအျဖစ္ ယင္းလူသားတို႔အတြင္းမွပင္ လူသားတစ္ဦးကုိ ေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ဥပမာ- တမန္ေတာ္အီဗရာ ဟင္မ္(အ)၊ တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)၊ တမန္ေတာ္အီဆာ(အ) အစရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ စဥ္ဆက္ မျပတ္ေသာ တမန္ေတာ္မ်ားအနက္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ေနာက္ဆံုးဝဟီကုိ လက္ခံသယ္ေဆာင္ျဖန္႔ခ်ိ ေပးသူ ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ အရဗ္ႏြယ္ဖြား တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယင္းေခတ္ရွိ `ကို႐ုိက္ရွ္´မ်ိဳးႏြယ္မ်ားက လက္မခံၾကေခ်။ ဂ်ဴးႏွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔ကလည္း ျငင္းဆိုၾကသည္။ ခရစ္ယာန္တို႔အေနႏွင့္ တမန္ေတာ္တစ္ပါး ထပ္မံ ပြင့္ေပၚလာဦးမည္ဟူေသာ သူတို႔၏ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကုိ လက္ခံယံုၾကည္ၾကေသာ္လည္း သူတို႔မ်ိဳးႏြယ္မွမဟုတ္ဘဲ အရဗ္ မ်ိဳးႏြယ္မွပြင့္ေပၚေသာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ကုိ လက္မခံၾကေခ်။ လူလိမ္လူညာဟု စြပ္စဲြၾကေလသည္။ ယင္းစြပ္စဲြေျပာဆုိ ခ်က္အရပ္ရပ္ကုိ ယံုၾကည္သူတုိ႔အတြက္ ယင္းအာယသ္ေတာ္ (၃၆း၃)က ေခ်ဖ်က္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၄)

عَلَىٰ صِرَٲطٍ۬ مُّسۡتَقِيمٍ۬

ယင္းတမန္ေတာ္သည္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္ေပၚတြင္ တည္ရွိေနသည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၄)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၄၂း၅၂)တြင္ ဤသုိ႔ျပဆိုထားေလသည္။

“ယင္းကဲ့သို႔ပင္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ငါ၏အမိန္႔ေတာ္အနက္မွ လူသားထုတစ္ရပ္လံုး သက္၀င္လႈပ္ရွား လာေစေသာ `႐ူဟ္´ဟူသည့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ၀ဟီအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ခဲ့ေလၿပီ။ သင္သည္ က်မ္းဂန္ေဒသနာ ဟူသည္ အဘယ္နည္းဆိုသည္ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္းဆုိသည္ကုိ လည္းေကာင္း (၀ဟီမရခင္ ေမြးရာပါ) သိရွိလာခဲ့သည္ အလွ်င္းမဟုတ္ေပ။ သုိ႔ေပျငားလည္း ငါအရွင္ျမတ္သည္ ငါ၏နာခံ ေတာ္မ်ားအနက္မွ အလိုတူသူတို႔အေပၚ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ လင္းေရာင္ျခည္အျဖစ္ စီမံေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၿပီး ယင္း ကုရ္အာန္အားျဖင့္ သူတို႔အား လမ္းညႊန္ျပသလ်က္ရွိသည္။ ဧကန္မလြဲ သင္သည္လည္း ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းကုိသာ ညႊန္ျပလ်က္ရွိေနသည္” (ကုရ္အာန္ – ၄၂း၅၂)

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္အေပၚတြင္ အမွန္ တကယ္ရွိေစခဲ့သလုိ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကလည္း ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာလမ္းစဥ္ေပၚ ဧကန္မလဲြရွိခဲ့ေပၿပီ။

ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာလမ္းစဥ္ကား အဘယ္နည္း။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္(၄၂း၅၂)အရ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္ဟူသည္ ခ်ိနဲ႔အားနည္းေနသူမ်ား အတြက္ `႐ူဟ္´တည္းဟူေသာ သက္ဝင္လႈပ္ရွားမႈကုိ ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ျဖစ္သည္။ အေမွာင္ အမိုက္ထဲရွိသူတို႔ကုိ `ႏူးရ္´တည္းဟူေသာ အလင္းေရာင္ျဖင့္ လမ္းညႊန္ျပမည့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ျဖစ္သည္။ ယင္း က်မ္ျမတ္ကုရ္အာန္၏ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္အားျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္က လူသားထုတစ္ရပ္လံုးကို လမ္းျပ လ်က္ရွိေလသည္။

အျခားတစ္ဖက္က ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ လမ္းစဥ္အေပၚ ရပ္ တည္လ်က္ရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ၊ တဏွာရာဂ ကင္းရွင္းသူျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ တမန္ေတာ္ ျမတ္(ဆြ)အေပၚ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ၊ တဏွာရာဂ မကင္းႏုိင္သူတစ္ဦးအျဖစ္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ျခင္း၊ ေရးသားမွတ္ တမ္းတင္ျခင္း၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးျခင္း အစရွိသည္တို႔မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္အား မယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅)

تَنزِيلَ ٱلۡعَزِيزِ ٱلرَّحِيمِ

အရာရာကုိ မဟာက႐ုဏာေတာ္ျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ စြမ္းပကားတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေသာ က်မ္းဂန္ကုရ္အာန္ျဖစ္သည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကုရ္အာန္ (၂၅း၁)တြင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ လူသားတို႔အတြက္ အမွားႏွင့္အမွန္ကုိ ခဲြျခားေပးရန္ မွတ္ေက်ာက္ (Criterion) အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သတိေပးႏႈိးေဆာ္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း ထုတ္ ျပန္ပို႔ခ်ေပးထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေအာက္ပါအတုိင္းျပဆိုထားသည္။

“မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူ၏နာခံေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)အေပၚသုိ႔ အမွားႏွင့္အမွန္၊ အဆိုးႏွင့္အေကာင္းတို႔ကုိ တိတိက်က် ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေပးႏုိင္ေသာ မွတ္ေက်ာက္(ကုရ္အာန္)ကုိ ထုတ္ ျပန္ပုိ႔ခ်ေပးခဲ့ေလၿပီ။ ထုိသုိ႔ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးရျခင္းမွာ စၾက၀ဠာခပ္သိမ္းအား ယင္းမွတ္ေက်ာက္(ကုရ္အာန္)အားျဖင့္ အသိေပးဆံုးမ၊ တရားျပႏုိင္ေရးအလို႔ငွာျဖစ္သည္” (ကုရ္အာန္ – ၂၅း၁ )

တမန္ေတာ္ျမတ္ သတိေပးဆံုးမ တရားျပခဲ့ေသာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အားျဖင့္ အဆိုးႏွင့္အေကာင္း၊ အမွားႏွင့္အမွန္ကုိ မွတ္ေက်ာက္တင္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿပီး အမွန္တရားကုိ လုိက္နာက်င့္ႀကံသူတို႔အဖုိ႔ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္ျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳခံရမည္ျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆)

لِتُنذِرَ قَوۡمً۬ا مَّآ أُنذِرَ ءَابَآؤُهُمۡ فَهُمۡ غَـٰفِلُونَ

သတိေပးဆံုးမတရားျပျခင္း မခံခဲ့ရေသာ သင္တို႔၏ ဘိုး၊ ဘြား၊ ဘီ၊ ဘင္ မ်ိဳးႏြယ္တစ္ရပ္အား သင္တမန္ေတာ္က သတိေပးဆံုးမ တရားျပႏုိင္ေရးအတြက္ ယင္းကုရ္အာန္ကုိ ထုတ္ျပန္ ပို႔ခ်ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ဘိုးဘြားဘီဘင္တို႔မွာ အမွန္တရားႏွင့္ပတ္သက္၍ သတိမမူမိၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အားျဖင့္ မကၠာဟ္သားတို႔အား အရင္ဦးဆံုး သတိေပးဆံုးမ တရားျပခဲ့ေလသည္။ သို႔ေပျငားလည္း မကၠာဟ္သားအမ်ားစုမွာ သူတို႔၏ ဘိုးဘြားဘီဘင္တို႔၏ ကိုး ကြယ္မႈဆိုင္ရာေပၚတြင္သာ အသိမဲ့စြာ ရပ္တည္လ်က္ရွိၾကသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၇၀)တြင္ ဤသုိ႔ ျပဆိုထားေလသည္။

“တစ္စံုတစ္ဦးက သူတို႔အား သင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ဖ၀ါးေျခထပ္ လုိက္နာၾကေလကုန္ဟုေျပာေသာအခါ ထုိသူတို႔က `အလ်ဥ္းမဟုတ္ေပ။ ငါတို႔သည္ ငါတို႔၏ ဘိုးဘြား ဘီဘင္မ်ားက လုိက္နာက်င့္သံုးခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ားအေပၚတြင္သာ လုိက္နာက်င့္သံုးလ်က္ရွိၾကသည္´ ဟု ေျပာဆိုခဲ့ၾကေလသည္။ လံုး၀အသိတရားမရွိခဲ့ၾကသလုိ လမ္းမွန္ေပၚ၌လည္းမရွိၾကေသာ သူတို႔၏ ဘိုးဘြားဘီဘင္လမ္း စဥ္ေပၚတြင္ သူတို႔ လုိက္နာအေျချပဳလိုၾကသေလာ”
(ကုရ္အာန္ – ၂း၁၇၀ )

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇)

لَقَدۡ حَقَّ ٱلۡقَوۡلُ عَلَىٰٓ أَكۡثَرِهِمۡ فَهُمۡ لَا يُؤۡمِنُونَ

သတိေပးဆံုးမ ေျပာၾကားခ်က္သည္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ သူတို႔အေပၚ၌ ဧကန္အမွန္ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ကား ယင္းအေပၚ၌ သက္၀င္ယံုၾကည္မႈ အလ်ဥ္းမရွိၾကေခ်။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အစၥလာမ္က သတ္မွတ္ေသာ အမွန္တရားဆိုသည္မွာ လူ မ်ားသည္၊ နည္းသည္ဟူေသာ အေရအတြက္ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ။ အရည္အခ်င္းႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ားစုက က်င့္သံုးေနၾကသျဖင့္ မိမိသည္လည္း လုိက္နာက်င့္သံုးမည္ဆိုသည္ထက္ အမွန္တရား ဟုတ္၊ မဟုတ္ကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီးမွ လုိက္နာ က်င့္သံုးျခင္းကသာလွ်င္ အစၥလာမ္၏အႏွစ္သာရျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၈)

إِنَّا جَعَلۡنَا فِىٓ أَعۡنَـٰقِهِمۡ أَغۡلَـٰلاً۬ فَهِىَ إِلَى ٱلۡأَذۡقَانِ فَهُم مُّقۡمَحُونَ

ဧကန္အမွန္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ယင္းအမ်ားစုတို႔၏ လည္ကုပ္မ်ားတြင္ လည္ကြင္းမ်ားကုိ သူတို႔၏ေမးေစ့ေရာက္သည္အထိ စြပ္ေပးထားေလသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ သူတို႔သည္ ေခါင္းပင္မငံု႔ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေမာ္ ၾကြားေမာက္မာလ်က္ရွိသည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၈)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၏ ပကတိအမွန္တရားကုိ ေက်ာခုိင္းကာ ဘိုးဘြားဘီဘင္ က်င့္သံုးမႈ မ်ားကုိသာ လက္ခံက်င့္သံုးေနသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားစုအေနာက္သုိ႔ လုိက္ေနၾကသူမ်ားသည္လည္း ေကာင္း၊ သူတို႔၏လည္ကုပ္၌ လြဲမွားေသာ အယူအဆမ်ားက ခြစီးထားၿပီးျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္မက ထုိသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ အယူအဆမ်ားသည္သာ အမွန္တရား၊ သစၥာတရားျဖစ္သည္ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ လက္ခံထားသည့္အေပၚ အလြန္ ေမာက္မာေမာ္ၾကြားေနၾကၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္အေပၚ ဘယ္ေတာ့မွ် ဦးညြတ္ခယ ႐ုိက်ိဳးၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၉)

وَجَعَلۡنَا مِنۢ بَيۡنِ أَيۡدِيہِمۡ سَدًّ۬ا وَمِنۡ خَلۡفِهِمۡ سَدًّ۬ا فَأَغۡشَيۡنَـٰهُمۡ فَهُمۡ لَا يُبۡصِرُونَ

ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔၏ေရွ႕၌ အတားအဆီး၊ အကာအရံတစ္ခုကုိလည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ေနာက္၌ အတားအဆီး၊ အကာအရံတစ္ခုကုိလည္းေကာင္း စီမံေဆာင္ရြက္ထားေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းအကာကြယ္ မ်ားျဖင့္ သူတို႔အား ငါအရွင္ျမတ္က တားဆီးလိုက္သည့္အတြက္ သူတို႔သည္ မျမင္ႏုိင္ၾကေတာ့ေခ်။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၉)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကုရ္အာန္ (၃၆း၈)တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ေမာက္မာေမာ္ၾကြားေနသူတို႔၏အေရွ႕တြင္ အကာအရံ တစ္ခုကုိလည္းေကာင္း၊ အေနာက္တြင္ အကာအရံတစ္ခုကုိလည္းေကာင္း ၊အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကာရံေပးလိုက္ သည္ဆိုျခင္းမွာ သူတို႔၏ ေမာက္မာေမာ္ၾကြားမႈက အတိတ္ကုိ ျပန္လည္မသံုးသပ္ႏုိင္သလုိ အနာဂတ္ကုိလည္း စူးစမ္း ေျမာ္ျမင္ႏုိင္စြမ္းမရိွေတာ့ျခင္းကုိ ရည္ညႊန္းေလသည္။ သူတို႔သည္ သူတို႔၏လက္ရွိဘ၀ကုိသာ ေပ်ာ္ပိုက္ေနၾကေသာ အတိတ္ေမ့၊ အနာဂတ္ေပ်ာက္ေနသူမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိသာလွ်င္ မိမိဘ၀၏အရွင္သခင္ဟု ေတြးထင္ထားၾကသူမ်ား သည္ အမွန္တကယ္မွာမူ ေ၀ဒနာရွင္မ်ားသာျဖစ္ေလသည္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္(၂း၇)၌ ဤသုိ႔ျပဆိုထားသည္။

“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဖံုးကြယ္မႈတစ္ရပ္ကုိ သူတို႔၏ႏွလံုးသားမ်ားအေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ အၾကားအာ႐ံုအေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ အျမင္အာ႐ံု အေပၚ၌ လည္းေကာင္း ခတ္ႏွိပ္ေပးခဲ့ေလၿပီ” (ကုရ္အာန္ – ၂း၇)

“သူတို႔၏ႏွလံုးသားမ်ားက ေဝဒနာတစ္ရပ္ကုိ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္ၿပီျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကလည္း ယင္း ေဝဒနာကုိ တိုးပြားေစေတာ္မူလုိက္၏” (ကုရ္အာန္ – ၂း၁၀ )

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၁၀)

وَسَوَآءٌ عَلَيۡہِمۡ ءَأَنذَرۡتَهُمۡ أَمۡ لَمۡ تُنذِرۡهُمۡ لَا يُؤۡمِنُونَ

သူတို႔၏ အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္ႏုိင္မႈ မရွိျခင္းအေပၚ သင္တမန္ေတာ္က သတိေပး၊ တရားျပဆံုးမမႈ ကုိ ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ သူတို႔အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ တစ္စံုတစ္ရာရွိမည္မဟုတ္ေပ။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၁၀)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္တို႔အတြက္သာ ျဖစ္ သည္။ အီမာန္ႏွင့္ ေမာက္မာေမာ္ၾကြားမႈသည္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွန္တရား၊ သစၥာတရားကုိ လက္ ခံနာယူမွတ္သားႏိုင္သူတို႔၏ အရည္အေသြးသည္ လက္ရွိမ်က္ေမွာက္အေနအထားကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ဘဲ အတိတ္ကုိ အၿမဲတမ္း ျပန္လည္သံုးသပ္ေနသူျဖစ္ရမည္။ အနာဂတ္ကုိလည္း ႐ႈေမွ်ာ္သံုးသပ္ႏိုင္ေသာအျမင္ ရွိရေပမည္။ မိမိမ်က္ ေမွာက္အေျခအေနႏွင့္ အတိတ္ကာလအၾကာ၌လည္းေကာင္း၊ အနာဂတ္ကာလအၾကား၌လည္းေကာင္း၊ အတားအ ဆီး၊ အကာအရံမ်ား မျခားထားသင့္ေပ။

ထုိ႔ျပင္မက အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူတို႔မည္သည္ မိမိတို႔၏အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚ၊ မူဝါဒတစ္ရပ္ကုိ ပံု ေသဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနေသာ ျဖစ္စဥ္အရပ္ရပ္ကုိ လက္မခံလုိေသာတရားေသဝါဒီမ်ား မျဖစ္ဖုိ႔လို အပ္ေပသည္။ တရားေသဝါဒီတို႔၏ ႏွလံုးသားမ်ားသည္ကား ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားထက္ပင္ ခက္ထန္မာေက်ာလွေပ သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၅၉း၂၁)တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ျပဆုိထားသည္။

“အကယ္၍ ဤကုရ္အာန္ကုိ ေက်ာက္ေတာင္တစ္လံုးအေပၚသုိ႔ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ေပးလုိက္မည္ဆုိ လွ်င္ ယင္းေတာင္သည္ အလႅာဟ္ ငါအရွင္ျမတ္ကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ေသာေၾကာင့္ နိမ့္က်ၿပိဳပ်က္ၿပီး အစိပ္စိပ္ အမႊာမႊာ ကဲြေၾက သြားသည္ကုိ ဧကန္အမွန္ပင္ သင္ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အေပၚ ယင္းဥပမာ ပံုေဆာင္ခ်က္ကုိ ခိုင္းႏႈိင္းေဖာ္ျပရျခင္းမွာ သူတို႔စဥ္းစားဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၾကေစေရးအလို႔ငွာျဖစ္သည္” (ကုရ္အာန္ – ၅၉း၂၁)

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားထက္ပင္ ပို၍မာေက်ာေသာ တရားေသဝါဒီတို႔၏ ႏွလံုးသားအေပၚသုိ႔ တမန္ ေတာ္ျမတ္၏ သတိေပးဆံုးမ တရားျပမႈျဖစ္ေသာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ကား အလ်ဥ္းထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ ကုရ္အာန္(၃၆း၁၀)က ရည္ညႊန္းျပဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။

 

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)