ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၁) မွ (၆၀) အထိ (ျပန္ဆိုသူ – မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၁)

وَنُفِخَ فِى ٱلصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ ٱلۡأَجۡدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمۡ يَنسِلُونَ

ၿပီးေနာက္ တံပုိးခရာမႈတ္ေသာအခါ သူတို႔သည္ သူတို႔လဲေလ်ာင္းခဲ့ရာ သၿဂိဳဟ္မႈျပဳရာ ေနရာမ်ားမွ ထထြက္လာၿပီး သူတို႔အား ေမြးျမဴျပဳစုရာအရွင္ထံသုိ႔ အလ်င္အျမန္ လာၾကေပလိမ့္မည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၁)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေသာ တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ တံပုိးခရာမႈတ္မည္နည္း။
အထက္ပါေမးခြန္း(၂)ရပ္ကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ေျပာဆိုမည္ဆိုပါက က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ အျခားအာယသ္မ်ားတြင္ ေဖာ္ညႊန္းထားေသာ တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္းဆိုင္ရာ သေဘာတရားမ်ားကုိ ေလ့လာရန္လိုအပ္ေပသည္။ က်မ္း ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ `တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္း´ႏွင့္ပတ္သက္၍ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္(၅၁) အပါအ၀င္ အာယသ္ေတာ္ေပါင္း(၁ဝ)ပါးအထိ ေဖာ္ျပထားေလသည္။

“တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္း အခ်င္းအရာသည္ကား ခ်ိန္းဆိုထားေသာ အခ်ိန္အခါပင္ျဖစ္သည္” ( ကုရ္အာန္ – ၅၀း၂၀ )

“ထုိေန႔ေသာအခါ၀ယ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အနက္ အခ်ိဳ႕တို႔အေပၚ လႈိင္းလံုး၊ လႈိင္းလိပ္ႀကီးမ်ား သ႑ာန္ တိုးေ၀ွ႔ထပ္ဆင့္လ်က္ ထားရွိေတာ္မူေပမည္။ တံပိုးခရာမႈတ္ၿပီးေသာအခါ၌မူ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔အားလံုး ကုိ တစ္စုတစ္စည္းတည္းျဖင့္ စု႐ံုးထားေတာ္မူေပမည္” ( ကုရ္အာန္ – ၁၈း၉၉ )

“တံပိုးခရာမႈတ္ေသာအခါ သူတို႔၏အၾကားတြင္ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ျခင္းမ်ား ပ်က္ျပယ္သြားသလို တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးအၾကားတြင္ အျပန္အလွန္ စကားစျမည္ေျပာဆိုၾကျခင္းမ်ားလည္း အလ်ဥ္းရွိၾကေတာ့မည္မဟုတ္ေပ” ( ကုရ္အာန္ – ၂၃း၁၀၁ )

“တံပိုးခရာမႈတ္ေသာေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အလိုေတာ္ကုိ နာခံသူတို႔မွအပ မဟာစၾက၀ဠာ၌ ရွိသူတို႔ သည္လည္းေကာင္း၊ ကမာၻၿဂိဳဟ္ေပၚ၌ရွိသူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ ၿပိဳလဲသြားၾကေပမည္။ ထုိမွတစ္ ပါး အားလံုးတို႔သည္ ႐ႈံးနိမ့္သူမ်ားပမာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ ေရာက္ရွိလာၾကေပမည္” (ကုရ္အာန္ – ၂၇း၈၇)

“ထုိေန႔တြင္ အသင္တို႔က အလြန္ခိုင္ၿမဲေတာင့္တင္းေသာ ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္ခဲမ်ားျဖစ္သည္ဟု ယူဆထား သည့္ေတာင္မ်ားကုိ မိုးတိမ္မ်ား လြင့္ေမ်ာသကဲ့သုိ႔ လြင့္ေမ်ာေနသည္ကုိ သင္တို႔ ျမင္ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္” (ကုရ္အာန္ – ၂၇း၈၈)

အထက္ေဖာ္ျပပါ တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္းဆိုင္ရာ အာယသ္ေတာ္မ်ားကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါလွ်င္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေနေသာ `တံပုိးခရာမႈတ္ျခင္း´ဆိုသည့္ စကားရပ္သည္ အမွန္တကယ္၌ တံပိုးခရာတစ္လက္ကုိ တစ္စံုတစ္ေယာက္က မႈတ္ျခင္းကုိ ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း သိသာထင္ရွားလွေပသည္။ အေျခအေနေျပာင္းလဲမႈတစ္ ရပ္အတြက္ သတိေပးခ်က္တစ္ရပ္ကုိ လူအမ်ားနားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးတင္စားထားျခင္းသာျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရေပ သည္။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားတို႔က ကုရ္အာန္ကရည္ညႊန္းေသာ `တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္း´ဆုိသည္မွာ မဟာစၾက၀ဠာအတြင္း ရွိ ေနစၾက၀ဠာေပါက္ကဲြျခင္းေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ ႀကီးမားသည့္ေပါက္ကဲြသံကုိ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိၾကေပသည္။ ယင္းအယူအဆကုိ မွားသည္ဟုေတာ့ မဆိုသာေပ။ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်မ်ားလွေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ စၾက၀ဠာအတြင္းရွိ ၿဂိဳဟ္ႀကီးမ်ားေပါက္ကြဲမည့္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ားရွိေပသည္။

အျခားတစ္ဖက္မွ ၾကည့္မည္ဆုိျပန္လွ်င္လည္း က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ မဟာစၾက၀ဠာႀကီးႏွင့္ ကမာၻ ၿဂိဳဟ္ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္ထားသည့္ အေျခခံသေဘာကုိ ျပဆိုထားေလသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ျဖစ္တည္မႈအဆင့္ ဆင့္ကုိ ေလ့လာရာတြင္ ပရမ္းပတာျဖစ္တည္ထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျဖစ္တည္ထားျခင္းကုိ ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မဟာစၾကာ၀ဠာႀကီး ပ်က္စီးသြားျခင္း၌လည္း အဆင့္ဆင့္ကူးေျပာင္းပ်က္စီးသြားမည္ျဖစ္ရာ `တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္း’ သည္လည္း ပ်က္စီးျခင္းဆုိင္ရာ အခန္းက႑တစ္ရပ္ကုိ ရည္ညႊန္းေနေၾကာင္း၊ ယင္းအခန္းက႑ သည္ မည္သုိ႔မည္ပံု ျဖစ္ပ်က္သြားမည္ဆိုသည့္အေၾကာင္းကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ပံုေဖာ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္းခံရၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ `ကိယာမသ္ (၀ါ) မဟာစၾက၀ဠာႀကီး၏နိဂံုးကုိ က်မ္း ျမတ္ကုရ္အာန္က ပံုေဖာ္ျပထားပံုမွာ မ်ားစြာမွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။ သက္မဲ့လူသားမ်ား၊ ျပန္လည္ရွင္ျပန္ ထေျမာက္လာပံု၊ လူသားတို႔ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုး မိမိအရွင္ထံသုိ႔ ဦးတည္ေျပးလႊားၾကပံု၊ မိသားစုျဖစ္လင့္ကစား တစ္ဦးကုိတစ္ဦး မကယ္ႏုိင္ပံု စသည္တို႔ကုိ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ပံုေဖာ္သတိေပးထားေလသည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၂)

قَالُواْ يَـٰوَيۡلَنَا مَنۢ بَعَثَنَا مِن مَّرۡقَدِنَاۜ‌ۗ هَـٰذَا مَا وَعَدَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ وَصَدَقَ ٱلۡمُرۡسَلُونَ

(ကဘရ္အတြင္း အိပ္စက္ရာမွ ႏိုးထလာၾကသူမ်ားက) ေျပာၾကသည္မွာ `ေအာ္-ငါတုိ႔အက်ိဳးနည္းရ ျခင္းပါတကား။ မည္သူကမ်ား ငါတို႔၏အိပ္စက္ရာမွ ငါတို႔အား ႏိုးထေစလုိက္သနည္း´ဟု ညည္းညဴျမည္တမ္း ၾကေလမည္။ ဧကန္အမွန္၌မူ ယင္းသည္ကား `ရဟ္မာန္ေတာ္´အရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခ်ိန္းဆိုထား ေသာ ခ်ိန္းဆိုခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တမန္ေတာ္မ်ားက တိက်မွန္ကန္စြာ သတိေပး ေျပာၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၂)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ဆူရာဟ္ယာဆီးန္ အာယသ္ေတာ္(၅၂)အရဆိုလွ်င္ ကြယ္လြန္သူ ေသဆံုးသြားၿပီးသူအေပါင္း သည္ `ကဘရ္´ေျမႀကီးထဲ၌ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္ အိပ္စက္အနားယူေနၾကမည္သာျဖစ္သည္။ တံပုိးခရာမႈတ္ေသာအခါမွ သာ သူတုိ႔၏အိပ္စက္ရာမွ ႏိုးထလာၾကၿပီး ယင္းသုိ႔ ႏုိးထလာရသည့္အေပၚ ညည္းညဴျမည္တမ္းၾကမည္ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မြတ္စလင္မ္အမ်ားစု၏ ယံုၾကည္ခ်က္မွာ အထက္ပါအာယသ္ေတာ္က ရည္ညႊန္းထားသလို ကြယ္ လြန္ေသဆံုးသြားၿပီးသူသည္ သခ်ႋဳင္းထဲ၌ ေအးခ်မ္းစြာ လဲေလ်ာင္းေနရမည္မဟုတ္ေပ။ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးသြား၍ ေျမျမႇဳပ္ၿပီးဆိုပါက ေျခလွမ္း(၄၀)ျပည့္လွ်င္ `မြန္ကီရ္နကီးရ္´ေခၚ ေစတမန္ႏွစ္ပါး ေသသူထံေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ၿပီးေနာက္ ေသသူကုိ ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ စစ္ေမး၍ အျပစ္ေပးအေရးယူမည္ဟု မြတ္စလင္မ္တို႔က ယံုၾကည္ထားၾကေပသည္။
အမွန္တကယ္ဆိုလွ်င္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ `ကဘရ္အဇာဗ္-သခ်ႋဳင္းတြင္းမွျပစ္ဒဏ္´ဆုိင္ရာယံုၾကည္ခ်က္သည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေလသည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၏ မည္သည့္ေနရာတြင္မွ `ကဘရ္ အဇာဗ္´ကုိ ေဖာ္ျပမထားေပ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အရ လူသားတစ္ဦးအတြက္ သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စစ္ေဆးျခင္းအေၾကာင္းကုိ ကုရ္အာန္(၃း၁၈၅)တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။

“သက္ရွိတိုင္းသည္ ေသျခင္းတရားကုိ ျမည္းစမ္းၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ သင္တုိ႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ေသာလုပ္ရပ္ (ဆိုးက်ိဳး၊ ေကာင္းက်ိဳး)မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ထုိက္တန္ေသာအက်ိဳးရလဒ္ကုိ `ကိယာမသ္´ေန႔၌သာလွ်င္ ေပးဆပ္ျခင္းခံၾကရေပမည္” ( ကုရ္အာန္ – ၃း၁၈၅ )

တစ္ဖန္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၂း၆၉)တြင္လည္း ဤသုိ႔ျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္သည္။ “အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔အၾကား၀ယ္ ကဲြလဲြလ်က္ရွိေသာ ျပႆနာအေရးကိစၥမ်ားကုိ`ကိယာမသ္´ ေန႔တြင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူေပမည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၂း၆၉)

အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္(၃း၁၈၅)ႏွင့္ (၂၂း၆၉)အရဆိုလွ်င္ လူသားတစ္ဦးခ်င္း၏ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္ခဲ့သမွ်ကုိ စီရင္စစ္ေဆးမည့္သူမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ျဖစ္သည္။ စစ္ ေဆးမည့္အခ်ိန္မွာ `ကိယာမသ္´ေန႔တြင္ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္အရဆိုလွ်င္ လူသားတစ္ဦးခ်င္း၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ ပတ္ သက္သမွ်ကုိ စီရင္စစ္ေဆးမည့္သူမွာ `မြန္ကီရ္နကီရ္´ျဖစ္ၿပီး စစ္ေဆးမည့္အခ်ိန္မွာ `ကိယာမသ္´ေန႔မေရာက္ခင္ `ကဘရ္´သခ်ႋဳင္းထဲ၌ျဖစ္သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္သည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနရသနည္း။

`ကဘရ္အဇါးဗ္´ဟူေသာ အယူအဆသည္ မည္သည့္အခ်ိန္က မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္အားျဖင့္ ေပၚထြန္း လာရသနည္း။
သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ျပန္ေလ့လာမည္ဆိုလွ်င္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ကြယ္လြန္(၀ဖါးသ္)ျဖစ္ၿပီးေနာက္ မြတ္စလင္မ္တို႔အၾကားတြင္ ႏုိင္ငံေရးအာဏာရယူလိုမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဂိုဏ္းဂဏကဲြမ်ား အေျမာက္အမ်ားေပၚလာခဲ့ရ သည္။ ပထမပိုင္းတြင္ ယင္းဂိုဏ္းကဲြမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးကုိအေျခခံၿပီး ကဲြျပားျခားနားခဲ့ၾကေသာ္လည္း မၾကာခင္မွာပင္ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္မ်ားပါ ကြဲျပားျခားနားေအာင္ ဖန္တီးလာၾကသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ကြယ္လြန္(၀ဖါးသ္)ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ပထမဦးဆံုး ခဲြထြက္ခဲ့သည့္ဂုိဏ္းသည္ စတုတၳ သမၼတႀကီး `ဟဇရသ္အလီ(ရသြီ)´လုပ္ႀကံခံရၿပီးေနာက္ သမၼတႀကီး၏အုပ္စုထဲမွ ခဲြထြက္လာေသာ `ခါရီဂ်ီ´ ဂိုဏ္းျဖစ္ သည္။ သူတို႔၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာယံုၾကည္ခ်က္အရ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ျပစ္မႈတစ္ရပ္ကုိ က်ဴးလြန္လိုက္႐ံုမွ်ႏွင့္ `ကာဖိရ္´ျဖစ္သြားေလသည္။ လိမ္လည္ေျပာဆုိျခင္း၊ မေကာင္းသည့္စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း၊ တရားေတာ္အရ တားျမစ္ထားသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုကုိ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ `ကာဖိရ္´အျဖစ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားျခင္းသာျဖစ္ သည္ဟု ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ ေလာင္းကစားျခင္း၊ တီးမႈတ္ေဖ်ာ္ေျဖျခင္း၊ ဂီတသံနားေထာင္ ျခင္း၊ `ဆူဖီ´အတြင္းလမ္းစဥ္ကုိ လုိက္စားျခင္း၊ ဇိမ္ခံပစၥည္းသံုးစဲြျခင္း၊ အိမ္ေထာင္မျပဳျခင္းတို႔သည္ `ကာဖိရ္´တို႔၏ လုပ္ရပ္ဟု လက္ခံယံုၾကည္ထားၾကသည္။ သူတို႔က လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေနသူ `အမီရ္မုအာေဝယာ´အစိုးရကုိ လံုး၀လက္မခံဘဲ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္ၾကသည္။ `ခါရီဂ်ီ´၏အဓိပၸါယ္မွာ `ခဲြထြက္သြားၾကသူမ်ား´ဟူ၍ျဖစ္သည္။
အစၥလာမ့္သမုိင္းတြင္ ဒုတိယေျမာက္ေပၚထြန္းလာေသာဂိုဏ္းမွာ `မြရ္္ဂ်ီအာဟ္´ဂိုဏ္းျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္မွာ `ျပန္လွည့္လာၾကသူမ်ား´ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ယင္းဂုိဏ္းက `အမီရ္မုအာေ၀ယာ´အစိုးရကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ေထာက္ခံ ၾကသည္။ `ခါရီဂ်ီ´ဂိုဏ္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေသာ `မြရ္ဂ်ီအာဟ္´ဂိုဏ္း၏အယူအဆမွာ-
မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးသည္ `ရွရီးက္´လုပ္ရပ္ျဖစ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အျခားအရာတစ္ခုခုကုိ တြဲဖက္ သည္မွလဲြ၍ က်န္အျပစ္မ်ားကုိ က်ဴးလြန္ျခင္းသည္ အီမာန္ယံုၾကည္ခ်က္ မပ်က္သြားေပ။ `ကာဖိရ္´ျဖစ္မသြားေပ။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ `ရွဖါအသ္´ၾကား၀င္အသနားခံမႈအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာအျပစ္မ်ား ပ,လပ္ေပ်ာက္ပ်က္ခြင့္ရသြားမည္ဟု ယံုၾကည္ထားၾကေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ `ကေလမာဟ္´ဖတ္ထားသူတိုင္း ငရဲမလားဟူသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။

ဤတြင္ `ဂ်ာမီ´အယူအဆတစ္ရပ္က ေပၚလာရ၏။ မြတ္စလင္မ္ဆိုက တမန္ေတာ္ျမတ္၏ `ရွဖါအသ္´ၾကား ဝင္အသနားခံမႈေၾကာင့္ ျပစ္မႈမ်ား ပေပ်ာက္သြားၿပီး `ဂ်ႏၷသ္´နိဗၺါန္ဘံုသုိ႔ ဝင္ေရာက္ရမည္ဆိုလွ်င္ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳျခင္းႏွင့္ အကုသုိလ္မေကာင္းမႈျပဳျခင္းတို႔၏ အက်ိဳးရလဒ္က မည္သုိ႔ကြာျခားမည္နည္း? ဟူေသာေမးခြန္းတစ္ရပ္ေပၚလာရ၏။

ယင္းေမးခြန္းအေပၚ `ဂ်ာမီ´အယူအဆက ေျဖရွင္းသည္မွာ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးအတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ `ရွဖါအသ္´ေထာက္ခံေပးမည့္ `ကိယာမသ္´ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔မတိုင္ခင္ျဖစ္ေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ မြတ္စလင္ တစ္ဦးေသဆံုးသြား၍ ေျမျမႇဳပ္ၿပီးေနာက္ ေျခလွမ္း(၄ဝ)ျပည့္သြားၿပီးေသာအခ်ိန္တြင္ ေစတမန္ႏွစ္ပါးေရာက္လာ၍ ေသသူအား စစ္ေမးျမန္းလိမ့္မည္။ ၿပီးေနာက္ သူ၏ဆိုးျပစ္မ်ားအေပၚ `ကိယာမသ္´ေန႔အထိတိုင္ `ကဘရ္´သခ်ႋဳင္းထဲ၌ အျပစ္ဒဏ္ေပးခံရမည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ `ကဘရ္အဇားဗ္´ထားရွိျခင္းျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ `ရွဖါအသ္´ကုိ ရရွိမည္ျဖစ္ ေသာ္ျငားလည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ေသာ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးႏွင့္ အကုသိုလ္မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ေသာ မြတ္စလင္ မ္တစ္ဦးတို႔ကုိ `ကဘရ္အဇါးဗ္´က စည္းျခားေပးလိုက္သလို ျဖစ္သြားရေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ျပဳလုပ္သူ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးအတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ `ရွဖါအသ္´အားျဖင့္ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုသုိ႔ စံျမန္းရ မည္မွန္ေသာ္လည္း မိမိ၏မေကာင္းမႈလုပ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး `ကိယာမသ္´မတိုင္ခင္ `ကဘရ္´သခ်ႋဳင္းထဲ၌ အျပစ္ ေပးျခင္းကုိ ခံရေပမည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ကုရ္အာန္က ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိေသာ `ကဘရ္အဇါးဗ္´သည္ `ဂ်ာမီ´အယူအဆအားျဖင့္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ အီမာန္ယံုၾကည္ခ်က္တြင္ သံမႈိအႏွက္ခံထားရၿပီးျဖစ္သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၂း၈)က ဤသုိ႔ျပဆို၏။

“လူသားတို႔အနက္တြင္ အသိပညာ လံုး၀မရွိဘဲလ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လမ္းညႊန္ခ်က္မရွိပါဘဲလ်က္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခုိင္လံုတိက် ရွင္းလင္းထင္ရွားေသာ က်မ္းဂန္မရွိပါဘဲလ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အေရးအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ထင္ျမင္ယူဆ အေျခအတင္ ျငင္းခံုလ်က္ရွိေနၾကေလသည္” (ကုရ္အာန္ – ၂၂း၈)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၃)

إِن ڪَانَتۡ إِلَّا صَيۡحَةً۬ وَٲحِدَةً۬ فَإِذَا هُمۡ جَمِيعٌ۬ لَّدَيۡنَا مُحۡضَرُونَ

တံပုိးခရာမႈတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ စူးရွျပင္းထန္ေသာ ဟစ္ေအာ္သံတစ္ရပ္မွ်သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ထိုေသာအခါ၌ သူတို႔အားလံုးသည္ ငါအရွင္ျမတ္ထံေတာ္ပါးသုိ႔ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေခၚေဆာင္ျခင္းခံရေပ လိမ့္မည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၃)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေသာ တံပိုးခရာမႈတ္ျခင္းသည္ တံပုိးခရာတစ္လက္ကုိ တစ္စံုတစ္ ေယာက္က မႈတ္ျခင္းမဟုတ္သည္ကုိ အထက္ပါအာယသ္က ရွင္းလင္းျပဆိုေနေပသည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၄)

فَٱلۡيَوۡمَ لَا تُظۡلَمُ نَفۡسٌ۬ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا تُجۡزَوۡنَ إِلَّا مَا ڪُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ

ယင္းကိယာမသ္(၀ါ) ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔၌ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ စုိးစဥ္းမွ် မတရား စီရင္မႈကုိ ခံရမည္မဟုတ္ေပ။ ၎အျပင္ သင္တုိ႔သည္ သင္တုိ႔က်င့္ႀကံ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ လုပ္ရပ္ေပၚ တြင္သာ ထုိက္တန္ေသာ အစားေပးျခင္းကုိ ရရွိၾကမည္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၄)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူတစ္ဦးခ်င္းသည္ မိမိ၏ ယေန႔ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္ အရပ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အနာဂတ္ ကာလျဖစ္ေသာ ကိယာမသ္(၀ါ)ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔၌ ေဖာ္ထုတ္စစ္ေဆးျခင္းခံရေပမည္။ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျမဴမႈံ ပမာဏခန္႔ ေကာင္းက်ိဳးကုိလည္းေကာင္း၊ ျမဴမႈံပမာဏခန္႔ ဆိုးျပစ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ျပန္လည္ေတြ႔ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၉၉း၇)ႏွင့္ (၉၉း၈)တို႔တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။

“ သုိ႔ျဖစ္ရာ မည္သူမဆို တစ္စံုတစ္ရာေသာေကာင္းမႈကုိ ျမဴမႈံခန္႔မွ်ပင္ ျပဳမူခဲ့သည္ရွိေသာ္ ထုိေကာင္းမႈကုိ သူျမင္ေတြ႕ရလိမ့္မည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၉၉း၇ )

“ မည္သူမဆို တစ္စံုတစ္ရာေသာ မေကာင္းမႈကုိ ျမဴမႈံခန္႔မွ်ပင္ ျပဳမူခဲ့သည္ရွိေသာ္ ထုိမေကာင္းမႈကုိ သူျမင္ ေတြ႕ရေပမည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၉၉း၈ )

မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မိမိမျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ ဆိုးျပစ္ကုိ ခံစားရမည္မဟုတ္သလုိ မိမိျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ ေကာင္းက်ိဳးကုိ လက္လႊတ္ဆံုး႐ႈံးသြားရမည္လည္း မဟုတ္ေပ။ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ တရားစီရင္မည့္ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္သည္ အေကာင္းဆံုးေသာ၊ အမွန္ကန္ဆံုးေသာ တရားသူႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ကုရ္အာန္(၉၅း၈)တြင္ ဤသုိ႔ေဖာ္ျပ ထားေပသည္။

“ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တရားစီရင္သူအေပါင္းတို႔တြင္ အမွန္ကန္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး၊ တရားစီရင္သူ မဟုတ္ပါေလသေလာ ” ( ကုရ္အာန္ – ၉၅း၈ )

ကိယာမသ္(၀ါ)တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိယ္ေတာ္တိုင္ တရားစီရင္မည္ျဖစ္ရာ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေတာ္မတရား လဲြမွားစြာ တရားစီရင္ခံရမည္မဟုတ္ေပ။ လူသားတိုင္းသည္ မိမိတို႔ လုပ္ကိုင္ ဆည္းပူးခဲ့သည္ႏွင့္အညီသာ ထုိက္တန္စြာေသာ ဆုလာဘ္ႏွင့္ျပစ္ဒဏ္ကုိ ရရွိခံစားရမည္ျဖစ္သည္။
ထုိက္တန္စြာေသာ ဆုလာဘ္ႏွင့္ျပစ္ဒဏ္ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။

လူ႔ေလာက၏ တရားစီရင္မႈ၌ ဥပမာ- လူတစ္ေယာက္ကုိ သတ္သူအား ေသဒဏ္ထုိက္ေစ၏။ အကယ္၍ လူ(၁ဝ)ေယာက္ကုိ သတ္သူအားလည္း ေသဒဏ္ကုိသာ အျပစ္ေပးႏုိင္သည္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ သတ္သူအား တစ္ႀကိမ္ေသဒဏ္ထုိက္ေစၿပီး၊ လူ(၁ဝ)ေယာက္ကုိသတ္သူကုိ (၁ဝ)ႀကိမ္တုိင္ ေသဒဏ္ေပး၍မရေပ။ ဆုိလိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္ကုိ သတ္သူအား ေသဒဏ္တစ္ႀကိမ္သာ ေပးႏုိင္သလုိ၊ လူ(၁ဝ)ေယာက္ကုိ သတ္သူအားလည္း တစ္ ႀကိမ္တည္းသာ ႀကိဳးေပးကြပ္မ်က္ႏုိင္သည္။ လူ႔ေလာက၏တရားစီရင္မႈက တရားမွ်တမႈမရွိဟူေသာ ေစာဒကတက္ ဖြယ္ရာျဖစ္သည္။

အလားတူ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ဘဝကုိ မိမိ၏အသက္ေပး၍ ကာကြယ္လုိက္သူအား မည္သည့္ႏႈံးထား ျဖင့္ တန္ဖိုးျဖတ္၍ ေပးဆပ္ႏုိင္မည္နည္း။ မိမိအား တိုက္ေကၽြးခဲ့ေသာ မိခင္၏ႏို႔ဖုိးကုိ ဘယ္လိုဆပ္ႏုိင္ပါသနည္း။ အမွန္ တကယ္ တန္ဖိုးတစ္ရပ္ သတ္မွတ္ႏုိင္ပါ၏ေလာ။ အမွန္တကယ္၌မူ ယင္းေကာင္းက်ိဳးလုပ္ရပ္မ်ား၏ တန္ဖိုးကုိျဖတ္ၿပီး ဆုလာဘ္ခ်ီးျမႇင့္ႏုိင္သူမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆူရာဟ္ယာဆီးန္ အာယသ္ေတာ္(၅၄)တြင္ `အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ လူသားတို႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္ခဲ့မႈအေပၚ ထုိက္တန္ေသာ အစားေပးမႈကုိ တတ္ စြမ္းႏုိင္ေသာအရွင္ျဖစ္သည္´ ဟူသည့္သေဘာကုိ ရည္ညႊန္းျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ယာဆီးန္ အာယသ္ေတာ္(၅၄)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ `က်င့္ႀကံအားထုတ္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈအေပၚ တြင္ ထုိက္တန္ေသာ အစားေပးျခင္းကုိ ရရွိမည္´ ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိ ႐ႈေထာင့္တစ္ရပ္မွ အက်ယ္ဖြင့္ဆို တင္ျပလိုပါသည္။

လူတစ္ဦးခ်င္းသည္ မိမိမကြယ္လြန္မီ လူ႔ဘဝသက္တမ္းကုိ ပိုင္ဆိုင္ထားခ်ိန္၌ မိမိကိုယ္တိုင္က ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈအ၀၀ကုိ မိမိလက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သြားရေပမည္။ အကယ္၍ မိမိကြယ္လြန္သြားၿပီဆုိလွ်င္ မိမိ၏မွတ္ တမ္းသည္ ပိတ္သြားၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က မိမိသက္ရွိေနထုိင္ေနစဥ္ကာလ၌ မိမိ၏ပိုင္ဆုိင္မႈအနက္မွ လွဴဒါန္းျခင္းကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ မိမိကြယ္လြန္သြားၿပီးမွ က်န္ရစ္သူမိသားစုက လွဴဒါန္းျခင္းမွာ က်မ္း ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အရ မိမိႏွင့္ သက္ဆုိင္ျခင္းမရွိေတာ့ေပ။
အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ဥပေဒအရ လူတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္ေသဆံုးသြားလွ်င္ သူ၏ပိုင္ဆုိင္မႈအ၀၀သည္ သူ႔အေပၚတင္က်န္ခဲ့ေသာ ေၾကြးၿမီအရပ္ရပ္ကုိဆပ္ၿပီးေနာက္ က်န္ပိုင္ဆုိင္မႈအားလံုးသည္ သက္ဆုိင္ရာ အေမြဆက္ခံ ခြင့္ရွိသူ အသီးသီးထံသို႔ လဲႊေျပာင္းေရာက္ရွိသြားၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေသၿပီးေနာက္မွ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ သူ႔ပိုင္ ဆုိင္ကုိ လွဴဒါန္းျခင္းမေျမာက္ေတာ့ေပ။ က်န္ရစ္သူအေမြခံတို႔၏ ပိုင္ဆုိင္မႈကုိ ခြဲေ၀လွဴဒါန္းျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာ မိမိ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကာလတြင္ မိမိပိုင္ဆုိင္မႈကုိ မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိလက္ျဖင့္ လွဴဒါန္းသြားရန္ လိုအပ္ ေပသည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၅)

إِنَّ أَصۡحَـٰبَ ٱلۡجَنَّةِ ٱلۡيَوۡمَ فِى شُغُلٍ۬ فَـٰكِهُونَ

ဧကန္အမွန္ပင္ ကိယာမသ္ေန႔၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္ႏွင့္အညီ ဘ၀တည္ေဆာက္ခဲ့ သည့္ သုခဘံုသားတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ တရားစီရင္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးလ်က္ရွိေပ လိမ့္မည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၅)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၆)

هُمۡ وَأَزۡوَٲجُهُمۡ فِى ظِلَـٰلٍ عَلَى ٱلۡأَرَآٮِٕكِ مُتَّكِـُٔونَ

သုခဘံုသားတို႔သည္ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္တြင္ သူတို႔၏ ၾကင္ယာၾကင္ဖက္ အေပါင္းအေဖာ္မ်ားႏွင့္ အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းပလႅင္ထက္၀ယ္ စံျမန္းလ်က္ရွိၾကေပမည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၆)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ ဒြႏၷယာေလာက၌ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳခဲ့ၾကသူမ်ားအတြက္ မိမိ၏ ေကာင္းမႈကုသုိလ္က မိမိကုိ အရိပ္အာ၀ါသျပဳေပးျခင္းအားျဖင့္ ေအးခ်မ္းသာယာလ်က္ရွိေစသည္။ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ေတြ႔ျမင္ခံစားရသည့္အေပၚ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္လ်က္ရွိေပသည္။ ထုိ႔ျပင္မက မိမိႏွင့္စိတ္တူ၊ သေဘာတူ၊ အသြင္တူ မိတ္ေတြမ်ားႏွင့္ အတူတကြရွိေနျခင္းကပင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈတစ္ရပ္ကုိ ရရွိေစ၏။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၇၆း၁၁)က ဤသုိ႔ေဖာ္ညႊန္းထားေလသည္။

“ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔(သုခဘုံသား)အေပၚ၀ယ္ ထုိေန႔၏ေဘးဆိုးမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာေစေတာ္မူ ေပလိမ့္မည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတုိ႔အား ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔မႈႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈႏွင့္လည္း ေကာင္း ေတြ႔ဆံုႀကံဳႀကိဳက္ေစေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၇၆း၁၁ )

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၇)

لَهُمۡ فِيہَا فَـٰكِهَةٌ۬ وَلَهُم مَّا يَدَّعُونَ

သူတို႔အတြက္ ယင္းသုခဘံုတြင္ သစ္သီး၀လံမ်ားရွိေလသည္။ ထုိ႔ျပင္မက သူတို႔အတြက္ သူတို႔ လိုလားေတာင့္တေသာ အရာဟူသမွ်လည္း အဆင္သင့္ရွိေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၇)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၈)

سَلَـٰمٌ۬ قَوۡلاً۬ مِّن رَّبٍّ۬ رَّحِيمٍ۬

ဖန္ဆင္းခံတို႔အတြက္ လိုအပ္ခ်က္အ၀၀ကုိ လုိေလေသးမရွိေအာင္ ေထာက္ပံ့ျဖည့္ဆည္းေပးထားၿပီး ေသာ အနႏၱစၾက၀ဠာကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာ `ရဟ္မာန္´အရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စကားေတာ္ တစ္ရပ္သည္ကား `ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈရွိပါေစ´ဟူ၍ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၈)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အမွန္တကယ္၌မူ `ဂ်ႏၷသ္´အမတသုခဘံုဆိုသည္မွာမူ ပူေလာင္ျခင္း၊ ေဆြးေျမ့ျခင္း၊ ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲျခင္း၊ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ေဒါသ၊ တဏွာရာဂတုိ႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပး ဆပ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းရာဌာနတစ္ခုသာျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၉)

وَٱمۡتَـٰزُواْ ٱلۡيَوۡمَ أَيُّہَا ٱلۡمُجۡرِمُونَ

အို… ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ခဲ့သူ ရာဇ၀တ္သားအေပါင္းတို႔ ယခုအခ်ိန္၀ယ္ သင္တို႔သည္ (သုခဘံုသားတို႔ႏွင့္) တသီးတျခား ခဲြျခားေနၾကေတာ့။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၅၉)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔သည္ကား အမွန္ႏွင့္အမွား၊ အေကာင္းႏွင့္အဆုိး၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္၊ အလင္းႏွင့္အေမွာင္ စသည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတရားတို႔ကုိ သီးျခားစီ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာထုတ္လုိက္ေသာ အခါသမယပင္ျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၀)

۞ أَلَمۡ أَعۡهَدۡ إِلَيۡكُمۡ يَـٰبَنِىٓ ءَادَمَ أَن لَّا تَعۡبُدُواْ ٱلشَّيۡطَـٰنَ‌ۖ إِنَّهُ ۥ لَكُمۡ عَدُوٌّ۬ مُّبِينٌ۬

အို… အာဒမ္၏သားစဥ္ေျမးဆက္အေပါင္းတို႔၊ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔အား `႐ႈိ္င္တြာန္´ မိစၧာစနစ္ ကုိ ဆည္းကပ္အားထားျခင္း မျပဳၾကရန္ အသိေပး၊ သတိေပးခဲ့သည္မဟုတ္ေလာ။ ဧကန္အမွန္ ယင္း `႐ႈိင္တြာန္´သည္ သင္တို႔အတြက္ ႀကီးက်ယ္ထင္ရွားေသာ ရန္သူျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၀)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ `႐ႈိင္တြာန္´ဆိုသည္မွာ လူသားတို႔အတြက္ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းကုိ ေရွး႐ႈအေကာင္ အထည္ေဖာ္ေပးထားေသာ စနစ္တစ္ရပ္ (Destructive Element) သာျဖစ္သည္။ ယင္းစနစ္သည္ အလႅာဟ့္လမ္းစဥ္ ႏွင့္ လံုး၀ ဖီလာဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တစ္အုပ္လံုး၌ `႐ႈိင္တြာန္´စနစ္ကုိ ႐ႈံ႕ခ်ဆန္႔က်င္ ထားေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳ၊ ေမ့ေလ်ာ့လုိက္သည္ ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ `႐ႈိင္တြာန္´၏ ပူးကပ္၀င္ေရာက္စီးနင္းျခင္းကုိ ခံရေလေတာ့သည္။

 

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၄၁) မွ (၅၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္