ဆူရာဟ် ယာဆီးန်၊ အာယသ်တော် (၆၁) မှ (၇၀) အထိ (ပြန်ဆိုသူ – မုဖ်သီ ဦးစန်းအောင်)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၁)

وَأَنِ ٱعۡبُدُونِى‌ۚ هَـٰذَا صِرَٲطٌ۬ مُّسۡتَقِيمٌ۬

သင္တို႔သည္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိသာ ယံုၾကည္အားထား ႐ိုက်ိဳးလုိက္နာၾကေလကုန္။ ဤသည္ ကား ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ သစၥာတရား လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၁)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၂)

وَلَقَدۡ أَضَلَّ مِنكُمۡ جِبِلاًّ۬ كَثِيرًا‌ۖ أَفَلَمۡ تَكُونُواْ تَعۡقِلُونَ

မလြဲဧကန္ပင္ ထို `႐ႈိင္တြာန္´ မိစၧာသည္ သင္တို႔အနက္မွ အေျမာက္အမ်ားကုိ လဲြမွားေသာလမ္း ေၾကာင္းဖက္သုိ႔ ပံုသြင္းပံုေဖာ္ေပးခဲ့ေလၿပီ။ သုိ႔ပါလ်က္ သင္တို႔ အသိတရား မရွိၾကေပဘူးေလာ။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၂)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳ ေက်ာခိုင္းထားသူမ်ားအတြက္ `႐ႈိင္တြာန္´က အဆင္သင့္ ေစာင့္ဆုိင္းလ်က္ရွိေပသည္။ `႐ႈိင္တြာန္´က လူသားတစ္ဦးအေပၚ ၀င္ေရာက္ပူးကပ္ပံုအဆင့္ဆင့္ကုိ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၄း၁၁၉)တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ညႊန္းထားေလသည္။

“ ကၽြႏ္ုပ္(႐ႈိင္တြာန္)သည္ ယင္းလူသားတို႔အား အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ေစသည့္ လြဲမွားေသာလမ္းဖက္သုိ႔ အမွန္ တကယ္ ေရာက္ရွိေစမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ယင္းသူတို႔အား ကၽြႏ္ုပ္က မက္လံုးမ်ားႏွင့္ျမဴဆြယ္ၿပီး လုိခ်င္တပ္မက္မႈကုိ လည္း အမွန္တကယ္ျဖစ္ေစပါမည္။ ထုိ႔ျပင္မက ကၽြႏ္ုပ္သည္ သူတို႔အား ကၽြႏ္ုပ္ဖက္မွ အမိန္႔မ်ားကုိလည္း ျပ႒ာန္းေပးပါ မည္။ ထုိေသာအခါ၀ယ္ ယင္းလူသားတို႔သည္ ေျခေလးေခ်ာင္းသတၱ၀ါတို႔၏ နားရြက္မ်ားကုိ ျဖတ္ေတာက္ၾကေပလိမ့္ မည္။ ကၽြႏ္ုပ္က သူတို႔ကုိ အမိန္႔မ်ား ထပ္မံထုတ္ျပန္ေပးမည္။ ထုိအခါ၀ယ္ ထိုလူသားတို႔၏ သြင္ျပင္လကၡဏာသည္ မူလ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ပံုေဖာ္စီရင္ထားသည့္အတုိင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေျပာင္းလဲသြားၾကလိမ့္မည္။ မည္သူမဆို `႐ႈိင္တြာန္´ ကုိ ဝလီ(အားကုိးအားထားရာပုဂၢိဳလ္)အျဖစ္သုိ႔ တင္ေျမႇာက္လက္ခံထားရွိပါလွ်င္ ထုိသူသည္ ႀကီးက်ယ္ထင္ရွားေသာ ဆံုး႐ႈံးမႈကုိ ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ရေပမည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၄း၁၁၉)

အထက္ပါအာယသ္ေတာ္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါက `႐ႈိင္တြာန္´အေနျဖင့္ လူသားတို႔ အဆင့္(၃)ဆင့္ျဖင့္ ၀င္ ေရာက္ပူးကပ္ ဖ်က္ဆီးသြားသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။
ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ `႐ႈိင္တြာန္´က လူသားတို႔အား လမ္းမွားဖက္ကုိ တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ေလသည္။ သုိ႔ ေသာ္ သာမန္အသိတရား၊ သတိတရားရွိသူတို႔က ယင္းပထမအဆင့္ကုိ တြန္းလွန္ကာကြယ္သြားႏုိင္ေပသည္။ ဤ အဆင့္တြင္ `႐ႈိင္တြာန္´၏ စည္း႐ံုးလႈံ႕ေဆာ္ျခင္းခံရသူတို႔မွာ အလြန္ည့ံဖ်င္းေသာ အဆင့္နိမ့္သူမ်ားျဖစ္သည္။

ဒုတိယအဆင့္တြင္မူ `႐ႈိင္တြာန္´က လူသားတို႔အား တစ္ဆင့္တက္၍ မက္လံုးမ်ား၊ တံစုိးလက္ေဆာင္မ်ား၊ လာဘ္လာဘမ်ားျဖင့္ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုနမားဇ္ႏွစ္ရကအသ္ဖတ္ လိုက္႐ုံျဖင့္ ဟဂ်္ျပဳလုပ္ျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ ရရွိသည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုတီးကံုးတစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ ဘာကုိဖတ္ ၿပီး စိပ္လိုက္႐ံုမွ်ႏွင့္ ဘဝတစ္ခုလံုး ေအာင္ျမင္သြားမည္ဟုလည္းေကာင္း အစရွိသည္အားျဖင့္ မက္လံုးအမ်ိဳးမ်ိဳးေပး၍ သူလိုရာဖက္ဆီသုိ႔ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းေလသည္။

ဤဒုတိယအဆင့္တြင္မူ လူသား ရာခုိင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားမ်ား၏ မူလဗီဇစိတ္ဓါတ္ေပၚလာၿပီး `႐ႈိင္တြာန္´ ေနာက္သုိ႔ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လုိက္သြားၾကေလသည္။
တတိယအဆင့္တြင္မူ `႐ႈိင္တြာန္´၏စီမံကိန္းက အေတာ္ပင္ ေလးနက္ႀကီးမားက်ယ္၀န္းလွေပသည္။ ယင္းတတိယအဆင့္တြင္ `႐ႈိင္တြာန္´သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္အၿပိဳင္ အမိ္န္႔မ်ားထုတ္ျပန္လာေတာ့သည္။ အလႅာဟ့္ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ မလံုေလာက္ဟုဆိုကာ `႐ႈိင္တြာန္´ကလည္း သူ႔ဖက္မွျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ား၊ အမိန္႔အာဏာမ်ား ထုတ္ျပန္လာ၏။ ဥပမာ- က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ဤသုိ႔ ဤပံု ျပ႒ာန္းထားသည္ မွန္ ေသာ္ျငားလည္း ထုိသုိ႔၊ ထုိပံု လုပ္ေဆာင္မွသာ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ႏွင့္ ကိုက္ညီမည္ဟူေသာ အယူအဆမ်ား၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား၊ အဆိုအမိ္န္႔မ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္အားၿပိဳင္ေနေသာ `႐ႈိင္တြာန္´၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ယင္းတတိယအဆင့္တြင္မူ လူသားအားလံုးနီးပါးသည္ `႐ႈိင္တြာန္´၏ဆဲြေဆာင္မႈ ေနာက္သို႔ အေၾကာက္တရားကုိ အေျခခံကာ၊ အသိမဲ့စြာျဖင့္ လုိက္ပါသြားၾကေလေတာ့သတည္း။

အထက္ပါအာယသ္ေတာ္(၄း၁၁၉)တြင္ ပါ၀င္ေသာ `ထုိေသာအခါ၀ယ္၊ ယင္းလူသားတို႔သည္ ေျခေလး ေခ်ာင္းသတၱ၀ါတို႔၏ နားရြက္မ်ားကုိ ျဖတ္ေတာက္ၾကလိမ့္မည္´ဟူသည့္စကားရပ္သည္ အရဗ္တို႔၏ ဥပမာအလၤကာ ေျမာက္ သံုးႏႈန္းထားေသာ ခိုင္းႏႈိင္းခ်က္တစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ ယင္းစကားရပ္သည္ ျမန္မာစကားပံု `ကၽြဲပါးေစာင္းတီး သည္´ဟူေသာ စကားပံုႏွင့္ဆင္တူေပသည္။ `႐ႈိင္တြာန္´စီးနင္း၊ ပူးကပ္ျခင္းခံရသူတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ အေသအခ်ာ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ သူ႔လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အထူးသျဖင့္ အစၥလာမ့္ေရးရာကိစၥမ်ားကုိ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ `ကဲၽြပါးေစာင္းတီးသကဲ့သုိ႔´ အခ်ည္းအႏွီးသ႑ာန္ ျဖစ္ေနရေလသည္။ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ `႐ႈိင္တြာန္´၏၀င္ ေရာက္စီးနင္းပူးကပ္ျခင္းကုိ ခံရၿပီဆိုလွ်င္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာအေျခအေန ေျပာင္းလဲသြားသလို ျပင္ပသြင္ျပင္ ဟန္အမူ အရာတို႔သည္လည္း ေျပာင္းလဲသြားေလေတာ့သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၃)

هَـٰذِهِۦ جَهَنَّمُ ٱلَّتِى كُنتُمۡ تُوعَدُونَ

ဤသည္ကား ဂ်ဟႏၷမ္ငရဲဘံုသာျဖစ္သည္။ ယင္းငရဲဘံုသည္ သင္တို႔အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကတိေပးခ်ိန္းဆိုထားေသာ ႒ာနပင္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၃)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၄)

ٱصۡلَوۡهَا ٱلۡيَوۡمَ بِمَا كُنتُمۡ تَكۡفُرُونَ

ယေန႔ေသာ္ကား သင္တို႔၏ မယံုၾကည္ ေသြဖည္ဆန္႔က်င္မႈက သင္တို႔ကုိ ေလာင္ၿမိဳက္ပါေလ။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၄)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ မိမိ၏လုပ္ရပ္က မိမိကုိ ဒုကၡေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ မိမိဇာတ္သိမ္း မလွျခင္းျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ အျခားသူတစ္ေယာက္အေပၚ မေက်နပ္ခ်က္တစ္ရပ္ေၾကာင့္ ေဒါသတႀကီး တုန္႔ျပန္မည္ဆိုပါက ေဒါသ၏ေလာင္ၿမိဳက္မႈကုိ သူတစ္ပါးမထိေတြ႔ခင္ မိမိက ဦးစြာ ထိေတြ႔ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၅)

ٱلۡيَوۡمَ نَخۡتِمُ عَلَىٰٓ أَفۡوَٲهِهِمۡ وَتُكَلِّمُنَآ أَيۡدِيہِمۡ وَتَشۡہَدُ أَرۡجُلُهُم بِمَا كَانُواْ يَكۡسِبُونَ

ယင္းကိယာမသ္ေန႔တြင္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔၏ႏႈတ္လွ်ာမ်ားအေပၚ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္၍ ခ်ိတ္ပိတ္ေတာ္မူမည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သူတို႔ က်ဴးလြန္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ လုပ္ရပ္အ၀၀ကုိ သူတို႔လက္မ်ားက ငါ့အား ေလွ်ာက္တင္ၾကသလို သူတို႔၏ေျခေထာက္မ်ားကလည္း သက္ေသခံထြက္ဆိုၾကေပမည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၅)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အထက္ပါအာယသ္ေတာ္က လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ လွည့္ျဖားမႈ မျပဳ ႏုိင္ေၾကာင္းကုိ ရည္ညႊန္းထားေသာ တင္စားသံုးႏႈန္းထားသည့္ အာယသ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ ဤဒြႏၷယာ မ်က္ေမွာက္ေလာ ကတြင္ လူအခ်င္းခ်င္းသည္ မိမိတို႔၏လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ႏႈတ္လွ်ာအားကိုးျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးလိမ္လည္ လွည့္ပတ္ေျပာဆိုႏုိင္ၾကေပသည္။ ဆရာကုိ တပည့္က လိမ္ႏုိင္သည္။ မိဘကုိ သားသမီးက လွည့္ျဖားႏုိင္သည္။ တရား သူႀကီးကုိ တရားခံက ညာႏုိင္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ ႏႈတ္လွ်ာမ်ားပိတ္သြားၿပီး၊ မိမိ၏ ခႏၶာ ကို္ယ္အစိတ္အပိုင္းအသီးသီးက မိမိတိုိ႔က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ်ကုိ အမွန္အတုိင္း ထြက္ဆိုသြားမည္ျဖစ္ရာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္မွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ မလိမ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ မညာႏုိင္ေၾကာင္း အထက္ပါအာယသ္ေတာ္က လူသားကုိ မ်က္ ၀ါးထင္ထင္ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ျမင္ႏုိင္ေစရန္ ခုိင္းႏႈိင္းတင္စား ေဖာ္ျပထားျခင္းသာျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၆)

وَلَوۡ نَشَآءُ لَطَمَسۡنَا عَلَىٰٓ أَعۡيُنِہِمۡ فَٱسۡتَبَقُواْ ٱلصِّرَٲطَ فَأَنَّىٰ يُبۡصِرُونَ

အကယ္၍ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔၏မ်က္ေစ့မ်ားကုိ ကြယ္ေစခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ သူတို႔သည္ ဘယ္လမ္းဆီသုိ႔၊ ဘယ္လိုအျမင္ျဖင့္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေျပးႏုိင္ၾကဦးမည္နည္း။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၆)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၇)

وَلَوۡ نَشَآءُ لَمَسَخۡنَـٰهُمۡ عَلَىٰ مَڪَانَتِهِمۡ فَمَا ٱسۡتَطَـٰعُواْ مُضِيًّ۬ا وَلَا يَرۡجِعُونَ

အလားတူပင္ အကယ္၍ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သူတို႔၏သြင္ျပင္လကၡဏာကုိ သူတို႔၏ လက္ရွိ အေနအထား၌ပင္ ပံုစံေျပာင္းလဲ (သုိ႔မဟုတ္) အသြင္ေျပာင္းလဲလုိက္မည္ဆိုပါက သူတို႔သည္ ေရွ႕ခရီးကုိ မဆက္ႏုိင္သလုိ ေနာက္ေၾကာင္းကုိလည္း ျပန္လွည့္ႏုိင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၇)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျမင္ျခင္း၊ ၾကားျခင္း အစရွိသည္တို႔ကုိ မ်က္ေစ့၊ နား အစရွိသည့္ အာ႐ံုခံ အဂၤါမ်ားအားျဖင့္ အာ႐ံုခံႏုိင္ေအာင္ လူသားအား `အမာနသ္´အျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။ လူသားက ယင္းတို႔ ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးျပဳႏုိင္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ အကယ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကသာ ယင္းအာ႐ံုခံအဂၤါမ်ားကုိ မခ်ီးျမႇင့္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခ်ီးျမႇင့္ၿပီးမွ ႐ုပ္သိမ္းလုိက္မည္ဆိုလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူသားသည္ မိမိ၏ ဘ၀ခရီးကုိ ေရွ႕ဆက္ၿပီး မည္သုိ႔လွမ္းခ်ီႏိုင္မည္နည္း။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၉၅း၄)တြင္ ဤသုိ႔ျပထားသည္။

“ ငါအရွင္ျမတ္သည္ လူသားအား အေကာင္းျမတ္ဆံုး၊ အတင့္တယ္ဆံုးေသာ အခ်ိဳးအစားအားျဖင့္ ဧကန္အမွန္ ပင္ တည္ေဆာက္စီရင္ ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၉၅း၄ )

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံမ်ားအနက္ လူသားသည္ အခ်ိဳးအစားအက်ဆံုး၊ တည္ေဆာက္ပံုအေကာင္း ဆံုးျဖစ္သည္။ ဤကမာၻၿဂိဳဟ္ကုိ လူသားက အုပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လွယ္ႏုိင္မႈအေရးတြင္ ယင္းလူသား၏ သြင္ျပင္လကၡဏာ သည္ အျခားဖန္ဆင္းခံမ်ားထက္ ပိုမိုအခ်ိဳးက်၊ တင့္တယ္ျခင္းကလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္အျဖစ္ ပါ၀င္ေနေပသည္။

အကယ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကသာ လူသား၏အခ်ိဳးအစားက်နမႈကုိ ပံုသ႑ာန္အသြင္ေျပာင္းလုိက္သည္ ဆိုပါစို႔။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ဆက္တစ္ခုလံုး ဤကမာၻၿဂိဳဟ္၏ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သဟဇာတမျဖစ္ေတာ့သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဤကမာၻေျမေပၚမွ တမဟုတ္ခ်င္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ဥပမာ- ေရွးဦးသတၱ၀ါ `ဒုိင္ႏုိေဆာ´ ႀကီးမ်ားသည္ တိုးတက္လာေသာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သဟဇာတမျဖစ္ေတာ့သည့္ ဤကမာၻေပၚမွ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားၿပီျဖစ္သည္။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၈)

وَمَن نُّعَمِّرۡهُ نُنَڪِّسۡهُ فِى ٱلۡخَلۡقِ‌ۖ أَفَلَا يَعۡقِلُونَ

ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစမႈစနစ္ထဲတြင္ အသက္ရွည္သူရွိသလို အသက္အရြယ္ တိုေတာင္းသူလည္းရွိေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သူတို႔သည္ ယင္းအခ်င္းအရာအေပၚ စဥ္းစားသမႈ မျပဳၾကေလ သေလာ။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၈)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ဤကမာၻေပၚတြင္ လူ႔သက္တမ္းသည္ အခ်ိန္ကာလအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။ အခ်ိဳ႕သည္ ႏွစ္(၁ဝဝ) ဝန္းက်င္ခန္႔အထိ အသက္ရွည္ၾကၿပီး၊ အခ်ိဳ႕က ႏွစ္(၃ဝ)၀န္းက်င္ခန္႔ႏွင့္ ကြယ္လြန္သူမ်ားရွိသည္။ အခ်ိဳ႕မွာေမြးၿပီး နာရီ ပိုင္း၊ ရက္ပိုင္းႏွင့္ပင္ ကြယ္လြန္သြားၾကေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ လူ႔သက္တမ္းသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကဲြျပားျခားနားေနရသနည္း။ ထုိသုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးကဲြျပားျခားနားေစ ရန္ မည္သူက မည္သည့္စနစ္အားျဖင့္ စီမံေနသနည္း။ သို႔မဟုတ္ ဤသုိ႔ သက္တမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ကဲြျပားျခားနားေနျခင္း သည္ တုိက္ဆိုင္မႈတစ္ရပ္ေလာ။ ယင္းေမးခြန္းမ်ားအေပၚ အဘယ္ေၾကာင့္ စူးစမ္းသံုးသပ္ အေျဖထုတ္ျခင္း မျပဳၾကေလသနည္း။

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၉)

وَمَا عَلَّمۡنَـٰهُ ٱلشِّعۡرَ وَمَا يَنۢبَغِى لَهُ ۥۤ‌ۚ إِنۡ هُوَ إِلَّا ذِكۡرٌ۬ وَقُرۡءَانٌ۬ مُّبِينٌ۬

ငါအရွင္ျမတ္သည္ သ႔ူ(တမန္ေတာ္ျမတ္)အား ကဗ်ာ၊ လကၤာစပ္ဆိုျခင္း အတတ္ပညာကုိ သင္ေပးခဲ့ သည္မဟုတ္ေခ်။ အလားတူ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကဗ်ာ၊ လကၤာႏွင့္လည္း စပ္အပ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ေပ။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္(ဆြ)ထံ ထုတ္ျပန္ပုိ႔ခ်ေသာအရာမွာ `ဇိကီရ္´ဟူေသာ ရွင္းလင္းထင္ရွား ျပတ္သားသည့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၆၉)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ တမန္ေတာ္(ဆြ)အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေသာ `ဝဟီ´ႏွင့္ပတ္သက္၍ စတင္ထုတ္ျပန္ေသာ အခ်ိန္ကာလမွစ၍ ယေန႔အခ်ိန္အထိ လူသားတို႔ဖက္မွ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ စြပ္စဲြ ေ၀ဖန္ ပုတ္ခတ္မႈမ်ား၊ အယူအဆမ်ားရွိေလသည္။ အခ်ိဳ႕က ဝဟီဆိုသည္မွာ ကဗ်ာ႐ူး၊ စာ႐ူးတစ္ေယာက္၏ ကဗ်ာ၊ လကၤာတစ္ပုဒ္ဟုဆိုၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က `ဝဟီ´ဆိုသည္မွာ `ရဟူဒီႏွင့္ နဆြရာနီ (ခရစ္ယာန္)တို႔၏က်မ္းမ်ားကုိ ေလ့လာဖတ္႐ႈၿပီး ကူးယူေဖာ္ျပထားေသာ မိန္႔မွာခ်က္မ်ားျဖစ္သည္´ဟု သတ္မွတ္ၾကျပန္သည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ `ဝဟီ´ဆိုသည္ မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သာ မကဘဲ အျခားအေၾကာင္းအရာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း ရည္ညႊန္းသည္ဟု ဆိုၾကျပန္ သည္။
သို႔ေသာ္ အထက္ပါအာယသ္ေတာ္က ဝဟီဆိုသည္မွာ စိတ္ကူးယဥ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ မဟုတ္သည္ကုိလည္း ေကာင္း၊ ရဟူဒီႏွင့္ ခရစ္ယာန္က်မ္းမ်ားမွ ကူးယူ၊ ျပန္ဆိုထားျခင္း မဟုတ္သည္ကုိလည္းေကာင္း၊ ရွင္းလင္းျပထား သလို `ဝဟီသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္ထံ ထုတ္ျပပို႔ခ်ေသာ ရွင္းလင္းထင္ရွားျပတ္သားသည့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ အတိအလင္း ေဖာ္ထုတ္ျပေနေပသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္အေနႏွင့္လည္း မိမိထံ ထုတ္ျပန္ပုိ႔ခ်ျခင္းခံရသည့္ ဝဟီသည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ကုရ္အာန္(၆း၁၉)တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ျပဆိုထားေပသည္။

“ ကၽြႏု္ပ္တမန္ေတာ္ထံသုိ႔ ဝဟီထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေပးျခင္းခံရေသာအရာမွာ ဤကုရ္အာန္က်မ္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းကုရ္အာန္အားျဖင့္ သင္တို႔အားလည္းေကာင္း ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကုိ လက္ခံရရွိသူ အဆင့္ဆင့္အားလည္း ေကာင္း၊ သတိေပး၊ သြန္သင္ဆံုးမ တရားျပသြားမည္ျဖစ္သည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၆း၁၉)

 

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၀)

لِّيُنذِرَ مَن كَانَ حَيًّ۬ا وَيَحِقَّ ٱلۡقَوۡلُ عَلَى ٱلۡكَـٰفِرِينَ

ရွင္သန္ေနသူတို႔အတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္က ယင္းကုရ္အာန္အားျဖင့္ သတိေပးဆံုးမေတာ္မူေပမည္။ ထုိ႔ျပင္ ေသြဖည္ဆန္႔က်င္သူ `ကာဖိရ္´မ်ားအေပၚ၌လည္း ယင္းကုရ္အာန္သည္ ထင္သာျမင္သာျဖစ္ေသာ မွာတမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၀)

ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ရွင္သန္လႈပ္ရွား ႐ုန္းကန္ေနၾကသူမ်ားအတြက္ အသိတရား၊ သတိတရား ရယူစရာျဖစ္သည္။ ႏွလံုးသားေသေနသူမ်ား ေသြဖည္ဆန္႔က်င္သူမ်ားအတြက္မူ မိမိတို႔၏ လဲြမွားေသာ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ မည္သုိ႔ေသာအက်ိဳးဆက္ရွိမည္ကုိ အသိေပးေသာ မွာတမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။

 

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၅၁) မွ (၆၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္