ကုရ္ဘာနီ (အပိုင္း-၂) ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
ကုရ္ဘာနီ (အပိုင္း-၂)
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးခင္ေမာင္ (B.Sc)
`အတ္စၥလားမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´
အခုလိုျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ေသာၾကာေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲက ေလ့လာမွတ္သား ထားသမွ်ကို ကိုယ္တိုင္ေ၀ငွခြင့္ရရွိတဲ့အတြက္ ေရွးဦးစြာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကုရ္အာန္လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ တည့္မတ္ေပးတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔တကြ ကုရ္အာန္ထဲက အသိတရားနဲ႔ အရွိတရားမ်ားကို သင္ၾကားေပး၊ မွ်ေ၀ေပးခဲ့ၾကတဲ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ရွိ ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ၿပီးခဲ့တဲ့လ တာ၀န္က်ရာအပတ္မွာ `ကုရ္ဗာနီ´ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ေတြမွာ ကုရ္ဘာနီသားေကာင္လို႔ ေဖာ္ျပထားတာ (၀လ္ဘုဒ္န)ဆိုတာ စားသံုးရန္ ရည္စူး ထားေသာ သားေကာင္၊ (ရွဟာေအဒဟ္လႅာ)ဆိုတာ အလႅာဟ္သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ စနစ္ဇယား၏ အထိမ္း အမွတ္မ်ားလို႔ပဲ အဓိကေျပာသြားႏိုင္ပါတယ္။ အီဒြလ္အႆြဟာရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဟဂ်္အေၾကာင္းကို မတင္ျပ ခဲ့ပါဘူး။ ကုရ္ဘာနီလို႔လူေတြသိေနၾကတဲ့ သားေကာင္မ်ားကို လွီးျဖတ္လွဴဒါန္းျခင္းအေၾကာင္းကိုလည္း ဂဃဏန မရွင္းျပႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
ယေန႔(၉-၉-၂၀၁၆)မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဟဂ်္အေၾကာင္းထက္ ကုရ္ဘာနီကို မြတ္ဆလင္မ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ အသည္း အသန္လုပ္ေနၾကသလဲဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာတင္ျပသြားဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားစု သိထားၾကတာက ကုရ္ဘာနီဆိုတာ တမန္ေတာ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔သားေတာ္ အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားမႈအတြက္ အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳပြဲလို႔ သိထားပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္၀က္တစ္ပ်က္သာမွန္တဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အမွန္အနည္းငယ္သာေရာေႏွာထားတဲ့ အသိမွား၊ အျမင္မွားမႈေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ ကုရ္ဘာနီ ကိစၥမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးရဲ႕ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားအနစ္နာခံမႈကို ဂုဏ္ျပဳတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈဟာ သားကို ဖခင္အရင္းက အလႅာဟ္အမိန္႔အရဆိုၿပီး လည္လွီးဖို႔ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္ဆိုတာကေတာ့ တရားသေဘာအရ လက္ခံလို႔မရတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေနတာ ကုရ္အာန္ကိုေလ့လာသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
တမန္ေတာ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔သားေတာ္ တမန္ေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ဟာ ေသာင္၀္ဟီးဒ္ဆိုတဲ့ အရွင္တစ္ဆူ၀ါဒအတြက္ ကမၻာေပၚမွာ အရွင္တစ္ဆူ၀ါဒထြန္းကားျပန္႔ပြားေအာင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ခဲ့ၿပီး၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိခဲ့တာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ ေပးဆပ္စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရမႈေတြဟာလည္း အမ်ားနဲ႔မတူ ထူးထူးျခားျခား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေပးဆပ္မႈေတြထဲမွာ
(၁) ကမၻာတစ္၀ွမ္းလံုးမွာ အရာရာကို အလႅာဟ္အရွင္တစ္ပါးတည္းကသာ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစထားၿပီး စနစ္ ဇယားမ်ား ျပဌာန္းထားတယ္ဆိုတဲ့ (ေသာင္၀္ဟီးဒ္)အလႅာဟ္အရွင္တစ္ပါးတည္းဟူေသာ အယူ၀ါဒကို ေၾကညာခဲ့ သည္။
(၂) ေသာင္၀္ဟီးဒ္ကို ခိုင္မာေစရန္ ၎အယူ၀ါဒ၏ပင္မဗဟိုဌာနျဖစ္ေသာ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေျခာက္ေသြ႔ၿပီး တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ မရွိေသးေသာအရပ္ေဒသ မကၠာဟ္မွာေပၚထြန္းေစခဲ့သည္။
(၃) ေျခာက္ေသြ႔ေသာ သဲကႏၱာရေဒသရွိ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕၏ ေနရာဌာနကို စိမ္းလန္းစိုျပည္ေသာေဒသအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို တည္ေထာင္ရန္ ဇနီးသည္ႏွင့္ လူမမယ္ူကေလးငယ္ကို ေျခာက္ ေသြ႔ေသာ ကႏၱာရလြင္တီးေခါင္၌ ေနရာခ်ထားခဲ့သည္ဆိုတဲ့အခ်က္က ဒီတမန္ေတာ္ႀကီး မိသားစုရဲ႕ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားမႈေတြက အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြဟာ အိဒြလ္အႆြဟာေန႔ကို ေပၚေပါက္ေစခဲ့တာကိုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ အျပင္ ေသာင္၀္ဟီးဒ္ရဲ႕သေဘာတရားကို အခိုင္အမာစိုက္ထူၿပီး ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ေျခာက္ေသြ႔တဲ့ သဲကႏၱာရ ပင္ ျဖစ္လင့္ကစား စိမ္းလန္းစိုေျပၿပီး အစာေရစာေပါၾကြယ္၀တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို ထူေထာင္ႏိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတာကို သက္ေသအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကမၻာေပၚမွာ ဒုကၡသုကၡေတြ ဘယ္ေလာက္ေရာက္ေနပါေစ။ ေသာင္၀္ဟီးဒ္တရားကို လက္ကိုင္ထားၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ တကယ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရရွိမွာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို လိုခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလိုခ်င္ၾကတဲ့သူေတြက ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕စနစ္ဇယားကို အမွန္ မျမင္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ လြဲမွားစြာျမင္ၿပီး ပံုေဖာ္ေနရင္ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ၾကာရွည္ မတည္တံ့ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကို တမန္ေတာ္ႀကီး အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္ႀကီး အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔က သက္ေသထူခဲ့ပါတယ္။
သူတို႔ေခတ္သူတို႔အခါမွာ အဲဒီေနရာဟာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတာင္ မေပၚေပါက္ေသးတဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကေနစၿပီးေတာ့မွ အရဗ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာ ေပၚေပါက္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ တျဖည္းျဖည္းထူေထာင္လာရာကေန တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) လက္ထက္ေရာက္ေတာ ၿပီးျပည့္စံုၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ အစၥလာမ့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ႀကီး အိဗရာဟင္မ္(အ) ကလည္း သူ႔လက္ထက္မွာ အခုလို ဆု(ဒုအာ)ျပဳခဲ့ေၾကာင္းကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္(၁၄း၃၇)မွာ ေဖာ္ျပ ထားခဲ့ပါတယ္။
`အို ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔၏ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရွင္ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး၏ သားခ်င္းအခ်ိဳ႕ကို ဆြလားဟ္တည္ေဆာက္ ေရးအလို႔ငွာ အိမ္ေတာ္အနီး သီးႏွံမျဖစ္ထြန္းေသာ အရပ္တြင္ေနရာခ်ထားခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ မ်ား၏ စိတ္ႏွလံုးကို သူတို႔ဘက္သို႔တိမ္းညြတ္သိတတ္ေစရန္ သစ္သီး၀လံအစရွိသည့္ ရိကၡာမ်ားကို ေပးသနားေတာ္ မူပါ။´(၁၄း၃၇)
ဒါဟာ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဒုအာျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲ႕ဇနီးနဲ႔သားကိုလည္း ဒီလိုသဲကႏၱာရ လြင္တီးေခါင္(ေရလဲမရွိ၊ အသီးအႏွံလည္း မျဖစ္ထြန္းေသးတဲ့)ေနရာမွာ ဇနီးနဲ႔သားကိုထားခဲ့ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္အရွင့္ထံမွာ တကယ္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အဓိဌာန္ျပဳခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သီးႏွံမဖြံ႔ၿဖိဳးေသးတဲ့အရပ္ ေဒသမွာ ဇနီးနဲ႔သားကို ေနရာခ်ထားၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀င္ေတြကို သူတို႔မိသားစုဘက္ စိတ္ႏွလံုးတိမ္းညြတ္ၿပီး သူတို႔မိသားစုတည္ေထာင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပါ၀င္လာေစဖို႔၊ အခုလက္ရွိအရဗ္ဆိုတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေပၚထြန္းလာ ရျခင္းဟာ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတရားသိတတ္ေစေသာငွာ သူတို႔ဟာ အလႅာဟ္ေပးထားတဲ့ စြမ္းအားေတြကို အသံုးခ် ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူတို႔ကို စားေရရိကၡာေပးသနားေတာ္မူပါလို႔ ေတာင္းဆုျပဳခဲ့တဲ့အတိုင္း ယခုအခ်ိန္မွာ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးဟာ စားေရရိကၡာ ေပါၾကြယ္၀ရာေနရာေဒသျဖစ္ေနၿပီဆိုတာကို အားလံုးအသိျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အီဗရာဟင္မ္(အ)ဟာ သူ႔သားနဲ႔ဇနီးကို ဆြလားဟ္တည္ေဆာက္ရန္ အလို႔ငွာဆိုၿပီးေတာ့ အဓိဌာန္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူေနရာခ်ထားတာ ဆြလာဟ္တည္ေဆာက္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဆြလာဟ္တည္ ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာဟာ အင္မတန္က်ယ္၀န္းတဲ့အဓိပၸါယ္ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆြလာဟ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပမေနဘဲနဲ႔ ဆြလာဟ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္မ်ားအနက္က တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္ျခင္းဆိုတာဟာ အဓိပၸါယ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မီးေမာင္းထိုးျပလိုပါတယ္။
လြန္ေလၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ ေက်ာ္အခ်ိန္ကတည္းက တမန္ေတာ္ႀကီးအီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ မိသားစုေတြႀကိဳးပမ္းခဲ့လို႔ ကအ္ဗာဟေက်ာင္းေတာ္တည္ရွိရာေနရာဟာ ယခုတိုင္စိမ္းလန္းစိုျပည္ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္ေသာေနရာျဖစ္ေနပါၿပီ။ ယေန႔တိုင္ တည္ရွိေနတဲ့ ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္စဥ္ယခုလို ဇြလ္ဟဂ်္လမွာ ကမၻာအရပ္ရပ္ကလူေတြစုေ၀းၿပီး ဟဂ်္က်င့္စဥ္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး၊ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းျခင္းကို ဟဂ်္ျပဳက်င့္ျခင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ က်င့္စဥ္ကို ဖ၀ါးေျခထပ္လိုက္နာရာ ေရာက္ပါမယ္။
ဟဂ်္ျပဳခဲ့တဲ့ ဟာဂ်ီေတြ ဟာဂ်ီမေတြအေနနဲ႔ မိမိမိသားစု၊ မိမိပတ္၀န္းက်င္ ရပ္ရြာေဒသ၊ မိမိတို႔ေနထိုင္ရာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးၿငိမ္းခ်မ္းသာေအာင္ တစ္တပ္တအားေဆာင္ရြက္မွသာလွ်င္ စစ္မွန္တဲ့ဟာဂ်ီမ်ား၊ ဟာဂ်ီမမ်ားျဖစ္ၾကမွာပါ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၉၅း၃ မွာလည္း ဒီမကၠာဟ္ၿမိဳ႕ကို (၀ဟာဇလ္ ဗလဒီလ္ အာ မီးန္)ဆိုၿပီး ဒီမကၠာဟ္ၿမိဳ႕ကို ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာၿမိဳ႕အျဖစ္ သက္ေသထူထားတာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒါဟာတမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သူ႔မိသားစုေတြေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးရလာဒ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ အႏွစ္သာရေတြကို အေရးမစိုက္ပစ္ပယ္ၿပီး၊ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားစုဟာ ႐ွိဳင္ႆြာန္ကို ခဲနဲ႔ေပါက္ျခင္း၊ အတိတ္ကာလက ေရႊထီးေဆာင္းခဲ့တာေတြကို ၾကည့္ၿပီး၊ သတိရတမ္းတ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲျခင္း၊ ကုရ္ဘာနီလုပ္ဖို႔ဘဲ အေလားထားေဆာင္ရြက္ေနျခင္းေတြဟာ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ေတြကို ေသးသိမ္ေအာင္ ျပဳမူရာက်ပါတယ္။ ဟဂ်္ကျပန္လာၿပီးေနာက္ပို္င္း ဟာဂ်ီဆပ္မ်ားက မုတ္ဆိတ္ေတြထားၾက၊ ဟာဂ်ီမမ်ားက အုရ္နီ တို႔ ဘုရ္ခါတို႔ ၀တ္႐ံုေလးနဲ႔ ေက်နပ္ေနၾကတာဟာ ဟဂ်္ရဲ႕က်င့္စဥ္အမွန္ေတြကို ေမွးမိွန္ေအာင္၊ ေသးသိမ္ေအာင္ လုပ္ရာက်တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ျမင္မိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဟဂ်္မလုပ္ႏိုင္သူေတြကလည္း မိမိတို႔ရပ္ရြာ မွာ သားေကာင္ကို ဇဗာဟ္လုပ္ၿပီး လွဴဒါန္းတာဟာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ မိသားစုကို ဂုဏ္ျပဳတာျဖစ္ တယ္လို႔ေျပာေနၾကပါတယ္။ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားေတာ္ မိသားစုတို႔ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္၊ စြန္႔စား၊ အနစ္နာ ခံၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့ရတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတိုးတက္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတည္ေဆာက္မႈကို သားေကာင္လွီးျခင္း ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႔ဂုဏ္ျပဳတာလို႔ ယူဆေျပာဆို၊ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ကို ေမွးမိွန္ေသးသိမ္ေအာင္ လုပ္ရာက်ပါတယ္။
တမန္ေတာ္ႀကီးအီဘရာဟင္မ္(အ)က သားေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)ကို အိပ္မက္အရ ဇဗာဟ္လုပ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ကိုးကားၿပီးေျပာတာပါ။ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၇း၁၀၂ ကို ကိုးကားၿပီး သူတို႔ေျပာတာပါ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္အေသးစိတ္ေလ့လာတင္ျပလိုပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၇း၁၀၂ မွာ ေဖာ္ျပတာက
`၎(အီဘရာဟင္မ္)၏သား အိစၥမာအီလ္သည္ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားႏိုင္ေသာ အရြယ္သို႔ေရာက္ေသာ အခါ၊ အီဘရာဟင္မ္က (ငါသည္ သင့္အား လွီးျဖတ္ရသည္ဟု အိပ္ေနစဥ္မွာ ျမင္မက္ခဲ့သည္။ အိပ္မက္၏ အလို သေဘာကို သားေတာ္သံုးသပ္ပါ)ဟုေျပာေလသည္။ သားေတာ္က (အို ဖခင္ သင့္အား အမိန္႔ေပးခံရသည့္အတိုင္း ျပဳလုပ္ပါ၊ အလႅာဟ္၏ဆႏၵေတာ္အရ ကၽြႏ္ုပ္အား ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္သူအျဖစ္ သင္ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။)ဟုဆို၏။´
ဒီအာယသ္ေတာ္မွာ တမန္ေတာ္ႀကီး အီဘရာဟင္မ္(အ)က သူ႔သားေတာ္ကို အိပ္မက္မွာလွီးျဖတ္ရသည္ လို႔ ျမင္မက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တမန္ေတာ္ေတြရဲ႕ အိပ္မက္ဆိုတာ သာမန္လူသားေတြလို ဂေယာက္ ဂယက္မက္တဲ့ အိပ္မက္မဟုတ္ဘူး။ တမန္ေတာ္ေတြဆိုတာ အလႅာဟ္အရွင္ရဲ႕ နဗူ၀သ္ရထားတဲ့ နဗီျဖစ္တာနဲ႔အညီ ဒီအိပ္မက္ေတြဟာ အလႅာဟ္ရဲ႕လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြလည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပ မယ့္ အိပ္မက္ဆိုတာ တိုက္႐ိုက္အဓိပၸါယ္ေကာက္လို႔ မရပါဘူး။ အိပ္မက္ကို သြယ္၀ိုက္ေသာလမ္းညႊန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး၊ အဓိပၸါယ္ထပ္မံဖြင့္ဆိုရပါတယ္။ တမန္ေတာ္ႀကီး အိစၥမာအီလ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္ႀကီး အီဘရာဟင္မ္ (အ)တို႔ဟာ အိပ္မက္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုတဲ့အတတ္ပညာကို ကၽြမ္းက်င္သူေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဖခင္ျဖစ္သူက သားေတာ္ကို (ဖန္းန္ဇူရ္မားဇာသရား) အိပ္မက္၏အလိုသေဘာကို သားေတာ္ သံုးသပ္ပါ။ အိပ္မက္ဆိုတာ ပံုေဆာင္ျပတာပါ။ ဒီအိပ္မက္က ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ သဲကႏၱာရႀကီး (ကအ္ ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕၀န္းက်င္)ကုိ စိမ္းလန္းစိုျပည္ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေနရာျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တ့ဲ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ သားေတာ္အိစၥမာအီလ္ကို စူးစိုက္ေဆာင္ရြက္ေစဖို႔ ဖခင္ကို စြန္႔လႊတ္ခိုင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ အဲဒီ ေဒသ၀န္းက်င္ စိမ္းလန္းစိုျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ေနရာေဒသျဖစ္ေအာင္ မရွိေသးဘဲ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ေပၚေပါက္လာေအာင္ ႀကီးမားတဲ့တာ၀န္ႀကီးကို ထမ္းရြက္ဖို႔အတြက္ သားေတာ္အိစၥမာအီလ္ကို အဲဒီလုပ္ငန္း မွာ ဘ၀ကိုစေတးၿပီး တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ဖို႔ အိပ္မက္အရ တာ၀န္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေဒသ စိမ္းလန္းစုိျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို ထူေထာင္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမွာ သားေတာ္အိစၥမာအီလ္ရဲ႕ဘ၀ကို ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔အတြက္ ဖခင္အီဘရာဟင္မ္အေနနဲ႔ သားေတာ္ကို စြန္႔လႊတ္ ခိုင္းတာျဖစ္တယ္။ ဖခင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ဒီလိုေ၀းသီေခါင္တဲ့လြင္တီးေခါင္ သဲကႏၱာရမွာ စြန္႔လႊတ္ထားခဲ့ဖို႔ဆိုတာ သားျဖစ္သူကုိ လည္လွီးသတ္ျဖတ္ရသလို ခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီအိပ္မက္ကို တမန္ေတာ္ႀကီး အီဘရာဟင္မ္(အ)က ျမင္မက္တဲ့အိပ္မက္အတိုင္း သားေတာ္ကို လည္လွီးဖို႔ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ လက္ခံယံုၾကည္ ျခင္းဟာ တမန္ေတာ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္းအားကို အထင္အျမင္ေသးရာ ေရာက္ပါတယ္။ အိပ္မက္ဆို တာ အိပ္မက္ရဲ႕သေဘာတရားကို ေကာက္ယူၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ရျခငး္ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ဖက္က ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ရင္လည္း အရာရာကို သိေနေတာ္မူတဲ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ႀကီး အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားႏိုင္တဲ့ စြမး္ရည္ကို သိလို႔လို႔၊ သားျဖစ္သူကို လည္လွီးၿပီး သက္ေသျပခိုင္းတယ္ဆိုတာ နအူးဇုဗိလႅာဟ္အလႅာဟ္ဟာ ရက္စက္တဲ့အရွင္ပါလားလို႔ ထင္ျမင္စရာပါ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ အလႅာဟ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ တမန္ေတာ္ေတြရဲ႕စြမ္းရည္နဲ႔ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားလိုက္ရင္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ) က တမန္ေတာ္ အိစၥမာအီလ္(အ)ကို ဇဗာဟ္လုပ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ ဇာတ္နာေအာင္ ဇာတ္ကြက္ဆင္ထား တာပါ။ လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား ဘာသာတရားတိုင္းမွာ တရားသေဘာေျပာတာကို သေဘာတရားအရ ဇာတ္နာေအာင္ ဇာတ္လမ္းေတြဆင္ရင္းဆင္ရင္းနဲ႔ ဘုရားေဟာေတြနဲ႔တလြဲေတြျဖစ္၊ ဆန္႔က်င္ဖက္ေတြျဖစ္ ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားႀကီးေလ့လာေတြ႔ရွိေနရပါတယ္။
ဒီေန႔ ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာေနရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာ မုဖ္သီဦးျမတ္သူကို သတိရမိပါတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ တရားသေဘာနဲ႔ သေဘာတရားကို ခြဲျခားၿပီး ေလ့လာပါလို႔ အၿမဲသြန္သင္လမး္ျပခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၁၆.၁၁.၂၀၁၃ ဆိုေတာ့ အခုဆို သံုးႏွစ္ျပည့္ခါ နီးပါၿပီ။ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက ဆရာဦးျမတ္သူရဲ႕အရဗီအမည္က အိစၥမာအီလ္ျဖစ္ၿပီး သူ႔ဖခင္အမည္က အီဘရာဟင္မ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာေစာက အေၾကာင္းအရာကို ဆက္ရမယ္ဆိုရင္ ဇဗာဟ္လုပ္ပါလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ ေၾကာင္းကို ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာရင္ေတြ႔ရမွာပါ။ အလႅာဟ္အမိန္႔အတိုင္းေဆာင္ရြက္ပါ။ သူ႔ကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္သူ အျဖစ္ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္လို႔ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
အိပ္မက္အရ အိပ္မက္ကို အဓိပၸါယ္ေကာက္ၿပီး အလႅာဟ္အလိုရွိတဲ့အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ပါလို႔ေျပာတာပါ။ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ကို စေတးၿပီးလုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ ေတြ႔ႀကံဳရမယ့္အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြ ကို သူဟာႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းႏို္င္သူအျဖစ္ ဖခင္ႀကီးျမင္ေတြ႔ရမွာပါလို႔ေျပာတာကို နားလည္ပါတယ္။ တစ္ခါ ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၃၇း၁၀၃ က `ဖလမ္းမာအတ္စလာမု၀တလႅဟုလိ ဂ်ဘီးနိ´
`ထို႔ေနာက္ ထိုသားအဖ ႏွစ္ပါးလံုးသည္ အမိန္႔ေတာ္ကို လိုက္နာၿပီး ထိုအီဘရာဟင္မ္သည္ (လွီးျဖတ္ရန္) ထိုသားေတာ္အား ေမွာက္လ်က္လွဲခဲ့ေလေသာအခါ) ´ဘာသာျပန္ၾကပါတယ္။ ဒီအာယသ္ပါ ဖလမ္းမာဆိုတာ ေသာအခါ ျဖစ္ပါတယ္။ အတ္စလာမာ ဆိုတာက နာခံ႐ိုက်ိဳးတယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရသလို ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔လည္း အဓိပၸါယ္ရ ပါတယ္။ (၀သလႅဟု)ဆိုတာက ေမွာက္လ်က္လွဲခ်သည္လို႔ အဓိပၸါယ္ရသလို၊ ဦးတည္ခ်က္ေျပာင္းလိုက္သည္လို႔ လည္း အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ သလႅဟုလို႔ သံုးထားတာေတြက သူသည္ ဦးတည္ခ်က္ေျပာင္း သြားသည္လို႔ သံုးတာေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီအာယသ္ရဲ႕ဆိုလိုရင္းက ေျခာက္ေသြ႔တဲ့လြင္တီးေခါင္အရပ္ကေန စိမ္းလန္းစိုေျပဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရာ အရပ္အျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေထာင္ဖို႔ ဦးတည္ခ်က္ ေျပာင္းခိုင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ (၃၇း ၁၀၄-၁၀၈)ထိမွာ ဘယ္လိုေျပာထားသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီလို ဦးတည္ ခ်က္ေျပာင္းတာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သိရွိၿပီး `ငါအရွင္က အို အီဘရာဟင္မ္ဟုေခၚ၍ – သင္သည္ အမွန္ တကယ္ပင္ အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ေလၿပီ။ ငါသည္ ေလာကကို အလွဆင္သူတို႔အား အက်ိဳးေပး ေတာ္မူမည္သာ ျဖစ္၏။ (အင္းနဟာဇာ လဟု၀လ္ဘလားအုလ္ မူဘီးန္)ဧကန္အမွန္ပင္ ဤသည္မွာ အရည္အေသြးကို ထင္ရွားေစမႈတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္၏။´
ဒီလုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္တာဟာ အရည္အေသြးကိုထင္ရွားေစမႈတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ မွာက ဒါေတြဟာ (ဘလာ)ပဲလို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဘလာမူစီဘသ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြက ေၾကာက္ၾကတယ္။ အလႅာဟ္က (ဘလာ)ကုိ မြဟ္ဆင္န္ေတြအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးလို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ေလာက မွာ ဒုကၡသုကၡနဲ႔မေတြ႔ရတဲ့ လူဆိုတာ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာအယူ၀ါဒေတြမွာ ေလာကႀကီးဟာ ဒုကၡဘံု ႀကီးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာကႀကီးမွာ ေနာက္တစ္ဖန္လူမျဖစ္ရေအာင္ သံသရာကို အဆက္ျဖတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒလည္းရွိတယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ကေတာ့ ေလာကမွာ ဒါေတြမလြဲမေသြႀကံဳရမွာသာျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာ လူျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆင္းရဲသားျဖစ္ေစ၊ အလယ္အလတ္တန္းစားျဖစ္ေစ၊ သူေဌး သူၾကြယ္ဘုရင္ဧကရာဇ္ပင္ျဖစ္ေစ ဒုကၡဆိုတာကိုေတာ့ ႀကံဳရမွာမလြဲပါဘဲ။ ဒီဒုကၡေတြကို ႀကံဳေတြ႔ျခင္းဟာ စိန္ေခၚမႈေတြကို ရင္ဆိုရျခင္းျဖစ္တယ္။ အလႅာဟ္ဘက္ကလာတဲ့ ဘလာျဖစ္တယ္။ ဒီဘလာကို မင္းတို႔ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္မယ္ဆိုရင္ လူ႔အရည္အေသြးေတြ တိုးတက္လာမွာျဖစ္တယ္။ ဒုကၡ၊ သုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားထဲကလာတဲ့လူေတြဟာ အရည္အေသြးေတြ ထူးခၽြန္ေျပာင္ ေျမာက္လာၾကတယ္။
ဒုကၡသုကၡမခံစားဘူးသူေတြဟာ လူ႔အရည္အေသြးေတြ ႏံုနဲ႔သြားၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္ အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ကို ဟိုးေျခာက္ေသြ႔တဲ့ သဲကႏၱာရမွာထားၿပီး၊ အဲဒီေနရာကို စိမ္းလန္းစိုေျပေအာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို ထူေထာင္ပါလို႔ တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့ျခင္း ဟာ ဘလာဘဲ။ ဒုကၡေပးတာဘဲ။ ဒီဒုကၡဟာ ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ စိန္ေခၚခ်က္ေတြပဲ။ သူတို႔ရဲ႕အရည္အေသြးကို တိုးတက္ေစတဲ့အရာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ေလာကကိုအလွဆင္သူေတြအတြက္ အလႅာဟ္ကေပးထားတာျဖစ္တယ္။ ေလာကကို အလွဆင္ၾကသူေတြလို႔ အလႅာဟ္က သတ္မွတ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ဒီလူေတြဟာ ဘယ္လိုဒုကၡမ်ိဳးကိုမဆို ႀကံ့ႀကံ့ခံရပ္တည္ႏိုင္စြမ္းေတြ၊ မတုန္လႈပ္ မေျခာက္ျခား ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့လူေတြျဖစ္လာတယ္။ လက္မေျမႇာက္၊ ဒူးမေထာက္ဘဲ သူတို႔ဟာရင္ဆိုင္ရဲၾက တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က
`အင္းန ဟာဇာလဟု၀ ဘလာအုလ္မူးဘီးန္´ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဒုကၡေပးတယ္လို႔ ဘာသာျပန္လို႔မရဘူး။ အလႅာဟ္က လူေတြရဲ႕အရည္အေသြးေတြကို တိုးတက္ထင္ရွားေစ၊ ေပၚလြင္ေစဖို႔ ျပဳလုပ္တဲ့ အရာျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အစားထိုးလဲလွယ္ေပးလိုက္တယ္။ `ခသိဗဟင္းအဇြိမ္း´ အင္မတန္ႀကီးျမတ္တဲ့ စေတးမႈနဲ႔အစားထိုးေပးလိုက္ တယ္။ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္နဲ႔ တမန္ေတာ္ အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔က ဒီအိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးလုပ္ေဆာင္မယ့္အခ်ိန္မွာ အလႅာဟ္က သတင္းစကား ပါးတယ္။ ဒုကၡသုကၡေတြနဲ႔ေတြ႔မယ္။ အဲဒီအခါ ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္ၿပီးမင္းတို႔ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြကို တိုးတက္ထြန္း ကားလာေစမွာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ မင္းတို႔ကို အင္မတန္ႀကီးျမတ္တဲ့ စေတးမႈနဲ႔အစားထိုးေပးလိုက္ တယ္။ ကုရ္အာန္မွာ အဇြိ္မ္းဆိုတာကို အလႅာဟ္ရဲ႕ႀကီးျမတ္မႈ၊ ဂ်ႏၷသ္၊ ဂ်ဟႏၷမ္ရဲ႕ ႀကီးျမတ္မႈအျဖစ္သံုးႏႈန္းပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အင္မတန္ႀကီးျမတ္တဲ့ သားေကာင္နဲ႔အစားထိုးေပးလိုက္တယ္လို႔ ဘာသာျပန္ၾက တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ တမန္ေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)ဟာ ႀကီးျမတ္တဲ့စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားမႈကိုလုပ္လို႔ ရလိုက္တဲ့ အစားထိုးမႈက သားေကာင္ဆုိေတာ့ တမန္ေတာ္ အိစၥမာအီလ္ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ဟာ သားေကာင္ေလာက္ေတာင္ မႀကီးျမတ္ေတာ့ဘူးလား။ တကယ္ေတာ့ တမန္ေတာ္ႀကီး ၂ ပါးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို အလႅာဟ္ကႀကီးျမတ္ ေသာ စေတးမႈအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘာသာျပန္ေတြမွာ ယုတၱိတန္ဖို႔ အလႅာဟ္ရဲ႕တရားသေဘာကို ရွာေဖြႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပ ေနတာပါ။ ဘာသာျပန္တဲ့ ပညာရွင္ေတြကို ေစာ္ကားေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာသာျပန္ေတြကို အမ်ားႀကီးေလ့လာတယ္။ ဦးကာလူး ဘာသာျပန္၊ ဆရာႀကီးဃာဇီ ဘာသာျပန္ တျခားဘာသာျပန္မ်ားအပါအ၀င္ အားလံုးကို ဖတ္မွတ္ေလ့လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဃာဇီကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ တစ္အုပ္ခ်င္းထုတ္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ဘာသာျပန္မွာ ဒီလို အေတြးအေခၚေတြ ဘယ္လိုဘယ္ပံုျဖစ္လာသလဲဆိုတာကို ေအာက္ေျခမွတ္စုမွာ ေရးေပးထားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ပညာအမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ဒီဘာသာျပန္ေတြကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆရာေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ပုခံုးေပၚထမ္းတင္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဘာသာျပန္တာ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုအေတြးအေခၚ ေတြရတာလဲဆိုတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔နားလည္လာၿပီး သူတို႔ထက္ပိုၿပီး အျမင္က်ယ္တဲ့အျမင္ေတြကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းကို ရရွိလာေစပါတယ္။ ဒီဘာသာျပန္ေတြမွားေနပါတယ္ဆုိၿပီး ဒီပညာရွင္ေတြကို ေစာ္ကားေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီပညာရွင္ေတြေၾကာင့္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီလိုအျမင္မ်ိဳးကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အေတြးအျမင္ေတြနဲ႔ ကုရ္ အာန္ကို ပိုပိုၿပီး နားလည္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္အာယသ္တစ္ခုမွာ ၾကာေလၾကာေလ ကုရ္အာန္ ရဲ႕ အာယသ္ေတာ္ေတြကို မွန္ကန္ေၾကာင္း လူေတြသိလာေလဆိုၿပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယခုတင္ျပေနတာေတြကို ၾကည့္ၿပီး၊ တစ္ခ်ိန္ကဘာသာျပန္ ဆရာႀကီးေတြကို ေစာ္ကားေန တာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ကထင္ျမင္မွာပါ။ အမွန္က သူတို႔ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကို ပိုပိုၿပီးနားလည္ခံစားလာရတာပါ။ အရင္က ကၽြန္ေတာ္တစ္လမွာ ကုရ္အာန္ ႏွစ္ခသမ္ေလာက္ဖတ္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အခုကုရ္အာန္ တစ္အာယသ္ကိုဖတ္ၿပီး ေလ့လာတာလနဲ႔ခ်ီၿပီးၾကာပါတယ္။ ဒီကုရ္အာန္ အာယသ္ကို စဥ္းစားရင္း၊ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ စဥ္းစားလို႔ မကုန္ႏိုင္ဘူး။ အရသာလည္း ေတာ္ေတာ္ရွိတယ္။ ဒါမ်ိဳးအားလံုးကုိ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ကုရ္အာန္ကို စဥ္းစားရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ပညာႏံုနဲ႔မႈကို နားလည္လာတယ္။ စၾက၀ဠာနဲ႔ကမၻာမွာ ရွိရွိသမွ်အားလံုးရဲ႕ အေၾကာင္းေတြရဲ႕ က်ယ္၀န္းမႈကိုသိလာရတယ္။ လူ႔ဘ၀ေတြကိုပိုၿပီးသိလာတယ္။ ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕စနစ္ဇယားေတြကို ပိုၿပီးနားလည္လာတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ယခုတင္ျပခဲ့တဲ့ စူရာဟ္ ၃၇း၁၀၄-၁၀၈ အထိဟာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ) တမန္ေတာ္ အိစၥမာအီလ္(အ)နဲ႔ မိသားစုရဲ႕စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈ သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟဂ်္လုပ္တယ္ဆို တာကလည္း ဒီလိုေပးဆပ္မႈေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္ကလူေတြ ေတြ႔ဆံုၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ေတြ႔ဆံုတဲ့က်င့္စဥ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္နားလည္မိပါတယ္။ ကမၻာအရပ္ရပ္က လာေရာက္ ၾကတဲ့ ဟာဂ်ီေတြဟာ သူတို႔မွာလိုက္နာရတဲ့ ပညတ္ခ်က္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေအဟ္ရမ္၀တ္စံုကို ၀တ္ဆင္ထားခ်ိန္မွာ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ျခင္း မျပဳရဘူး။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြကို မထိခိုက္ေစဖို႔ အမဲလိုက္ျခင္းကို တားျမစ္ထားတယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးပညတ္ထားတဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕စားေသာက္မႈကို ေျပလည္ေစဖို႔ သားေကာင္ေတြကို ရိကၡာအျဖစ္ စားသံုးၾက။ မရွိတဲ့လူေတြကိုလည္း ေ၀ငွစားသံုးပါလို႔ ကုရ္အာန္ ၂၂း၂၈ မွာ အလွဴ၀တၳဳပစၥည္းအျဖစ္ တိက်စြာ ျပဌာန္းေပးထားပါတယ္။ ဒါကို ဟဂ်္မွာ လုပ္တဲ့ကုရ္ဘာနီလို႔ လူေတြသတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဟဂ်္မလုပ္တဲ့ လူေတြကလည္း သားေကာင္ကို လွီးျဖတ္ၿပီး မကၠာဟ္မွာရွိေနတဲ့ ဟာဂ်ီေတြကို ေပးပို႔တဲ့အစဥ္အလာလည္း ရွိခဲ့ပါ တယ္။ အခုေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။
အခုေတာ့ ဟာဂ်ီေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ အီဒြလ္အႆြဟာေန႔မွာ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ဆိတ္၊ သိုး၊ ကုလားအုတ္၊ ေတြကို လွီးျဖတ္ၿပီးလွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ ဒီလိုလွဴဒါန္းတာကို ကုရ္ဘာနီလို႔အရပ္ကေခၚေနၾကတာပါ။ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)လက္ထက္ကစၿပီး ကအ္ဗာဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ ကမၻာ့လူသားေတြအတြက္ ပထမဦးဆံုး ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ ကတည္းက ယေန႔ထက္တိုင္ တည္ရွိေနတဲ့ အထင္ကရ အစၥလာမ္အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ရဲ႕အထိမ္းအမွတ္ကလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ တိုင္တည္ရွိေနၿပီး၊ အစၥလာမ္အယူ၀ါဒဟာလည္း ကေန႔အထိတည္ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးက အစၥလာမ္မွာ ဘဲရွိပါတယ္။ တျခားတျခားေသာ အယူ၀ါဒေတြမွာ အေဆာက္အဦးေတြက်န္ခဲ့ေကာင္း က်န္ခဲ့လိမ့္မယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီျဖစ္တယ္။
ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစၥလာမ္အယူ၀ါဒကို လက္ခံထားသူေတြအေနနဲ႔ ဂုဏ္ယူစရာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရမယ့္ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္ပါ။ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ဟာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ) လက္ထက္ကတည္းက ရွိခဲ့သလို၊ အဲဒီသမိုင္းေၾကာင္းကို သားေကာင္လွီးၿပီး လွဴဒါန္းတာနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာတာ ကေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒါဟာ သီးျခားစီလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံယူရမွာပါ။ အီဒြလ္အႆြဟာေန႔ကို က်င္းပတာဟာ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ က်င့္စဥ္ကို ဂုဏ္ျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။ သားေကာင္ကို လွဴဒါန္းတာက လာတဲ့ လူေတြကို ေကၽြးေမြးဖို႔လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ခဲြျခားနားလည္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
သားေကာင္ကို လွီးၿပီးသတ္ၿပီး လွဴဒါန္းမႈ (ကုရ္ဘာနီလို႔ ေခၚေ၀ၚေနတဲ့ကိစၥကို) အေလးေပးလြန္းတဲ့ အတြက္ အမ်ားအျမင္မွာ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ရဲ႕ ႀကီးမားျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ေပးဆပ္ခဲ့မႈေတြဟာ ေမွးမိွန္ၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးအထိ အထင္အျမင္လြဲမွား ေနၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးကို တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ တမန္ေတာ္အိစၥမာအီလ္(အ)တို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလို ေသြ႔ေျခာက္ၿပီး အစာေရစာရွားပါးတဲ့ေနရာေဒသ လြင္တီးေခါင္ေဒသမွာပင္လွ်င္ စိမ္းလန္းသာယာၿပီး အစာေရစာေပါၾကြယ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ေပးဆပ္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းကို ေပးသနား ေတာ္မူပါလို႔ ေတာင္းဆုိေခၽြရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။