တကၠဒီရ္ ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)

တကၠဒီရ္
ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)
ေလးစားအပ္ပါေသာ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ယံုၾကည္သူ မြတ္ဆလင္မ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ား
ယခုလိုျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ေယာင္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္မွာ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဗာဒသ္ျပဳခြင့္ရရွိတဲ့ အေပၚမွာ ေရွးဦးစြာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ အာရဗီစာေပသင္ၾကားပို႔ခ်ေပးပါေသာ ဆရာမ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ ယေန႔ၾကြေရာက္လာၾက ေသာ ဂ်မၼာအသ္၀င္မ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း ပဏာမေျပာၾကားလိုပါတယ္။
အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလႅားဟိ ၀ဘရကာသုဟု
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီကေန႔ေဆြးေႏြးတင္ျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာက က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါရွိတဲ့ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္တဲ့ တကၠဒီရ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း ရဲ႕အေၾကာင္းရင္းက ဒီကေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေတြေလာကမွာ တကၠဒီရ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး မိ႐ိုးဖလာ၊ အစဥ္အလာအတိုင္းလြဲမွားစြာ လက္ခံထားလ်က္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တကၠဒီရ္ကို ကုရ္အာန္အာယသ္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါမယ္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို အေျခခံၿပီး မေဆြးေႏြးခင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ားမြတ္ဆလင္မ္ေလာကမွာ တကၠဒီရ္ကို အစဥ္အလာ၊ အေတြးအေခၚအတိုင္း လက္ခံထားပံုကို ဦးစြာပထမ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။ တကၠဒီရ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို နဖူးစာ၊ ကံၾကမၼာ၊ ကံစီမံရာဆိုၿပီး ျမန္မာလို အစဥ္အလာအရနားလည္ထားၾကပါတယ္။ လူတိုင္းဟာ ေမြးဖြားလာခ်ိန္ကေနစၿပီး လူ႔ဘ၀မွာ အေကာင္းအဆိုး၊ အျဖစ္အပ်က္အားလံုးကို ေလွနံဓါးထစ္၊ ပံုေသကားခ်ပ္၊ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထားၿပီးၿပီလို႔ ေယဘူယ်အားျဖင့္ နားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆ၊ ဒီသေဘာတရားဟာ ကမၻာဦးလူ႔သမိုင္းစကတည္းကိုက ရွိလာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ကမၻာဦးလူသားေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀ကံၾကမၼာ စီမံမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အလံုးစံုေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈအားလံုးကုိ နတ္ဘုရားေတြက စီမံခ်ဳပ္ကိုင္ထားၾကတယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆ ထားပါတယ္။ အဲဒီ ေခတ္ကာလမွာရွိတဲ့ လူသားေတြဟာ မိမိတို႔အေၾကာင္းနဲ႔ မိမိတို႔ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိရွိနားလည္ထားျခင္း မရွိေသးတာေၾကာင့္ အရာရာတိုင္းဟာ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး Cause and Effect ဆိုတဲ့ ဥပေဒသနဲ႔အညီ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနတယ္ဆိုတာကို မသိရွိခဲ့ပါဘူး။ မိုးႀကိဳးပစ္ျခင္း၊ ေရႀကီးျခင္း၊ ငလ်င္လႈပ္ျခင္း၊ ေျမၿပိဳျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို နတ္ဘုရားတို႔က ေပးသည့္အျပစ္ဒဏ္ဟူ၍ မွတ္ယူထားၾကပါေတာ့ တယ္။ ျဖစ္ပ်က္သမွ်တိုင္းကိုလည္း ဘာမွနားမလည္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သဘာ၀ေလာကႀကီးရဲ႕စီမံမႈအတိုင္း ခါးစည္းခံေန ရသူအျဖစ္ မွတ္ယူထားၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့လူသားဟာ မိမိကိုယ္မိမိ သဘာ၀ေလာကႀကီးရဲ႕ ႐ုပ္ေသးႀကိဳးရာ အတိုင္းထားရာေန၊ ေစရာသြားေနရတယ္လို႔ မွတ္ယူၿပီး သဘာ၀အျဖစ္အပ်က္မ်ားရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ လက္ေျမႇာက္ အ႐ွံဳးေပး၊ ဒူးေထာက္႐ိုက်ိဳးေနရပါေတာ့တယ္။ ႀကံရာမရလက္မႈိင္ခ် စိတ္ပ်က္အားငယ္ျခင္းေတြနဲ႔အတူ မိမိတို႔ရဲ႕ အခက္အခဲေတြကို သက္သာေစမည့္ တန္ခိုးရွင္စြမ္းေဆာင္ရွင္ နတ္ဘုရားေတြကို ေရာ္ရမ္းမွန္းဆၿပီး ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္လာပါေတာ့တယ္။
အမွန္တကယ္မွာေတာ့ လူေတြရဲ႕စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကေန ေပၚေပါက္လာတဲ့ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္ထားမႈေတြဟာ သဘာ၀ေလာကႀကီးရဲ႕အျဖစ္အပ်က္ ေဘးဒုကၡေတြအေပၚမွာ ဘယ္လိုမွ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈ မရွိပါဘူး။ တကယ္လို႔လူသားဟာ သဘာ၀ေလာကႀကီးရဲ႕ ျပင္းထန္တဲ့အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္တဲ့ မီး ေလာင္ျခင္း၊ ေရႀကီးျခင္း၊ ေျမၿပိဳျခင္း၊ ငလ်င္လႈပ္ျခင္းစတာေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရင္ အဲဒီအျဖစ္ပ်က္မ်ားကေန အကာ အကြယ္ရယူဖို႔အတြက္ နတ္ဘုရားတန္ခိုးရွင္ေတြရဲ႕ေရွ႕ေမွာက္မွာ ငိုယိုညည္းျငဴေနတဲ့အခ်ိန္ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ေတြဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ႐ုတ္တရက္ရပ္တန္႔သြားတယ္ဆိုရင္ လူသားဟာ မိမိလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ရပ္တန္႔သြားတယ္ဆိုၿပီး သူ႔ရဲ႕ယံုၾကည္မႈဟာ ပိုင္ၿပီးခိုင္မာလာေတာ့တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးနဲ႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္မႈဟာ လူသားေတြထဲမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာေနရာယူထားပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အေျခအေနကို လူသားေတြ အေၾကာင္းေလ့လာစူးစမ္းတဲ့ မႏုႆေဗဒပညာရွင္ (Astropologist) ေတြက ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ စတင္တဲ့ေခတ္ အခ်ိန္အခါကာလရဲ႕အစအဦးဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ အခုတင္ျပခဲ့တာက ကမၻာဦးသမိုင္းမွာရွိတဲ့ လူသား ေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြပါ။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအေျခအေနမွာကတည္းက ရွိလာခဲ့တဲ့ ကံၾကမၼာ၀ါဒ ကံစီမံရာအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲျခင္းဆိုတာဟာ ယေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ေလာကမွာပါ တကၠဒီရ္ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာ အတိုင္း အမ်ားနားလည္လက္ခံထားတဲ့အတုိင္း စနစ္တက်၀င္ေရာက္ေနရာယူထားတာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါ တယ္။
အမွန္တကယ္မွာေတာ့ တကၠဒီရ္ဆိုတာ အမ်ားနားလည္လက္ခံထားသလို နဖူးစာကံၾကမၼာ၊ ကံစီမံရာဆို တဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြတစ္ခုမွ မထြက္ပါ။ အျခားဘာသာေရးေလာကမွာရွိတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကေန ၀င္ေရာက္လာ ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ တကၠဒီရ္ရဲ႕အရဗီမူလအနက္အဓိပၸါယ္မွာ တစ္စံုတစ္ရာကို တိတိက်က်ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ထား ျခင္း၊ အရာ၀တၱဳတစ္ခုရဲ႕ရပ္တည္မႈအတြက္ ဥပေဒသစည္းမ်ဥ္းေဘာင္သတ္မွတ္ျခင္းကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ ထိုကဲ့ သို႔ေသာ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ိဳးျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၃၆း၃၈-၄၀)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အခုလိုေဖာ္ျပထား ပါတယ္။
`ေနသည္ မိမိအားသတ္မွတ္ထားသည့္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လႈပ္ရွားသြားလာလ်က္ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ တိုင္းတာသတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း လႈပ္ရွားသြားလာျခင္းသည္ပင္လွ်င္ အရာရာကိုႏိုင္နင္းလႊမ္းမိုးေတာ္မူေသာ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ တကၠဒီရ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ၎ေနာက္ လသည္လည္း မိမိအား သတ္မွတ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လႈပ္ရွားသြားလာလ်က္ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ လႈပ္ရွားသြားလာျခင္း ေၾကာင့္ လသည္ ေျခာက္ေသြ႔ေသာ စြန္ပလြန္ကိုင္းပမာျဖစ္သြားရပါသည္။ ေနသည္လကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ျခင္း မရွိသလို ညသည္လည္းေန႔ကို ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းႏိုင္ျခင္းမရွိပါ။ အရာခပ္သိမ္းအားလံုးသည္ မိမိတို႔အား သတ္မွတ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လႈပ္ရွားသြားလာလ်က္သာ ရွိၾကကုန္၏။´(စူရာဟ္ ၃၆ – အာယသ္ ၃၈၊ ၃၉၊ ၄၀)
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္တြင္ ေတြ႔ရမည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သဘာ၀ေလာကႀကီးတြင္ ရွိသမွ် ေသာ အရာ၀တၳဳတို႔၏ လႈပ္ရွားသြားလွည့္ပတ္မႈေတြဟာ ႐ုပ္သေဘာေဆာင္တဲ့ စြမ္းရည္ေတြအတြက္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ဥပေဒစည္းကမ္းေဘာင္ကန္႔သတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီသတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းစနစ္ေဘာင္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီးမွ မိမိတို႔ဘာသာလႈပ္ရွားသြားလို႔မရပါ။ အရာအားလံုးအတြက္ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသ သတ္မွတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒီလိုသတ္မွတ္ေပးထားျခင္းကို တကၠဒီရ္လို႔ေခၚဆိုပါတယ္။ သို႔ရာတြင္ ထုိတကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ လူသားသည္ျခြင္းခ်က္ျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရာ လူ၏ခႏၶာကိုယ္ေျပာင္းလဲမႈတြင္ ႐ုပ္သ ေဘာအရ တကၠဒီရ္သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ရြက္ခြင့္၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မွာေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တကၠဒီရ္လံုး၀မသတ္မွတ္ထားပါ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရာဟ္ ၁၇ အာယသ္ ၁၃ တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေဖာ္ျပထားသည္မွာ
`ငါအလႅာဟ္အရွင္သည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီကို လြတ္လပ္စြာလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ကို သူ၏လည္ကုတ္၌ တြဲဖက္ခ်ည္ေႏွာင္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္တို႔ေၾကာင့္ ရရွိလာသည့္ရလာဒ္အား ေကယာမသ္ေန႔တြင္ မွတ္တမ္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ လူသားအား ငါအရွင္ျပသမည္ျဖစ္သည္။´(စူရာဟ္ ၁၇ အာယသ္ ၁၃)
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားအား လြတ္လပ္စြာစီမံခြင့္ကို အပ္ႏွင္း ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ လူ၏လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မည္သို႔ေသာ တကၠဒီရ္သတ္မွတ္ ခ်က္ ႀကိဳတင္ထားရွိျခင္းကို ျပဳလုပ္ထားျခင္းမရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ လူသားသည္ ထိုလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တာ၀န္ေတာ့ခံရပါမည္။ ယေန႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြ အမ်ားစုနားလည္ထားၾကသလို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသား ေတြကို ႀကိဳတင္နဖူးစာကံၾကမၼာ သတ္မွတ္ထားျခင္းလံုး၀မရွိပါ။ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားစုေျပာတဲ့အတိုင္း `နဖူးမွာစာပါ တဲ့အတိုင္း´ဆိုတာဟာ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္(၀ါ) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္မဟုတ္ပါ။ ၾကားဖူး နား၀ႏွင့္သာ ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါသည္။