ရမဒြါန္လၿပီးဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္
ရမႆြန္တစ္လၿပီးဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္
ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္
ဒီကေန႔ယခုလို ေယာင္မုလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲက ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္ မ်ားကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေရွးဦးစြာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳရင္းနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမြးဖြားျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ကြယ္လြန္သူမိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့တဲ့ဆရာမ်ား၊ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တင္ျပခြင့္ျပဳတဲ့ ဒီအစၥလာမ္သင္တန္းေက်ာင္းေတာ္ မတ္စ္ဂ်ီးဒ္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကူညီပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့ ခါဒိမြန္းလို႔ေခၚတဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ၾကြေရာက္ လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထူးပဲေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမဲ့ အေၾကာင္းအရာရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `ရမႆြာန္တစ္လၿပီးဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္´ျဖစ္ပါ တယ္။ ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တင္ျပမႈကို မရွင္းလင္းခဲ့ရင္ ဂ်ဴမုအာဟ္ဆြလားသ္အၿပီးမွာ သီးျခားေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။
အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသြလႅားဟိ ၀ဘရကာသုဟု
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပဌာန္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဥပေဒသေတြ မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္၀င္ ယံုၾကည္ၿပီး ႐ိုက်ိဳးလိုက္နာ နာခံဘ၀တည္ေဆာက္သူ မုအ္မင္န္၊ မြတ္စလင္မ္ေတြအတြက္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႕ ၁၂ လမွာ တစ္လရမႆြာန္လဟာ သင္တန္းကာလၿပီးဆံုးသြားၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သင္တန္းကာလဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စားတာ၊ ေသာက္တာ၊ ေနတာထိုင္တာ ေျပာဆိုဆက္ဆံတာ စည္းႏွင့္ကမ္းႏွင့္ အသိရွိရွိ သတိရွိရွိ ေနခဲ့ရတယ္ဆိုတာ သင္တန္းဆင္းတဲ့လူေတြ အသိဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က က်န္ရွိတဲ့ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး စားတာေသာက္တာ ေနတာထိုင္တာ သြားလာ လႈပ္ရွားမႈ၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈေတြမွာ စည္းႏွင့္ကမ္းႏွင့္ အသိရွိရွိ သတိရွိရွိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ျပဌာန္းသတ္မွတ္ ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသေတြကို နာခံ႐ိုက်ိဳးလိုက္နာၿပီး ဒီမ်က္ေမွာက္ကာလႏွင့္ ေနာင္အနာဂါတ္ကာလရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိဖို႔အတြက္ သင္တန္းတက္ခဲ့ရတယ္မဟုတ္ေလာ။
အဲဒီေတာ့ ရမႆြာန္ၿပီးဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအတိုင္း မလိုက္နာပဲ မိိမိတို႔ စိတ္ႀကိဳက္လုပ္မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သင္တန္းတက္ခဲ့တဲ့ကာလအတိုင္း လိုက္နာ႐ိုက်ိဳးနာခံဘ၀တည္ေဆာက္မွာ လား။ ယခုေရာက္ရွိေနေသာအခါသမယကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာဘက္မွာ တိုးတက္ေနသလို နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာလည္း တုိးတက္ေနတာ ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာဘက္မွာ တိုးတက္ေနတာ ေတြ႔ရေပမယ့္ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ အဲဒီအသိဥာဏ္ရဲ႕တိုးတက္မႈရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဖက္အုပ္စုဖက္က အထိမခံျဖစ္ေန တဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္ကို ႏွစ္တိုင္းလိုလိုေတြ႔ရပါတယ္။
ဥပမာ ေျပာရရင္တည္ေဆာက္သူေတြနဲ႔ ၿဖိဳဖ်က္ပ်က္စီးတဲ့လူေတြမွာ လူမ်ားစုျဖစ္ၿပီး၊ တည္ေဆာက္တဲ့ လူေတြက်ေတာ့ လူနည္းစုသာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တည္ေဆာက္တဲ့လူေတြဖက္ကသာလွ်င္ ေရရွည္မွာေအာင္ပန္း ဆင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာကို လူ႔သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးက သက္ေသျပေနသလို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံက `၀ဟီ´လမ္း ညႊန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာလည္း ျပတ္သားတဲ့ ဥပေဒသသတ္မွတ္ျပဌာနး္ထားပါတယ္။
`အမွန္တရားေရာက္လာတဲ့အခါ အမွားအယြင္းဟာ တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္။ အမွား အယြင္း ဟာ ေသခ်ာေပါက္ေပ်ာက္ကို ေပ်ာက္ကြယ္တိမ္ေကာသြားရမယ္ဆိုတာကို အသင္အသိေပးေၾကညာလိုက္ပါ။´ (ကုရ္အာန္ – ၇း၈၁)
အဲဒီေတာ့ ၿဖိဳဖ်က္ပ်က္စီးခ်င္တဲ့လူေေတြရဲ႕ အသိုင္းအ၀ိုင္းဟာ ႀကီးလာႏိုင္သမွ် ႀကီးက်ယ္လာၿပီး၊ ခ်ဲ႕လာႏိုင္သမွ်ခ်ဲ႕လာၿပီး အျခား အျခားလူေတြနဲ႔ မူ၀ါဒတူ ပူးေပါင္းခံရတဲ့လူေတြလည္း အနည္းႏွင့္အမ်ား ဆိုသလို ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ င႐ုတ္သီးႏွင့္ေပါင္းေတာ့ ၾကက္သြန္လည္းေရာၿပီး အေထာင္းခံရတာမိ်ဳး တုန္႔ျပန္မႈေတြ ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွ ခံရမွာျဖစ္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ယခုလိုအခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ မ်ိဳးတူတာေတြကို စုစည္းၿပီးေတာ့ ေကာက္သင္းေကာက္ေနတဲ့ ေခတ္ ကာလမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံက `၀ဟီ´ျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္ကို ယံုၾကည္လက္ခံထားတဲ့ ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ ကုရ္ အာန္ရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းအရ မိမိတို႔ရဲ႕အရည္အခ်င္းေတြကို တိက်မွန္ကန္မႈႏွင့္ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ လုပ္ရမည့္ အခ်ိန္အခါျဖစ္သလို ႀကီးက်ယ္တဲ့ စမ္းသပ္မႈတစ္ရပ္ႏွင့္လည္း ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရတ့ဲအခ်ိန္အခါလည္းျဖစ္တယ္။ ဒီလိုစမ္းသပ္မႈွႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးတည္ေဆာက္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ မည္သို႔မည္ပံုဒီစမ္းသပ္မႈကို ေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္မွာလဲဆိုတာကေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေရွ႕ဆက္လုပ္ရမဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ေပၚမွာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြနဲ႔ အဓိက ပတ္သက္ေနပါတယ္။ ဒီစမ္းသပ္မႈရဲ႕စနစ္သတ္မွတ္တဲ့ အဓိကအခ်က္ဟာ ဘယ္ေပၚမွာသတ္မွတ္ထားလဲဆိုရင္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က လမ္းညႊန္ေနေသာ အရဗီလို `အီမာန္´လို႔ေခၚတဲ့ ယံုၾကည္မႈ(တစ္နည္း) အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ယံုၾကည္ခုိုင္းတဲ့အတိုင္း ယံုၾကည္ျခင္းဆိုတဲ့ သတ္မွတ္စံႏႈန္းကေတာ့ ျပႆနာရဲ႕အဓိကအခ်က္လို႔ ေခၚတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
လူဟာ အဓိကအခ်က္လို႔ေခၚတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ရဲ႕ေအာက္ကို ေရာက္သြားရင္ေတာ့ ေခတ္ကာလရဲ႕ အျပင္းအထန္ တိုက္ခုိက္ေနတဲ့ မုန္တိုင္းေတြၾကားထဲမွာ မိမိဘ၀အတြက္ ေျခခ်လို႔မရဘဲ လြင့္ေပ်ာက္သြားရမွာျဖစ္ သလို၊ အဲဒီအဓိကအခ်က္လို႔ေခၚတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္စံႏႈန္းရဲ႕အေပၚ ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္က ယံုၾကည္ခိုင္းတဲ့ ယံုၾကည္မႈကေပးလာမယ့္ အက်ိဳးရလာဒ္ေတြကို မိမိကိုယ္တုိင္ခံစားရမွာျဖစ္သလို အျခားအျခား လူေတြကိုလည္း ပိုလွ်ံတဲ့အရာအားလံုးကို ခြဲေ၀မွ်ေ၀ေထာက္ပံ့ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ ရက္ရက္ေရာေရာ သံုးစြဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ လြတ္လပ္တယ္ မလြတ္လပ္ဘူးဆိုတာ အဲဒီလူရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ ေပၚမွာ အဓိကမူတည္ေနပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းသား ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ မက္သ႐ူးအနလဒ္က လူတစ္ ေယာက္ဟာ သူ႔မွာယံုၾကည္ခ်က္မရွိဘူးဆိုရင္ လြတ္လပ္မႈဆိုတာလည္း မရွိဘူးလို႔ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ သူေျပာခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ဘယ္အရာကို ယံုၾကည္ရမွာလဲ။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာဘာလဲ။ ဘယ္လိုမ်ိဳး လြတ္လပ္မႈကိုေျပာတာလဲစတဲ့ ယံုၾကည္မႈစံႏႈန္းေတြ၊ လြတ္လပ္မႈရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြ စတဲ့စိတ္ရဲ႕ျဖစ္စဥ္ေတြကို စီရင္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔အတြက္ တာ၀န္ယူမႈကို လူသားရဲ႕လက္ထဲမွာ အပ္လိုက္တာနဲ႔တၿပိဳင္တည္း တူညီမွန္ကန္တဲ့ ရလာဒ္တစ္ ခု ထြက္ေပၚလာႏိုင္မွာလားလို႔ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေျဖဟာလံုး၀ ေပၚထြက္လာႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ လြတ္လပ္မႈရဲ႕`စံ´ႏႈန္းကို ေန႔တစ္ေန႔ထဲမွာ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲေနေသာ လူရဲ႕ဦးေႏွာက္ကေနၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ ေပမမွီေဒါက္မမွီ အခ်ိန္ကာလမေရြး ေနရာ ေဒသမေရြး မွန္ကန္တဲ့ လြတ္လပ္မႈဆိုတဲ့အရာဟာ ထြက္ေပၚလာႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ကို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘင္ဂ်မင္ဒရစ္ေစလီ လို႔ေခၚတဲ့ပညာရွင္တစ္ေယာက္က လူသားဟာယံုၾကည္မႈအတြက္ ေမြးဖြားလာတာျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယံုၾကည္မႈအတြက္ ေမြးဖြားလာတဲ့လူသားအတြက္ မွန္ကန္တိက်တဲ့ယံုၾကည္သူရွိသလို မမွန္မကန္ လြဲမွားတဲ့မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္သူလည္းရွိတယ္။ (တစ္နည္း) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သတ္မွတ္ျပဌားန္း ခ်က္ကို ယံုၾကည္မႈႏွင့္ လူေတြစိတ္ကူးစိတ္ကူးမႈရဲ႕ လြဲမွား မွားယြင္းေနတဲ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ရွိေနတာပဲ။
မွန္ကန္တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကို လက္ခံထားမယ့္လူေတြဟာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး တိုးတက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က အာမခံေပမယ့္လြဲမွားတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ ယံုၾကည္မႈကို လက္ခံထားတဲ့လူေတြအတြက္ ကေတာ့ အဲဒီလူေတြရဲ႕ဘ၀အေျခအေနဟာ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ လူသားရဲ႕အဆင့္အတန္းကေန ေအာက္ ေရာက္ၿပီးေတာ့ တိရစၧာန္အဆင့္အတန္းထက္ေတာင္ ပိုမိုၿပီးနိမ့္က်ဆိုးရြားသြားတယ္လို႔ ပါရွိပါတယ္။ ကုရ္အာန္ (၇း၁၇၉)ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေပမမွီေဒါက္မမွီယံုၾကည္ခ်က္ကေန ထြက္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးရလာဒ္ေတြဟာ အျခားအျခား ယံုၾကည္ခ်က္တူပါတယ္ဆိုတဲ့ လူေတြကို တိုက္႐ိုက္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစ႐ံုသာမက လူ႔ေလာကကမၻာၿဂိဳဟ္ တစ္ခြင္တစ္ျပင္လံုးကို အနည္းႏွင့္အမ်ား အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ ကေနၿပီးေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ထြက္ေပၚလာမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွ်ေ၀ေပးကမ္းစြန္႔လႊတ္ရမွာျဖစ္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ဆန္႔က်င္အဖ်က္သေဘာေဆာင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြက အဖ်က္သေဘာကုိ ဦးေဆာင္တဲ့ ဦးေႏွာက္ ေတြဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ကေနၿပီးေတာ့ ထြက္ေပၚလာတယ္လို႔ သံုးသပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ကို အဖ်က္သေဘာဘက္ေရွး႐ွဳေနတယ္လို႔ ဒီကေန႔ကမၻာေပၚမွာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ထင္ျမင္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အစၥလာမ္ဘာသာဟာ အၾကမ္းဖက္ေတြကို ဖန္တီးေနေသာ ပင္မေရ ေသာက္ျမစ္ျဖစ္လားဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို ေမးၿပီးေတာ့ေဆြးေႏြးေနၾကတာ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျခားအျခား ဘာသာ၀င္ေတြက မြတ္ဆလင္မ္ေတြကို အၾကမ္းဖက္တာ ဘာသာကူးေျပာင္းေအာင္လုပ္ေနတာလည္း ေတြ႔ရပါ တယ္။
အဲဒီေတာ့ ျပႆာနာအေျဖဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ကမၻာတစ္၀ွန္းမွာ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ထုတ္ေဖာ္ေနရတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ကို ေရာက္ေနေတာ့ ဒီေမးခြန္းရဲ႕အဓိက အေျဖကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ဘယ္လိုမ်ိဳး လမ္းညႊန္ထားလဲဆိုရင္ ဒီကေန႔ျဖစ္ပ်က္ေနမႈဟာ အတၱအယူအဆလြန္ကဲမႈႏွင့္ အစြဲအလန္းေတြ၊ အက်ိဳးအျမတ္ႏွင့္ အစြန္းတရားေတြအားလံုးကို ေဘးဖယ္ၿပီးေတာ့ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈအျမင္ႏွင့္ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာၿပီးေတာ့ အေျဖထုတ္မယ္ဆိုရင္ ဒီကေန႔ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ မ်ိဳးႏြယ္စြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ေက်ာင္းေတာ္ ၀ါဒရဲ႕ မွားယြင္းတဲ့ယံုၾကည္မႈ ဒါမွမဟုတ္ ေမ်ာက္ျပၿပီးဆန္ေတာင္းမႈ အလွဴ႕လက္ဖက္နဲ႔ မ်က္ႏွာလုပ္တဲ့ ယံုၾကည္မႈ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမ်ာက္ျပၿပီးဆန္ေတာင္းတယ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလုိတာလဲဆိုရင္ ကုရ္အာန္ ကို ယံုပါတယ္လို႔ေျပာေပမယ့္ ကုရ္အာန္ကလမ္းညႊန္တဲ့ အသိဥာဏ္ဆင္ျခင္တံုတရားကို အသံုးမခ်ပဲ ကုရ္အာန္ရဲ႕ ျပင္ပဘက္က အျခားကိစၥရပ္ေတြကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကို ယံုပါတယ္လို႔ ေျပာေပမယ့္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ညႊန္ျပေနေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ `ေဆြဖသ္´ေတြကို အေကာင္အထည္မေဖာ္ပဲ ဥပမာ(ရဗ္) `ရာဟ္မာန္၊ ရဟီးမ္´စနစ္ကို အေကာင္အထည္မေဖာ္ ျခင္းဟာ ကုရ္အာန္ကို မလိုလားတဲ့အျပဳအမူေတြ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ထည့္မသြင္းတဲ့သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ကို ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာ ကုရ္အာန္ကလမ္းညႊန္ေသာ အစၥလာမ္ကို ယံုတာလားခြဲျခားၿပီး သိဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ ယံုၾကည္လုပ္ေဆာင္ေနတာဟာ ဒီးန္စနစ္ဇယား အစၥလာမ္ကမခုိင္းထားေသာ မသတ္ မွတ္ထားေသာ အရာေတြျဖစ္ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဥပမာ မိမိရဲ႕ေမြးရပ္ေျမေဒသ အစြဲအလန္း၊ မိမိေျမကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ ေမြးရပ္ေျမေဒသအတြက္ လိုအပ္ လာရင္ စြန္႔လႊတ္မည္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားရဲ႕ျဖစ္တည္ရာေျမ ေမြးဖြားရာေျမ အဲဒီနယ္ေျမ ရဲ႕ အစြဲအလန္းေတြေပၚမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လံုးေထြးယွက္တင္ၿပီးေတာ့ မဆံုး႐ွံဳးသင့္တဲ့ အသက္ေသြး ေခၽြးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ဆုုုံုး႐ွံဳးေနတာကို ကမၻာ့မီဒီယာသတင္းကေနၿပီးေတာ့ ထုတ္ႏႈတ္တဲ့သတင္းေတြမွာ ပါ၀င္ ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီဟာနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး (၂၀)ရာစု ကုရ္အာန္အေတြးအေခၚပညာရွင္ အလႅမာ ေဒါက္တာ အိက္ဘားလ္က ေလာကဇာတ္ခံုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ၊ အေျမာ္အျမင္ေပၚမွာ ေမြးရပ္ေျမဟာ အနက္အဓိပၸါယ္ တစ္မ်ိဳးေဆာင္ေကာင္း ေဆာင္ေပမယ့္ အလႅာဟ္ေစလႊတ္ခဲ့တဲ့ တမန္ေတာ္ရဲ႕ နဗူ၀သ္ရဲ႕လမ္းညႊန္ခ်က္မွာေတာ့ ေမြးရပ္ေျမဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕အနက္အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးေဆာင္ပါတယ္။
လူေတြသတ္မွတ္တဲ့ စကားလံုးနဲ႔ အလႅာဟ္သတ္မွတ္တဲ့စကားလံုးေပါင္းရဲ႕ အသံထြက္တူညီေပမယ့္ အနက္အဓိပၸါယ္ သေဘာတရားကေတာ့ လံုး၀တူညီမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိရဲ႕ေမြးရပ္ေျမေဒသကို အစြဲအလန္းႀကီးနဲ႔ ဖက္တြယ္ထားၿပီးေတာ့ အျခားေသာနယ္ေျမေဒသကို ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီနယ္ေျမေဒသခံေတြကို ေသးသိမ္နိမ့္က်တဲ့ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆက္ဆံမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါကေတာ့ ကုရ္အာန္အာယသ္ေတြကိုျပၿပီးေတာ့ မိမိလိုရာအနက္ အဓိပၸါယ္ကို ပံုေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္သလို၊ (တစ္နည္း) မိမိကိုယ္တိုင္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိဘဲ ကုရ္အာန္အာယသ္ ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ အျခားအသိဥာဏ္နည္းပါးတဲ့ လူေတြနဲ႔ အုပ္စုဂိုဏ္းဖြဲ႔ေနတာ ေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒါေၾကာင္ ့ကၽြန္ေတာ္တို႔မြတ္ဆလင္မ္ေတြ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ ေ၀းကြာသထက္ေ၀းကြာေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေဒါက္တာ အိက္ဘားလ္ရဲ႕ေနာက္ထပ္ကဗ်ာမွာေတာ့ `ႏိုင္ငံကိုခ်စ္တဲ့စိတ္လို႔ေခၚတဲ့ အျပဳအမူ စိတ္ဓါတ္၊ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ဆိုတဲ့ မ်က္လံုးကိုပိတ္ၿပီးေတာ့ က်ိတ္မွိတ္ခံၿပီးျငင္းဆိုတဲ့ စကားေတြဟာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစျခင္းခံရတဲ့ `မခ္လူးက္´ေတြကို တစ္စုတစ္စည္းတည္းအျဖစ္ ေပါင္းစည္း လို႔မရေအာင္ အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားသလိုမ်ိဳး လူမ်ိဳးေရးလို႔ေခၚတဲ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒကပဲ အစၥလာမ့္ရဲ႕အေျခအျမစ္ကို ျဖတ္ေတာက္ေနတာျဖစ္တယ္လို႔ စပ္ဆိုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အရ ကမၻာၿဂိဳဟ္တစ္ခြင္တစ္ျပင္လံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္ျဖစ္ထြန္းေစထားလို႔ အလႅာဟ္ပိုင္တာျဖစ္တယ္။ အလြန္ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ကမၻာၿဂိဳဟ္မွာ အလႅာဟ္ပိုင္နယ္ ေျမမွာ အလႅာဟ္ပိုင္ဒီန္စနစ္ဇယားကို သာတူညီမွ်မခြဲျခားဘဲနဲ႔ တစ္သေဘာတည္း လက္ခံရမယ့္အစား၊ ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္၊ ကိုယ့္အုပ္စုသူ႔အုပ္စုဆိုၿပီး ခြဲျခားၿပီးေတာ့ နယ္နိမိတ္ေတြ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာ အသက္ေပး ၿပီး အစြဲအလန္းေတြႀကီးေနလင့္ကစား အတြင္းစိတ္ႏွလံုးထဲမွာတစ္မ်ိဳး၊ အျပင္ဘက္က ပါးစပ္ႏႈတ္လွ်ာေပၚမွာ တစ္ဖံု ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ထြက္ေပၚလာမဲ့အက်ိဳးရလာဒ္ေတြဟာ ကုရ္အာန္ကညႊန္ျပထားတဲ့ (တစ္နည္း) အလႅာဟ္ ရွင္ျမတ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေပးထားတဲ့ကတိရဲ႕ အက်ိဳးရလာဒ္ေတြကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔လက္ထဲမွာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ ႏိုင္ ရရွိမွာမဟုတ္ဘူး။
တကယ္ေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀မွာ အႏုလံုပဋိလံု ေစ့ေစ့စပ္စပ္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာအေသအခ်ာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုဟာ ယံုၾကည္သူအတြက္ ဘာဆိုဘာမွ တြန္းအားေပးတာ အက်ိဳး ေပးတာ မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီလိုမ်ိဳးယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ထိုယံုၾကည္သူအတြက္ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးတစ္ခုျဖစ္ေပၚလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူအတြက္ ထုိယံုၾကည္ခ်က္ဟာ အပိုကိရိယာတန္ဆာပလာအေနနဲ႔သာ ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ သူ႔ကိုေရွ႕ကိုလည္းဆက္မသြားေစသလို တိုးတက္မႈကုိလည္း မျပႏိုင္ ဘူးဆိုရင္ ဒါကေတာ့ အင္အားမရွိေသာ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္မယ္။ ဥပမာ က်ည္ဆံမပါေသာ သႀကၤန္ အေျမာက္ကားလို ျဖစ္မယ္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈနဲ႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လက္ခံထားတဲ့ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္နဲ႔ လုပ္ရပ္ ေတြဟာ ဆက္စပ္မႈမရွိဘူးဆိုရင္ (တစ္နည္း) အလႅာဟ္အလိုရွိတဲ့ ကုရ္အာန္နည္းက်စစ္မွန္တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ မဟုတ္ပဲနဲ႔ အျခားအျခားလမ္းစဥ္ေတြ၊ ပံုစံေတြရဲ႕သြတ္သြင္းျခင္းခံေနရတဲ့ ပံုစံခြက္ကေလးထဲက နယ္႐ုပ္ကေလး ေတြ၊ အေစအပါးေလးျဖစ္ေနမည္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕အေျခအေနဟာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ညႊန္ျပ ထားတဲ့ `အဟ္လြလ္ကိတားဘ္´လို႔ေခၚတဲ့ ေရွးေဟာင္းက်မ္းရ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဘာမွထူးျခားမွာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ `ယာအိုင္ယူဟန္ နားစ္´`အို လူသားအေပါင္းတို႔´ဆိုၿပီး ကုရ္အာန္က ကမၻာ့လူသားအားလံုးကို နည္းေပးလမ္းညႊန္ေနတဲ့ေနရာမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကသီးျခားၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕မြတ္ဆ လင္မ္ေတြ၊ ဒီမြတ္ဆလင္မ္ေတြထဲမွာ မိမိတို႔ရဲ႕အုပ္စု၀င္ေတြအတြက္ သီးသန္႔ဦးတည္ခ်က္ေတြ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ထားမယ္ဆိုရင္ ကုရ္အာန္ရဲ႕နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လက္၀ယ္ရရွိႏိုင္မွာမဟုတ္သလို ကုရ္အာန္က ေျပာတဲ့ `စံႏႈန္း´ျပည့္ မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူေတြကို ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၂) အာယသ္(၂၀၈)မွာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ဘာေျပာထားလဲ။
`အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတုိ႔ အသင္တို႔သည္ အစၥလာမ့္စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေဘာင္အတြင္းသို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား(ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုးသံုးပါးစလံုးျဖင့္)၀င္ေရာက္ၾကေလကုန္။ ၎ျပင္႐ွိဳင္တြာန္အဖ်က္အင္အားစု၏ လမ္းစဥ္ေနာက္သို႔ ဖ၀ါးေျခထပ္မလိုက္ေလႏွင့္။ ဧကန္အမွန္ ထို႐ိွဳင္တြာန္သည္ သင္တို႔အဖို႔ထင္ရွား ရွင္းလင္းေသာ ရန္သူပင္ျဖစ္သည္။´(၂း၂၀၈)
ဒီးန္စနစ္ဇယား အစၥလာမ္ကို သက္၀င္ယုံၾကည္တယ္ဆိုတာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ျပတ္ျပတ္သားသား ယံုၾကည္ရမည္ဆိုတဲ့ အာယသ္ေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မိမိတို႔က်င့္သံုးေနေသာ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕လမ္းညႊန္ခ်က္ကို မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀သက္တမ္းမွာ အၿမဲတမ္းေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ေလ့လာဆည္းပူးႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၄) အာယသ္(၁)မွာ လူသားတစ္ ရပ္လံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘာေျပာထားလဲဆိုရင္
`အို လူသားအေပါင္းတို႔ (တစ္နည္း)ေျပာရရင္ (မည္သည့္အရပ္ေဒသ၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ စကား၊ အေရာင္အေသြးမခြဲျခားဘဲ သီးျခားလူတန္းစားတစ္ရပ္ကိုသာမဟုတ္ဘဲ ဟိုကီယာမသ္အထိ ေပါက္ဖြားလာ မည့္ ကမၻာ့လူသားအားလံုးကို ဘာေျပာထားလဲ) အသင္တို႔ကို အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ရွင္(ရဗ္)ျဖစ္ သည့္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ျပဌာန္းခ်က္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကေလကုန္။ (သကၠ၀ါရွင္ျဖစ္ၾကကုန္)။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ကို တစ္ခုတည္းေသာ နဖ္စ္မွစီရင္ျဖစ္ထြန္းေျပာင္းလဲထင္ရွားေစခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။´(၄း၁)
လူသားအားလံုးဟာ တစ္ခုတည္းေသာ နဖ္စ္ကေနၿပီးေတာ့ ျဖစ္ထြနး္လာတယ္လို႔ ေျပာထားခ်က္အရ လူသားေတြထဲမွာ ေရွ႕ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ ကနဦးႀကိဳတင္ခြဲျခားထားတာေတြ အမ်ိဳးျမင့္တာေတြ ဇာတ္ျမင့္တာေတြ စတဲ့အေဆာင္အေယာင္ နာမ၀ိေသသနေတြေပၚမွာ ျမင့္ျမတ္တယ္၊ နိမ့္က်တယ္ဆိုတာ လံုး၀မရွိဘူးလို႔ သေဘာ ေပါက္ရမည္။ ယံုၾကည္ခံယူရမည္။ ဒါကေတာ့ နဖ္စ္ေစ၀ါေဟဒဟ္လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ နဖ္စ္ဆိုတဲ့အယူ၀ါဒ ကို လက္ခံယံုၾကည္မည္ဆိုရင္ လူသားအခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးေနေသာ မုန္းတီးစိတ္ေတြဟာ ဒီအာယသ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ရပ္တန္႔သြားမယ္။ အကယ္၍ ဒီတစ္ခုတည္းေသာ နဖ္စ္ဆိုတဲ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕အာယသ္ သက္ေသ အေထာက္အထားဥပေဒသကို သေဘာမေပါက္မယံုၾကည္ပဲ မြတ္ဆလင္မ္အိမ္မွာေမြးဖြားတဲ့ သန္းေခါင္စာရင္း၀င္ မြတ္ဆလင္မ္ေတြ အျမင့္ျမတ္ဆံုး အျခားအျခားလူေတြဟာ နားစြန္ဆိုတဲ့ ေ၀စုထဲမွာ မပါ၀င္ျခင္းဆိုတဲ့အျမင္ေတြကို သာ ဆက္လက္ကိုင္ထားၿပီးေတာ့ အခ်င္းခ်င္းၾကားထဲမွာ ခြဲျခားမႈေတြ လုပ္မည္ဆိုရင္တုန္႔ျပန္လာမည့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ အင္အားႏွစ္ခုကေန ေပၚထြက္လာမည္။ ဆိုက်ိဳးေတြကို အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလို အားလံုးခံစားရမွာျဖစ္ တယ္။ ဒါကေတာ့ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ဥပေဒသကို ဆန္႔က်င္ၿပီးေတာ့ လိုက္နာက်င့္ သံုးတဲ့အေပၚမွာ ေပၚေပါက္လာမည့္ အေၾကာင္းတရားသာလွ်င္ျဖစ္မည္။
ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၂) အာယသ္(၅၇)မွာ ဘာေျပာထားသလဲ။
`အလႅာဟ္က ငါအရွင္ျမတ္ သူတို႔ကိုႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းခဲ့တာ မဟုတ္ေပ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က မိမိတို႔ကိုယ္ကို မိမိတို႔ ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းေနတာျဖစ္တယ္။´(၂း၅၇)
ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၄၉) အာယသ္(၁၃)မွာ ` အို လူသားအေပါင္းတို႔ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား ဖိုႏွင့္မ ဗီဇမွ ပံုစံအဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ၍ အသြင္ကူးေျပာင္းေစကာ စီရင္ျဖစ္ေပၚထင္ရွားေစခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။ ၿပီးေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံုရွိသည့္ လူအုပ္စု၀င္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဓေလ့စ႐ိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားေနေသာ လူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္အသိအမွတ္ျပဳၾက ေစရန္အလို႔ငွာ ျပဳလုပ္စီမံေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။´(၄၉း၁၃)
အရွင္ျမတ္က လူသားေတြကို အေရာင္အေသြးမ်ိဳးစံုရွိတဲ့ လူ႔အႏြယ္၀င္ေတြအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်း မႈဓေလ့စ႐ိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားေနေသာ လူမ်ိဳးစုေတြအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ စီမံျပဳလုပ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အေရာင္အေသြးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့စ႐ိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ လူမ်ိဳးစုေတြ၊ လူ႔အႏြယ္၀င္ေတြကို စီမံျပဳလုပ္ျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ လုပ္တာလဲ။ လူသားအခ်င္းခ်င္း ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ ဖိုမ အေရာင္အေသြး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ေဒသခံအုပ္စု၊ လူမ်ိဳးဘာသာစတဲ့ အတန္းအစားခြဲျခားဖို႔အတြက္ မဟုတ္ဘူး။ ဥပ မာ အိမ္ေထာင္စုတစ္စုမွာ သားသမီးေတြ ေလးငါးေယာက္ရွိရင္ အမည္နာမအမ်ိဳးမ်ိဳးမွည့္ေခၚၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လဲ။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္သိေအာင္ အမည္နာမေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီးေခၚတာ ခြဲျခားဖို႔နိမ့္က်ၿပီး ဆက္ဆံဖို႔ မဟုတ္ဘူး။
မိမိလူမ်ိဳး၊ မိမိေဒသရဲ႕တိုင္းရင္းသားသာလွ်င္ လူျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မွာလည္း တစ္ျပားမွမေလွ်ာ့ဘူး။ ဒါကေတာ့ မွန္သလိုလိုႏွင့္ ေရရွည္မွာေတာ့ မိမိတို႔လူမ်ိဳး မိမိတို႔ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ဖ်က္ဆီးမႈျဖစ္စဥ္ တစ္ခုကို ဦးတည္ေနတယ္ဆိုတာ ယခုကမၻာ့ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ျမင္ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၊ ေဒသခံတစ္စု အခြင့္အေရးသာတာ၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တာကို မနာလိုမ႐ွဳစိတ္နဲ႔ ဒုကၡ ေရာက္ေအာင္ လိုလားျခင္းဟာ ဒါကေတာ့႐ွိဳင္တြာန္စိတ္ဓါတ္၊ ႐ွိဳင္တြာန္လုပ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ကေတာ့ အဲဒီလုပ္ရပ္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ခိုင္းတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က လုပ္ခိုင္းတဲ့အရာကေတာ့ ဆူရာဟ္ (၂) အာယသ္ (၁၄၈)မွာ
`အသင္တို႔ေကာင္းက်ိဳး၊ ေကာင္းတာေတြကို သူ႔ထက္ငါသာေအာင္ အားႀကိဳးမာန္တက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ အလ်င္အျမန္လုပ္ရမည္။ အျခားအျခားလူေတြအေပၚမွာ မနာလိုစိတ္ထားၿပီးေတာ့ ဒုကၡေပးခုိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။´
ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ (၃) အာယသ္(၁၃၇)မွာ အသင္တို႔ ကမၻာၿဂိဳဟ္အႏွံ႔ သြားလာလွည့္ပတ္ၿပီး ေလ့လာဆည္းပူးဆိုၿပီးေျပာထားတယ္။ `အသင္တို႔ လူ႔ေလာက ကမၻာၿဂိဳဟ္တစ္ခြင္တစ္ျပင္ လံုးကို သြားလာလွည့္ပတ္ၿပီး (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒသေတြကို) မဟုတ္မမွန္ မုသားဆို ၿပီး၊ စြပ္စြဲခဲ့တဲ့သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ မည္သို႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာကို အသင္တို႔ေလ့လာၾကည့္႐ွဳ သုေတသနလုပ္ရမည္။´(၃း၁၃၇)
ဆက္လက္ၿပီး အာယသ္(၁၃၈)ရဲ႕တင္ျပခ်က္ကေတာ့ `ေဟာဒီ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူသား အားလံုးအတြက္ (အရွိတရားႏွင့္ဆိုင္ေသာ အသိပညာရဲ႕)ရွင္းလင္းခ်က္ျဖစ္ၿပီး၊ မိမိတို႔ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြကို ဖြံ႔ၿဖိဳးလာရန္က်င့္သံုး) ထိန္းသိမ္းသူတို႔အတြက္ ဘ၀လမ္းညႊန္မႈႏွင့္ ဆံုးမသြန္သင္မႈပင္ျဖစ္ပါတယ္။´(၃း၁၃၈)
ဆိုလိုတာက ေဟာဒီက်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ လူသားအားလံုးအတြက္ သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္ လုိက္နာက်င့္သံုးရန္ အလို႔ငွာ ရွင္းလင္းတင္ျပခ်က္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေအာင္ျမင္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဘက္ကို လမ္းညႊန္ျပမည့္ အလင္းေရာင္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သြန္သင္မယ့္ ဆံုးမမယ့္ အလိမၼာေပးမယ့္အရာအျဖစ္ လည္းေကာင္း ကုရ္အာန္က လိုက္နာေဆာင္ရြက္ခိုင္းတာကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးတားျမစ္ထားတာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္သူ မြတၱကီမ်ားအတြက္သာျဖစ္တယ္လို႔ တင္ျပရင္းရပ္နားခြင့္ျပဳပါ။