ဟဂ်္အေၾကာင္း (အပိုင္း- ၂) မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဟဂ်္အေၾကာင္း (အပိုင္း- ၂)

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

          ဒီကေန႔(၇.၁၁.၂၀၁၃)ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ေယာင္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဘာ ဒသ္ျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား

အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္း(မ္) ၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကားသုဟု

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမဲ့ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `ဟဂ်္အေၾကာင္း´(အပိုင္း-၂) ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ (၃.၁၀.၂၀၁၄)မွာ `ဟဂ်္အေၾကာင္း´(အပိုင္း-၁)ကို တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔တင္ျပမဲ့ အပိုင္း(၂)မွာေတာ့ ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၇)မွာ ျပဆိုထားတဲ့ –

`ငါအရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)အား ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွေသာ လွီးျဖတ္မႈႀကီးတစ္ရပ္ အားျဖင့္ အစားထိုးေပးလိုက္ၿပီးျဖစ္သည္။´ ဆိုတဲ့ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ လွီးျဖတ္စြန္႔လႊတ္မႈကို အစားေပးတယ္ ဆိုတာ ဘာကိုရည္ညႊန္းတာလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီလို မတင္ျပမီ ခြတၱဗာဟ္ရဲ႕ နိဒါန္းအပိုင္းမွာ က်ေနာ္ရြတ္ဖတ္သြားတဲ့ ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၃၇)မွာ ပါရွိတဲ့ အာယသ္ေတာ္(၄)ပါးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ျပန္လည္တင္ျပပါရေစ။

`ငါအရွင္ျမတ္က သူ(တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္)အား ဤသို႔အသံျပဳခဲ့ေလသည္။´     (ကုရ္အာန္-၃၇း၁၀၄)

`သင္(အီဘရာဟင္မ္)သည္ (သင္၏)အျမင္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လိုက္ေပၿပီ။ ဧကန္ အမွန္ပင္ အမွန္တရားကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္သူတို႔အဖို႔ ငါအရွင္ျမတ္က ဤသို႔ပင္ ထိုက္တန္ေသာ ဆုလာဘ္ ေတာ္တစ္ရပ္ကို အစားေပးေတာ္မူ၏။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၅)

`ဧကန္မုခ် ဤအခ်င္းအရာသည္(လူသားတို႔အေပၚ) တမန္ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္၏ ထင္ရွားစြာေသာ ျပယုဂ္တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၆)

`ၿပီးေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)အား ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ လွီးျဖတ္မႈ ႀကီးတစ္ရပ္အားျဖင့္၊ အစားထိုးေပးလိုက္ၿပီးျဖစ္သည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၇)

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမဲ့အပိုင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)အေပၚ ခ်ီးျမႇင့္ လိုက္တဲ့ `ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ လွီးျဖတ္မႈကို အစားထိုးေပးလိုက္ျခင္း´ဆိုတဲ့ အပိုင္းကို က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ကို အေျချပဳၿပီး က်ေနာ္နားလည္သေလာက္တင္ျပပါရေစ။ ဒီအေၾကာင္းကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ တမန္ ေတာ္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ သားေတာ္ကို လွီးျဖတ္`ဇဘာဟ္´လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ တစ္ဆက္ တည္းလာ အာယသ္ေတြကိုပါ ေလ့လာဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ`အာယသ္´ေတြကေတာ့ ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၈)၊ (၃၇း၁၀၉)နဲ႔ (၃၇း၁၁၀)တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

`ငါအရွင္ျမတ္က ယင္းအခ်င္းအရာကို ေနာင္လာေနာက္သားတို႔အတြက္ (အမွတ္ရေစျခင္းအလို႔ငွာ) ထားရွိခဲ့ေလသည္။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၀၈)

`အီဘာရာဟင္မ္၏ အေပၚ၀ယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈသက္ေရာက္ပါေစ။´ (ကုရ္အာန္-၃၇း၁၀၉)

`ထိုနည္းအတုိင္းပင္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေလာကကို အလွဆင္သူတို႔အား ထိုက္တန္စြာ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ ေလၿပီ။´ (ကုရ္အာန္ – ၃၇း၁၁၀)

တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္က သားေတာ္အီစ္မာအီးလ္ကို `ဇဘာဟ္´ လွီးျဖတ္ဖို႔အေရး အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က တားျမစ္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လွီးျဖတ္မႈအထေျမာက္ဖို႔အတြက္ သိုးတစ္ ေကာင္ကို အစားထိုးလွီးျဖတ္ေစတယ္လို႔ က်မ္းအခ်ိဳ႕မွာ ေရးသားထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အလားတူ `ဘိုင္ဘယ္လ္ က်မ္းမွာလည္း ဖခမည္းေတာ္ အီဘရာဟင္မ္က သားေတာ္`အစ္ဟာက္´ကို လွီးျဖတ္ဖို႔အေရးမွာ သိုးတစ္ေကာင္ကို အစားထိုးခဲ့တယ္လို႔ ျပဆိုထားပါတယ္။ ကုရ္အာန္မွာေတာ့ ဒီလွီးျဖတ္မႈမွာ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ အစားထိုးတယ္လို႔ တိတိက်က် ေဖာ္ျပးထားတာကို မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၇)မွာေတာ့-

`ငါအရွင္ျမတ္က အီဘရာဟင္မ္အား ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ လွီးျဖတ္မႈႀကီးတစ္ရပ္အားျဖင့္ အစားထိုးေပးလိုက္ေပၿပီ။´

လို႔ပဲ ျပဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ `လွီးျဖတ္မႈ´လို႔ပါရွိတဲ့အတြက္ အမ်ားစုဟာလည္း `ဘိုင္ဘယ္လ္´ က်မ္းမွာပါရွိတဲ့ `သိုးငယ္တစ္ေကာင္ကို အစားထိုးလွီးျဖတ္ျခင္း´လို႔ပဲ မွတ္ယူလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထူးျခား ခ်က္တစ္ရပ္က ဂ်ဴးေတြ၊ ခရစ္ယာန္ေတြက သားေကာင္လွီးျဖတ္ျခင္းကို အစဥ္အလာအျဖစ္မွတ္ယူျခင္း မျပဳၾကပဲ မြတ္ဆလင္မ္မွာေတာ့ သားေကာင္လွီးျဖတ္ျခင္းကို တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္ရဲ႕ အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၿပီး ႏွစ္စဥ္သားေကာင္လွီးၿပီး လွဴဒါန္းျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနျပဳ လုပ္ၾကပါတယ္။

က်ေနာ္နားလည္ခံယူထားတာကေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္အေပၚ ႀကီး က်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ အစားေပးခ်ီးျမႇင့္မႈနဲ႔ ဒီျဖစ္စဥ္ကို အနာဂါတ္ကာလမွာ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အတြက္ စံနမူနာယူဖို႔၊ လို္က္နာအတုယူဖို႔ထားရွိေပးခ့ဲတယ္ဆိုတာက သားေကာင္တစ္ေကာင္ကို က်ေနာ္တို႔က လွီး ျဖတ္လိုက္႐ံုနဲ႔ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ) ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးကို က်ေနာ္တို႔က တာ၀န္ေက် ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေငြေၾကးအတိုင္းအတာတစ္ရပ္အထိကို တတ္ႏိုင္သူတစ္ေယာက္ အတြက္ ဒီလိုသားေကာင္တစ္ေကာင္ကို လွီးျဖတ္`ဇဘာဟ္´လုပ္ျခင္းဟာ လြယ္ကူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သေဘာ ေပါက္မလြဲဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ က်ေနာ္က မြတ္ဆလင္မ္ေတြ တစ္ႏွစ္မွာတစ္ခါ ကုရ္ဘာနီဆိုၿပီး သားေကာင္လွီး ျဖတ္လွဴဒါန္းေနျခင္းကို ကန္႔ကြက္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုသားေကာင္တစ္ေကာင္ကို လွီးျဖတ္လွဴဒါန္းလိုက္႐ံု နဲ႔ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္နဲ႔ သားေတာ္အီစ္မာအီလ္တို႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈေတြကို က်ေနာ္တို႔က တစ္ထပ္ တည္းက် လိုက္နာေဆာင္ရြက္လို႔ တာ၀န္ေက်ၿပီလို႔ မယူဆလိုက္ပါနဲ႔ ဆိုတာကို က်ေနာ္အဆိုျပဳပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို ေသေသျခာျခာေလ့လာၾကည့္ပါ။ တမန္ေတာ္ ႀကီးဟာ အမွန္တရားကို လက္ကိုင္ျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူ႔ရဲ႕မိဘေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအ၀ိုင္းကို စြန္႔ခဲ့ပါတယ္။ ဖခမည္း ေတာ္နဲ႔ အယူအဆမတူတဲ့အေပၚမွာ သူ႔ရဲ႕ဖခင္ကိုေရာ၊ ဖခင္ရဲ႕ေဆြမ်ိဳးအသိုငး္အ၀ိုင္းကိုပါ ေက်ာခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာတမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရဲ႕ ဘ၀မွာ သစၥာတရားအတြက္ သူ႔ရဲ႕သံေယာဇဥ္ကို လွီးျဖတ္ထုတ္လိုက္ တာပါ။ ဒီအေပၚမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဟာ `နဗီတမန္ေတာ္´ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသတစ္ရပ္ကို အစားေပးခ်ီးျမႇင့္ ခဲ့ပါတယ္။

ဒုတိယတစ္ႀကိမ္မွာလည္း သူ႔ရဲ႕ဆႏၵေတာ္ျဖစ္တဲ့ သားေတာ္ကို`ဇဘာဟ္´လွီးျဖတ္လိုျခင္းကို အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဆႏၵေတာ္ကို ေရွ႕တန္းတင္ျခင္းအားျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ျဖတ္ေတာက္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဖက္က ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ လူအခ်င္းခ်င္းလွီးျဖတ္`ဇဘာဟ္´လုပ္တဲ့ စနစ္ဆိုးတစ္ခုကို ျဖတ္ေတာက္ဖယ္ရွားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ သားေတာ္အီစ္မာအီးလ္ကို နဗီတမန္ေတာ္ဘြဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ပါတယ္။ ကုရ္အာန္(၃၇း၁၀၇)မွာ ျပဆိုထားတဲ့ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ အစားေပးမႈႀကီးတစ္ရပ္အျဖစ္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ သားေတာ္ အီစ္မာအီလ္(အ)တို႔အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အိမ္ေတာ္ျဖစ္တဲ့`ကအ္ဗာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို မြမ္းမံတည္ေဆာက္ဖို႔နဲ႔ လူသားအဆက္ဆက္ဟာ အဲဒီ`ကအ္ဘာ´ကို ဗဟိုျပဳၿပီး ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ တာ၀န္ေပးေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ လူေတြရဲ႕နားလည္သေဘာေပါက္မႈ ကြဲျပားျခား နားတာကို တင္ျပပါရေစ။ လူေတြနားလည္ထားတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အစားေပးျခင္း၊ ဆုလာဘ္ေပးျခင္း ဆိုတာက ေရႊေတြ၊ ေငြေတြ ဒီေရအလားတိုးပြားလာမယ္။ တိုက္တာအေဆာက္အအံုေတြ ေျခြရံသင္းပင္းေတြနဲ႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရမယ္လို႔ နားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာ လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ သူေတာ္စင္ႀကီးေတြရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ လူတစ္ဦးအေပၚမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အစားေပးျခင္း၊ ဆုလာဘ္ေပးျခင္းဆိုတာက အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္အေပၚကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူ႔အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္ဆို တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီး လုပ္တဲ့အခါမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖက္က လုိအပ္တဲ့ အေထာက္အပံ့၊ အကူအညီေတြ လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္းေတြကို ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)နဲ႔ သားေတာ္အီစ္မာအီးလ္(အ)တို႔အေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႀကီးက်ယ္လွစြာေသာ လွီးျဖတ္မႈကို အစားေပးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမွာ အေစာပိုင္းမွာ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့သလို လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၀င္အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ညီညြတ္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ျပယုဂ္တစ္ရပ္အျဖစ္ လူသားထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ေနရာမွန္ျဖစ္တဲ့ `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးကို ဦးစီးဦးေဆာင္ မြမး္မံတည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳေပးလိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို`ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)၊ ဇနီးသည္ ဟာဂ်ရာသခင္မနဲ႔သားေတာ္ အီစ္မာအီလ္(အ) တို႔ဟာ ဘယ္လိုဆင္းရဲဒုကၡခံၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္းႀကိဳးစားခဲ့ၾကသလဲဆိုတာကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။

ကုရ္အာန္(၃း၉၆)မွာ ဒီလိုျပဆိုထားပါတယ္။

`ဧကန္အမွန္ပင္ လူသားတို႔အဖို႔ ဦးစြာပထမအေျခစိုက္တည္ေဆာက္ထားခဲ့ေသာ အိမ္ေတာ္သည္ကား၊ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕၌ တည္ရွိသည့္ မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အိမ္ေတာ္ႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအိမ္ေတာ္သည္ကား စၾက၀ဠာခပ္သိမ္းကိုလည္း တရားလမ္းမွန္ဆီသို႔ ညႊန္ျပလ်က္ရွိသည္။´                             (ကုရ္အာန္-၃း၉၆)

`ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထား သည္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္(၂း၁၂၅)က ျပဆိုထားပါတယ္။

`ငါအရွင္ျမတ္က အိမ္ေတာ္ႀကီး(ကအ္ဘာေက်ာင္းေတာ္ႀကီး)ကို ကမၻာ့လူသားတို႔ စုေ၀းဆံုဆည္းရာအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ကမၻာ့လူသားတို႔ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းေစရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သင္တို႔ သည္ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)၏ ရပ္တည္ခ်က္(မကာမီအီဘရာဟင္မ္)ကို ဆြလားသ္တည္ေဆာက္ရာ အခင္းအက်င္းအျဖစ္ ရယူထားၾကပါေလ။ ငါအရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ တမန္ေတာ္အီစ္မာ အီလ္(အ)တို႔ကို ငါ၏အိမ္ေတာ္အား`တြ၀ါဖ္း´လွည့္ပတ္ေနသူမ်ားအတြက္လည္းေကာင္း၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ သီတင္း သံုးေနထိုင္သူမ်ားအတြက္လည္းေကာင္း၊ နာခံ႐ိုက်ိဳးျခင္းကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားသူမ်ားအတြက္လည္းေကာင္း (မိစၧာအယူမွားမႈမ်ားမွ) သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာထားရွိရန္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။´     (ကုရ္အာန္- ၂း၂၁၅)

မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ရွိ အိမ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ကမၻာ့လူသားထု တစ္ရပ္လံုး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ၀ေျပာေစေရးအတြက္ လူသားတို႔စုေ၀းဆံုဆည္းၿပီး အေျဖရွာလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ား စုေ၀းတက္ေရာက္ၾကၿပီး ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အန္တုစိန္ေခၚေနေသာျပႆနာ အရပ္ရပ္ကို စုေပါင္းအေျဖရွာ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးရန္ ေနရာသတ္ မွတ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအေဆာက္အအံုေနရာကို တည္ေဆာက္မြမ္းမံရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ သားေတာ္အီစ္မာအီလ္(အ)တို႔အား တာ၀န္အပ္ႏွင္းေပးခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း မွာပင္ ယင္းအိမ္ေတာ္အတြင္း၌ တစ္ဦးကတစ္ဦးကို လွည့္ဖ်ားျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးရန္ျပဳျခင္း၊ ႐ုပ္၀ါဒကို ကိုးကြယ္ ျခင္း၊ မဆည္းကပ္သင့္သည္မ်ားကို ဆည္းကပ္ျခင္းအစရွိေသာ မိစၧာအယူမွားမ်ားကို ရွင္းလင္းဖယ္ရွားထုတ္ၿပီး `ေသာင္ဟီးဒ္´တရားကိုသာ အေျချပဳေစရန္ အီဘရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ အီစ္မာအီလ္(အ)တို႔ကို မွာၾကားခဲ့ျပန္ပါတယ္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ယေန႔ အလႅာဟ္အိမ္ေတာ္ႀကီးတြင္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၌ တစ္ဦးကတစ္ဦးကို လွည့္ဖ်ားျခင္းကင္းေနၿပီးေလာ။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးခိုက္ရန္ျပဳျခင္း ကင္းေ၀းသြားၿပီးေလာ။ ႐ုပ္၀ါဒကို ကိုးကြယ္ျခင္း မဆည္းကပ္ရမည္မ်ားကို ဆည္းကပ္ျခင္းမ်ား ကင္းစင္သြားၿပီေလာ။ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္း အႏိႈင္းမဲ့စြာျဖင့္ တည္ရွိေသာ`ေသာင္ဟီးဒ္´တရားစစ္မွန္စြာ ထြန္းကားေနၿပီေလာ။ ထိုမလိုလားအပ္ေသာ စနစ္မ်ားကို တမန္ေတာ္ မ်ားက `ကအ္ဘာ´အတြင္းမွ ဖယ္ထုတ္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း တမန္ေတာ္မ်ား မရွိသည့္ေနာက္ပိုင္း လူသားတို႔က ယင္းစနစ္မ်ားကို ျပန္လည္ထည့္သြင္းခဲ့ၾကပါတယ္။

`မကာေမ့အီဘရာဟင္မ္´- အီဘရာဟင္မ္(အ)၏ ရပ္တည္ခ်က္သည္ကား အဘယ္နည္း။

အီဘရာဟင္မ္(အ)၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၆း၇၉)၌ ဤသို႔ေဖာ္ျပထားေလသည္။

`ဧကန္မုခ်ပင္ ကၽြႏ္ုပ္၏မ်က္ႏွာ (ဦးတည္ခ်က္)ကို မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ ကမၻာၿဂိဳဟ္အား စီမံေဆာင္ရြက္ ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္ျမတ္ဖက္ဆီသို႔သာ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္စြာျဖင့္ လွည့္ခဲ့ပါၿပီ၊ ၿပီးေနာက္ကၽြႏ္ုပ္သည္ တစ္စံု တစ္ရာကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ တြဲဖက္ကိုးကြယ္သူ`မြတ္ရွ္ရီးက္´မ်ားအနက္မွ မဟုတ္ေပ။´    (ကုရ္အာန္-၆း၇၉)

အထက္ေဖာ္ျပပါ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)ရပ္တည္ခ်က္ (မကာေမအီဘရာဟင္မ္)ကို မြတ္ဆလင္မ္ တိုင္းအတြက္ ဘ၀တည္ေဆာက္ရာ၏ အခင္းအက်င္းအျဖစ္ မွတ္ယူထားရေပမည္။ `ေသာင္ဟီးဒ္´တရားကို ေဖာ္ ေဆာင္လက္ကိုင္ျပဳရေပမည္။ `ေသာင္ဟီးဒ္´တရားေပ်ာက္လွ်င္ `မြတ္ရွရီးက္´အမွားက ေနရာ၀င္ယူလာမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း တင္ျပရင္းနိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။