အစၥလာမ္ႏွင့္လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚသူမ်ား (အပိုင္း – ၃) Islam and Freethinkers (3) မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
အစၥလာမ္ႏွင့္လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚသူမ်ား (အပိုင္း – ၃)
Islam and Freethinkers (3)
မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ဒီကေန႔ (၁၈-၁၁-၂ဝ၁၆) ေယာင္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေသာၾကာေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေအဘာဒသ္ျပဳ ရန္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဂ်မာအသ္သားမ်ားခင္ဗ်ား
အတ္စလာမုအလုိင္းကြန္းမ္ ဝရဟ္မသြလႅားဟိ ဝဘရကာသုဟု
ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အခန္းဆက္တင္ျပေနတဲ့ “အစၥလာမ္ႏွင့္စဥ္းစား ေတြးေခၚသူမ်ား” အပိုင္း(၃)ကို ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမယ့္အပိုင္းမွာေတာ့ အစၥလာမ့္သမိုင္းမွာ Freethinker လို႔ေခၚတဲ့ လြတ္လပ္စြာဆင္ျခင္ေတြးေခၚမႈျပဳခဲ့ၾကသူေတြ အမ်ားအျပားရိွခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့အပိုင္းကိုတင္ျပသြားပါမယ္။
ဒီသမိုင္းေၾကာင္းကိုမတင္ျပခင္မွာ ခြတၱဗာဟ္ရဲ႕နိဒါန္းပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ရြတ္ဖတ္ျပခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္ (၇း၁၈၅)ကို ဦးစြာရွင္းလင္းတင္ျပပါရေစ။
“သင္တို႔သည္ အနႏၱစၾကာဝဠာႏွင့္ ကမၻာၿဂိဳဟ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအား ပိုင္စုိးေတာ္မူျခင္းကိုေသာ္လည္း ေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစထားေသာ အရာအလံုးစံုကိုလည္းေကာင္း၊ သူတို႔(လူသား) အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္ကာလသည္ နီးကပ္လာၿပီျဖစ္သည္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း မေတြ႔မျမင္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ မျပဳလုပ္ၾကေလသေလာ။
သို႔ျဖစ္ရာ ဤကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ေနာက္ဝယ္ မည္သည့္ဟဒီးစ္သတင္းစကားကို အီမာန္သက္၀င္ ယံုၾကည္ၾကပါဦးမည္နည္း။” (ကုရ္အာန္ ၇း၁၈၅)
ဒီအာယသ္ကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ယံုၾကည္သူ ‘မုအ္မင္န္’ ေတြကို အနႏၱ စၾကဝဠာတစ္ခြင္တစ္ျပင္နဲ႔ ကမၻာၿဂိဳဟ္ေပၚမွာ မိမိတို႔လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာၿပီးစူးစမ္းသံုးသပ္ေလ့လာဖို႔ အမိန္႔ေပးထားတယ္္ဆိုတာကို ေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစတဲ့အရာအားလံုး အေပၚမွာလည္း တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ေလ့လာဆည္းပူး သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၾကဖို႔ ျပဌာန္းထားပါတယ္။
အစၥလာမ့္သမိုင္းမွာ Islamic Freethinkers ေတြ ရာႏွင့္ခ်ီၿပီးေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သံုးသပ္ၿပီးနားလည္သေဘာေပါက္ရမဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ေမးခြန္းတစ္ရပ္ အသြင္နဲ႔ရွိပါတယ္။ ေမးခြန္းက Islamic Freethinker တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘယ္လိုအနက္ဖြင့္ဆိုၾကမလဲ။ သူ႔ကိုဘယ္လိုေပတံနဲ႔တိုင္းတာၾကမလဲ။ အကယ္၍ လူတစ္ေယာက္ဟာ ရိွရင္းစြဲလက္ခံထားတဲ့ ယူအဆတစ္ရပ္ ဒါမွမဟုတ္ ယုံၾကည္ခ်က္တစ္ရပ္ေနရာမွာ ထူးကဲဆန္းၾကယ္တဲ့ အယူအဆတစ္ရပ္ကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပႏုိင္႐ံုနဲ႕ Freethinker တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ၏ေလာ။ ဒါမွမဟုတ္ လူအမ်ားစုက က်င့္သံုးေနတဲ့၊ ယံုၾကည္ေနတဲ့အရာေတြကို ‘ဒါေတြဟာ မွားယြင္းေနပါတယ္’ လို႔ိဆုိၿပီး ေျပာဆိုေနၾက႐ံုမွ်နဲ႔ Freethinker တစ္ေယာက္ျဖစ္နိုင္ပါသလား။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒါေလာက္နဲ႔တင္ Freethinker တစ္ေယာက္အျဖစ္သတ္မွတ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒါဟာ Freethinker တစ္ေယာက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းမဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒါမ်ိဳးက ရမ္းသမ္း၊ ရမ္းတုတ္ေျပာဆိုေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
Islamic Freethinker ဆိုတာက သူ႔ရဲ႕အိုင္ဒီယာတစ္ခုဟာ လက္ရွိမူလရွိရင္းစြဲ အယူအဆတစ္ရပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ရပ္ကို ေထာက္ခံအတည္ျပဳတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆန္႔က်င္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ Freethinker တစ္ေယာက္ရဲ႕သံုးသပ္ေတြးေခၚမႈအေပၚက ရရွိလိုက္တဲ့ ရလာဒ္တစ္ရပ္ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ သဘာဝက်က်၊ အေျခအျမစ္က်က် အခ်ိန္ကာလတစ္ရပ္အထိေတာ့ အသံုးျပဳႏိုင္ရပါမယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဝင္ေတြအတြက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားရပါလိမ့္မယ္။ ဇေဝဇ၀ါျဖစ္လို႔မရပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္ရဲ႕ ဥပေဒသေတြ၊ ျပဌာန္းခ်က္ေတြနဲ႔ကိုက္ညီမႈရွိၿပီး လက္ေတြ႔ဆန္ဖို႔လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အေထာက္အထား ျပတဲ့အခါမွာ ခိုင္မာတိက်မႈရွိရပါလိမ့္မယ္။ မေသခ်ာ၊ မေရရာတဲ့သေဘာကို ေဆာင္လို႔မရပါဘူး။ ေမးခြန္းထုတ္လာ တဲ့အေပၚမွာ ေစာဒကတက္လာတဲ့အေပၚမွာ ခိုင္မာတိက်မႈရွိရပါလိမ့္မယ္။ မေသခ်ာ မေရရာတဲ့သေဘာကို ေဆာင္လို႔မရပါဘူး။ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့အေပၚမွာ ေစာဒကတက္လာတဲ့အေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ လက္ေတြ႔က်က်ေျဖ ရွင္းျပႏိုင္ရပါမယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီဟာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဟုတ္တာဘာလဲဆိုတာကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ခ်ျပႏိုင္ရပါမယ္။
အစၥလာမ့္သမိုင္းမွာ Freethinker ေတြအမ်ားအျပားေပၚထြန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုးလိုလိုမွာ အေျခခံတူညီတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ေတာ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အစၥလာမ့္ Freethinkers ေတြအားလံုးလိုလိုဟာ Authoritarianism လို႔ေခၚတဲ့ အာဏာရွင္ပံုစံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ဆန္႔က်င္ေဝဖန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဥပမာ (၈)ရာစု ေလာက္မွာေတာ့ အစၥလာမ့္နယ္ပယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွရီအာဥပေဒ ဆိုတာက ပံုစံတစ္ခုအေနနဲ႔ ပံုသြင္းခံတည္ရွိေန ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပါရွန္းစာေရးဆရာ ေတြးေခၚပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ‘အိဗ္ေနမုကဖ္ဖါ’ က –
“ဒီလို ရွရီအာဟ္ဥပေဒကို ျပည္သူေတြအၾကားမွာ ႐ိုက္သြင္းလုိက္တာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူဘုရင္ႏွင့္ ဘာသာ ေရး ဆရာႀကီးမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ၾသဇာအာဏာကို ျပည္သူေတြအၾကားမွာ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေရးစြမ္းအင္တစ္ရပ္ျဖစ္လာ ေအာင္ေသေသခ်ာခ်ာ အသံုးခ်လာတာပဲျဖစ္တယ္” ဆိုၿပီး ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္နာမည္ေက်ာ္ပညာရွင္ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker သမားတစ္ဦးအျဖစ္သတ္မွတ္ျခင္းခံရသူကေတာ့ ‘ေရဟန္အလ္ဘိ႐ုနီ’ (Ray့han Al-Biruni)ျဖစ္ပါတယ္။ သူကဘာေျပာခဲ့လဲဆိုရင္ –
‘အရာရာကို ေမးခြန္းထုတ္တတ္ဖို႔ လုိတယ္။ ဘာသာေရးကစၿပီး ဒႆနိကေဗဒလို႔ေခၚတဲ့ Philosophy အထိကို ဆန္းစစ္ေမးခြန္းထုတ္ရမွာျဖစ္တယ္။ ေဝဖန္ေလ့လာသံုးသပ္မႈေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထားဖို႔လိုပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးဘာသာတရားတစ္ခုရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနပါေစ။ စဥ္းစားေတြးေခၚသံုးသပ္ၿပီးမွ လက္ခံဖို႔လိုအပ္ပါတယ္၊’ လို႔ သူကထုတ္ေဖာ္ေၾကညာခဲ့ပါ တယ္။
သဘာဝသိပၸံဆိုင္ရာ ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ အဘူဘကရ္အလ္ရာဇီ (Abu Bakr Al-Razi) ကဆိုရင္ –
“က်ိဳးေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္မႈမရွိ၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈမရွိတဲ့ အစၥလာမ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာတန္ဖိုးမရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊” လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
(၁၂)ရာစုမွာေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ဒႆနိကပညာရွင္ႀကီး အိဗ္ေနရုရွ္ဒ္(Ibn Rushd)ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ ဒႆနေတြက ဥေရာပတိုက္အထိကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူကဘာေျပာသလဲဆိုရင္ –
“ယုံၾကည္မႈဆိုတဲ့အေၾကာင္းတရားကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျခင္းရဲ႕ အေျခခံသေဘာ(Basic of Reason)နဲ႔ အေထာက္အထားခိုင္မာစြာ ျပသႏိုင္မႈအေပၚမွာပဲ မူတည္ဆံုးျဖတ္သင့္ပါတယ္။”
အခုအထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြဟာ အစၥလာမ့္သမိုင္းမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ Freethinkers ေတြပါ။ သူတို႔ရဲ႕ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈသံုးသပ္ပံုေတြက ပရမ္းပတာမဟုတ္ပဲ အင္မတန္မွစနစ္က်တဲ့ အတြက္ ကမၻာေပၚမွာ နာမည္ေက်ာ္မြတ္ဆလင္မ္ Freethinkers ႀကီးမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံခဲ့ရတာပါ။
ဒီကေန႔အထိ မြတ္ဆလင္မ္ေလာကမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမဲ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားက ကၽြန္ေတာ့သေဘာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတာမဟုတ္ဘဲ ယေန႔ အစၥလာမ္ကမာၻမွာ အမ်ားစုက လက္ခံသတ္မွတ္ေပးထားတာပါ။ ပထမဦးဆံုးေသာ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံခဲ့ရသူကေတာ့ ‘ဟဇရသ္အုမၼရ္’ (ရဒီြ) ျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ့္ဒုတိယသမၼတႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူ ခဲ့ပါတယ္။ သမၼတႀကီး ဟဇ္ရသ္အုမၼရ္ (ရဒြီ)ရဲ႔ ဘဝကိုေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သူ႔ဘဝကိုသူဘယ္လို တုိးတက္ ေအာင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္လိုဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ေတြနဲ႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္သလဲဆိုတာကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ေအာင္ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker အခ်ိဳ႕ကိုအနည္းငယ္တင္ျပပါရေစ။ ခါလိဒ္ ဘင္အလ္- ဝလီဒ္း (Khalid Ibn Al-Walid)ကို Freethinker တစ္ေယာက္အျဖစ္လက္ခံထားသလို သူဟာ အင္မတန္မွ ေတာ္တဲ့စစ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး မြတ္ဆလင္မ္ဖိကာပညာရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ေအမမ္အဘူဟနီဖာ၊ ေအမာမ္မာလီက္း၊ ေအမာမ္ ရွာဖီအီ၊ ေအမာမ္ ဟမ္ဗလီတို႔ကိုလည္း မြတ္ဆလင္မ္ Freethinkers မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီ ေအမာမ္ႀကီးေတြဟာ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အခါမွာ အစၥလာမ့္ေရးရာမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး နက္နက္နဲနဲကို စဥ္းစားေတြး ေခၚသံုးသပ္သြားၾကသူ Freethinkers ႀကီးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ကို မီးေမာင္းထိုးျပ ခ်င္ပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ေခတ္အခါမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးဆရာႀကီးေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈေတြကို ႀကံဳေတြ႔ရပါတယ္။ ေဝဖန္အပုပ္ခ်မႈကို ခံရပါတယ္။ ကာဖိရ္ဆိုတဲ့ ဖတၱဝါေပးမႈကိုလည္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဘာသာေရးဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္သူအေပၚ ေျခထိုးခဲ့မႈေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံရသူ ေတြ အသတ္ခံရသူေတြရွိပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ားျပည္သူနဲ႔ Freethinker ေတြအၾကားမွာ ဘာသာေရး အာဏာပုိင္ေတြက ေသြးခြဲရန္တိုက္ေပးမႈေတြရိွခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker ေတြရဲ႕ဘဝဟာၾကမ္းတမ္းလြန္းလွပါတယ္။ သူတို႔ကြယ္လြန္ၿပီးမွပဲ သူတို႔ရဲ႕အေၾကာင္း ေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕နာမည္ေတြကို လူေတြကအမွတ္တရဂုဏ္ျပဳခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို အက်ယ္တဝင့္သိလိုတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ‘ကာဖိရ္ဖတၱဝါ၏ အနိဌာ႐ံုမွတ္တမ္း’ ဆိုတဲ့ စာစဥ္ေလးမွာေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
လက္ရွိအေနအထားမွာလည္း မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker ေတြဟာ ဖိႏွိပ္မႈခံေနရတာေတြရွိပါတယ္။ ဥပမာ တစ္ခုကိုတင္ျပရမယ္ဆိုရင္ မၾကာခင္ေသာႏွစ္ေတြမွာ ေဆာ္ဒီအာေရးဗီးယားႏိုင္ငံမွာ ဘေလာ့ဂ္ဂါ (Blogger) တစ္ဦးျဖစ္သူ ‘ရာအီဖ္းဘာဒါဝီ’ (Raif Badawi) ဆိုသူဟာ လက္ရွိအေနအထားတစ္ရပ္ကို ေဝဖန္သံုးသပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ေထာင္ဒဏ္ (၁ဝ)ႏွစ္နဲ႔ ႀကိမ္ဒဏ္(၁ဝဝဝ) ျပစ္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကိမ္ဒဏ္ (၅ဝ) ႐ိုက္ခံၿပီးတဲ့အခါမွာ ဆက္ၿပီးအ႐ိုက္ခံ ႏိုင္တဲ့အေနအထားမရွိေသးတဲ့အတြက္ ေဆးခြင့္နဲ႔ႀကိမ္ဒဏ္အနားေပးခံထားရပါတယ္။ ဒီႀကိမ္ဒဏ္ကို ေထာင္(၁ဝ)ႏွစ္က်ခံေနရတဲ့အခ်ိ္န္မွာပဲ ပထမပိုင္း(၅)လ ကာလအတြင္းမွာ အခ်က္(၁ဝဝဝ) အ႐ိုက္ခံရဖို႔ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းခံထားရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြကေတာ့ ေဝဖန္ခ်က္တစ္ရပ္အေပၚမွာ ေထာင္(၁ဝ)ႏွစ္နဲ႔ ႀကိ္မ္ဒဏ္(၁ဝဝဝ)ဆိုတာ အင္မတန္မွ ျပင္းထန္တဲ့ မွ်တမႈမရွိတဲ့ ျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ကန္႔ကြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို တင္ျပလိုပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ႏိုင္ငံ အခိ်ဳ႕မွာ Blasphemy လို႔ေခၚတဲ့ မိမိယံုၾကည္တဲ့ဘာသာတရားကို တစ္စံုတစ္ရာေဝဖန္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ Apostasy လို႔ေခၚတဲ့ မိမိယံုၾကည္တဲ့ဘာသာတရားကေန စြန္႔ခြာသြားမယ္ဆိုရင္၊ ဥပမာ မြတ္ဆလင္မ္ တစ္ေယာက္ဟာ ဘာသာေျပာင္းသြားရင္ ေသဒဏ္ေပးရမယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒါဟာ ႐ွရီအာဟ္ ဥပေဒျဖစ္တယ္လို႔ အခိုင္အမာေျပာဆိုၾကပါတယ္။
အစၥလာမ့္ရွရီအာဟ္ဥပေဒရဲ႕ အရင္းအျမစ္ျဖစ္တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၈း၂၉)မွာ ဒီလိုျပဌာန္းထား ပါတယ္။
“သင္တမန္ေတာ္ ေၾကညာလိုက္ပါ။ ပကတိသစၥာတရား၊ အမွန္တရားသည္ သင္တို႔ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မည္သူမဆို ယင္းသစၥာတရား၊ အမွန္တရားကို ယုံၾကည္လိုက ယံုၾကည္ပါေစ။ မည္သူမဆို ယင္းသစၥာတရား၊ အမွန္တရားကို ျငင္းပယ္လိုကျငင္းပယ္ပါေစ…” (ကုရ္အာန္ ၁၈း၂၉)
ဒီအာယသ္ေတာ္အရဆိုရင္ ပကတိသစၥာတရား အမွန္တရားဆိုတာ အလႅာဟ္အရွငျ္မတ္ထံကျဖစ္တယ္။ မည္သူမဆို ယံုၾကည္လိုက ယံုၾကည္ပါ။ ျငင္းပယ္လိုက ျငင္းပယ္ပါ။ ယံုၾကည္သူဟာ ယံုၾကည္ျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ကို ခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုယံုၾကည္ျခင္းနဲ႔ ျငင္းပယ္ျခင္းရဲ႕အက်ိဳးဆက္ေတြကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႀကိဳတင္ စီမံေဆာင္ရြက္ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအက်ိဳးဆက္ကို ဖန္တီးဖို႔၊ စီမံကြပ္ကဲဖို႔ ဘယ္လူသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တာဝန္ေပးခန္႔အပ္ထားျခင္းမရွိပါဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ ဒီအာယသ္ေတာ္က ေျပာေနတာ က “ကိုယ္ႀကိဳက္တာကိုယ္လုပ္၊ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္ျပန္ရၾကလိမ့္မယ္။”ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ Anti – Muslim အုပ္စုေတြက စြပ္စြဲေနသလို အစၥလာမ့္ရွရီအာဟ္ဥပေဒအရ Apostasy လို႔ေခၚတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ဟာ မိမိရဲ႕မူလယံုၾကည္ခ်က္ကို စြန္႔ခြာသြားမယ္ဆိုရင္ တနည္းအားျဖင့္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ဦးဟာ အစၥလာမ္ ကို ေက်ာခိုင္းသြားမယ္္ဆိုရင္္ ေသဒဏ္အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီး သတ္ပစ္ရမယ္ဆိုတာဟာ မွားယြင္းတဲ့စြပ္စြဲခ်က္တစ္ရပ္ပါ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဒီအမိန္႔မရွိပါဘူး။
ဒီတစ္ပါတ္ ခြတၱဗာဟ္ရဲ႕နိဂံုးပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခ်င္တာကေတာ့ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker မ်ားဟာ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ နည္းစနစ္တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္စနစ္က်ေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္အေပၚမွာ Thinking ေတြးေခၚစဥ္းစားၾကတာပါ။ သူတို႔ရဲ႕ေတြးေခၚစဥ္းစားမႈအေပၚက ရရွိလာတဲ့အက်ိဳးဆက္ Idea ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္အတြက္ အေႏွးနဲ႔ အျမန္ဆိုသလို အခ်ိန္ကာလတစ္ခုမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို (Change) ေျပာင္းလဲသြားေစပါတယ္။ မြတ္ဆလင္မ္ Freethinker ေတြဟာ မဲမဲျမင္လိုက္ေခြ႔ေနတဲ့ ကၽြဲမ်ားကဲ့သို႔ ရွိသမွ်အရာေတြကို၊ ေရွးယံုၾကည္ခ်က္တိုင္းကို လိုက္ၿပီး တိုက္ခုိက္ေနသူမ်ားမဟုတ္ပါ။ က်ုမ္းျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ မေလ်ာ္ကန္တဲ့စနစ္ေတြ၊ အယူအဆေတြ၊ အယူသည္းမႈေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို မီးေမာင္းထိုးျပၿပီး၊ အေျပာင္း အလဲတစ္ရပ္ကိုေဖာ္ေဆာင္ေပးေနတာပါ။ ‘မင္းတို႔ေျပာေနတာေတြ မင္းတို႔လုပ္ေနတာေတြ မင္းတို႔ယံုၾကည္ထားတာ ေတြဟာမမွန္ဘူး’ လို႔ေျပာဆိုၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္လည္း အမွန္ဘာလဲဆိုတာကို အမ်ားမြတ္ဆလင္မ္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာ မခ်ျပႏိုင္ဘူးဆိုရင္ သူဟာ Freethinker တစ္ေယာက္မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေဝဖန္၊ ေလကန္ေရးသမား အဆင့္ပဲရွိပါ လိမ့္မယ္လို႔ ေျပာၾကားရင္း ဒီတစ္ပါတ္ခြတၱဗာဟ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။