ဟဂ်္အေၾကာင္း(အပိုင္း- ၆) မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ဟဂ်္အေၾကာင္း(အပိုင္း- ၆)
မုဖ္သီဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)
ဒီကေန႔(၁ဝ.၄.၂ဝ၁၅)ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ေယာင္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဘာဒသ္ျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား……
အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္း(မ္) ဝရဟ္မသြလ္လားဟိ ဝဘရကားသုဟု
ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပမဲ့ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ က်ေနာ္အခန္းဆက္အျဖစ္ တင္ျပေနတဲ့ `ဟဂ်္အေၾကာင္း´(အပိုင္း-၆) ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဟဂ်္အေၾကာင္း (အပိုင္း-၅)ကို တင္ျပရာမွာ `ဟဂ်္´က်င့္စဥ္ကို ေဆာင္ရြက္ၾကရမဲ့ ဟာဂ်ီတစ္ဦး အေနနဲ႔ မျဖစ္မေန `ဖရဇ္´တာဝန္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရမဲ့ တာဝန္ပိုင္းေတြကို တင္ျပသြားရာမွာ အခ်ိန္မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ ဒီတာဝန္ေတြအနက္ အပိုင္း(၁)ျဖစ္တဲ့ `အဲဟ္ရာမ္´ ဝတ္ဆင္ျခင္းဆိုတဲ့ အပိုင္းကိုပဲ တင္ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ပါတ္မွာေတာ့ က်န္ရွိတဲ့ အပိုင္းေတြကို ၿပီးျပတ္ေအာင္တင္ျပၿပီး က်ေနာ္ေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ေဟာၾကားတင္ျပေနတဲ့ `ဟဂ်္´အေၾကာင္း ေခါင္းစဥ္ကို အဆံုးသတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုကၽြန္ေတာ္ ဆက္လက္တင္ျပမွာက ဟဂ်္က်င့္စဥ္ကို ေဆာင္ရြက္သူတစ္ဦးအေနနဲ႔ မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရမဲ့ `တြဝါးဖ္´လွည့္ျခင္းအပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) တြဝါးဖ္လွည့္ျခင္း၊ …
ဟဂ်္ရဲ႕မလုပ္မေနရ ဖရဇ္တာဝန္တစ္ရပ္ကေတာ့ ကအ္ဘာကို ဗဟုိျပဳၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လွည့္ပတ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဟာဂ်ီအားလံုးဟာ တန္းစီၿပီး တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္တြဲကာ လွည့္ပတ္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို တြဝါးဖ္လွည့္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီလို တြဝါဖ္လွည့္ပတ္ျခင္းမွာ အင္မတန္မွ ေလးနက္တဲ့ အႏွစ္သာရနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့သေဘာတရားေတြ အမ်ားႀကီးပါ ဝင္ပါတယ္။ အဓိဌာန္တစ္ခုကို ရည္စူးၿပီးလူေတြတန္းစီလမ္းေလွ်ာက္ျခင္းဟာ ယေန႔ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာ အင္မတန္မွ ထိေရာက္တဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပရဝုဏ္မွာ ဟာဂ်ီေတြဟာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး လက္ခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး `တြဝါးဖ္´လွည့္ပတ္လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းဟာ ကမၻာေပၚမွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ မတရားမႈေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြကို ဆန္႔က်င္တဲ့ သေဘာကို ျပတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္နားလည္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟာဂ်ီေတြဟာ မတရားမႈအရပ္ရပ္ကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
`တြဝါးဖ္´ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို အခ်ိဳ႕ေသာ အရဗီအဘိဓါန္ေတြမွာ `လွည့္ပတ္ေစာင့္ၾကပ္ျခင္း´ဆိုတဲ့ အနက္သေဘာကို ေပးပါတယ္။ ဒီအနက္သေဘာအေပၚမွာ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုရ္အာန္ေရးရာ ပညာရွင္မ်ားက တြဝါးဖ္ ဆိုသည္မွာ ျပည္သူလူထု၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဟာဂ်ီမ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူတို႔ရဲ႕ အသက္ အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ ပါဝင္ရမယ္ဆိုၿပီး ေျပာဆိုၾကတာေတြလည္း ရွိပါ တယ္။
(၃) ဆြဖာႏွင့္ မရ္ဝါကို `စအီ´ေျပးေလွ်ာက္ျခင္း၊ …..
ဒီအပိုင္းမွာ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ပိုင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သတိထားမွတ္သားရမဲ့ အခ်က္တစ္ခုကို တင္ျပလိုပါတယ္။ `ဟဂ်္´ က်င့္စဥ္အပိုင္းမွာ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ရဲ႕ စီမံကိန္းေတြ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ အခန္းက႑ေတြ၊ ပါဝင္သလို Commemoration လို႔ေခၚတဲ့ အမွတ္ရ၊ သတိရ ၊ ဂုဏ္ျပဳမႈအစီအစဥ္ကို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ဒီကအ္ဘာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဗိသုကာႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ တမန္ေတာ္အီဘရာဟင္မ္(အ)တို႔ရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳေတြကိုလည္း အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ လိုက္နာေဆာင္ ရြက္ရပါတယ္။ အခုတင္ျပမဲ့ ဟဂ်္က်င့္စဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ ဆြဖာနဲ႔မာရ္ဝါေတာင္ႏွစ္လံုးကို `စအီ´ေျပးေလွ်ာက္ျခင္းသည္ ဇနီး သည္ ဟာဂ်ရာသခင္မက သားေတာ္အီစ္မာအီလ္(အ)ရဲ႕ ေရငတ္ဒဏ္ကို ေျဖေဖ်ာက္ေပးဖို႔ ေရရွာတဲ့အခါမွာ အေျပးအလႊား ေရရွာေနပံုကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့သေဘာပါ။ ဒါကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၅၈)မွာ ဒီလိုျပထားပါတယ္။
ဧကန္မုခ်ပင္ `ဆြဖာ´ေတာင္ႏွင့္ `မရ္ဝါ´ေတာင္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမွတ္သညာမ်ားပင္ ျဖစ္ သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ `ဟဂ်္´သို႔မဟုတ္`အြမၼရာ´ျပဳသူတစ္ဦးအတြက္ ယင္းေတာင္ႏွစ္လံုးအၾကား ကူးလူးသြားလာလွည့္ ပတ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ထုိသူ႔အေပၚတြင္ `တစ္စံုတစ္ရာ လဲြမွားသြားၿပီ´ဟု အျပစ္တင္ဖြယ္ရာမရွိေခ်။ လူသား တစ္ဦးသည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါး ပင္ျဖစ္သည္။ ဧကန္မုခ်ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေက်းဇူးတရားကုိ ေဖာ္ထုတ္ေတာ္မူေသာ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္ မူေသာအရွင္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္-၂ း ၁၅၈)
အလႅာဟ့္အိမ္ေတာ္သို႔သြားေရာက္ၿပီး`ဟဂ်္´ျပဳသူ၊ `အြမၼရာ´ျပဳသူေတြဟာ အိမ္ေတာ္(ကအ္ဘာ)၏ အေရွ႕ေတာင္ဖက္အနီးရွိ `ဆြဖာ´ႏွင့္ အေနာက္ေတာင္ဖက္ရွိ `မရ္ဝါ´ဆိုတဲ့ ေတာင္ပူစာငယ္(၂)လံုးအၾကားမွာ အျပန္အလွန္ `စအီ´ျပဳ အျမန္လမ္းေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၂၈)အရ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္သားေတာ္အီစ္မာအီလ္း(အ)တုိ႔ဟာ `ကအ္ဘာ´အလႅာဟ့္အိမ္ေတာ္ႀကီးကုိ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ ယင္း`ကအ္ဘာ´ပရဝုဏ္မွာလုပ္ေဆာင္ရမည့္ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္ (Rituals)မ်ားကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ေတာင္းခံနည္းယူခဲ့ပါတယ္။အဲဒီအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထုိက်င့္စဥ္ဆိုင္ရာ နည္းစနစ္မ်ားကုိ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ သုိ႔ေသာ္ ကာလၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ေနာက္ပိုင္းမ်ိဳးဆက္ေတြဟာ ယင္း`ကအ္ဘာ´အတြင္း၌ အလႅာဟ့္စနစ္ႏွင့္ လူလုပ္စနစ္မ်ားကုိ ေရာေထြးေပါင္းစပ္၍ ျပဳလုပ္လာၾကပါတယ္။ တေျဖးေျဖး ႏွင့္ မည္သည့္လုပ္ရပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္သည္ကုိလည္းေကာင္း၊ မည္သည့္လုပ္ရပ္သည္ လူသားမ်ား၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္သည္ကုိလည္းေကာင္း၊ ခဲြျခား၍မရေတာ့သည့္ အေျခသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာၾကပါတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကုိေစလႊတ္ၿပီး `ကအ္ဘာ´အတြင္းမွ ႐ုပ္ဝါဒ ကုိးကြယ္ျခင္းမ်ား၊ ႐ုပ္ထုဆင္းတုမ်ား၊ လူလုပ္က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ားကုိ အညစ္အေၾကးမ်ားသဖြယ္ သတ္မွတ္ၿပီး၊ သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာဖယ္ရွားေစခဲ့ေလသည္။ ထုိသုိ႔ဖယ္ရွားရွင္းလင္းရာမွာ `ဆြဖါ´ႏွင့္`မရ္ဝါ´ေတာင္အား အျပန္အလွန္ေျပးလႊားျခင္းကုိမူ အထက္ပါအာယတ္ေတာ္အရ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ပါတယ္။
သမိုင္းေၾကာင္းမွာ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)ရဲ့ ဇနီးသည္`ဟာဂ်ရာဟ္´သခင္မႏွင့္သားေတာ္ အီစ္မာအီလ္း(အ)တို႔ဟာ အလႅာဟ့္အမိန္႔ေတာ္အရ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)က `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ရာ၌ အဓိက ပံ့ပိုးကူညီပါဝင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္တယ္။အဲဒီမိသားစုကအလြန္ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕လွတဲ့ လြင္တီးေခါင္ျပင္ သဲကႏၱာရထဲမွာ အစၥလာမ္၏ဘူမိနက္သန္ျဖစ္ေသာ `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ပင္ပန္းဆင္းရဲဒုကၡခံကာ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ယင္း`ဆြဖါ´ေတာင္ႏွင့္ `မရ္ဝါ´ေတာင္ဟာ `ကအ္ဘာ´ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ရာမွာ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)၏မိသားစု ပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ `အစၥလာမ္´တည္းဟူေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ကုိ ဆင္းရဲဒုကၡခံကာ ႀကိဳးစားပမ္းစား တည္ေဆာက္ခဲ့ရပါတယ္။ဒီအခ်က္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အမွတ္သညာျပဳ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔၏ဒုကၡဆင္းရဲမႈကုိ ဟာဂ်ီမ်ားကုိယ္တိုင္ ကိုယ္ခ်င္းစာ ခံစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အဲဒီလို ဒုကၡခံၿပီးတည္ေဆာက္ခဲ့ရေသာ `အစၥလာမ္´တည္းဟူသည့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ မၿပိဳကြဲေစလိုပါဘူး။ ပို၍တိုးတက္ျမင့္မားေစလုိပါတယ္။ဒီတာဝန္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က `ဟဂ်္´ျပဳဖို႔၊ `အြမၼရာ´ျပဳဖို႔လာသူမ်ားကုိ တာဝန္ေပးလုိပါတယ္။ဒီေတာ့ ဟာဂ်ီတစ္ဦးသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အရ `ဟဂ်္´ (သို႔မဟုတ္) `အြမၼရာ´တာ၀န္ၿပီးဆံုး၍ မိမိေဒသကုိ ျပန္ေရာက္ရွိလာတဲ့အခါ အဓိကလုပ္ေဆာင္ရမည့္တာ၀န္မ်ားအနက္ တာဝန္တစ္ရပ္မွာ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေသာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ကုိ မဆုတ္မနစ္ေသာ ဇဲြလံု႔လတို႔ျဖင့္ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္(အ)၏မိသားစုကုိ စံနမူနာယူကာ အက်ိဳးျပဳပါဝင္တည္ေဆာက္ေရးပင္ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ `ဟာဂ်ီ´ ဆိုသည္မွာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ အျပစ္ရွာသူ၊ ျငဴစူသူ၊ ဖ်က္ဆီးသူ၊ ေသြးခဲြလုပ္ႀကံသူ မျဖစ္ေစရပါဘူး။
ဒါေပမဲ့မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ လူအခ်ိဳ႕ဟာ `ဟဂ်္´ျပဳျခင္းဆိုတာ မိမိိတုိ႔၏ဒုစ႐ုိက္မႈမ်ားကုိ အလႅာဟ့္အိမ္ေတာ္မွာ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သြားေရာက္စုပံုစြန္႔ပစ္ၿပီး မိမိတို႔၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံက ထပ္မံေတာင္းဆို အေရးဆိုသြားမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေလာက္သာ ရွိၾကပါတယ္။အဲဒီလို အေတြးအေခၚရွိသူကုိ `ဟာဂ်ီ´အဆင့္မသတ္မွတ္ဘဲ အရဗ္ႏိုင္ငံခရီးသြားသူ `မူဆာဖိရ္´ခရီးသည္တစ္ေယာက္အဆင့္သာ သတ္မွတ္သင့္ပါတယ္။
`ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားတို႔အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲ၌ ထုိအေၾကာင္းအရာကုိ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားၿပီးေနာက္ ထုိသူတို႔သည္ ငါအရွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ထားၿပီးေသာ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားခ်က္ႏွင့္ လမ္းညႊန္ခ်က္တို႔ကုိ ဧကန္အမွန္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳ ထိမ္ခ်န္ထားလ်က္ရွိသည္။ သူတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ `ရဟ္မသ္´ေတာ္မွ ကင္းေဝးၿပီးျဖစ္သလို က်ိန္ဆဲျပစ္တင္ေနသူမ်ားကလည္း သူတို႔ကုိ က်ိန္ဆဲျပစ္တင္လ်က္ရွိေပသည္။´ (ကုရ္အာန္- ၂ း ၁၅၉)
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္ကုိ မြတ္စလင္မ္မ်ား အထူးသျဖင့္ `ဟာဂ်ီ´မ်ား ဂ႐ုျပဳသင့္ပါတယ္။ မိမိတို႔ျပဳခဲ့သည့္`ဟဂ်္´၊ မိမိတုိ႔ျပဳခဲ့သည့္ `အြမၼရာ´ဆိုတာဘာလဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မည္သုိ႔လမ္းညႊန္အမိန္႔ေပးထားသလဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေစခ်င္သည္ကဘာလဲ အစရွိသည္တို႔ကုိ ထိမ္ခ်န္မထားေတာ့ဘဲ သိေအာင္ႀကိဳးစားရေပမည္။ `ဟာဂ်ီ´တစ္ေယာက္ရဲ့ တာ၀န္ႏွင့္ဝတၱရားကုိ သိနားလည္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းရေပမည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္ကုိ တစ္ေသြမတိမ္းလိုက္နာေနတဲ့သဘာဝေလာကႀကီးရဲ႕ က်ိန္ဆဲျပစ္တင္ေနမႈကုိ ခံေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအာယသ္ေတာ္ေတြရဲ႕ လမ္းညႊန္ခ်က္အရဆိုရင္ ဟဂ်္တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္လိုသူ ဟာဂ်ီမ်ားအတြက္ ဆြဖါႏွင့္မရ္ဝါကို `စအီ´အေျပးေလွ်ာက္စဥ္မွာ ဘယ္လို စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ိဳး၊ ဘယ္လိုုုုုုုုုုုုုုုုုုုုစိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳးရွိရမလဲဆိုတာ ေပၚလြင္ထင္ရွားလွပါတယ္။
(၄) အာရဖတ္ကြင္းျပင္၌ ခြတၱဗာဟ္နားေထာင္ျခင္း၊ ….
`သင္တို႔ကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ သင္တို႔အတြက္ အက်ိဳးစီးပြားကို ရွာေဖြ ဆည္းပူးျခင္းသည္ သင္တို႔အေပၚ၌ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အျပစ္ဆိုဖြယ္ရာမရွိေပ။ သင္တို႔သည္ `အရဖါတ္´ ကြင္းျပင္မွ ျပန္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ `မရွိအီရိလ္ဟရာမ္´ ေခၚ `မုဇ္ဒလီဖါဟ္´အရပ္၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ သတိရတသၾကပါေလ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သင္တို႔ကုိ လမ္းညႊန္ထားသည့္အတိုင္းပင္ သတိရတသၾကပါေလ။ ထုိအရွင္ျမတ္ကုိ သင္တို႔ သတိရတမ္းတမႈမရွိခင္က ဧကန္အမွန္ပင္ သင္တို႔သည္ အက်ိဳးမဲ့၊ အခ်ည္းအႏွီးအေနအထား၌ပင္ ရွိေနၾကေလသည္။ ´ (ကုရ္အာန္-၂ း ၁၉၈)
`ဟဂ်္´ျပဳရာ၌ (၁) အိဟ္ရာမ္ဝတ္ျခင္း၊ (၂) `ကအ္ဘာ´ကုိ တြဝါဖ္လွည့္ျခင္း၊ (၃) ဆြဖာႏွင့္ မရ္ဝါသုိ႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ `စအီ´ အျမန္ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း၊ (၄) `အာရဖါတ္´ကြင္းျပင္၌ `ခြတၱဗါဟ္´နားေထာင္ၿပီး `မရွ္အိရိလ္ဟရာမ္´ ေခၚ `မုဇ္ဒလိဖာဟ္´အရပ္၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ သတိရေဖာ္ထုတ္ျခင္းဟူေသာ `ဖရဇ္´တာဝန္(၄)ရပ္ကုိ မျဖစ္မေနထမ္းေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ပါအခ်က္မ်ားအနက္ အခ်က္တစ္ခ်က္ျပဳက်င့္ရန္ ပ်က္ကြက္လွ်င္ `ဟဂ်္´တာ၀န္မေက်ပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ `ဟာဂ်ီ´ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ရွိသြားပါလိမ့္မယ္။
`ဟဂ်္´အခ်ိန္ကာလမွာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွလာေရာက္ၾကတဲ့ `ဟာဂ်ီ´မ်ားအၾကား စီးပြားေရးကိစၥေဆြးေႏြးျခင္းသည္ အရွင္ျမတ္၏`ဟရာမ္´တားျမစ္ခ်က္၌မပါဝင္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ `ဟဂ်္´ျပဳလုပ္ရန္လာျခင္းသည္ စီးပြားရွာျခင္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳထားရပါမယ္။ စီးပြားေရးကိစၥမ်ားက `ဟဂ်္´က်င့္စဥ္မ်ားကုိ လစ္ဟင္းျခင္း၊ ထိခိုက္ျခင္းမရွိေစရပါဘူး။ လုပ္ငန္းေဆာင္တာအရပ္ရပ္၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။
`အာရဖါတ္´ဆုိတာက မကၠာဟ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ `တြာအိဖ္´ၿမိဳ႕သြားရာ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕၏အေရွ႕ဖက္ (၁၂)မုိင္အကြာမွာရွိတဲ့ ကြင္းျပင္ႀကီးတစ္ခုရဲ႕ အမည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီကြင္းျပင္မွာ `အာရဖါတ္´ဟူေသာ ေတာင္ကုန္းတစ္ခုရွိပါတယ္။ ဟာဂ်ီေတြဟာ ဇြလ္ဟဂ်္လ(၈)ရက္ေန႔မွာ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕မွ `မီနာ´အရပ္ကို ခရီးထြက္ၾကပါတယ္။ ဇြလ္ဟဂ်္ (၉)ရက္တြင္မူ မီနာမွ အာရဖါတ္ကြင္းျပင္သုိ႔ ဆက္လက္ခရီးထြက္ၾကျပန္ပါတယ္။ အာရဖါတ္မွာတာဝန္ရွိသည္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ၿပီး `မရွ္အိရိလ္ဟရာမ္´ေခၚ `မုဇ္ဒလိဖာဟ္´အရပ္သုိ႔ သြားေရာက္ရပါတယ္။ `မရွ္ရိအိလ္ဟရာမ္´ဟူသည္ `႐ုိေသေလးစားဖြယ္ရာေသာ အထိမ္းအမွတ္´လို႔ု အဓိပၸါယ္ရရွိၿပီး မကၠာဟ္ၿမိဳ႕အေရွ႕ဖက္ (၆)မိုင္အကြာမွာ တည္ရွိပါတယ္။
ႏိုင္ငံအသီးသီးမွလာေရာက္ၾကေသာ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္`ဟာဂ်ီ´မ်ားသည္ `အာရဖါတ္´ကြင္းျပင္မွာ `ခြတၱဗါဟ္´နားေထာင္ၾကရတယ္။ ယင္း`ခြတၱဗါဟ္´သည္ ကမာၻ႔မြတ္စလင္မ္လူထုတစ္ရပ္လံုး၏ ႏုိင္ငံအလိုက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေရးအရာမ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပင္ျဖစ္တယ္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ဟာဂ်ီမ်ားက ႏွလံုးသြင္းမွတ္သားထားရပါမယ္။ ယင္း`ခြတၱဗါဟ္´ကုိ `အရဗီ´စကားမေျပာႏုိင္သည့္ႏုိင္ငံမ်ား၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာစကားျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆို ျဖန္႔ခ်ိသင့္ပါတယ္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား၌ ႏုိင္ငံအလုိက္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အခန္းက႑မ်ားထည့္သြင္းေဆြးေႏြးျခင္းကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားျခင္းမရွိပါဘူး။
`ဟဂ်္´ဆိုသည္မွာ လူသားထုတစ္ရပ္လံုး၏ လံုၿခံဳေဘးကင္းေရးႏွင့္ တိုးတက္စည္ပင္ေရးအတြက္ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကုိ `ဟာဂ်ီ´မ်ားအေနျဖင့္ သတိျပဳထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ `အာရဖါတ္´မွာ ဆံုးျဖတ္မွတ္တမ္းတင္ၿပီးေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို `မရွ္အိရိလ္ဟရာမ္´ေခၚ `မုဇ္ဒလီဖာဟ္´မွာ မိမိတို႔၏ကိုယ္စားလွယ္ အစုအဖြဲြ႕မ်ားအၾကား ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးၾကရပါမယ္။ အကယ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါက မြတ္စလင္မ္တို႔၏လုပ္ရပ္မ်ားမွာ အက်ိဳးမဲ့ အခ်ည္းအႏွီးသာျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
`ၿပီးေနာက္ မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ သင္တို႔သည္ လူသားတို႔၏အေရးအရာကိစၥအဝဝအား ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ ညႇိႏႈိင္းျခင္း (Negotiation)မ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾကပါ။ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ လံုၿခံဳေဘးကင္းမႈကိုလည္း ေတာင္းဆုျပၾကပါေလ။ ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူေသာ ဆံုးစမဲ့ က႐ုဏာေတာ္အရွင္ျဖစ္ေပသည္။ ´ (ကုရ္အာန္-၂ း ၁၉၉)
`အြမၼရာဟ္´ႏွင့္`ဟဂ်္´အခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကသူ ဟာဂ်ီမ်ားက ကမာၻ႔လူသားထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ေဘးကင္းလံုၿခံဳေရးႏွင့္ တုိးတက္စည္ပင္ေရးကုိ အဓိကဦးတည္ျပီး တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အျမင္မတူမႈ၊ အယူဝါဒကဲြျပားမႈတို႔ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး မြတ္စလင္မ္ထုအၾကား စိတ္ဝမ္းကြဲေအာင္၊ ၿပိဳပ်က္သြားေအာင္ ဖန္တီးေနေသာအေၾကာင္းကိစၥမ်ားကုိ မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ ေျပလည္သြားသည္အထိ၊ သေဘာတူညီမႈတစ္ရပ္ရရွိသည္အထိ ညွိႏွိဳင္းေဆာင္ရြက္သြားရပါမယ္။ မိမိတို႔ရဲ့ကိုယ္ပိုင္ခံယူခ်က္၊ သေဘာထားအျမင္ေတြနဲ႔ အယူဝါဒေတြကို ေဘးဖယ္ၿပီး က်စ္လစ္သိပ္သည္းေသာ၊ ထုထည္ရွိေသာ `အြမၼသ္´ထုတစ္ရပ္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္ဖြဲ႕စည္းရပါမယ္။
`သင္တို႔၏စီမံေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရာမ်ား၊ အခမ္းအနားမ်ား ၿပီးဆံုးသြားေသာအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သင္တို႔၏ေရွ႕က ဘိုးဘြား၊ ဘီဘင္မ်ား သတိရတသ သကဲ့သုိ႔ပင္ သင္တုိ႔သည္ သတိရတသၾကပါေလ။ သုိ႔မဟုတ္ ထိုထက္ပင္ ပုိ၍သတိရ တသေဖာ္ထုတ္ၾကပါေလ။
လူသားတို႔အနက္မွ အခ်ိဳ႕က `ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေသာအရွင္၊ မ်က္ေမွာက္ကာလ၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကုိ ခ်ီးျမႇင့္ပါ´ဟု (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ) ေတာင္းဆို အေရးဆိုၾကေလသည္။ ထုိသူအတြက္ အနာဂတ္(အာခိရသ္)ကာလ၌ တစ္စံုတစ္ရာေသာရပိုင္ခြင့္၊ ခံစားပိုင္ခြင့္ ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ´ (ကုရ္အာန္-၂ း၂ဝဝ)
မည္သူမဆုိ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ လွပတင့္တယ္ေသာ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းတစ္ရပ္ကုိ လုပ္ေဆာင္ၿပီးေသာအခါ မိမိ၏ႏွလံုးသား ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေၾကာင္းကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တုိင္တည္သစၥာျပဳရပါမယ္။ မိမိရဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ လက္ခံသေဘာတူရန္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ အားကိုးတႀကီး ဆုပန္ေတာင္းဆုျပဳရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ လူသားအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေရွ႕ဘိုးဘြား၊ ဘီဘင္တို႔ကလည္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္ျဖစ္ရာ မိမိ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ သူတို႔ထက္ေတာ့ ေလ်ာ့နည္း၍မျဖစ္ေပ။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ သူတို႔ထက္ပင္ ပို၍ဆထက္တန္ဖိုး လုပ္ေဆာင္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ လူ႔အက်ိဳးျပဳစီမံကိန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ အခ်ိဳ႕က တဒဂၤအေရးျဖစ္ေသာ မ်က္ေမွာက္ကာလအတြက္ လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ျပစားမႈမ်ား၊ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဂုဏ္ေဖာ္မႈမ်ား၊ အစရွိသည္တို႔ကုိ စိတ္ထားျဖဴစင္မႈကင္းမဲ့စြာနဲ႕ ၾကြားလံုးထုတ္ ျပစားလ်က္ရွိပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ သူတို႔လုပ္ရပ္မ်ားက သူတို႔ရဲ့အနာဂါတ္ကို ေမွးမွိန္ေစပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္ လူသားတို႔အနက္မွ (အခ်ိဳ႕က) ေတာင္းဆို အဓိ႒ာန္ျပဳၾကသည္မွာ-
`ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ လမ္းညႊန္ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေသာအရွင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဤမ်က္ေမွာက္ကာလ၌ ေကာင္းမြန္လွပတင့္တယ္မႈကုိ ခ်ီးျမႇင့္ေပးေတာ္မူပါ။ အနာဂါတ္ (အာခိရသ္)၌လည္းေကာင္းမြန္လွပတင့္တယ္မႈကုိ ခ်ီးျမႇင့္ေပးေတာ္မူပါ။ ၿပီးေနာက္ ပူျပင္းစြာေလာင္ၿမိဳက္လ်က္ရွိေသာ ပရိေဒဝမီးမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဖယ္ရွားေပးၿပီး လံုၿခံဳမႈကုိေပးသနားေတာ္မူပါ´ဟူ၍ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္- ၂ း၂ဝ၁)
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ႏွစ္ဘဝ၊ ႏွစ္႒ာနေအာင္ျမင္မႈ၊ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းမႈကုိသာ ပံုေဖာ္ေပးပါတယ္။ လက္ရွိအေနအထား ေကာင္းမြန္လွပၿပီး အနာဂါတ္မွာ မေရရာျခင္း၊ အနာဂါတ္ကာလမွာ အထူးေကာင္းမြန္တင့္တယ္ၿပီး လက္ရွိကာလ မေသခ်ာမေရရာျခင္းတုိ႔ဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ေဖာ္ညႊန္းခ်က္မဟုတ္ေပ။ မ်က္ေမွာက္ကာလသည္ အနာဂါတ္ကာလ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းမြန္ေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ကုိ ရရွိေစမွာျဖစ္ပါ တယ္။
အထက္ပါအာယတ္ေတာ္မွာ မြတ္စလင္မ္တို႔အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ ေတာင္းဆိုရေသာ ဆုမြန္ဒုအာ တစ္ရပ္ျဖစ္သလုိ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ သေဘာထားေၾကညာစာတမ္း (Manifesto) လည္းျဖစ္ပါတယ္။
`မြတ္စလင္မ္တို႔သည္ ေကာင္းမြန္လွပတင့္တယ္ေသာ အနာဂါတ္ကုိ ပိုင္ဆုိင္ရယူႏုိင္ေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္လွပတင့္တယ္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ စိုက္ထုတ္လ်က္ရွိၾကသည္´
ဤသည္မွာ စစ္မွန္ေသာ `မုအ္မင္န္´သက္၀င္ယံုၾကည္သူ မြတ္စလင္မ္အီမာန္ရွင္တို႔ရဲ့ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မည္သူမဆို ဤသေဘာထားကုိ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ႏုိင္ျခင္းမရွိသမွ် ကာလပတ္လံုး မြတ္စလင္မ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။
`အသင္တို႔သည္ `ဟဂ်္´ႏွင့္`အြမၼရာဟ္´ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ရည္စူး၍ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါ။ အကယ္၍ သင္တို႔သည္ တစ္စံုတစ္ရာေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ (ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွ) `ဟဂ်္´ခရီးစဥ္မထြက္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ လြယ္ကူစြာရရိွႏုိင္ေသာ သားေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ လွဴဒါန္းေပးလိုက္ပါ။ ထုိ႔ျပင္ သင္တို႔သည္ သင္တို႔လွဴဒါန္းလုိက္ေသာသားေကာင္ကုိ သတ္မွတ္ေနရာသို႔ေရာက္ရွိၿပီး သတ္ျဖတ္ လွဴဒါန္းမႈမၿပီးမခ်င္း သင္တို႔၏ဦးေခါင္းရွိ အေမႊးအမွ်င္(ဆံပင္၊ မုတ္ဆိတ္)မ်ားကုိ မရိပ္ၾကေလႏွင့္။
မည္သူမဆို `ဟဂ်္´က်င့္စဥ္မ်ားကုိ က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ကာလအတြင္း ေရာဂါဘယ တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူ၏ဦးေခါင္း၌ ေရာဂါေဝဒနာတစ္စံုတစ္ရာ စဲြကပ္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊(ဟဂ်္က်င့္စဥ္ကုိ ရပ္ဆုိင္းလုိက္၍) ဆြီယာမ္တည္ေဆာက္ျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) အလွဴဒါနျပဳျခင္း (သို႔မဟုတ္) သားေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ လွီးျဖတ္ေပးလွဴျခင္းအားျဖင့္ အစားေပးၾကရေပမည္။
က်န္းမာေရးျပန္လည္ေကာင္းမြန္၍ ေဘးကင္းလံုၿခံဳသြားေသာအခါ `အြမၼရာဟ္´ႏွင့္`ဟဂ်္´ကုိ စိတ္လက္ၾကည္ႏူးစြာ ေဆာင္ရြက္ရေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ လြယ္လင့္တကူရရွိေသာ သားေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ ထုိသူ လွဴဒါန္းရေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ သားေကာင္ကုိ အလြယ္တကူမရရွိခဲ့ေသာ္ `ဟဂ်္´ကာလေဆာင္ ရြက္ခ်ိန္၌ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္(၃)ရက္ေစာင့္ထိန္းၿပီး မိမိေနရပ္သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေသာအခါ `ဆြီယာမ္´ဥပုသ္(၇)ရက္၊ စုုစုေပါင္း(၁ဝ)ရက္ျပည့္သည့္အထိ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ေစာင့္ထိန္းရေပမည္။ ထုိသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ `မဆ္ဂ်ီေဒဟရာမ္´အရပ္၌ မိသားစု ေဆြမ်ိဳးအုပ္စုမရွိသူ တစ္ဦးအတြက္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။
သင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိ လုိက္နာက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ `တကၠဝါ´တရားကုိ လက္ကိုင္ျပဳထားၾကပါေလ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ထိေရာက္ျပင္းထန္ေသာ ျပစ္ဒဏ္ေပးသည္ကုိလည္း သင္တို႔သိနားလည္ထားၾကပါေလ။´ (ကုရ္အာန္္ -၂ း ၁၉၆)
အထက္ပါကုရ္အာန္(၂း၁၉၆)က `အြမၼရာဟ္´ ႏွင့္ `ဟဂ်္´ကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သူတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာရေသာ ျပသနာတစ္ရပ္ကုိ မည္ကဲ့သို႔ေဆာင္ရြက္ေျဖရွင္းရမည္ကုိ ညႊန္ၾကားျပသထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
`ဟဂ်္´ႏွင့္`အြမၼရာဟ္´၏အႏွစ္သာရမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ လူသားထုတစ္ရပ္လံုး၏ရပိုင္ခြင့္ကုိ အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူတို႔က ပီျပင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရးအတြက္ စုေပါင္းတုိင္ပင္အေရးဆို ေဆြးေႏြးၾကျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္္။ `ဟဂ်္´ ဆိုသည္မွာ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္က်င္းပရေသာ လူထုအစည္းအေဝးႀကီးျဖစ္၍ `အြမၼရာဟ္´ဆုိသည္မွာ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ လိုအပ္သလုိက်င္းပရေသာ လူထုကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အစည္းအေဝးသေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻ႔မြတ္စလင္မ္တို႔သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ အလႅာဟ့္အိမ္ေတာ္သုိ႔ လာေရာက္စုေဝးၾကၿပီး မိမိတို႔ႏုိင္ငံအလိုက္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေသာ၊ လိုအပ္လ်က္ရွိေသာ အေရးကိစၥအဝဝကုိ ႏုိင္ငံအသီးသီးမွတက္ေရာက္လာသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စုေပါင္းၿပီးေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ အေျဖရွာၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ယေန႔က်င္းပေနေသာ ကမာၻ႔ကုလသမဂၢ ညီလာခံႀကီးသည္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္က ရည္ညႊန္းေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ `ဟဂ်္´ႏွင့္`အြမၼရာဟ္´၏သေဘာသဘာဝပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကမာၻအရပ္ရပ္မွေရာက္ရွိလာေသာ မြတ္စလင္မ္ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ `ဟာဂ်ီေလာင္းမ်ားသည္ ေရွးဦးစြာ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္(အ)ႏွင့္ သူ၏မိသားစုတို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေသာ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ က်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ စုေပါင္းညီညာစြာ `တြဝါဖ္း´လွည့္ျခင္း၊ `ဆြဖာ´ႏွင့္`မရ္ဝါ´သုိ႔ အျမန္ေလွ်ာက္ျခင္းတို႔ကုိ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအၾကား အျပန္အလွန္နားလည္ခ်စ္ခင္မႈရရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ `အြမၼရာဟ္´အခန္းက႑ကုိေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႏုိင္ငံအလိုက္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက မိမိတို႔ႏုိင္ငံ၏အေရးအရာမ်ားကုိ ပဏာမတင္သြင္းၾကရပါမယ္။ `ဟဂ်္´ညီ လာခံအခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ တင္သြင္းလာေသာအစီရင္ခံစာမ်ားကုိ ညႇိႏႈိင္းတုိင္ပင္ၿပီး`အာရဖါတ္´ေန႔၌ `အာရဖါတ္´ ကြင္းျပင္တြင္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်ကာ ထုိမြတ္စလင္မ္ကိုယ္စားလွယ္`ဟာဂ်ီ´မ်ားက ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စုေပါင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္သြားၾကမည္ဆိုလွ်င္ ယေန႔ကမာၻေပၚတြင္ မြတ္စလင္မ္ကုိ မည္သူကမွ် ေမာ္ၾကည့္ရဲမည္ပင္မဟုတ္ေပ။ ယေန႔ မြတ္စလင္မ္တို႔က်င္းပေနသည့္`ဟဂ်္´သည္ ဤသေဘာေဆာင္က အလြန္ေကာင္းမွာပဲ လို႔ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ က်ေနာ္အခန္းဆက္တင္ျပေနတဲ႔ “ဟဂ်္အေၾကာင္း”ေခါင္းစဥ္ကို ဒီမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။