(၂ဝ၁၅) အီဒြလ္ဖိတိရ္ ခြတၱဗါဟ္ မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

(၂ဝ၁၅) အီဒြလ္ဖိတိရ္ ခြတၱဗါဟ္

မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)

ဒီကေန႔ (၁၇.၇.၂ဝ၁၅) ဒီဒြလ္ဖိတိရ္ေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဗာဒသ္ျပဳရန္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ၅၉လမ္း၊ဆုေတာင္းျပည့္အစၥလာမ္ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ ဆရာမ်ား၊ တာဝန္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ မိသားစု၀င္မ်ား၊ ဂ်မၼာအသ္သားမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားခင္ဗ်ား။

“ အတ္စလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ဝရဟ္မသြလႅာဟိ ဝဘရကာသုဟု……….”

က်ေနာ္တို႔ဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ရမဒြါန္လမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ေအဗာဒသ္တစ္ရပ္ကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ေရွာဝ္ဝလ္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေအဗာဒသ္တာဝန္ႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္နိုင္ခဲ့တဲ့အေပၚမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ျခင္းအထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ “ အီဒြလ္ဖိတိရ္” ဝါကၽြတ္အီဒ္းပြဲေတာ္ကို ဆင္ႏႊဲေနၾကျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။က်ေနာ့အေန နဲ႔ ဒီကေန႔ ၂ဝ၁၅ အီဒြလ္ဖိတိရ္ ခြတၱဗာဟ္မွာေတာ့ျဖင့္ အစၥလာမ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဝင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ Islam Community နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အနည္းငယ္တင္ျပပါရေစ။

ေစာေစာကက်ေနာ္ရြတ္ဖတ္သြားတာကေတာ့ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (ဆူရာဟ္ဘနီအစၥရာအီလ္း) (၁၇း၂၈) ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီအဓိပၸါယ္ကို တင္ျပပါရေစ။

“အသင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ရဟ္မသ္ေတာ္ကို ေစာင့္စားေနရသည့္အားေလ်ာ္စြာ အားနည္းခ်က္ရွိသူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔၏အေရးအရာမ်ားကို မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ခဲ့ေပျငားလည္း အသင္သည္ သူတို႔အား ႏႈတ္အားျဖင့္ ကူညီေစာင္မေပးလိုက္ပါေလ။” (ကုရ္အာန္-၁၇း၂၈)

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ရဲ႕ ဒီအာယသ္ေတာ္ဟာျဖင့္ ဒီကေန႔ မြတ္ဆလင္မ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အင္မတန္လိုအပ္ေနတဲ့၊ ပံုေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အာယသ္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ကို တည္ေထာင္တဲ့အခါမွာ ‘ရယူျခင္း’ ဆိုတာထက္ကို ‘ေပးဆပ္ျခင္း’ နဲ႔တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ဆိုတဲ့ အနက္သေဘာ(Definition) ထဲမွာ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစၥလာမ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုရမယ္ဆိုရင္ လူေတြတစ္ဦးခ်င္းမွာရွိတဲ့ အားသာခ်က္ေတြကို ေပးေဝ၊ စိုက္ထုတ္၊ စုေဆာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္တစ္ရပ္ဟာ ပါဝင္ပါတယ္။ လူဆိုတာက တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္း ရပ္တည္လို႔ရတာမဟုတ္ပါ။ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ သူေဌးႀကီး ျဖစ္ေနပါေစ။ သူ႔ဆီမွာ အားနည္းခ်က္ဆိုတာ ရွိေနမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အားသာခ်က္ေတြရွိသလို၊ အားနည္းခ်က္ေတြလည္းရွိပါတယ္။

ဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါေစ။ မျပည့္စံုတဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါေစ။ သူ႔ဆီမွာ ‘အားနည္းခ်က’္ ရွိမွာအမွန္ျဖစ္ေပမယ့္ ‘အားသာခ်က္’ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္တဲ့ အခါမွာ မိမိမွာရွိတဲ့၊ လူတိုင္းလူတိုင္း အသီးအသီးရွိေနၾကတဲ့ အားသာခ်က္ေတြကို စုေပါင္း၊ ရင္းႏွီး၊ ျမႇဳပ္ႏွံ၊ မွ်ေဝ ေပးရပါမယ္။ဒီကေန႔ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ (Share) လုပ္ၿပီးတဲ့အခါၾကေတာ့ အဲ့ဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ထူေထာင္ၾကရမွာပါ။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ပါဝင္ၾကသူအားလံုးရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ အေရးအႀကီးဆံုး အခန္းက႑မွာရွိေနပါတယ္။ ဒါဟာ အစၥလာမ္ကျပတဲ့(တစ္နည္း) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကျပတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုင္ရာ တည္ေဆာက္မႈ စနစ္ဇယားတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ “တတ္ႏို္င္တဲ့ လူေတြရွိတာပဲ၊ ငါတို႔မပါဝင္ရင္လည္းရပါတယ္”ဆိုတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးက အစၥလာမ့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ မလိုလားအပ္တဲ့၊ မထားသင့္မထားအပ္တဲ့ စိတ္ထားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးအားလံုးဟာ မိမိတို႔တတ္ႏိုင္တဲ့ဖက္က ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔ ဒီအာယသ္(၁၇း၂၈)က ရည္ညႊန္းေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ကလာၿပီး အကူအညီေတာင္းတယ္။ လူဆိုတာက ခ်မ္းသာတဲ့လူလည္း အကူအညီေတာင္းခံရမွာပဲ။ ဆင္းရဲတဲ့လူလည္း၊ အကူအညီေတာင္းခံရမွာပဲ။ အဲဒီလို အကူအညီ အေတာင္းခံရတဲ့အခါမွာ ငါတို႔ကေတာ့ မျပည့္ စံုဘူး။ ငါတို႔ကူညီစရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ထားထက္ကို ကုရ္အာန္ကေျပာေနတာက ကိုယ့္ဆီမွာ ဘာအားသာခ်က္ ရွိသလဲ။ ေနာက္ဆံုးဗ်ာ စကားေလးတစ္ခြန္းနဲ႔ အေကာင္းဆံုး အားေပးလိုက္ရင္၊ အဲဒါသည္ပင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ပါဝင္မွ်ေဝ ဆႏၵျပဳျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္မွာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတာကေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေကာင္းဆံုးေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ ပါဝင္အားေပးကူညီရမယ့္အစား၊ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုက္တဲ့ဟာေတြက က်ေနာ္တို႔ Muslim Community မွာ အမ်ားအျပားေတြ႔ေနရပါတယ္။ ကိုယ့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုမွ ကိုယ္မထူေထာင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္သူကမွေနာက္ဆံုး (နအူဇုဗိလႅာဟ္) – အလႅာဟ္လည္း လာထူေထာင္ေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ထုထဲမွာ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့အသံေတြ၊ က်ပ္တည္းမႈေတြ ႀကံဳေတြ႔ခံစားေနရတဲ့အသံေတြ၊ အဆင္မေျပမႈေတြဟာ ဘဝဂ္ကိုညံေနပါတယ္။ အဲဒါက ဘယ္သူ႔ကို အျပစ္တင္မွာလဲ။ (နအူဇုဗိလႅာဟ္) အလႅာဟ္မလုပ္ေပးလို႔ဆိုၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အျပစ္တင္ၾကမွာလား။ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။ အလႅာဟ္ကလူေတြကို လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြ၊ အရည္အေသြးေတြ အားလံုးေပးထားၿပီးၿပီ။ အဲဒီအရည္အခ်င္းေတြကို ထုတ္သံုးၾကဖို႔ေတာ့လိုတာေပါ့။ အဲဒီစိတ္ထားေလးတြ ေမြးျမဴ လိုက္မယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ရဲ႕ တိုးတက္ျခင္းမွာ၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမွာ ပညာရွင္ေတြကေျပာတဲ့ ပညာတတ္မႈ၊ မတတ္မႈတင္မကပဲက်ေနာ္ေလ့လာထားသေလာက္ ဘာေတြ႔ရလဲဆိုရင္ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္တတ္တတ္ပါ။ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာပါဝင္တဲ့ လူေတြရဲ႕ Mindset လို႔ေခၚတဲ့ စိတ္ေန သေဘာထားကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီစိတ္ေနစိတ္ထားဆိုတာကိုလည္းက်ေနာ္တို႔ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔လိုအပ္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ပညာမျပည့္ဝလွ်င္ေတာင္မွ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေဆာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ `အင္န္ရွာအလႅာဟ္´ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အလိုတူမႈအေပၚမွာ ဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာတိုးတက္လာႏိုင္စရာရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ျပႆနာမွာ“ ငါတို႔သည္ လာအိလားဟ အိလႅလ္လာဟ္ – မုဟမၼဒ္ဒြရ္ ရဆူလြလႅာဟ္” ဖတ္ထားလ်က္ပါရက္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ မြတ္ဆလင္မ္ဟာ ကမၻာေပၚမွာ အဖိႏွိပ္ခံ၊ အထုအေထာင္းခံ၊ အကဲ့ရဲ႕ခံ ျဖစ္ေနၾကရတာလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးသံုးသပ္မယ္ဆိုရင္က်ေနာ္ေတြ႔ရွိတဲ့အခ်က္တစ္ရပ္က လူေတြတစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္းမွာရွိတဲ့ (Mindset) စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို မွန္ကန္တဲ့ဆီကို ျပဳျပင္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေလးေတြက က်ေနာ္တို႔ ျပင္ဆင္ရမွာ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပင္ဆင္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္းျပင္ဆင္ဖို႔ တိုက္တြန္းရမွာျဖစ္တယ္။

ေနာက္ အဆိုးဆံုးအုပ္စုတစ္စုရွိေသးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘာသာေရးအယူသီးမႈ၊ ဘာသာေရး တစ္ဖက္ စြန္းေရာက္မႈအေပၚမွာ မႈိင္းမိၿပီး ပိတ္ဆို႔ခံေနရတဲ့၊ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့လူေတြ ဒီကေန႔ ကမၻာေပၚမွာ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က အက်ဥ္းက်ခံေနရတယ္ ဆိုတာ ေထာင္အခ်ဳပ္လို႔ပဲထင္တယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ Ideology အရ အက်ဥ္းက်ခံေနရျခင္းဟာလည္း အက်ဥ္းက်ေနတာပါပဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ လူကအက်ဥ္းမက်ေပမဲ့ ဦးေႏွာက္အက်ဥ္းက်ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအုပ္စုက ဘာလုပ္သလဲဆိုရင္ မိမိတို႔မွာရွိတဲ့ အားသာခ်က္ေတြကို ပံ့ပိုး၊ ရင္းႏွီး၊ မွ်ေဝ၊ စိုက္ထုတ္ျခင္းမရွိသည့္အျပင္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံအားျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပ်က္စီးရာ၊ ပ်က္စီးေၾကာင္းကိစၥရပ္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးေတာ့ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္နဲ႔ဆန္႔က်င္ဖီလာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို သူတို႔မသိရွာဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအုပ္စုအတြက္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ဆန္႔က်င္ေနၾကတယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေက်ာခို္င္းေနၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ‘လာရာ’ ဘာလဲဆိုတာသူတို႔မသိသလို၊ သူတို႔ရဲ႕ ‘လားရာ’ ဘယ္လဲဆိုတာကိုလည္းသူတို႔မသိၾကပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ဟာ‘လာရာ’ နဲ႔ ‘လားရာ’ ကိုမသိေတာ့ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ သူသည္လူ႔အဆင့္မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ လူအဆင့္မွာမရွိရင္ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းနဲ႔ ကင္းကြာၿပီလို႔သာ မွတ္ယူလိုက္ပါေတာ့။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂း၁၉၅)မွာ

“ သင္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ အားသာခ်က္မ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်မွတ္ျပဌာန္းထားေသာ မူဝါဒ လမ္းစဥ္ ႏွင့္အညီ ရင္းႏွီး၊ စို္က္ထုတ္ သံုးစြဲၾကပါေလ။ မိမိတို႔၏လက္မ်ား(တနည္းအားျဖင့္ သင္တို႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္စြမ္း) ျဖင့္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း အဖ်က္လုပ္ရပ္၊ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ရပ္မ်ားကို မျပဳလုပ္ၾကေလႏွင့္။ ၿပီးေနာက္ သင္တို႔သည္ ေကာင္းမြန္လွပတင့္တယ္ အခ်ိဳးအစားက်နမႈေတြကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေလာကကို အလွဆင္ၾကေလကုန္။ ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေလာကကိုအလွဆင္ၾကသူမ်ားအား ႏွစ္သက္ေတာ္မူေပသည္။” (ကုရ္အာန္-၂း၁၉၅)

ဒီသေဘာတရားကို က်ေနာ္တို႔ (၅၉)လမ္း ဂ်မာအသ္သားမ်ား ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္းမလုပ္ဘူး။ အမ်ားရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုလည္း ဖ်က္လိုဖ်က္စီး လုပ္မယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အင္မတန္အဆင့္အတန္းနိမ့္တဲ့၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူ႔အလႊာတစ္ရပ္ပဲျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

ဒီကေန႔မွ လူေတြဟစ္ေၾကြးေနၾကတဲ့ “ေလာကကိုအလွဆင္ၾကပါ” ဆိုတာကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၁၄ဝဝ) ေက်ာ္ကတည္းက ျပဌာန္းသတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္ေစျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒီစကားလံုး ‘ေလာကကိုအလွဆင္ပါ’ ဆိုတာကို မည္သည့္ဘာသာ၊ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ အသားအေရာင္၊ မည္သည့္ အရပ္မွာေနေန၊ ကမၻာသူကမၻာသားအားလုံးက တစ္ေယာက္မက်န္ လက္ခံၾကတယ္။ ဒီကေန႔ ကုရ္အာန္ကို မယံုၾကည္ေပမယ့္လည္း ကုရ္အာန္ပါ စနစ္ဇယားေတြကို ကမၻာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဝင္ေတြက လက္ခံက်င့္သံုးလိုက္နာ လာၾကၿပီ။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္တယ္။

တဆက္တည္းမွာ ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္ႏိုင္ၾကရေအာင္ က်ေနာ္က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂း၂၈၆)ကို ဆက္လက္တင္ျပေပးသြားပါမယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္ကို က်ေနာ္အင္မတန္ ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္လံုးကို လူလူသူသူလို ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အေရး ဒီအာယသ္ပါ ဒုအာေတာ္မွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ တိုးတက္မႈဟာ ဒီအေပၚမွာ အေျချပဳတယ္။ ဒီအာယသ္ဟာ ဒုအာပံုစံ အာယသ္ေလးျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ပါးစပ္ကေလး နဲ႔ ေတာင္းေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။ ဒုအာဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ အဓိဌာန္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ေန႔မွာ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေအာင္ျမင္သြားလိမ့္မယ္။ အဓိဌာန္ကို အဓိဌာန္လို နားလည္ၿပီး အဲဒီအဓိဌာန္နဲ႔အညီ မိမိတို႔မွာရွိတဲ့ အားသာခ်က္ေတြနဲ႔ စုေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။

“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် သူထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဝန္ထက္ပို၍ တာဝန္ေပးေတာ္ မမူေခ်။”

အဲဒါကအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ့ရဟ္မသ္ေတာ္ပါ။ လူတစ္ေယာက္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဝန္ထက္ပိုၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မထမ္းေဆာင္ေစဘူး။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရမဒြါန္တစ္လလံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တာဝန္ေပးခဲ့တဲ့ ဆီြယာမ္ဆိုင္ရာ ေအဗာဒသ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ လူသားအားလံုး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဒုကၡျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခိုင္းေနတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကိုသေဘာေပါက္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူတစ္ခ်ိဳ႔က ဒါကိုသေဘာမေပါက္ေတာ့ ဆီြယာမ္ထားျခင္းဟာ ဒုကၡကိုဖက္တြယ္ထားျခင္းတစ္မ်ိဳးလို႔ နားလည္ေနၾကပါတယ္။

“လူသားတစ္ဦးခ်င္း၏ နာဖ့္စ္ (Personality – ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး)သည္ သူ၏ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္၊ သူ၏ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းခ်က္အေပၚ မူတည္၍ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမည္ျဖစ္သလို သူ၏တိုးတက္လာေသာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ ေသြးေၾကာင့္ သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားမွာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္လာမည္သာျဖစ္သည္။”

ဒီေနရာမွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕(နဖ္စ္) Personality ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးသလဲဆိုတာကို ကုရ္အာန္က ျပဆိုေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈအဝဝသည္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို တိုးတက္ ေစမွာပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ မပါဘူးဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ကင္းကြာေအာင္ ေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ Depression ဝင္ေန ရင္ေတာ့ျဖင့္၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာ ရြံစရာေကာင္းတ၊ဲ့ မေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ Inferiority complex ေတြ ဝင္လာရင္ျဖင့္ အဲဒီနာ့ဖ္စ္(ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး) က က်ံဳ႕သြားလိမ့္မယ္။

“ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ထိန္းသိမ္းလမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၊ အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သတိမမူမိဘဲ ေမ့ေလ်ာ့ၿပီးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ မွားယြင္းခၽြတ္ေခ်ာ္စြာ ျပဳမူမိခဲ့ေသာ အျပဳအမူ မ်ားကို အေရးယူေတာ္ မမူပါေလႏွင့္။”

က်ေနာ္တို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွာ ဝန္ခံေတာင္းဆုျပဳၾကတယ္။ လူဆိုတာ ေမ့ေလ်ာ့၊ မွားယြင္းမႈရွိမွာ ဘဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားကို ဖန္ဆင္းထားတာ အခ်ည့္နဲ႔ဆံုးျဖစ္လို႔ပဲ။ လူေတြက သာ ထင္ေနၾကတာ။ လူဟာအင္အားအႀကီးဆံုး၊ ငါမွငါဆိုျဖစ္ေနေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ လူဟာ အင္မတန္ အားနည္းခ်ည့္နဲ႔တဲ့ `မက္ခ္လူးသ္´ဖန္ဆင္းခံပါ။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ မသိလိုက္တဲ့ အားနည္းခ်က္တြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။

“ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ထိန္းသိမ္းလမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မတိုင္မီက ရွိႏွင့္ခဲ့ ေသာ လူအခ်ိဳ႕တို႔အေပၚ အရွင္ျမတ္က အခ်ည္အေႏွာင္၊ အစည္းအေႏွာင္မ်ားျပဳခဲ့သလို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေပၚ၌ အခ်ည္ အေႏွာင္၊ အစည္းအေႏွာင္မ်ားႏွင့္ မထမ္းပိုးရပါေစႏွင့္။”

ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းတက္လာပါတယ္။ အလႅာဟ္ကလူသားေတြကို အခ်ည္အေႏွာင္၊ အထုတ္အပိုးေတြ ေပးပါသလား။ အေပၚမွာ ေျပာထားတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားကို မႏိုင္တဲ့ဝန္ထုတ္ကို မေပးဘူးေျပာ ထားၿပီး အခုေတာ့ အခ်ည္အေႏွာင္၊ အထုတ္အပိုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပုခံုးေပၚ၊ ေခါင္းေပၚတင္ေနၿပီလား လို႔ေမးခြန္းထုတ္နိုင္ပါတယ္။ မဟုတ္ရပါ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေလ့လာပါ။ လူေတြက ဘာသာေရးအယူသီးမႈ၊ ဘာသာေရးတစ္ဖက္စြန္း ေရာက္မႈေပၚမွာ ကိုယ့္အထုတ္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ေခါင္းေပၚ တင္လိုက္ၾကတာ။

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဗနီအိစၥရာအီလ္ေတြကို တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)က အီဂ်စ္ ဘုရင္ ဖိရ္ေအာင္န္ရဲ႕ ဖိႏွိပ္၊ ႏွိပ္စက္ ကၽြန္ျပဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔လြတ္ေျမာက္ရာအတြက္ Red Sea ကို ေက်ာ္ ျဖတ္ၿပီး Canann ဆိုတဲ့ေဒသကို ေခၚထုတ္သြားတယ္။ အဲဒီခရီးစဥ္မွာ ဗနီအိစၥရာအီလ္ေတြနဲ႔ တမန္ေတာ္ မူဆာ(အ) တို႔ ေခတၱခဏကင္းကြာသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗနီအိစၥရာအီလ္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ အက်င့္ဆိုးေတြကို ျပန္လည္က်င့္သံုးၾကတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္လို႔သူတို႔ကိုႏြားတစ္ေကာင္သတ္ဖို႔ အမိန္႔ေတာ္တစ္ရပ္ျပဌာန္းခဲ့တယ္။ ႏြားတစ္ေကာင္သတ္ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးခဲ့တယ္။

ႏြားတစ္ေကာင္ကို ယူၿပီးသတ္လိုက္ရင္ ၿပီးပါလ်က္နဲ႔ ဘာအေရာင္လဲ၊ အမလား၊ အထီးလား၊ ဘယ္အရြယ္ လဲ၊ စတ့ဲေစာဒကေပါင္းမ်ားစြာကို ထုတ္ေနရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးဒီကိစၥဟာ သူတို႔အတြက္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးႀကီး ျဖစ္သြား ေစခဲ့တယ္။ အဲဒီဗနီအိစၥရာအီလ္ေတြအေပၚ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးေတြျဖစ္သြားသလို က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ အဲဒီလိုမျဖစ္ ရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ Mindset (စိတ္ေနစိတ္ထား)ေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ေပး ေတာ္မူပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းခံေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

“ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္၊ ျပဳစုထိန္းသိမ္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မႏိုင္ေသာဝန္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မထမ္းပိုးရပါေစႏွင့္။”

အလႅာဟ္ထံမွာေတာ့ ဒုအာ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က အဲဒီအထုတ္အပိုးေတြကို ေခါင္းေပၚတင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ မေတာ္တေလ်ာ္ေတြျဖစ္ၾကတာေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဒုအာနဲ႔ကိုယ့္ရဲ႕ အမလ္နဲ႔ကို တစ္ထပ္တစ္သားတည္းက်ေအာင္ လုပ္ၾကပါ။ ဒုအာနဲ႔ အမလ္ကြာဟသြားၿပီးဆိုရင္ အဲဒါက (ဒြလာလသ္) အခ်ည္းႏွီးဘဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

“ၿပီးေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ မေကာင္းမႈျပဳလိုေသာဆႏၵကို ပယ္ေဖ်ာက္ေပးေတာ္မူပါ။”

တစ္ခုေျပာလိုပါတယ္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို သက္ဝင္ယံုၾကည္တယ္။ အလႅာဟ္ကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ တယ္ဆိုရင္ မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္အားလံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံပါးမွာ တိုင္တည္ဖြင့္ခ်ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။

`ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ။´

ဒီကေန႔ကမၻာေပၚမွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္္ဆိုတဲ့ စကားရပ္၊ Free ဆိုတဲ့ စကားရပ္ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္လာေနၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဒီကေန႔ `အီဒြလ္ဖိတိရ္´ေန႔မွာ ေတာင္းဆုျပဳလိုက္ပါမယ္္။ အက်ပ္ အတည္း အခ်ဳပ္အေႏွာင္၊ အဖိႏွိပ္ခံေနရတဲ့ လူသားအားလံုးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ရဟ္မသ္ေတာ္ျဖင့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ။

“ထို႔အျပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္(လိုအပ္ခ်က္ရွိမႈ အဝဝကို လိုေလေသးမရွိေအာင္ ျဖည့္တင္းေထာက္ပံ့ေပး ျခင္းအားျဖင့္) က႐ုဏာ(ရဟ္မသ္)ထားေတာ္မူပါ။”

“အသင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အားကိုးအားထားရာ တစ္ပါးတည္းေသာ အရွင္ျမတ္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။”

ေသာင္ဟီးဒ္ကို အၿမဲတမ္းမေမ့ပါႏွင့္။ လူေတြေသာင္ဟီးဒ္ကို ေပ်ာက္ရင္ အေမွာင္ေခတ္ကို ေရာက္သြားပါ လိမ့္မယ္။

“သို႔ျဖစ္ရာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေသြဖည္သူ(မိစၧာေကာင္)တို႔၏ ရန္ျပဳ၊ ဖိႏွိပ္မႈမွ ကင္းေဝးေစရန္ ကူညီကယ္မေတာ္မူပါ။” (ကုရ္အာန္-၂း၂၈၆)

မိစၧာေကာင္ ကာဖိရ္ ၊ ကာဖိရ္ဆိုတာဘာလဲ။ ကုရ္အာန္ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးဖြင့္ဆိုေပးတယ္။

‘ငါ့ရဲ႕ အာယသ္ေတာ္ေတြကို ယံုၾကည္လက္ခံရင္ အသင္မြတ္ဆလင္မ္ျဖစ္သည္၊လက္မခံရင္အသင္ကာဖိရ္ပဲ’ လို႔ ဖြင့္ဆိုထားတယ္။ အဲဒီ ကာဖိရ္မွာ အဆင့္အတန္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ကုရ္အာန္က ဘယ္လိုကာဖိရ္မ်ိဳးကို ခုခံကာကြယ္ခို္င္းသလဲ။

ကာဖိရ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ (မယံုၾကည္ လက္မခံ႐ံုမက) က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ “ဒီန္း”လမ္းစဥ္ကိုတိုက္ခိုက္ရန္ျပဳၿပီး ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လာလုပ္ရင္ေတာ့ျဖင့္က်ေနာ္တို႔ခုခံ ကာကြယ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ထိပါးလို႔ျဖစ္တယ္။

ကုရ္အာန္က (၁ဝ၉း၆)မွာ ေျပာထားတယ္….

“လကြမ္း ဒီးနုကြမ္း၊ဝလိယဒီးန္း”   (ကုရ္အာန္-၁ဝ၉း၆)

`သင္တို႔လမ္း သင္တို႔ေလွ်ာက္၊ ငါတို႔လမ္း ငါတို႔ ေလွ်ာက္မယ္။ သင္တို႔လုပ္ရပ္အေပၚမွာ သင္တို႔အတြက္ တူညီတဲ့အက်ိဳးဆက္ရွိသလို၊ ငါတို႔လုပ္ရပ္အေပၚမွာလည္း ငါတို႔အတြက္ တူညီတဲ့ အက်ိဳးဆက္ရွိတယ္။’

သင္တို႔ကို ငါတို႔ဘယ္ေတာ့မွ အေႏွာင့္အယွက္မေပးသလို၊ ငါတို႔ကိုလည္း သင္တို႔အေႏွာင့္အယွက္ မေပးနဲ႔။ အဲဒါ ဒီေန႔လုပ္ေနတဲ့ (Interfaith)ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးေတြဟာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁ဝ၉း၆)ကို သေဘာမေပါက္ဖူးဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကေန႔လုပ္ေနတဲ့ (Interfaith)ေတြဟာအခ်ီးအႏွီးျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပခ်င္တာကေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ လက္ရွိေပါ့ပါးသြက္လက္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ တာဝန္အရပ္ရပ္ ဟာ မိမိအားေရသာခို၊ အေခ်ာင္လိုက္လိုစိတ္၊ စိတ္ဓါတ္ကလႊမ္းမိုးလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတစ္ပါးကို တြယ္ကပ္ လိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္လႊမ္းမိုးလာတဲ့အခါမွာ အဲဒီတာဝန္ေတြဟာ ေလးလံတဲ့ အသြင္သ႑ာန္ေဆာင္လာမဲ့ အေန အထား မျဖစ္သြားဖို႔အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွာ ခိုလႈံေတာင္းခံဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

လူ႔ဘဝမွာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး နိမ့္ပါးမႈကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ကဘာလဲဆိုေတာ့ အမွန္ တရား၊ သစၥာတရားကို ေသြဖည္ျငင္းဆန္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျဖစ္မ်ိဳးကို မေရာက္ရန္ ကူညီ၊ ကာကြယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္သူက ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တစ္ပါးတည္းသာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ေသာင္ဟီဒ္ က ေဖာ္ေဆာင္ေနတာ ဒါဘဲ။ ဘယ္သူ႔မွ အားမကိုးနဲ႔။ အလႅာဟ္ကိုသာ အားကိုးပါ။

အဲဒီအရွင္ျမတ္ဟာ လူသားတို႔ရဲ႕ မွီခိုအားထားရာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က “အန္သာေမာင္လားနာ” လို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေမာင္လာနာ အလႅာဟ္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေအဗာဒသ္ျပဳ၊ နာခံဘဝတည္ေဆာက္ၾကပါ။ အဲဒီ အရွင္ျမတ္ကိုသာ သတိရ၊ တသၾကပါ။ အလႅာဟ္ထံပါးမွာသာ ဆုပန္ၾကပါ။ မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို ျပင္ဆင္ၾကပါလို႔ ေျပာၾကားရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။