ဆူရာဟ် ယာဆီးန်၊ အာယသ်တော် (၇၁) မှ (၈၃) အထိ (ပြန်ဆိုသူ – မုဖ်သီ ဦးစန်းအောင်)
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
ဆူရာဟ် ယာဆီးန်၊ အာယသ်တော် (၇၁)
أَوَلَمۡ يَرَوۡاْ أَنَّا خَلَقۡنَا لَهُم مِّمَّا عَمِلَتۡ أَيۡدِينَآ أَنۡعَـٰمً۬ا فَهُمۡ لَهَا مَـٰلِكُونَ
ငါအလ္လာဟ်အရှင်မြတ်သည် ငါ၏အမိန့်အာဏာတော်အားဖြင့် သူတို့အကျိုးငှာ ကျွဲ၊ နွား၊ တိရစ္ဆာန် အစရှိသည်တို့ကို စီရင်ဖြစ်ထွန်းစေတော်မူခဲ့သည်။ ပြီးနောက် ယင်းနှင့်ပတ်သက်သော ပိုင်ဆိုင်မှုများကို သူတို့ အား ပေးခဲ့သည်ကို အသိအမြင်မရှိခဲ့ကြလေသလော။ (ကုရ်အာန် – ၃၆း၇၁)
ဆူရာဟ် ယာဆီးန်၊ အာယသ်တော် (၇၂)
وَذَلَّلۡنَـٰهَا لَهُمۡ فَمِنۡہَا رَكُوبُہُمۡ وَمِنۡہَا يَأۡكُلُونَ
ထို့ပြင်မက ယင်းတိရစ္ဆာန်များအပေါ် လူသားတို့က လွှမ်းမိုးခြယ်လှယ်စေနိုင်ပြီး အချို့ကို အစီးအနင်း အဖြစ် ထားရှိတော်မူခဲ့၏။ အချို့ကိုမူ စားသုံးရန်အတွက်ဖြစ်သည်။ (ကုရ်အာန် – ၃၆း၇၂)
ဆူရာဟ် ယာဆီးန်၊ အာယသ်တော် (၇၃)
وَلَهُمۡ فِيہَا مَنَـٰفِعُ وَمَشَارِبُۖ أَفَلَا يَشۡكُرُونَ
ယင်းလူသားတို့အတွက် ထိုတိရစ္ဆာန်များတွင် အသုံးဝင်အကျိုးရှိမှုများရှိသလို သောက်သုံးရန်(နို့ရည်) တို့လည်းရှိပေသည်။ သို့ပေရာ သူတို့ ကျေးဇူးတရားကို မသိတတ်လေကြသလော။ (ကုရ်အာန် – ၃၆း၇၃)
ရှင်းလင်းချက် ။ ။ အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်သည် လူသားတို့အတွက် အပင်နှင့်သစ်သီးဝလံအမျိုးမျိုး၊ ဆန်စပါး၊ ဂျုံ အစရှိသော ကောက်ပဲသီးနှံများကို ဖြစ်ထွန်းထားစေခဲ့သလို တိရစ္ဆာန်တို့၏ နို့၊ အသား အစရှိသည်တို့ကိုလည်း လူသား ကို မှီဝဲစားသုံးနိုင်ကြစေရန် စီရင်ဖြစ်ထွန်းထားစေခဲ့သည်။ သို့သော်ငြားလည်း လူသားသည် အစစ်အမှန်ကို မေ့လျော့ လျက် အတုအယောင်များအပေါ်တွင် ကိုးကွယ်အားထား၊ ဆည်းကပ်ပူဇော်နေကြခြင်းအားဖြင့် အလ္လာဟ်အရှင်မြတ်၏ ကျေးဇူးတရားကို မေ့လျော့လျက်ရှိပေသည်။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၄)
وَٱتَّخَذُواْ مِن دُونِ ٱللَّهِ ءَالِهَةً۬ لَّعَلَّهُمۡ يُنصَرُونَ
ယင္းလူသားတို႔သည္ မိမိတို႔အတြက္ အကူအညီရရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ပစ္ပယ္ျခင္း၊ အျခားအရာမ်ားကုိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာအျဖစ္ အားထားလ်က္ရွိေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၄)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၄၁း၅၁)တြင္ ဤသို႔ျပဆိုထား၏။
“ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားအေပၚ ေထာက္ပံ့အက်ိဳးျပဳေသာအခါ ယင္းလူသားသည္ ေက်းဇူးတရားကုိ ေမ့ေလ်ာ့ကာ မ်က္ႏွာလႊဲဖယ္သြားေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔အေပၚသို႔ ေဘးဒုကၡတစ္စံုတစ္ရာ က်ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ ရွည္ လ်ားစြာျဖင့္ ဆုမြန္ဒုအာေတာင္းေလေတာ့သည္” ( ကုရ္အာန္ – ၄၁း၅၁ )
လူသား၏ စိတ္အေျခအေနတစ္ရပ္မွာကား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေနလွ်င္ ေက်းဇူးတရားကုိ ေမ့ေလ်ာ့တတ္ၾက သည္။ `ငါႏွင့္ငါသာ မႏႈိင္းရာ´ဟု ထင္ျမင္ယူဆတတ္ၾက၏။ မာနထားၿပီး ဂုဏ္ေမာက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဘးဒုကၡ တစ္စံုတစ္ရာ က်ေရာက္လာၿပီဆိုလွ်င္ တတ္ထားသမွ်၊ သိထားသမွ်၊ ဂါထာမႏၱရားမ်ားကုိ ပါးစပ္မွ အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ဖတ္ရြတ္ေလေတာ့သည္။ ရသမွ်ဒုအာမ်ားကုိ ရွည္လ်ားစြာျဖင့္ လက္တစ္ဆံုးေျမႇာက္ၿပီး ေတာင္းၾကေလေတာ့သည္။
ယေန႔မြတ္စလင္မ္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ထင္ရွားေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာတစ္ရပ္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ လူတစ္ ေယာက္သည္ စီးပြားေရး အဆင္ေျပေနၿပီိဆိုပါက အလႅာဟ္ကုိလည္း ေမ့သည္။ ရစူလ္ကုိလည္း ေမ့သည္။ မိမိ၏ပတ္ ၀န္းက်င္ လူမႈေရးတာ၀န္မ်ားကုိလည္း ေမ့သည္။ ေနာက္ဆံုး မိမိ၏ဘ၀အမွန္ကုိပါ ေမ့ပစ္လုိက္ၿပီး မာနေထာင္လႊား လာေတာ့သည္။ ဂုဏ္ေမာက္လာေတာ့သည္။ စကားအသံကလည္း မာထန္လာသည္။ မိမိကိုယ္မိမိ ကိုးကြယ္လာသည္။
သို႔ေသာ္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေဘးဒုကၡတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ စီးပြားေရးထိခိုက္လာၿပီဆုိပါက `ပုတီးတစ္ကံုးကုိ လက္ကကိုင္၍ ဦးထုပ္တစ္လံုးေဆာင္းကာ ဗလီသုိ႔ (၅)ႀကိမ္မွန္မွန္ ေျပးေလေတာ့သည္။´ တရားက်ဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၅)
لَا يَسۡتَطِيعُونَ نَصۡرَهُمۡ وَهُمۡ لَهُمۡ جُندٌ۬ مُّحۡضَرُونَ
သူတို႔အား အကူအညီေပးမည္ဟု ထင္ထားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားသည္ ျပႆနာတစ္ရပ္ကုိ မ်က္ေမွာက္၌ ႀကံဳဆံုရၿပီဆိုလွ်င္ တစ္စံုတစ္ရာကုိ အကူအညီေပးရန္ အမွန္တကယ္ပင္ တတ္စြမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိ ေပ။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၅)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ မိမိလက္ျဖင့္ မိမိဖန္တီး၊ ဖန္ဆင္းလုိက္ေသာ ကိုးကြယ္ရာဆိုသည္မွာ မိမိအေပၚတြင္ ယင္း အရာက အားကိုးအားထားေနရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိက ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပ သည္။ မိမိအားသာလွ်င္ သူက အားသာေနမည္ျဖစ္ၿပီး၊ မိမိအားနည္းသြားလွ်င္ သူကလည္း ခ်ိနဲ႔သြားမည္သာျဖစ္ သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ မိမိ၏ဖန္ဆင္းခံ ကုိးကြယ္ရာမ်ားက မိမိကုိ အဘယ္ကဲ့သို႔ ကူညီပံ့ပိုးေပးႏုိင္မည္နည္း။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၆)
فَلَا يَحۡزُنكَ قَوۡلُهُمۡۘ إِنَّا نَعۡلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَمَا يُعۡلِنُونَ
သုိ႔ျဖစ္ရာ သူတို႔၏လုပ္ႀကံေျပာဆုိမႈသည္ အသင့္အား စိတ္ေသာကျဖစ္ေစရန္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ ရာမွ်ပင္ ရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ဧကန္မုခ် ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာလုပ္ႀကံမႈမ်ားကုိ သိရွိ သလို ေပၚလြင္ထင္ရွားစြာေသာ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိလည္း သိရွိေတာ္မူေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၆)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ သစၥာတရား၊ အမွန္တရားအေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူတစ္ဦးအတြက္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆုိခံရမႈ မ်ား၊ လုပ္ႀကံဖန္တီးမႈမ်ား၊ သြားပုပ္ေလလြင့္ ေျပာဆိုခံရမႈမ်ားကုိ အမွန္တကယ္ပင္ ႀကံဳေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိသာ အမွန္တရားေပၚတြင္ ခုိင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ ရပ္တည္ေနမည္ဆိုပါက ယင္းသို႔ေသာ လုပ္ႀကံေျပာဆုိမႈမ်ားမွာ ေရပြက္ပမာ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားေပမည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာရာကုိ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၇)
أَوَلَمۡ يَرَ ٱلۡإِنسَـٰنُ أَنَّا خَلَقۡنَـٰهُ مِن نُّطۡفَةٍ۬ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ۬ مُّبِينٌ۬
ငါအရွင္ျမတ္က မႏုႆလူသားတို႔အတြက္ ကာလလ ေရၾကည္တစ္စက္တစ္ေပါက္မွ စီရင္ျဖစ္ထြန္း ေစခဲ့သည္ကုိ ယင္းလူသားသည္ မစူးစမ္းမေလ့လာမိေလသေလာ။ သုိ႔ေပျငားလည္း ကာလလ ေရၾကည္ အဆင့္မွ လူသားအျဖစ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားေသာအခါ ဂုဏ္ေမာက္ၿပီး အလြန္အမင္း အျငင္းသန္သူ၊ အတုိက္အခံျပဳသူ အထင္အရွားျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၇)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူသားသည္ မိမိဘ၀အမွန္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့တတ္သူျဖစ္သည္။ အေျခအေနအရ အက်ိဳးေပးသည့္ အေပၚ အဆင္ေျပလာလွ်င္ ဂုဏ္ေမာက္ၾကေတာ့သည္။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာ အထက္ပါအာယသ္ေတာ္က လူသား၏ မူလ အေျခအေနမွန္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ရန္ ညႊန္ျပေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ခ်မ္းသာသူသည္လည္းေကာင္း၊ ဆင္းရဲသူသည္လည္း ေကာင္း၊ ႐ုပ္ေခ်ာသူသည္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ဆုိးသူသည္လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ သည္လည္းေကာင္း၊ ပညာတတ္သူသည္လည္းေကာင္း၊ ပညာမဲ့သူသည္လည္းေကာင္း၊ ေယာက်္ားသည္လည္း ေကာင္း၊ မိန္းမသည္လည္းေကာင္း၊ အားလံုးေသာလူသားတို႔၏ အစျဖစ္တည္ရာမွာ ကာလလ ေရၾကည္တစ္စက္တစ္ ေပါက္မွသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ လူသည္ မိမိ၏မူလအစျဖစ္တည္ရာကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ် ျပန္လည္သံုးသပ္ ေတြး ျမင္ျခင္းမရွိေခ်။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၈)
وَضَرَبَ لَنَا مَثَلاً۬ وَنَسِىَ خَلۡقَهُ ۥۖ قَالَ مَن يُحۡىِ ٱلۡعِظَـٰمَ وَهِىَ رَمِيمٌ۬
ယင္းလူသားသည္ သူ၏ မူလစတင္ျဖစ္ထြန္းလာခဲ့မႈကုိ ေမ့ေလ်ာ့သြားၿပီး ျဖစ္သည့္အျပင္ ငါအရွင္ ျမတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ပံုေဖာ္ခုိင္းႏႈိင္း ေျပာဆိုေလေတာ့သည္။ ထုိလူသားက `ေဆြးေျမ့က်ိဳးေၾကသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ အ႐ိုးမ်ားကုိ မည္သူက ျပန္လည္အသက္သြင္းႏုိင္မည္နည္း´ ဟု ေမးခြန္းထုတ္ေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၈)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ မိမိ၏ဘ၀အမွန္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ဂုဏ္ေမာက္ေနသူမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူး ေတာ္မ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈ အ၀၀ကုိလည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ အရပ္ရပ္တို႔ကုိ `ေကယာမသ္´ေန႔တြင္စစ္ေဆးၿပီး ထုိက္တန္စြာ အေရးယူမည္ဆိုသည္ကုိလည္းေကာင္း လံုး၀အသိမဲ့ ေမ့ေလ်ာ့ေန ၾကေလသည္။ သူတို႔က `ငါတို႔သည္ ကြယ္လြန္ေသဆံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ၿပီးေနာက္ ငါတုိ႔၏အသားမ်ားသည္ ေျမႀကီးျဖစ္သြား၍ အ႐ိုးမ်ားမွာလည္း ေဆြးေျမ့ သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ဘယ္သူကမ်ား ငါတို႔၏ပ်က္စီးသြားၿပီျဖစ္သည့္ အ႐ိုးမ်ားကုိ ျပန္ လည္အသက္သြင္းႏုိင္ၿပီး စစ္ေဆးေမးျမန္းႏုိင္ပါမည္နည္း´ ဟု ထင္ျမင္ယူဆ ေစာဒကတက္ၾကေလသည္။ ဤသည္ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။
“ငါတို႔ ေသဆံုးၿပီးေနာက္ ငါတို႔၏ အေသြးအသားမ်ား၊ အ႐ိုးမ်ားသည္ ေျမမႈန္႔မ်ားျဖစ္သြားၾကမည္သာျဖစ္ သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ငါတို႔သည္ ျပန္လည္အသက္ရွင္ႏုိင္ပါ့မလားဟု သူတို႔က ေျပာဆိုလ်က္ရွိေနၾကေပသည္” (ကုရ္အာန္ – ၅၆း၄၇)
သုိ႔ေသာ္ လူသားကုိ မရွိရာမွရွိရာသုိ႔ ျဖစ္ထြန္းေစၿပီး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့သည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာ လွ်င္ျဖစ္သလုိ သက္ရွိမွသက္မဲ့ဘ၀သုိ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ေပးလုိက္သည္မွာလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ေသဆံုးသြားသူ တစ္ဦးကုိ ျပန္လည္ရွင္သန္ေစၿပီး သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ `ကိယာမသ္´ ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ တရားခြင့္သို႔တင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ရမည္နည္း။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာရာကုိ တတ္စြမ္းႏိုင္ေသာ အရွင္သာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၇၅း၃)ႏွင့္ (၇၅း၄)တုိ႔တြင္ ဤသုိ႔ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
“လူသားသည္ သူ၏အ႐ိုးမ်ားကုိ ငါအရွင္ျမတ္က ျပန္လည္စုစည္းရန္ မျဖစ္ႏုိင္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေနေလ သေလာ။” ( ကုရ္အာန္ – ၇၅း၃ )
“ထုိသုိ႔ အလ်ဥ္းမဟုတ္ေပ။ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူ၏လက္ဆစ္၊ ေျခဆစ္မ်ားကုိပင္လွ်င္ မူလအတုိင္း ျပန္လည္အခ်ိဳးက်ေစရန္ တတ္စြမ္းႏုိင္ေသာအရွင္ျဖစ္ေပသည္။ ”(ကုရ္အာန္ – ၇၅း၄)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၇၉)
قُلۡ يُحۡيِيہَا ٱلَّذِىٓ أَنشَأَهَآ أَوَّلَ مَرَّةٍ۬ۖ وَهُوَ بِكُلِّ خَلۡقٍ عَلِيمٌ
အသင္တမန္ေတာ္ ျမြက္ဟေၾကျငာလုိက္ပါ။ ယင္းအ႐ိုးမ်ားကုိ ပထမဦးဆံုး စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ေသာ အရွင္ျမတ္ကသာလွ်င္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္လည္အသက္သြင္းေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သည္ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစမႈအလံုးစံုကုိ အၾကြင္းမဲ့သိရွိ နားလည္ေတာ္မူေပသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၇၉)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၈၀)
ٱلَّذِى جَعَلَ لَكُم مِّنَ ٱلشَّجَرِ ٱلۡأَخۡضَرِ نَارً۬ا فَإِذَآ أَنتُم مِّنۡهُ تُوقِدُونَ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အစိမ္းေရာင္ရွိေသာသစ္ပင္မွ သင္တို႔အတြက္ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈကို စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာ သင္တို႔သည္ ယင္းသစ္ပင္မွရရွိေသာ ေလာင္ကၽြမ္းေစမႈကုိ မီးေမႊး အသံုးျပဳၾကေလကုန္သတည္း။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၈၀)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူသားသည္ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ကုိ အသက္႐ႉထုတ္ၾက၏။ အသက္႐ႉသြင္းရာတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ကုိ ႐ႉသြင္းၾက၏။ လူသားတို႔ ႐ႉထုတ္လုိက္ေသာ ကာဗြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိဒ္ကုိ သစ္ပင္မ်ားက ႐ႉသြင္းၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္ကုိ သစ္ပင္မ်ားက ျပန္ထုတ္ေပးသည္။ ယင္းေအာက္ဆီဂ်င္ကုိ လူသားတို႔က ႐ႉသြင္းျပန္သည္။ ဤသုိ႔ ျဖင့္ လူသားႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ရွိေသာသစ္ပင္၊ သစ္ပင္ႏွင့္ လူသားသည္ ေဂဟစနစ္အျဖစ္ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳလ်က္ ရွိေပသည္။ လူ၏ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ ေသြးလွည့္ပတ္မႈစနစ္ရွိသည္ျဖစ္ရာ ႐ႉသြင္းလုိက္ေသာ ေအာက္ဆီဂ်င္သည္ ေသြးအတြင္းရွိ ဟီမိုဂလုိဘင္၏ သယ္ေဆာင္မႈအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔အျပားကုိ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ ထုိေအာက္ ဆီဂ်င္ဓါတ္အားျဖင့္ လူသားသည္ လႈပ္ရွားသြားလာ ရွင္သန္ႏုိင္ေပသည္။
အျခား႐ႈေထာင့္တစ္ရပ္မွ ၾကည့္မည္ဆိုျပန္လွ်င္ ေအာက္ဆီဂ်င္သည္ မီးေလာင္မႈကုိအားေပးသည္။ မီးေလာင္ မႈကုိအားေပးေသာ ယင္းေအာက္ဆီဂ်င္ကုိ လူသားတို႔က အစိမ္းေရာင္ရွိေသာသစ္ပင္မ်ားမွ ရရွိေလသည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၈၁)
أَوَلَيۡسَ ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ بِقَـٰدِرٍ عَلَىٰٓ أَن يَخۡلُقَ مِثۡلَهُمۚ بَلَىٰ وَهُوَ ٱلۡخَلَّـٰقُ ٱلۡعَلِيمُ
မဟာစၾက၀ဠာႏွင့္ ကမာၻၿဂိဳဟ္ကုိ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူတို႔အား ယင္းကဲ့သုိ႔ပင္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ အသက္သြင္းရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သူ မဟုတ္ေပဘူးေလာ။ ဤသုိ႔ လံုး၀ မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစမႈအရပ္ရပ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ သိျမင္ေတာ္မူေပသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၈၁)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၈၂)
إِنَّمَآ أَمۡرُهُ ۥۤ إِذَآ أَرَادَ شَيۡـًٔا أَن يَقُولَ لَهُ ۥ كُن فَيَكُونُ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္သည္ကား တစ္စံုတစ္ရာကုိျဖစ္တည္ရန္ ဆႏၵရွိရည္စူးသည့္အေပၚ `ျဖစ္ေစ´ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္႐ံုမွ်ျဖင့္ ယင္းအရာသည္ ဆင့္ကဲျဖစ္ထြန္းလာရေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၈၂)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၈၃)
فَسُبۡحَـٰنَ ٱلَّذِى بِيَدِهِۦ مَلَكُوتُ كُلِّ شَىۡءٍ۬ وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ
သုိ႔ျဖစ္ရာ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ခ်ိဳ႕တဲ့ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈအေပါင္းမွ ကင္းစင္ေတာ္မူ ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌သာ ရွိေပသည္။ သင္တုိ႔အားလံုးသည္ ထုိအရွင္ထံေတာ္သို႔သာ ဦးတည္ ျပန္သြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၈၃)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူသားတစ္ဦးခ်င္းသည္ မိမိတို႔၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ခရီးကုိ သိရွိရန္လိုအပ္ေပသည္။ ယေန႔ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းအတြင္း ျဖစ္ေပၚေနေသာျပႆနာအားလံုး၏ အရင္းအျမစ္မွာ ယင္းလူသားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ေနာက္ဆံုး ဦးတည္ရာ ပန္းတိုင္ခရီးကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးဦးတည္ရာ ပန္းတုိင္ခရီးကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေန ျခင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းဆိုသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈအေပါင္းမွ ကင္းစင္မႈတို႔ကုိ သတိမမူျခင္းသာျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၆၁) မွ (၇၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္
နိဂံုး
ဆူရာဟ္ယာဆီးန္သည္ ရည္မွန္းခ်က္ေပ်ာက္ေနသူ၊ ဦးတည္ခ်က္ ေပ်ာက္ေနသူ၊ ပန္းတိုင္ေပ်ာက္ေန သူတို႔အား ရည္မွန္းခ်က္အစစ္အမွန္၊ ဦးတည္ခ်က္ တိတိက်က်ႏွင့္ မွန္ကန္ေသာ၊ အတုအေယာင္မဟုတ္ ေသာ၊ ပန္းတုိင္အစစ္အမွန္ဆီသုိ႔ ဖိတ္ေခၚညႊန္ေျပေနေပသည္။ ဤသည္ကား `ဆူရာဟ္ယာဆီးန္´ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ျဖစ္သည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က `ဆူရာဟ္ယာဆီးန္´ထဲ၌ မိမိသတင္းေပးလိုေသာ သတင္းမ်ားကုိ ခပ္သိမ္း ကုန္ေသာ လူသားတို႔အတြက္ ယင္းလူသားတို႔၏ လက္တစ္ကမ္း၌သာရွိေသာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အေျချပဳၿပီး ဥပမာအလကၤာေျမာက္စြာျဖင့္တစ္နည္း၊ ဝကၤ၀ုတၱိအလကၤာေျမာက္စြာ တင္စားသံုးႏႈန္းထားမႈ ႏွင့္တစ္ဖံု၊ ခုိင္းႏႈိင္းေဖာ္ျပထားေလသည္။ ယင္းခုိင္းႏႈိင္းတင္ျပထားခ်က္မ်ားကုိ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ျခင္းက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ကုိ သိရွိေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ `ဇိကိရ္´ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
`ဆူရာဟ္ယာဆီးန္´ႏွင့္ပတ္သက္၍`ဖဇီလသ္´ေခၚအက်ိဳးေက်းဇူးအမ်ားအျပားကုိ ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုတင္ျပထားၾကေပသည္။ ဥပမာ `ဆူရာဟ္ယာဆီးန္´ကုိ အႀကိမ္မည္မွ်ဖတ္လွ်င္`ဂ်ဟႏၷမ္´တြင္ ငရဲမီးမေလာင္ဟုတစ္မ်ိဳး၊ လာဘ္လာဘ မည္ေရြ႕မည္မွ်ဝင္မည္ဟုတစ္ဖံု၊ မ်က္ႏွာပြင့္မည္ဟုတစ္သြယ္၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးတင္ျပ ေျပာဆုိၾကေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဆႏၵေတာ္ကုိ သိရွိနားလည္သြား ျခင္းဟူေသာ `ဖဇီလသ္´အက်ိဳးေက်းဇူးသည္သာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ `ဖဇီလသ္´အက်ိဳးေက်းဇူးျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖစ္ရာ `ဆူရာဟ္ယာဆီးန္´ကုိ အဓိပၸါယ္နားမလည္ဘဲ အႀကိမ္ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ဖတ္ရြတ္ျခင္းထက္ အဓိပၸါယ္သိနားလည္စြာျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တည္းဖတ္ရြတ္ၿပီး သိရွိနားလည္သည့္အေလ်ာက္ လုိက္နာက်င့္သံုး ျခင္းသာ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ပါသတည္း။
မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္ (B.Sc)