ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၁) မွ (၄၀) အထိ (ျပန္ဆိုသူ – မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္)
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၁)
أَلَمۡ يَرَوۡاْ كَمۡ أَهۡلَكۡنَا قَبۡلَهُم مِّنَ ٱلۡقُرُونِ أَنَّہُمۡ إِلَيۡہِمۡ لَا يَرۡجِعُونَ
သူတို႔အလ်င္က လူမ်ိဳးဆက္ မည္မွ်ကုိ ငါအရွင္ျမတ္က ေခ်မႈန္းဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ကုိ သူတို႔မေလ့လာ၊ မစူးစမ္းၾကေပဖူးေလာ့။ ထုိဖ်က္ဆီးခံ မ်ိဳးဆက္တို႔သည္ သူတို႔ထံ လံုး၀ ျပန္လာၾကေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၁)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဖန္ဆင္းခံလူသားမ်ားအနက္မွ အခ်ိဳ႕မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ လူ႔ပတ္၀န္း က်င္ကုိ မတည္ၿငိမ္ေအာင္၊ တရားမွ်တမႈမဲ့စြာျဖင့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကုိ ေရွ႕တန္းတင္ အဓိကထားၿပီး ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၾကသည္။ သူတို႔၏လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ သစၥာ၀ါဒီမ်ား အမွန္တရားကုိ လိုလားသူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားမ်ား ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဖိရ္ေအာင္၊ ဟစ္တလာ အစရွိေသာ အာဏာရွင္မ်ားသည္ ကမာၻေျမကုိ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးျပဳခဲ့ၾကသူမ်ား၊ တရားမဲ့သူမ်ား၊ လူမ်ိဳးေရး အစဲြႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ အလားတူ သမုိင္းတြင္လည္း `အာဒ္၊ ဆမုဒ္´အစရွိေသာ တရားမဲ့သူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
သုိ႔ေသာ္ ယင္းမ်ိဳးဆက္တို႔၏ ဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေခ်မႈန္းဖ်က္ဆီးခဲ့ေလသည္။ ဥပမာ- `ဘနီအစၥရာအီလ္´တို႔ကုိ ကၽြန္သေဘာက္သဖြယ္ ဆက္ဆံ၊ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သူ အာဏာရွင္ `ဖိရ္ေအာင္´ကုိ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ပင္လယ္နီထဲ၌ နစ္ျမဳပ္သြားေစရန္ တမန္ေတာ္မူဆာအားျဖင့္ အေၾကာင္းဖန္ေပးခဲ့ေလသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အျမင္မွားေနေသာ ဘာသာျခားတို႔က `သင္တို႔အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အလြန္ရက္စက္သူျဖစ္သည္။ သူဖန္ဆင္းထားေသာ လူသားမ်ားကုိ သနားၾကင္နာမႈကင္းမဲ့စြာျဖင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနျခင္း မွာ မဟာက႐ုဏာႏွင့္ျပည့္စံုသူအျဖစ္ မည္ကဲ့သုိ႔ဆိုႏိုင္မည္နည္း´ဟု ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ေလ့ရွိသည္။
အမွန္တကယ္၌မူ လူရမ္းကားတစ္စုကုိ ခြင့္လႊတ္ၾကင္နာျခင္းသည္ ႐ိုးသားစြာေနထုိင္သူအမ်ားစုကုိ ရက္စက္ စြာ ဖိႏွိပ္လုိက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေခတ္ကာလတုိင္း၌ ေပၚထြန္းလာခဲ့ေသာ လူရမ္းကားမ်ား ကုိ ေစတမန္မ်ားေစလႊတ္ၿပီး သတိေပးဆံုးမ တရားျပမႈမ်ားရွိခဲ့ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိလူရမ္းကားတို႔က အလႅာဟ့္ ေစတမန္မ်ားကုိ ေစာ္ကားဆန္႔က်င္ၾကေလသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္မ်ားထံမွတစ္ဆင့္ သတိေပး သည္။ အခ်ိန္ေပးသည္။ ယင္းလူရမ္းကားတို႔ကုိ မႏွိပ္ကြပ္ပါက လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး ပ်က္ဆီးဆံုး႐ႈံးသြား မည္သာျဖစ္သည္။ ရည္မြန္ေသာ၊ သနားၾကင္နာတတ္ေသာ၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိေသာ မည္သည့္လူသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကမွ် ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆံုး႐ႈံးပ်က္ဆီးသြားမႈကုိ လက္ခံလိုၾကမည္မဟုတ္ေပ။
ယင္းအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၆း၁၆၅-၁၆၆-၁၆၇-၁၆၈) ႏွင့္ (၂၆း၁၇၃) တို႔ကုိ ဥပမာေပး တင္ျပလိုပါသည္။ တမန္ေတာ္`လူးသ္´နဗီေခတ္ရွိ လူရမ္းကားအုပ္စုတစ္စုသည္ အလႅာဟ့္ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိ ဖီဆန္ၿပီး၊ ေယာက်္ားအခ်င္းခ်င္း ကာမဂုဏ္ခံစားလိုၾကသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္`လူးသ္´က ယင္းသူတို႔အား ဤသုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
“ အသင္တို႔သည္ ဖန္ဆင္းခံေ၀ေနယ် သတၱ၀ါတို႔အနက္ (အဖို)ေယာက်္ားအခ်င္းခ်င္းကုိသာ ကာမဂုဏ္ခံစား လိုၾကေပသေလာ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၆း၁၆၅)
“ မိမိတို႔အတြက္ ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စီရင္ျပဳစုထားသည့္ ဇနီး၊ မိန္းမမ်ား ကုိမူ အသင္တို႔ စြန္႔လႊတ္ထားၾကေလသေလာ၊ သုိ႔ဆိုလွ်င္ သင္တို႔သည္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ကုိ ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္မႈ ျပဳၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၆း၁၆၆)
“ ထုိအခါ ယင္းလူရမ္းကားတို႔က ေျပာသည္မွာ `အို…လူးသ္၊ သင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္ လွ်င္ ဧကန္မလဲြ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ခံရသူမ်ားတြင္ အသင္သည္ တစ္ဦးအပါအ၀င္ ျဖစ္သြားေတာ့ေပမည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၆း၁၆၇)
“ ထုိအခါ `လူးသ္´တမန္ေတာ္က ဧကန္အမွန္ပင္ ငါသည္ သင္တို႔၏လုပ္ရပ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကုိ လံုး၀ဆန္႔ က်င္႐ႈံ႕ခ်သည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၆း၁၆၈)
“ ငါအရွင္ျမတ္က ယင္းလူရမ္းကားတို႔အေပၚသုိ႔ ထစ္ခ်ဳန္းမက ထစ္ခ်ဳန္းေသာ မိုးမဲႀကီးရြာသြန္းခ်ေပးလိုက္ သည္။ ယင္းထစ္ခ်ဳန္းမိုးက ယင္းသတိေပးခံရေသာ လူရမ္းကားတို႔အဖို႔ ဆိုးရြားသြားရေလၿပီ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၆း၁၇၃)
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲ၌ ဤကမာၻပထ၀ီေျမ ေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေပၚ ထြန္းလာရေသာ လူရမ္းကားတို႔ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႏွိမ္နင္းခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သာဓကအေျမာက္အမ်ား ပါရွိသည္ကုိ ကုရ္အာန္ (၃၆း၃၁)က ရည္ညႊန္းေဖာ္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၂)
وَإِن كُلٌّ۬ لَّمَّا جَمِيعٌ۬ لَّدَيۡنَا مُحۡضَرُونَ
မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ လူသားတစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္းသည္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေရွ႕ေတာ္ ေမွာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကမည္သာျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၂)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူသားတို႔သည္ ေသျခင္းဟူေသာ တံခါးေပါက္ကုိျဖတ္သန္း၍ မိမိတို႔အား ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေတာ္ မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံသုိ႔သာ ေနာက္ဆံုးေရာက္ရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အာယသ္ေတာ္ အေျမာက္အမ်ားရွိသည့္ အနက္ ေအာက္ပါအာယသ္ေတာ္ကုိ ဥပမာေပးလုိပါ၏။
“ သက္ရွိတိုင္းသည္ ေသျခင္းတရားကုိ ျမည္းစမ္းၾကရေပမည္။ ၿပီးေနာက္ သူတို႔သည္ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္သုိ႔သာ ျပန္လာၾကရေပလိမ့္မည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၉း၅၇)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၃)
وَءَايَةٌ۬ لَّهُمُ ٱلۡأَرۡضُ ٱلۡمَيۡتَةُ أَحۡيَيۡنَـٰهَا وَأَخۡرَجۡنَا مِنۡہَا حَبًّ۬ا فَمِنۡهُ يَأۡڪُلُونَ
ေသြ႔ေျခာက္ၿပီး အပင္မေပါက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေသေနေသာ ပထ၀ီေျမသည္ကား သူတို႔အတြက္ သက္ေသလကၡဏာ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းေျမဆီ၊ ေျမႏွစ္မရွိေသာ ေျမႀကီးကုိ ေျမဆီ၊ ေျမႏွစ္ထည့္သြင္းၿပီး ရွင္သန္ေစခဲ့သည္။ ၿပီးေနာက္ ယင္းေျမမွ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားကုိ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ထြန္း ေစၿပီး ယင္းေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားကုိ သူတို႔ စားသံုးမွီဝဲလ်က္ ရွိၾကေလသည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၃)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ ကမာၻေပၚရွိ သက္ရွိအမ်ားစုသည္ စားေရရိကၡာအတြက္ အဓိကအားျဖင့္ သစ္သီး၊ သစ္ဥ၊ သစ္ဖု မ်ားကုိ အမ်ားဆံုး မွီ၀ဲစားေသာက္လ်က္ရွိ၏။ ယင္းသစ္ပင္၊ သစ္သီး၀လံ၊ စပါး၊ ေကာက္ပဲသီးႏွံအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔သည္ ေျမ မွာေပါက္ေရာက္ၾက၏။ ယင္းကဲ့သုိ႔ သီးႏွံမ်ား ျဖစ္ထြန္းေစေရးအတြက္ ေျမဆီ၊ ေျမႏွစ္မ်ား လိုအပ္ေပသည္။
လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိစိုက္ပ်ိဳးလိုက္ေသာ သစ္ေစ့မွ အဖူး၊ အရြက္၊ အသီးမ်ား ဆင့္ကဲျဖစ္ထြန္းလာ ေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တင္ႀကိဳသတ္မွတ္ တြက္ခ်က္မႈျပဳလုပ္ေပးထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ စပါးေစ့ထဲ၌ ဆန္ေစ့ျဖစ္ တည္လာေအာင္ မည္သည့္လူသားကမွ် မည္သည့္သိပၸံစမ္းသပ္ခန္းတြင္မွ စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ တီထြင္ႏုိင္ျခင္းမရွိေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သတ္မွတ္ထားေသာ ေက်းဇူးေတာ္တစ္ရပ္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တည္ရွိေနမႈကုိ ျငင္းပယ္ေနသူမ်ားအတြက္ ယင္းပထ၀ီေျမႏွင့္ ယင္းသစ္သီး၀လံ၊ သစ္ဥ၊ သစ္ဖုမ်ားက သက္ေသ လကၡဏာတစ္ရပ္ မဟုတ္ေလသေလာ။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၄)
وَجَعَلۡنَا فِيهَا جَنَّـٰتٍ۬ مِّن نَّخِيلٍ۬ وَأَعۡنَـٰبٍ۬ وَفَجَّرۡنَا فِيہَا مِنَ ٱلۡعُيُونِ
ထုိ႔ျပင္မက ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းပထ၀ီေျမ၌ စြန္ပလြံဥယ်ာဥ္ကုိလည္းေကာင္း၊ စပ်စ္ဥယ်ာဥ္ကုိ လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ၿပီးေနာက္ စိမ့္စမ္း၊ ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္း အသြယ္သြယ္ကုိလည္း တူးေဖာ္ထားခဲ့ေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၄)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၅)
لِيَأۡڪُلُواْ مِن ثَمَرِهِۦ وَمَا عَمِلَتۡهُ أَيۡدِيهِمۡۖ أَفَلَا يَشۡڪُرُونَ
ထိုဥယ်ာဥ္ေျမမွ ေပၚထြက္လာေသာ အသီးအပြင့္မ်ားကုိ သူတို႔ မီွ၀ဲစားသံုးၾကေစရန္အတြက္ျဖစ္ သည္။ အမွန္တကယ္၌ ထုိအသီးအပြင့္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာရန္ သူတို႔၏လက္မ်ားႏွင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ပါလ်က္ သူတို႔သည္ ေက်းဇူးမသိတတ္ၾကေလသေလာ။
(ကုရ္အာန္ ၃၆း၃၅)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လူသားတို႔အေနျဖင့္ ထြန္ယက္၊ မ်ိဳးေစ့ခ်၊ စိုက္ပ်ိဳး၊ ေပါင္းသင္၊ ေရေလာင္းသည့္ အေပၚယံ တာ၀န္ကုိသာ ထမ္းေဆာင္ရေလသည္။ အပင္တစ္ပင္မွ အသီးအရြက္မ်ား၊ အေစ့အဆံမ်ား၊ အကုိင္းအခက္မ်ား၊ စဥ္ ဆက္မျပတ္ တိုးပြားႀကီးထြားလာေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႀကိဳတင္စီမံထားေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စပ်စ္သီးထဲရွိ အရသာကုိ လူသားတို႔က ျပဳလုပ္ထားသည္မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စီမံထားျခင္းသာျဖစ္ သည္။ ေက်းဇူးတရားကုိ သိတတ္သူတို႔အဖို႔ ယင္းအခ်က္ကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လိုအပ္ေလသည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၆)
سُبۡحَـٰنَ ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلۡأَزۡوَٲجَ ڪُلَّهَا مِمَّا تُنۢبِتُ ٱلۡأَرۡضُ وَمِنۡ أَنفُسِهِمۡ وَمِمَّا لَا يَعۡلَمُونَ
ခ်ိဳ႕ယြင္းခၽြတ္ေခ်ာ္မႈအရပ္ရပ္မွ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာရာတုိင္း၌ ဆန္႔ က်င္ဖက္စံုတြဲ (ဒြိစံု)သေဘာကုိ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့သည္။ ယင္းဒြိစံု၏သေဘာကုိ ေျမမွေပါက္ေရာက္ေသာ အရာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ လူတို႔၏ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္သေဘာတို႔တြင္လည္းေကာင္း၊ သူတို႔မသိေသးသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၆)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၁၄၀၀)ေက်ာ္က ပို႔ခ်ျခင္းခံခဲ့ရေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ယခုသိပၸံ ပညာရွင္တို႔ ေတြ႕ရွိထားေသာ `အရာရာတုိင္း၌ ဒြိစံုသေဘာရွိသည္´ဟူသည့္ အခ်က္ပါ၀င္ခဲ့ေပသည္။ ထုိေခတ္၊ ထုိအခါက အရဗ္တို႔အေနႏွင့္ ယင္းအခ်က္ကုိ မသိၾကေသးေခ်။ ထုိ႔ျပင္မက လူသားတို႔ စူးစမ္းရွာေဖြ မေတြ႕ႏုိင္ေသး ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္လည္း `ဒြိစံု´သေဘာရွိသည္ဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးထားျခင္းက ကုရ္အာန္သည္ သိပၸံပညာရပ္ ၏ ေရွ႕ေျပးျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ထင္ဟပ္လွစ္ဟလ်က္ရွိေပသည္။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၇)
وَءَايَةٌ۬ لَّهُمُ ٱلَّيۡلُ نَسۡلَخُ مِنۡهُ ٱلنَّہَارَ فَإِذَا هُم مُّظۡلِمُونَ
ညအေမွာင္သည္လည္း သူတို႔အတြက္ သက္ေသလကၡဏာတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းညအေမွာင္မွ ေန႔အလင္းေရာင္ကုိ ဖယ္ခြာထုတ္လုိက္ေသာအခါ သူတို႔သည္ အေမွာင္ထုထဲ၌ က်န္ခဲ့ၾက ေလသည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၇)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တည္ရွိေၾကာင္းကုိ မယံုၾကည္သူတို႔အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အေထာက္အထား အမ်ားအျပားကုိ တင္ျပထားေလသည္။ ထုိအေထာက္အထားမ်ားအနက္ အလင္းႏွင့္အေမွာင္သည္ လည္း ထင္ရွားေသာ သက္ေသလကၡဏာတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ အလင္းႏွင့္အေမွာင္သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာ တရားႏွစ္ခုျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေန႔ႏွင့္ညကုိ အဘယ့္ေၾကာင့္ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစရသနည္း။ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ (၁၇း၁၂)တြင္-
“ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ေန႔ႏွင့္ညကုိ (ငါတည္ရွိေနေၾကာင္း) သက္ေသလကၡဏာႏွစ္ရပ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ထားခဲ့ ေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ည၏သက္ေသလကၡဏာကုိ ေမွာင္မုိက္ေစၿပီး၊ ေန႔၏သက္ေသလကၡဏာကုိ အျမင္အာ႐ံု စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေစရန္ လင္း၀င္းေစခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ခဲ့ရျခင္းမွာ သင္တို႔အေနျဖင့္ သင္တို႔ကုိ ေမြးျမဴ ဖန္ဆင္း ေစာင့္ေရွာက္လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားကုိ ရွာေဖြရယူသံုးစဲြႏုိင္ရန္ႏွင့္ ႏွစ္ကာလမ်ား၏ အေရအတြက္မ်ားကုိ တြက္ခ်က္သိျမင္ ပိုင္းျခားႏုိ္င္ေရးအတြက္ျဖစ္သည္။ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာရာတုိင္းကုိ အေသးစိတ္၊ အႏုစိတ္ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္သည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၁၇း၁၂)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တည္ရွိေတာ္မူေၾကာင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ (Creator) ရွိေၾကာင္းကုိ က်မ္း ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ ေနရာအေျမာက္အမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တည္ရွိေတာ္မူေၾကာင္း ကုိ မယံုၾကည္ၾကသူမ်ားအေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးတရားကုိ မသိတတ္ၾကသူမ်ားအေန ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အစီအမံမ်ားအနက္မွ တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ေန႔ႏွင့္ညေျပာင္းလဲေန ျခင္းကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရွိပါေလသေလာ။
မိမိတို႔ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ စီမံသတ္မွတ္ထားေသာ ေန႔ႏွင့္ညေျပာင္းလဲျခင္းအေပၚ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကုိ ခံစားေနၿပီးသကာလ အဘယ့္ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္(ဖန္ဆင္းရွင္)ကုိ ျငင္းပယ္၊ အန္တု ဆန္႔က်င္ေနၾကပါသနည္း။
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၈)
وَٱلشَّمۡسُ تَجۡرِى لِمُسۡتَقَرٍّ۬ لَّهَاۚ ذَٲلِكَ تَقۡدِيرُ ٱلۡعَزِيزِ ٱلۡعَلِيمِ
ထုိ႔ျပင္ ေနမင္းသည္ သူ႔အေပၚ သတ္မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ ေနပတ္လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း လႈပ္ရွား သြားလာလ်က္ရွိေပသည္။ ယင္းအခ်က္သည္ကား အလြန္တရာ ႏုိင္နင္းစိုးမိုးေတာ္မူေသာ၊ အၾကြင္းမဲ့သိျမင္ ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ တုိင္းတာ စီမံသတ္မွတ္ထားခ်က္ျဖစ္သည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၈)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၃၉)
وَٱلۡقَمَرَ قَدَّرۡنَـٰهُ مَنَازِلَ حَتَّىٰ عَادَ كَٱلۡعُرۡجُونِ ٱلۡقَدِيمِ
ငါအရွင္ျမတ္သည္ လစႏၵာကုိလည္း သူ၏လပတ္လမ္းေၾကာင္းအလုိက္ စခန္းမ်ားသတ္မွတ္ၿပီး လႈပ္ ရွားသြားလာေစလ်က္ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ စခန္းမ်ားသတ္မွတ္၍ လႈပ္ရွားသြားလာေစျခင္းအားျဖင့္ ၀ိုင္းစက္ ျပည့္၀ေနေသာ လျပည့္၀န္းသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ မ်က္ေတာင္ေကြးကဲ့သုိ႔ေသာ လဆုတ္ရက္ အေနအထား သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားေစရ၏။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၉)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၃၁ း ၂၉)၌ ေအာက္ပါအတိုင္းေဖၚျပထားသည္။
“ အသင္သည္ စူးစမ္းသုံးသပ္မႈ မျပဳေလသေလာ။ ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ညဥ့္ကုိ ေန႔၏ အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ေစၿပီး၊ ေန႔ကုိလည္း ညဥ့္၏အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္ေစေတာ္မူ၏ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေနႏွင့္လကုိလည္း စနစ္တက် လႈပ္ရွားသြားလာေစလ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ျပင္မက အရာရာတုိင္း သည္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ေျပးလႊားစီးဆင္း လႈပ္ရွားလ်က္ရွိသည္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ အၾကြင္းမဲ့ၾကားသိေတာ္မူေပသည္ ” ( ကုရ္အာန္ – ၃၁း၂၉ )
က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္(၁၂)လရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္သည္။ ကမာၻသည္ ေနကုိ တစ္ပတ္ပတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္ လသည္ ကမာၻကုိ (၁၂)ပတ္ပတ္ၿပီးျဖစ္၍ ယင္းကုိ `တစ္ႏွစ္တာ´ကာလဟု သတ္မွတ္ထား ေလသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ အထက္ေဖာ္ျပပါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၃၁း၂၉)အတုိင္း ေန၊ လ၊ ကမာၻ အစရွိသည္တို႔မွာ သူတို႔၏ သတ္မွတ္ၿဂိဳဟ္ပတ္လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း လွည့္ပတ္သြားလာျခင္းအားျဖင့္ ေန႔ႏွင့္ည စဥ္ဆက္မျပတ္ ေျပာင္း လဲျခင္းမ်ား၊ ဥတုရာသီေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ရည္ ညႊန္းဆိုလိုေနျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ႏွစ္တာကာလႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တြက္ခ်က္ရာတြင္ ရက္အေရအတြက္ သတ္မွတ္ျခင္းအား ေနကုိ အေျခခံသည့္ျပကၡဒိန္ (Solar Calendar) ႏွင့္ လကုိအေျခခံသည့္ျပကၡဒိန္ (Lunar Calendar) ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိေပ သည္။ ေနကုိအေျခခံသည့္ျပကၡဒိန္အရ တစ္ႏွစ္တြင္ (၃၆၅)ရက္ႏွင့္ (၆)နာရီခန္႔ရွိသည္ဟု တြက္ခ်က္ထားေပသည္။ လကုိအေျခခံသည့္ ျပကၡဒိန္အရမူ တစ္ႏွစ္တြင္ (၃၅၄)ရက္၊ (၁၂)နာရီႏွင့္ (၄၀)မိနစ္ရွိသည္ဟု တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ ထားေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ကမာၻသည္ေနကုိ တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ပတ္ႏုိင္ရန္ (၃၆၅)ရက္ႏွင့္ (၆) နာရီခန္႔ၾကာျမင့္ၿပီး၊ လသည္ကမာၻကုိ (၁၂)ပတ္ပတ္ႏုိင္ရန္ (၃၅၄)ရက္၊ (၁၂)နာရီႏွင့္ (၄၀)မိနစ္မွ် ၾကာျမင့္ေလသည္။
ေနကုိ အေျခခံတြက္ခ်က္သည့္ Solar Calendar အရ၊ တစ္ႏွစ္တြင္ (၁၂)လရွိေလသည္။ ယင္း(၁၂)လတြင္ ဧၿပီလ၊ ဇြန္လ၊ စက္တင္ဘာလႏွင့္ ႏို၀င္ဘာလတို႔တြင္ ရက္ေပါင္း(၃၀)ႏွင့္ တစ္လတာကုိ အဆံုးသတ္ေလသည္။ ေဖေဖၚ၀ါရီလတြင္မွ ရက္ေပါင္း(၂၈)ရက္ႏွင့္ တစ္လတာကုိ အဆံုးသတ္ေလသည္။ က်န္လမ်ားျဖစ္ေသာ ဇန္န၀ါရီလ၊ မတ္၊ ေမ၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္၊ ေအာက္တုိဘာႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလမ်ားတြင္ ရက္ေပါင္း(၃၁)ရက္အားျဖင့္ တစ္လတာကုိ အဆံုး သတ္ထားေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ —
ရက္ေပါင္း (၃၀)ႏွင့္ အဆံုးသတ္ေသာလ (၄)လ = ၁၂၀ ရက္
ရက္ေပါင္း (၂၈)ႏွင့္ အဆံုးသတ္ေသာလ (၁)လ = ၂၈ ရက္
ရက္ေပါင္း (၃၁)ႏွင့္ အဆံုးသတ္ေသာလ (၇)လ = ၂၁၇ ရက္
စုစုေပါင္း ၃၆၅ ရက္
ေနကုိ အေျခခံတြက္ခ်က္ထားသည့္ ျပကၡဒိန္အရ တစ္ႏွစ္လွ်င္(၃၆၅)ရက္ရွိသည္ဟု တြက္ခ်က္ထားႏိုင္ေပ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကမာၻသည္ ေနကို တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ လွည့္ပတ္ႏိုင္ရန္ (သုိ႔) တစ္ႏွစ္တာကာလျပည့္ရန္ (၃၆၅) ရက္ႏွင့္ (၆)နာရီခန္႔မွ်ၾကာေသာေၾကာင့္ ျပကၡဒိန္တြက္ခ်က္မႈအရ တစ္ႏွစ္တာလွ်င္ (၃၆၅)ရက္ဟုတြက္ခ်က္ပါက တစ္ႏွစ္လွ်င္ပိုေနေသာ(၆)နာရီကုိ (၄)ႏွစ္စာေပါင္းၿပီး၊ ရရွိလာေသာ (၂၄)နာရီကုိ (၄)ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္၊ ေဖာ္ေဖၚ၀ါရီလ၌ (၂၉)ရက္အျဖစ္ တစ္ရက္ (၂၄ နာရီ) တိုးသတ္မွတ္၍ အခ်ိန္ကုိ ကိုက္ညႇိသြားေလသည္။
လကုိ အေျခခံတြက္ခ်က္သည့္ Lunar Calendar အရ တစ္ႏွစ္တြင္ (၃၅၄)ရက္၊ (၁၂)နာရီႏွင့္ မိနစ္(၄၀)ခန္႔ ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားေလသည္။ Lunar Calendar အရ လသည္ ကမာၻကုိ တစ္ပတ္ပတ္ၿပီးခ်ိန္ကုိ တစ္လ တာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ တစ္လတာကုိ ရက္အားျဖင့္ အခ်ိဳ႕လမ်ားကုိ (၂၉)ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ အခ်ိဳ႕ လမ်ားကုိ (၃ဝ)ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေလသည္။ ယင္းသို႔ တစ္လႏွင့္တစ္လ ရက္ကဲြျပားျခားနားရျခင္းမွာ ေနႏွင့္ ကမာၻ၏အကြာအေ၀း၊ ေနႏွင့္လ၏ အကြာအေ၀း၊ ကမာၻႏွင့္လတို႔၏အကြာအေ၀း ေျပာင္းလဲေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ Lunar Calendar အရ –
(၁) `တစ္လ´တာဟူေသာ အခ်ိန္ကာလသည္ မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္၍ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အဆံုးသတ္မည္ နည္း။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၁၈၉)၌
“ ဆန္းဦးစလ (Cresent Moon) ႏွင့္ပတ္သက္၍ အသင္တမန္ေတာ္ကုိ သူတို႔က ေမးျမန္းၾကေပလိမ့္မည္။ ထုိဆန္းဦးစလသည္ လူသားတို႔အဖို႔ အခ်ိန္ကာလကုိ သတ္မွတ္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ဟဂ်္ျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားေသာကာလကုိ သိရွိႏုိင္ရန္ျဖစ္သည္ဟု အသင္တမန္ေတာ္ ေၾကညာလုိက္ပါ ” (ကုရ္အာန္ – ၂း၁၈၉)
အထက္ပါ ကုရ္အာန္(၂း၁၈၉)အရ ဆန္းဦးစလ(၀ါ) လဆန္း(၁)ရက္သည္ `တစ္လ´တာကာလ (A Month) ၏ အစကနဦးအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ လကြယ္၏ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ (သုိ႔မဟုတ္) ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဆန္းဦးစလကုိ ျမင္ရခ်ိန္ သည္ `တစ္လ´တာကာလ၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဆန္းဦးစလတစ္ႀကိမ္ႏွင့္တစ္ႀကိမ္ ထြက္ ေပၚလာသည့္ၾကားကာလသည္ `တစ္လ´တာကာလျဖစ္သည္။
(၂) မည္သည့္လသည္ (၂၉)ရက္ျဖစ္၍ မည္သည့္လသည္ ရက္(၃၀)ျဖစ္မည္နည္း။
ဆန္းဦးစလ (၀ါ) လဆန္း(၁)ရက္၏လကုိ တစ္ႀကိမ္ႏွင့္တစ္ႀကိမ္ ျမင္ရခ်ိန္ၾကားကာလသည္ (၂၉)ရက္ျဖစ္ လွ်င္ ယင္းလ(Month) သည္ (၂၉)ရက္ႏွင့္အဆံုးသတ္ေသာ လျဖစ္ၿပီး၊ ၾကားကာလသည္ ရက္(၃၀)ျဖစ္လွ်င္ ယင္းလ သည္ ရက္(၃၀)ႏွင့္အဆံုးသတ္ေသာ Month ျဖစ္သည္။
တစ္ႏွစ္တာကာလ၌ လေပါင္း(၁၂)လရွိေၾကာင္းကုိ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ (၉း၃၆)၌ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။
“ ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ လမ်ား၏အေရအတြက္သည္ (၁၂)လရွိေလသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၉း၃၆)
အထက္ပါအာယသ္ေတာ္အရ တစ္ႏွစ္တြင္ (၁၂)လရွိေၾကာင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ တစ္ႏွစ္တာကာလတြင္ (Moon) လသည္ ကမာၻကုိ (၁၂)ပတ္,ပတ္ေၾကာင္း သိရွိရေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရဗီလ(၁၂)လရွိသည္ျဖစ္ရာ တစ္လ ခ်င္းအေပၚ ေအာက္ပါအတုိင္း အမည္သညာ သတ္မွတ္မွည့္ေခၚထားေလသည္။
(၁) မုဟရ္ရမ္လ
(၂) ဆြဖရ္လ
(၃) ရဗီအြလ္ေအာင္၀လ္
(၄) ရဗီအြဆ္ဆာနီ
(၅) ဂ်ဴမာဒြလ္ေအာင္၀လ္
(၆) ဂ်ဴမာဒြဆ္ဆာနီ
(၇) ရဂ်ဗ္
(၈) ရွာအ္ဗာန္
(၉) ရမဒြါန္
(၁၀) ေရွာင္၀လ္
(၁၁) ဇြလ္ကအ္ဒါဟ္
(၁၂) ဇြလ္ဟဂ်္
လသည္ ကမာၻကုိ တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ပတ္ရာတြင္ လႏွင့္ကမာၻအၾကား အကြာအေ၀းႏွင့္ အေနအထားအမ်ိဳး မ်ိဳးအရ လဆန္း၊ လျပည့္၊ လဆုတ္၊ လကြယ္ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားခ်က္မ်ားရွိေလသည္။ ယင္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ကမာၻေျမျပင္ေပၚမွ လမင္းႀကီးကုိ မတူကဲြျပားျခားနားေသာ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ ေကြး ညြတ္ၿပီး ေသးငယ္လွေသာ လဆန္း၏ လအသြင္သ႑ာန္သည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ႀကီးမားလံုး၀န္းလာၿပီး၊ လျပည့္ည၌ လံုးဝ ၀ိုင္းစက္သြားေလသည္။ လျပည့္ၿပီးေနာက္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ လဆုတ္ရက္မ်ားတြင္ ျပန္ၿပီးေသးငယ္ေကြးညြတ္ သြားရာ ေနာက္ဆံုးလကြယ္ရက္၌ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားေလေတာ့သည္။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ တစ္လတာ (A Month) ၿပီးေျမာက္သြားရသည္။ ယင္းသုိ႔ေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ကုိ ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္(၃၉)က ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။
ငါအရွင္ျမတ္သည္ လစႏၵာကုိ သူ၏လ,ပတ္လမ္းေၾကာင္းအလုိက္ စခန္းမ်ား (လဆန္း၊ လျပည့္၊ လဆုတ္၊ လကြယ္)သတ္မွတ္ၿပီး၊ လႈပ္ရွားသြားလာေစလ်က္ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ လႈပ္ရွားသြားလာေစလ်က္ရွိျခင္းအားျဖင့္ လျပည့္လအျဖစ္သို႔ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ထုိမွတစ္ဖန္ ယင္း၀ိုင္းစက္ေသာ လျပည့္လ၀န္းသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေကြးညြတ္ေသးငယ္ေသာ မ်က္ေတာင္ေကြးကဲ့သုိ႔ `လဆုတ္´ရက္အေနအထားသုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိ သြားေလသည္။ (ကုရ္အာန္ – ၃၆း၃၉)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၄၀)
لَا ٱلشَّمۡسُ يَنۢبَغِى لَهَآ أَن تُدۡرِكَ ٱلۡقَمَرَ وَلَا ٱلَّيۡلُ سَابِقُ ٱلنَّہَارِۚ وَكُلٌّ۬ فِى فَلَكٍ۬ يَسۡبَحُونَ
သူရိယေနမင္းသည္ လစႏၵာကုိ အမွီလိုက္ ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏုိင္ျခင္းမရွိသလုိ ေန႔သည္လည္း ညကုိ မေက်ာ္လြန္ႏုိင္ေပ။ အရာရာတုိင္းသည္ သူတို႔အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာလမ္းေၾကာင္းေပၚ၌ ကူးလူးပ်ံခတ္ လႈပ္ရွားသြားလာလ်က္ရွိသည္။
(ကုရ္အာန္ – ၃၆း၄၀)
ရွင္းလင္းခ်က္ ။ ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ စီရင္ျဖစ္ထြန္းထားေစၿပီးေသာ မဟာစၾက၀ဠာအတြင္း၌ အရာရာတုိင္း သည္ သူတို႔အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားေသာ လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီသာ လႈပ္ရွားသြား လာလ်က္ရွိၾက၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၁း၃၃)၌လည္း ဤသုိ႔ျပဆိုထားေလသည္။
“ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ပင္လွ်င္ ညကုိလည္းေကာင္း၊ ေန႔ကုိလည္းေကာင္း၊ သူရိယေနမင္းကုိလည္း ေကာင္း၊ စႏၵာလမင္းကုိလည္းေကာင္း၊ စီရင္ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ အရာရာတုိင္းသည္ သူတို႔အတြက္ သတ္မွတ္ ထားၿပီးျဖစ္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚ၌ ကူးလူးပ်ံခတ္ လႈပ္ရွားသြားလာလ်က္ရွိၾကသည္ ” (ကုရ္အာန္ – ၂၁း၃၃)
အမွားႏွင့္အမွန္သည္လည္း ဘယ္ေသာအခါမွ ေဒြးေရာယွက္တင္ ေရာေႏွာသြားျခင္းမရွိေပ။ အမွန္တရား သည္ သူ႔လမ္းေၾကာင္း၊ သူ႔စနစ္ႏွင့္သူ သြားလာေနသလုိ မွားယြင္းမႈကလည္း သူ႔လမ္းေၾကာင္း၊ သူ႔စနစ္ႏွင့္သူ သြား လာလႈပ္ရွားလ်က္ရွိေလသည္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ အမွန္တရား၌လည္းေကာင္း၊ မွားယြင္းမႈ၌လည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ ကုိယ္ပုိင္ဂုဏ္ရည္ဂုဏ္ေသြး၊ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အစြမ္းသတၱိမ်ားရွိၾကေပသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မွားယြင္းမႈတစ္ရပ္ကုိ လူအမ်ားက အမွန္ပါဟု ေထာက္ခံလိုက္႐ံုမွ်ႏွင့္ အမွန္တရားျဖစ္မလာသလုိ၊ အမွန္တရားတစ္ရပ္ကုိ လူအမ်ားစုက အမွားပါဟု ေျပာဆိုသတ္မွတ္ေပျငားလည္း မွားယြင္းမႈျဖစ္မသြားေပ။
မဟာအနႏၱစၾက၀ဠာအတြင္း၌ ရွိရွိသမွ်အရာအားလံုးသည္ ပရမ္းပတာမဟုတ္ဘဲ သူတို႔အတြက္ သတ္မွတ္ ထားေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ လႈပ္ရွားေနေၾကာင္းကုိ ယေန႔သိပၸံပညာက အခုိင္အမာေတြ႕ရွိထားၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းေတြ႕ရွိခ်က္က ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ပါးရွိေၾကာင္းကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာ ေထာက္ခံလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အရာအားလံုး သည္ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ကုိ စနစ္တက်လုိက္နာေနျခင္းသည္ ယင္းသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ ျပ႒ာန္းထားသူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္ရွိေနျခင္းမွာ ထင္ရွားသိသာလွေပသည္။
အကယ္၍ ဖန္္ဆင္းရွင္မရွိဘဲ ဤမဟာစၾက၀ဠာႀကီးသည္ သူ႔သဘာ၀အတုိင္း အလိုလုိျဖစ္ကာ၊ အလိုလို လႈပ္ရွားေနၿပီး၊ အလိုလုိေျပာင္းလဲပ်က္စီး ကြယ္ေပ်ာက္သြားမည္ဟု ယံုၾကည္ထားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ယေန႔မဟာစၾက၀ဠာႀကီး၏ အစီအစဥ္တက် လႈပ္ရွားသြားလာေနမႈမ်ားအနက္မွ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ပါ၏ေလာ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဆူရာဟ္ ယာဆီးန္၊ အာယသ္ေတာ္ (၂၁) မွ (၃၀) အထိ ျပန္ဆိုမႈအား ဖတ္႐ႈရန္