အနာဂါတ္ေပ်ာက္ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း (ပဥၥမပိုင္း)
မုဖ္သီ ဦးစန္းေအာင္(B,Sc)
ဒီကေန႔ (၂၁.၂.၂ဝ၂ဝ)၊ ေယာဝ္မြလ္ဂ်ဳမုအာဟ္ စုရံုးရာေန႔မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အိဘာဒသ္ျပဳရန္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား….
..အတ္ဆလာမ္းမုအလိုင္းကြမ္း……
ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပဖို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ က်ေနာ္အခန္းဆက္တင္ျပေနတဲ့ “အနာဂါတ္ေပ်ာက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း” (ပဥၥမပိုင္း) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပိုင္းမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲက က်ေနာ္ ထုတ္ႏွဳတ္တင္ျပခ်င္တာကေတာ့ လူ႔အစုအဖြဲ႔တစ္ရပ္သည္ အမွန္တကယ္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရေတာ့မဲ့ အေရးကိစၥတစ္ခုကို ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ႏွင့္ ဆင္ေျခ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးေနျခင္းအားျဖင့္ အနာဂါတ္ေပ်ာက္သြားရတဲ့ျဖစ္စဥ္္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္ေတြကို နမူနာျပၿပီး က်ေနာ္တို႔ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို လက္ခံယံုၾကည္စြဲကိုင္ထားၾကသူ မြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဝင္ေတြ အတြက္ ဘယ္လိုျပဆိုထားသလဲ ဆိုတာကို တင္ျပ ေဟာေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဒီလိုမတင္ျပခင္မွာ နိဒါန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ရြတ္ဖတ္ခဲ့တဲ့ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၂)၊ အယသ္ေတာ္ (၆၆) ရဲ့ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ဆိုလိုရင္းကို ဦးစြာရွင္းလင္းတင္ျပပါရေစ။
“ ငါအရွင္ျမတ္က ယင္းျဖစ္ရပ္ကို ထိုေခတ္အခါရွိ လူအဖြဲ႔အစည္းအတြက္လည္းေကာင္း၊ ထိုေခတ္ေနာက္ပိုင္းရွိ လူအဖြဲ႔အစည္းအတြက္လည္းေကာင္း၊ တရားရယူဖြယ္ရာ နမူနာတစ္ရပ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားရွိခဲ့သလို ‘မြတၱကီန္း’ သူေတာ္စင္တို႔ အတြက္လည္း အဆံုးအမအျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားရွိ ခဲ့ေလသည္။” (ကုရ္အာန္ – ၂း၆၆)
ဒီအာယသ္ေတာ္ဟာ တိုတိုေလးျဖစ္ေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုရဲ့ ကံၾကမၼာကို ႀကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေစဖို႔၊ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ တြန္းအားတစ္ရပ္လို႔ က်ေနာ္ခံယူထားပါတယ္။ အတိတ္သမိုင္းဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ သင္ခန္းစာရယူရမဲ့ အေရးကိစၥပါ။ အတိတ္သမိုင္းရဲ့ အမွားေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို သင္ခန္းစာယူၿပီး က်ေနာ္တို႔ ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲမွဳေတြ လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေနွာင္းေခတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမွဳလုပ္ဖို႔ အတိတ္သမိုင္းကလူေတြရဲ့ မွားယြင္းခဲ့မွဳေတြကိုျပသၿပီး သင္ခန္းစာေပးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။ ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ပါ။
လတ္တေလာမွာ က်ေနာ္သည္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ တစ္စိပ္တစ္ပိုင္းပါဝင္ေနတဲ့ ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရာမွာ အနာဂါတ္ေပ်ာက္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္အေနနွင့္ က်ေနာ္ခံစားေနရပါတယ္။ ဘယ္လို ကုစားမလဲ။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အေကာင္းဆံုးေသာ လမ္းညႊန္မွဳကိုေပးနိုင္တဲ့ ပကတိ သစၥာတရား (Absolute Truth) ျဖစ္တဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္သည္ ‘ဘယ္လိုကုစားမလဲ’ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ‘က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ႏွင့္သာ ကုစားရမယ္’ ဆိုတဲ့အေျဖကို ယံုၾကည္ကိုးစားစြာ ေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ‘အနာဂါတ္ေပ်ာက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း’ လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ရဲ့ အတိတ္သမိုင္း ျဖစ္ရပ္ေတြကို နမူနာျပၿပီး တင္ျပေဟာၾကားေနတာပါ။ Awareness အျမင္ဖြင့္ေပးေနတာပါ။ ဒီနမူနာျဖစ္ရပ္ေတြအေပၚမွာ သင္ခန္းစာရယူၿပီး ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို မူဝါဒခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ လို႔ က်ေနာ္ နားလည္ထားပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က က်ေနာ္တို႔ မူဝါဒခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔အမွန္တကယ္ အလုပ္လုပ္ရ ပါေတာ့မယ္။ လူ႔အဖြဲအစည္းအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ပဲ အလုပ္လုပ္ၾကမဲ့ လူေတြလိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားမပါတဲ့ အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ထိခိုက္လာမဲ့အေနအထားကို ျမင္ရတဲ့အတြက္လည္းေကာင္း၊ အသာေလး ေနာက္ဆုတ္ၿပီး မသိမသာ ေဘးခြာေနသူေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အမ်ားၾကီးပါ။ ဒါဟာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။
ဒီေနရာမွာ ‘ကၽြန္’ ဆိုတဲ့စကားလံုးႏွင့္ ‘သခင္’ ဆိုတဲ့စကားလံုးကို သံုးပါရေစ။ ‘ကၽြန္’ ဆိုတာက မိမိကံၾကမၼာကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ မဖန္တီး၊ မျပဳျပင္ပဲ သူတစ္ပါးလက္ထဲကို အပ္ႏွံထားတဲ့ လူ႔အစုအဖြဲ႔ကိုေခၚတာပါ။ ‘သခင္’ ဆိုတာက မိမိကံၾကမၼာ ကို မိမိကိုယ္တိုင္ဖန္တီးျပဳျပင္တဲ့ လူ႔အစုအဖြဲ႔ကိုေခၚတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္အုပ္စုမွာ ပါဝင္မလဲ။ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္နိုင္ပါ တယ္။ ကၽြန္လုပ္ရပ္ကို က်င့္ႀကံေနၿပီး သခင္ဘဝကိုေတာ့ မေမ်ွာ္မွန္းပါႏွင့္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၃း၁၁) မွာလည္း ဒီလိုျပဆိုထားပါတယ္။
“ဧကန္အမွန္ပင္ လူ႔အစုအဖြဲ႔တစ္ရပ္သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ မေျပာင္းလဲေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေျပာင္းလဲေပးမည္မဟုတ္ေပ။” …. (ကုရ္အာန္ – ၁၃း၁၁)
ဒါဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္မွာလဲ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ မေက်နပ္ခ်က္ေတြကို ထိုင္ဝိုင္း တစ္ခုမွာ ရင္ဘတ္ေတြထုၿပီး၊ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး ေအာ္ဟစ္ေနမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေဆာင္သင့္တာေတြကို လုပ္ေဆာင္ၾကမွာလား ဆိုတာ စဥ္းစားရမဲ့အခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီး။
ေကာင္းပါၿပီး။ က်ေနာ့အေနနွင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အနာဂါတ္ေပ်ာက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္စုရဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို တင္ျပပါရေစ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၆၇)မွာ ဒီလိုျပဆိုထားပါတယ္။
“ တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက မူဆာသည္ သူ၏အမ်ိဳးသား (အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္)တို႔အား – ‘ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က သင္တို႔အား ႏြားမတစ္ေကာင္ကို လွီးျဖတ္ရန္အမိန္႔ေပးလိုက္ၿပီ’ ဟုအသိေပး ေျပာၾကားေလသည္။ ထိုအခါ သူ၏ အမ်ိဳးသားမ်ားက ‘သင္သည္ ကၽြန္ုပ္တို႔ကို ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ေနပါသလား’ ဟုျပန္ေမးၾကေလသည္။ မူဆာက ‘ငါသည္ အသိတရားမဲ့သူမ်ားအနက္ တစ္ဦးအပါအဝင္ျဖစ္သြားမည့္အေရးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ ခိုလွံဳအကာအကြယ္ ရယူပါ၏’ ဟု ျမြက္ဆိုေလေတာ့သည္။” (ကုရ္အာန္ – ၂း၆၇)
ႏြားရုပ္ထုတစ္ခုကို ကိုးကြယ္ရန္ႀကိဳးပမ္းေနေသာ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔အတြက္ တမန္ေတာ္မူဆာ(အ) မွတစ္ဆင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ေပးေသာအမိန္႔မွာ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔အတြက္ အေတာ္ပင္ မခံမရပ္စရာ ျဖစ္ရေလသည္။ ထိုအမိန္႔ကို မလိုက္နာလိုေသာေၾကာင့္ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဆင္ေျခမ်ားေပးၾကျခင္းကို ကုရ္အာန္က ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဆိုထားပါတယ္။
“ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔က မူဆာအား ‘ကၽြန္ုပ္တို႔လွီးျဖတ္ရမည့္ႏြားမသည္ ဘယ္လိုႏြားမမ်ိဳး ျဖစ္ရမည္ကို ကၽြန္ုပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေစေရးအတြက္ သင့္ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေသာအရွင္ထံ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေတာင္းဆိုေပးပါ’ ဟု ေတာင္းဆိုၾကေလသည္။ မူဆာက ျပန္ေျပာသည္မွာ ‘ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူေလသည္မွာ ထိုႏြားမ သည္ ႀကီးရင့္ျခင္း မျဖစ္ေစရသလို နုပ်ိဳငယ္ရြယ္ျခင္းလည္း မျဖစ္ေစရပဲ ထိုႏွစ္ခုစပ္ၾကားရွိ သက္လတ္အရြယ္ ျဖစ္ရလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ သင္တို႔အေပၚ အမိန္႔ေပးျခင္းခံရသည္ႏွင့္အညီ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကေလေလာ့’ ဟူ၍ျဖစ္သည္။” (ကုရ္အာန္-၂း၆၈)
“အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔က ‘ႏြားမ၏အေရာင္သည္ အဘယ္ကဲ့သို႔ရွိရမည္ကို ကၽြန္ုပ္တို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိေစေရးအတြက္ သင့္ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေသာအရွင္ကို ေမးျမန္းေတာင္းဆိုေပးပါဦး’ ဟု ေစာဒကတက္ၾကျပန္ေလသည္။ မူဆာကလည္း ‘ဧကန္ အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္မွာ ႏြားမ၏အေရာင္သည္ ၾကည့္ရွဳသူမ်ားအတြက္ အဝါေရာင္ႏုႏုႏွင့္ အဝါေရာင္ရင့္ရင့္၏ ၾကားအေရာင္ စကၡဳပသာဒျဖစ္ေစေသာ အေရာင္ျဖစ္ရမည္’ ဟု ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။” (ကုရ္အာန္ – ၂း၆၉)
“ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔က ‘ဧကန္အမွန္ပင္ ကၽြန္ုပ္တို႔အတြက္ ႏြားတိရစာၦန္တို႔မွာ တစ္ေကာင္ႏွင့္တစ္ေကာင္ ဆင္တူရိုးမွားျဖစ္ေနပါ၍ ဘယ္လိုသြင္ျပင္လကၡဏာရွိေသာ ႏြားမကို လွီးျဖတ္ရမည့္အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ုပ္တို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေစေရးအတြက္ သင့္ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေသာအရွင္ကို ေမးျမန္းေတာင္းဆိုေပးပါဦး’ ဟု ေစာဒကတက္ၾကျပန္ ေလသည္။ ‘အကယ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အလိုရွိခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ဧကန္မလြဲ ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ (ယင္းကိစၥကို) နည္းမွန္လမ္းမွန္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ပါလိမ့္မည္’ ဟု ထပ္ဆင့္ ေစာဒကတက္ၾကျပန္ေလသည္။” (ကုရ္အာန္ – ၂း၇ဝ)
“ မူဆာက ဤသို႔ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ေလသည္။ ‘ဧကန္အမွန္ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ၾကားသည္မွာ ယင္းႏြားမ သည္ လယ္ေျမကို ပင္ပင္ပန္းပန္းထြန္ယက္ရန္ ခိုင္းေစထားျခင္း မခံထားရေသာ ႏြားမမ်ိဳးျဖစ္ရမည္။ ထို႔ျပင္ အေရာင္ကြက္ျခင္း၊ အစက္အေျပာက္မ်ား၊ အစြန္း အထင္းမ်ား ခႏၶာကိုယ္တြင္ မရွိေစရပဲ ျပစ္မ်ိုဳးမွဲ႔မတင္ေသာ ႏြားမမ်ိဳးျဖစ္ရမည္။’
ထိုအခါ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္တို႔က မူဆာအား ‘ယခုမွပင္ သင္သည္ မွန္ကန္ရွင္းလင္းစြာ ရွင္းလင္းျပနိုင္ေပၿပီး’ ဟုဆိုၾက ေလသည္။ ထိုေနာက္ သူတို႔သည္ ႏြားမတစ္ေကာင္ကို စိတ္မပါပဲ လွီးျဖတ္လိုက္ၾကေလသည္။” (ကုရ္အာန္ – ၂း၇၁)
အထက္ပါ ကုရ္အာန္ (၂း၆၇) မွ (၂း၇၁) အထိေသာ ကုရ္အာန္အာယသ္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါလွ်င္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)၏ ေနာက္လိုက္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္ဝင္တို႔အား ႏြားမတစ္ေကာင္ကို လွီးျဖတ္ ‘ဇဗါဟ္’ လုပ္ရန္ ရိုးရွင္းစြာ အမိန္႔ေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္အေပၚ စိတ္ပါလက္ပါ မေဆာင္ရြက္လို၍ ေရွာင္ဖယ္ေနလိုေသာ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္မ်ားက မေရရာေသာေမးခြန္းမ်ားျဖင့္ အမိန္႔ေပးသူ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္အား တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)မွတစ္ဆင့္ ေစာဒကတက္ ေမးျမန္းေနသည့္အေပၚ မိမိတို႔၏ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥသည္ ပိုမိုက်ဥ္းၾကပ္လာၿပီး အမိန္႔အထပ္ထပ္အားျဖင့္ ေခ်ာင္ပိတ္သြားျခင္းကို ရည္ညႊန္းျပသေနေသာ အာယသ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ သင္ခန္းစာရယူရမဲ့ အခ်က္အလက္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔မျဖစ္မေနလုပ္ရမဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ကို ရင္ဆိုင္လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္လိုက္ရမဲ့အစား မေရရာ မေသျခာတဲ့ ေမးခြန္းေတြ၊ ဆင္ေျခေပးမွဳေတြ၊ ေစာဒကမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ေနျခင္းျဖင့္ အခြင့္အေရးေကာင္းေတြ ဆံုးရွံဳးသြားမွာကို သတိျပဳမိေစလိုပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သူတို႔ဦးေဆာင္ပါဝင္ လုပ္ကိုင္ရမဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ဆင္ေျခအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ေရွာင္ဖယ္ေနတာက မိမိဦးေဆာင္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အနာဂါတ္ေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၁၇း၁၃) မွာ ဘယ္လိုျပဆိုထားသလဲဆိုေတာ့ –
“၎ျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔အတြက္ သူတို႔၏လုပ္ကိုင္စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈကုိ သူတို႔၏လည္ကုပ္၌ ခ်ည္ေႏွာင္ ေပးထားေတာ္မူေလသည္။ ၿပီးေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ `ေကယာမသ္´တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ ယင္းအရာကုိ မွတ္တမ္း တစ္ရပ္အျဖစ္ ဆြဲထုတ္ေတာ္မူမည္။ ယင္းမွတ္တမ္းကုိ သက္ဆုိင္သူလူသားက လံုးေစ့ပတ္ေစ့၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိျမင္ေတြ႔ ရမည္ျဖစ္သည္။” (ကုရ္အာန္ – ၁၇း၁၃)
ဆက္လက္ၿပီး တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းေသာ ေနာက္အာယသ္ေတာ္ (၁၇း၁၄) ကို တင္ျပ လိုပါတယ္။
“သင္၏မွတ္တမ္းကုိ သင္ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ယေန႔သည္ကား သင္၏မွတ္တမ္းကုိ သင္ကုိယ္တိုင္ ဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ သင္ကုိယ္တုိင္ စစ္ေဆးသူအျဖစ္ လံုေလာက္ေပၿပီ။ ” (ကုရ္အာန္-၁၇း၁၄)
အထက္မွာ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္ (၁၇း၁၃)ႏွင့္ (၁၇း၁၄) ကို ျပန္လည္ေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က လူသားတိုင္းအတြက္ လူသားျဖစ္ျခင္းႏွင့္အတူ မိမိၾကမၼာဖန္တီးခြင့္ကို မိမိလည္ကုပ္မွာ ခ်ည္ေနွာင္ေပးလိုက္ၿပီးဆိုတာက လူသားတိုင္းအတြက္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ရရွိလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ့ဘဝကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က ေရြးခ်ယ္ဖန္တီးခြင့္ ရွိသြားတာပါ။ ဒါတင္မက မိမိဖန္တီးေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ အက်ိဳးဆက္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ကပဲ ျပန္လည္ရရွိခံစား၊ စံစားရမယ္ဆိုတာကို အသိေပးလမ္းညႊန္ေနျခင္းပါ။
ေကာင္းၿပီ။ အေစာပိုင္းမွာက်ေနာ္တင္ျပခဲ့တဲ့ ကုရ္အာန္ (၁၃း၁၁)အရ –“ဧကန္အမွန္ပင္ လူ႔အစုအဖြဲ႔တစ္ရပ္သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကိုမိမိကိုယ္တိုင္ မေျပာင္းလဲေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္က ေျပာင္းလဲေပးမည္မဟုတ္ေပ။” …. ဆိုတဲ့ ကုရ္အာန္ျပဆိုခ်က္အတိုင္း လူတိုင္းဟာ မိမိၾကမၼာကို မိမိကိုယ္တိုင္ဖန္တီးဖို႔ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ ကုရ္အာန္မွာ လူအခ်င္းခ်င္း ကၽြန္အျပဳခံဖို႔ လမ္းညႊန္ခ်က္ မျပဌာန္းထားပါဘူး။ Respect ဆိုတဲ့ ေလးစားဂုဏ္ျပဳျခင္းကေတာ့ ကၽြန္ခံတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့အေနနွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုင္ရာ နားလည္သိရွိထားရမဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို တင္ျပပါရေစ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒီအခ်က္ဟာ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ တိုးတက္ေအာင္ျမင္မွဳကို အတားအဆီး အေႏွာက္ အယွက္ ေပးေနလို႔ပါ။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ –
A little knowledge is a dangerous thing. “အားနည္းေသာအသိပညာသည္ အႏၱရာယ္ရွိသည္”
ဒီအေနအထားက အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ Muslim community မွာ အႀကီးဆံုးျပႆနာပါ။ အမ်ားစုကလည္း ဒီအဆင့္မွာရွိတာကို ေတြ႔ျမင္နိုင္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ‘ံHalf knowledge is dangerous’ လို႔ေျပာရပါမယ္။ ‘မျပည့္သည့္အသိသည္ အႏၱရာယ္ျဖစ္သည္’ လို႔ဆိုရမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ Muslim community မွာက Half knowledge ေတြ မ်ားပါတယ္လို႔ပဲ အားနာစြာႏွင့္ ေျပာပါရေစ။ ဒီအေနအထားက အသိဗဟုသုတ အနည္းငယ္ေလာက္ရွိေပမဲ့ လူေတြကသူတို႔ကို ေတာ္ေတာ္ေလး တတ္သိနားတယ္လို႔ ထင္ျမင္လိုက္တဲ့အေပၚမွာ အမွားေတြျဖစ္လာျခင္းပါ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း တစ္ခုထဲမွာရွိေနတဲ့ Half knowledge သမားေတြက အသိပညာေတြကို ႀကိဳးစားၿပီး ထပ္မံျဖည့္စြက္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ Muslim community ရဲ့ အားသာခ်က္ျဖစ္လာမွာပါ။
ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပေနတဲ့ အနာဂါတ္ေပ်ာက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ တမန္ေတာ္မူဆာ(အ) ရဲ့ ေနာက္လိုက္ေတြျဖစ္တဲ့ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္စုႀကီး အေၾကာင္းကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အဓိက အေထာက္အထားျပဳၿပီး သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားအားျဖင့္ ရွင္းျပေနပါတယ္။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တင္ျပတဲ့အနက္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ (၂) ရဲ့ အာယသ္ေတာ္ (၆၆)ကေန (၇၁) အထိကို တင္ျပရွင္းလင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ သိလိုက္ရတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ့ အမိန္႔ေတာ္တစ္ရပ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဆင္ေျခေတြ၊ ေစာဒကေတြႏွင့္ တုန္႔ျပန္ေနၾကျခင္းဟာ အဲဒီ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္ေတြထဲမွာ Half knowledge သမားေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲဆိုတာကို ကုရ္အာန္က လက္ေတြ႕ျပဆို ေနတာပါ။ အဲဒီလို Half knowledge သမားေတြေၾကာင့္ သူတို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အနာဂါတ္ေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ကိုေတာ့ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ Muslim community က သင္ခန္းစာယူသင့္ပါတယ္။
အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္ေတြကို ဖိရ္ေအာင္ဘုရင္က လူမ်ိဳးတုံုးသတ္ျဖတ္မွဳျပဳလုပ္ျခင္းဟာ အီစ္ရာအီလ္းေတြအတြက္ နိုင္ငံေရးအရ စိန္ေခၚခံရျခင္း (Challenge) လို႔နားလည္မိပါတယ္။ ဒီနိုင္ငံေရးစိန္ေခၚခ်က္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)အားျဖင့္ ထြက္ေပါက္ေပးခဲ့တယ္။ အမွန္တကယ္က ဒီအေျခအနမွာ အီစ္ရာအီလ္းမ်ိဳးႏြယ္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ Capacity စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တမန္ေတာ္မူဆာ(အ)ရဲ့ ဦးေဆာင္မွဳအားျဖင့္ ျဖည္႔တင္းတည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုစိတ္ မရွိသလို Half knowledge လူတန္းစားေတြက အလြန္မ်ားျပားေနတဲ့အေပၚမွာ အနာဂါတ္ေပ်ာက္သြားတာကို က်ေနာ္အခန္းဆက္လိုက္ တင္ျပခဲ့တဲ့ ခြတၱဗါဟ္အခန္းခြဲေတြမွာ သံုးသပ္ေတြ႔ရွိရပါလိမ့္မယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အသိပညာနည္းတာကို အေျခအေနအရလက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသိနည္းသူေတြက လူစြာ ဝင္လုပ္ရင္ေတာ့ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းပ်က္ၿပီသာ မွတ္လိုက္ပါလို႔တင္ျပရင္းႏွင့္ က်ေနာ့ရဲ့ ‘အနာဂါတ္ေပ်ာက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း’ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ တင္ျပေနတဲ့ခြတၱဗါဟ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။