နမာဇ္(ေခၚ)ဆြလာသ္ ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္

နမာဇ္(ေခၚ)ဆြလာသ္

ကုရ္အာန္သုေတသီ ဦးႏူးရ္ခင္ေမာင္

          ဒီကေန႔ေယာင္မြလ္ဂ်ဴမုအာဟ္မွာ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ထဲက ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္  မ်ားကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေရွးဦးစြာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳရင္းနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို ေမြးဖြားျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ကြယ္လြန္သူမိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ က်မး္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ကူညီပံ့ပိုးခဲ့တဲ့ ဆရာမ်ားႏွင့္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္အေၾကာင္းတင္ျပခြင့္ ေပးထားတဲ့ ဒီအစၥလာမ္ သင္တန္းေက်ာင္းေတာ္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကူညီပ့့ံပိုးျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထူးပဲေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တင္ျပမဲ့အေၾကာင္းအရာရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ `နမာဇ္(ေခၚ)ဆြလာသ္´ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးစား အပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား – ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕တင္ျပခ်က္ကို မရွင္းလင္းခဲ့ ရင္ ဂ်ဳမုအာဟ္ဆြလားသ္အၿပီးမွာ သီးျခားေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။

`အတ္စၥလားမု အလိုင္းကြန္းမ္၀ရဟ္မသြလ္လားဟိ ၀ဘရကာသုဟု´

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာပါတဲ့ ဆူရာဟ္(၁၀၇) မွာ ဆြလာသ္တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ယသိမ္ႏွင့္  မိဆ္ကိးန္ ေတြရဲ႕ ဘ၀ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္ေပးရမည္အေၾကာင္းပါရွိတာ ေတႊ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ အဆ္ဆြလားသ္ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္အကၡရာစုမွာ ဆြ၊လ၊၀ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အဆ္ဆြလားသ္ ရဲ႕ စကားလံုးပံုစံအတိုင္းအႀကိမ္းေပါင္း (၆၇) ႀကိမ္ပါရွိပါတယ္။ အဆ္ဆြလားသ္ရဲ႕ ဆင့္ပြားပံုစံ (Derivative) မုရွ္သီကာတြန္း အျဖစ္ အႀကိမ္ေပါင္း (၁၈၀) ပါရွိပါတယ္။

ေ၀ါဟာရအနက္အဓိပၸါယ္မွာ တိရစၧာန္ တစ္ေကာင္ရဲ႕အၿမီးထြက္ရာတ၀ိုက္(တစ္နည္း)တင္ပါးကို ဆြလ္၀ါတြန္းလို႕ေခၚပါတယ္။ ျမင္းေတြတစ္ေကာင္ႏွင့္ တစ္ေကာင္ေျပးရာမွာ ေရွ႕ဆံုးျမင္းရဲ႕တင္ပါးႏွင့္ ဒုတိယျမင္းရဲ႕ နားရြက္ဟာ ထိကပ္လ်က္ရွိၿပီး ဒုတိယျမင္းဟာ ျမင္းႏွင့္ အနီးကပ္ ထပ္ၾကမကြာလိုက္ၿပီး ေျပးတာကို သံုးႏႈန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ကုရိုက္(ရွ္)အာရဗ္ေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္သံုးစကားမွာ ေရွ႕ဆံုးကျမင္းကို ဆာဗီကြန္ ေရွ႕ဆံုးမွေျပးေနသူဟု ေခၚၿပီး ဒုထိယျမင္းကို (ထက္ၾကပ္မကြာ ေနာက္မွလိုက္လာသူ)ကို အလ္မြတ္ဆြလႅီလို႕ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီ ဆြလ္လာ သူေနာက္မွ ထပ္ၾကပ္မကြာကပ္ၿပီးလိုက္လာတဲ႔ဆိုတဲ႔ စကားဟာ အစၥလာမ္သမိုင္း အာရဗီ စာသမိုင္းအေနအထားအရ ဆဗကူရစူလြလႅာဟ္ အလႅာဟ္အအရွင္ျမတ္ရဲ႕ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ဟာ ေရွ႕ဆံုးမွာ သြားခဲ့တယ္။ ၀ဆြလႅီအဘူဘကၠရ္ အဘူဘကၠရ္ေနာက္မွထပ္ၾကပ္မကြာလိုက္သြားခဲ့တယ္။ ၀ဆလာဆအူမရ္ အူမရ္ဖာရုခ္ တတိယေနရာယူခဲ့တယ္။ ၀ဂ်ဗသြသ္နာဖိသ္နာ ရုံးရင္ဆန္ခပ္မႈဟာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ထဲမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္ လို႔ အလီသခင္က ေျပာဆိုခဲ႔ေၾကာင္း သမိုင္းသင္ခန္းစာေတြထဲမွာ အထင္အရွားေတြ႔ရွိရပါတယ္။ တာဂ်္အဘိဓါန္အရ သိရပါတယ္။

ဆ၊ဘ၊က ဆိုတာသူေရွ႕ဆံုးမွ ေျပးခဲတယ္။ အိဆ္ဆဘကဆိုတာ သူအၿပိဳင္အဆိုင္ေျပးခဲ့တယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္(၅) အာယသ္ (၄၈)မွာ ဖဆ္သဘိကူလ္ ခိုင္ရားသ္ ဒါေၾကာင့္အသင္တို႔ ေကာင္းက်ိဳးေကာင္းရာေတြကို သူ႔ထက္ငါသာေအာင္လုပ္ရမည္။ (တစ္နည္း) အဆိုးတစ္စံုတစ္ရာ မျဖစ္ရေလေအာင္ လူေတြရဲ႕အက်ိဳးဆုတ္ယုတ္ ေစမဲ့ လုပ္ရပ္္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ဖြင့္ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္ရမည္။

ဆိုလိုတာက လူ႔ဗီဇအရင္းအျမစ္ေကာင္းေအာင္လုပ္ရမည္႔လုပ္ရပ္္ေတြကို အသင္တို႔သူ႔ထက္ငါသာေအာင္ အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္ရမည္။ ဒါေၾကာင့္ မတ္စ္ဂ်ိဒ္ လီေက်ာင္းေတာ္ဆိုတာ လူသားအားလံုးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္း သာျဖစ္ေစမည္႔ လုပ္ရပ္္ကို စုစည္းစုရံုးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္တဲ႔ေနရာ၊ အမိန္႔အတိုင္းထပ္ၾကပ္မကြာ ရိုက်ိဳးလိုက္နာရမည္႔ေနရာ၊ စုေပါင္းတည္ေဆာက္ ရိုင္းပင္းကူညီရမည့္ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။

အီမာမ္ရာဂိဘ္ က ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ ၇၄ အာယသ္ ၄၃ အရ ဘာေျပာခဲ့လည္ဆိုရင္ လမ္နကူမိနလ္ မြဆ္ဆြလိးန္။ ဒီအာယသ္ေတာ္ကို အမ်ားဘာသာျပန္အရေျပာရရင္ `ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳသူတို႔တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ေပ။´

ဆိုလိုတာက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆြလာသ္တည္ေဆာက္သူတို႔ထဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့တာမဟုတ္ (တစ္နည္း) ကၽြႏ္ု္ပ္တို႔ တမန္ ေတာ္ျမတ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ကို ထပ္ၾကမကြာလိုက္နာခဲ့တဲ့ သူတို႔အထဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာခဲ့တယ္။

ဆြလားသ္တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒသအတိုင္း ထပ္ၾကပ္မကြာလိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုထပ္ၾကပ္မကြာလိုက္နာျခင္းဟာ ဘ၀ရဲ႕အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုအထိေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အသက္အရြယ္ႀကီးမွ အမ်ိဳးသားေတြပဲသက္သက္လုပ္ရမွာမဟုတ္ဘဲ၊ အရြယ္ ေရာက္တဲ့အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးအားလံုး၊ ဘ၀ရဲ႕စ၊ အလယ္၊ ဆံုး ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ သတ္မွတ္ျပဌားန္းခ်က္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းဟာ ဒီးန္ စနစ္ဇယားကို ယံုၾကည္လိုက္နာျခင္းျဖစ္တယ္။ ဆြလာသ္ စနစ္ကိုတည္ေဆာက္မွသာလွ်င္ ဒီးန္ စနစ္ဇယားကို တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ ေရာက္မည္။

အဲဒီေတာ့ ဒီးန္စနစ္ဇယားကို တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈမွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ႏႈတ္က်ိဳးေနတဲ့ နမားဇ္(ေခၚ)ဆြလားသ္ကို ဖါရ္စီ ပါရွန္းဘာသာစကားအရ နမာဇ္ ဖတ္တာ၊ ဟိႏိၵဘာသာစကားအရ ပူဂ်ာပါသ္ လုပ္တာ၊ ျမန္မာဘာသာစကားအရ ဘုရားရွိခိုးတာ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားအရ ၀ါရွိပင္န္ လုပ္တယ္လို႕ ေျပာေနၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီဘာသာစကား(၄)မ်ိဳးအရ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အခ်ိန္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ (form) ပိုင္းဆိုင္ရာ လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ဘာသာျပန္ဆိုမႈအရ ကြဲျပားေနမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖတ္တာပဲ ေျပာေျပာ ၀တ္ျပဳတာပဲ ေျပာေျပာ တည္ေဆာက္တာပဲ ေျပာေျပာ ဖါရ္စီ စကားလံုးရဲ႕အေခၚ အေ၀ၚအရ၊ နမားဇ္ဟာ အထက္ပါဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈ စနစ္ဇယားရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု(တစ္နည္း) ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔အတြက္ နမားဇ္ဟာ တံခါးေပါက္ကို၀င္ေရာက္ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ မြဖ္သီဆရာဦးစန္းေအာင္ မိုဟမၼဒ္ကာဆင္က ဥပမာေပးၿပီး ထပ္ခါတလဲလဲ ရွင္းျပခဲ့တာျဖစ္တယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္က ရယက ရုံးဟာ တစ္ရက္မွာ တစ္ခ်ိန္ဘဲဖြင့္တယ္။ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြ ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ မစ္ဂ်ိဒ္ ဗလီေက်ာင္းေတာ္ေတြဟာ တစ္ရက္မွာ (၅)ခ်ိန္ဖြင့္တယ္။ တမန္ေတာ္ရဲ႔ မစ္ဂ်ိဒ္ နဗ၀ီဟာ(၂၄)နာရီဖြင့္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီစနစ္မရွိေတာ့ဘူး၊ ေဇယာရသ္လုပ္ရန္ႏွင့္ နမားဇ္ဖတ္ရန္ ပံုေဖာ္ျခင္းခံလိုက္ရတယ္မဟုတ္လား။

ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္စလင္မ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား ကုရ္အာန္ (၄း၁၀၃)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က

ဧကန္အမွန္ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈဟာ မြတ္စလင္မ္ေတြ အေပၚမွာ အခ်ိန္ကာလပိုင္းျခားၿပီးသတ္မွတ္ ျပဌာန္းထားတဲ့ တာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ (တစ္နည္း) ဆြလားသ္ အစုအေ၀းဟာ အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူ မုအ္မင္န္ေတြ အေပၚမွာ အခ်ိန္ကာလပိုင္းျခားသတ္မွတ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖို႕အတြက္ ဆြလားသ္အစုအေ၀းမွာ ပါ၀င္ဖို႔ အတြက္ မုအ္မင္န္ေတြ ေပၚမွာတာ၀န္ရွိတယ္။

အလႅာဟ္က ဘာေၾကာင့္လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္ရဲ႕ Form အခ်ိန္ကာလကို မသတ္မွတ္ေပးတာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေစာဒကတက္ၾကတယ္။ လူအခ်ိဳ႕က နားလည္မႈလြဲမွားတယ္။ လူအခ်ိဳ႕က ဘာေျပာၾကလဲဆိုရင္ လုပ္စရာမလိုအပ္လို႕ ဒါမွမဟုတ္ နာအူဇုဘိလႅာဟ္ အလႅာဟ္ေမ့သြားလို႔ မသတ္မွတ္ခဲ့တာျဖစ္ မည္တဲ့။ ဒါဆိုရင္ အလႅာဟ္က ဇကားသ္ ကို ဘယ္ေလာက္ေပးရမည္ဆိုၿပီး အေသးစိတ္သတ္မွတ္မေပးထားလို႕ ဇကားသ္ ေပးစရာမလိုဘူးလို႔ ေျပာခ်င္တာလား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူအခ်ိဳ႕က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အလႅာဟ္က အငတ္မေနခိုင္ဘူးဆိုၿပီး ဆီြယာမ္ ဥပုသ္မေစာင့္ထိန္းေသာ အုပ္စုတစ္စုပၚေနတာ ၾကားရပါတယ္။

သမိုင္းေၾကာင္းအရေျပာရရင္ တခ်ိန္တုန္းက အီရန္က ဖါရ္စီဘာသာစာေပဟာ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလာေဒရွ္႕၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ­က မြတ္စၥလင္မ္ေလာကမွာ ဖါရ္စီစာေပ ဖါရ္စီ ကဗ်ာလႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကေန ဆြလားသ္ကို နမားဇ္၊ ဆီြယာမ္ကို ရိုဇာ၊ အဲဒီကေနတဆင့္ အူရ္ဒူစာေပလည္း အလားတူျဖစ္တယ္။

အာရဗီေဇယာရသ္က တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဆီကိုအလည္အပတ္သြားတာ အူရ္ဒူေဇယာရသ္က သင္ခ်ိဳင္း ကဗရစၥတန္ကို သြားတာ အာရဗီဒါအ္၀သ္က အစၥလာမ္ဘက္ကိုဖိတ္ေခၚတာ အုရ္ဒူဒါအ္၀သ္က စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတာ၊ အဓိပၸါယ္မတူဘူးခင္ဗ်။

အဲဒီေတာ့ Form ပိုင္းဆုိင္ရာ သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္၊ ဇကားသ္ႏွင့္ ဆီြယာမ္ကို ေစာဒကတက္ေနၾကတဲ့ လူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အာယသ္တစ္ခုကို တင္ျပမယ္။ ကုရ္အာန္ (၄၉း၁၆)မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က

အို. . . တမန္ေတာ္ သင္လူေတြကိုေျပာလိုက္ အသိေပးေၾကျငာလိုက္ပါ၊ အသင္တို႔ လူ႕ဘ၀တည္ေဆာက္ မႈ ဒီးန္ စနစ္ဇယားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သင္တို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို အသိပညာေတြ သင္ေပးမလို႔လား. . . ဆိုၿပီးေမးျမန္ထားတယ္။ လူေတြအလႅာဟ္ကို က်ဴရွင္ေပးေနတယ္လို႕ မုဖ္သီ ဆရာဦးျမတ္သူက ေျပာခဲ့တယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆြလားသ္အစုအေ၀းရဲ႕ အခ်ိန္ကို ကုရ္အာန္မွာ အေသးစိတ္သတ္မွတ္ပိုင္ျခားေပးထားမယ္ဆို ရင္ လူေတြအဲဒီအခ်ိန္ကာလကို  အေျပာင္းအလဲလုပ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘဲ အစဥ္အၿမဲျဖစ္ေနမွာျဖစ္တယ္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဘာေၾကာင့္အေသးစိတ္သတ္မွတ္ မေပးတာလဲ၊ ေန႔နဲ႔ည၊ ေန၀င္ေနထြက္၊ ေလာင္းဂ်ီတြဒ္ လတိၱတြဒ္၊ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္ ရာသီဥတုႏွင့္ ပထ၀ီ၀င္ အနိမ္႔အျမင့္စတဲ့ အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳး မတူကြဲၿပားမႈအတြက္ ပံုေသကားခ်ပ္ ဆြလားသ္အစုအေ၀းမ်ားတြက္ အခ်ိန္ပိုင္းၿခားမႈ မတူညီႏိုင္ဘဲ ကြားျခား ေနမည္မွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္ျပည့္စံုတယ္ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာပါ။

ဥပမာအားျဖင့္ သူ႔ေဒသ သူ႔ကာလႏွင့္ အဆင္ေျပဆံုး သတ္ဆိုင္ရာေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့လူေတြ သူတို႔ရဲ႕ ေနႏွင့္ည ဆြလားသ္အစုအေ၀းအတြက္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ ႏွီးေႏွာ္ၿပီး လိုအပ္သလို အခ်ိန္စာရင္း ေရးဆြဲယူႏိုင္ရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဒီကိစၥအတြက္ ကုရ္အာန္မွာအေသးစိတ္ပံုေသကားခ်ပ္ သတ္မွတ္ပိုင္းျခားၿပီး မေပးတာျဖစ္တယ္။

ယုတ္စြအဆံုးေျပာရရင္ အစၥလာမ္ေခတ္ဦးက ရွိခဲ့တဲ့ အူလိလ္အာမရ္  ကုရ္အာန္နည္းက် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ဟာ မြတ္စလင္မ္ေတြရဲ႕ ဗဟိုဦးတည္ရာျဖစ္တယ္။ မကၠာဟ္ၿမိဳ႕မွာ (တစ္နည္း) ေဆာဒီအာရဗ်ႏိုင္ငံမွာ ကုရ္အာန္နည္းက် အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းက အကယ္လို႔ ဆြလားသ္အစုအေ၀းကို တစ္ေန႔ (၄)ခ်ိန္၊ ဒါမွမဟုတ္ (၃)ခ်ိန္ တည္ေဆာက္မယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ မြတ္စလင္မ္ေတြ အားလံုးလက္ခံရမွာျဖစ္ တယ္။ အခုေတာ့ အူလိလ္အာမရ္  ကုရ္အာန္နည္းက်အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ဟာ ကမၻာဘယ္ေနရာမွာမွ မရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီလိုအႀကိမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈကို ၿပီးဆံုးတယ္ဆိုၿပီး ေဘာင္ကန္႔သတ္မွတ္ထားတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈစနစ္ဟာ လူ႕ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးကို လႊမ္းၿခံဳထားတာျဖစ္တယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ဖါရ္စီစကားအရ ႏႈတ္က်ိဳးေနေသာ နမားဇ္ကို ဖတ္ရြတ္ၿပီးတာနဲ႔ ဆြလားသ္ တည္ေဆာက္မႈဆိုင္ရာတာ၀န္ကေန လံုး၀လြတ္ကင္းတယ္လို႔ ယူဆမႈဟာ မွားယြင္းမႈသာျဖစ္တယ္။ ဆြလားသ္ရဲ႕ တာ၀န္ပိုင္ဆိုင္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္လို႕ နားလည္သေဘာေပါက္ရမွာျဖစ္တယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈုရဲ႕တာ၀န္ ဘယ္ေတာ့ၿပီးဆံုးမွာလဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးရင္နဲ႔ အသက္ရႈရပ္သြားမွသာ ၿပီးဆံုးမွာ ျဖစ္တယ္။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၂ အာယသ္ ၃၂ မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္အိဗ္ရာဟီးမ္က သူ႔ရဲ႕သား၊ေျမးေတြကို ဘာေျပာခဲ့လည္း ဆိုရင္

`အသင္တို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်မွတ္ျပဌားန္ထားတဲ့ အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံရိုးက်ိဳးလိုက္နာသူ မြတ္စလင္မ္ အျဖစ္ႏွင့္သာ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္ ရမည္´. . . လို႕ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုက မသိနားမလည္းဘဲ ဖတ္တဲ့နမားဇ္ဟာ အစဥ္အလာအရ ဖတ္ရြတ္ၿပီးေတာ့ တာ၀န္ေက်ၿပီးလို႔ယံုၾကည္ေနၾကတယ္။ ဒီလုိယံုၾကည္ၾကတဲ့သူေတြက ငါတို႔၀တ္ျပဳတဲ့ နမားဇ္ဟာ ဟဒီးစ္ အရဖတ္တယ္လို႔ေျပာေနၾကတယ္။

အဲဒီလို႔သူတို႔က ဟဒီးစ္အရဖတ္ရြက္ေနၾကတဲ့ နမားဇ္ထဲမွာ ဖတ္ရြတ္တဲ့ဆူရာဟ္ ဖွာေတဟာႏွင့္ အျခားအျခား ဆူရာဟ္ေတြ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ ဟဒီးစ္ထဲကဖတ္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကုရ္အာန္ထဲကဖတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သံေတာ္ဆင့္ မုအ္ဇင္က ဟိုင္ယာအလာဆြလားသ္  လို႔ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္ ဖို႔ဖိတ္ေခၚတာ။ ဟိုင္ယာအလာနမားဇ္ လို႔ ဖိတ္ေခၚေနတာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က န၀ိုင္သူအန္ အုဆြလ္လိး လို႔ နီယသ္ခ်ီတာ န၀ိုင္သူအန္ နမားဇ္လို႔ နီယသ္ခ်ီတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဖါရ္စီ စကား အရရိုဇာဆိုတာ ရရင္ရိုဇီ မရရင္ အငတ္ေနျခင္းျဖစ္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ရွကလ္ Form ပိုင္ဆိုင္ရာလက္ေတြ႕ သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္စရာမလိုဘူးလို႕ ေျပာေနၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ လူတခ်ိဳ႕က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အလႅာဟ္ကရိုဇာထားၿပီး အငတ္ေနခိုင္ေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ဆီြယာမ္တည္ေဆာက္မႈကို ျငင္းပယ္ေနတာေတြ႕ရ ပါတယ္။

ေလးစားအပ္ပါေသာ မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား

ဒီကေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုက ကုရ္အာန္ပါဆြလားသ္ တည္ေဆာက္မႈကို အစဥ္အလာအရဖတ္ တဲ့ လုပ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး (၂၀)ရာစု ကုရ္အာန္အေတြးေခၚရွင္ ေဒါက္တာအိက္ဘားလ္က ကဗ်ာစပ္ဆိုရင္းႏွင့္ ဘာေျပာခဲ့လဲဆိုရင္

အစဥ္အလာအရ အာဇာန္ဖိတ္ေခၚမႈသာ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး တမန္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သံေတာ္ဆင့္ ဗီလာလ္သခင္ရဲ႕ အသက္၀ိဥာဥ္မွာ လုပ္ရွားခဲ့တဲ့ ခံစားမႈမရွိေတာ့ဘူး။

ဆိုလိုတာက အစဥ္အလာအရနမားဇ္ဖတ္တယ္၊ အစဥ္အလာအရ ရိုဇာထားတယ္၊ အစဥ္အလာအရ ဇကားသ္ေပးတယ္၊ အစဥ္အလာအရ ဟဂ်္လုပ္တယ္။ ဒီလိုမသိနားမလည္းဘဲ အသက္မပါဘဲ အစဥ္အလာအရဘဲ လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဘာအက်ိဳးရလဒ္မွ ေပၚထြန္းလာတာမေတြ႕ရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာ တ၀ွန္းမွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္၊ အားလံုးဟာ ယဟူဒီနဲ႕ နဆြရာနီ ေတြရဲဲ႕ ႏွားေခါင္းေပါက္နဲ႕ အသက္ရႈ ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ ရွိလဲဆိုရင္ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၈၇ အာယသ္ ၁၂ ႏွင့္ ၁၃ မွာ

`အၾကင္သူဟာ ႀကီးက်ယ္ေသာမီးထဲကို၀င္ေရာက္မည္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူဟာ ရွင္မွာလည္းမဟုတ္ ေသမွာလည္းမဟုတ္။ ´

ဆိုလိုတာက အခုကမၻာတစ္၀န္းမွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြဟာ ၾကီးက်ယ္ေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ ဂ်ဟႏၷမ္ အေနအထားမွာ၊ ၿပီးေတာ့ေသလည္းမေသဘူး၊ ရွင္လည္းမရွင္ဘူး။ စကရာသ္ အေျခအေနမွာဘဲ ရွိတယ္ (တစ္နည္း) အျပစ္ဒဏ္က လြတ္ကင္းၿပီးေတာ့ ရွင္သန္ဖြင့္ၿဖိဳးေနတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို မေရာက္ေသးဘူးလို႕ ေျပာရမယ္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထဲမွာဘဲ လူတခ်ိဳ႕က လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္အစုအေ၀းမွာ မပါ၀င္ဘဲ လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ဆြလားသ္ ၀တ္ျပဳစရာမလိုဘူး၊ ဆိုၿပီး ျငင္းပယ္ၾကတဲ့လူေတြရဲ႕ ေနာက္ကိုလိုက္ေနတာေတြ႕ရ ပါတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္တာဟာ အုပ္စုကြဲေအာင္ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူးလား။

ကၽြႏု္ပ္တို႔က အလႅာဟ္ဟုအက္ဘရ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး၊ အလႅာဟ္ျပဌာန္းထားတဲ့ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းေတြဟာ အေကာင္းဆံုး၊အမြန္ျမတ္ဆံုး၊ အတင့္တယ္ဆံုး၊ အလြယ္ကူဆံုးဆိုၿပီး သက္ေသထြက္ဆိုတာ တစ္မိန္႔တစ္သံရဲ႕ေအာက္မွာ လူတန္းစာမခြဲျခားဘဲ ပုခံုးခ်င္းယွဥ္ၿပီး၊ တစ္စည္းတစ္လံုးတည္း စုရံုးၿပီး၊ ဆြလားသ္ တည္ေဆာက္တာဟာ အုပ္စုကြဲေအာင္လုပ္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္အလႅာဟ္အမိန္႔ေတာ္ကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ရွရိက္လုပ္ တာလား၊ စဥ္းစားၾကည့္ပါအုန္။

ေလးစာအပ္ပါေသာ မြတ္ဆလင္မ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားခင္ဗ်ား

ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္(၃း၁၀၃)မွာ အလႅာဟ္က ဘာေျပာထားလဲ?

အလႅာဟ္က `အို. . .မုအ္မင္န္တို႔ရဲ႕ ဂ်မာအာသ္ အသင္တို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်ီးျမွင့္ထားေသာႀကိဳးကို အသင္တို႔အားလံုး စုေပါင္းၿပီး တစ္စည္းတစ္လံုးတည္း ဆုပ္ကိုင္ထားၾက´ (တစ္နည္း) အလႅာဟ္ခ်ီးျမွင့္ထားတဲ့ ကုရ္အာန္ပါ လမ္းညႊန္ခ်က္ကို အသင္တို႔အားလံုး စုေပါင္းၿပီး တစ္စည္းတစ္လံုးတည္း လိုက္နာရမည္။ နာခံဘ၀တည္ေဆာက္ရမည္။ ၿပီးေတာ့ `အသင္တို႔အခ်င္းခ်င္း အုပ္စုဂိုဏ္းဂဏာ မခြဲၾကႏွင့္´… လို႔ေျပာ ထားတယ္မဟုတ္လား။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အသင္တို႔အခ်င္းခ်င္း အုပ္စုဂိုဏ္းဂဏမခြဲၾကပါႏွင့္လို႔ တားျမစ္ထား ပါလွ်က္ ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အလႅာဟ္ရဲ႕အမိန္႔ ျပဌာန္းခ်က္ေတြကို မလိုက္နာဘဲ အမိန္႔ေတာ္ကိုဖီဆန္မႈ၊ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းခံရတာမဟုတ္လား။ ေလ့လာၾကည့္လိုက္၊ ဒီကေန႔ကမၻာတစ္၀န္းမွာ ဆိုးက်ိဳးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရ တာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔ မြတ္စလင္မ္ေတြဘဲ မဟုတ္လား။ ကုရ္အာန္ ဆူရာဟ္ ၃၀ အာယသ္ ၃၀ ႏွင့္ ၃၁မွာ ဘာေျပာထားလဲ။

အသင္တို႔ အလႅာဟ္တစ္ပါးထဲရဲ႕ လမ္းညႊန္စနစ္ ၀လာသကူႏု မိနလ္မြရွ္ေရကီးန္ `သက္၀င္ ယံုၾကည္ၿပီးေနာက္ အျခားလူေတြ၊ သက္ရွိသက္မဲ့ေတြကို တြဲဖက္ႏိႈင္းယွဥ္သူ မြရွ္ရိက္ေတြအနက္မွ မျဖစ္ေစနဲ႔´… လို႕ ေျပာထားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ မိနလ္လဇီန ဖရကူး ဒီးနဟြန္မ္ `အဲဒီလူေတြ သူတို႔ဒီးန္စနစ္ဇယားကို အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာျဖစ္ေအာင္လုပ္ခဲ့တယ္။´ ၀ကားႏူရွီယအာ `ၿပီးေတာ့သူတို႔က ဂိုဏ္းဂဏပါတီတစ္ခု ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္ ခဲ့တယ္။´

ကြလ္လုဟိဇ္ဘင္န္ ဗိမာလဒိုင္ဟင္မ္ ဖရိဟူး  `အဲဒီအုပ္စု၀င္တိုင္းဟာ သူတို႔ရဲ႕မူ၀ါဒလမ္းစဥ္ မွန္ကန္တယ္ ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ အားရ၀မ္းသာျဖစ္ေနၾကတယ္။´

အဲဒီေတာ့ Form ပိုင္ဆိုင္ရာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္ လက္ေတြ႕သရုပ္ေဖာ္ ဆြလားသ္တည္ ေဆာက္ျခင္းဟာ အလႅာဟ္ႏွင့္ ရွရိက္လုပ္တာ မဟုတ္ပါ။ သီးျခားသီးျခား အုပ္စုကြဲေအာင္လုပ္တာဟာ ရွရိက္လုပ္ရပ္ ျဖစ္တယ္လို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ကမၻာတစ္၀န္းမွာရွိတဲ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မြတ္စလင္မ္ေတြ ဘာေၾကာင့္အျဖစ္ဆုိးႏွင့္ခံေနရတာလဲ၊ အေျဖက ေတာ့ရွင္းတယ္။ အလႅာဟ္ရဲ႕ အမိန္႔ေတာ္ေတြကို တမန္ေတာ္ျမတ္က လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုး တည္ေဆာက္ျပ သခဲ့ေသာ တစ္မိန္႔တစ္သံရဲ႕ ေအာက္မွာ၊ တစ္စည္းတစ္လံုးတည္ေသာ အြမၼသ္၊ အြမၼသြန္၀ါဟိဒါ ကိုဆန္႔က်င္ၿပီး အုပ္စုအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဂိုဏ္းဂဏအမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ လူပုဂၢိဳလ္ဆရာသခင္ေတြကို ကိုးကြယ္ေနၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ဘယ္ႏွႏွစ္က ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတစ္စုက အစၥလာမ္ဘက္ကိုလက္ခံကူးေျပာင္းခ်င္တယ္လို႔ေျပာေတာ့၊ မြတ္စလင္မ္ေတြဘက္က ဟနဖီ၊ ရွာဖီ၊ ဟမ္ဘလီ၊ မာလီကီ စတဲ့ ဘယ္မဇ္ဟာဘ္ရဲ႕ တံခါးေပါက္က၀င္မွာလဲလို႕ ေမးေတာ့၊ အစၥလာမ္ဘက္ကို မကူးေျပာင္းေတာ့ဘဲ ျပန္သြားးတယ္မဟုတ္လား။

အလားတူ ဒီ(၅၉)လမ္းက မတ္စ္ဂ်ိဒ္ကို အပတ္တိုင္း ေသာၾကာေန႔ လူသစ္ေတြလာၿပီး ေလ့လာၾကတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ အခ်ိဳ႕ လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ျပန္မလာၾကေတာ့ဘူး။ ကုရ္အာန္ဆူရာဟ္ ၇၅ အာယသ္ ၃၁ႏွင့္၃၂ မွာ အလႅာဟ္ဘာေျပာထားလဲ။

ဖလားဆြဒ္က ၀လာဆြလႅာ။ ၀လာကင္န္ ကဇ္ဇာဘ ၀သ္သ၀လာ။

`သူဟာအမွန္တရားကို မွန္ကန္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ေထာက္ခံလိုက္နာတာမဟုတ္ေပ။ သူဟာအမွန္တရားကို မဟုတ္မမွန္ေၾကာင္း စြပ္္ဆြဲၿငင္းပယ္ၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲခဲ့သူျဖစ္တယ္။´ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာပါတဲ့ ဆြဒ္ကာ ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ ဘက္ ကဇ္ဇာဘသ္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆြလႅာရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ သ၀လာကို ေတြ႕ုရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆြဒ္ကာ သူမွန္ကန္ေၾကာင္းကို သက္ေသထူျပခဲ့တယ္။ သူဟာအေျပာႏွင့္ အလုပ္ကို တထပ္တည္း၊ တစ္သားတည္း ျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ဟာ အလႅာဟ္ထံက ျဖစ္တယ္လို႔ အမွန္ကန္ လက္ခံယံုၾကည္သူျဖစ္တယ္။ ကဇ္ဇာဘ သူဟာမဟုတ္မမွန္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုခဲ့တယ္။ သူဟာအေျပာႏွင့္ အလုပ္ကို ကြားျခားေနျခင္းျဖင့္ မမွန္ကန္ေၾကာင္းထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့တယ္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ဟာ အလႅာဟ္ထံက မဟုတ္ေၾကာင္းကို အေသအခ်ာဆိုခဲ့သူျဖစ္တယ္။ ဆြလႅာ သူဟာ အလႅာဟ့္အမိန္႔ ျပဌာန္းခ်က္ကို မိမိတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တယ္။ သ၀လာ  သူဟာေနာက္ ဖက္သို႔ျပန္လွည့္သြားခဲ့တယ္။ သူဟာေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြားခဲ့တယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ လူသားဟာ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္အစား အမိန္႔ေတာ္ကို မနားခံမလိုက္နာဘဲ၊ မ်က္နာလႊဲ ေက်ာခိုင္းၿပီးလြဲမွားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းဘက္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ လူသားကလြဲလို႕ သက္ရွိအားလံုးဟာ ေမြးရာပါ အသိဥာဏ္ (instinct) အားျဖင့္ ဘ၀တစ္ ေလွ်ာက္လံုး ဘယ္လို အသက္ရွင္ေနထိုင္ရမည္ကို သိရွိေနၾကၿပီး လုပ္စရာအားလံုးကို အဲဒီေမြးရာပါ အသိဥာဏ္ရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း မပ်က္မကြက္ တစ္စိုက္မတ္မတ္ လက္ေတြ႕ေနထိုင္အသက္ရွင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပမာ ၾကက္ႏွင့္ဘဲ၊ ၾကက္ကေရကို ေၾကာက္တယ္၊ ေရထဲကိုမဆင္းဘူး၊ ဘဲကေတာ့ေရေတြ႕တာနဲ႕ ေရထဲကိုဆင္း တယ္။ က်ားႏွင့္ဆိတ္၊ က်ားက ငတ္ျပက္ေနရင္လဲ ျမက္မစားဘူး၊ အသားဘဲစားတယ္၊ ဆိတ္ကအသားမစားဘူး၊ ျမက္ဘဲစားတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူေတြကလြဲၿပီး သက္ရွိသတၱ၀ါေတြ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ (၂၄း၄၁)မွာ အလႅာဟ္ကဘာေမးထားလဲ၊

 `ကမၻာၿဂိဳလ္ႏွင့္ အာကာသတစ္ခြင္လံုးမွာ ရွိရွိသမွ်အရာအားလံုးဟာ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္က သူတို႔ရဲ႕သက္တန္းကာလအတြင္း သတ္မွက္ထားတဲ့ျပဌာန္းခ်က္အတိုင္း မခိုမကတ္၊ မပ်က္မယြင္း၊ တိတိက်က် တစိုက္မတ္မတ္ တည္ေဆာက္လ်က္အသက္ရွင္ေနတာကို အသင္ေလ့လာစူးစမ္း သုေသတနမလုပ္ဘူးလား။´ လို႔ေမးထားပါတယ္။ ဒီအာယသ္ေတာ္မွာ ဆက္ၿပီးေျပာထားတာက

`လူေတြနဲ႕ အနီးဆံုး မိုးေကာင္းကင္အာကာသထဲမွာ လႈပ္ရွားပ်ံသန္း ကူးခတ္သြားလာေနေသာအရာ ဥပမာ ငွက္၊ သတၱ၀ါေတြဟာ ထင္းရွားတဲ့ သက္ရွိေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီငွက္ေတြဟာ ေထာင္၊ေသာင္းမက ေ၀းလွ်ံေသာ မိုးေကာင္းကင္အာကာသ ခရီးမွာ အမွတ္အသားလမ္းညႊန္းခ်က္ တစ္ခုတစ္ေလမွ် လံုး၀မရွိဘဲ၊ အဲဒီငွက္ေတြရဲ႕ လိုရာပန္းတိုင္းကို မမွားမယြင္းဘဲပ်ံသန္းေနၾကတာ အံ့ၾသဖြယ္ရာျဖစ္တယ္။´

`အဲဒီသက္ရွိေတြဟာ သူတို႔ထက္ၾကပ္မကြာ လက္ေတြ႕အသံုးခ်လိုက္နာေနရမည့္ သဘာ၀နိယာမ ဥပေဒေတြနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္၊ မတိမ္မေစာင္းဘဲ တိတိက်က် သက္မွတ္ေပးထားတဲ့စနစ္ ဆြလားသ္ႏွင့္ သဆ္ဘိဟ္ ကို ေကာင္းမြန္စြာ သိရွိထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ´

အဲဒီေတာ့ လူကလြဲလို႕ အျခားသက္ရွိေတြရဲ႕ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈစနစ္ မတူတဲ့အေၾကာင္းကို တင္ျပ မယ္။ ဥပမာ-လူေတြထဲမွာ ယတိမ္ေတြ မိဆ္ကီးန္ ေတြ အိမ္နီးနားခ်င္းႏွင့္ ဒုကၡသယ္ေတြကို ေထာက္ပံ့ကူညီဖို႕ ဥပေဒျပဌားန္ထားတယ္၊ တျခားသက္ရွိေတြမွာေတာ့ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ေထာက္ပံ့ကူညီေပးႏိုင္ျခင္း မရွိဘူး။

ဥပမာ လူတစ္ေယာက္ မက်န္းးမာလို႕ မိမိရဲ႕ မိသားစုကဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္နီးနားခ်င္းေရႊမ်ိဳးသားခ်င္းကဘဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ေဆး၀ါးကုသၿပီးေကၽြးေမြးေဆာက္ေရွာက္ၾကတယ္။ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္မက်န္းမာလုိ႕ တျခားတစ္ေကာင္က ေဆး၀ါးကုသေပးႏိုင္တာမဟုတ္ေပ။ ေအး. . .တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ တိရိစၦာန္ေတြ အမ်ိဳးတူတဲ့အုပ္စုတစ္စုက တစ္ေနရာမွာထိုင္ၿပီး ဒါမွမဟုတ္ ငွက္သတၱ၀ါေတြ သစ္ပင္ေပၚမွာထိုင္ၿပီး သူေျပာငါေျပာ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုရင္ ႏွင့္ၿပီးဆံုးမႈဟာ သူတို႔သိေနတဲ့ ဘ၀ေနနည္း ဆြလားသ္ျဖစ္ပါတယ္…. လို႔ တင္ျပရင္း ပထမခြတၱဗာဟ္ကို ဒီမွာတင္ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။